بازدید 8627
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

مذاکرات صریح و جدی با اروپایی‌ها داشتیم/ دولت عراق در ارتباط با اقلیم مسئول است/نسبت به روند مذاکرات ایران و آذربایجان خوشبین هستیم

امروز دوشنبه، ۵ تیرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 26 June 2023

مذاکرات صریح و جدی با اروپایی ها داشتیم/ دولت عراق در ارتباط با اقلیم مسئول است/نسبت به روند مذاکرات ایران و آذربایجان خوشبین هستیم

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۵ تیرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست اظهار داشت: با همکاری خوب مقامات عربستان، تاکنون شاهد برگزاری مراسم مناسبی در حج بودیم و در همین زمینه، وزیر امور خارجه کشورمان با بعثه مقام معظم رهبری و سفارت ایران در عربستان ارتباط مستمری دارد.

وی گفت: در مناسبات پیش روی، موضوعات مهم دیگری داریم که از جمله آن هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی است.   

کنعانی افزود: ما در این چهار دهه حوادث تلخی از جمله حادثه انفجار دفتر نخست وزیری، حادثه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم صدام، شهادت آیت الله صدوقی، حادثه حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و دیگر حوادث دردناکی که از سوی آمریکا اتقاق افتاد را داشته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: امسال هم وزارت امور خارجه، گزارش سالیانه وضعیت حقوق بشر در آمریکا را منتشر خواهد کرد.

لزوم تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران

کنعانی در خصوص گسترش روابط ایران با کشورهای منطقه و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره توافق ایران با آمریکا اظهارداشت: موضع ایران درباره آمریکا کاملا مشخص است و ما در آستانه هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی هستیم و برخی جنایات آمریکا در قبال ایران را برشمردم که تنها سرفصل های معدودی از هزاران اقدام ظالمانه دولت آمریکا در قبال مردم و دولت ایران بوده است.  

وی گفت: رویکرد ایران به آمریکا، برآمده از این رفتارهای خصمانه آنهاست و تا زمانی که رفتارهای آمریکا بنیادین تغییر نکند، طبیعی است که نگاه ایران هم با آمریکا تغییر نمی‌کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: ایران روابط خارجی خود و تامین منافع ملی خود را به کشور یا پرونده خاصی گره نزده و نگاه دولت سیزدهم، ایجاد روابط متوازن با کشورهای مختلف مبتنی بر احترام متقابل است.

وی با بیان اینکه تغییر بنیادین رفتار آمریکا در قبال ایران، مقدمه هر نوع تغییری است، گفت: نگاه مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا، اساسا مورد توجه ملت و دولت ایران است. ایران روابط خارجی خود را با دیگر کشورها مبتنی بر منافع ملی و احترام متقابل گسترش می‌دهد و در دو سال اخیر هم نتایج مفید رویکرد سیاست همگرایی منطقه‌ای دولت را شاهد هستیم.

آمریکا باید زندانیان ایرانی را آزاد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: حمایت از حقوق ایرانیان در تمام جهان از وظایف وزارت امور خارجه است و دستگاه دیپلماسی در خصوص آزادی زندانیان تلاش لازم را انجام داده و نتایج خوبی نیز گرفته است که موارد بسیاری در این خصوص وجود دارد و افراد زیادی به کشور بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: در ارتباط با زندانیانی که رژیم آمریکا به بهانه‌های واهی مانند ایفای نقش در دور زدن تحریم‌ها زندانی کرده اند، باید به این مساله توجه داشت که اصل تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است و بازداشت و زندانی کردن افراد به بهانه دور زدن تحریم، اقدام غیرقانونی مضاعف است و دولت ایران در این ارتباط تلاش‌های لازم را از چند سال قبل در دستور کار قرار داده است.  

کنعانی خاطرنشان کرد: در گذشته و در مراحل مختلف تفاهماتی از طریق واسطه‌ها بین ایران و آمریکا انجام شد؛ اما در زمان اجرا طرف آمریکایی آماده تصمیم گیری و اجرای تفاهمات حاصله نبود. با این حال پیگیری این مساله همچنان در جریان است و با ایفای نقش طرف‌های دارای حسن نیت برای بازگشت این افراد به آغوش خانواده‌هایشان در تلاش هستیم و باید ببینیم آمریکا آمادگی چنین تصمیمی را دارد یا خیر؟

آخرین خبرها در خصوص مذاکرات آستانه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات آستانه در قزاقستان گفت: قزاقستان نقش مثبت و سازنده‌ای در میزبانی از روند گفت‌وگوهای آستانه در خصوص موضوع سوریه داشته و اخیرا هم میزبان دور جدید آن بوده است.

وی افزود: این در اختیار دولت آن کشور است که اعلام آمادگی برای میزبانی داشته باشد یا خیر و این در روند، گفت‌وگوهای آستانه خللی ایجاد نمی‌کند و موکول به میزبانی کشور خاصی نیست و هنوز امکان میزبانی قزاقستان هم وجود دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: گمانه زنی های رسانه‌ای در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها را تایید نمی‌کنیم، چون برگرفته از برخی اهداف سیاسی اعضا یا دیگرانی که عضو این روند نیستند مطرح می‌شود.

کنعانی تصریح کرد: در ارتباط با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، همانطور که قبلا مطرح شده، ایران پایبند میز مذاکره بوده و هست و ادامه و به نتیجه رسیدن آن بستگی به طرف مقابل و مشخصا دولت آمریکا دارد.

مذاکرات صریح باقری و غربی‌ها

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مذاکرات هفته قبل علی باقری، معاون وزارت خارجه با آنریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مذاکرات قبلی با سه طرف اروپایی حاضر در برجام گفت: ما مذاکرات و رویکردهای دیپلماتیک را در شیوه های مختلف ادامه می‌دهیم و با توجه به تمایل کشورهای اروپایی برای انجام گفت‌وگو با ایران این مهم انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه ما موضوعات مورد علاقه برای گفت‌وگو داریم که یکی از آنها مساله رفع تحریم‌هاست و در این خصوص مذاکراتی با سه کشور اروپایی در ابوظبی و همچنین نشستی با مورا در دوحه انجام گرفت، گفت: مذاکرات جدی و صریحی بین باقری و طرف‌های اروپایی برگزار شده است؛ باید ببینیم طرف مقابل آمادگی اصلاح رفتار خود را دارد یا خیر؟

کنعانی افزود: مواضع ایران صراحتا به طرف های اروپایی بیان و مواضع آنها هم شنیده شده است و ما اعلام کردیم که برای دستیابی به نتایج مثبت و رفع تحریم‌ها به مذاکرات می‌رویم و مذاکره برای مذاکره‌ را نمی خواهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در این میان، ما از ظرفیت طرف‌های دیگر همچون عمان برای تامین منافع ملی خود استفاده کرده‌ایم.

منافقین برای میزبانان خود هم خطرناک هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص گروهک منافقین و کشف تجهیزات جاسوسی از آنها توسط دولت آلبانی گفت: ماهیت سازمان منافقین تروریستی است و این کاملا روشن بوده و کارنامه کاملا سیاه آن برای همه مشخص است؛ این سازمان قبلا در فهرست گروه‌های تروریستی غربی بوده است؛ اما در مقطعی با یک رویکرد سیاسی و سوال برانگیز آن را از فهرست سیاه خارج کرده اند.  

وی ادامه داد: ماهیت تروریستی سازمان منافقین بر کسی پنهان نیست و طبیعی است که سازمان منافقین برای میزبان خود هم می تواند خطرناک باشد.

کنعانی با اشاره به اینکه این سازمان ۱۷ هزار تن از مردم ما را ترور کرده است، گفت: ما در جهت پیگیری جنایات سازمان منافقین اقدامات حقوقی و سیاسی زیادی را انجام داده ایم و این پیگیری ها همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با محکوم کردن رویکرد سیاسی غرب در ارتباط با حمایت از این تروریست‌ها گفت، میزبانی از رهبران منافقین و اعضای آن توسط برخی کشورها و خاصه دولت آلبانی را مردود می‌دانیم.

نسبت به روند مذاکرات ایران و آذربایجان خوشبین هستیم

کنعانی در خصوص روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: یک روند دیپلماتیک برای بازگرداندن روابط ایران و آذربایجان به مسیر طبیعی وجود داشته که این مساله استمرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته وزرای امور خارجه دو کشور گفت: در این گفت‌وگو پیشرفت‌های انجام شده در خصوص توافقات پیشین بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر استمرار آن تاکید شد. همچنین ارتباطات کنسولی ایران و آذربایجان در گفت‌وگوی دیروز وزرای خارجه دو کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی تاکید کرد: گام های خوبی در نتیجه مذاکرات قبلی شاهد بودیم و هیات های تخصصی تبادل شدند و ما نسبت به روند مذاکرات ایران و آذربایجان خوشبین هستیم و این روند مثبت است.

راهکار ایران برای پایان جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص موضع ایران در قبال جنگ اوکراین گفت: بارها گفته‌ایم که راهکار خروج از بحران اوکراین سیاسی است و طرفین را به این موضوع دعوت کردیم و گفتیم، همه کسانی که تاثیرگذارند، باید زمینه خروج از بحران اوکراین را با توجه به راهکار سیاسی فراهم آورند.

وی گفت: آنچه مرتبط با ایران است، تشویق طرفین و بازیگران موثر منطقه‌ای و بین المللی برای یافتن راهکار سیاسی برای خروج از بحران اوکراین است.

کنعانی ادامه داد: ایران مخالف عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست و در ارتباط با موضوعات اخیر روسیه هم ما بر این مساله تاکید می‌کنیم.

افغانستان عملی در خصوص حقابه هیرمند اقدام کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روابط میان ایران و افغانستان و موضوع آب هیرمند اظهار داشت: مذاکرات ما با مقامات سرپرستی افعانستان درباره این موضوع ادامه دارد و گفت‌وگوهای تخصصی را با طرف مقابل انجام دادیم. مقامات این کشور هم بر حقابه ایران تأکید دارند و آن را به رسمیت می‌شناسند و دلایلی از جمله کم آبی و خشکسالی را مطرح می‌کنند.

وی گفت: ایران هم اعلام کرده که چنین استدلال هایی باید مورد توجه و بررسی دقیق از سوی ایران قرار بگیرد، بنابراین این موضوع را گام به گام در دست پیگیری داریم.  

کنعانی افزود: دولت افغانستان باید علاوه بر اعلام پایبندی خود به عهدنامه مشترک دو طرف، عملی هم اقدامات مناسب در جهت احقاق حق مردم ایران در خصوص حقابه هیرمند انجام دهد.

ایده‌ای برای همکاری در منطقه خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به چهار کشور حاشیه خلیج فارس و فضای مثبتی که در منطقه شاهد هستیم گفت: وزیر امور خارجه از ابتکار عمل و ایده دبیرکل سازمان ملل در خصوص منطقه خلیج فارس استقبال کرد و ایده تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری از سوی ایران مطرح شد و کشورهای مختلف هم استقبال کردند و جزئیات این ایده در اختیار کشورهای منطقه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ایران در خصوص حفظ امنیت منطقه تاکید داشته و دارد و آن را مقدمه گسترش تعاملات تجاری میان کشورهای مختلف می‌داند.

دولت عراق در ارتباط با اقلیم مسئول است

کنعانی در خصوص روابط میان ایران و اقلیم‌ شمال عراق اظهار داشت: در ارتباط با اقلیم کردستان عراق بر اساس روابط خوب همسایگی ایران و عراق و مبتنی بر توافقنامه امنیتی دو طرف طبیعتا انتظار داریم که دولت عراق در این چارچوب عمل کند و مسئولین اقلیم شمال عراق هم در این ارتباط مسئولانه برخورد داشته‌ باشند. ما به دولت آمریکا هیچ گاه اعتماد نداشته و نداریم چون آنها منافع خود را پیش می‌برند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ما به مسئولیت دولت عراق در این خصوص بیشتر تاکید داریم.

تسهیلات دولت سیزدهم برای ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برنامه این وزارتخانه برای ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: سیاست حمایت از ایرانیان خارج از کشور جزو اولویت های دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی است و وزیر امور خارجه هم مستمرا از نمایندگی های ایران در کشورهای مختلف، این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی گفت: شخص آقای رئیس جمهور به این موضوع اهتمام جدی دارند و تسهیلات خوبی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است. 

کنعانی افزود: این سیاست همچنان در چارچوب وضعیت موجود و لایحه‌ای که به تصویب خواهد رسید، دنبال شده و خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمید نوری که در زندان‌های سوئد به سر می‌برد، گفت: این موضوع جزو مطالبات ما از دولت سوئد است و ما همواره اعلام کردیم که اصل بازداشت ایشان از آغاز تا پایان باطل و رویکردی غلط بوده و اصل بر آزادی این شهروند ایرانی بدون قید و شرط است.

وی با بیان اینکه این موضوع جزو یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی آن را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این موضوع در حال حاضر در مرحله دادگاه های تجدیدنظر است که روندی طولانی شده و تا کنون دوازده جلسه به عنوان دادگاه تجدید نظر تشکیل شده و گویا همچنان ادامه خواهد داشت.

کنعانی افزود: ما از راه های مختلف سیاسی و حقوقی تا تحقق آزادی ایشان این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

هشدار به اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران اظهار داشت: این موضوع حرکت در مسیر باطل است، درخواست برای گفت‌وگو از یک سو و تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی دیگر، اقدامی نامتناسب است.

وی ادامه داد: اروپا از گذاشتن جای پای خود در مسیری که آمریکا طی کرده خودداری کند و روند اعمال تحریم‌ها را علیه دولت و ملت ایران تغییر دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص وضعیت مرزهای مشترک ایران و عراق، گفت: آنچه میتوانم بگویم این است که ایران اقدام غیرعادی در مرزهای خودش انجام نداده و نیروهای مسلح در چارچوب وظایف ذاتی خود برای تامین امنیت در طول مرزهای مشترک همواره عمل کرده و خواهند کرد.

وی گفت: در ارتباط با جریاناتی که در آن سوی مرزها حضور دارند و خود را تحت عنوان پناهجو قلمداد می‌کنند، باید گفت که پناهجو بودن با داشتن اسلحه منطبق نیست. این افراد پناهجو نیستند، بلکه گروه‌هایی دارای انگیزه‌های تجریه طلبانه هستند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: ما با حُسن روابط و بر اساس سیاست همسایگی، از دولت مرکزی عراق و مسئولین اقلیم شمال آن کشور انتظار داریم که تعهدات خود را در قبال همسایگی انجام‌ دهند.  

وی افزود: در چارجوب توافقنامه امنیتی ایران و عراق نقشه راه تعیین شده و موضوعات مطرح باید در این مسیر دنبال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
جدی ؟ شوخی که نمیکنی؟ یعنی الان اروپا به غلط کردن افتاده ؟ مثل زمستان سختشون ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
حسین صیامی، مسئول باشگاه سرود مرکز رسانه‌ای نهضت از تولید و انتشار چند اثر موسیقایی در قالب پروژه «سرود مداحی» با صدای ابوذر روحی (خواننده سلام فرمانده) در آستانه عید قربان خبر داد.
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اقا ما خیلی تو زمستون سختی کشیدیم
اونقد سخت گذشت که نگو
هویج گیر نمیومد باهاش دماغ ادم برفی درست کنیم
بجاش موز گذاشتیم
آووکادو هم گذاشتیم برا چشماش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
خدا وکیلی جدی حرف زدید؟؟؟
تا الان می‌رفتید اروپا شوخی می‌کردید؟؟؟؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
بنده خودم در مراذکات با اروپا شرکت داشتم خیلی جدی بود خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
آقا فکر نمی کنی بهتر است از مذاکرات حرفی نزنی
خسته نشدید از ۲۰ سال مذاکرات بیخود و بی حاصل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
دولت با آمریکا مذاکره نکند دشمن دشمن است تمام
در زمان روحانی مذاکرات با غربی ها «جیز» و «اَخ» بود. اما در زمان رئیسی «بهبه و چهچه» است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
وای بر اونایی که هنوزم نفهمیدن و سر از زیر برف بیرون نمیارن

الان باز یه سری میان میگن اون ذلت بود این عزته!!! ی سری هم میان ملت رو وصل میکنن به آلبانی تا خودشون رو گول زنن و دلخوش کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
آقای سخنگو در حین مذاکره با آمریکا ، آنها شما را تحریم می کنند و باز به مذاکره ادامه می دهید .
شما در کجای اقتدار ملی و جهانی ایستاده اید ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
روحانی که توافق کرد توافقش رو پاره کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
همین امروز هفت نفر دیگر را اروپاییها تحریم کردند
خیلی افتضاحه
آیا در این بده بستانهای شماها چیزی هم نصیب ملت خواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
بده بستان نیست فقط حرف
است هیچی رد و بدل نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
۱۳۵۴
بده که زیاده بستانی در کار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
بده بستان فقط صوت
با شکست روسیه در جنگ اوکراین و فرجام تلخ پوتین در این جنگ که البته نزدیک هم است، معادلات جهانی به شدت به هم ریخته و کشورهای تنها و منزوی گرفتار نظم نوین جهان خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
علی مطهری: ماجرای ‎گروه واگنر در روسیه هشداری است به روس‌گرا‌های درون نظام جمهوری اسلامی که بیش از این منافع مردم ایران را به منافع روسیه گره نزنند و خود را از ماجرای اوکراین کنار بکشند؛ بدانند که روسیه تکیه گاه محکمی نیست و به سیاست «نه شرقی نه غربی» باز گردند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
خبرگزاری اینترفاکس روسیه: روز دوشنبه ۵ تیر (۲۶ ژوئن) ابراهیم رئیسی با ولادیمیر پوتین تلفنی صحبت کرد.
رئیسی در این مکالمه برحمایت کامل تهران از رهبری روسیه در پی شورش روز شنبه شبه‌نظامیان مزدور واگنر، تاکید کرد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: هیولایی که پوتین با گروه واگنر خلق کرد، اکنون خود او را گاز می‌گیرد.
"کنعانی ادامه داد: ایران مخالف عدم دخالت در امور داخلی کشورها است !؟"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ضرب المثلی است که می گوید: حرف راست را باید از بچه شنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
باید بگی ایران سردمداره دخالت در سایر کشورهاست.کاش حداقل جرات و شهامت داشتید
خدایی این بابا قیافش به همه چی میخوره الا سخنگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کارش دادن شعار و تکذیب است!
منظورتون از جمهوری آذربایجان هم لابد خانات آران وشروان و نخجوان هست که فتحلی به باد داد؟ شما بجای مذاکره بهتره در مقابل گستاخی های نوچه های دست نشانده اردوغان درباکو قاطعیت نشون بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ارمنی خیلی ارزو می کنی ایران به جای شما با اذربایجان بجنگه ولی اینو از سرت بیرون کن چون هیچوقت اتفاق نمی افته و ایران به خاطر ارمنستان 2 میلیونی مفلس خودشو تو بدترین اتش ممکن نمی اندازه
در خصوص مسئله آذربایجان هم خداییش این ما بودیم که اولین بار اتش این نارضایتی رو روشن کردیم اونا مشغول پس گرفتن خاکهای از دست رفتشون بودن که یهویی ما پریدیم وسطشون اختلاف همسایه با همسایه به ما ربطی ندارد فقط می تونیم به صلح دعوتشون کنیم که آشتی کنند. وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ایندو بقول تو همسایه از اول تاریخ تا قراردادترکمانچای جزوی از ایران بودند.
یه بار برای همیشه بگید به چی خوشبین هستید؟؟ با کدام همسایه روابط حسنه دارید؟ کدام دیپلماسی شما جواب داده؟ مردم را چی فرض کردی؟؟؟؟؟؟ واقعا خجالت نمی کشید... 40 سال این مطالب را طوطی وار می گید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
خجالت پیش اینا خجالت میکشه.
افغانستان شماها رو ادم حساب نميكنه بعد شماها به اروپا هشدار ميديد واي كه شما چقدر …..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
همینو بگو
نفهمیدیم غرب گراها کیا هستند شرق گراها کیا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
شرقگدا ها اقایونی هستند که یواشکی خانواده رو میفرستن بلاد کفر ولی شعار مرگ بر امریکا و انگلیس میدن
((کنعانی ادامه داد: ایران مخالف عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست و در ارتباط با موضوعات اخیر روسیه هم ما بر این مساله تاکید می‌کنیم))؟!!
ماذا فاذا؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
فقط ریسی و امیرعبدل زنگ زدن برای دلگرمی پوتین پهپاد هم که شایعه هست دخالت کجا بود
طالبان گرامی صبر ما حدی دارد بترس از هایپرسونیک بده حقابه را
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
با هیپر سونیک فقط میشود مردم عادی وفلک زده افغان را کشت طالبان به داخل غارها میخزند که امریکا وناتو هم نتوانستند انها را بیرون
بکشند عزیز برادر
مشکلات کشور ما وقتی حل میشه که مذاکره مستقیم با آمریکا انجام بشه در همه زمینه ها و سفارت آمریکا در ایران بازگشایی بشه ، بدون این کارها هیچ تغییری در کشور انجام نمیشه
مقام قضائی به ایرانیان خارج کشور توصیه کرده که نترسید، در فرودگاه کاری با شما ندارند. پاشین تشریف بیارین به ایران. قاطبه ایرانیان خارج کشور به جای هر طنز و کنایه‌ای، زیرکانه و محترمانه جواب دادند: «صاب تشریف باشین.».
حق ابه چی شد؟
خواهشاْ شما مذاکره نکنید در مذاکره شما با اروپایی ها و آمریکایی ها چیزی از آن در نمی آید چون شما اصول مذاکره را بلد نیستید مذاکرات شما یا طولانی می شود و یا منجر به تقابل می شود و یا منجر به برجام می شود که هنوز کسی نتوانسته است بفهمد به نفع ایران است یا به ضرر ایران

مذاکرات شما هم مثل همان کنترل تورمتان است که ۴۰ سال نتوانستید و مثل اسلامی کردن بانکداریتان است که هر سال در نقدینگی و تورم رکورد می زند و مثل بقیه کارهایتان است که مملو از شعار اما از آن چیزی در نمی آید جر تعلل و ضرر و خدا می داند از بابت اینهمه تعلل کشور چقدر متضرر شده است
بیشترین ادعاها و کمترین عمل

بنشینید و در مورد آمریکا و اروپا ساکت باشید بلکه خدا به ما لطفی کرد و کسانی را حاکم برما کرد که عقلانیت در وجودشان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اصلا ایشان و رئیسش کاره ایی نیستند و فقط برای گرفتن حق ماموریت و خریدهای خارجی هر چند وقت یک با به کشورهایی مسافرت می کنند همانطور که قبلا دیدید آقایان قالیباف و شریعتمداری ها تعیین کننده سطح روابط هستند
پس چرا امریکا همه رو انکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی بجای دست دادن غربیها با دست مشت کرده دست میدهد یعنی خیلی چیزها
شما اگر بپذیریذ که از اول اشتباه بوده سیاست دفاع از ارمنستان و تجزیه طلبان تروزیست داشناک و بپذیرید که از اول در سیاست اشغال و تجاوز و کشترار مسلمین داشناکسیون ارمنستان و صهیونیزم اسراییل دو تیغه قیچی کفار و امپریالیسم متکی به کلیسای مسیحی و کنیسه یهودی بوده و هست و در امور داخلی دولت آذربایجان دخالت نکنید نه تنها مشکلات با آذربایجان حل میشود بلکه خواهید دید یک ملت و دو دولت بیشتراز ترکیه شامل دول ایران و آذربایجان خواهد شد . نفوذی های داشناک و ایرانشهری را از بدنه نهادهای دولتی دور کنید حتما موفق میشود خواهید دید امت متکی بر ایمان از ملت متکی بر نژاد مستحکم تر خواهد بود
آقای سخنگو لطفا بگو چند نسل دیگر باید منتظر نتایج مذاکرات باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
این دفعه دیگه جدیه. خوشبین باش
یعنی مذاکرات قبلی با اروپابی ها شوخی بوده؟!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اره ببم جان محض تفریح می رفتن مذاکره ولی این دفعه دیگه جدیه
کنعانی هنوز به میزان غیرت آذری ها پی نبرده و به همین دلیل هم به مذاکرات بین تهران و باکو خوشبین است در حالیکه الهام علی اف تا عوامل کشتن کارمند سفارت خود در تهران را مجازات نکند، از پا نخواهد نشست
جناب کنعانی ، خوب ، مذاکرات صریح داشتید! بفرمائید نتیجه چی شد؟ برای مردم نتیجه مهم است نه مذاکره برای مذاکره!!!!
وزیر نفت پارسال میگفت اروپا یخ خواهد زد! این نشون میده که مسولین ما ازدنیا بی خبرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست