بازدید 8907
کارشناس اقتصاد مالی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی مطرح کرد؛

مالیات چند صد هزار تومانی برای پردرآمدهای خاص/ با فرار مالیاتی بالایی در برخی مشاغل خاص روبه رو هستیم

صنف رستوران داران با مالیات سرانه ماهیانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان یا فروشندگان لوازم خانگی که کمتر از ۳۵۴ هزار تومان در ماه پرداخت می کنند، نشان از عمق تبعیض مالیاتی در میان کارمندان با کارگران است که چنین تفاوت فاحشی بین سرانه مالیاتی کارگر با اصناف وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 13 November 2023

مالیات چند صد هزار تومانی برای پردرآمدهای خاص/ با فرار مالیاتی بالایی در برخی مشاغل خاص و اصناف روبرو هستیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ نگاهی به سرانه مالیاتی اصناف پردرآمد، نشان می‌دهد که شکاف مالیاتی در این اصناف هم قابل توجه است و نسبت به درآمد اکتسابی هر یک از این مشاغل، مالیات پرداختی بسیار ناچیز است؛ مثلا صنف دارندگان رستوران در سال جاری، ماهانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان مالیات می‌پردازند که عددی بسیار پایین و عجیبی است و این اعداد عجیب و غریب کم نیست.

بی‌عدالتی موجود در این بخش به خصوص کسر مالیات پیش از واریز حقوق کارمند و کارگر در مقابل فرار مالیاتی مشاغل شاخص، بسیار غیرعادلانه و غیرعقلانی است. ما هنوز در زمینه تامین پایدار منابع با مشکل روبه رو هستیم و برخی مشاغل خاص با سرانه پرداخت مالیاتی عجیب و غریب و بسیار پایین‌تر از یک کارگر ساده، موجب شدند که درآمد‌های مالیاتی از محل اخذ مالیات از اصناف در حداقل‌ترین حالت ممکن باشد و تمرکز ویژه برای کاهش فرار مالیاتی در این بخش بسیار مهم است.

در همین راستا، پیرامون اهمیت مقابله با فرار مالیاتی اصناف، با آقای محمد آرین‌نژاد کارشناس اقتصاد مالی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

محمد آرین‌نژاد کارشناس اقتصاد مالی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره بحث فرار مالیاتی مشاغل و اصناف گفت: فرار مالیاتی چالش بزرگی برای دولت‌ها در سراسر جهان ایجاد و آن‌ها را از درآمد‌های بسیار مورد نیاز برای خدمات عمومی و توسعه محروم می‌کند. بخش اصناف ـ که تقریباً ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد ـ سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد. با این حال، درآمد مالیاتی ایجاد شده از این مشاغل به طور نامتناسبی کم است و تنها حدود ۴ درصد از کل درآمد مالیاتی را تشکیل می‌دهد. این اختلاف حاکی از یک موضوع گسترده فرار مالیاتی در بخش اصناف است که نیاز به اصلاحات فوری برای تضمین یک سیستم مالیاتی عادلانه و کارآمد دارد.

شناسایی بخش‌های مستعد فرار مالیاتی

وی ادامه داد: برای مبارزه موثر با فرار مالیاتی، شناسایی بخش‌هایی که بیشترین موارد عدم رعایت را نشان می‌دهند ضروری است؛ بخش‌هایی مانند پزشکان، آهن‌فروشان، طلافروشان، وکلا، آرایشگاه‌ها، شرکت‌های املاک و رستوران‌ها که گرایش‌های قابل توجهی به فرار مالیاتی دارند. این بخش‌ها باید کانون اصلی تلاش‌های اصلاحات مالیاتی برای تضمین مالیات واقعی و به حداقل رساندن فرار مالیاتی باشند. به طور مثال، بررسی مالیات سرانه در مشاغل و اصناف پردرآمد نشان می‌دهد که شکاف مالیاتی چشمگیری بین درآمد واقعی این مشاغل و میزان مالیات پرداخت شده وجود دارد.

به عنوان مثال، صنف رستوران داران با پرداخت مالیات سرانه ماهیانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان یا فروشندگان لوازم خانگی ـ که کمتر از ۳۵۴ هزار تومان در ماه پرداخت می‌کنند ـ نشان از عمق تبعیض مالیاتی در میان کارمندان با کارگران است که چنین تفاوت فاحشی بین سرانه مالیاتی کارگر با اصناف وجود دارد. تفاوت بین پرداختی سرانه مالیاتی آن‌ها و مالیات‌های پرداختی کارمندان دولت یا کارگران عادی به وضوح قابل تشخیص است

این کارشناس اقتصاد مالی درباره تبعیض بین کارگر ساده با اصناف و مشاغل خاص گفت: یکی از موضوعات کلیدی در سیستم مالیاتی فعلی، برخورد ناعادلانه با مالیات‌های کسر شده از حقوق کارکنان در مقایسه با فرار مالیاتی توسط مشاغل برجسته است. مالیات‌ها اغلب پیش از دریافت حقوق از دستمزد کارمندان کسر می‌شود، در حالی که مشاغل پردرآمد درگیر روش‌های فرار مالیاتی هستند. این عدم تعادل منجر به یک سیستم ناعادلانه و غیرمنطقی می‌شود که کارگران و کارمندان را جریمه می‌کند و درآمد‌های مالیاتی اصناف و مشاغل خاص پردرآمد را به حداقل می‌رساند.

مالیات چند صد هزار تومانی برای پردرآمدهای خاص/ با فرار مالیاتی بالایی در برخی مشاغل خاص و اصناف روبرو هستیم

اهمیت اصلاحات هدفمند

وی در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح سیستم مالیاتی در برخورد با مشاغل خاص گفت: اصلاح سیستم مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی در بین مشاغل و اصناف برای حفظ درآمد دولت و تضمین عدالت در نظام مالیاتی منصفانه و ضروری است. اصلاحات هدفمند باید بر بخش‌هایی متمرکز شود که گرایش‌های فرار مالیاتی قابل توجهی دارند. در برخی مشاغل خاص و اصناف نظیر آهن‌فروشان، طلافروشان، وکلا، آرایشگاه‌ها، شرکت‌های املاک و مستغلات و رستوران‌داران که با توجه به سرانه سال جاری کاملا مشخص است، با فرار مالیاتی بالایی روبرو هستیم. تقویت ظرفیت داده‌محوری و شفافیت جریانات مالی مشاغل و اصناف مهم‌ترین راهکار برای حل این مشکل است تا بتوانیم از فرار مالیاتی در این بخش جلوگیری کنیم. این موضوع که بر استفاده کامل از سامانه مودیان تاکید دارد، شامل استفاده از فناوری، تجزیه و تحلیل داده ها، و حسابرسی مبتنی بر ریسک برای شناسایی موثر مشاغل غیرمنطبق باشد.

وی در پایان گفت: اصلاح سیستم مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی توسط مشاغل پردرآمد، گامی حیاتی در جهت تضمین یک سیستم مالیاتی عادلانه و کارآمد است. با هدف قرار دادن بخش‌های مستعد فرار مالیاتی، اجرای مالیات‌های تصاعدی، ساده‌سازی مقررات و افزایش آگاهی عمومی، دولت‌ها می‌توانند پایه درآمد خود را تقویت کنند، شفافیت را ارتقا دهند و حس برابری را در میان مالیات دهندگان تقویت کنند. این اصلاحات به بسیج منابع پایدار و حمایت از طرح‌های توسعه اجتماعی-اقتصادی به نفع کل جامعه کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۲
قانون کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
وقتی این مملکت از پیوستن به FATF طفره می رود، از نظر رتبه فساد اداری در میان 180 کشور در جایگاه 147 است، نحوه مالیات گیری و نحوه خرج آن 100% غیر شفاف است، صحبت زیبای مسئولان و این نوشتار تابناک در مورد مالیات فاقد ارزش هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
برای گرفتن مالیات باید حساب داری تورمی را لحاظ کنید
سود واقعی شاید ده درصد بیشتر از تورم باشد که آنهم کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مادامیکه رساناهای آزاد وجود نداشته باشد مقابله با فساد فقط وفقط شعار است
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این درسته که اتباع افغان عزیز جزو شهروندان درجه یک کشور ما محسوب میشوند و خداروشکر چنتا شبکه ماهواره‌ای براشون اختصتص داده شده و قرار ایشالا به زودی نماینده در مجلس داشته باشند و مشکل جمعیت رو با فرزندآوری بینظیر خودشون برطرف کنن، ولی درست نیست یه خانواده پر جمعیت افغان عزیز که نور چشم مسئولین هستند از آب و برق و گاز و نان سوخت یارامه ای استفاده کنن ولی مالیات ندهند.
در ضمن کم کم دارن اطراف شهریار و صفادشت رو صاحب میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مالیاتهای مردم را می دهند

به زاکانی، تا پوستر و بنر

به در و دیوار تهران بچسباند

و تبلیغ مرام و ایده خودش

را بکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مسیح مهاجری: بسیاری از مردم، گوشت و میوه را از سفره‌های خود حذف کرده‌اند / عده‌ای از مردم به دلیل فقر، تن به کار‌هایی می‌دهند که قلم از نوشتن آن‌ها شرم دارد / شوراها، ستاد‌ها و سازمان‌هایی که برای نظارت بر قیمت‌ها به وجود آمده‌اند، در جهت گران کردن کالا‌ها فعال هستند / این دستگاه‌های عریض و طویل را جمع کنید و به درد مردم برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دولتی که نمی تواند منابع مشترک با همسایه های کوچکش را بهره برداری کند و نفتش را زیر قیمت میفروشد و همین درآمدی که دارد را غیر شفاف هزینه میکند نباید انتظار داشته باشد مردم رغبتی برای پرداخت مالیات ذاشته باشد همینطور میلیونها افغانی که سر سفره ایرانیها نشانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
وقتی شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق با اون همه فساد مالی از زندان فرار می کند
باید بفهمید
دزد نگرفته پادشاست را برای ایرانی ها گفتند.
مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
این بحث ها خیلی شده
چیزی که من فهمیدم اینه که بعضی مسائل نباید اصلاح و درست بشه یکی از اونها مالیات ، بورس و و و و
فرار مالیاتی میخواین شرکت های خدمات مهندسی آزمایشگاهی (خاک، بتن و جوش) ، طبق گزارش خبرگزاری خودتون تو اداره کل امور مالیاتی فارس مالیات متعلقه 27 شرکت مطابق بررسی های موردی کارشناسان خبره 160 برابر مالیات ابرازی مودی و پرداختی در سنوات قبل بوده است.
تو تهران مطئن باشید بالای 160 برابر هست ، یعنی مالیات واقعیتی 160 برابر پرداختی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اگر مالیات ها برای مردم و کشور خرج میشد من هم شخصا مطمئن میشدم خدمات دهنده مالیات دهد اما فعلا خیر .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
تاي 17:19 از آلباني درباره ماليات ملت شريف ايران نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
به مثبت و منفی ها نگاه کن. تا کی میخواهی خودت را به نفهمی بزنی
مالیات فقط برای کارگر،کارمند،کاسب جز است،طلا فروش،دکترها،بساز و بندازها ،دلالان .....از این قاعده مستثنا هستند.عموما هم با همراهی و همکاری خود کارمندان اداره مالیات این افراد از دادن مالیات فرار میکنند.یکی از آشناها سمتی در شهرداری تهران دارد،مالیات بالایی برای مغازه ش اومده،با همکاری یکی از کارمندان مالیات،عدد بسیار ناچیزی ب عنوان مالیات پرداخت کرد،در مقابل ایشان هم برای آن کارمند زحمتکش یک تغییر کاربری میلیاردی انجام داد.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این عمل را می‌گویند تعامل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
وقتی مردم نسبت به این امور به اداره مالیات اعتراض نمی کنند و اداره مالیاتی را پاسخگو نمی کنند.اینها هم به کارشان ادامه می دهندمانند بساز بفروشها با قولنامه های بدون کد رهگیری یا با کد رهگیری صوری
اولا نام این زورگیری مالیات نیست و همان زورگیری سیتماتیک برازنده آن است.
دوما این مالیات هیچ درصدی از آن به مردم باز نمی گردد امروز درمان رایگان(حتی در قالب بیمه) تحخصیل رایگان و بسیاری حقوق مردم در حال حذف شدن هستند این به اصطلاح مالیات کجا برای مردم خرج می شود؟
دولت چاق و چله و ناکارآمد قوهق قضاییه با دهها هزار کارمند و دهها نهاد دیگر که هیچ اثر بخشی مثبتی در اوضاع کشور ندارند از این مالیات ستانی بهره مند می شوند بنابراین مالیات دادن در این شرایط نه تنها نباید انجام شود بلکه هر کسی انجام دهد در ظلم به مردم شریک شده است.
الان معامله با دلار آغاز شده است و دارد رواج پیدا می کند و خرید و فروش های کلان با دلار انجام می شود پزشکان نیز در مواردی که رو به گسترش است با دلار کار می کنند و به زودی شاهد از هم پاشیدن نظام مالیاتی ریال جمهوری اسلامی خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
باید کارگرها و کارمندان معلف از مالیات بشن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مالیات ها همه به دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه اختصاص داده میشود که خروجی آن دین گریزی و انحطاط فرهنگی احادجامعه می‌باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
از نهادهای مذهبی مالیات گرفته نمیشه
ولی بیشتر مالیات رو میدن به همین نهادها
آستان قدس به تنهایی ندازه کل کشور درامد داره ولی هیچ مالیاتی نمیده
ستاد اجرایی فرمان امام
بنیاد مستضعفان
قرارگاه خاتم
و ...
اقتصاد کشور رو به دست گرفتن ولی مالیات نمیدن
به یک زن فلسطینی برای ازدواج و مهاجرت نیازمندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شعور چیز خوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چه ایده جالبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کجاش بده؟ شما که نمیری غزه این بنده خدا می‌خواد بره شاید از دست شماها راحت بشه
ما که هر وقت رستوران سفارش میدیم اقلا یک 20-30 هزار تومنی به اسم مالیات از ما می گیرن ، بعد جمع ماهانه اش چطوری میشه 700 تومن خدا داند

از این ور حقوق رو نگرفته مالیاتش رو کم می کنند از اون ور روغن موتور می خری ارزش افزوده باید بدی ، می بری مکانیکی ، باز ازت ارزش افزوده می گیره ، ماشین رو سوار میشی باز مالیات و عوارض ، بعد از اونور کلا خرج کی و چی میشه معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اون مالیات برای خریدار است نه فروشنده.
به عبارت دیگر فرشنده مالیاتی ندارد !!
اتفاقا اینا خوب کاری میکنند، شرکت ما زیان ده هست و هر سال اداره مالیات ، مالیات سگین براش میبره، هیچ جایی هم حرفتو گوش نمیدن ، واقعا عدالت مالیاتی وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ما به خاطر مایلیات شرکتمون رو تعطیل کردیم
همه اسناد رو شفاف میدادیم و مشخص بود که زیان کردیم ولی بازم مایلات سنگین. سال گذشته کلا تعطیلش کردیم تا دلشون خنک بشه و 10 نفر بیکار شدن
اکثر طلا فروشان یکی از صنوف مستعد فراریان از مالیات هستند زیرا از مردم ارزش افزوده میگیرند ولی تا میگی سند ارزش افزوده را بده از مغازه بیرونت میکنه. در صورتیکه مالیات از خریدار میکیرند و تو جیب شریفشان میریزند. ایا این نوعی دزدی نیست ؟ نوعی حرام خوری نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بله موافقم
و همین طور آرایشگاه های زنانه که درآمد نجومی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
قطعا عمده این ارزش افزوده به جیب خودشون می ره چون اگه واقعا مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنند اونوقت درامدشون کاملا شفاف می شه و نمی تونند از زیر مالیات بر درامد در برند
در این مملکت مالیات پول زور است.
نه گرفتنش عادلانه است و نه نحوه خرج کردنش شفاف.
از ضعفا گرفته شده و خرج قدرتمندان می شود.
مالیات در کشورهای مترقی جهان، ابزار برقراری عدالت اجتماعی و سازندگی کشور و رفاه مردم است.

اما در این مملکت، مالیات دقیقاً نقش و کاربرد متضاد با کشورهای مترقی را دارد.
تا بتوانم مالیات نخواهم داد و از زیر دادن آن فرار می کنم.
چون مالیات من صرف کارهایی می شود که به صلاح کشور و مردم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چون شغلت ازاده
اونا که شغل دولتی دارن مجبورن
پزشکان و دلالها را در یابید
یکی از آشنایان که پزشک است با گردش حساب 3 میلیاردی پوز مطب، برایش 30 میلیون نوشته اند و برای من کارمند با حکم 20 میلیون ماهی 2 میلیون کسر می گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شماازکجاازگردش حسابش خبرداری گذشته ازآن کدام مطبی میتواند سه میلیاردتومان درسال درآمد داشته باشد باویزیت هربیمار ۱۲۰ هزارتومان و هفته ای ۵ روزکار وبااینهمه تورم وبیکاری پزشکان وقتی میخواهید اغراق کنید به عقلتان هم مراجعه کنید درضمن اگر دستکاه پور پزشک هزار۳ میلیارد نشان دهد دولت از همان دستگاه مالیات میگیرد چرا ما علاقه داریم بهتر ازخودمان راتحقیر کنیم بجای تلاش برای رسیدن به او و بالاتررفتن‌ و ومفید تربودن
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
لطفا دروغ پراکنی نکنید همسر من پزشک و بیمارستان قبل از پرداخت کارانه مالیات را کسر می کند و البته پزشکان درصد بالاتری بصورت پلکانی تا 40 درصد مالیات می دهند شاید پزشکانی باشند که درامد بالاتری باشند راضی به پرداخت درصدهای بالاتر نباشند که این هم به نوعی زور است و درامد پزشکان هزینه های مختلفی هم دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خیلی از پزشکان در مطب شخصی، درخواست واریز هزینه درمان به کارت دیکری را میدهند و عملا در مسیر مالیاتی مخفی میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
كلا پزشكان سوژه خوبي هستند. هم براي سوژه سازان اون بالا و هم براي عامه مردم

هيچ دقت كرديد اين همه كه در مورد فرار مالياتي پزشكان مي گويند و مي نويسند كوچكترين اشاره اي به دندانپزشكان و يا مافياي دارو نمي كنند. و ده ها صنف ديگر كه بر همگان واضح است

عجيبه فعلا دست از سر پزشكان برداشتيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
حرف مفت زدن كه كاري نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۱۱:۲۱
ویزیت همه پزشکا 120 تومنه؟ پزشک فوق متخصص 230 تومن هست. من همین هفته رفتم شاید سرجمع دو دقیقه داخل مطب بودم و 230 تومن پول دادم. بالغ بر 10 نفر تو صف بودن. این پزشک هر روز بعدظهر حدقل 100 تا . ویزیت داره. یعنی فقط تایم شب روزی 23 میلیون تومن. صبح ها هم 23 میلیون روزی 46 میلیون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
رشوه خواری کارمندان که دیگه برای همه معلومه کارمندی که ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد گوشی ۵۰ میلیونی دست میگیره
کارمند بیجاره که سی سال مالیات و بازنشستگی می دهد و پنجاه سال باز نشستگی می گیرد و چند صد میلیون پاداش باز نشستگی می گیرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
البته کارمند بیچاره زنده نمی مونه تا 50سال بازنشستگی بگیره
اونقدر شیرش کشیده شده که چند سال بعد به رحمت خدا می پیوندد
بعضیهاشون هم هنوز بازنشسته نشدند سکته میکنند و رحم الله میشوند
ناشناس
| Norway |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مقصر دولته که همش شده کارمند پروری در کشوری مثل نیوزیلند کل نظام دادگستریش ۱۴ نفر هستن اما در ایران ببینید قوه قضاییه و سازمان زندان ها دهها هزار نفر کارمند دارند این مالیات گیری از مردم هیچ چیزیش برای مردم هزینه نمی شه و خرج دولت و قوه قضاییه و مجلسی و بقی تامین می شه که آنها هم خودشان هیچ کاری برای مردم و کشور نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کارمند مگه کار می‌کند؟
اگر کاری بلد بود یک دقیقه هم تو اداره نمیموند. شما اگر به کارمندها حقوق بدی که سر کار نیان باز ولکن نیستند
با قدرتهای جهانی درافتاده و خودتان را هم تراز با آنان حساب کرده و تحریم های فلج کننده را بر مردم بی نوای ایران تحمیل کرده اید. تازه از زورتان استفاده کرده و از جیب آنها با وضع انواع مالیات و عوارض از در می آورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
زورشون فقط به مردم خودشون میرسه
من اصلا خسته نمیشم. توپ توپم.
سیستم مالیاتی غیر شفاف هیچ فرقی با باجگیری ندارد.
دم هر کس که مالیات نمی دهد، گرم.
هر موقع ممیزهای مالیاتی اصلاح شدند، پرداخت مالیات هم اصلاح میشود
فعلا بچسبید به این ارزش افزوده ای که برخی از رستورانها از مردم میگیرند و کم هم نیست. برای چی باید ارزش افزوده بدهیم؟ اصلا معلوم هم نیست این ارزش افزوده رو رستورانها میدهند به اداره دارایی یا نمیدهند؟ کی به کیه؟ میذارن جیبشون . کم سود نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
سعي مي كنم تا جايي كه بتوانم رستوران نروم ولو شده خودم نخودآب/ اشكنه كشك و ساير غذاهاي ساده ولي مفيد درست كنم بخورم
با انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین شبکه سراسری خیرات نان و شرکت اسان پرداخت پرشین (آپ) مقرر شد از روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه لغایت ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ پویش خیرات نان در اپلیکیشن آپ راه اندازی گردد تا خیرین عزیز بتوانند از این طریق نیز در شارژ کارت های ۳۱۰۰۰ مددجوی این شبکه همراه ما باشند . شایان ذکراست در حال حاضر بالغ بر ۳۱۰۰۰ کارت الکترونیکی نان میان سرپرستان خانوار در ۳۱ استان کشور جهت خرید صرفا نان توزیع شده که ماهانه نیز از طرف شبکه شارژ می گردد، اقبالخانی مدیر شبکه سراسری خیرات نان از همه هموطنان عزیز درخواست نمود تا با شرکت در این پویش همه با هم کمک کنیم تا سفره ایی بی نان در سرزمین مان نباشد .
سلام تابی جون
واقعیت ماجرا اینه که کفکیر سیستم اقتصاد دولتی به ته دیگ خورده .
آقا زاده ها پول میخوان ، نور چشمی ها پول میخوان و .... پول میخوان .
بلاخره باید یه جوری این هزینه های آقایون تامین شه .
وقتی محل خرج مالیات مشخص نیست قطعا" مردم سعی میکنند بی خود و بی جهت به دولت پول ندهند .
دراین دوره وزمانه گرانی ها هرچه مالیات بیشتر ازکسب وکارها گرفته شودکسبه روی قیمت میکشند وازمردم میگیرند بهمین دلیل تاچندی پیش گوشت قرمزازسفره مردم قهرکرده ولی مرغ میخوردند اکنون آنهم پرکشیده دیگرمیوه جزوخوراکی های اشرافی شده اداره دارائی ازتورم مالیات میگیرد قصد فقط مالیات گرفتن است وقتی تورم شدید باشد برای کمک بمردم بهترین راه کاهش مالیاتها است ونه افزایش آن
به گفته یه دوستی این زورگیری یا بهتر بگم خفت گیری اون اندک توان قشر متوسطی که هنوز توان خرید داشتند گرفت و بسیار این کاهش توان خرید ملموسه این قشر را هم با این خفت گیری فرستادیم تو دهک آخر ، دولت خودشو تقویت کرد ولی بهاشو به قشری داد که اقتصادش به مو بند بود
كارمند جماعت هنوز حقوقش رو نگرفته نزديك 25 درصد بايد ماليات بده غير كارفرما
9 درصد هم روي بقيه كالاها كه داره خريد ميكنه ميده بعنوان ارزش افزوده
بيمارستان و دندون سازي رو كه خودمون داريم ميديم
داروها رو كه بيمه اصلا قبول نميكنه اونم خودمون داريم ميديدم
مدرسه بچه هامون رو كه شهريه خودمون داريم ميديم
دانشگاه هم با خرج خودمون داريم ميديم


اين كجاش عدالته
درآمد کبابی سر کوچه ما با حساب سر انگشتی ماهانه بالای 600 میلیون تومنه!! تا حالا هم یک ریال مالیات نداده. مراکز زیبایی و آرایشگاه زنانه هم که هیچکدام کارتخوان ندارند همین داستانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
پزشكان، پزشكان از همه بيشتر فرار مالياتي دارند. بعضي پزشكان بالاي صد ميليارد در آمد در سال دارند و يك ريال هم ماليات نمي دهند.

باور نداري از مهران خان مديري بپرس!
علت اش کاملا مشخص است با قانون مالیات ستانی نظام ستم شاهی که نمی شود مالیات با عدالت گرفت؛ ترک فعل هر کسی یا قوه ای یا سازمانی ... که باید در مالیات ستانی روشی و قانونی جدید تولید می کرده است روبرو هستیم نه ندادن مالیات.... صورت مسئله را پاک نکنید....
یک سری به مدارس غیر انتفاعی بزنید بد نیست . براحتی چند برابر نرخ مصوب شهریه میگیرند دوباره سر همان هم دبه میکنند بیشتر میگیرند سر لباس فرم چند برابر نرخ مصوب به زور از والدین پول میگیرند بعد لباس فله تحویل میدهند که یک دهم پول پرداختی هم ارزش ندارد . باز هم کمشان هست روی تک تک اردو ها و کتاب های کمک آموزشی هم چند برابر نرخ اصلی حساب میکنند آخر سر هم چون آموزش معاف از مالیات هست یک ریال هم مالیات نمیدهند . آیا واقعا این انصاف هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مدرسه ( گ ) واقع در خیابان سهروردی دقیقا همین بلا رو سر من در آورد
پاسخ ۱۲،۲۳
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عزیزم به جای اعتراض برو مدرسه غیر انتفاعی تاسیس کن و سود میلیاردی ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
برو ساندیستو بخور،به پزشک گیر نده
مداحان رو هم از اضافه کنید چون اونا هم تقریبا توی یکسال درآمد هنگفت و مخفیانه ای دارند و جالب اینجاست عنوان هدیه هم بهش میدن که مُبرا بشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
و پیشنمازان مساجد
هرچند وقت یه دفعه مالیات اقشار خاص رو مطرح می کنید و مالیات عامه مردم رو بالا می برید . این اقشار خاص چه ربطی به مالیات بر ارزش افزوده داره که لایحه برای اون دولت می بره مجلس ؟؟؟ دوباره کفگیر به ته دیگ خورده و مالیات هم راحت ترین کار ..... بنازم به این مدیریت ....
وقتی در یک رستوران غذا می خوردید، مالیات ارزش افزوده که قاعدتا رستوران دار باید پرداخت کند را هم از مشتری می گیرند اما مالیاتی هم پرداخت نمی کنند!
تعمیرگاه ها هم از جمله جاهایی هستند که فرار مالیاتی دارند.
باز ما پزشکان را با طلا فروشها یکجا کردند . هرچه که دلیل می آوریم انگار کسی متوجه نمی شود . دولت نرخ پزشکی را مصنوعی پایین نگاه می دارد و مالیات گرفتن از نرخی که اختراع دولت است ، اعمال کنترل مضاعف و ویران کننده سیستم درمانی است . از ما گفتن بود و از شما نشنیدن فردا نگویید چرا اینطور شد ....
همسايه اي داريم كه يكي از كسبه جزء آهن هست. سالي يك دستگاه آپارتمان مي خره و به دارائي اش اضافه مي كنه. اين به غير از دو تا ماشين شاسي بلند و زندگي و خر ج هاي آنچناني و سفرهاي خارجي تفريحي اش است. بخيل نيستم ولي جا نداره اون هم به اندازه من كارمند ماليات بده
فقط زورتون به کارمند و کارگر میرسه
اهن فروش از کجا اهن میخرد ..مگر غیر از شرکتهای فولادی ....فروش به هر صنفی بایستی از طریق عمده فروشها ردیابی شود بنده میلگرد خریدم شماره کارت بانکی یه خانمی رو به من میده و راحت فرار مالیاتی میکنه ولی اگه مبدا فروش فاکتور فروش فولادی ها وپتروشی ها وووو مبنا شود همه اصناف مجبورند فروش به نفر بعدی را با فاکتور به اداره مالیات ارایه کنند
به قول دکتر غنی نژاد ، پول نفت مالیات مردم است

پولی که دولت هر جور و هر جا و هر وقت خواست هزینه می کند

یا درآمد نفتی در این چهل و پنج سال ، باید تمامی زیرساخت ها با بهترین کیفیت ایجاد می شد نه اینکه با پول آن ؟؟؟؟؟
به علت گرانی روز افزون مواد غذایی بسیاری از مردم دچار سو تغذیه شدن
احسنت یکی حرف دل ما کارگرانو زد.
با احترام
ظاهراً مسئولین محترم به مقوله تورم که به نوعی مالیات غیرمستقیم است، اعتقادی ندارن ....
در شرایط کنونی هرکس به هر شکل باید از پرداخت مالیات فرار کند بی یک دلیل ساده کجا خرج می شود .
فقط زورتون به کسبه دون پایه میرسه برید از طلافروش ها و دلار و سکه فروشان و پولدارهای خفن که از سایه ی این دولت صاحب ثروتهای هنگفت شدن مالیات بگیرید بجای اینکه تو اینستاگرام دنبال یک تکه موی زن ها میگردید غیرت دارید دنبال پولدارها بگردید و مالیات بگیرید نه چرا چون اونها از قبال همین دولت پولدار شدن بعد میرید سراغ مغازه دار بدبخت که کلی اجاره مغازه رشوه به مامور شهرداری و هزار پدر سوخته دیگه میده مالیات میگیرید نتیجه همینه که تمام کسب و کارها خوابیده آخه کمی خجالت و حیا خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
از همه بقدر درآمدشان مالیات گرفته شود خورد کلان هم ندارد
دادن اظهارنامه برای مالیات بر ارزش افزوده صنوف هم جای شگفتی داره
مالیات دقیق،به لحظه ،به ریال ،بدون هزینه میگیرن
بعد هر سه ماه یکبار هر چقدر خواستن اظهار میکنن
درصورتیکه باید پوز اداره مالیات داشته باشن و جدا کارت بکشن
مالیات گمرکی از ورود مواد اولیه
مالیات از خودروی حمل مواد اولیه از گمرک تا کارخانه
مالیات از کارخانه
مالیات از خودروی حمل از کارخانه تا عمده فروش
مالیات از عمده فروش
مالیات از خرده فروش
مالیات شاپرک از کارتخوان
مالیات ۹ درصد ارزش افزوده
و...
چند درصد قیمت یک کالا در جیب دولت میرود؟؟؟؟؟
سلام. از آستان قدس و نهادهای مشابه هم مالیات بگیرید.
چرا همه از فرار مالیاتی حرف میزنه ؟
یکی نیست بپرسه این همه مالیات که اخذ شده کجا میره ؟
رستوران داران و فست فودی ها با این قیمتهای نجومی که برای غذاهای خود قرار داده اند حداقل 100 درصد روی هر غذا سود یامفت و غیر شرعی میبرند انوقت بقول خودتان ماهیانه 700 هزارتومن که پول یکدست غذاست مالیات میدن !!!!؟؟؟؟ این است بی عدالتی واقعی سازمان امور مالیاتی باید پدر اینها را که پدر مردم را دارند در میاورند را درارد
تا موقعیکه دولت تورم ایجاد میکنه پیشاپیش مالیات را از مردم گرفته .
اگر نمیتوانید عدالت را مالیات را برقرار کنید مالیات از قشر حقوق بگیر نگیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی