بازدید 2312
۱

اتهام کره شمالی علیه آمریکا درباره نورد استریم

کیم جونگ گیو، رئیس وزارت امور خارجه کره شمالی در امور روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای غربی در تلاشند آثار دخالت در انفجارهای نورد استریم را پنهان کنند.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 02 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، ایالات متحده و غرب درخواست‌های قانونی فدراسیون روسیه برای مشارکت در تحقیقات این حادثه و انجام تحقیقات بین‌المللی مشترک تحت صلاحیت سازمان ملل را رد کردند، بدون اینکه حتی روسیه را از پیشرفت تحقیقات خود مطلع کنند.

گیو ادامه داد؛ این فقط یک ترفند احمقانه برای پنهان کردن آثار جنایات آنها در حادثه انفجار خطوط لوله گاز است.»

این مقام وزارت خارجه کره شمالی معتقد است که جامعه جهانی باید از درخواست فدراسیون روسیه برای تعیین عینی و کامل همه شرایط حادثه با دخالت اجباری مقامات تحقیقاتی روسیه و طرف های ذینفع را مورد توجه قرار دهد.

کیم جونگ کیو ابراز اطمینان کرد که این وضعیت استانداردهای دوگانه و نیات شیطانی ایالات متحده و غرب را که دائماً از "صداقت" و "عینیت" صحبت می کنند، برجسته می کند، اما در واقع درگیر تبلیغات کثیف هستند.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بود، سپتامبر ۲۰۲۲ در حادثه‌ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

اگرچه ایالات متحده و چندین کشور اروپایی به سرعت کرملین را متهم به انجام این انفجارها کردند اما به گفته چند مقام آگاه پس از گذشت ماه‌ها و هفته‌ها از تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی، هیچ مدرکی دال بر دست داشتن روسیه در این انفجارها به دست نیامده است.

بعدها "سیمور هرش" روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی با افشای جزئیات تازه ای از انفجار در خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند،بر نقش واشنگتن در خرابکاری در این پروژه تاکید کرد.

هرش روزنامه نگار برنده جایزه ادبی پولیتزر در مصاحبه با روزنامه آلمانی برلینر سایتونگ (Berliner Zeitung) ابعاد تازه ای از انفجار در این پروژه خط انتقال گاز و نقش دولت آمریکا در آن را فاش کرد.

قرار بود در پایان سپتامبر ۲۰۲۲، هشت بمب در جزیره بورنهلم (Bornholm) در دریای بالتیک منفجر شود که از این تعداد ۶ بمب منفجر شدند.

هرش گفت: دو بمب منجر نشدند زیرا مدت زیادی زیر آب بودند و علت آن این بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عملیات ویژه برای تخریب خطوط لوله را به تعویق انداخت.

این روزنامه نگار همچنین گفت، بایدن طرح دقیقی برای انفجار این خطوط لوله در طول دیدارش با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در فوریه ۲۰۲۲ نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
" کیم جونگ گیو، رئیس وزارت امور خارجه کره شمالی در امور روسیه "

دو کلمه هم از مادر عروس ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست