بازدید 2179
۱

کره شمالی: دیپلماسی فرانسه منسوخ شده است

رسانه‌های کره شمالی بامداد جمعه از گشتزنی هوایی فرانسه در نزدیکی شبه‌جزیره کره انتقاد کرده و آن را «دیپلماسی منسوخ» خواندند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 06 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت خارجه ژاپن هفته جاری اعلام کرد که فرانسه با استفاده از هواپیمای خود در پایگاه هوایی فوتنما در جزیره اوکیناوای ژاپن عملیات نظارتی بر فعالیت‌های غیرقانونی دریایی از جمله انتقال‌های کشتی به کشتی با پرچم کره شمالی انجام می‌دهد.

«ریو کیونگ چول» کارشناس موسسه «اتحادیه کره شمالی-اروپا» در اظهاراتی که در رسانه‌های کره شمالی منتشر شد، گفت که این اقدام فرانسه «دیپلماسی منسوخ» است و از پاریس خواست از اتخاذ «اقدامات خطرناک» علیه صلح منطقه پرهیز کند.

کره شمالی چند ماه پیش نیز از رزمایش هوایی مشترک فرانسه با کره جنوبی انتقاد کرده و آن را یک اقدام «تحریک‌آمیز نظامی» نامیده بود.

ریو کیونگ چول در ماه اوت در بیانیه‌ای گفت: این رزمایش اقدامی در راستای افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره و تحریک نظامی آشکار با هدف تهدید امنیت و منافع کره شمالی با حمایت آمریکا و سیاست خصمانه این کشور در مقابل کره شمالی یه شمار می‌رود.

وی در ادامه با اعلام اینکه این اقدام فرانسه و اعزام جنگنده به شبه جزیره کره را نمی‌توان جز اقدامی خصمانه در برابر کره شمالی معنی کرد، خاطرنشان کرد: بهتر است فرانسه از اتلاف انرژی در منطقه آسیا-اقیانوسیه دست بردارد و اگر به چنین اقداماتی ادامه دهد خود را در شرایطی نامطلوب قرار خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیچاره مردم کره شمالی که گیر یک آدم مجنون افتاده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست