بازدید 10038
با تحولات منطقه و جهان

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره‌باغ / امضای تفاهمنامه مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق/ تقابل چهار جنگنده آمریکا و روسیه در جنوب سوریه / ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره‌باغ، امضای تفاهم‌نامه مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق، تقابل چهار جنگنده آمریکا و روسیه در جنوب سوریه، ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ و سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 16 August 2023

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره‌باغ/ امضاء تفاهمنامه مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق/ تقابل 4 جنگنده آمریکا و روسیه در جنوب سوریه/ ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ

بین الملل تابناک: نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره‌باغ، امضای تفاهم‌نامه مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق، تقابل چهار جنگنده آمریکا و روسیه در جنوب سوریه، ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ و سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت قره‌باغ

شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه (۱۶ اوت، ۲۵ شهریور) در پاسخ به درخواست ارمنستان برای برگزاری نشست اضطراری این نهاد سازمان ملل درباره وضعیت قره‌باغ کوهستانی، تشکیل جلسه می‌دهد.

پیشتر، «مهر مارگاریان» سفیر ارمنستان در سازمان ملل در نامه‌ای به نماینده آمریکا ـ که ریاست شورای امنیت را در ماه جاری بر عهده دارد ـ خواستار نشست شورای امنیت درباره وضعیت وخیم قره‌باغ کوهستانی شد و گفت منطقه عمدتاً ارمنی‌نشین قره‌باغ در همسایگی جمهوری آذربایجان محاصره شده و ۱۲۰ هزار تن با خطر «گرسنگی و فاجعه انسانی تمام‌عیار» روبه رو هستند. 

به گزارش آسوشیتد پرس، هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل دوشنبه اعلام کرد، نشست اضطراری علنی عصر چهارشنبه برگزار خواهد شد. مارگاریان در نامه به «لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت، انسداد کامل کریدور لاچین از ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) توسط باکو (تنها مسیری که منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند) باعث کمبود شدید مواد غذایی، دارو و سوخت شده است. 

ایروان در ادامه افزود، ایجاد عمدی شرایط غیرقابل تحمل برای مردم، چیزی جز اقدام ظالمانه جمعی که مردم بومی را هدف قرار داده و آن‌ها را به ترک وطن مجبور می‌کند، نیست. ایروان تاکید کرد این تهدید وجود برای آن‌هاست. 

او از شورای امنیت که وظیفه تامین صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد، خواست به وظایف خود در جلوگیری از جنایاتی از جمله جنایت جنگی، پاکسازی قومی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، جمهوری آذربایجان، «آیخان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان گفت «یاشار علی‌اف» نماینده دائم باکو در سازمان ملل در این نشست شرکت خواهد کرد. طبق این گزارش، «آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان هم گفته «آرارات میرزویان» وزیر خارجه این کشور برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر خواهد کرد. 

پیشتر وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، ایروان از سازمان ملل خواسته نشست اضطراری شورای امنیت را برای بررسی وضعیت در منطقه قره‌باغ کوهستانی برگزار کند. 

پیش از آن همچنین «آراییک هاروتونیان» رئیس بخش ارامنه‌نشین قره‌باغ کوهستانی از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد اقدام فوری برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم و پایان محاصره منطقه توسط جمهوری آذربایجان را خواستار شد. این در حالی است که «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی اخیر با «یوری کیم» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت، ارمنستان عمداً با بهانه‌های مختلف وضعیت در منطقه را تشدید و ادعاهایی مثل محاصره و بحران انسانی را که روند صلح را مختل می‌کند، مطرح می‌کند. 

یکی از مهم‌ترین مشکلات باقی مانده بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده یا ایست بازرسی شدید اعمال می‌کند. ارمنستان بارها اعلام کرده باکو به کاروان محموله‌های بشردوستانه برای ارامنه منطقه قره‌باغ کوهستانی مجوز عبور نمی‌دهد.

تاکنون دو جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی بین این دو همسایه رخ داده که جنگ دوم قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ با توافق آتش‌بس بین نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. با این حال درگیری‌های مرزی ادامه دارد و دو طرف یکدیگر را به تنش‌آفرینی متهم می‌کنند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان پیش‌تر گفته بود ایروان آماده است منطقه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت بشناسد، مشروط بر این که باکو امنیت جمعیت ارمنی این منطقه را تضمین کند.

امضاء تفاهمنامه مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

فرمانده مرزبانی فراجا از برگزاری دهمین اجلاس مرزی و امضای تفاهمنامه مرزی میان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق برای تأمین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران خبر داد.

 دهمین اجلاس مرزی روز سه‌شنبه با حضور سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر محمدعبدالوهاب سکرحسین السعیدی، فرمانده مرزبانی جمهوری عراق برگزار شد و در این اجلاس تفاهمنامه مرزی با موضوع تسهیل تردد زائران اربعین و تأمین امنیت مرزهای مشترک به امضای طرفین رسید.

سردار گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی مطلوب مرزی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در ایام اربعین امام حسین (ع)، گفت: هماهنگی مرزی برای تبادل اطلاعات و انجام رزمایش‌ها و گشت‌های مشترک مرزی در ایام اربعین در این اجلاس انجام شد تا زائران بتوانند آسوده خاطره به عتبات عالیات سفر کنند.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین هفت گذرگاه مرزی برای تردد زائران پیش‌بینی شده است، افزود: سه گذرگاه مرزی میان مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق از کردستان عراق بازگشایی و در این زمینه هماهنگی‌ها در مباحث امنیتی و تسهیل تردد زائران در شبانه‌روز از این سه گذرگاه انجام شده که به همین منظور از مسئولان و فرمانده مرزبانی کشور عراق برای دستیابی به این مهم تقدیر و تشکر می‌شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه هیات همراه از مرکز فرماندهی و کنترل مرزبانی کشور عراق بازدید کرد.

تقابل چهار جنگنده آمریکا و روسیه در جنوب سوریه

مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه سه‌شنبه اعلام کرد که دو جنگنده «اف-۳۵» ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به طور خطرناکی به دو جنگنده «سو-۳۵» روسی در حریم هوایی جنوب سوریه نزدیک شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم کولت، نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: روز ۱۴ اوت بین ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۲:۵۰ در منطقه التنف در ارتفاع حدود ۹۱۰۰ متری، نزدیکی خطرناکی بین دو جنگنده F-۳۵ ائتلاف آمریکایی و دو جنگنده Su-۳۵ نیروی هوافضای روسیه رخ داد. جنگنده‌های روسی در حال انجام یک پرواز برنامه ریزی شده در امتداد مرز جنوبی سوریه بودند.

کولت افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد نقض پروتکل‌های «عدم برخورد» در سوریه توسط جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف بین‌المللی که در نزدیکی منطقه التنف پرواز می‌کردند، ثبت شده است.

ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ

هفته‌نامه نیوزویک اقدام اخیر شی جین‌پینگ،‌ رئیس‌جمهور چین در تغییر دادن رهبران نیروی موشکی ارتش کشورش را که ناظر بر تمامی حدودا ۴۰۰ کلاهک‌ هسته‌ای آن هستند، در راستای تدارک پکن برای جنگ دانسته است.

 هفته‌نامه نیوزویک در این تحلیل با مطرح ساختن ادعاهایی درباره علل و چرایی برنامه رئیس‌جمهور چین برای تدارک یک جنگ نوشته است: «شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در اقدامات بی‌سابقه‌ای، رهبران ارشد نیروی موشکی چین را که مسئول کل تعداد حدودا ۴۰۰ فروند (یا بیشتر از آن) کلاهک‌های هسته‌ای کشورش هستند با مقامات جدیدی جایگزین کرد. این تغییرات را می‌توان در راستای تحولی که به شکل تقریبا مسلمی، شوم‌ترین تحول این دوران است، دانست. این طور به نظر می‌رسد که شی جینپینگ در اندیشه استفاده از مخرب‌ترین تسلیحات خود یا دست کم تهدید به استفاده از این تسلیحات بوده و به عبارت دیگر چین در حال برنامه‌ریزی برای ورود به جنگ است.

حدود دو هفته پیش شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، لی یوچائو، فرمانده نیروی موشکی کشورش و شو ژونگبو، کمیسر سیاسی او را از سمتهایشان کنار گذاشت. از بعد از آن هیچ یک از آنها در انظار عمومی دیده نشدند. لیو گوانگبین، معاون لی و ژانگ ژنژونگ، معاون سابقش هم ناپدید شدند.

رسانه آمریکایی نوشت: حذف همزمان دو مقام ارشد نیروی موشکی چین اتفاقی بی سابقه است. مورد بی سابقه دیگر جانشین کردن این دو مقام با مقاماتی از شاخه‌های دیگر ارتش چین است. وانگ هوبین، فرمانده جدید نیروی موشکی چین متعلق به نیروی دریایی چین بوده و ژو ژیشنگ، کمیسر جدید او هم از نیروی هوایی چین است.

این نشریه آمریکایی در توضیح این ادعای خود می‌نویسد: ناظران آمریکایی ظاهرا معتقدند که هدف از طراحی این تصفیه گسترده مقامات نیروی موشکی چین، مبارزه با فساد گسترده در میان مقامات ارشد ارتش آزادیبخش خلق چین است؛ مثلا کریس باکلی، تحلیلگر نیویورک تایمز این تحول را به عنوان "تغییراتی توضیح داده نشده که ظن وجود فساد یا تخلفات دیگر را نشان می‌دهند" توصیف کرده است.

با این حال این توصیف نمی‌تواند همه چیز را توضیح دهد. یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد به روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست گفت: تقریبا همه این ژنرال‌های ارشد قبل از ترفیع پیدا کردن خود وجهه خوبی داشتند.

در این راستا، نظارت بر نیروی موشکی چین، نقشی مهم با مسئولیت‌های سنگین است، چون فرمانده نیروی موشکی مسئول بازدارنده‌های اتمی مستقر بر زمین و موشک‌های بالستیک مرسوم است.

نیوزویک در ادامه ادعاهایش در توضیح متهم ساختن چین به جنگ طلبی نوشت: «اما این که فساد دلیل تصمیم او برای تصفیه مقامات نیروی موشکی بوده باشد کمتر محتمل است. توضیح محتمل‌تر برای این تصفیه جای دیگر نهفته است: شی جینپینگ از ابتدای سال جاری میلادی، مشغول تصفیه آن دسته از مقامات ارتش که با ورود به جنگ مخالف هستند، بوده چون دارد یک جنگ را تدارک می‌بیند.

شی جینپینگ این روزها اغلب از جنگ صحبت می‌کند و حکومت او به سرعت در حال تدارک دیدن برای جنگ است. حزب کمونیست چین دست به اجرای بزرگترین برنامه تقویت ارتش چین از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون زده است. این کشور همزمان تلاش می‌کند کشور را در برابر تحریم‌ها ضدضربه کند، غلات و سایر کالاها را ذخیره و حملات و خرابکاری‌ها را علیه آمریکا بررسی و شهروندان چین را برای نبرد بسیج کند. پرورش نظامی کودکان چینی از همان سالهای اول مدرسه شروع می‌شود.»

هفته نامه نیوزویک در ادامه این مطلب، علت جنگ‌طلبی رئیس‌جمهور چین را با ادعای اینکه سیاست‌های شی جین‌پینگ «شکست‌های گسترده برای چین به بار آورده‌اند» توجیه کرده و نوشته است: «چرا شی جینپینگ تصمیم به وارد شدن به جنگ گرفته است؟ چین به سرعت در حال شکست خوردن است و شی جینپینگ مقصر آن اعلام می‌شود. سیاست‌های او که برگرفته از دیدگاه‌های مائوییستی هستند و شرکت‌های دولتی را به شرکت‌های خصوصی و خارجی ترجیح داده‌اند، دارند مشکلات شدید این کشور را حتی بدتر می‌سازند.»

نیوزویک نقل قول جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تجمع سیاسی چند روز پیش در ایالت یوتا با این مضمون که "چین اکنون به دردسر افتاده است" را ذکر کرده و بدون اشاره به تاثیر فشارهای سیاسی داخلی و خارجی به بایدن، این گفته او را «درست» می‌داند.

این نشریه آمریکایی در پایان این مطلب ادعا می‌کند: «تنها راه خروج شی جینپینگ از این دردسر بسیج کردن مردم چین با یک بحران خارجی است. دکترین چین بر این مبناست که با تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای، جلوی ورود آمریکا و کشورهای دیگر به کمک‌رسانی به تایوان یا اهداف دیگر را بگیرد. پکن در طول دوره حکومت شی جین‌پینگ گاه تهدید به کشتن صدها میلیون آمریکایی بدون تحریک قبلی زده و از سال ۲۰۲۱ این تهدید را علیه ژاپنی‌ها و استرالیایی‌ها هم مطرح کرده است. به عبارت دیگر، چین همچنین در خصوص حمله اتمی به تایوان، جزیره‌ای که به عنوان استان سی و چهارمش در نظر می‌گیرد، هشدار داده است.

این ادعاها در حالی عنوان شده که شی جین‌پینگ بارها از ارتش چین خواسته تا برنامه‌ریزی‌های جنگی را به منظور افزایش شانس پیروزی در مبارزات واقعی برای تضمین حاکمیت و تمامیت ارضی چین توسعه دهد. چین تاکید دارد که از تسلیحات اتمی علیه هیچ کشوری که تسلیحات اتمی ندارد و همچنین علیه مناطق عاری از تسلیحات اتمی استفاده نخواهد کرد.

چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه روابط رسمی این جزیره خودگردان با کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی را نقض حاکمیت پکن تلقی می‌کند. این در حالی است که آمریکا میلیون‌ها دلار به عنوان بسته کمک‌های تسلیحاتی به تایوان فرستاده است.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین هفته گذشته در جریان سفر به سنگاپور، آمریکا را «بزرگترین تحریک‌کننده بی‌ثباتی» در جهان دانست که در زیر نقاب «رقابت منصفانه»، دیگر کشورها را به پیروی از سیاست‌های زورگویانه اقتصادی خود علیه چین وادار می‌کند.

او گفت:‌ آمریکا زمانی که کشورهای دیگر را با زور به سیاست‌های محافظه‌کارانه اقتصادی یکجانبه علیه چین وادار می‌کند نقاب رقابت منصفانه از صورتش می‌افتد. این اقدامات تنها به تضعیف اعتماد به واشنگتن منجر شده و به دنیا ثابت می‌کنند آمریکا امروز خود بزگترین عامل بی ثباتی در جهان شده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین هم اخیرا و با اشاره به کمک‌های نظامی آمریکا به تایوان بیان کرد: کمک‌های نظامی و برنامه‌ریزی شده آمریکا به تایوان یک «دخالت آشکار» در امور داخلی چین است. چنین اقداماتی به حاکمیت و امنیت چین به‌ شدت آسیب خواهد زد و یک تهدید جدی برای صلح و امنیت تنگه تایوان ایجاد می‌کند.

سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان

«هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن با «خلیفه بن علی الحارثی» قائم مقام وزارت خارجه عمان در امور سیاسی دیدار کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها تن، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی و گراندبرگ در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای کمک به طرف‌های یمنی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی را بررسی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است، الحارثی و گراندبرگ ایفای نقش سازمان ملل در سطح سیاسی و انسانی در یمن را بررسی کردند.

هشتم آوریل گذشته، هیأت‌های سعودی و عمانی در سفری به صنعا با مقامات دولت نجات ملی یمن دیدار و درباره راهکارهای تمدید آتش‌بس و برقراری صلح در یمن گفت‌وگو کردند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۶
بارالها
سایه کدخدا را برای همیشه بر سر جهان مستدام بدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مستدام باد سایه ارباب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تداعی ذهنی یک لحظه جهان بدون صاحب ، فوق العاده وحشتناک است با وجود هیولاهایی چون چین و روسیه بی دین خدانشناس
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تعبیر دوستا از کدخدا جالبه
وقتی نگاه میکنی باز بینی کنی می بینی عامل جنگ اوکراین از همه جهت آمریکا بود و بس و در حال حاضر نیز داره تمام تلاش خودش را میکنه که چین را با تایوان درگیر کنه : این یعنی دو قدرت اقتصادی جهان را که تابع بی شرط آمریکا نیستند را آ»ریکا میخواهد با وارد کردن به جنگ و تحریم فلج کند تا خودش قدرت بلامنازع جهان باقی بماند یعنی این همه انسان کشته بشوند و این همه انسان زن و مرد و کوچک و بزرگ رنجهای دوران جنگ را ببینند که کابوسی هستش برای اینکه یک کشور کدخدا باشه و از طرف دیگه هم ژست بشردوستانه میگیره و از هر دری وارد میشه وقتی خصوصیات شیطان را بررسی میکنی در ادیان مختلف می بینی دقیقا همین است و برخی با چه فهم و کمالی و خود شیفتگی او را کدا خدا میدانند و از خداوند(مظهر پاکی و دشمن اصلی شیطان ) میخواهند که حافظش باشد
اگر خدا را قبول دارید که خود خدا با این شیطان و خصوصیات شیطانی سر جنگ داره
اگر شیطان و خاطرخواه شیطان هستید چطور از خدا کمک میخواهید
دنییییییای عجیبی شده با طرفندهای عجیب تر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به علی
اگر آمریکا شیطان بزرگ هست چرا هزاران عاقازاده و خودی ها دارن اونجا زندگی میکنن و شهروند اونجا هستن؟ خخخ
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نظری ندارم مصدق اوقاتهای شریف بنده نشوید کار دارم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به علی
کدخدا یعنی آمریکایی که باید واسه برگردوندن و چگونه خرج کردن پول خودمون ازش اجازه بگیریم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به علی ۱۰:۱۰
اون کشوری که خداناباور هست چین هست و یعنی اون هست که خاطر خواه شیطان هست و آمریکایی ها خدا رو قبول دارن و ادیان الهی مسیحی و یهودی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
خطاب به ناشناس ۹:۱۰
تا همچنان به غارتگری و چیاول همچون دزدان دریایی ادامه دهد و بعد بگوید ما به خاطر خودتان جنگ در جهان ایجاد می کنیم، چون جمعیت جهانی در حال انفجار است اگر همین طور رشد جمعیت ادامه پیدا کند قحطی و گرسنگی بر جهان حاکم می شود پس ما نصف تان را با جنگ به آن دیار می فرستیم تا نصف دیگرتان در این جهان دچار قحطی و گرسنگی نشوند و ما هم هورا بکشیم که زنده باد کدخدا و مستدام باد سایه ارباب که به فکر نصفه خودی اش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نعمت یک نظر می دادی تا مستفیض می شدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مرگ بر آمریکای تحریم گر دیکتاتور جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
خیلی بدبختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
قره باغ خاک مقدس آزربایجان است
کور میکنیم چشمان کسانی که تمکین نکنند به پرچم مقدس آزربایجان
فتنه انگیزان و بردگان پوتین حوسشان باشد که حواسمان هست و به وقتش انتقام خاهیم گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
این حرفها گر چه بده ولی ایشان به احتمال در مقایسه با روس گداها گفته که موافقم اگر قراره یکی کدخدای عالم باشه بی شک امریکا لایقترینه
باکونشینان حواسشان باشد، چندوقت دیگر همین غربی ها وشرقی ها باتشکیل پرونده شماها را متهم به نسل کشی می نمایند. گول اسراییل ورجب طیب اردوغان را نخورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
یک نصیحتی هم سران مملکت را بفرمایید.120هزار نفرکجا 15میلیون نفر که با خشکاندن دریاچه اورومیه مجبور به کوچ اجباری خواهند شد کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اقلیمک نشین ارمنی پرست شما باید حواستان باشد که با کارهای تروریستی بازیچه دیگران شدین و مجازات خواهین شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کی گفته 120 هزار؟ کل ارمنی ها در قره باغ به 60 هزار نفر نمی رسن که تازه نصف شان نظامی و شبه نظامی و بقیه هم اکثرا خانوده های انهاست ارمنی ها تعداد و دو برابر اعلام می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
باکو نشینان حواس‌شون باشه یا نباشه،
کشوری موهوم به نام کردستان بزرگ،
هرگز تشکیل نخواهد شد.
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
قراباغ سرزمین آزربایجان است والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
و آذربایجان هم بخشی از ایران
خیلی هم خوب . چین هم درگیر بشه ، مشخص نیست چرا مدیر کل جهان عالی جناب آمریکا این قدر به فکر ایران است هر کشوری به ایران خیانت کرده آمریکا از خجالتش در آمده از عراق و القاعده و چچن گرفته تا روسیه و چین و..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
درود بر کدخدایه عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مدیر کل جهان عالی جنابان مخملی پوش آمریکا و انگلیس فقط
به فکر منافع اقتصادی خودشان هستند و لا غیر بقیه هم یا باید به گفته ترامپ گاو شیرده شان باشند یا باید مثل عراق و افغانستان و ... درگیر جنگ باشند یا باید مثل ایران و چین در تحریم باشند تا فقط یک قطب مخملی پوش در جهان مسلط باشد ولی مخملی پوشان باید بدانند دورانشان بسر آمده و ایران و چین و هند و برزیل و ... در سراسر کره خاکی در آینده نزدیک قطب های دیگر این جهان خواهند بود پس لباس مخملی از تن بیرون کرده لباس واقعیت به تن کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آمریکا به خاطر هیچ کشوری از منافع خود نمیگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کدخدای دزد نفت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به ۱۴:۴۸
دزد کسی هست که اختلاس میکند
این جنگ هفته ساله یمن هم مث جنگ هشته ساله خودمان شد که هر دو دو طرف درگیر در مواضع قدرت خود بر جای ماندند.
واقعاً مردمی ‌خودخواه وازخودراضی هستند ارامنه بخشی ازخاک کشوری دیگری راباحمایت نیروی ارمنستان تصرف کردند وقصد پس دادن آنراندارنددست پیش راهم گرفته انددرست چیزی شبیه خودمختاری طلبان کرد درکردستان ویا سایراقوام دیگرارامنه تنها قومی هستند که نه به قوانین بین المللی پایبندندونه حاضر به اطاعت از آن هستند اینها بخشی ازخاک آذربایجان را به بهانه اینکه تعدادی ارمنی درآن سکونت دارند وچند کوچه بنام آنها است خودرامحق واعلام خومختاری میکنند وآذری هارایا کشته ویاازسرزمین مادریشان بکمک ارمنستان اخراج وآواره کردند وارامنه راازارمنستان به ان آن بخش آذربایجان کوچ دادند که این خودمختاری جعلی نه تنها ازنظر سازمان ملل مورد قبول قرارگرفته ونه ازنظر جامعه جهانی اکنون مجدداًصدایشان درآمده وچیزی که ورد زبانشان شده قتل عام ساختگی است آنهمه آذری راکشتند ونگفتند قتل عام کردیم حالا آذربایجان میخواهد طبق قانون وعرف بین الملل بخشی ازسرزمینش راکه دراشغال ارامنه هست آزادکند باموذیگری ننه من غریبم بازی درآورده اندکه مانع آن شوند البته این رفتارارامنه باید پندی‌شوذ برای کشورهائیکه اقلیتی ارمنی درآن ساکنند وتوجه زمامداران به این موضوع باشد اگرچنین باشد یک کشور باید چند کشور شودکه جای ذکرش نیست ‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آثار زندگی ارامنه در قره باغ به بیش از 700 سال می رسد. برطبق تمامی اسناد متقن هم که استالین قره باغ را به آذربایجان پیش کش کرد. ظاهرا بهترین راستی آزمایی برای عدم تن دادن ارامنه قره باغ به شهروندی آذربایجان همین حالا در شرف انجامه. اینها در حضور ناظران بین المللی و صلح بانان روس در حال این نسل کشیند وای به حال اینکه فردا این قاعله به اون شیوه ای که طرف آذری می خواهد تمام شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ارمنی دوره جعلیات دیگه گذشته قبل از ترکمنچای یعنی 200 سال پیش اگه یه دونه سند در باره حضور ارمنی ها در قره باغ دارید ارایه بدید اوباش و اراذل جنایتکارتان در ایروان تا به امروز قادر به ارایه حتی یک سند نبوده ان تاریح حضور شما در قره باغ انقدر مشخصه که یک بچه مدرسه ای هم می تونه ثابت کنه اسناد متقنی که ازش نام بردی نشان می ده استالین تعلق قره باغ را به
اذربایجان تایید کرده رهبران ا ارمستان چنان بچه گانه و پیش پا افتاده انرا توجیه و تفسیر می کنن که هرکسی پوچی انرا بلافاصله متوجه میشه کم به جعلیات ارمنی ها اتکا کن در ضمن یادت باشه پرداختن به این چرندیات زندگی را برایتان سخت تر خواهد کرد به نغع تان است مثل انسان از اراضی اذربایجان بیرون برید یا به حاکمیت اش احترام بذارید
نیروهای ائتلاف در سوریه چه می کنند؟ مگر تروریست های داعشی با چراغ سبز آمریکا به وجود نیامدند و عراق و سوریه را ویران نکردند و جاده صاف کن آمریکا برای حضور نظامی در عراق و سوریه نشدند؟ پس چرا گول حرف های پوپولیستی مقامات آمریکا را می خورید که امروز می گویند ما برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه نیروهای ائتلاف تشکیل دادیم؟ همین الان فرماندهای داعش قطع به یقین تحت دستور و اختیار آمریکا هستند و آن ها که از داعش توسط نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه کشته می شوند جمعیت فریب خورده ای هستند که گول رهبران داعش آمریکایی را خورده و به این گروه تروریستی ملحق شده اند و با این سیاست آمریکا دارد دنیا را گول می زند، دارد ظاهر سازی می کند که ما به خاطر مبارزه با داعش در عراق و سوریه حضور داریم، این ها خود با تروریست ها همدست هستند و تروریست های داعشی را در خط مقدم جنگ قرار داده اند تا پس از ویرانگری آنها خود در منطقه حضور یابند و با حضور نظامی نفوذ سیاسی - اقتصادی کرده به غارت و چیاولگری هایشان در منطقه ادامه دهند، آخر ملت های منطقه چه گناهی دارند که باید توسط تروریست های داعشی آمریکایی ها به فجیع ترین شکل ممکن کشته شوند و آمریکا هم فرصت پیدا کند تا ثروت های خدادادی آنها را چیاول کند؟ دنیا باید در برابر این سیاست فریبکارانه آمریکا که حقوق بشر را قربانی منافع اقتصادی خود کرده بایستد تا بیش از این جهان از نظم جهانی خارج و به سوی قانون جنگل نرود که نتیجه خارج شدن دنیا از نظم جهانی چیزی جز گستردگی جنگ های بیشتر و آغاز جنگ جهانی سوم با چاشنی اتمی نخواهد بود که دودش در آینده به چشم مردم بی گناه سراسر دنیا خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مبارزه با داعش را به سپاه و ارتش ایران و حشد الشعبی عراق بدهند داعش چند ماهه جمع می شود تا به دنیا ثابت شود که نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هدف دیگری جزء مبارزه با داعش داشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
سپاه و حشد الشعبی عراق داشتند کار داعش را یکسره می کردند ولی آمریکا برای حفظ جان تروریست هایش فرمانده مبارزان با داعش یعنی سردار سلیمانی و مهندس ابو مهدی را ترور ناجوامردانه کرد وگرنه اگر آن ها بودند الان داعشی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مرگ بر داعش
زنده باد مدافع حرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ائلاف آمریکایی بر علیه داعش فقط نیروهای فرضی داعش را بمباران می کند و به نیروهای واقعی داعش مهمات و آذوقه تزریق می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
زنده باد سردار
زنده باد مدافع حرم
زنده باد وطن
ننگ بر آمریکا
مرگ بر تروریست های داعش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا در ۵ فوریه ۲۰۰۳ در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد " صدام دارای سلاح بیولوژیکی و شیمیایی است" بعد ثابت شد که این ادعا محصول اطلاعات دروغین و جعلی ای است که توسط اعضای دولت آمریکا تولید و باز تکرار شده بود در آینده هم دوباره تاریخ ثابت خواهد کرد که ائتلاف آمریکایی ضد داعش یکی از بزرگترین دروغ های آمریکا به جوامع بین المللی بوده است، باور ندارید منتظر بمانید تا تاریخ اعلام کند.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
میلیاردها دلار برای مبارزه با داعش خرج کردید که راحت بیان وسط کشور تو شیراز تیراندازی بکنن؟؟ پس اون پول ها صرف چی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس ۱۹: ۱۷
امنیتی که داری حاصل خون کسانی است که از مرزهای کشورت دفاع کردند تا داعش نتواند مثل عراق و سوریه در ایران جولان دهد و مردم بی گناه را در حلقه های آتش بسوزاند این ها را ببین و به خاک پاکشان صلوات بفرست نه این که قضیه شیراز را چون کوه بزرگ کن تا داعش فکر کند شقل القمر کرده، البته سپاه و ارتش در آینده چنان درسی به تروریست داعش بدهند که تا ابد از یاد نبرند، اینجا سرزمین شیرمردان خورشید است.
تنها راه اخراج ارمنی های نمک نشناس از قره باغ است این موجودات ن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
هدف نهایی اردوغان و علیف چیزی جز همین کوچ اجباری ارامنه یا نسل کشی نیست
نوچه هاشون اینجا دقیقا همین نظرات رو میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اتفاقا می خواهیم ارمنی ها برای همیشه از قره باغ برن دوره مهمانی تمام شد چون ثابت کردید جماعت شرور و نمک نشناسی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ننگ بر الهام علیف فاشیست و نوچه هایش
چين از نظر اقتصادى ضعيف است و دنيا و بخصوص امريكا به چين با اقتصاد قوى احتياج دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آمریکا وقتی می بیند کشوری قدرت دارد با رسانه های تبلیغاتی اش به عمد حقایق را چپه جلوه می دهد و می گوید این کشور ضعیف است تا از نظر روان شناسی القای منفی نگری در مردم آن کشور ایجاد کند و از سوی دیگر به دنیا القاء کند قدرت اقتصادی آن کشور در حال افول است تا همین بار روانی منفی را به دیگر کشورها هم القاء کند درست مثل همین کاری که در مورد چین می کند در دنیای سیاست تبلیغات نقش پررنگی دارد و آمریکایی ها این را به خوبی می دادند و رسانه هم می توانند اسباب جنگ فرهنگی شوند و هم می توانند اسباب صلح شوند و آن ها از این قدرت بزرگ رسانه به نفع منافع اقتصادی خود استفاده می کنند که کار چندان درستی نیست چون چنین سیاستی ممکن است حقوق بسیاری از ملت ها را تضعیف کند.
"ادعای رسانه آمریکایی درباره تدارک چین برای جنگ"
این همه سفسطه توسط رسانه های تبلیغاتی اش بی هدف نیست پس اگر دیدید فردا بین تایپه - پکن توسط آمریکا آتش جنگ افروزی برافروخته شد زیاد تعجب نکنید زیرا آمریکایی ها نگران تدارکات چین برای جنگ بوده اند بنابراین پیشدستی کرده اند و خودشان زودتر جنگ را آغاز کرده اند تا این چین نباشد که آغازگر جنگ باشد به قول رئیس جمهور برزیل که چند روز پیش به بایدن گفت؛ آمریکا سال هاست که به فکر جنگ افروزی است و ...، بابا لوئیز داسیلوا رئیس جمهور برزیل می گوید آمریکا تفکر جنگ افروزی دارد هنوز شما پنبه در گوش فرو برده اید یا خودتان را به کوچه علی چپ زده اید، به خدا که اگر تفکر جنگ افروزانه آمریکا نبود بیش از نیمی از این جنگ ها نبود، خدا نکند کشوری یک روز به وضع عراق و سودان و لیبی گرفتار شود، بیچاره مردمانشان چه سختی ها که نکشیدند عجب شعری بود؛
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو/ خون جوانان ما می چکد از چنگ تو، البته امروز باید گفت؛ خون جوانان عالم می چکد از چنگ تو
ای ز شرار ستم همه به عالم زده/ امن و امان جهان یکسره بر هم زده.
ارمنستان با اجرای نمایش های روسیه و هوچی گری راه به جایی نمیبرد و باید به فکر صلح و آرامش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آذری هااین بارمصمم شده اندتااخربن نفس وتاپای جان درست مثل ملت مظلوم فلسطین متجاوزیبن راازخاکشان اخراج کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس ۱۱:۲۴
الهام علی اف که با رژیم نامشروع اسرائیل رابطه پنهانی و آشکار دارد چطور می خواهد مثل ملت مظلوم فلسطین در برابر متجاوزان بایستد البته آذری زبان ها اکثرا شیعه هستند و ملت ایران و آذربایجان با همدیگر دوست هستند ولی بهتر است الهام هم کمی انصاف را رعایت کند و چشمش را به جنایاتی که رژیم اسرائیل با مردم مظلوم فلسطین می کند نبندد.
صبرا و شتیلا، کودک کشی، غصب سرزمین مردمی مظلوم و ادامه شهرک سازی های بی قانون چیزی نیست که دیده نشود.حال ما می گوئیم آمریکا چون همدست اسرائیل است چشمش را به روی این حقایق بسته ولی ما که مسلمانیم اگر نخواهیم ببینیم درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
خطاب به ناشناس 11:24 کانادایی!
الهام علیف و متجاوزین به ملت مظلوم فلسطین بزرگترین شرکای هم هستند. اگه می خواهی قیاس کنی حداقل عقلت را هم به کار بنداز که خودتو مسخره نکرده باشی
وقتی الان چین هم دیگه با ایران همکاری نمیکنه از ترس تحریم های آمریکا و نمیشه با هیچ کشوری همکاری اقتصادی داشت در حالی که عربستان و بقیه کشورهای عربی در حال همکاری با آمریکا و روز به روز پیشرفت هستن پس دلیل و معنای ابرقدرت بودن آمریکا روشن هست
عبارت نسل کشی هم شده نون دونی ارامنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
باهمین طرفندقلابی فریبکاری وگدائی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آره راست میگی وگرنه 1/5 میلیون نفر کشته شده که نسل کشی به حساب نمیاد!
به امید خدا جنگ تایوان بزودی شروع می شود. بعدش هم که همه می دونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اگه قراره چیزی بشه به مام بگو
ناشناس حالا کی کشته شده؟ فکر می کنی هر چیزی با حقه بازی پیش می ره ولی هر جا جواب نمی ده. یک میلیون اذربایجانی را از خانه هایشان در قره باغ به خاطر 60 هزار ارمنی بیرون کردید زن و بچه ها را تو خوجالی و جاهای دیگه قتل عام کردید هنوز 4354 اذربایجانی از جنگ اول قره باغ مفقود شده ان غربی ها و شرقی ها کی تشکیل پرونده نسل کشی دادند که الان به خاطر اجازه ندادن به انتقال اسلحه و مهمات برای ارمنی در قره باغ تشکیل پرونده بدن؟ ارمنی یک روزی حساب همه اینها را با شما پاک خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تابناک کامنت ها رو دست کاری نکن یه بار بخون ببین چقدر بعضی جاها نامفهمومه همه انهایی که سانسور کردی عین واقعیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
پان ترک نامحترم جوش نزن شیرت خشک میشه دوستی اربابت رژیم باکو با اسراییل برای همه عیان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
پانکُرد مظلوم! ۱۱:۳۷
جوش بزنیم یا نزنیم،
شیرمون خشک بشه یا نشه،
کشوری موهوم بنام کردستان‌ بزرگ،
هرگز تشکیل نخواهد شد.
ارمنستان اذربایجان و....نود درصد واحدهای سیاسی جهان استقلالی از خود ندارند.... وگرنه ملت ها هیچ مشکلی با هم ندارند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نه عزیزم اینطور نیست شما مطلع نیستید ما از داخل اذربایجان کاملا باخبریم غرب کلا به خاطر مذهبی بر خلاف شما طرفدار ارمنستانه اذربایجانیها و رهبران ان از روسها و پوتین بدشون می اد ولی ظاهر و سعی می کنن حفظ کنن ولی رابطه اذربایجان و ترکیه بسیار عمیقه و ربطی به رهبران ندارند هر دو ملت و مردم همدیگه را دوست دارندمسلما غیر ترکهایی که اشنایی کافی با جامعه اذربایجان و ترکیه دارند اینو تایید می کنن
قاراباغ را نوشته محلی در همسایگی آذربایجان! شما هم این را منعکس کردین و این یعنی جعل و نشر اکاذیب با این روند تمایل انفصال ترکها از ایران و تشکیل کشور مستقل بیشتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بیسوادی امیخته ...شوونیسم باعث این مهملات بافی است حتی به نقشه نگاه نمی کنه تا متوجه بشه قره باغ داخل اذربایجانه واز نظر جامعه بین المللی بخشی از خاک اذربایجان محسوب میشه مثل اینه بنویسی تبریز و زنجان و اورمیه و اردبیل در همسایگی ایران است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مثل هزاران سال پیش هنوز فکر قبیله و اینا هستین.چه گلی به سر جهان زدین در طول حیات پرافتخار خود؟برو قبرهارو بازکن ببین از اسکلت ها میتونی تشخیص بدی کی ترکه،کی کرده یا کی فارسه؟غربی ها اینو فهمیدن و پیشرفت کردن اما امثال شما در افکار قبیله ای و بدوی خود غرق شده اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
سوال از ناشناس دوم اگر کشوری همسایه در اخبارش بنویسد جزیره ابوموسی جزیره ای عرب نشین در همسایگی ایران است که ایران برای ساکنان آن مخل نظم است چی میگی؟ اگر به این نوشته اعتراض کنی ما هم بگیم قوم گرا هستی؟ چرا درباره اصل موضوع اینکه چرا قاراباغ را نه خاک آزربایجان که همسایه آن نوشته چیزی نگفتی؟
اقلیت قومگرای تجریه طلب پان ارمنی باید به اشغال خاک اسلام پایان دهند.
قره باغ خاک اسلام است و از نظر جامعه بین الملل خاک جمهوری آذربایجان میباشد.
هرگونه تروریسم، تجزیه طلبی و اشغال خاک یک کشور مستقل، جرم بوده ارامنه تروریست باید ضمن تخسلیم فوری و بی قید و شرط به دولت مشروع و قانونی جمهوری آذربایجان، در دادگاه های صالحه به جرم خیانت به کشور، تجزیه طلبی و قتل عام و تخریب بناهای دینی و اسلامی و تبدیل مساجد به خوکدانی محاکمه شوند.
دوران ادا بازی های صلیبیون و غربی ها در منطقه به سر رسیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
عهد نامه ترکمنچای که یادتان نرفته قره باغ واذربایجان ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
زنده باد ناشناس محترم
حرف حق را گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اتفاقا یادمان است اگه این ترکمنچای لعنتی و بلاهت عباس میرزا نبود الان مرز ایران از تهران بود و شما فوقش تو ری تشریف داشتید و تهران یه شهر صد در صد ترک بود به خاطر همین ترکمنچای روسها اردبیل و تبریز را به ایران واگذار کردند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
هر دو خاک ایران است.
چرا آمریکا میخواد شورای امنیت رو احیا کنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به دو دلیل که دلیل دومی از اولی مهم تر است؛
دلیل اول چون آمریکا با سیاست جنگ و جنگ افروزی امنیت جهان را بهم ریخته می خواهد شورای امنیت را احیا کند تا به دروغ بگوید این ما نبویم که امنیت جهان را بهم ریختیم چون اگر ما بودیم که شورای امنیت را احیاء نمی کردیم.
دلیل دوم آمریکا احساس خطر کرده که نکند سیاست های جنگ افروزانه اش در ایجاد بحران آفرینی در شرق اروپا که باعث جنگ کی یف - مسکو شد و ادامه این سیاست های غلط در شرق آسیا که شعله هایش دارد بین تایوان - پکن کم کم نمایان می شود باعث خشم روسیه - چین و اتحاد مسکو - پکن بر علیه اهداف آمریکا و تروئیکای همدستش شود که اگر این گونه شود احتمال جنگ جهانی سوم با چاشنی اتمی بالا می رود پس با خود گفته اند بهتر است شورای امنیت را احیاء کنیم تا نگاه دنیا را از سیاست های غلط مان که دارد دنیا را به طرف جنگ جهانی ای دیگر می برد منحرف کنیم تا شاید بتوانیم قسر در رفته و همه چیز را به نفع خودمان ماست مالی کنیم و بعد دوباره روز از نو روزی از نو.
آمریکا به فکر درگیر کردن چین مثل روسیه افتاده
ادبیات ویژه پانترک های خائن
بکار بردن کلمه ملت بجای مردم وقوم.ما یک ملت در ایران بیشتر نداریم وآن هم ملت ایران است .حواستان باشد هرکس ملت را بجای قوم ویا مردم بکار می برد پیت جدایی طلبی دارد.
تغییر کلمه آذربایجان و نوشتن آن بصورت آزربایجان که هیچگونه ریشه ی تاریخی ندارد و من درآوردی این جماعت وطن فروش و تحریف گر تاریخ و فرهنگ است. فقط برای پوشاندن تعلق این کلمه به زبان فارسی، آذر به معنی آتش چکامه های آذر هم از این ریشه هستند چنان آدرینا هم یعنی بانوی سرخ رو وآتشین
یک نگاهی به کتاب عالم آرای عباسی(منشی شاه عباس) بیاندازید تا حدود مرزهای ایران را به چشم خود ببینید کشور آذربایجان فعلی هم جزو ایران است ،نویسنده این کتاب هم همزبان خودتان است اسکندربیگ ترکمان
کشور باستانی ترک زبان آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
با این فرمان بری جلو و 40 میلیون ترک را پان بنامی و تکفیر کنی حسابت پس معرکه است یادت باشه ترکان شما را احیا کردن و برای 1000 سال حفظ تان کردن و الا ازبین رفته بودید
دیندارلو از قره بلاغ فسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس 17:43 مغلطه نکن
پانترک به همه ترک ها اطلاق نمیشه. به تندروهایی همچون تو گفته میشه که خودشون رو دستاویز اردوغان کردن
ما ترکهای ایران عاشق کشور عزیزمون هستیم و جونمون هم براش میدیم
الهام نتانیاهوف نوچه نتانیاهو و اردوغان کل کشورش رو تبدیل کرده به خاک یهود بعدش نوچه هاش میان می نویسن قره باغ خاک اسلام است!!!
شک نداشته باشید اگر قره باغ تحت حاکمیت فاشیستی به نام علیف قرار بگیره سرنوشتی جز نسل کشی یا کوچ اجباری در انتظار ارامنه ساکن آنجا نخواهد بود.
طی سالها این فرد نفرت پراکنی و دروغ پراکنی کرده
شالوده حاکمیت این فرد بر جعل و تحریف و نفرت پراکنی است
ارمنی های اشغالگر باید خاک اذربایجان را ترک کنند و خسارت تجاوز و کشتار اذری ها در خوجالی را بدهند امروز غرب وامریکا و فرانسه و روسیه مسیحی دارند از ارمنی های متجاوز حمایت می کنند ولی اذربایجان تنها از ترکیه و اسراییل کمک گرفته جای تاسف دارد که ایران تلاش برای رفع اشغال قره باغ نمی کند
ان شاءالله کل سرزمین های شمالی که طی عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای از وطن جدا شدند، به مادرشون ایران برگردانده خواهد شد
ارمنستان متجاوز ۳۰ ساله حالا مظلوم بازی درمیاره!
ننگ بر الهام اردوغانف نوچه اردوغان
این نژاد پرستان اگه دستشون برسه قتل عام ارامنه را تکرار خواهند کرد
تابی جان قره باغ درهمسایگی آذربایجان ؟؟؟ درست خوندم دیگه ؟ تمام دنیاحتی خودارمنستان اذعان دارند که قره باغ جزئی ازخاک آذربایجان است . درست مثل اینکه بگوییم گیلان همسایه ایران ! خنده دارنیست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی