بازدید 2886
۲

خطر «قریب‌الوقوع» جنگ اتمی در شبه جزیره کره

قانون اساسی کره شمال برای تقویت وضعیت انرژی هسته‌ای اصلاح شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 29 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اکو ایران، هم‌زمان با این‌که پیونگ‌یانگ، آمریکا و متحدانش را بدترین تهدید برای خود نامید،  قانون اساسی کره شمال برای تقویت وضعیت انرژی هسته‌ای اصلاح شد.
 
بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، کره شمالی قانون اساسی خود را به جهت تقویت و گسترش نیروی هسته ای خود اصلاح کرده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور به همکاری رو به رشد بین ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن به عنوان «بدترین تهدید واقعی» که این کشور منزوی با آن مواجه است، اشاره کرده است.

خبرگزاری دولتی کره (KCNA) روز پنجشنبه گزارش داد که پارلمان کره شمالی پس از دو روز نشست، این بندی را به قانون اساسی کره شمالی اضافه کرد، به این معنی که سیاست کشور برای تقویت نیروی هستهای امری دائمی است.

 در حالی که این اقدام تا حد زیادی نمادین تلقی می‌شود، این دیدگاه پیونگ یانگ را تقویت می‌کند که کره‌شمالی یک قدرت هسته‌ای برای همیشه است و ایده خلع سلاح هسته‌ای یا کنار گذاشتن تسلیحاتش -به عنوان اصلی‌ترین خواسته ایالات متحده و متحدان غربی‌اش- قابل بحث نیست.

این مصوبه توسط مجمع عالی خلق کره شمالی (SPA) به تصویب رسید، جایی که رهبر کیم جونگ اون خطاب به شرکت‌کنندگان این اقدام را یک «رویداد تاریخی که یک اهرم سیاسی قدرتمندی ارائه کرد» خواند که توانایی‌های دفاعی ملی را تقویت و از منافع ملی محافظت می‌کند. دارا

کیم همچنین با اشاره به همکاری نظامی سه جانبه بین ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن - که او آن را «بدترین تهدید واقعی و نه لفاظی تهدیدآمیز صرف یا یک موجود خیالی» خواند- برنامه توسعه تسلیحاتی پرشتاب پیونگ یانگ را توجیه کرد. او افزود، قانون جدید «عادلانه‌ترین و معقول‌ترین گام حیاتی است که نه تنها نیازمندی‌های فوری عصر حاضر، بلکه قانونمندی و الزامات بلندمدت ساخت یک کشور سوسیالیستی را نیز به طور کامل برآورده می‌کند».

آندری لانکوف، استاد و کارشناس قدیمی مسائل کره شمالی در دانشگاه کوکمین، گفت که قانون جدید «به نظر نمی‌رسد تعهد جدیدی به همراه داشته باشد. آن‌ها اعلام کردند که کره شمالی برای افزایش تولید تسلیحات هسته‌ای خود تلاش خواهد کرد. با این حال، این امر تعجب‌آوری نیست، زیرا آن‌ها به طور پیوسته چنین فعالیت هایی را بدون اعتنا به پیامدهایش دنبال می کنند».

گزارش KCNA تنها چند روز پس از آن منتشر شد که کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، در مجمع عمومی سالانه این نهاد بین‌المللی سخنرانی کرد. او در این سخنرانی مدعی شد که پیونگ یانگ به دلیل «خطر قریب‌الوقوع» جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره، نیاز به تقویت «قابلیت‌های دفاع از خود» دارد و ایالات متحده را به گسترش نفوذ خود در منطقه متهم کرد.

مطالب پیشنهادی

تا 30 میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن و چک و سفته دریافت کنید!

کیم جونگ اون هم در اوایل این ماه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در یک سفر شش روزه دیدار کرد که باعث نگرانی غرب در مورد پتانسیل همکاری نظامی بین مسکو و پیونگ یانگ شد. پیش از این سفر، مقامات آمریکایی هشدار داده بودند که کره شمالی می‌تواند تسلیحاتی را در اختیار روسیه برای جنگ تجاوزکارانه‌اش علیه اوکراین قرار دهد و در ازای آن برای برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود کمک بگیرد. به گفته کرملین، پوتین در این دیدار دعوت کیم برای دیدار از کره شمالی را پذیرفت. در این بیانیه آمده است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز قرار است در ماه اکتبر به کره شمالی سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تیغ تیز است و زنگی مست ! - از دیوانه هر کاری برمیاید
مهره چین برای کنترل اقیانوس آرام
ولی در واقعیت نوکر آمریکاست برای اجرای نقش آدم بد و خطرناک واسه ژاپن و کره و کشورهای اقیانوس آرام.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست