بازدید 12814
سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری:

فرار مالیاتی پزشکان با کارت به کارت در مطب بی فایده است/ نقدینگی تحت کنترل است؛ مردم نگران تورم و چاپ پول نباشند/ افزایش سرمایه ۵۰ هزار میلیاردی برای دو بانک بزرگ

خاندوزی گفت: دولت در سیاست‌های بلندمدت کنترل تورم خود، توانست در پایان مردادماه نرخ رشد نقدینگی را به ۲۶.۹ درصد کاهش دهد و امید داریم شاهد تحقق هدف گذاری رشد نقدینگی ۲۵ درصدی را باشیم؛ بنابراین، برخی نگرانی‌ها درباره تورم و چاپ پول جایی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 12 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیداحسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز (۲۱ شهریور ماه) در خصوص فرار‌های مالیاتی پزشکان از طریق کارت به کارت در مطب و مصوبه وعده کاهش مالیات این قشر توسط وزیر بهداشت گفت: موضوع کاهش مالیات پزشکان، خبر و مساله جدیدی نیست؛ اما دو مساله در این خصوص قابل توجه است؛ نخست قانون گذاری در خصوص مالیات پرداختی گروه‌ها و قشرهای مختلف از جمله پزشکان و دوم مبارزه با فرار‌های  مالیاتی، که هر یک توضیحات خاص خود را دارد.  

وی ادامه داد: در مساله مبارزه با فرار مالیاتی، از سوی سازمان امور مالیاتی همه اصناف و گروه‌های شغلی از وکلا تا پزشکان رصد و بررسی شده‌اند و  عملکرد این سازمان نشان می‌دهد که در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی بسیار جدی‌تر از گذشته عمل کرده است.  

خاندوزی یادآور شد: اینکه برخی پزشکان در خصوص دریافت ویزیت فقط مساله کارت به کارت و یا پرداخت نقدی را مطرح می‌کنند، از آنجا که حساب‌ها توسط بانک مرکزی یکپارچه شده و توسط دولت رصد می‌شود، عملا این راه‌ها مفری برای نپرداختن مالیات محسوب نمی‌شود؛ اما در خصوص مالیات پزشکان، آنچه در سال ۱۴۰۲ رخ داده، مربوط به مصوبه مجلس در قانون بودجه امسال بوده که در بند (و) تصریح کرده که پزشکان ـ چه عمومی و چه متخصصین تمام وقت دانشگاه‌های علوم پزشکی ـ از طبقه بندی در ذیل بند (و) مستثنی شده و همان مالیات‌های ۱۰ و ۲۰ درصدی را پرداخت کنند؛ البته این مصوبه اتفاق جدیدی نیست و چندین ماه است در حال اجراست.

سخنگوی اقتصادی دولت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جهش‌های مکرر در اعتبارات عمرانی همزمان با پافشاری دولت بر انضباط بودجه‌ای و مالی است و تمام سخت گیری‌هایی که باید در حوزه درآمدی از سوی خزانه داری و سازمان برنامه و بودجه اعمال شود، انجام می‌شود تا از این طریق به رشد سال ۱۴۰۲ کمک کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه به تداوم سیاست‌های کنترل تورم از سوی دولت اشاره کرد و افزود: سیاست‌های کوتاه مدت تورم متمرکز بر مساله انتظارات و کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها دنبال شده و عملکرد شش ماهه نخست سال نشان می‌دهد، در کنترل بازار ارز موفق عمل شده است.

خاندوزی ادامه داد: دولت در سیاست‌های بلندمدت کنترل تورم خود توانست در پایان مردادماه نرخ رشد نقدینگی را به ۲۶.۹ درصد کاهش دهد و امید داریم که شاهد تحقق هدف گذاری رشد نقدینگی ۲۵ درصدی باشیم؛ بنابراین، برخی نگرانی‌ها درباره تورم و چاپ پول جایی نخواهد داشت.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه هدف‌گذاری تورم از چند طریق قابل دستیابی است، افزود: تمرکز دولت در یک سال اخیر بر کنترل ترازنامه بانک‌هاست تا با رعایت سقف این ترازنامه‌ها نقدینگی را هم مهار کند و با این تمرکز، می‌گویم هیچ زمانی در تاریخ مدیریتی نقدینگی، دولت به اندازه امروز قادر به کنترل نقدینگی نبوده و عملکرد ماهانه کاهش نقدینگی نیز بهترین شاهد بر این ادعاست.

وی افزود: دولت علاوه بر هدف گذاری اعلامی در آغاز امسال، در عرصه واقعیت نیز توانسته ماهانه بر مسیر پیش بینی شده حرکت کند؛ بنابراین در این مسیر، هدف گذاری اصلی بر نقدینگی و عوامل اثرگذار بر نقدینگی است و پایه پولی، موضوعیتی در مهار تورم ندارد.

وی ادامه داد: شاید در مواردی شاهد آن باشیم که نرخ رشد پایه پولی افزایش پیدا کند؛ از جمله عوامل مهم اثرگذار بر آن افزایش نرخ سپرده قانونی و هم چنین نرخ جریمه بانک‌هایی که از سیاست کنترل ترازنامه تخطی می‌کنند؛ بنابراین، رشد پایه پولی کامل منطبق بر مسیر سیاست پولی بانک مرکزی و دولت در جهت کنترل رشد نقدینگی حرکت می‌کند.

خاندوزی همچنین یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عواملی که در سال‌های گذشته به رغم تلاش‌هایی که انجام شد، اما اقدام علاج و پایه‌ای انجام نگرفت، موضوع ناترازی شبکه بانکی کشور بود؛ دولت و مجلس با پیگیری طرح بانکداری مرکزی درصدد آن هستند که دست بانک مرکزی را در نظارت به شبکه بانکی و پایبند کردن آن‌ها به سیاست‌های پولی کشور باز کنند.
دولت تلاش کرد در قالب فعالیت‌های خود، تا حدودی ناترازی شبکه بانکی را کاهش دهد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیارد تومانی اشاره کرد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ نیز با همکاری مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش سرمایه ۵۰ هزار میلیاردی برای دو بانک بزرگ دولتی خواهیم بود که تا حدی به کفایت سرمایه این بانک‌ها کمک می‌کند؛ اما برخی بانک‌ها به دلیل عمق ناکارآمدی‌های گذشته در مدیریت آن، با حجم زیادی از ناترازی مواجه هستند که این بانک‌ها خصوصی هستند؛ اما در حوزه بانک‌های تحت اشراف دولت، امسال همه بانک‌ها به سوددهی خواهند رسید. در سال گذشته فقط یک بانک دولتی زیانده بود که  امسال آن بانک نیز به مرحله سوددهی خواهد رسید.

خاندوزی تاکید کرد: تصمیم آقای رئیس جمهور و تمام اعضای دولت این است که اصلاح ناترازی‌ها و بطور خاص در ناترازی‌های بودجه و شبکه بانکی بیش از این به تاخیر نیفتد و تا آخر این دولت بخشی از آن ناترازی‌ها بهبود پیدا کند.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره آخرین جزئیات اجرایی ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: این از نقاطی است که دولت کاملا هم راستا با مصوبه مجلس اصرار دارد به سرعت این قانون را اجرایی کند، زیرا سود آن بیشتر متوجه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است. با این قانون، حدود ۵۰ مقرره و مجوز و مصوبه‌ای که توسط دستگاه‌های سیاست گذار اقتصادی وضع خواهد شد، قاعده‌مند می شوند و دستگاه‌ها مکلفند در ایام مشخص پیش از رسیدن موعد تصمیم گیری، مصوبه خود را به اطلاع فعالان اقتصادی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته، جلسات متعدد برگزار شد تا تمام دستگاه‌ها به قاعده مندی مجوز‌ها و مقرره‌های خود پایبند باشند و امید است این مصوبه مهرماه در هیات دولت بررسی و ابلاغ شود تا به سمت پیش بینی پذیری بخش اقتصاد برای تولیدکنندگان نزدیک شویم.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این که دولت سیزدهم چه میزان از بدهی دولت قبل را پرداخت کرد؟ تاکید نمود: دولت سیزدهم از آغاز فعالیت خود تاکنون، در پرداخت بدهی‌های دولت گذشته، نزدیک ۲۹۰ هزار میلیارد تومان صرفا در زمینه اوراق تسویه کرده است. البته به بدهی اوراق مالی، باید تنخواه گردانی که در پنج ماه پایانی دولت دوازدهم اخذ شد نیز اشاره کرد که دولت سیزدهم ۵۳ هزار میلیارد را از این بابت پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت قبل به همت دولت سیزدهم تسویه شد، اضافه کرد: حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ، بدهی‌هایی است که پیش از این در حوزه تامین اجتماعی و شرکت‌های ذیل وزارت نیرو از طریق تهاتر با سازمان مالیاتی یا انتشار اوراق توسط دولت سیزدهم بازپرداخت شده است.

خاندوزی در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت بدهی دولت به گندم کاران گفت: دولت و گندم کاران با همتی که در سال‌های گذشته انجام دادند، سال ۱۴۰۲ را با کمترین نیاز به واردات گندم پشت سر خواهیم گذاشت. با توجه لزوم انگیزه بخشی به گندم کاران دو اتفاق افتاد؛ رقم خرید تضمینی گندم به منظور جبران هزینه کشاورزان از ۱۳ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان و میزان خرید تضمینی هم از حدود ۸ میلیون پیش بینی به ۱۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

وی اعلام کرد: طبق آخرین آمار‌، تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۹ هزار تن خرید تضمینی به ارزش ۱۵۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان انجام شده و حدود ۱۰۹ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان از این میزان به کشاورزان ـ که معادل ۷۱ درصد آن می‌شود ـ پرداخت شده است. وی گفت: دولت تا پایان مهرماه عمده مطالبات خود را تسویه خواهد کرد تا کشاورزان بتوانند برای سال زراعی جدید با دست باز تصمیم گیری کنند. خاندوزی درباره نرخ مورد نظر شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز گفت: در جلسه این هفته، مصوبه نهایی شورا برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.

وی در ادامه همچنین در خصوص وام‌های خرد بدون ضامن توسط بانک‌ها اظهار کرد: آنچه بانک مرکزی اعلام کرده و باید رعایت شود، مصوبه‌ای است که در پایان سال ۱۴۰۰ مصوب و ابلاغ شد و بانک‌های دولت مکلف به رعایت و اجرای این مصوبه هستند؛ از این جهت که اگر کارکنان و حقوق بگیران و مستمری بگیران به بانک‌ها برای وام‌های خرد مراجعه می‌کنند، چون پرونده حقوق آن‌ها در آن بانک است، نیازمند ارائه ضامن جدید نیستند که در این خصوص تخلفاتی نیز صورت گرفته و بازرسی وزارت اقتصاد پیگیر این مساله که توسط مردم منعکس هم می‌شود، هست و در مواردی هم با بانک خاطی برخورد قاطع تا حد برکناری مدیران متخلف نیز شده است.  از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنم تا در این خصوص دولت را یاری کنند تا این مصوبه اجرا شود، اما اینکه بانک‌های خاصی شرایط ویژه دیگری برای پرداخت این وام‌ها تعریف می‌کنند در صورتی که مغایر با مصوبه‌های دولت باشد قابل پذیرش نیست و ما از بانک مرکزی می‌خواهیم تا این موارد را بررسی و رسیدگی کند، چونه در دایره مصوبه‌ای که در سال ۱۴۰۰ برای وام‌های خرد ابلاغ شده، هنوز هیچ تغییر و یا عقب نشینی نداریم.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: امروز ۵۰ درصد صادرات ما به بریکس و ۵۳ درصد واردات ما از این کشورهاست و کشور‌های عضو این پیمان با علم به تحریم ایران، ما را پذیرفته اند؛ بنابراین، نه تنها نگرانی از تحریم‌ها برای تعاملات با بریکس و شانگ‌های نداریم، بلکه این اقدامات پیام مهمی بر تحریم ناپذیر بودن ایران است.

خاندوزی اضافه کرد: در دو سال اخیر، ۱۴ درصد تبادلات تجاری خود با بریکس را افزایش داده ایم و عضویت در بانک بریکس به تداوم رشد ۴ درصدی مبادلات تجاری کمک می‌کند. به تازگی بین ایران و چین گفت‌وگو‌هایی مطرح شده تا تجارت سه جانبه و چندجانبه برای تسویه مالی داشته باشیم که نشان می‌دهد در آغاز راهیم و در سال‌های آینده تعاملات گسترده تری خواهیم داشت.

خاندوزی در خصوص میزان رسوب کالا‌های اساسی در انبار‌های بنادر اظهار داشت: تا نوزدهم شهریور امسال، ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار تن کالا‌های اساسی تخلیه شده، در حال تخلیه یا موجود در انبار‌های بنادر کشور است که این رقم سال گذشته ۶ میلیون تن بود. این میزان موجودی انبار‌های ۱۳ بندر کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن را شامل می‌شود که در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون تن بود.
همچنین در پنج ماهه پارسال، حدود ۱۴۵ بخشنامه تجاری و گمرکی به درخواست وزارت صمت و جهاد کشاورزی صادر شده که این شاخص در سال جاری به ۹۵ بخشنامه کاهش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در زمینه ترخیص کالا‌ها مشکل جدی و اساسی نداریم. هفته گذشته هم شخص معاون اول رئیس جمهور بازدیدی از بنادر جنوبی داشت تا مشکل رسوب کالا‌های اساسی سریع‌تر برطرف شود.

خاندوزی درباره تامین ارز صادرات و واردات کالا‌های اساسی گفت: رییس جمهور دستور داده تا اولا بانک مرکزی محور همه تبادلات ارزی باشد. ثانیا مرکز مبادله ارز و طلا مرجعیت بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه تقاضای کالا‌های صنعتی و معدنی کالا‌های اساسی و دارو با هماهنگی بانک مرکزی انجام شود تا در کنار پیمان سپاری ارزی، ساماندهی بازار ارز با جدیت بیشتری ادامه یابد. همچنین زمان بازگشت ارز صادراتی به هشتاد روز کاهش یافته و تا کنون ۲۳ میلیارد دلار ارز مورد نیاز دستگاه‌ها تأمین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۷
با سیاست های غلطتان پزشکان متخصصان و افراد مفید به حال مملکت را فراری داده اید.

انتشار تصویر مسابقه دو شطرنج‌ باز سابق ایرانی، میترا حجازی‌پور با پرچم فرانسه و آتوسا پورکاشیان با پرچم آمریکا در مسابقات شطرنج زنان که در لهستان برگزار می شود، باعث ناسف فراوان است.

مالیات را باید از آن خودیهایی بگیرید که 60% اقتصاد کشور را در دست دارند و یک قران هم مالبات نمی دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
وزارت اقتصاد و دارایی، نه!
وزارت عوارض و مالیات ستانی از مردمی که 70% آنها زیر خط فقر قرار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
عزیزم ایران بهشت پزشکانه، اینو دیگه انکار نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آخه بچه جون اقتصاد دیگه چه ربطی به شطرنج داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آیا از سیسمونی وارداتی از ترکیه هم مالیات و عوارض گمرکی گرفتید؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
16:18 و 16:18
شازده پسر، تو از خوردن ساندیس رایگانت لذت ببر.
بعید می دانم که تو اصلاً معنی مالیات را هم بدانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
کار اینها صرفاً شده گرفتن از مردم: مالیات، پول، مال، زمان، جوانی.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
از ریخت و پاش های چند برابری این دولت و کاهش شدید قدرت خرید مردم و فقیرتر شدن آنها در این دو سال کاملا مشخص است شما چه خوابی برای جیب مردم دیده بودید
ناشناس
| France |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
مردم نگران تورم و چاپ پول نباشند/

چشم منتهی دکتر جون چاپ پول بدون پشتوانه تورم زا است و بعد مثلا پنیر که هر روز گران میشود و دسترسی به شما نخواهیم داشت تا بگوییم شما که فرمودید نگران نباشید


تاسف اوره این مدل صحبت و توصیه اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آقای نابغه پزشگان کارت به کارت نمی کنند پول نقد می گیرند چکار می توانی بکنی بیچاره هرچند من حق به پزشگان می دهم با اینکه خودم متضرر می شوم اگر فشار بیشتر بیاورید همه تعداد باقیمانده هم مهاجرت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
ای کسانی که ایمان آورده اید
دیگه نه چیزی برای خوردن پیدا می کنید نه برای آشامیدن
آماده مرگ باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
جناب خاندوزی ما ملت حاضریم مخارج تحصیل شما را زیر نظر ریاست محترم بانک مرکزی افغانستان پرداخت کنیم. حداقل بروید کمی از ایشان دانش اقتصادی فرا بگیرید که الان هر دلار مساوی 77 افغانی شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
هميشه برايم سوال بوده چرا دندانپزشكان كه ميانگين درامدشان از درامد اكثر پزشكان بالاتر است اين اتهامات فرار از ماليات... بهشان زده نمي شود و اسمي از ايشان در اين موارد نيست. البته نوش جان شان هرچه در مياورند ولي بحث اين است كه سيستم و حاكميت فقط پزشكان را برنامه ريزي شده هدف گرفته و تخريب مي كند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
این سخن وزیر در حالیه که طبق امار منتشر شده پزشکان در صدر مالیات پرداختی هستند
یعنی طلا فروشان نسبت به پزشکان مالیات کمتری داده اند
بالاخره یک جای کار میلنگه
نسبت به پارسال، مالیات اصناف در سال جاری 90% افزایش یافته است!!!
پاسخ ها
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بله مالیات شما از دو میلیون به چهار میلیون رسیده و البته درامد شما از سالی 5 میلیارد به ده میلیارد. نق زدن تو خون بازاری جماعته که قشر متوسط و فقیر رو هدف قرار داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
یکی از علل تورم فسار گسیخته در کشور، همین مالیات ستانی سنگین از مردم است.
اصناف را به جان مردم و همدیگر انداخته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
جناب واقعیت اصناف و هر بخش دیگر اقتصادی هر نوع مالیاتی را در قیمت نهایی برای مصرف کننده نهایی محاسبه می کنند و خود کارگر و کارمند و دیگر حقوق بگیران باید پرداخت کنند مالیات یکی از عوامل افزایش قیمت هاست مانند مالیات ارزش افزوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
عالي تشكر از دولت . چرا همش ما كارمندان ماليات زياد بدهيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اینا هر وقت میگن نگران نباشید 4 ستون بدن 85 میلون یرانی به لرزه میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
۱۶:۰۷
من امسال یک شرکت 7 ساله را به خاطر ظلم اداره مالیات تعطیل کردم
سود بانکی بیشتر از سودی هست ک این شرکت ب من میرسوند و همه رو دارایی ازم میگرفت و هر سال منفی شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
چرا عربستان مالیات نمیدن
هرچی به اصناف فشار بیارید اصناف هم قیمت هارو برای مردم افزایش میدن
فشار نهایی همه بر کمر مردم هست
پدر آمرزیده گرانی و تورم را کنترل کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تهمت نزن



اصلا تورمی وجود ندارد و همه چیز گل و بلبل است و فقط گوشت و مرغ و لبنیات و حبوبات و مسکن و خودرو و صنعت و اقتصاد در وضع انفجاره
همین، فقط این چند مورد کوچولو بود که تورمشان یک مقدار در حد انفجاری است و گرنه مابقی چیزها قیمت عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آقای وزیر ، نوشدارو پس از مرگ سهراب
بعد از رکورد زدن چاپ پول در کل تاریخ ایران ، نقدینگی کنترل کردن ، فرمایشی متناقض با واقعیت است .
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
این آقایون از معلولان شاغل و متاهل مالیات مستقیم میگیرند همچون یک انسان سالم و تندرست و برایشان فرقی نمیکند که این فرد کی باشد فقط از قشر خودی ها نباشد!!!!.
با اعمال سیاستهای فشاری و اجباری، چند روز پیش اعلام شد که ایران بالاترین نرخ مالیات ستانی از مردم را در بین کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مسانه و قفقاز دارد.
مردم نگران تورم و چاپ پول نباشند!!!
به عمل کار برآیند به حرف که نیست. به هر حال مردم نگران هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
گفته نگران نباشید ما خودمان هم پول چاپ میکنیم و هم تورم را افزایش میدهیم.
پول مالیات مردم به جای آنکه صرف آبادنی کشور شود، صرف ریخت و پاش برای چاپ انبوه بنرهای تبلیغاتی شهرداری زاکانی، راهپیمایی هرساله اربعین، کمک به لبنان و سوریه و یمن و ..... می شود.
من که راضی نیستم. مطمئنم مردم هم راضی نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
.با سهم شما از بیت المال بانک آتیش زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
16:20
نه! به تو دستمزد دادند که بیایی در سایتها کامنتهای ساندیسی بگذاری!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
احسنت
پاسخ به ۱۶:۲۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
معنی‌جمله ای که گفتی اینه که پول‌آتش‌زدن بانکها هم از بیت المال پرداخت شده بوه. خودت فهمیدی؟ خخخخخ
در این مملکت، مالیات پول زور است.
نه در مورد آن شفاف زایی می شود، نه محل خرجش اعلام می شود و نه میزانش حساب و کتاب دارد.
نوش جون پزشک و متخصصی که از دادن مالیات فرار می کند.

8 میلیون افغانی را به کشور راه داده اید از همه امکانات یارانه ای کشور استفاده کرده، شغل جوانان ایرانی را دزدیده اند، زاد و ولد با نرخ بالا راه انداخته اند و یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کنند.

آن وقت توقع دارید که آن جراحی که 25 سال تحصیل کرده و جان مردم را نجات داده مفتی هم برای شما کار کرده و تازه مالیات هم بپردازد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آیا ان روحانیونی که مثل پناهیان تندرو !؟

از رفقای ثروتمندش اپارتمان های اشرافی چند ده

میلیارد تومانی هدیه میگیرند نیز مالیات میگیرید ؟

و یا از طبری که نصف لواسان را بنامش زده اند چطور ؟
کاهش چاپ پول باید با کاهش هزینه های بسیار بسیار اضافی دولت کاهش می یافت باید با مالیات از سازمان ها و ... که معاف از مالیات هستند کاهش می یافت اما شما از جیب مردم با انواع افزایش قیمت ها و مالیات ها جبران کردید به قیمت فقیرتر شدن مردم
اگر مالیات عادلانه میگیرید دم شما گرم...

اول از همه از دلالها شروع کنید. بعد آقازاده ها... بعد دانه درشتها... ولی اول از کارگر مالیات میگیرید... اشکال اینه

نمیدونم چرا حرفهای جناب وزیر برای من باور پذیر نیست. وقتی میگید نگران نباشید واقعا نگران میشم.

در مورد تحریمها هم مراقب باشید... اگر جمهوری خواهان سر کاربیایند و جنگ با روسیه تمام شود اونوقت اوضاع به همین راحتی نیست.. دوباره ممکنه تحریم ها جدی تر بشن
پزشکی غیر اسلامی یکی از علل تورم و افزایش بیماری و وابستگی به غرب است دولت انقلابی باید انقلابی در پرشکی بکند و با جایگزینی طب اسلامی بساط پزشکی غربی را برای همیشه جمع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
مثلا میخوایی با این حرفا مذهبی ها و انقلابی ها رو خراب کنی و بگی اونا مخالف علم هستن ؟
کامنتی چند باهات حساب میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تا حالا کجا بودی برادر؟چقدر کشور از فقدان وجود شماها رنج میبرد:(:(:(
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تورم ۹۵ درصدی حال حاضر دست آورد دولت سوپر انقلابی فعلی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اگر نبود پزشکی غیر اسلامی و واکسن غیر اسلامی
من و تو الان سینه کش قبرستون بودیم پسر جووون !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
یک دکتر روا زاده مدعی داشتید که او هم خلع صلاحیت و ممنوع الکار شد و الفاتحه !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
برو طب اسلامی بلکه شفات بده .هرچند کار امثال تو را خدا هم از پسش بر نمیاد.
کلا اینها می گردن ببینن مالیات جدید چی می تونن بگیرن. در یک کلام می خوان کسری درآمدهای ناشی از کاهش فروش نفت رو از مردم بگیرن.
مالیاتی که باید برای بهبود زیر ساخت‌های کشور هزینه شود داره صرف کارهای تبلیغاتی میشه ، ولله قسم فقط ۳ کیلومتر ت روستای ما جلال واقع در خراسان جنوبی فاصله هست از روزی که دولت سیزدهم انده نتونستند اسفالت کنند بلز خدا پدر و مادر حسن روحانی رو بیانیه که بعد از چهل سال کار اسفالت ۱۷ کیلومتر رو تموم کرد ولی ابراهیم رییسی که منتسب به همینمنطقه هست به امان خدا رها کرده ؟؟
چهار ستون تن ما میلرزه وقتی شماها میگید نگران نباشیم!
اقتصاد اگر به برجام گره نزدید ولی به جیب ما مردم زدید
نکند جنس اسکناس هایی که شما چاپ میکنید با جنس اسکناسهایی که تا کنون چاپ شده توفیر دارد وباعث تورم وگرانی نمیشود!!
فقط بروید بررسی کنید فقط تو بیرجند چندین هزار افغانی وجود دارد
خیابان زهدان ، صمدی ،و موسی بن جعفر ،، مهر شهر به طور کامل در اختیار افغانی هاست ؟؟ بابا این جماعت از بمب اتم برای کشور خطرناک تر هستند
یک دلیل خوب برای پرداخت مالیت به دولت غیرمنتخب ارائه کنید.
خاندوزی عزیز حرف شما را قبول کنیم با دم‌خروس را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دم خروس را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اصلا هم عزیز نیست
اه اه
همچین میگن انگار پزشکا دزدن.
حالا دلال ماشینه دوتا ماشین گرون قیمت میفروشه اندازه یک سال درامد دکتر رو سود میکنه ۲ زارم ماالیات نمیده.
آخرم همه پزشکا میزارن میرن اون وقت که دیگه باید التماسشونو بکنییم
در اصل مالیات از پزشکان یعنی مالیات از مریضی مردم. چون اون پول مجبور از خود مردم بگیره
جالبه که مثلا صنایع دستی از مالیات معافه ولی پزشکا به خاطر درمان معاف نیستن
خاندوزی خداقوت
دوست دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
این کامنت خودش بود بدون شک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
چیشو دوست داری؟ دروغ هاشو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
جعبه ساندیس که ارسال می کند
هر موقع حداد عادل مالیات داد من پزشک هم با جان و دل مالیات پرداخت خواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
قالیباف مالیات و عوارض سیسمونی ترکیه ای رو پرداخت کرده ؟
یک کاری بکن این چند تا پزشک هم که موندن تو ایران بذارن برن
مالیات داره کمر مردم میشکنه بعضی اراورگانها هم که کلا از مالیات معاف معاف !!

آقای وزیر .. شاید اولش حالشو ببرید ولی صبر کن یه سال دیگه ببین مردم چکار میکنند چون مردم ایران هم مثل کشور های اروپایی که مردم ازشون حساب میکشن ازتون میخوان این پولی که بابت مالیات دادن کجا خرج کردید وباید جواب پس بدید دیگه مثل سابق نیست پول نفت همینطور برای فلسطین یمن عراق حزب الله و.. خرج میکردی و مردمم حواسشون نبود الان دیگه از جیبشون داره میره
برای مردم فرقی نمی کند نقدینگی کاهش یا افزایش یابد در حالیکه گرانی و تورم همچنان می تازد! مهم برای مردم نبود گرانی است.
پزشکان پدر مردم را در آوردن برای یک عمل ۸۰ میلیون زیر میزی از من گرفتن لعنتی ها
نمی گویم همه ولی خیلی ها این توری هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اگرجان انسانی رابشودنجات داد بدیهی است که ارزش جان بندگان خدا ازصافکاری یک ماشین تصادفی بیشتر باشد درضمن ناشکری نکن برادر پزشکان طراز اول مملکت بسرعت درحال مهاجرتند البته نه بخاطر مالیات وپرداخت آن خیر بخاطر نبودامکامات کارخوب ومفید برای بیماران چون احساس میکنند نمیتوانندبحال جامعه وبیمارانشان مفید باشند البته ازچشم بعضی عرایضمان نامفهوم است ولی اگرابتوانید انسانی فکرکنید قطعامتوجه میشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
چرا باید بری پیش کسی که زیر میزی میگیره ، اینهمه پزشک هست که زیر میزی هم نمیگیرند تازه بخشی از حقوقشان هم ۶ ماه بعد داده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بله گرونه اما تو دنیایی که برا یه فوتبالیست سالی 20 میلیارد میدن پزشکم نگاه به اون میکند .وقتی یارو گاراژوتعمیر گاه دارد به روزی صد میلیون قانع نیست پزشکم حق داره وقتی....
خیلی داغونه!
سیستم فاسد
از زاکانی هم مالیات میگیرید ؟!!!
در اثر سیاستهای غلط جنابعالی و همفکر انتان قشر متوسط جامعه فقیر شده اند درآمد به ریال هزینه به دلار ؟ خدایا به فریاد مردم برس
شرح حالی از پزشکی که پزشکی خودش را از فرانسه گرفته و مدتی با عیال خود در کانادا مستقر بود

زمانی که سیل پزشکان لاابالی و فرصت طلب و یغماگر به سوی خارج روان است و مملکت را خالی گذارده اند او بر عکس با یک کت و شلوار به ایران بازگشته است او نمازگزار و روزه گیر است و راستگو است و کاری که از دستش بر نمی آید انجام نمی دهد

اما علت استنکاف من برای درمان به خارج به چند دلیل بود
اول آنکه آن شهر از بلاد کفر بود و شهرهای یهود و نصاری و ملحدین است و رفتن به آنجا برای معالجه در حقیقت دست تکدی دراز کردن به سوی آنها است و استمداد و استعانت از آنها برای ادامه حیات است واین امر خلاف شرافت مسلمان غیور است که پزشکان مسلم را یله کند و برای بقاء زندگی از آنها گدایی کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
این ستاریوی تخیلی که گفتت درکدام فیلم جنائی کمدی دیده ای جالب است که بعضی برای خودنمائی همه چیزرابه تمسخرمیگیرتد که هیچ گونه لطفی هم نداردبیشترتلاش کنید داستانهای قشنگترتولیدکنید
نگران نباشید..همه چی عالیه...اقتصاد رو به پیشرفت....ارزش ریال رو به رشد...تخم مرغ از ما ه اینده اصلا رایگان ...بنزین مجانی...بیخود نگران چی هستید..اینده درخشانتر از این.....
به پزشکان فشار نیاورید همین چندتا ها هم مهاجرت می کنند و ما می مانیم با پزشگان من... سهمیه ای .
یا باید مثل عده ای از پزشکان و متخصصان که خودشان فرار می کنند بقیه هم فرار کنند و یا باید فرار مالیاتی داشته باشند.
مالیات بدهند خرج کجا می شود ، خرج برگزاری باشکوه تر فلان مراسم و.... خرج سرمایه گذاری در فلان کشور و...
هر زمان که دولت کسری بودجه خود را از دست در جیب مردم کردن مرتفع نکرد، بیایید و درباره اقتصاد و کنترل تورم و نقدینگی سخن برانید. در حال حاضر آمارهای ارائه شده توسط شما با واقعیت موجود و اقتصاد خانوارها جور در نمی آید. همین باعث می شود که حرف شما و دیگر مسئولین اقتصادی غیر قابل باور باشد. البته بخشی از این گرفتاری ها به دولت آقای روحانی و آقای احمدی نژاد متصل است که این آقایان هم نمی توانند از زیر آنها شانه خالی کنند. مردم را دست کم نگیرید. اغلب افراد جامعه و بویژه قشر تحصیلکرده بخوبی رفتار و گفتار شما در هر سمت و جایگاهی که هستید را تحلیل می کنند.
حق ویزیت برخی از پزشکان و یا حق وکلا و ...معمولا وقتی کارت به کارت میشود یا به کارت منشیها هست یا یکی از اعضای خانواده و یا اقوام آنها به اسم خود آنها نیست.
این مورد در خرید و فروش آپارتمان و املاک هم وجود دارد که بخشی از پولی که بساز و بفروشها می گیرند بحساب آنها واریز نمیشود و به حساب افراد دیگری واریز می گردد و ادعا می کنند از او زمین و یا باغ و ...خریده اند!!!!
این چند مورد خودم درگیر بوده ام.
آره افزایش نقدینگی تحت کنترل است
دروغ در روز روشن
آمار رسمی شما رشد نقدینگی ۲۷ درصد را می دهد و خدا می داند غیر رسمی چقدر است
من نمی دانم که این چه نقدینگی تحت کنترل است که با رشد ۲۷ درصد همراه است

رشد ۲۷ درصد یعنی در امسال قرار است تا یک سوم کل پول کشور پول چاپ شود و اگر فرض کنیم که کشور رشد تولید ۴ درصد دارد فقط ۴ درصد آن قابل توجیه است و ۲۳ درصد رشد نقدینگی غیر قابل توجیه است
پول نفت ما را در خارج خرج میکنند انوقت از ما مالیات میخواهند تا مملکت را با ان بچرخانند
برای اطلاع آن وزیر حاذق بگویم که کارت به کارت به حساب خود پزشکان نیست و به حساب افراد دیگر است. اگر بهره هوشی شما 70 باشد بهره هوشی پزشکان بالای 120 هست و قبلا به این موارد فکری اندیشیده اند. در کشورهای که پر است از منابع نفتی و گازی و مس و طلا و آهن، مالیات ستانی مفهومی ندارد و بایستی درآمد این منابع بین مردم تقسیم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
توکه میگی پزشک باهوش است اگرپول بحساب دیگری بریزدکه دیگرپس گرفتنش کارفیل است چنین ریسکی نمیکنند



ریسکی بششیتن.
بزرگان نکردند در خود نگاه خدا بینی از خویشتن بین نخواه
بزرگی به ناموس و گفتار نیست بلندی به دعوی و پندار نیست
تواضع سر رفعت افرازدت تکبر به خاک اندر اندازت
زمغرور دنیا ره دین مجوی خدابینی از خویشتن بین مجوی
جناب وزیر
لطفا حذف 4 صفر از پول ملی را هر چه زودتر و حداقل تا پایان دوره اول دولت عملیاتی کنید . برای یک ایرانی پذیرش یک ریال برابر 0.000002 دلار تاسف آور است .
در نظر آقای خاندوزی همه چیز خوب است مردم در رفاه هستند و این دولت بر خلاف دولت قبلی مثل سوپر من همیشه موفق است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فقط یک مشکل کوچیک هست
مردم از گرسنگی می میرند.
وزیرمحترم کدام کشوری دردنیا دائماً وعلناً درتلاش برای تخریب جامعه پزشکی با زدن تهمت های علنی به پرداخت مالیات یا فرارمالیاتی ومسائلی ازاین قبیل است همیشه ازمسئولین رده بالا انتظارمیرودکه برای پیشرفت مملکت ورونق علم ودانش تلاش کنتد ونه اینکه علناًدانشمندان رابه سخره بگیرند آنزمانیکه پزشکان گروه گروه بدلیل کرونا یاتلف میشدند ویاامکان کاروفعالیت مفید نداشتندرافراموش کردید قطعاًمیدانیدکه بالاترین آمارمرگ ومیرپزشکان راکشورماداشته بدلیل نبودواکسن مناسب وتماس بابیماران مبتلا شایددرجریان‌نباشید که چه بیماران صعب العلاجی که قبلاًتلف میشدند امروزه توسط همین بقول شما کارت بکارت کنندگان‌ ازمرگ نجات یافته اند البته امکانات درمان درخارج ازکشور برای بزرکان هست ولی کمی بفکرمردم عادی بودن بهتراست تا رنجاندن گروهی که نیاز درمان وسلامتی انسان بدست انان است. چوبه گشتی طبیب ازخودمیازار چراغ ازبهرتاریکی نگهدار
برخی مطب ها از بیمار پول نقد دریافت می کنند
رشد نقدینگی کاهش یافته نه خود نقدینگی
این که دیگه افتخار نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
وامصیبتا
40 ساله شدیم و هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت زندگی ، آمار و ارقام نشان دهنده وضعیت بحرانی کشور است می توانید استعلام کنید
یا خدا خودت به داد ما برس، میگه مردم نگران تورم نباشند، پس احتمالا بدترین تورم تاریخ ایران را بزودی میبینیم:(
پزشکان دیگه از کارت به کارت عبور کردند و سکه بانکی و یورو و دلار میگیرند. اینو چطوری میخوان رهگیری کنند؟
چرا وقتی موقع دریافت دستمزد کارگر و کارمند 10 الی 15 درصد به خاطر مالیات کسر می گردد باز موقع خرید هر کالایی 15 درصد مالیات و 9 درصد مالیات ارزش افزوده بدهد. این را کجای دلمان بگذاریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست