بازدید 13109
با تحولات منطقه و جهان

حرکت ۸۰ جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

حرکت ۸۰ جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان، حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر، شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن، فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن و پاسخ منفی اردن به درخواست تل‌آویو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 09 April 2023

حرکت 80 جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

بین الملل تابناک: حرکت ۸۰ جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان، حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر، شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن، فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن و پاسخ منفی اردن به درخواست تل‌آویو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حرکت ۸۰ جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان

 تایپه شنبه اعلام کرد که حرکت ۷۱ جت و ۹ کشتی ارتش خلق چین به سوی تایوان را شناسایی کرده که قرار است در رزمایش‌های نیروهای هوایی و دریایی پکن در اطراف این جزیره شرکت کنند.

 چین شنبه اعلام کرد که از هشتم تا دهم آوریل (۱۹ تا ۲۱ فروردین) رزمایش‌هایی در آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، پکن اعلام کرد که این رزمایش‌ها هشداری به هواداران استقلال تایوان و تلاشی برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.

این رزمایش در حالی برگزاری می‌شود که کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به رغم هشدارهای چین از «تسای اینگ ون» رئیس حکومت تایوان در ایالات متحده میزبانی و با وی دیدار کرد.

حرکت 80 جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

وزارت دفاع تایوان شنبه اعلام کرد: ۷۱ هواپیما و ۹ کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین در ساعت ۱۶ هشتم آوریل (۱۹ فروردین) ردیابی شدند.

این بیانیه افزود: ۴۵ هواپیما از خط میانی در شمال، مرکز و جنوب تنگه تایوان عبور کرده و وارد «منطقه شناسایی دفاع هوایی» در جنوب غرب ما شدند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون تحت حکومتی جدا از پکن اداره می‌شود اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند و با تماس رسمی سایر کشورها با تایپه مخالف است.

حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر

صبح امروز یکشنبه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، صدای انفجارهایی در اطراف دمشق به گوش رسیده است. یک منبع نظامی سوری نیز در این رابطه گفت: سامانه‌های دفاع هوایی حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در منطقه جنوب را دفع و برخی موشک‌های را منهدم کردند.

 این منبع نظامی سوری به سانا گفت، حدود ساعت پنج بامداد امروز، دشمن اسرائیلی دست به حمله‌ای هوایی به واسطه چندین موشک زد که از سمت جولان اشغالی سوریه شلیک شدند و برخی نقاط در جنوب را هدف گرفتند.

این منبع اضافه کرد، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند موشک‌های دشمن را دفع و برخی را منهدم و ساقط کنند. به گفته این مقام، این حمله جدید برخی تلفات مالی داشته است.

حرکت 80 جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: جنگنده‌های اسرائیل به اهدافی در سوریه حمله کردند؛ از جمله آنها مجتمع نظامی وابسته به تیپ چهارم و نیز رادارها و مواضع توپخانه‌ای ارتش سوریه بود. این حملات پس از حمله پهپادی اسرائیل به سکوهای شلیک موشکی بود که از آنجا چندین گلوله خمپاره از داخل سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود.

در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است: «تمام این حملات در واکنش به شلیک گلوله‌های خمپاره از داخل خاک سوریه بود. دولت سوریه مسئول اتفاقات داخل خاکش است و هرگز اجازه نخواهیم داد، حاکمیت اسرائیل نقض شود.»

در این راستا آویخای ادرعی،‌ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد، نیروهای ارتش اسرائیل به حملات در داخل خاک سوریه ادامه می‌دهند.

آویخای اشاره کرد، این حمله در واکنش به عملیات شلیک موشک‌هایی از خاک سوریه در ساعات اولیه امروز بود.

سخنگوی ارتش اشغالگر فاش کرد، دو گلوله خمپاره از سه گلوله به خاک اسرائیل عبور کرد، به طوری که یکی از آنها در منطقه‌ای باز و دیگری توسط سامانه‌های پدافندی ما رهیگری شدند.

این سخنگو همچنین گفت، در حملات جدید اسرائیل به اهدافی در سوریه، مجتمع نظامی وابسته به تیپ چهارم و نیز رادارها و مواضع توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

در ساعات اولیه صبح امروز، ارتش اسرائیل حملاتی هوایی را به واسطه پهپادها و نیز حملات توپخانه‌ای انجام داد که مواضع شلیک سه موشک از سمت جولان اشغالی را هدف گرفتند.

بلندی‌های جولان اشغالی، روز شنبه شاهد تنشی گسترده در سطح امنیتی بود، به طوری که شش موشک در دو حمله از خاک سوریه شلیک شدند که در جولان و خاک سوریه و اردن سقوط کردند.

در این راستا، یک منبع نظامی مسئول در ارتش اردن از انفجار موشکی در هوا در منطقه وادی عقربا در استاد إربد در مرزهای مشترک با سوریه و سقوط ترکش‌های آن در منطقه خبر داد.

این منبع در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن - ارتش عربی گفت، انفجار موشک در ساعت ۲۲:۲۵، رخ داد که ترکش‌هایش هیچ خسارت جانی و مالی نداشت.

این منبع افزود: تیم متخصص از نیروهای مهندسی سلطنتی برای اطلاع از جزئیات بیشتر در محل حادثه حاضر شدند.

بنا به گفته این منبع، نیروهای مسلح این کشور در نظارت بر هرگونه رخدادی در منطقه هشیار و قاطع هستند. این در حالی است که نیروهای مسلح از شهروندان اردنی خواسته درباره این حمله بدون مراجعه به منبع صحیح و رسمی شایعه‌پراکنی نکرده و باعث نگرانی مردم نشوند.

روز سه‌شنبه گذشته نیز جنگنده‌های اشغالگر در حمله‌ای هوایی دو منطقه اولی نظامی یعنی پایگاه دفاع هوایی سوریه در تل الصحن در حومه شرقی استان سویداء‌ و منطقه دومی یک کارگاه شیشه سازی در منطقه الکسوه در حومه جنوبی دمشق را هدف گرفتند که دو غیرنظامی کشته شدند و خساراتی را به بار آورد.

شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن

رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که توقف حملات، برداشته شدن کامل محاصره، پرداخت حقوق از درآمدهای نفت و گاز، خروج نیروهای خارجی از یمن و پرداخت غرامت و بازسازی از مطالبات ماست.

 «محمد عبدالسلام» رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که توقف حملات، برداشته شدن کامل محاصره و پرداخت حقوق ها از درآمدهای نفت و گاز از مطالبات ماست.

عبدالسلام تصریح کرد: از مطالبات عادلانه ما خروج نیروهای خارجی از یمن، پرداخت غرامت و بازسازی است.

حرکت 80 جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

وی تصریح کرد: برای پیگیری پرونده اسرا تلاش می‌کنیم تا همانطور که اخیرا رخ داد، مانع‌تراشی نشود. وعده‌هایی وجود دارد که مبادله اسرا در ماه رمضان انجام شود.

روز شنبه دو هیات عمانی و سعودی برای گفت‌وگو با مقامات انصارالله، وارد صنعا، پایتخت یمن شدند.

رویترز گزارش داد که «مذاکرات هیات سعودی و عمانی در صنعاء، روی بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه‌های یمن، پرداخت حقوق کارکنان و انتقال سیاسی قدرت متمرکز خواهد بود.»

فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

به نوشته خبرگزاری ژاپنی «کیودو»، دو جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا، روز شنبه به دلیل بروز نقص در موتور دست کم یکی از این جنگنده‌ها، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه «میاکو شیموجی‌شیما» واقع در استان اوکیناوای ژاپن شدند.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، موتور یکی از این جنگنده‌ها، زمانی که ۶۰ کیلومتر با جزیره میاکوی ژاپن فاصله داشت دچار مشکل شد.

ارتش آمریکا اعلام کرده، در حال تعمیر یکی از این جنگنده‌هاست؛ اما اشاره‌ای به اینکه آیا جنگنده تحت تعمیر همان جنگنده نقص پیدا کرده در موتور است نکرد. از سوی دیگر، گزارشی در خصوص وقوع مصدومیت یا تاخیر در پرواز‌های غیرنظامی به سبب این اتفاق مخابره نشده است.

ماه دسامبر سال گذشته میلادی در یک مورد مشابه مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، یک فروند بمب‌افکن «بی-۲ اسپیریت» این کشور در زمان اجرای عملیات و حین پرواز دچار نقص فنی شده است. این بمب‌افکن در ادامه مجبور به فرود اضطراری در پایگاه «وایتمن» نیروی هوایی آمریکا در ایالت «میسوری» شد و در حین فرود آسیب دید.


حرکت 80 جنگنده و کشتی جنگی چین به سمت تایوان/ حملات متقابل اسرائیل و سوریه علیه اهداف یکدیگر/ شروط انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن/ فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

ماه گذشته میلادی نیز پنتاگون دستور به زمین‌گیر شدن همه جنگنده‌های اف-۳۵ در سراسر جهان با هدف رفع یک نقص در موتور جنگنده‌ها داد. این دستور کل تعداد حدود ۹۰۰ تایی جنگنده‌های اف-۳۵ تحویل داده شده از سوی شرکت «لاکهید مارتین» در سراسر جهان را از جمله جنگنده‌های زمین‌گیر شده در اثر یک حادثه در ۱۵ دسامبر در پایگاه «فورت وورث» نیروی دریایی آمریکا در ایالت تگزاس شامل شد.

مهر ماه سال گذشته، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند، جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت آمریکا که نیروی هوایی کره جنوبی خریداری کرده، در  مدت یک سال و نیم  اخیر ۲۳۴ بار به دلیل نقص در عملکرد از خدمت خارج شده است.


پاسخ منفی اردن به درخواست تل‌آویو

بامداد یکشنبه، وزارت خارجه رژیم موقت صهیونیستی از دولت اردن خواست تا به‌ وسیله مأموران اوقاف، معتکفان فلسطینی را از مسجدالاقصی اخراج کنند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، اردن نیز به این درخواست تل‌آویو جواب منفی داده و به‌ نظر می‌رسد که تخلیه مسجدالاقصی بعد از نماز صبح انجام می‌شود.

دولت اردن همچنین درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» تداوم نقض وضعیت تاریخی و قانونی در مسجدالاقصی توسط نظامیان صهیونیست هشدار داد.

همزمان خبرنگار شبکه «المیادین» گزارش داد که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی در حال بستن دروازه‌های ورودی به مسجدالاقصی هستند.

همچنین جوانان فلسطینی که داخل «المصلی القبلی» حضور دارند، در انتظار برای هجوم نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، شروع به بستن  ورودی‌های کردند.

از سوی دیگر، گروه مقاومت «عرین الاسود» طی بیانیه‌ای هشدار داد: «پیام خود را به هر خائنی که دین، وجدان، ناموس و کشور خود را فروخته است، می‌فرستیم. کارهای شما برملا و اعمال بد شما آشکار شده است. ما هر جا که باشید، دنبال شما هستیم و هیچ کس از شما محافظت نخواهد کرد. شما هر جا که سنگر گرفته باشید، در امان نخواهید بود.»

پیش از این نیز «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن ابراز ناخرسندی از حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، گفته بود که وضعیت قانونی موجود در اماکن مقدس فلسطین اشغالی باید حفظ شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
حوثی ها خنجرهاشون رو زمین گذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خداحافظ لُنگ
خداحافظ نان خشک
سلام رفاه
سلام آسایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
این حوثی ها چی عایدشون شد توی این ۸ سال جتگ و موشک پرانی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
حوثی ها از خودشان دفاع کردند به متجاوزان بگید که چی عایدتون شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
جنگ برای بستن تنگه عدن بود تا عربستان نتواند نفت خودرا صادر کند ودر نتیجه غرب محتاج نفت روسیه شود روسیه وعواملش نتوانستند به این نایل بشوند .
تا کدخدای عالم هست ؛ چین هم به مانند روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
یک تحلیل هم میشود کرد که: چین و امریکا به مانند تیغه های یک قیچی هستند که برای بدست آوردن منافع خود
حتی روسیه را حذف خواهند کرد.هر چند به ظاهر مخالف هم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
تا خدای یکتا هست، کدخدا-که بت بعضی هاست و می پرستندش-عددی نیست...
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
به همین خیال باش
حرکت بعدی حرکت جنگنده و رزم ناوهای آمریکاست به سمتی از این کره خاکی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
امریکا دیگه شیر پیره...کرک هاش داره میریزه....همین تحت فشار گذاشتن چین نشونه اینه که قدرت دست چین افتاده...
تا چند سال دیگه چین قدرت اول اقتصادی دنیاست.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خواهیم دید
لبنان ، غزه والخلیل ، سوریه ، اردن ، مصر انگار شیربرنج هستند واقعا" نمیتونند یک حکومت مردمی متشکل ازمسلمان ، یهود ومسیحی درآنجا تشکیل داد تاپرونده خاورمیانه برای همیشه بسته شود یا آمریکا وغربی ها دوست دارند این زخم برای همیشه باز وعفونی باشد تا آنها راحت به هر بهانه ای به این منطقه لشگر کشی کنند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
واقعا درست میگی
مرگ بر شاه
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
مخصوصا شاه های مدعی مثل ربع پهلوی
این کدخدا را عده ای طالب موتور سوار در افغانستان به ذلت کشاندند. سالهاست که کدخدا رعیت هم حساب نمی شود جز برای عده ای که چشمهایشا ن را بر واقعیات منطقه ما بسته اندو. رزیم موقت صهیونیستی ... این کدخدا روزی قصد داشت از نیل تا فرات را بگیرد اما امروز دور خود را حصارهای بلند بتونی کشید است تا بتواند چند صباحی بیشتر ... کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
چه خوب چه بد کدخدا نظم جهانی را مدیریت میکنه .هوشمندی اینه که با این غول بی رحم شاخ به شاخ نشیم .چین با این عظمتش فعلا شاخ به شاخ نمیشه .اما اگر مجبور شدیم شاخ به شاخ شویم باید مردمی متحد ویکدل داشته باشیم که متاسفانه با این دوقطبی سازیهایی مثل بی حجاب وباحجاب خودی وغیر خودی.....نمی توانیم مقابل این ابرقدرت ظالم ازمنافعمون حراست کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
الان غربگداها خودکشی می کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
هر وقت امثال تو یا روسیه یا چین توانستید سیستم عاملی مثل ویندوز بسازید که همه دنیا استفاده کنند بیا نظر گهربارت را تبلیغ کن. در حال حاضر روسیه عزیزتان با سلاح های دهه ۸۰ که غرب و آمریکا به اوکراین داده اند بدجوری در گل مانده است تصور کن سلاح های پیشرفته به اوکراین بدهند ببین چه بر سر پوتینتان می آید احتمالا دم پایی خواهد شد نزدیک به ۲۵ درصد اقتصاد دنیا به آمریکا گره خورده است قدرت نظامی اول دنیاست قدرت تولید دانش اول در دنیاست بهترین دانشگاههای دنیا را دارد بیشترین آمار جایزه های علمی دنیا را دارد برترین مقصد مهاجرت و گردش چینی هاست و دموکراسی سطح بالایی هم دارد که رییس جمهور سابقش را به دادگاه می کشانند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
ناشناس امریکایی ، فعلا که امریکا و اروپای شما در گل مانده اند ، کل ناتو نتونست یک باخموت را حفظ کنه بزودی مجبور دربره و دلقک را رها کنه . کدخدا فاسدترین حکومت را داره ، در پررویی و بیشرفی دست همه را از پشت بسته ، در دزدی از کشورهای دیگه نفر اول هست ، هر جا تجاوز و قتل و غارتی هست امریکا انجا حاضره ،همه اینها دلیلی بر نابودی این طاغوت داره خیلی بهش دل خوش نکن
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
امریکا بهترین در همه چیز است فقط طبق رتبه بندی که خودش انجام میدهد این هم جزو عجایب دنیاست
پنج شش سال جنگ و خرابی، و حالا دست آورد: درخواست امکانات و غرامت برای رسیدن به شرایط قبل از جنگ
چین دائما از سوی آمریکا تحقیر می شه هر بار چین ادعا می کنه مقامات آمریکایی نباید با مقامات تایوان دیدار داشته باشند آمریکا به هیچ می گیره و کمونیست های چینی رو به شدت تحقیر می کنه حالا با برگزاری این مانور توحالی مثلا می خواد تحقیرش رو جبران کنه. کمونیست های چین یقینا عقلشون از خرس گنده در روسیه بیشتر می رسه و درسی از تجاوز روسیه به اوکراین گرفته اند که برای هفت پشتشان بس است زیاد این شاخ و شانه کشیدن هاشون رو جدید نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
چین داره با پنبه سر امریکایی ها را میبره
دیکتاتوری جهانی آمریکا باید از بین بره
حضور آمریکا در هرجا برابر است با جنگ و تداوم جنگ و گویی آمریکا منحوس ترین کشور است
در اکراین حضور یافت و اکراین را به آتش کشید
در افغانستان حضور یافت و افغانستان را به آتش کشید و با رفتنش اوضاع آرام شد
در سوریه و عراق حضور یافت و نابود کرد
در یمن حمایت باواسطه کرد و یمن را تخریب کرد
در تایوان حضور یافت و در حال شروع جنگ در آنجا است
در کره جنوبی حضور یافت و مشخص نیست می خواهد چکار کند
در مبادلات مالی جهانی حضور دارد و با تحریم هایش ایران را تا تورم های افسارگیخته برد
دلارش در جهان حضور دارد و تورم کشورش را بر آنها تحمیل می کند
این آمریکا نیست که حضور دارد بلکه یک عده قلیل نادان و یا با افکار افراطی هستند که حتی در آمریکا هم مردمانش از آنها عاصی هستند و به جای اینکه مشکلات درونی آمریکا را حل کنند که ناشی از فقر و طوفان و آتش سوزی است دنبال افکار افراطی خودشان هستند و اجازه نمی دهند که ارتباط ایران و آمریکا هم نرمال و طبیعی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
استامینوفن کدئین بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
دقیقا. درست گفتید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
شما غربگداها طاقت یه حرف برای کدخذا را ندارید . ولی حرف از دمکراسی و ازادی میزنید واقعا که جقدر وقیح .هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تاریخ امریکا را مطالعه کنید؛این کشور روی خون بیگناهان بنا شده...از کشتارسرخپوستان بگیر تا ویتنام و ....پول های ناشی از فروش کارخانجات اسلحه سازی وجنگ آفرینی، سراسر نکبت هست اما عده ای ابهت ظاهری این قدرت کثیف وجنایتکار را می بینند.اینهایی که طرفدار این حاکمیت جنایتکارند، در جرمهایش هم شریکند. نان در خون بی گناهان عالم می زنند وعده ای برایشان به به وچه چه می کنند. سقوط انسانیت تا کجا؟
این کسانیکه بقول خودشان بجای غربگدا شرق گدایی را ترجیح میدهنداز پوتین بخواهند فکری بحال زیرریایی انمی امریکای جنایتکار درخلیج فارس بکند
«برخی تلفات مالی » دیگر چه صیغه ای است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست