وقایع اتفاقیه

درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران!

کد خبر: ۱۱۹۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 28 September 2023
تعداد بازدید : 8551
بازدید 18411
۴
حافظ اسد پدر بشار اسد که هم روابط خوبی با حکوت پهلوی و هم روابط صمیمی با جمهوری اسلامی ایران داشت، با وجود استقرار حزب بعث در سوریه، یکی از معدود کشورهای عربی بود که در دوران جنگ تحمیلی عراق به ایران، از ایران حمایت کرد. در همین زمینه نزار الخزرجی رئیس ستاد مشترک ارتش بعث عراق به تشریح ابعاد حمایت اسد از ایران پرداخته که در نقطه‌ای به درگیری اسد با صدام حسین می‌انجامد. خزرجی در بخشی از خاطراتش می‌گوید: «حافظ اسد همه جوره و با دل و جان از ایران علیه صدام حمایت می‌کرد و حتی در میانه جنگ خط لوله انتقال نفت ما به سمت مدیترانه را قطع کرد...» او همچنین درباره موشک‌هایی که قذافی در جنگ به ایران دارد و انگیزه قذافی توضیح داد. صحبت‌های کامل رئیس ستاد مشترک ارتش بعث عراق را با ترجمه فارسی می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یعنی چون از ما حمایت کرده می توانیم چشم هایمان را برروی رنج و مرگ کودکان سوری ببندیم!؟ مگه ما اروپایی و آمریکایی هستیم؟!
اگه حافظ اسد زمانی ک صدام از شرق و غرب برای حمله ب ایران حمایت میشد اونطور از ایران حمایت میکرد و خودشو کشورش رو بخاطر ما ب خطر می انداخت پس ماهم باید ب رویه حمایت از متحدان و کشور دوست و مظلوم سوریه ادامه بدیم البته حمایت های حافظ اسد از ایران حد نداشت من شنیدم جاهای دیگه هم زیاد از ایران و ایرانی حمایت میکرد
قابل توجه کسانی که می گویند سوریه به ایران چه ربطی دارد
32درست است که سال از پایان چنگ کی گذرد و خیلی از دست اندرکاران واقعی جنگ یا خود شهید شدند یا به شکلهای مختلف از بین برده شدند اما خوردن نفت مفت از طرف لیبی و سوریه و تاکید بر حمایتشان از صدام در حافظه همه ملت ایراان مانده است.