بازدید 1538

کره جنوبی ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرد

وزارت دفاع کره جنوبی بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین ماهواره نظامی بومی پس از پرتاب به فضا با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و با زمین ارتباط برقرار کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 02 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری کی‌بی‌اس، در این بیانیه آمده است: موشک ماهواره‌بر فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس در ساعت ۳:۱۹ دقیقه بامداد شنبه (به وقت کره جنوبی) در پایگاه فضایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده پرتاب شده است.

این بیانیه می‌افزاید: ماهواره نظامی بومی کره جنوبی پس از جدا شدن از موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس، ۱۴ دقیقه پس از پرتاب در مدار زمین قرار گرفته و در ساعت ۴:۳۷ دقیقه بامداد شنبه (به وقت کره جنوبی)، حدود یک ساعت پس از پرتاب با ایستگاه زمینی ارتباط برقرار کرده است.

به نوشته کی‌بی‌اس ارتش کره جنوبی قصد دارد پس از طی یک دوره ۴ تا ۶ ماهه آزمایشی، در نیمه اول سال آینده میلادی از این ماهواره بهره‌برداری نظامی کند.

ارتش کره جنوبی این ماهواره نظامی را بر اساس پروژه‌ای که در سال ۲۰۱۸ با هدف تقویت قابلیت‌های نظارتی و واکنش سریع علیه اهداف استراتژیک کلیدی کره شمالی راه‌اندازی شد به فضا پرتاب کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار ماهواره دیگر نظامی را نیز در ادامه این برنامه در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش ایرنا، پیشتر پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی، با اعتراض گسترده کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مواجه شده بود زیرا سازمان ملل پیش از این کره شمالی را از انجام پرتاب ماهواره منع کرده و این پرتاب‌ها را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ نامیده بود.

از سوی دیگر کیم یو جونگ خواهر کیم جون اون رهبر کره شمالی با محکوم کردن انتقادهای ایالات متحده نسبت به پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی و اینکه این اقدام باعث به خطر افتادن صلح و ثبات منطقه شبه جزیره کره شده است، گفت: این استانداردهای دوگانه و اقدامات خودسرانه واشنگتن است که صلح و ثبات منطقه‌ای را خدشه‌دار می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست