بازدید 6383
۱
با تحولات منطقه و جهان

افزایش شمار کشته و زخمی‌ها در سودان به دو هزار تن/ بازداشت پلیس مخفی‌های چین در آمریکا / رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام ۲۰۰ مستشار نظامی آمریکا به تایوان

افزایش شمار کشته و زخمی‌ها در سودان به دو هزار تن، بازداشت پلیس مخفی‌های چین در آمریکا، رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، اعزام ۲۰۰ مستشار نظامی آمریکا به تایوان و پیشنهاد چین برای میانجی‌گری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 18 April 2023

افزایش تعداد کشته و زخمی ها در سودان به 2 هزار نفر/ بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا/ رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام 200 مستشار نظامی آمریکا به تایوان

بین الملل تابناک: افزایش شمار کشته و زخمی‌ها در سودان به دو هزار تن، بازداشت پلیس مخفی‌های چین در آمریکا، رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، اعزام ۲۰۰ مستشار نظامی آمریکا به تایوان و پیشنهاد چین برای میانجی‌گری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

افزایش شمار کشته و زخمی‌ها در سودان به دو هزار تن

«فولکر برتس»، رئیس هیأت سازمان ملل در سودان اعلام کرد طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در این کشور، بیش از ۱۸۰ تن کشته شدند.

برتس در سخنانی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود که بیش از ۱۸۰۰ تن دیگر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

به نوشته وبگاه «النشرة»، برتس اوضاع سودان را پیچیده خواند و افزود، پیش‌بینی اینکه موازنه قدرت در میدان به کدام سمت تمایل دارد، دشوار است.

روز شنبه بود که رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند و پس از آن، درگیری‌ها به دیگر مناطق سودان کشیده شد؛ این درگیریها روز دوشنبه برای سومین روز پی در پی ادامه داشت.

افزایش تعداد کشته و زخمی ها در سودان به 2 هزار نفر/ بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا/ رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام 200 مستشار نظامی آمریکا به تایوان

تلویزیون العربی گزارش داد، هم اکنون درگیری‌های شدیدی با سلاح های سنگین و نیمه‌سنگین بین نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در منطقه الجیره واقع در خارطوم در جریان است و خمپاره‌هایی نیز به منازل مسکونی نزدیک به این منطقه اصابت کرده است.

مشاور حقوقی نیروهای پشتیبانی سریع هم خبر داد که این نیروها موفق شده‌اند، فرودگاه «مروی» را  کامل به تصرف خود درآورند. سخنگوی ارتش سودان اما به شبکه العربیه گفت، با تلاش نیروهای پشتیبانی سریع برای حمله به مقرهای نظامی ارتش مقابله خواهند کرد.

بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا دو شهروند نیویورکی را به اتهام کمک به دولت چین در ایجاد یک ایستگاه «پلیس مخفی» در منهتن و تلاش برای «مخفی کردن شواهد» مربوط به آن از اف‌بی‌آی، دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی،‌ دولت ایالات متحده همچنین ۴۴ شهروند چینی را به «توطئه‌چینی سرکوب» که آمریکایی‌ها را آنلاین هدف قرار می‌دهد، متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا گفت، «لو جیان وانگ» ۶۱ ساله معروف به «هری» و «چن جینپینگ» ۵۹ ساله صبح دوشنبه در خانه‌هایشان در برانکس و منهتن دستگیر شدند. آنها به توطئه برای ایفای نقش به عنوان ماموران دولت چین و ممانعت از اجرای عدالت متهم شده‌اند و در صورت محکومیت تا ۲۵ سال زندان در انتظار آنهاست.

به ادعای دادستان‌های فدرال آمریکا، این دو مرد «روابط دیرینه‌ای» با وزارت امنیت عمومی چین داشتند و «برای گشایش و عملیاتی‌ کردن یک ایستگاه پلیس مرتبط با این وزارتخانه در خاک آمریکا کمک کردند.» این ایستگاه پلیس مخفی ادعایی ظاهرا از دفتری در چایناتاون (محله چینی‌ها) منهتن اداره می‌شد، تا اینکه نهایتا هدف حمله قرار گرفت و اف‌بی‌آی در اکتبر ۲۰۲۲ آنجا را تعطیل کرد.

افزایش تعداد کشته و زخمی ها در سودان به 2 هزار نفر/ بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا/ رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام 200 مستشار نظامی آمریکا به تایوان

ماتئو اولسن، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: جمهوری خلق چین از طریق این دستگاه امنیتی سرکوبگر خود، یک حضور فیزیکی مخفی در شهر نیویورک برای نظارت و ارعاب علیه مخالفان و منتقدان دولتش ایجاد کرد. این اقدامات بسیار فراتر از محدوده رفتار قابل قبول از سمت چین است.

ایالات متحده «لو جیان وانگ» را به «فعالیت‌های سرکوبگرانه» در خاک ایالات متحده از طرف چین متهم کرده است، مانند رهبری یک اعتراض در سال ۲۰۱۵ علیه «اعضای یک فرقه ممنوعه» در جریان دیدار شی جینپینگ؛ آزار و اذیت ادعایی در سال ۲۰۱۸ علیه یک «فراری» برای بازگشت به چین و شناسایی یک «فعال دموکراسی‌خواه» در کالیفرنیا در سال ۲۰۲۲.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین دو پرونده علیه مجموعا ۴۴ تبعه چینی را اعلام و آنها را به استفاده از اینترنت برای تهدید و آزار و اذیت «مخالفان چینی در سراسر جهان از جمله آمریکا» متهم کرده است.

رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

به رغم هشدارهای مکرر کره شمالی به آمریکا درباره برگزاری رزمایش نظامی با کره جنوبی و ژاپن در شرق آسیا، این سه کشور بار دیگر رزمایش انجام دادند.

رسانه‌های محلی روز دوشنبه گزارش دادند که نظامیان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در تمرینات مشترک دفاع موشکی دریایی با هدف بهبود پاسخ به تهدیدات کره شمالی شرکت کردند.

به نوشته «رویترز»، نمایندگان این سه کشور در مذاکرات روز جمعه در واشنگتن توافق کردند که به‌ عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و نظامی، رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی منظم برگزار کنند.

افزایش تعداد کشته و زخمی ها در سودان به 2 هزار نفر/ بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا/ رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام 200 مستشار نظامی آمریکا به تایوان

ساعاتی پس از رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، «ری پیونگ چول» معاون کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کره شمالی در بیانیه‌ای گفت که توسعه تسلیحات این کشور، یک اقدام دفاع از خود در برابر آمریکاست.

طبق این گزارش، او هشدار داد که واشنگتن با برگزاری رزمایش‌های نظامی شبیه‌سازی «حمله هسته‌ای پیشگیرانه و جنگ تمام‌عیار» علیه کره شمالی، تنش‌های منطقه‌ای را تا مرز انفجار افزایش داده است.

این مقام کره شمالی همچنین افزود: «اگر آمریکا هشدارهای مکرر ما را نادیده بگیرد و به اقداماتی که محیط امنیتی شبه‌جزیره کره را به‌خطر می‌اندازد ادامه دهد، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا بحران امنیتی آشکارتر و تهدیدی غیرقابل عبور احساس شود.»

این در حالی است که کره شمالی روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد جدید آزمایش کرد که به گفته کارشناسان راه را برای پرتاب موشک با زمان هشدار اندک، آسان می‌کند.

اعزام ۲۰۰ مستشار نظامی آمریکا به تایوان

همزمان با تشدید تنش چین با جزیره تایوان و افزایش کمک نظامی آمریکا به این جزیره، گزارش‌ها حاکی است که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرده است.

وبگاه «تایوان نیوز» روز دوشنبه به نقل از منابع نوشت که فرماندهی اقیانوس هند و آرام ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای کمک و آموزش به تایوان اعزام کرده است. بیشتر مربیان نظامیان آمریکایی در مراکز آموزشی جدید و تیپ های ذخیره ارتش تایوان مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، تایوان سال آینده دوره خدمت اجباری یک ساله و برنامه‌های آموزشی رزمی پیشنهادی ارتش آمریکا برای مقابله با ارتش چین به‌کار خواهد گرفت. خلبانان نیروی هوایی تایوان و سایر پرسنل نیز سال‌ها در پایگاه نیروی هوایی در« آریزونا» آموزش دیده‌اند.

افزایش تعداد کشته و زخمی ها در سودان به 2 هزار نفر/ بازداشت پلیس مخفی های چین در آمریکا/ رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن/ اعزام 200 مستشار نظامی آمریکا به تایوان

به نوشته تایوان نیوز، ارتش آمریکا بر این باور است که بین آموزش یگان‌های ارتش تایوان و تاکتیک های رزمی فاصله وجود دارد. به گفته منابع آگاه، مربیان نظامی ایالات متحده، وارد پایگاه هوایی «چیاشان» در  تایوان شده‌اند تا ایمنی سنگرها، به ویژه ایمنی مناطقی که هواپیماهای جنگنده و مهمات در آن نگهداری می‌شوند را ارزیابی کنند

ارزیابی ارتش ایالات متحده نشان داده که طرح دفاعی ارتش تایوان دارای نقص‌های زیادی است و ممکن است نتواند موثر به حملات سریع ارتش چین پاسخ دهد.

پیشنهاد چین برای میانجی‌گری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه چین گفت کشورش، رژیم صهیونیستی و فلسطین را به نشان دادن "شجاعت سیاسی و برداشتن گام هایی برای ازسرگیری مذاکرات صلح" تشویق می‌کند و چین برای تسهیل این امر آماده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کین گانگ، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اظهار کرد، چین از بابت تنش فعلی میان این رژیم و فلسطین نگران بوده و اولویت فعلی این است که وضعیت کنترل شده و جلوی تشدید هر چه بیشتر درگیری و حتی خارج شدنش از کنترل گرفته شود.

کین گانگ بیان داشت، همه طرف ها باید آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کرده و دست از حرفها و کارهای افراطی و تحریک آمیز بردارند؛ راه اساسی خارج شدن از این وضعیت، ازسرگیری مذاکرات صلح و اجرای «راه حل دو کشوری» است.

او گفت، هیچ گاه برای انجام کار درست دیر نیست.

کین گانگ تاکید کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، موضوع ابتکار عمل امنیتی جهانی را مطرح ساخته و چین معتقد است که کلید حل و فصل مساله اسرائیل-فلسطین در پایبندی به دیدگاه امنیت مشترک نهفته است.

بر اساس این گفته‌ها، چین در مساله اسرائیل-فلسطین هیچ منافع خودخواهانه‌ای ندارد و تنها به امکان "همزیستی مسالمت آمیز اسرائیل و فلسطین و حراست از صلح و ثبات منطقه‌ای" امید دارد.

همچنین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از بابت تمایل چین به حمایت از حل و فصل درگیری اسرائیل-فلسطین تشکر و ادعا کرد، این رژیم به آرام کردن وضعیت پایبند است اما احتمالا مساله در کوتاه مدت حل و فصل نمی‌شود.

او همچنین مدعی شد، اسرائیل برای نفوذ چین اهمیت قائل بوده و توجه زیادی به مساله هسته‌ای ایران داشته و از پکن توقع ایفای "نقش مثبت" در این موضوع را دارد.

کین گانگ تاکید کرد، عربستان سعودی و ایران اخیرا از طریق گفت‌وگو، روابط دیپلماتیک خود را بازیابی کرده و الگوی خوبی در زمینه غلبه بر اختلافات از طریق گفت‌وگو بر جای گذاشتند.

کین گانگ خاطرنشان کرد، امید دارد همه طرف ها از فرصت مطلوب به وجود آمده برای حمایت از گفت‌وگو و آشتی، اجرای توافق هسته‌ای برجام و حراست از صلح و آرامش در خاورمیانه استفاده کنند.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف تاکید کردند، اهمیت زیادی برای روابط دو جانبه قائل هستند.

کین گانگ همچنین خاطرنشان کرد، چین مایل به تقویت تعاملات با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح، تقویت اعتماد سیاسی دو جانبه و حمایت از همکاری سودمند برای دو طرف است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد، مشتاق به بازیابی کامل همکاری در حوزه گردشگی، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها بین دو طرف بعد از همه گیری کووید-۱۹ بوده و همچنین متمایل به همکاری نزدیک با چین برای سطح جدید توسعه روابط دوجانبه است.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، کین گانگ گفت‌وگوی تلفنی جداگانه‌ای هم با همتایش در تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

وزیر خارجه چین به ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان کرد، پکن حامی ازسرگیری مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن بوده و همچون گفت‌وگویش با الی کوهن، در این گفت‌وگو هم بر حمایت چین از مذاکرات صلحی بر مبنای اجرای "راه حل دو کشوری" تاکید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش ایران هم بتونه یه نسخه AutoGPT بومی درست کنه. چون هوش مصنوعی میتونه همه چیز ما رو دگرگون کنه و بهبود ببخشه. ما همینطور که پیام رسان های ایتا و بله و سروش رو درست کردیم باید یه هوش مصنوعی خفن هم درست کنیم در این راه میتونیم از خور chatGPT هم استفاده کنیم. اگه همه تمرکزمون رو بزاریم رو اینکار حتما پیشرفت زیادی می کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست