بازدید 15036
با تحولات منطقه و جهان

هشدار روسیه درباره تلاش غرب برای نابودی برجام / آغاز مذاکرات سیاسی میان عربستان و حزب الله / تظاهرات بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو/ اظهارات رئیس ستاد ارتش هند درباره ائتلاف ایران، روسیه و چین

هشدار روسیه درباره تلاش غرب برای نابودی برجام، آغاز مذاکرات سیاسی میان عربستان و حزب الله، تظاهرات بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو، اظهارات رئیس ستاد ارتش هند درباره ائتلاف ایران، روسیه و چین و اذعان سی‌ان‌ان به قابلیت‌های سامانه‌های پهپادی ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 30 April 2023

هشدار روسیه درباره تلاش غرب برای نابودی برجام/ آغاز مذاکرات سیاسی میان عربستان و حزب الله/ تظاهرات بیش از 160 هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو/ اظهارات رئیس ستاد ارتش هند درباره ائتلاف ایران، روسیه و چین

بین الملل تابناک: هشدار روسیه درباره تلاش غرب برای نابودی برجام، آغاز مذاکرات سیاسی میان عربستان و حزب الله، تظاهرات بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو، اظهارات رئیس ستاد ارتش هند درباره ائتلاف ایران، روسیه و چین و اذعان سی‌ان‌ان به قابلیت‌های سامانه‌های پهپادی ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار روسیه درباره تلاش غرب برای نابودی برجام

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش، در پیامی، آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام را مقصر عدم حصول نتیجه در گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران دانست.

وی در پیامی توییتری نوشت: «به نظر می‌رسد که آمریکا و تروئیکای اروپا تصمیم گرفته‌اند، برجام را که همچنان دستاورد بزرگی در زمینه عدم اشاعه هسته‌ای بوده، از بین ببرند. هر روز تاخیر در ازسرگیری گفت‌وگوهای وین، ما را به نقطه بدون بازگشت نزدیک‌تر می‌کند.»

آغاز مذاکرات سیاسی میان عربستان و حزب الله

یک رسانه لبنانی از ایجاد یک خط ارتباطی غیر مستقیم میان عربستان سعودی و حزب‌الله لبنان از طریق طرف سوم خبر داد.

روزنامه الأخبار در این باره اعلام کرد: اطلاعاتی که از یکی از پایتخت‌های اروپایی به نقل از یک مقام سعودی به مقامات لبنانی رسیده، حاکی از آن است که ریاض سیاست گفت‌وگو را با کسانی که قبلاً با آن‌ها خصومت داشته، از ایران گرفته تا سوریه و نظام بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و به زودی با حزب‌الله لبنان این سیاست را در پیش می گیرد.

الأخبار نوشت: اطلاعات غیررسمی در بیروت این مطلب را تکمیل کرده و منابع با احتیاط در مورد جزئیات آن صحبت کرده‌اند و طبق این اطلاعات، خط گفت‌وگو از طریق طرف سوم ایجاد شده یا قرار است به زودی ایجاد شود.

این رسانه در ادامه آورده است: انجام چنین گفت‌وگویی یادآور اولین و تنها ارتباط میان دو طرف (حزب‌الله و عربستان) در یک لحظه استثنایی منطقه‌ای است و آن زمانی بود که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی چهارم ژانویه ۲۰۰۷ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل و محمد فنیش، نماینده حزب‌الله را در جریان سفر به عربستان به حضور پذیرفت. پس از آن ارتباط قطع و وارد یک جنگ رسانه‌ای طولانی مدت شدند که پس از ورود حزب‌الله به جنگ سوریه به اوج خود رسید.

تظاهرات بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، برآورد‌ها حاکی است که دست کم ۱۶۲ هزار تن در تظاهرات عصر روز شنبه علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشارکت داشته‌اند.

هزاران صهیونیست‌ در دیگر شهرهای فلسطین اشغالی نیز در هفدهمین شنبه پیاپی در تظاهرات علیه طرح اصلاحات سیستم قضایی نتانیاهو شرکت کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که پنجشنبه گذشته، ده‌ها هزار تن از حامیان صهیونیست و تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خیابان‌ها آمدند و از طرح جنجالی اصلاحات قضایی حمایت کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، وضعیت دوقطبی حاصله از طرح اصلاحات قضایی بر سرزمین‌های اشغالی حاکم است و حامیان نتانیاهو با آمدن به خیابان‌ها به دنبال آن هستند تا موازنه قدرت را به کابینه بحران زده او بازگردانند؛ در حالی که منتقدان و معارضان همچنان معتقدند این طرح نظارت قانونی بر فعالیت‌های کابینه را  از بین خواهد برد.

 اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیش از سه ماه تداوم یافته و سرزمین‌های اشغالی را برای هفدهمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهوست و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

اظهارات رئیس ستاد ارتش هند درباره ائتلاف ایران، روسیه و چین

رئیس ستاد ارتش هند روز شنبه از شکل گیری ائتلاف روسیه، چین و ایران در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین خبر داد.

به نوشته شماره شنبه وبگاه «تایمز ایندیا»، ژنرال «آنیل چاوهان» رئیس ستاد ارتش هند در همایشی اظهار داشت، ائتلاف روسیه و چین در حال جذب ایران هستند.

این مقام نظامی هند گفت: «محیط امنیتی جهانی در حال حاضر در نوسان است و نظم جدید هنوز متبلور نشده است. پس از جنگ جهانی دوم، کشورهای واقع در اروپا و آمریکا هنوز نتوانستند متحد شوند و در واقع تهاجم روسیه به اوکراین آن را نشان داده است.

وی گفت: «روسیه و چین با پیوستن ایران به تشکیل ائتلاف خود نزدیک‌تر می‌شوند.»

«دینش سینگ رانا» مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی ارتش هند نیز در روزهای گذشته اظهار داشت: «هند و ایران مشارکت جامع مبتنی بر اعتماد متقابل دارند و کار برای گسترش «همکاری نظامی» دوجانبه به حوز‌ه های جدیدتر در آینده در حال انجام است.

وزیر دفاع هند تصریح کرد که دهلی نو و تهران در حال تلاش برای توسعه همکاری نظامی دوجانبه به حوزه‌های جدیدتر در آینده‌ای نزدیک هستند. وی در این خصوص گفت: «من معتقدم که دوستی ما در سال‌های آینده به رشد و قوی‌تر شدن ادامه خواهد داد.»

این مقام دفاعی ارشد هند با تاکید بر این که هند و ایران دارای تاریخچه ای هزاران ساله از تعاملات مشترک هستند، ادامه داد:‌ «فرهنگ و سنت‌های مذهبی هند و ایران در سالها رشد و تکامل یافته است. ایران و هند یک مشارکت همه جانبه مبتنی بر اعتماد متقابل قوی دارند و همکاری دفاعی بخش مهمی از آن است.»

ژنرال سینگ رانا در ادامه تصریح کرد، در کنار دوره‌های آموزشی حرفه‌ای نظامی، تعدادی از هیات‌های نیروی دریایی ایران در گذشته از مراکز آموزشی مختلف نیروی دریایی هند بازدید کرده‌اند.

اذعان سی‌ان‌ان به قابلیت‌های سامانه‌های پهپادی ایران

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در حالی که در گزارشی تلاش کرد، در ادامه سناریوسازی واشنگتن، ادعاها و اتهامات پهپادی علیه ایران در جنگ اوکراین را توجیه و مستند جلوه دهد، اذعان کرد، سامانه های پهپادی ایران از نظر هدف گیری، هدایت و مقابله با پارازیت ها قابلیت بالایی دارند.

 شبکه خبری سی ان ان آمریکا در گزارش خود با تکرار اتهامات واشنگتن به رغم رد آن، بارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شد، تحقیقات نشان می‌دهد، پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه در اوکراین، از فناوری‌های غربی استفاده می کنند.

سی ان ان که تلاش کرد، ادعاهای خود را مستند جلوه دهد، گفت: تحقیقات جدید نشان داده است که ایران بر اساس فناوری غربی، صنعت قدرتمند تسلیحاتی ایجاد کرده است و این فناوری توسط روسیه علیه اوکراین استفاده می شود.

این رسانه آمریکایی در ادامه سناریوسازی خود ادعا کرد، موسسه "کانفلیکت آرمامنت ریسرچ" یا "کار" که در انگلیس مستقر است، قطعات بدست آمده از پهپادهای شاهد-۱۳۶ را که ایران به روسیه فروخته است، بررسی کرده و در این بررسی متوجه شد، این پهپادها از موتوری مبتنی بر فناوری آلمانی استفاده می کنند که تهران تقریبا بیست سال پیش به دست آورده است.

این رسانه آمریکایی در تداوم هراس از روابط نظامی میان تهران – مسکو مدعی شد، مقامات غربی همچنین نگران ارائه فناوری و تسلیحات غربی ضبط شده توسط روسیه در اوکراین، به ایران هستند.

سی ان ان در عین حال اعتراف کرد، تاکنون مدرکی در خصوص ارائه این فناوری ها به ایران وجود نداشته است.

این شبکه خبری آمریکایی که تلاش کرد، برای این ادعاها مستندسازی کند، مدعی شد، موسسه کار بین نوامبر سال گذشته تا مارس ۲۰۲۳، قطعات ۲۰ پهپاد و تسلیحات ساخت ایران را در اوکراین بررسی کرده  که حدود نیمی از آنها متعلق به پهپادهای شاهد-۱۳۶ بودند.

بر اساس این گزارش، این موسسه ادعا کرده که موتور شاهد-۱۳۶ توسط یک شرکت ایرانی به نام اوج پرواز ما دو نفر - معروف به مادو - مستقر در شهر شکوهیه در استان قم، مهندسی معکوس شده است. این شرکت در دسامبر سال گذشته توسط انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شد.

سی ان ان در ادامه سناریو سازی آمریکا به سراغ یک تحلیلگر به نام تیمور خان، تحلیلگر حوزه خلیج فارس در موسسه یاد شده رفت؛ اما به نقل از این فرد اذعان کرد: سامانه‌های پهپاد ایران دائم در حال اصلاح و نوسازی هستند و ثابت کرده‌اند که از نظر سیستم‌های هدف‌گیری و هدایت و همچنین قابلیت‌های مقابله با پارازیت قابلیت بالایی دارند.

این رسانه آمریکایی سپس به نقل از این تحلیلگر مدعی شد، ایران «با بهره‌گیری از عدم شفافیت زنجیره تأمین، قطعات و فناوری‌های غربی را برای برنامه پهپاد خود به دست آورده است.»

سی ان ان به نقل از این تحلیلگر بار دیگر ترس واشنگتن از قدرت پهپادی ایران را چنین بیان کرد: با توجه به این واقعیت که روسیه در حال ضبط تسلیحات پیشرفته غربی مانند موشک ضد تانک جاولین در میدان نبرد است و همکاری‌های نظامی فزاینده‌ای بین تهران و مسکو وجود دارد و ایران توانایی‌های اثبات شده‌ای در این زمینه دارد، من فکر می کنم احتمالا که دو کشور برای مهندسی معکوس این نوع تسلیحات با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۶
وای‌ وای‌ وای‌ چه‌ شود‌ ایران‌ و روسیه‌ با چین‌ قاطی‌ بشن‌ !
ولی‌ چین‌ عقلش بر احساسش‌ میچربه‌ داره‌ زندگیشو‌ میکنه‌ !
روسها‌ در هیچ دوره‌ غیر از کله‌ هر بازی‌ هیچ شیوه ای را در پیش‌ نگرفته‌ اند‌ !
اون‌ از لنینشون‌ که خدا را مانع رشد میدونست‌ و اینهم‌ الان‌ که گرفتار‌ دیکتاتور‌ مغرور‌ و بیفکری‌ مثل‌ پوتین‌ هستند‌ که‌ زندگیشونو‌ در قمار‌ گذاشته‌ !
چینیها‌ ولی‌ در هر دوره ای از عقلانیت‌ تبعیت‌ کرده اند‌ .
داره‌ زندگیشو‌ میکنه‌ و هیچوقت هم در مسابقات‌ نابود‌ کنند‌ تسلیحاتی‌ نمیشه‌
ولی تو کشورمون‌ یک عده تحولات‌ دنیا را انطوریکه‌ دلشون‌ میخواد‌ تفسیر‌ می کنند‌ متاسفانه‌ و همیشه‌ در تخیلات‌ بسر می برند‌ .
عمه‌ پرزیدنت‌ بایدن‌ هم‌ میدونه‌ که برجام‌ روحانی‌ غربگرا‌ (بقول‌ ساندیسیها‌ غربگدا‌ ) با‌ همدستی‌ و مساعدت‌ عمو‌ پوتین‌ و ترامپ‌ قمارباز و‌ افراطیهای‌ داخلی‌ ناکام‌ ماند‌ تا‌ پای‌ غرب‌ به‌ ایران‌ باز‌ نشود‌ !
پس‌ بیخود‌ جو‌ ندید‌ که فایده‌ نداره‌ !
ولی‌ ایکاش‌ برجام‌ به نتیجه‌ رسده‌ بود‌ !
برجام رو که شما روس ها به فنا دادید !!
چه جالب صهیونیست ها می تونن در کمال آزادی علیه سیاست های دولتشون اعتراض کنن !!
دیگه همه میدونن نابودگر برجام روسیه هست حالا هشدار هم میده جالبه
چی شد روسیه طرفدار برجام شد؟ مگه خود شما نبودین که موذیانه جلوی هر توافقی رو گرفتید.
برجامی در یک شرایطی انجام شد امروز دیگر شرایط برگشت به برجام وجود ندارد و برجام جدیدی هم در کار نیست
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یادت باشه تو سیاست وجود نداره وجود نداره
به روسیه چه مربوط؟ برجام چه خیری داشته که بماند؟
بابا برید جمع کنید ملتا چی تصور کردید . کجا روسیه هواخواه بوده اصلا کدوم کشور خارجی خیر خواه بوده که روسیه وچین و امریکا مابقیشون باشه به جای این اراجیففکر نان مردم باشید خسته نشدید این همه خبر بی خود می زاری
برجام را روسیه کمونیست نابود کرد
ان هم با خرید چند پهباد از ایران
یادتان هست که می گفتند که اگر برجام درست نشود چه می شود و چنان می شود و هیچ راهی جز درست شدن برجام و FATF وجود ندارد
نمی خواهم بگویم هیچ اتفاقی بدی نیفتاد اما کشور از نقطه بحران عبور و در سراشیبی افتاده است
چین و روسیه و ایران و ... متحدتر شده اند
رابطه ایران با کشورهای منطقه در حال بهبود و بهتر شدن است
آمریکا و ایران هم بعد از ۴۴ سال از بازی موش و گربه بازی خسته شده اند و امیدهایی برای ارتباطات سالم بوجود آمده است و ظاهرا زیاد به پر و پای همدیگر نمی پیچند
بسیاری از کشورها دنبال جدا کردن اقتصاد خودشان از دلار هستند
در کشور ما هم ریشه های تورم هم تا حدودی روشن شده است و یک تلاش دسته جمعی برای حل آن وجود دارد
امروز شاید کشور زیاد مطلوب نباشد اما من با اطمینان خاطر می گویم که منتظر آینده خوبی باشید چون ان مع العسر یسرا
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوشبحال حال خوبت . واقعا چطور به این نتیجه رسیدی؟
مملکت رو به سراشیبی هست ولی با این آقایون عسر حالا حالا ادامه داره و خیلی مونده به یسرا . باید جواب این عقب ماندگی ها رو پس بدیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
االان دقیقا همان اتفاق افتاده حالا
چرا هیچکس دردنیا به روسیه و چین برای زندگی یا پناهندگی نمی روند و همه به آمریکا و کانادا و اروپا می روند. پس این حرف ها که برای غرب زده می شودصحیح نیست. آقا زاده باید بروند روسیه یا چین.
روسیه برجام را برفنا داد نه امریکا. اصلا روسیه نمیخواد برجام به نتیجه برسدماهم که گوش به فرمان روسیه که همان عمو پوتین باشد هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بله .وپوتین در کاخ سفید خروج از برجام را امضاء کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
فیلم هندی زیاد نگاه نکن
آهای روسیه برجام با اراده ودیکته تو نابود شد
یعنی شما روس ها از ........ پر رو تر هستید برجام شما به فنا دادید حالا میندازید گردن اروپا البته این وسط دهن مردم ایران آسفالت و بعدش هم روکش داده شده
برجام را روسیه و چین نابود کردند این دو کشور همیشه در فریب ایران بودند و اکنون نیز به نتیجه رسیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چین و ایران اقتصاد ممکل یکدیگر دارند، کاش ما چین رو الگو قرار می دادیم و نه روسیه
چین و روسیه تمام قطعنامه های ضد ایرانی را در سازمان ملل امضا کرده اند، به هیچکدانشان اطمینان نباید کرد!
روسیه + چین + ایران + هند در مقابل بلوک غرب و ناتو = مقدمه جنگ جهانی
قبل از غرب برجام را جلیلی و مرندی حسین شریعتمداری و سایر دوستان نا بود کردند .
روسیه خیلی ناراحته که آمریکا دیگه برجام براش مهم نیست تا از افت و خیز روند مسائل بهره برداری سیاسی اقتصادی بکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست