بازدید 31183
با تحولات منطقه و جهان

هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت / پیام اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره عدم تمایل به جنگ / تکذیب تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز / هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به چین

هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت، پیام اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره عدم تمایل به جنگ، تکذیب تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به چین و تماس وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره عضویت سوئد در ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 06 July 2023

هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت / پیام اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره عدم تمایل به جنگ / تکذیب تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز / هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به چین

بین الملل تابناک: هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت، پیام اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره عدم تمایل به جنگ، تکذیب تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به چین و تماس وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره عضویت سوئد در ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت

 روز چهارشنبه، وزارت دفاع چین آمریکا را متهم کرد با فروش ۴۴۰ میلیون دلاری تجهیزات نظامی خود تایوان، این جزیره را  به «بشکه باروت» تبدیل کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی»، سرهنگ «تان کفی»، سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری گفت: «آمریکا نگرانی‌های اصلی چین را نادیده می گیرد، در امور داخلی چین مداخله و عمدا تنش‌ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می‌کند. این اقدامات برابر با تسریع تبدیل تایوان به بشکه باروت و هدایت مردم تایوان به فاجعه است.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

سرهنگ تان کفی افزود که ارتش چین همیشه آماده بوده و صلح و ثبات را در تنگه تایوان حفظ خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی فروش مهمات ۳۰ و تجهیزات توپخانه ۳۰ میلی‌متری، سلاح‌های سبک را به تایوان تایید کرد. چین  در نمایش قدرت به تایوان، کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود را به سراسر خط مرکزی در تنگه تایوان می‌فرستد.

ارتش چین به تازگی یک ناو هواپیمابر چین مجهز به جت‌های «جی-۱۵» را  نزدیک جزیره تایوان مستقر شد.

نیروهای دریایی و هوایی چین مدت‌هاست منظم وارد مناطق شناسایی هوایی ودریایی شده‌اند و توان پدافندی این جزیره را آزمایش کرده‌اند.

پیام اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره عدم تمایل به جنگ

دولت تل‌آویو با ارسال پیامی برای حزب‌الله لبنان اعلام کرد به هیچ وجه خواستار جنگ با این حزب نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، روزنامه الاخبار که نزدیک به حزب‌الله است، طی گزارشی نوشت، اسرائیل به سفارت آمریکا در بیروت پیامی ارسال و اعلام کرده که به هیچ وجه خواستار تنش و جنگ با لبنان و حزب‌الله نیست.

طبق این گزارش، تل‌آویو پیامی را از طریق «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت به مراجع لبنانی ارسال و اعلام کرده که به هیچ وجه خواستار تنش و جنگ با لبنان و حزب‌الله نیست.

بنابراین شیا نیز برای تحویل این پیام با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار و اعلام نمود: دولت اسرائیل قصد ایجاد تنش یا برگزاری عملیات نظامی در منطقه‌ای که چادرها مستقر شده است، یا در منطقه دیگری را ندارد.

تکذیب تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد، دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آن‌ها شلیک کرد.

در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا ادعا شده است، ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آن‌ها شلیک کرد که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: نیروی دریایی ایران تلاش هایی برای توقیف نفتکش های تجاری که قانونی درحال عبور از آب های بین المللی بودند، انجام داد.

به گفته وی، نیروی دریایی آمریکا بی درنگ واکنش نشان داد و از توقیف این کشتی ها جلوگیری کرد. تیراندازی به سمت کشتی دوم تلفات جانی یا خسارت عمده ای در پی نداشته است.

شرکت آمبری که خدمات اطلاعاتی دریایی ارائه می کند نیز مدعی شده است: نفتکشی که به آن شلیک شد، پرچم باهاما داشت و متعلق به یونان بود و آمریکا آن را مدیریت می کرد. این نفتکش از امارات به سمت سنگاپور درحال حرکت بود.

این شرکت افزود که تیراندازی در ۲۸ مایلی شمال شرقی مسقط، پایتخت عمان رخ داده است.

هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به چین

ایالات متحده به شهروندان خود توصیه کرد، در برنامه سفر خود به چین تجدید نظر کنند.

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، این توصیه شامل آمریکایی‌هایی می‌شود که می‌خواهند به چین سفر کنند یا در این کشور زندگی می‌کنند.

این توصیه سفر از سوی وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور نسبت به ارسال پیام‌های الکترونیکی انتقادی از دولت چین هشدار داده است.

این هشدار سفر پس از آن صادر شده که چین یک شهروند آمریکایی را به اتهام جاسوسی در ماه می سال جاری میلادی به حبس ابد محکوم کرد.

تماس وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره عضویت سوئد در ناتو

بامداد پنجشنبه، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو کرد.

در هجدهم می سال ۲۰۲۲ بود که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین، دولت‌های سوئد و فنلاند رویکرد عدم تعهد نظامی خود در قبال ناتو را تغییر داده و خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شدند.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت که بلینکن در گفت‌وگو با فیدا، بر اهمیت حمایت آنکارا از پیوستن سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد؛ اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی می‌شود. در ماه جاری آنکارا بار دیگر گفت که سوئد باید تجمعات و راهپیمایی‌های ضد ترکیه در استکهلم را سرکوب تا موافقت این کشور را کسب کند.

به نوشته «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت اتحاد همه اعضای ناتو در چنین زمان حساسی اشاره کرده و خواستار حمایت ترکیه از ورود سوئد به این ائتلاف شد.»

ترکیه معتقد است، سوئد به اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» پناه داده است. جدای از آنکارا، دولت مجارستان نیز هنوز با درخواست استکهلم برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو موافقت نکرده است.

طبق این گزارش، گفت‌وگوی تلفنی بین وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در آستانه نشست آتی سران کشورهای عضو ناتو در لیتوانی انجام و در آن به اهمیت تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین نیز اشاره شد.

سوئد به تازگی قانون جدیدی را برای سخت‌تر کردن تأمین مالی یا حمایت از گروه‌های تروریستی تصویب کرده که به گفته استکهلم، این قانون به معنای اجرای تعهدات توافقنامه با ترکیه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
تکذیب تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز

اول تکذیب
دوم تایید تلویحی و نیم بند
سوم تایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
نفتمون رو که نمیذارن بفروشیم باید از این راه ها کسب
درآمد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
کدخدا سریع در محل حاضر شده و مشکل سریعا برطرف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
چین عرضه و اراده ای برای مقابلهبا آمریکا در قضیه تایوان نداره چون این قضیه براش هزینه داره و آمریکاییها هم اینو میدونن
هالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
مدیون من هستید اگر فکر کنید توقیف به خاطر تلافی نشست سازمان ملل در مورد ایران هستا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
تا الان رسانه های قدرتمند نشان داده اند مهم منافع آمریکاست نه واقعیت، ،
امروز مقامات تایوان باید از اوکراین دیروز درس عبرت بگیرند و در تله آمریکا و تروئیکای اروپایی اش گرفتار نشوند که اگر گرفتار شدند حاصلی جزء ویرانی کشورشان و آوارگی مردمانشان نخواهند دید.
امروز مقامات چین از طریق دیپلماتیک به آمریکا هشدار می دهند که با رزمایش های نظامی در آب های شرقی و تبدیل تایوان به بشکه باروت امنیت ملی چین را در معرض تهدید قرار داده اند و این اقدامات تحریک آمیز ممکن است آتش جنگ و درگیری را شعله ور سازد، همان طور که مقامات کرملین نیز بارها از طریق دیپلماتیک به ناتوی تحت رهبری آمریکا هشدارهای لازم را دادند ولی سردمداران آمریکا به این هشدارها توجه نکردند و شد آن چه که نباید می شد یعنی جنگ و جنگ هم حاصلی جزء ویرانی کشور و آوارگی و کشته شدن مردمان نخواهد داشت.
آمریکا و تروئیکای همدستش با تصمیمات غلط سیاسی باعث تحریک مقامات کرملین و دستور پوتین مبنی بر عملیات نظامی ویژه در اوکراین جهت مبارزه با تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی شان شدند که اگر تصمیمات غلط ناتوی به رهبری آمریکا برای استقرار سامانه های موشکی در مرزهای اوکراین و ... نبود پوتین دلیلی برای حمله به اوکراین نداشت و جالب است که نه تنها از تصمیمات غلط شان درس عبرت نگرفتند بلکه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده، زیر ساخت های اوکراین را ویرانتر و خاک این کشور را مدفن ابزار الات نظامی خود کردند و علاوه بر کشته شدن انسان های بی گناه زیادی که غیر قابل جبران است، اوکراین را چنان ویران کردند که برگرداندن این کشور به وضع سابق شاید به دهه ها سال، زمان نیاز داشته باشد.
آیا شعله بحرانی را که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش در شرق اروپا برافروختند در آینده در شرق آسیا تکرار خواهد شد؟
مقامات کاخ پوشالی و تروئیکای اروپایی باید بدانند که درگیری با روسیه و چین، دو ابر قدرت سیاسی - نظامی - اقتصادی دنیا مثل درگیری با لیبی و سودان و ویتنام و عراق نیست که راحت بتوانند ویران گری کنند و قصر در بروند.
سردمداران آمریکا و تروئیکای اروپایی اش باید بدانند که درگیری با دو ابر قدرت چین و روسیه که انبوهی از سلاح های مدرن و بمب های هسته ای و اتمی دارند ممکن است دنیا را دچار چنان بحرانی کند که فاجعه آن دامن سایر کشورهای بی طرف را هم بگیرد و آن گاه چه جوابی برای هزاران کودک بی گناهی خواهند داشت که یتیم شده اند؟ چه جوابی برای هزاران مادری خواهند داشت که فرزندانشان در جنگ کشته شده اند؟ و ....
ای کاش آمریکا و تروئیکا قوانین حقوق بشری را قربانی منافع اقتصادی خود نمی کردند و جان انسان های بی گناه قربانی نظام سرمایه داری آمریکا و تروئیکای اروپایی اش نمی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
مگر آلمان توانست از نورد استریم ۲ بهره ببرد که تایوان بتواند. راه خودش را طی کند.
ایندفعه کدخدا نذاشته توقیف کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
مگر بی وطن ها آمریکا را در جنگ نرم با ایران تنها می گذارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
جنگ نرم امریکا با حکومت ایرانه نه با ما ایرانیها.دم امریکا گرم که اینترنت رو جهانی کرد.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
به همین خیال خوش باش غربگدا
ما وقتی میخواهیم توقیف کنیم باید حواسمون باشه که کدخدا اون دور و اطراف نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
زرشک مزه داره
۹۹/۹۹٪ توقیف نفتکش ها در جهان توسط ما انجام میشه و اینهم جزء دست آوردهای ماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
رتبه نخست توقیف نفکش ها در جهان متعلق به ماست بعد از ما هم سومالی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
به امید خدا تا ده سال دیگه نفت دیگه کالای استراتژیم نخواهد بود.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
به اربابات بگو غلط زیادی نکنند تا دچار مشکل نشوند
توقیف و مزاحمت بی دلیل برای کشتی ها و ایجاد جو ناامنی و نقض قوانین بین المللی در آبهای نزدیک ایران علاوه بر هزینه های مالی که به خود ایران تحمیل می کند بلاخره مانند مشکل هسته ای، باعث ایجاد اجماع بین المللی در این رابطه بر علیه ایران و دردسر بزرگ جدیدی برای کشور می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
تو نترس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
متاسفانه اونی که باید بفهمه نمیفهمه و درد ماجرا اینه که بعدا انکار و رفع مسئولیت میکنه و میگه بنده دخالتی نمیکنم
آمریکا نه دلش به حال تایوان می سوزه و نه اکراین و نه خاورمیانه
اون فقط دنبال این است که با از بین بردن اقتصاد دیگر کشورها اقتصاد خودش را سرپا نگه داره و مثل کسی است که داره در دریا غرق می شه و چون خودش غرق می شده می که پس دیگران هم با من غرق شوند
آمریکا غرق در بدهی و دوران نکول است و پولش داره از جهانی شدن خارج می شه چین و روسیه و هند سهم موثری در اقتصاد جهان دارند ایران هم صاحب فولاد و پتروشیمی و نفت و گاز است و دنبال بریکس هستند و این برای آمریکا علامت خوبی نیست
آنها فکر آینده و۲۰ و ۵۰ سال بعد هستند
اکراین و تایوان و افغانستان و عراق یک تله و بهانه برای اقتصاد های غیر آمریکا هستند
تایوان در مقابل چین و اکراین در مقابل روسیه و کره شمالی در مقابل ژاپن و کره جنوبی و اسرائیل در خاورمیانه و عراق و افغانستان و سوریه هم کنار آن
یقینا اگر کشورهای عرب خلیج فارس دنبال پیشرفت اقتصادی باشند برای آنها هم در سیستم اقتصادی و نظامی آمریکا رها نخواهند شد و برنامه مفصلی برای آنها چیده خواهد شد و پروژه ایران هراسی و مقابله با هسته ای شدن ایران هم جزو برنامه های آنها است
ممکنه از نظر برخی ها توهم باشد اما بهرحال اگر هم توهم باشد احتیاط شرط عقل است و هر چه باشد اتحاد و پرهیز از جنگ بهتر از در جبهه آمریکا بودن و در جنگ بودن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
اقتصاد روسیه 1/5 درصده هند 3 تا 4 درصد با اونهمه جمعیت.اینا اصلا عددی نیستن چون مهمترین چیز که تکنولوژی پیشرفته است دست امریکاست.13 ساله پین داره یه هواپیمای دویست نفره ازمایش میکنه هنوز نتونسته تستهاشو تکمیل کنه.هواپیمایی که امریکا 60 سال پیش بزرگترش رو ساخته.
اکراین بیچاره و غربگراهای ساده
زلنسکی رفت با آمریکا و غرب دست داد تا کشورش پیشرفته بشه اما بخاطر همین دست دادن با غرب در لجنزار جنگ فرو رفت
آدم همسایه خودش را رها نمی کند و از یک کشور مشکوک در آنطرف جهان کمک بخواهد
روسی ها یک زمان هموطن خودتان بودند و بر ضد آنها عمل کردید و چوبش را خوردید
همین موضوع در مورد صدام هم وجود داشت با غربی ها بر علیه ایران دست به یکی شد هم در جنگ با ایران و هم کویت عراق را نابود کرد و بلایی بر سر عراق آورد که هنوز هم از آن بیرون نیامده و جرات ندارند به آمریکا نه بگویند
در افغانستان هم اهدافی داشت اما به سرانجام نرسید تصمیم داشت با طالبان یک جنگ داخلی و مزاحمت برای ایران درست کند اما خوشبختانه تا الان طالبان نگذاشته تا اهداف آمریکا در منطقه پیاده شود و امیدوارم از این به بعد هم همینطور باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
سایبری روس بیچاره در دراز مدت روسیه میبازه.همونطور که شوروی باخت ایران سال 1390 اقتصادش 900 میلیارد دلار با محاسبه تورم به دلار امروز بوده الان شده 300 میلیارد دلار.درحالیکه 12 میلیون جمعیت اضافه شده .حالا کی باخته؟
آمریکایی ها از جنگ بین چین و تایوان بیشتر خوشحال خواهند شد تا برقراری صلح بین آنها
آمریکا باید حضور نظامی اش در تایوان را توجیه کند که برای چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
از وقتی امریکا ابرقدرت شده جنگ جهانی روی نداده.جهان به پلیس نیاز داره.تا دولتهای متجاوزی مثل روسیه و... تمام دنیا رو به گند نکشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
توجیهش درگیر کردن چین در تایوان و بعد منطقه شرق آسیا است تا اقتصاد چین رو ترمزش بکشه . بعد هم با رفقای اروپایی تحریم اقتصادی کنه . امریکا فهمیده دیگه درگیر کردن مستقیم خودش در جنگ سود نداره برای همین دیگر کشورها رو به جون هم می ندازه تا خودش سود ببره .
روسها خوی زمینخواری دارن باید تجزیه بشن والا تمام کشورها رو خواهند گرفت.مرگ بر سایبری روس.
هر جا شرارت و درگیری و جنگ هست پای آمریکا در میان است.
امروز اوکراین و روسیه فردا چین و تایوان و شاید ایران و آذربایجان یا حتی افغانستان
بدون اینکه هیچ نظامی در جنگ داشته باشه پیروز جنگ هاست.
"هشدار ارتش چین درباره تبدیل شدن تایوان به بشکه باروت" !!!!!!!. تیتر درست " ابراز نا رضایتی ارتش چین از فروش تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان" . به بیان دیگر ارتش چین خود بهتر از شما می داند که جرات هشدار دادن ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار