بازدید 2679

استقرار تسلیحات جدید کره شمالی در مرز کره جنوبی

کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که تسلیحات جدید و نیروهای مسلح قوی‌تری به مرز با کره جنوبی خواهد فرستاد.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱ 23 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این تهدید پس از آن اعلام کرد که کره جنوبی در واکنش به پرتاب ماهواره تجسسی کره شمالی به فضا، بخشی از توافقنامه نظامی سال 2018 با پیونگ یانگ را به حالت تعلیق درآورد.

این پیمان که به توافق جامع نظامی معروف است و با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره وضع شده است، در نشست سال ۲۰۱۸ بین مون جائه این، رئیس جمهور سابق کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، امضا شد.

دو طرف توافق کردند در مناطق حائل مانورهای شلیک مستقیم به حالت تعلیق درآید. مناطق پرواز ممنوع، حذف برخی از پست‌های نگهبانی از منطقه غیرنظامی بین کشورها و حفظ خطوط ارتباطی، از جمله بخش های دیگر این توافق است.

کره جنوبی چهارشنبه اعلام کرد: به دنبال پرتاب ماهواره نظامی کره‌شمالی که به ادعای سئول بر خلاف مصوبات شورای امنیت انجام شده است، بخشی از توافقنامه نظامی را که در سال ۲۰۱۸ با پیونگ یانگ امضا کرده بود، تعلیق خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ همه اقدامات نظامی را که طبق توافقنامه نظامی ۲۰۱۸ متوقف کرده بود، از سر خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است: ما تجهیزات نظامی جدید و نیروهای مسلح قوی‌تری در مرز مستقر خواهیم کرد. اگر میان شمال و جنوب درگیری رخ دهد کره جنوبی کاملا مسئول آن خواهد بود.

اداره ملی فناوری هوافضا کره شمالی (ناتا) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه ماهواره نظامی مالی‌گوان-۱ را با استفاده از موشک حامل ماهواره جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.

رهبر کره شمالی در بازدید از تصاویر ثبت شده از پایگاه‌های آمریکایی توسط ماهواره شناسایی نظامی جدید پیونگ یانگ، گفت: شبکه‌ای از ماهواره‌ها برای نظارت بر رفتار آمریکا در منطقه عملیاتی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست