بازدید 4311
۱
سیدحسن خمینی:

محیط زیست، داستان زندگی و مرگ است‌

سید حسن خمینی گفت: اگر قدرت همکاری مردم نباشد توان سازمان محیط زیست محدود است. این مسأله باید به یک حرکت عمومی مردمی تبدیل شود؛ که اگر آن‌ها همراهی کنند خود آن‌ها بزرگترین عامل جلوگیری از تخریب می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 10 June 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از جماران، سید حسن خمینی گفت: توجه نکردن به محیط زیست حقیقتا مثل ضرب المثل معروف است که "وقتی جیک جیک مستانتان بود فکر زمستانتان نبود". یک موقع جیک جیک جیک مستان انسان‌ها را می‌گیرد و به این فکر نمی‌کنند که اگر دریاچه ارومیه یا تالاب گاوخونی خشک شود چه اتفاقی می‌افتد.

 گزیده سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آیین تجلیل از محیط بانان نمونه کشور در پی می‌آید:

 
  • بزرگترین عامل تخریب محیط زیست "منفعت" و "لذت" است.

 

  • داستان محیط زیست، داستان زندگی و مرگ است و بحث مرگ تدریجی یک زندگی و یک نسل است و اگر توجه نشود در حقیقت جامعه دارد ریشه‌های خودش را قطع می‌کند.

 

  • آبادانی زمین به این نیست که کشت کنید؛ به این است که زمین زنده بماند. وقتی دشت صحرا شود، صحرا خشم خودش را بر همه کسانی که آنجا زندگی می‌کنند، تحمیل می‌کند.

 

  • در هر جاده‌ای حرکت می‌کنید، صحنه غرق پلاستیک است و معلوم نیست بعدا چه اتفاقاتی می‌افتد. البته با یک پلاستیک موضوع حل نمی‌شود و باید نگاه عوض شود.

 

  • توجه نکردن به محیط زیست حقیقتا مثل ضرب المثل معروف است که "وقتی جیک جیک مستانتان بود فکر زمستانتان نبود". یک موقع جیک جیک جیک مستان انسان‌ها را می‌گیرد و به این فکر نمی‌کنند که اگر دریاچه ارومیه یا تالاب گاوخونی خشک شود چه اتفاقی می‌افتد.

 

  • محیط زیست کشور وسعتش به اندازه کل کشور است. محیط زیست کل کشور را همه دولتی‌ها هم نمی‌توانند حفظ کنند و باید تمام مردم وارد شوند.

 

  • اگر قدرت همکاری مردم نباشد توان سازمان محیط زیست محدود است. این مسأله باید به یک حرکت عمومی مردمی تبدیل شود؛ که اگر آن‌ها همراهی کنند خود آن‌ها بزرگترین عامل جلوگیری از تخریب می‌شوند.

 

  • نکته دیگر اینکه کار باید از ذوق و سلیقه خارج و واقعا کارشناسی شود.محیط زیست قرار است به زندگی بهتر کمک کند و نباید جلوی زندگی را بگیرد، ولی باید همه زندگی‌ها را در حفظ طبیعت ببینید. به همین جهت سازمان محیط زیست باید توان علمی خودش را بالا ببرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به عنوان کارشناس محیط زیست عرض میکنم صحبت ها عالمانه بود و ممنونم که در این سطح، شخص ایشان علاقمند و مطلع از مشکلات محیط زیستی هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار