بازدید 1585

کره شمالی ماهواره‌های نظامی بیشتری به فضا می‌فرستد

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ قصد دارد در آینده نزدیک ماهواره‌های نظامی بیشتری به فضا پرتاب کند.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این ماهواره‌ها بر اساس ماهواره «مالیگیونگ-۱» که اخیرا به فضا پرتاب شد، طراحی می‌شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از پیشرفت‌های فضایی این کشور دفاع کرد و آن را اقدامی در راستای دفاع از کره شمالی خواند.

مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن قرار است امروز در جلسه سه‌جانبه‌ای در سئول درباره کره شمالی و سایر مسائل جهانی رایزنی کنند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله‌ دیگری به قلم «رو جو هیون» که تحلیلگر مسائل بین‌الملل معرفی شده است از کره جنوبی «به دلیل کمک نظامی به اوکراین» انتقاد کرد.

در این مقاله به گزارش هفته گذشته واشنگتن پست استناد شده است که در آن آمده بود کره شمالی توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری در اختیار اوکراین قرار داده است.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، پیونگ یانگ را متهم کرده‌اند که در ازای کمک مسکو به پیشرفت توانایی‌های نظامی این کشور سلاح در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ماه گذشته میلادی مدعی شد، آمریکا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد کره شمالی به طور مخفیانه شمار «قابل توجهی» گلوله توپ به روسیه داده است تا در جنگ روسیه از آنها استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار