بازدید 2066

برنامه ماهواره‌ای نظامی کره شمالی در فضا

کره شمالی سه‌شنبه اعلام کرد که برنامه ماهواره‌ای نظامی این کشور اقدامی برای مقابله با نظامی‌گری آمریکا در فضا است.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 10 October 2023

ما اقدامی برای مقابله با نظامی‌گری آمریکا در فضاست
کره شمالی: برنامه ماهواره‌ای نظامی ما اقدامی برای مقابله با نظامی‌گری آمریکا در فضاست

تهران- ایرنا-

به گزارش ایرنا، «ری سونگ جین» که خبرگزاری رسمی کره شمالی از وی به عنوان پژوهشگر اداره ملی فناوری فضایی نام برد، آمریکا را به تلاش برای گسترش هژمونی نظامی در آسیا از طریق توسعه نیروهای فضایی متهم کرد.

وی در مقاله‌ای با عنوان «استقرار نیروهای فضایی آمریکا با هدف جنگ تهاجمی پیشدستانه» به اهداف سفر اخیر فرمانده نیروی فضای آمریکا به ژاپن و استقرار بخشی از نیروهای فضایی این کشور در کره جنوبی پرداخت.

ری با نام بردن از کره شمالی، روسیه و چین افزود: چنین اقداماتی چیزی نیست جز پوشش و استتاری برای لاپوشانی حمله پیشدستانه به کشورهای مستقل و ضدآمریکا.

وی تاکید کرد: اکنون که آمریکا با اعزام گسترده نیروهای فضایی به شبه‌جزیره کره و مجاورت آن به نظامی‌گری در فضا از طریق حمله هسته‌ای پیشدستانه تمایل پیدا کرده است توسعه برنامه فضایی از جمله ماهواره شناسایی نظامی یک گزینه راهبردی اجتناب‌ناپذیر به منظور تضمین منافع امنیتی و حق موجودیت جمهوری دموکراتیک خلق کره است.

کره شمالی در ماه‌های می و اوت برای ارسال ماهواره جاسوسی به فضا تلاش کرد اما هر ۲ بار شکست خورد. این کشور قرار است در ماه جاری میلادی بار دیگر برای پرتاب این ماهواره تلاش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست