بازدید 8086
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۸ آبان

جنایت و مکافات لایک‌های ممنوعه! /پیام پنهان پنتاگون به تل‌آویو/جهان و واقعیت اسراییل

از «بعلبک» لبنان تا ساختمان «جردن» تهران، جبران بی‌پولی دولت از جیب دانشجو، تشدید ناهمسانی تورم و دستمزد، رشد ۳۶ درصدی ورودی آب به سد‌های کشور، کمبود ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی! بنزین اجاره بها بر آتش تورم مهرماه، کریدوری واجب‌تر از نان شب، هشدار صلیب سرخ جهانی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در غزه و انتشار جزئیاتی از مرگ رجوی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۳ 30 October 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بنزین اجاره بها بر آتش تورم مهرماه، خالص‌سازی؛ گریزناپذیر، عوامل بازدارنده تقابل ایران و آمریکا و انزوای جهانی؛ مکافات کودک کشی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

جنایت و مکافات لایک‌های ممنوعه!


تقی دژاکام طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جوان با تیتر جنایت و مکافات لایک‌های ممنوعه! نوشت: هنگامی که در صبح یک روز زمستانی در فوریه ۲۰۲۲، قوای روسیه به اوکراین حمله کردند، هیچ‌‎کس فراموش نمی‌کند که واکنش‌های دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به این حمله چه بود. شورای امنیت با شدیدترین لحن ممکن این حمله را محکوم کرد و از مسکو خواست که فوراً، کامل و بدون قیدوشرط تمام نیرو‌های نظامی خود را از خاک اوکراین خارج و این کشور را ترک کند. در این قطعنامه همچنین تأکید شد باید اجازه و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در اوکراین، برای محافظت از غیرنظامیان از جمله پرسنل کمک‌های بشردوستانه و افراد در موقعیت‌های آسیب‌پذیر از جمله کودکان مد نظر قرار گیرد. همچنین به کشور‌های عضو سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید شد از کاهش تنش در منطقه حمایت کنند.


چند روز بعد اروپا و امریکا تمام دارایی‌های روسیه در بانک‌هایشان را مسدود کردند و دسترسی این کشور به بازار‌های مالی را هم گرفتند. همچنین تیم‌های ورزشی روسیه از شرکت و رقابت با ورزشکاران در بازی‌های دوستانه و رسمی محروم شدند.


شاید باور نکنید، اما یکی از تبعات این حمله، حذف واحد مربوط به تدریس آثار داستایوفسکی از جمله رمان‌های جنایت و مکافات، ابله، شیاطین و برادران کارامازوف در دانشگاه بیوکاکوی ایتالیا بود؛ داستان‌نویس شهیری که ۱۴۱ سال پیش درگذشته بود و تنها گناهش این بود که روسی بود!


همه این تضییقات و تحریم‌ها در شرایطی بود که طرف اوکراینی چند سال پیش از آن تعهد کرده بود مانند دیگر کشور‌های جداشده از اتحاد جماهیر شوروی سابق از هر گونه تلاش برای پیوستن به معاهدات امنیتی با امریکا و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خودداری کند و در مقابل روسیه نیز فعالیت نظامی در اوکراین نداشته باشد.


حال برگردیم ببینیم دنیا و به خصوص همین کشور‌های غربی و اروپایی در ماجرای اخیر غزه چه موضعی گرفتند. پیشتر به یاد داشته باشیم که روسیه، کشوری با قدمت زیاد و اوکراین کشور تازه‌تأسیسی است که جزئی از روسیه بوده و طی چند سال اخیر یعنی از سال ۱۹۹۱ استقلال پیدا کرده است؛ و در مقابل، این فلسطین است که کشوری به قدمت تاریخ است و رژیم غاصب اسرائیل، تازه‌تأسیسی که در سال ۱۹۴۹ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شد؛ آن‌هم در محدوده مشخص مرز‌های ۱۹۴۸.


حالا این رژیم تازه‌تأسیس که به هیچ‌کدام از قطعنامه‌های سازمان ملل وقعی نگذاشته و طی این سال‌ها جنایت‌های تاریخی در قانا و صبرا و شتیلا و دیر یاسین و غزه (در بار‌های قبلی) با ده‌ها هزار کشته، به خصوص زنان و کودکان را در کارنامه سیاه خود دارد، حالا یک بار هم با واکنش طبیعی و البته حساب‌شده مجاهدان فلسطینی مواجه شده تا هم افسانه گنبد آهنین او به مضحکه خاص و عام تبدیل شود و هم فاتحه مراقبت‌های اطلاعاتی و امنیتی آن خوانده شود و هم بیشترین تعداد اسیر و کشته از ابتدای تأسیس رژیم نامشروعش به‌جا مانده باشد.


اما این رژیم غاصب با این واکنش صاحبان اصلی سرزمین چه کرد؟ تا لحظه نگارش این یادداشت و در حالی که فقط چند هفته از آغاز درگیری گذشته است، بیش از ۸ هزار نفر از ساکنان غزه را کشته و ده‌ها هزار نفر را مجروح کرده که اکثرشان را زنان و به‌خصوص کودکان تشکیل می‌دهند، اما شورای امنیت حتی یک قطعنامه هم در این‌باره صادر نکرده است. نهاد‌های رسمی حقوق‌بشری و برندگان نوبل صلح خفقان گرفته‌اند. امریکا رسماً گفته است که برای اسرائیل در حمله به غزه «هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسد». هیچ ورزشکار اسرائیلی به طور رسمی تحریم نشده، اروپا و امریکا نه تنها از یک واکنش ملایم و به قول ما سوسولی علیه اسرائیل خودداری کرده‌اند، که در اکثر اظهارنظر‌های رسمی به شدت از او دفاع و حمایت همه‌جانبه هم می‌کنند.

این دفاع و حمایت نه تنها زبانی که ارسال سریع و مکفی سلاح و نیروی تازه‌نفس نظامی هم بوده است به ویژه از سوی ایالات متحده امریکا. دبیر کل سازمان ملل در روز‌های اول گفت از کشته‌شدن صد‌ها فلسطینی «وحشت‌زده» شده است. اما تحت فشار امریکا و صهیونیست‌ها فوراً حرف خود را رد کرد! سران کشور‌های عربی به شوی همیشگی و تهوع‌آور «محکوم می‌کنیم» پیوستند و البته اکثرشان همزمان مجاهدان فلسطینی و جلادان صهیونیست را محکوم کردند؛ فقط محکوم کردند. البته اگر بخواهیم صادقانه‌تر بنویسیم باید یادآور شویم که فقط یک بار از آغاز حملات تاکنون کمک‌های بشردوستانه‌ای شامل ۱۰ مینی‌کامیون به غزه ارسال کردند که بار اصلی آن «کفن» بود!


حساب مردم کشور‌های جهان البته در این ماجرا کاملاً فرق می‌کند. مردم نه تنها در کشور‌های اسلامی و عربی بلکه به رغم همه ممنوعیت‌ها و مخاطرات در کشور‌های اروپایی و امریکایی بار‌ها و بار‌ها به خیابان‌ها ریختند و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و با به آتش کشیدن پرچم رژیم کودک‌کش، انسانیت و غیرت و زنده‌بودن خود را فریاد کشیدند. از ترس همین مردم، سفارتخانه‌های اسرائیل در کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های اسلامی یا تخلیه شده یا با کم‌ترین نفرات و با شدیدترین مراقبت‌های امنیتی روز را شب می‌کند. ورزشکاران و هنرمندان و بازیگران سینما و موسیقیدانان آزاده جهان هم شخصاً از این میدان خود را کنار نکشیدند و صریحاً از غزه و فلسطین دفاع کردند و علیه اسرائیل موضع گرفتند و البته بی‌غیرت‌ها و ترسو‌ها و وامداران به صهیونیست‌ها هم ترجیح دادند همچنان سکوت کنند تا به جیفه دنیایی‌شان خسارتی وارد نشود! حتی اگر به گفته کارشناسان جهانی، به اندازه یک بمب اتم در غزه ویرانی به‌ بار آمده باشد.


در این میان، این مقایسه تلخِ تلخ هم بماند برای ثبت در تاریخ که همان‌ها که تدریس آثار یک رمان‌نویس بزرگ جهان را به جرم زاده شدن در کشوری که ۱۴۱ سال بعد سرانش به جایی لشکر کشیدند، از دانشگاه‌های خود حذف کردند، همان‌ها در کشور‌های خود هرگونه تظاهرات علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی را ممنوع و نمی‌دانم خنده‌دار یا گریه‌دار اینکه این دیکتاتور‌های مدرن، کسانی را به جرم لایک کردن پست‌هایی که در فضای مجازی به دفاع از مظلومان فلسطینی منتشر شده، از کار برکنار یا بازداشت کرده‌اند! با همین وقاحت و به همین شگفتی!

 


پیام پنهان پنتاگون به تل‌آویو


حنیف غفاری طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان پیام پنهان پنتاگون به تل‌آویو نوشت: وزیر دفاع آمریکا در تازه‌ترین مواضع خود، اذعان کرد حمله زمینی به نوار غزه بسیار دشوار است. ژنرال «لوید آستین» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» تاکید کرد: «ما نگران تشدید احتمالی تنش‌ها علیه نیرو‌های خود در غرب آسیا هستیم. حمله زمینی اسرائیل به غزه نیز با توجه به وجود تونل‌های مخفی حماس بسیار دشوار است. ما احتمال تشدید حملات به نیرو‌ها و شهروندان خود در سراسر منطقه را می‌دهیم و حق دفاع از خود را محفوظ می‌داریم.»


مقامات آمریکایی در بحبوجه جنگ غزه و در لابه‌لای مواضع خود در دفاع مطلق از نسل‌کشی کودکان غزه نمی‌توانند نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود بابت تشدید عمق و ابعاد راهبردی - امنیتی شکست صهیونیست‌ها را کتمان کنند. به عبارت بهتر، رئیس پنتاگون تلاش کرده است یکی از مهم‌ترین پیام‌های واشنگتن به کابینه جنگ نتانیاهو را در لابه‌لای مواضع همیشگی و تزئین‌شده ارائه دهد! در حقیقت، مخاطب سخنان آستین، افکار عمومی دنیا نبوده و وی مستقیما مقامات صهیونیست را خطاب قرار داده است.

آمریکا پس از شوک ناشی از عملیات توفان الاقصی، در صدد مخابره پیام‌هایی به صهیونیست‌ها در قالب دیپلماسی پنهان برآمده، اما گویا اصرار نتانیاهو بر ورود به نبرد زمینی، پنتاگون را بر آن داشته تا هشدار‌های صریح‌تری را به تل‌آویو مخابره کند! به نظر می‌رسد سخنان اخیر آستین متناظر با ۷ بار تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو طی روز‌های اخیر بیان شده و هدف از آن، هشدار صریح نسبت به پیچیده‌تر شدن بازی و متعاقبا تشدید ابعاد شکست صهیونیست‌هاست. بدون شک در صورتی که محاسبات امنیتی و نظامی پنتاگون موید ورود رژیم اشغالگر قدس به نبرد زمینی در نوار غزه بود، واشنگتن لحظه‌ای در ابراز این حمایت دریغ نمی‌کرد، اما گویا در ماورای روایت‌سازی غرب و تل‌آویو از جنگ غزه، نگرانی‌های فزاینده‌ای در آشیانه شیاطین شکل گرفته است! 


دومین نکته، مربوط به تاکید پنتاگون بر در خطر بودن جان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در منطقه است. واشنگتن آگاه است کلیت و اصل حضور اشغالگران در منطقه غرب آسیا، مصداق کنشگری مداخله‌گرانه در این منطقه محسوب می‌شود. از این رو هر گونه اقدامی که علیه نیرو‌های آمریکایی انجام شود، مصداق واکنش نسبت به اشغالگری بوده و نمی‌توان از آن تحت عنوان کنش و اقدام اولیه جبهه مقاومت سخن گفت. در چنین شرایطی پنتاگون در صدد تصویرسازی معکوس از واقعیت برآمده است. 


این رویکرد، کاملا مسبوق به سابقه است و نباید از ابراز مجدد آن توسط رئیس پنتاگون تعجب کرد. 
نکته پایانی، مربوط به آینده‌پژوهی صحنه نبرد با توجه به اختلافات پنهان و آشکار واشنگتن و تل‌آویو نسبت به استمرار جنگ غزه است. در اینجا هم‌افزایی مطلق واشنگتن و رژیم تروریست صهیونیستی، هزینه‌های شکست توأم هر ۲ بازیگر که یکی نماد مداخله‌گرایی و دیگری نماد اشغالگری در منطقه است را افزایش خواهد داد. تصاعد بحران ناشی از جنگ غزه، خود را در این آینده‌پژوهی شرایط منطقه نشان داده است.

آمریکا شدیدا نگران است مدیریت صحنه پیچیده نبرد را طی روز‌های آتی به شکلی فزاینده از دست بدهد و صهیونیست‌ها نیز میان دوراهی پذیرش شکست در نقطه کنونی یا پرداخت هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی ورود به نبرد زمینی وحشت‌زده هستند. گفتاردرمانی نتانیاهو نتوانسته دوگانه «ارتش/ کابینه جنگ رژیم اشغالگر قدس» را از بین ببرد و گذشت زمان، به کاتالیزور و عاملی تسریع‌کننده در تشدید این شکاف مبدل شده است. طرح بهانه‌ای تحت عنوان تاخیر در حمله زمینی به غزه با هدف افزایش سطح حضور نظامی آمریکا در منطقه نیز صرفا مفری برای واشنگتن و تل‌آویو جهت رایزنی بیشتر بر سر اختلافات نهان و آشکار امنیتی - منطقه‌ای تلقی می‌شود. خروج از این بن‌بست راهبردی، قطعا نه با حمله زمینی محقق خواهد شد نه با تلاش ناکام جهت انتقال فلسطینیان ساکن غزه به صحرای نقب یا سینا! توقف حملات و اذعان به شکست نهایی در عملیات توفان، رئالیستی‌ترین راه‌حلی است که در مقابل بانیان و عاملان کودک‌کشی در غزه وجود دارد. هر اندازه در پذیرش این واقعیت از سوی دشمنان فلسطین و منطقه تاخیر صورت گیرد، هزینه‌های سخت‌تر و جبران‌ناپذیرتری در انتظار آن‌ها خواهد بود.

 

جهان و واقعیت اسراییل


جعفر گلابی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان جهان و واقعیت اسراییل نوشت: با ازدیاد کینه و نفرت خود فلسطینیان هم دیگر تمایلی به صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با ادیان دیگر نداشته باشند، اما در این میان قضاوت جهانی هم بسیار مهم و موثر است. بالاخره جهان در حال دریافت این پیام بسیار مهم و اساسی است که باید برای حل وفصل نهایی معضل دیرپای فلسطین دست به اقدامات جدی و عملی بزند و نگذارد از این ناحیه جهان به ورطه‌ای خطرناک فرو رود. ۷۵ سال اشغالگری و جنگ‌های متناوب در این منطقه باید نشان داده باشد که بدون در نظرگرفتن حقوق کامل بومیان آن سرزمین خصوصا فلسطینیان که بخش مهمی از آن‌ها همچنان آواره‌اند و بخش دیگری در محاصره و بخش سوم تحت فشار همه‌روزه اسراییل هستند امکان دستیابی به یک صلح عادلانه وجود ندارد. هنوز عوارض و تبعات گسترده نسل‌کشی اسراییل خود را نشان نداده است و این خیال خامی است که تصور شود با فشار طاقت‌فرسا می‌توانند یک ملت کهن را در زندان ابدی نگه دارند. انصافا برخلاف اسراییل که هرکجا دستش رسیده از ترور رهبران مخالف اشغالگری خودداری نکرده و حتی تلویحا به برخی جنایات خود در ایران افتخار هم می‌کند فلسطینیان پس از قرارداد‌های صلح، همه مبارزات خود را در سرزمین‌های اشغالی محدود کرده‌اند و جهان بدهکار نجابت این مردمان است.

به یاد داریم که قبل از قرارداد‌های صلح سازمان فتح هرکجا که می‌توانست منافع و افراد اسراییلی را هدف قرار می‌داد و پیچیده‌ترین عملیات چریکی را طراحی می‌کرد ولی سال‌هاست که حتی گروه‌های مخالف روند سازش بیرون از مرز‌های فلسطین تحرک چریکی نداشته‌اند. به نظر می‌رسد افکار عمومی جهان متوجه این نکته هست که یک ملت مظلوم با دیدن این میزان از سبوعیت ممکن است محدودیت‌های خود را بلاموضوع بداند و راه گفتگو و نتیجه گرفتن از آن را به کلی مسدود ببیند. بر این اساس حتی دولت‌های غربی باید در عمل در تضمین حقوق کامل فلسطینیان حداقل مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل گام‌های بلندی بردارند و حمایت بی‌حد و مرز از سوگلی خود در اشغالگری را به اتمام برسانند. روشن است که اسراییل جدا مایل است حامیان خویش را درگیر جنگ‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود کند و در این راه از همه لابی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ حامی خود استفاده می‌کند. باید دید آیا سیاستمداران غربی استقلال و تمایل افکار عمومی خود در برخورد عادلانه را ترجیح خواهند داد یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
داروی اهدایی به بیماران «اس ام ای» چه شد ؟
این دست سوالات به توقیف نشریه منجر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
بسیار مسئله‌ای بجا!۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
در مورد ورود آمریکا به جنگ، مطمئن باشید آمریکا اهل خراب کردن پلهای خود در منطقه نیست، اهل تهدید و تطمیع ولی هست...مطمئن باشید اگر قیمت نفت تحت فشار قرار بگیره، آمریکا خودبخود چرخهای صنعتش میخابه...انرژی ارزان، آمریکا رو آمریکا کرده...پس محکم بایستید
کیهان اشارات و هشدارات درستی دارد فقط باید برخی کلمات را جابجا کرد. مثلا در تیتر بزرگ وسط صفحه «طوفان الاقصی اقتصاد اسرائیل را در هم شکست» بجای اسرائیل بخوانید ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
مگه حاج حسین نرفت غزه
در غرب بدترین نوع دیکاتوریها وجود دارد . دیکاتوری نرم . به شما اجازه تفکر آزاد و تصمبم گیری آزاد را نمی دهند هر چند استادانه وارونه ی آن را نمایش می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
عجب! خوش به حال شماکه تو مملکت خودت اجازه داری ازادنه فکر کتی و تصمیم بگیری. جوک میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
دیکاتوری چی هست؟ مصالح ساختمانی است!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
مثل کرسی های آزاد اندیشی
زردنامه جوان
حالا اگر قصد داری کارهای حماس را توجیه کنی اشکال ندارد( کلمه اصلی را استفاده نکردم که سانسورچی محترم اذیت نشود) ولی کم تاریخ جعل کن
کشوری بنام فلسطین هرگز قبل جنگ جهانی اول وجود نداشت، نصف بیشتر خاورمیانه متعلق به امپراطوری عثمانی بود
بنابراین همانطور که شما دربست و تمام قد از روسیه حمایت کردید و حتی صدا و سیمای میلی حمله روسیه را عملیات ویژه نامید، اروپا و غرب هم از اسراییل حمایت می کنند
این به اون در
یک چیز را مطمئن هستم، داعش هیچ کجا نرفته فقط فرصت لازم دارد تا خودش را نشان بدهد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
بله متعلق به عثمانی بود اما دولت عثمانی مثل اسرائیل کثیف مردم سرزمین ها را اخراج و نژاد پرست نبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
نابغه بزن تو اینترنت نقشه فلسطین برات میاره جوک گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اون جمله این به اون در که گفتی لب مطلبو عیان کرد
گیریم که کشورهای ایران و روسیه و چین در مورد اکراین حق نگفتن ، پس چرا دول غربی یه ادعای حقوق بشر دارن تبعیض قائل میشن
پس چرا در قضیه امور داخلی ایران فکر میکنی دخالت اونا از سر دلسوزیه
سرنوشت مردم غزه وجه المصالحه کشورهای خارجی شده و کشورهای خارجی برای کسب امتیاز از یکدیگر، مردم غزه را قربانی مطامع خود میکنند! چرا که صلح برای این مردم مخالف منافع خارجی هاست!
بی عدالتی و ستمگری در دنیا همیشه بوده و هست مسئولین فکری برای مردم کشورمون بکنند که سالهاست در شرایط جنگی سپری می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
دقیقا ۴۴ سال و ۸ ماه و ۸ روز است که در شرایط بد

بحرانی و جنگ و تحریم و محاصره و حساس و انزوا و

سخت و دشوار و مثال زدنی و فلاکت و بدبختی

گرسنگی و رنج و عذاب فقر مطلق و امتحان الهی و ووو

قرار داریم و معلوم نیست که چه وقتی نجات پیدا کنیم؟
نکند مسئولین هم مثل تابناک تمام تمرکزشان روی فلسطین باشد و حل مشکلات کشور و و مردم اولیت اولشان نباشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
بیست هزار کلاس معلم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
میزان حداقل حقوق دستمزد دریافتی در غزه ۶۰۰ دلار

ولی در کشور ایران ۱۵۰ دلار یعنی یک چهارم غزه است

و متوسط سن ازدواج در غزه ۲۱سال

و در ایران ۳۸ سال است

متوسط تعداد کودکان در خانواده در غزه ۴/۳ کودک

و در ایران ۱/۸ کودک یعنی ۰/۲ ما منفی شده ایم !!؟؟

مدل و نوع خودروها در غزه اروپایی و ژاپنی و امریکایی

با خودروهای داخلی و بی کیفیت چینی ما بسیار تفاوت دارد

حالا ما باید به مردم غزه کمک کنیم !!!؟؟؟

یا آنها به ما !!!؟؟
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یک‌شنبه در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه:
از قفقاز تا آسیا، از ترکستان تا فلسطین، هر کجا که مظلومی و نیازمندی اشک می‌ریزد، ترکیه است که به کمک او می‌شتابد و دستش را می‌گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ترکیه در زمینه کمک غیر تسلیحاتی از ما خیلی جلوتره.
ناشناس
| - |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
آره. از کشتی های ترکیه در مسیر اسرائیل میشه به میزان صداقت این فرد پی برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ترکیه فقط واسه غزه شعار میدهد و از ابر قدرتها برای

خودش امتیاز و منافع سیاسی و مالی کسب میکند

ولی ایران هزینه های سنگین مالی و سیاسی ونظامی

میکند و مردم خودش را گرفتار بدترین مشکلات ناشی از

تحریم و انزوا و جنگ احتمالی را کسب میکند!!!!؟
اگرپیام پنتاگون پنهانی بوده چطور شما وکل دنیا خبردارشده اند.الکی مسئله را آب وتاب ندهید.
غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم:
راکبان زن موتورسوار در جزیره قشم بلای جان مردم جزیره شده‌اند. آن‌ها حیای عمومی را لکه‌دار کرده‌اند. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
حاجی در صدر اسلام هم خانمها روی شتر و اسب سوار میشدند . حتما باید اسب و شتر سوار بشن که گیر ندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
تازه موتور با سرعت عبور میکند و فرصت گناه کم است

وای شتر سواری و خر سواری در قدیم با سرعت کم راه

میرفته و حسابی وقت برای چشم چرانان گناهکار بوده !؛
خب همین سیاست دوگانه ای که به قول شما غربی ها در قبال فلسطین دارند، شما هم دقیقا در قبال اوکراین داشتید. با ارسال پهباد و بمب و ... به روسیه. بنابراین حداقل شما نمیتونین گله ای داشته باشین از این موضوع.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
زیزیگولو جان اون اسمش فرق داشت عملیات ویژه بود . متوجهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
از این موضع گیری های دوگانه زیاد داریم مثل رها کردن مسلمانان هند و روسیه و چین چون کشورهای دوست به اونها ستم می کنند!!
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ ان‌ ان: ایران با حمله حماس به اسرائیل ارتباطی نداشت!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ما در ایران به اعتبار حرفهای مسئولین کاملا واقفیم!!!
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ورود یک هواپیما از تل‌آویو به فرودگاهی در پایتخت جمهوری داغستان در روسیه، صدها معترض و حامی فلسطین به این فرودگاه یورش بردند و «الله اکبر» و «تکبیر» فریاد زدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
حرکتهای خودجوش ومردمی اعتبار دارد وارزشمند است نه اینکه به زور وتبلیغ آنها را وادار به موضعگیری کنند
نجابت این مردمان است.!!!!
معلوم نیست روزنامه جوان این به اصطلاح تحلیل های بی مبنا و آبکی که باعث آبرو ریزی است را به دلیل منتشر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
از روزتامه جوان درخواست می شود نگاهی به کتاب های درسی ایران و حذفیات و اضافات بیندازد.
چرا نمی خواهید باور کنید در طول تاریخ کشوری به اسم فلسطین نبوده و منطقه ای بوده که مورد مناقشه ادیان ابراهیمی بوده چرا به زور می خواهید القا کنید فلسطین کشوری بوده که یهودیان یا صهیونیست ها تصرفش کردند و اسمش به اسرائیل تغییر دادند بالفرض که اینکار را کرده باشند به ما چه ربطی داره خواهشمندم با دلیل و مدرک یکی توصیح دهد که من مجاب شوم منافع ایران و مردم ایران فدای فلسطین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
این منطقه‌ی مورد مناقشه هیچ اسمی نداشته!؟ بیابانی خالی بوده که ادیان ابراهیمی در موردش مناقشه میکردند؟! مثلا یهودیان میگفتند این منطقه 3700سال پیش مال ابراهیم و بچه هاش اسحاق و یعقوبه؟! مثلا الان بگیم افغانستان 200 سال پیش و حدود 1400 سال پیش عراق مال ایران بوده، پس بریم بجنگیم و پس بگیریمشون! قانع کننده‌س؟! شما دنبال جوابید یا فقط یک سمی رو پخش می‌کنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ضمن اینکه قراره دین مردم رو به سعادت برسونه نه اینکه مردم خودشون رو فدای دین کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
دقیقا، کشوری به نام فلسطین وجود خارجی نداشته و منطقه تحت سلطه استعمار انگیس بوده که اجازه داده یهودی ها برن اونجا و برای خودشون کشور درست کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
این یک دعوای تاریخی میان پسر عموهای نژاد سامی است که ربطی به ما ایرانیها ندارد از اسلام سو استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
پس نمیدونم چرا گلدام مایر نخست وزیر اسرائیل اشغالگر میگه من پاسپورت فلسطین داشتم و شهروند فلسطین بودم خجالت بکشید بسه چقدر سما دروغ میگید مطمئن باشید به خاطر مثل شما امکان نداره تو ایران تغییری اتفاق بیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
آفرین به تاریخی که تو خوندی شاید راحت چند ده از وزرا اسرائیل گفتن ما سابقا شهروند فلسطین بودیمر حالا سما میگید فلسطینی نبود کاسه داعتر از آش شما طرفدارای اسرائیل کودک کش هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
کاری به وضعیت فعلی ندارم ولی جنابعالی چرا قبول نمی کنی که در منطقه فعلی کشوری بنام فلسطین بوده لطفا تاریخ رو بررسی کن که خیالت راحت بشه واینقدر رو اعصاب نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
هیچ کدام جواب نیست فقط شما استاد سفسطه هستید و خوب با کلمات بازی می کنید و جوابی ندارید
روزنامه جوان هر چقدر هم که غرب کناب های درسی‌اش را دستکاری کند به پای شما که عکس دختران را از روی جلد کتاب حذف می کنید نمی رسد.
در مطلب روزنامه اعتماد کلمه سَبُعیَت صحیح است.
همان خدایی که در باور طیف خاصی از مسلمانان، حجاب را بر زنان مسلمان واجب و بر همه زنان لازم کرده (لزوم از باب حفظ عفت و تعالی و رشد حداکثری)، همان خدای در باور صهیونیست ها، سرزمین فلسطین را برای زندگی و حکومت یهود سند زده است.
شما اگر همین حالا در سال 2023میلادی به رساله های عملیه مراجعه کنید یکی از کفاره های روزه، آزاد کردن برده است. حکم خدا ابدی است چه درباره حجاب و چه درباره مالکیت و حاکمیت یهود بر سرزمین فلسطین.

خواهشمندم اساتید بر این موضوع بحث نظری کنند.
از هر سه مقاله نتونستم یک خط بخونم چون ارزش خوندن نداشت.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
منم شما رو درک نمیکنم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست