بازدید 9085
مرور روزنامه‌های یکشنبه هشتم مرداد

مسئولان باید از خودشان شروع کنند /مقام پنجمی ایران تاسف‌بار است!/بخش آب نیازمند گفتمان تابوشکن

زنگ خطر بنزین، پیگیری حقوقی دریافت طلب ایران از کره جنوبی، توضیح وزارت فرهنگ در خصوص خبر جذب نیروی جدید، تراکم‌فروشی به نفع بی‌مسکن‌ها!، حقابه هیرمند همچنان بلاتکلیف، فصل سرخ بورس تهران، مستاجران به دنبال کانتینر!، مرگ روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی، نگاه‌ها به لایحه حجاب و افشای اسامی پزشکان متخصص سهمیه‌ای از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶ 30 July 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز یکشنبه هشتم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شده است که واکنش‌ها به لایحه حجاب، بازتاب محرم ۱۴۰۲ در سیاست، بازار مسکن؛ کاهش قیمت یا رکود؛ لطفا آمار بدهید!، پرواز قیمت مرغ از نرخ مصوب و آمد و رفت معنادار «رابرت مالی» به صحنه مذاکره در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه امروز را مرور می‌کنیم: 

 


مسئولان باید از خودشان شروع کنند 


سیف الرضا شهابی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان مسئولان باید از خودشان شروع کنند نوشت: چند روزی است خبری اخلاقی در مورد مدیر کل سابق ارشاد اسلامی استان گیلان بخشی از فضای مجازی را فرا گرفته مخالفین جمهوری اسلامی بر آنند تا از آن سوژه‌ای بسازند و بر علیه جمهوری اسلامی به کار گیرند؛ در مقابل مسولین جمهوری اسلامی در صدد توجیه بر آمدند و تلاش می‌کنند با استعانت از آیات و روایات، مانع از افشا بشوند با این استدلال، تا اتهامی در محاکم قضایی ثابت نشده نباید مطرح شود و بعد از اثبات جرم فقط مقامات قضایی مجاز به اعلام می‌باشند.
در یک جامعه متخلق به اخلاق حسنه و قانونمند نباید هیچ شخصی به خودش اجازه بدهد در موضوعی که در محاکم قضایی مورد بررسی و قضاوت قرار نگرفته و حکمی صادر نشده اظهار نظر بکند.
از آنجا که در جامعه ما هر اتفاقی از دایره قانونی و اخلاقی خارج می‌شود و جنبه سیاسی پیدا می‌کند لذا مخالفان و مسیولین دست به کار می‌شوند و سعی می‌کنند برای مقابله با یکدیگر از روش‌های ناپسند استفاده کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: من در جلسه شورای عالی امنیت ملی نسبت به این نوع روش‌های خلاف قانون و شرع تذکر دادم حتی اگر چیزی ثابت شود برای انتشار خبر نیاز به حکم قاضی است.
در همین ارتباط نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شیطان یک حرفی را مطرح کرد ما حق نداریم تا موضوعی ثابت نشده قضاوت کنیم.
در نگاه کلی اظهارات رئیس مجلس و نماینده صومعه سرا صحیح و قابل قبول است، ولی تعجب این است چرا این منطق را در مورد متهمین وابسته به حاکمیت به کار می‌برند اگر متهمی از وابستگان حاکمیت نباشد به کار گرفته نمی‌شود.
در چند سال قبل، تعدادی از اعضای شورای شهر یکی از شهر‌های شمالی متهم به مسایل اخلاقی و بازداشت شدند و در حالی که هنوز پرونده در محاکم قضایی مورد بررسی قرار نگرفته و رای صادر نشده بود بلا فاصله امام جمعه آن شهر در اولین نماز جمعه برای تسویه حساب با تعدادی از متهمین هر آنچه در توان داشت بر علیه متهمین گفت و برای مدتی بهترین خوراک را برای شبکه‌های ماهواره‌ای برون مرزی فراهم کرد همان شبکه‌هایی که جمهوری اسلامی بر روی آن‌ها حساسیت دارد.
متاسفانه هیچ نهاد رسمی به امام جمعه اعتراض نکردند چرا و به چه حقی در موضوعی که اظهار نظر در مورد آن در صلاحیت دستگاه قضایی است و هنوز رای محکومیت صادر نشده در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرده و آبروی تعدادی را برده است؟!
شایان ذکر است بعضی از متهمین در محاکم قضایی تبرئه شدند
اگر مسئولان کشور و وابستگان به حاکمیت می‌خواهند افراد وابسته به خودشان که در مظان اتهام قرار دارند تا اثبات اتهام افشاگری نشود باید از خودشان شروع کنند و چنانچه دیگران هم در مظان اتهام قرار گرفتند تا اثبات اتهام علنی نکنند و آبروی هر شخصی را نظر بگیرند.

 

بخش آب نیازمند گفتمان تابوشکن


مهدی میرزایی؛ کارشناس آب و توسعه طی یادداشتی در شماره امروز همدلی با عنوان بخش آب نیازمند گفتمان تابوشکن نوشت: - بُعد حیاتی مقوله‌ی آب در ایران، حساسیت ویژه‌ای به آن بخشیده که هرگونه اقدامات جزءنگر، سودمحور و افراطی، اثراتِ عمیقی بر پیکره‌ی جوامع، محیط، اقتصاد، امنیت و ... خواهد گذاشت. در سال‌های اخیر با ظهور پدیده‌های ناهنجاری مانند ریزگرد، فرونشست، خشک یا شور شدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تبعاتی نظیر مهاجرت جوامع، تنش‌های اجتماعی، افول رفاه اقتصادی، ناامنی روانی و آسیب‌های بهداشتی، با خود همراه داشته که حجم زیادی از مطالبات را بر روی دولت آوار نموده است. امری که نتیجه دولتی شدن مقوله‌ی منابع آب در سده‌ی اخیر و سازه‌های دولت ساخته‌ای که غالباً واجد کل‌نگری نسبت به محیط و انسان نبوده و بدون پیش‌بینی واقعی ارزیابی اثرات بوده است. 
هرچند در سال‌های اخیر توجه به پیامدسنجی ابعاد زیست‌محیطی و اجتماعی و ... جزو الزامات طرح‌های آبی‌خاکی قرار گرفته است، ولکن پیش از این ضوابط، بی‌توجهی به دانش و تجربیات بومی و تمرکز سطحی بر فن‌سالاریِ صرف، نوعی از زیاده‌روی و افراط را رقم زده است. حال همان تفکر، بجای قبول مسئولیت و اقدامات بهبودبخش، همه تقصیر را گردن تغییر اقلیم می‌اندازد تا زمینه‌ی منافع جدیدی با مفهوم تغییر اقلیم و نظایر آن را فراهم آورد. امروز کجایند آن‌ها که نتایج اقدامات فانتزی خود را در قالب ستاد فلان و کمیته بهمان برای دریاچه ارومیه و تالاب‌ها و ریزگرد‌ها را تشریح نمایند و در بوته ارزیابی قرار دهند. در صورتی که حقیقت این نیست و تغییر اقلیم تنها عامل بخشی از ناهنجاری کنونی است. زمانی، سد‌های متنوع، پمپاژ‌های متعدد و خطوط انتقال مکررِ آب، عامل شهرت بر برخی و ثروت برای دیگران و حتی بعضاً نقمت برای برخی جوامع بوده است، ولی به مرور زمان ظهور پیامد‌های منفی برخی از طرح‌ها، همه را در لاک سکوت، فرافکنی و کمیته‌سازی فرو برده است. مسأله این است که یکسویه‌نگری و مطلق‌اندیشی در قبال طرح‌های آبی‌خاکی راه را بر منافع ملی سد نموده است. به‌عبارتی نمی‌توان در مورد سد و دیگر سازه‌های آبی، یک نگاه یک سویه داشت که همه سد‌ها مضّر می‌باشند، یا همه کارآمد و حَسَب نیاز احداث شده‌اند. باید اذعان نمود که برخی از سازه‌های آبی، عامل حیات‌بخش برای شهر‌های کشورمان بویژه کلانشهر‌ها بوده‌اند، ولکن در غالب مواردی هم مسبب مناقشات مردمی، کاهش نزولات جوی، اختلال در رژیم کمی‌کیفی آبی رودخانه‌ها، آبخوان‌ها و تالاب‌ها، بهم خوردن زنجیره تولید محلی و منطقه‌ای و بسیار بیشتر شده‌اند. حال طبق قاعده «جلوی ضرر را هر وقت بگیری، مفعت است» مدیریت آب کشور باید با دوباره ارزیابیِ تأسیسات آبی (سدها، ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های آبیاری و ...) جرأت اقدام بخود بدهد و تأسیسات مضر را از دور خارج نماید. باید گفتمانی در دستگاه‌های ذی‌ربط بوجود آید که تابوی «هر چه ساختیم تا ابد باید توجیه کنیم» را بشکند و سازه‌هایی که در حال بروز اثرات منفی مستمر برای محیط، جامعه، اقتصاد و ... می‌باشند را متروک نماییم و آب را به حال خود رها کنیم. به‌هرحال، هر زمانی هم باشد (که دور نیست)، مسئولان باید پاسخگوی احداث ده‌ها یا بیشتر سد بر روی آبریز دریاچه ارومیه و ایجاد بهره‌برداران جدید باشند و جبران مافات نمایند. جبران مافاتی که فقط با عزم خروج تعدادی از این سد‌ها از مدار مهار آب که ذی‌نفع اولویت‌دار آن دریاچه ارومیه است، رخ حواهد داد. گفتمانی که از این مورد آغاز می‌گردد و می‎تواند با توسعه و بالندگی تبدیل به مکتبی فکری برای مدیریتی نوین منابع آب در اقلیم خشک و کم‌آبی مانند ایران تبدیل گردد.


مقام پنجمی ایران تاسف‌بار است!


 روزنامه جهان صنعت طی یادداشتی در شماره امروز نوشت: یکم- براساس تازه‌ترین آمار ارائه‌شده اوپک رتبه ایران در میزان درآمد صادراتی نفت‌خام چند است؟ طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درآمد نفتی ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۳ معادل ۱۸ میلیارد دلار بوده که بعد از عربستان، عراق، امارات و کویت در جایگاه پنجم قرار دارد.
دوم- آیا این رتبه با توجه به کارنامه ایران و میزان نفت موجود شایسته است؟ واقعیت این است که ایران در دهه ۱۹۷۰ با فاصله‌ای نزدیک به عربستان در مقام دومین صادرکننده نفت قرار داشت و سهم ایران حدود ۱۵ درصد ارزش کل صادرات اوپک بوده است؛ بنابراین باید حسرت خورد و دنبال دلیل گشت که چرا چنین سقوطی را تجربه کرده‌ایم.
سوم- اگر متغیر جمعیت را با این متغیر در نظر بگیریم ایران در مقام چندم قرار می‌گیرد؟ بر پایه آمار‌های ارائه‌شده، ایران با لحاظ کردن جمعیت و محاسبه درآمد سرانه از صادرات نفت در مقام یازدهم قرار می‌گیرد.
چهارم- چه باید کرد و آیا چشم‌اندازی وجود دارد که ایران از کویت، امارات و عراق جلو بزند؟ واقعیت این است که با توجه به طولانی شدن اعمال رژیم تحریم‌ها و فرار سرمایه‌گذاران بین‌المللی بازپس‌گیری مقام دومی در میزان صادرات نفت‌خام بسیار دشوار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۲
دولت باید از نعمت تحریم چشم بپوشد و با شعار خودش را فریب ندهد مردم که دیگر فریب نمی خورند. با جهان تعامل کنید و مملکت را نجات دهید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کشاورزی سنتی و بی حساب و کتاب منابع آبی ایران را نابود کرد!!!
افلا تعقلون؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
البته به دانش بنیانها امید بسته اند که آبهای عمیق سرشار از رادیواکتیو را بیرون بکشند و به مناطق خشک کمک کنند فقط همین قلم را کمک داشتیم کشاورزی گاما
اگر ستاد امر ونهی واقعا بدنبال اصلاح است باید اینکار را بطور صحیح و در میان مسئولین اجرا کند! مصلحت سنجی برای حفظ قدرت به بهانه حفظ نظام منشا بسیاری از نابسامانی ها شده!
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
شخصا بعنوان یک ایرانی مسلمان به رئیسی امر به معروف و نهی از منکر میکنم

که ظرف دو سال دولت ایشان بر خلاف نص صریح قانون ، طرح همسان سازی و افزایش قانونی حقوق بازنشستگان را بصورت کامل و قانونی اجرا نکردند

و تنها ۷/۵ میلیون تومان میپردازند که یک سوم خط فقر و معیشت فعلی میباشد و بسختی تنها کفاف یک هفته زندگی مان را میکند

و اینکار خلاف قانون و شرع و انصاف و وجدان و عدالت است

و موجبات تشدید مشکلات متعدد و فزاینده ناشی از این طلم و نابرابری به زندگی ما بازنشستگان تامین اجتماعی شده است

و فقر و رنج و عذاب فقر مطلق را در پیری و ناتوانی
و شرمندگی را نصیب مان کرده است

خودتان قبل از ریاست جمهوری اذعان کردید که بازنشستگان نباید در پیری نگران و شرمنده باشند

ولی شما خلف وعده کردید و زندگی میلیونها نفر را دچار مشکلات بسیار جدی کرده اید

لطفا تا وقت است جبران کنید و طبق قانون حق و حقوق کسر شده معوقه را تسویه کنید
و منبعد طبق قانون افزایش حقوق را با توجه به مبلع خط معیشت و فقر که الان بالای ۲۵ میلیون تومان است پرداخت کنید
دقیقا در بخش آب کارهایی باید صورت بگیرد که نیازمند شجاعت در مدیریت کلان کشوری ست یعنی قبول اشتباه وبر گشت از راه رفته اویا اصلاح مسیر راه است.این روند اگر شروع شود در مورد صنعت هم میتواند اتفاق بیفتد.وآن انتقال وبازگرداندن صنایع سنگین فولاد آب بر به سواحل طولانی جنوب کشور مثل فولاد مبارکه که در تصمیمی غیر کارشناسی در مراحل اولیه ساخت از ماهشهر به حوزه زاینده رود منتقل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کاملا حرف شما درسته،همین حالا هم باید صنایع آب بر مثل فولاد که در وسط کویر یزد و اردکان فعالیت می کنند به ساحل خلیج فارس منتقل شوند.وجالب اینکه کار برعکس را انجام داده اند و خط لوله از دریا به صنایع کشیده اند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مسولان دو دسته اصلی هستند

الف ) اقلیتی می خواهند کار مثبت کنند ولی بلد نیستند

ب ) اکثریتی نمی خواهند کاری برای کشور و مردم کنند و دشمن هستند
و همچون مستاجران دلشان نمی آید برای این خانه کاری بکنند
و فقط بفکر جیب و منافع و قدرت خود و خانواده و جناح خودشان هستند و بس
باید در میزان درآمد سرانه بین کشورهای اوپک دوم باشیم در حالی که یازدهم هستیم یه جایی خواندم آمریکایی‌ها برای ساخت بمب اتم به پول امروز ۳۰ میلیارد دلار خرج کردند بروید به آنها بگویید ایران برای داشتن صنعت صلح آمیز اتمی هر سال این مقدار هزینه مستقیم و غیر مستقیم میدهد
بله کیهان
ما غبربگدایان دستهای پنهان امریکا هستیم
شما شرقگدایان فرمایید کدام قسمت روسیه و چین هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
روش نمیشه بگه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اگه دست های پنهان آمریکا هستید چرا تحریمتون کرده؟
زردنامه شهروند
نگاهی به سن مسئولین کشور بفرمایید و کمی خجالت بکشید ،۹۶ سالش است، حرف نمی تواند برند، برای یک کشور تعیین تکلیف می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
تازه شعار جوانگرتیی هم میدن!! حرفتون با عملتون 180 درجه اختلاف داره!
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
این را هم در نظر بگیرید که در جوانی هم هیچ تخصص و دانشی برای اداره یک کشور نداشتند و بسیاریشان یکباره دارای مدرک دکترا شدند!
«در یک جامعه متخلق به اخلاق حسنه و قانونمند نباید هیچ شخصی به خودش اجازه بدهد در موضوعی که در محاکم قضایی مورد بررسی و قضاوت قرار نگرفته و حکمی صادر نشده اظهار نظر بکند.»

اگر این جامعه (حکومت و مردم) پیدا بشه چشم
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
وقتی که خیلی از امامان جمعه و مسولان کشوری که

معمولا روحانی هستند رعایت ادب و اخلاق و قانون و

شرع و انصاف و وجدان و عدالت را در سخنرانی های

و موضعگیری های خودشان نمیکنند !!!؟؟

،دیگر چه انتظاری از شریعتمداری و زاکانی و یامین پور

و بذر پاش و قدوسی و حسن عباسی و رائفی پور و

سعید قاسمی و ازغدی ها که معمم نیستند داریم؟؟
پزشکان سهمیهای بلای جان مردم این سهمیه ها داغون کردن این‌خرید صندلی هم تازه اضافه شده
خیلی جالبه:
ما مردمی که پول خرید بلیط مترو را نداریم دنبال مسئولین راه افتاده و براشون هورا میکشیم که پول بلیط رفت و آمد دو سفر خارجکی فرزندانشان از کل قیمت منزل ما بیشتره!!!
وقتی ما دوم اوپک بودیم که شاهمان نوکر بود
الان خدا را شکر مسئولین کاملا غیر وابسته داریم برای همین در همه چیز جایگاهمان این است تا پاک شویم و مستقیم به بهشت برویم
البته در شاخص فلاک فرق دارد
خدا را شکر در این یکی در صدر هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
يك نفر مي گفت ترجيح مي دهم اسمم نوكر باشد ولي مثل آقاها زندگي كنم تا اينكه اسمم آقا باشد ولي مثل نوكرها زندگي كنم.

درست مي گفت
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
دارای بی ارزشترین پول دنیا!
براساس تازه‌ترین آمار ارائه‌شده اوپک رتبه ایران در میزان درآمد صادراتی نفت‌خام چند است؟ طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درآمد نفتی ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۳ معادل ۱۸ میلیارد دلار بوده که بعد از عربستان، عراق، امارات و کویت در جایگاه پنجم قرار دارد.((((((((((( تبریک مجدد به آقایان و مقامات مسئول کشوری و لشگری فتح قله های ترقی یکی پس از دیگری هر روز بهتر از دیروز در نگاه به شرق)))))))))))))) لطفا مسئولان افتخارات مملکت رو قاب کنن!!!!!!!!!!!!! برای الگوی گیری دیگر کشورها از ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا پای جان با جنبش فواحش مبارزه خواهیم کرد اینا به لخت شدن هم راضی نمیشن هدف های شیطانی زیادی دارن که همین الانم دارن ازش دم میزنن هیچ مماشاتی با این ها نباید بشه نهایت برخورد قاطع باید صورت بگیره اینجور انسان هارو من میشناسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
از ادبیاتت هم معلومه با فواحش حشر و نشر داشتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
تنها بیا ببینم چی می گی زرنگ کوچه خلوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
یک شخصی بود در مشهد زنان بدکاره را می کشت نام اینکار را گذاشته بود مبارزه با فحشا ق ق او را محاکمه کرد معلوم شد ابتدا به آنها تجاوز می کرد بعد می کشت که اعدام شد
منظور من را عاقلان می فهمند
تابناک هر روز کامنت این شخص را منتشر می کنی اگر مسئله ای نیست این را منتشر کن
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
از مسئولین شروع کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اشتباه مثبت دادم ببخشید
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
با این شخصیت ضد زن و نگاه بسیار بدبینانه ایی که داری خواهشا وارد این موضوع نشو حل مسائلی از این دست آگاهی فرهنگی بالایی می‌خواهد که شامل شما نمیشود
مشاوره درمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
به ۰۷۳۶

افرادی چون شما معمولا در خانواده هایی با مشکلات بسیار تلخ و زشتی بزرگ شده اند

و کودکی پر از تلخی و ناگواری و زشتی را دیده و تجربه کرده اید
و نیاز جدی به توجه و ترحم و کمک و مداوا و مشاور درمانی جدی دارید

شخصا حاضرم به شما کمک کنم
روری که در انگلیس داشتن روسری هاشون رو بر میداشتن یه عده هرگز فکر نمیکردن روزی برسه که به سکس با همجنس خودشون رو عادی سازی کنن براشون! امروز انگلیس یکی از منحرف ترین و کثیف ترین مسائل جنسی رو داره که هر حیوانی رو هم شرمنده و خیالت زده میکنه اما واسه اونا عادی شده مثل بوی گندی که کم کم برای انسان عادی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مگه قراره هر کشوری تو رفاه هست کشور دیگری هم که میخواد تو رفاه باشه هر کاری و هر چیزی اون انجام داد انجام بده
مگه تو امارات و عمان و کویت و قطر که رفاه هست از پول منابعشون برای مردمشون استفاده میکنن همجنس بازی به رسمیت شناخته شده ؟
چرت نگو برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
فعلا سوای فساد مالی،فساد اخلاقی خیلی ها داره درمیاد.کلاهتو بذار بالاتر
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
الان شما شرمنده و خجالت زده شدی؟
کدام مقام ایران در جهان بالا است که صادرات نفت خام باشد
دررعایت حقوق شهروندی؟
یادم آمد بله در بسیاری موارد در دنیا اول هستیم آنهم با فاصله بسیار زیاد
۱- اختلاس مسئولین
۲- فقر البته نسبت به ثروت پنهان مملکت
۳- مهاجرت در تمامی سطوح بویژه نخبگان
۴ - بی ارزشی پول ملی بویژه با توجه به ذخائربا ارزش مملکتی
۵- در قانون گذرای بی هدف و عدم اجرای قانون توسط مسئولین
۶....
۷- مسئله دارشان اکثر روسای جمهور بعد از. خاتمه دوره کار
و صد ها مورد دیگر
مقام پنجمی ایران تاسف‌بار است! چه انتظاری داردید انتظار مقام اولی و دومی ؟؟؟؟ وقتی در یک دهه اخیر افرادی چون حاج بابایی کمر به نابودی صنعت نفت بستند و مدام از حقوق بالای نفتی ها گفتند و در مقابل حقوق های سایر بخش های فرهنگی خدماتی و ... را چنان افزایش دادند که متخصصین صنایع تولیدی و ایجاد کنند رشد اقتصادی از جمله صنعت نفت سرخورده شدند و دیگر با همه وجود تلاش نمی کنند چون می بینند با بالاترین رتبه های دانشگاهی و تخصص و با طی مراحل بسیار سخت گزینشی وارد صنعت نفت شده اند ولی دریافتی انها برابر و یا حتی کمتر از کارکنان شهرداری و بسیاری از سازمان ها و نهاد های دیگر است به نظر شما آیا میتوان از چنین نیروی های متخصص و صنعتگر انتظار تلاش برای اول و دوم شدن داشت ؟ شما کافیست در اینترنت یک عبارت ساخت مسکن برای کارکنان سرچ کنید همه ارگانها از همه امکانات در اخیار و دولتی و غیر دولتی برای مسکن دار کردن کارکنان خود استفاده می کنند و برنامه ای بسیار متنوعی دارند و مقام فلان سازمان ادعا می کند که تا چند سال دیگر ما کارمند بدون مسکن نخواهیم داشت ولی در صنعت نفتی که حجم زیادی از نیروهای ان قراردای شده اند و با حداقل دریافتی و بدون مسکن و ... در بدترین شرایط کاری فعالیت می کنند چه انتظاری دارید
بله در کشورهای عربی که نام بردید بالاترین دریافتی ها به کسانی داده می شود که برای اقتصاد کشورشان تولید می کنند و ارزش افزوده ایجاد می کنند ولی در کشور ما بیشترین پرداختی ها به کسانی داده می شود که معمولا هیچ تاثیر در رشد اقتصادی کشور ندارند و فقط هزینه ایجاد میکنند
جریمه های بالای ۱۰ میلیونی و حتی ۱۰۰ میلیونی در مناطق مرفه نشین برای بی حجابی باید در نظر گرفته بشه یارانه هاشون هم باید قطع بشه چون سرباز دشمن هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
یه جایی هم که از حجاب صحبتی نشده هستند افکار زنگ زده ای که ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
بی منطق یعنی خود تو
اخه فکر هم چیز خوبیه
مرفه نشین رو یارانشو قطع کنیم.
بابا ما جز متوسط روبه پایین هستیم اصلا چیزی بنام یارانه نداریم بعد شما فکر کردی مرفه نشین داره با پول یارانه داره سفر خارجی میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
انها اصلا یارانه نمی گیرند
یک سری به جنوب شهر بزن ببین آنجا چه خبر است
مسئولان باید از خودشان شروع کنند

برای این کار باید با یک خداحافظی مردم را خوشحال کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
نشد ديگه. مسئول يعني تا زماني كه نفس مي كشه مسئول
وقعا جای تاسف دارد . بدا به حال ما با این سیاستمداران بی کفایتی که نمی دانند چه باید بکنند.
جناب محقق داماد استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و یکی از فقهای جریان اصلاحات که فتوا می دهد چون نفت جز انفال است فروش خام آن حرام است حالا بگذریم که با این تفکر باید تا تبدیل آن به فرآورده وسرمایه گذاری برای آینده باید بگذاریم قطر وعربستان وکویت و آذربایجان وسایر دوستان میادین مشترک را خالی کنند و ما دنبال این بحث ها بگردیمپس دیگر عجیب نیست که مقام ما در صادرات نفت در این روزگار پنجم که هیچ دوازدهم هم باشد مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
دیواری کوتاه تر از داماد پیدا نکردی
بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تفکرات و ریشه های فرهنگی غلط است که من به ۳ تای آن اشاره می کنم

۱- استعمار و استثمار در کشورهایی اتفاق می افتد که از لحاظ فکری بنیادین فکر نکنند و مسائل حاشیه ای را بر مسائل اصلی و ریشه ای ترجیح بدهند
وقتی یک کشور نتواند از منابع خودش که نفت و یا گاز و یا منابع انسانی و ... است استفاده کند دیگران می آیند تا از آن استفاده کنند پس ریشه استعمار و استثمار در افکار ما نهفته است و نباید دیگران را متهم کرد
اگر فرض کنیم کشورهای استعمارگر مقصر باشند ۲۰ درصد است و افکار و فرهنگ خودمان ۹۰ درصد مقصر است که عرضه استفاده از منابع خودمان را نداریم پس بی جهت نباید دیگران را مقصر بدانیم و سیاست خارجی خود را خراب کنیم

۲- از کارهای بی خود و دهان پرکن باید پرهیز کرد از حرف های قلمبه و سلمبه باید پرهیز کرد و چه بسا همین کارهای بی خود و دهان پرکن و حرف های قلمبه سلمبه ما را از اصل موضوع غافل می کند
مشکل اصلی کشور نظام پولی کشور است یعنی اگر نظام پولی کشور درست شود خودبخود مشکل مسکن و خودرو و بسیاری از مشکلات دیگر حل می شود و بازار و ساختار تولید بهتر می تواند در ثبات اقتصادی کمک کند تا مشکلات حاشه ای حل شود و سرمایه ها به خارج از کشور نمی رود
اساس نظام پولی کشور در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که چقدر در دخل من وجود دارد تا بر اساس آن خرج کنم همه ارکانهای نظام حتی بالاترین ارکان باید نگاهشان به دخل کشور باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرند وقتی پول نداری حتی پول خرج کردن برای معنویت مردم هم باید حرام باشد حتی یارانه دادنی که مشکلی را حل نکند باید حرام باشد
حتی تسهیلاتی که باعث بی ارزش شدن پول شود باید حرام شود هر وقت دخل پر بود بریز و بپاش اما وقتی خالی شد شعار نده و وعده سر خرمن نده و دروغ نگو و بشین و هیچ کار انجام نده تا پر شود

۳- این سئوال وجود دارد که در معنویت باید چگونه بود جواب آن در قرآن با یک جمله ساده آمده است و فرموده است که بهترین رنگ رنگ خدا است
رنگ خدا یعنی چی؟
یعنی به طبیعت نگاه کن به کوه و دشت نگاه کن به قوانین در طبیعت و هماهنگی ها و ظرافت و پیوستگی های آن نگاه کن و از او رنگ بگیر و مثل طبیعت باش و مثل آفتاب باش متعادل و هماهنگ باشد نه تند باش و نه کند این یعنی معنویت واقعی یعنی درخشان باش و باطراوت باش و طراوت و گرما به دیگران ببخش سرسبزی به دیگران ببخش
بهترین رنگ ها رنگ خدا است و هر رنگی غیر از رنگ خدا باطل و فریب دهنده و انحراف است
اونایی که جمله مصی علینژاد دیوانه رو تکرار میکنن که رای بی رای باید بهشون گفت یارانه بی یارانه جرات داری رای نده یارانه ات قطع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
آن رايي كه قرار باشه با اينجور تهديد ها به صندوق انداخته بشه به مفت نمي ارزه... راي كارمندان، دانشجويان، سربازهاي وظيفه...

نتيجه اش مي شه اوضاع و احوال فعلي كشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رای ایجور ی که تو میگی آنوقت رقیب ریسی می شود آرا باطله مثل دفعه قبل اما هزار بار
رای بی رای
درآمد صادرات نفت مهم نیست مهم مقدار تولید نفت و مقدار ارزش افزوده ای که از آن بدست می آید است
نفت خام یک کالای استراتژیک است و باید برای آن برنامه ریزی استراتژیک داشت تا تبدیل به محصولات با ارزش کرد و فروخت

آیا در مقام تولید ما در مقام چندم هستیم و آیا در تبدیل به ارزش افزوده در مقام چندم هستیم
رای بی رای = یارانه بی یارانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رای بی رای = مستعان
بهترین امر به معروف امر به معروف مسئولین و حاکمان فرهنگی کشور است
اگر ما در اینکار موفق شویم موفقیت بزرگی نصیبمان شده است
مسئولین در اقتصاد باید امر به معروف شوند در سیاست خارجی باید امر به معروف شوند و باید پاسخ دهند که چرا فرار نخبه و فرار سرمایه به جای جذب نخبه و جذب سرمایه اتفاق افتاده است
مسئولین فرهنگی باید امر به معروف شوند که چرا جوانان ما بخاطر موضوعات فرهنگی و اقتصادی تن به ازدواج و کار نمی دهند و چرا زمینه برای آنها فراهم نشده است
مسئولین فرهنگی باید امر به معروف شوند که چرا کشور دچار عادت ها و ریخت و پاش ها و فرهنگ های غلط و هزینه بر شده است و چه کسی باید جلوی آنها را بگیرد
باید پاسخ دهند که چرا با ایجا د نهادهای جدید فرهنگی به جای بهتر شدن فرهنگ وضعیت آن بدتر شده است
باید پاسخ دهند که چرا بازیگران و مجری ها سر از کشورهای خارجی و کشف حجاب می کنند
باید امر به معروف شوند که چرا مردم دنبال گرفتن تابعت و ملیت های خارجی هستند
مقام پنجمی ایران تاسف‌بار است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه اشکالی دارد ؟ در مقابل نعمتهای تحریم که شبانه روز در حال باریدن است را فراموش نکنید !
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
تحریم ها نعمت است
امریکا در حال افول است
ما در حال تمدن سازی جهانی هستیم !
دو دو تا می شود هفت تا .
!!!!
نظر جناب آقای میرزائی کارشناس محترم آب و توسعه در باره لزوم تجدیدنظر در سیاست گذاری های راجع به بخش آب و تابوشکنی کاملاً درست است به شرطی که این نگاه گزینشی نباشد و فقط حوزه آبریز دریاچه ارومیه یا تنها شامل سدها نباشد بلکه بقیه حوزه های آبی کشور که در بحران هستند و نیز تعطیلی یا انتقال کارخانجات فولاد و ذوب آهن و صدها صنعت آب بر به سواحل را که ناکارشناسان در کویر احداث کردند و بی مهابا آب مصرف می کنند و فلات مرکزی ایران را با بحران بی آبی و فرو نشست زمین گرفتار کرده اند و ناگزیر برای جبران آن به سیاست غلط و هزینه بر انتقال آب بین حوزه ای که هم مبدأ و هم مقصد انتقال آب را با بحران و کمبود آب مواجه ساخته را هم شامل شود و الا نگاه جزیره ای و منطقه ای به موضوع بحران کمبود آب و قربانی کردن یک استان برای توسعه استانی دیگر یا نابودی یک منطقه برای آبادی منطقه دیگر با شکست مواجه خواهد شد .
از الان داری مردم رو می ترسونی که اگه رای ندن یارانه شون قطع میشه اخه نکبت بدیخت‌ تا کی میخوای با دروغ زندگی کنی؟
بحث اوقاف به کجا رسید بالاخره آن زمین ۱۵۰ هکتار و آن دامداری هزار راسی و موقوفات گوهرشاد و موقوفه سیمان اصفهان چه شد .
جناب شهابی فساد ناشی از انحصار است و نیروی رقیبی برای ایجاد توازن و تعادل وجود ندارد پس بنابراین با این اوضاع شرایط بسیار بدتر از این بوده و در آینده نیز فوق بحرانی خواهد شد...هست از پس پرده گفتگوی من تو....
دليل سقوط جايگاه ايران در اوپك (و ساير زمينه ها) واضح است. آشكار نوشتن اين دليل باعث سانسور ميشود.!
اين خوبه تا حكمي از مقام قضايي صادره نشده مردم قضاوت نكنن،اما خوبتر اين هست كه محكمه سالم داشته باشيم همين طور كه مسولين دو بحث اخلاقي انقدر ضعيف و پست عمل ميكنن بقيه كشور هم همينه،وقتي فيلمي از مسول بيرون مياد اذهان عمومي قضاوت ميكنه اوني كه قاضي قضاوت ميكنه و خكم ميده جنبه ديگر جرم هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست