بازدید 24648
سه هزار و دویست و پنجاه و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کیهان: کیومرث پوراحمد «فیلمفارسی‌ساز» است / وزیر کشور درمورد رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ: باید تعهد بدهند / اظهارات یک کارگردان روی آنتن زنده درباره زن‌های سلبریتی / حمله روزنامه جوان به خاتمی و میرحسین: روح بیانیه هر دو، براندازانه است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند روزنامه جمهوری اسلامی: مصوبه سران قوا در مورد فروش اموال دولت، خلاف قانون اساسی است / مظفر، عضو مجمع تشخیص: حکومت پهلوی نه از طرف مردم و نه از جانب خدا مشروعیت نداشت / عضو هیأت رئیسه مجلس به نقل از قالیباف: مصونیت در مولدسازی به معنای چشم‌پوشی از تخلف نیست / مسمومیت جدید در یک مدرسه دیگر در قم ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 06 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

«وریا غفوری» خبر خداحافظی خود از فوتبال را تکذیب کرد
امشب خبری مبنی بر خداحافظی «وریا غفوری» از فوتبال منتشر شد که کاپیتان سابق استقلال در گفت‌وگوی کوتاهی با فوتبال ۳۶۰ این خبر را تکذیب کرد. در ساعات اخیر، شایعات ضدونقیضی درباره خداحافظی وریا غفوری در فضای مجازی مطرح شد و اخبار غیررسمی حکایت از پایان دوران فوتبالی کاپیتان سابق استقلال در ۳۵ سالگی داشت. شایعه خداحافظی غفوری از دنیای فوتبال به سرعت در فضای مجازی فراگیر شد، اما کاپیتان سابق استقلال در گفت‌وگوی کوتاهی این خبر را تکذیب کرد. غفوری در پایان نیم‌فصل اول از تیم فولاد خوزستان کنار گذاشته شد و در مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی با تیم جدیدی، قراردادی به امضا نرساند. با اینکه باشگاه‌های تراکتور، پیکان و نفت مسجد سلیمان خواهان این بازیکن باتجربه بودند، ظاهراً یکسری مسائل غیرفوتبالی، مانع قرارداد او با باشگاهی جدید شده است. شنیده می‌شود احتمال حل این مشکلات و ادامه فعالیت وریا وجود دارد و او هنوز تصمیمی مبنی بر خداحافظی رسمی از فوتبال نگرفته است. /فوتبال ۳۶۰

روزنامه جمهوری اسلامی: مصوبه سران قوا در مورد فروش اموال دولت، خلاف قانون اساسی است
جمهوری اسلامی نوشت: مصوبه مولد سازی، علاوه بر اینکه از نظر محتوایی به منزله کنار زدن قانون اساسی است، خود اینکه سران قوا اقدام به وضع قانون کرده و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را ملغی‌الأثر اعلام نمایند، دور زدن قانون اساسی است. وقتی قانون اساسی توسط مدیران ارشد نظام نادیده گرفته شود، نمی‌توان از مدیران رده‌های پایین انتظار رعایت قانون را داشت. اینکه در نظام جمهوری اسلامی، قانون کنار گذاشته و اراده و تصمیم و دستور حاکم شود، نه‌ تنها به معنای حل مشکل نظام نیست، بلکه نظام را دچار مشکل کردن است. همانطور که اهل نظر همواره گفته‌اند، وجود قانون بد بهتر از قانون نداشتن است؛ کمااینکه صبر کردن و ساختن با قانونی که قدرت حل مشکل ندارد، بهتر از نادیده گرفتن یا دور زدن آن است. اگر با قانون، اعم از قانون اساسی یا عادی، مشکل دارید، برای تغییر و بهینه سازی آن اقدام کنید، نه اینکه آن را دور بزنید و با تصمیم و دستور و فرمان درصدد حل مشکل برآیید. البته روشن است که وجود مشکلات موجود، ربطی به قانون ندارد بلکه از ناتوانی مدیریتی ناشی می‌شود.

مظفر، عضو مجمع تشخیص: حکومت پهلوی نه از طرف مردم و نه از جانب خدا مشروعیت نداشت
حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نیز که بحث دموکراسی مطرح شده، آشکار است ملت نمی‌تواند سست و بی اراده و در انزوا باشد و حاکمیت توسط قدرت خارجی اداره شود و شاه به زن و فرزند تاجگذاری را واگذار کند؛ آن هم بدون نظر مردم. این تحقیری بود که مردم احساس می‌کردند؛ لذا ملت اساس این نظام سیاسی را قبول نداشتند و براساس آموزه‌های شیعی معتقد بودند باید ولایت فقیه جانشین این حاکمیت شود که استمرار ولایت انبیا و امامان معصوم است. او یادآور شد: وقتی مردم به حکومتی اعتقاد نداشته باشند و آن را باطل بدانند، باید با باطل مقابله کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم ما به حاکمیت زمان شاه اعتقادی نداشته و آن را مشروع نمی‌دانستند، آنان نظام شاهنشاهی را وابسته به آمریکا می‌دانستند که رای آنان اصلا نقشی در این نظام نداشت، حکومت پهلوی مخلوع نه از طرف مردم و نه از جانب خدا مقبولیت و مشروعیتی نداشت.

کیهان: کیومرث پوراحمد «فیلمفارسی‌ساز» است
کیهان بعد از عدم حضور کیومرث پوراحمد در اکران فیلمش در جشنواره فجر نوشت: از پور احمد، خاطرات «قصه‌های مجید» و فیلم‌هایی مانند «عینک» و «آلبوم تمبر» و حتی سریال «سرنخ» در ذهنمان باقی مانده، اما به نظر می‌آید آن پوراحمد بعد از دو فیلمفارسی «گل یخ» و «نوک برج» (به جز فیلم «اتوبوس شب») بدجوری در سرازیری قرار گرفت به طوری که با فیلم‌های «کفش‌هایم کو؟» و «۵۰ قدم آخر» و «تیغ و ترمه»، فاتحه سینمایش را خواند. البته برخی براین باورند که بالا رفتن سن، فیلمسازان را دچار سقوط سینمایی می‌کند، اگر چنین باشد چگونه کوروساوای ژاپنی در ۸۰ سالگی فیلم اپیزودیک و ماندگار «رویاها» را جلوی دوربین برد و کلینت ایستوود در ۹۲ سالگی تازه‌ترین فیلمش را ساخت و بازی کرد و اسپیلبرگ امسال و در ۷۶ سالگی یکی از بهترین آثارش را تولید نمود؟ به نظر می‌آید اشکال کار جای دیگری است و خالی شدن سینمایی ربطی به سن و سال ندارد. از همین روی پوراحمد در فیلم «پرونده باز است» واقعا حرفی برای گفتن ندارد. یک قتل ناخواسته و قصاص و شعر و شعار‌های گل درشت و غلط‌های تصویری و دادگاه باسمه‌ای و پایان لنگ در هوا.

عضو هیات رئیسه مجلس به نقل از قالیباف: مصونیت در مولدسازی به معنای چشم‌پوشی از تخلف نیست
علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جزئیات جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس درباره طرح مولدسازی اظهار داشت: یکی از سوالات مهم نمایندگان بحث چگونگی اجرا کردن این موضوع و همچنین مصونیت قضایی بود که آقای قالیباف بیان کرد مصونیت به این معنا نیست افرادی که در این هیات حضور دارند بتوانند تخلفاتی انجام دهند قطعاً روی این هیات نظارت‌هایی خواهد شد.

مسمومیت جدید در یک مدرسه دیگر در قم
صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه جمعی از والدین دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه الزهرا (س) در محله ۳۰ متری کیوانفر برای پیگیری وضعیت سلامت فرزندانشان که گویا دچار علائم مسمومیت شده‌اند در مقابل این واحد آموزشی حضور پیدا کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های مردمی، صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه جمعی از والدین دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه الزهرا (س) در محله ۳۰ متری کیوانفر برای پیگیری وضعیت سلامت فرزندانشان که گویا دچار علائم مسمومیت شده‌اند در مقابل این واحد آموزشی حضور پیدا کرده‌اند. با اعلام صداوسیمای جمهوری اسلامی آمبولانس‌های اورژانس برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان نیز مقابل این مدرسه حاضر شده اند. لازم به ذکر است، این حادثه در مدارس قرائتی پردیسان، میثم در منطقه سالاریه و دو مدرسه طا‌ها و امامی رخ داده بود که طبق گفته مسئولین طی بررسی‌های تخصصی توسط آتش نشانی و مرکز بهداشت استان در ۴ مدرسه هیچ نوع آلودگی شناسایی نشده و تنها در مدرسه دخترانه امامی بدلیل نقص در سیستم گرمایشی ۳ دانش آموز بدلیل مسمومیت با منوکسیدکربن به بیمارستان اعزام شده اند.

تقوی، نماینده مجلس: با صراحت اعلام می‌کنیم غرب گرایان دیگر روی کار نخواهند آمد
سیدرضا تقوی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ مجلس در تذکری گفت: از عفو حکیمانه و پدرانه رهبر انقلاب به مناسبت ایام دهه فجر که شادی سالگرد پیروزی انقلاب را دو چندان کرد تقدیر و تشکر می‌کنم. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «برای آینده ایران و روی کار آمدن غرب‌گرایان امید بسته بودند، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و مجلس یازدهم امیدشان ناامید شد»، تاکید کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم غرب گرایان دیگر روی کار نخواهند آمد.

نجف‌زاده، نماینده خوی: اگر زودتر به داد مردم زلزله‌زده نرسیم، اتفاقات تلخ تکرار می‌شود
عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی در مجلس گفت: به لوازم گرمایشی به شدت نیاز داریم. سرما در منطقه بیداد می‌کند. مردم در سرمای زیر صفر درجه و بعضا منفی ۷ درجه در چادر‌ها زندگی می‌کنند. دو نفر از همشهری‌های عزیز ما نیز اخیرا به خاطر استفاده از زغال در داخل چادر به دلیل کمبود لوازم گرمایشی جان خود را از دست دادند. قطعا اگر زودتر به داد مردم نرسیم این اتفاقات تلخ بیشتر تکرار خواهد شد.

حمله روزنامه جوان به خاتمی و میرحسین: روح بیانیه هر دو، براندازانه است
روزنامه جوان نوشت: یک روز پس از بیانیه براندازانه میرحسین موسوی که رسماً عبور از نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید زد، محمد خاتمی نیز درست در روزی که با رأفت توأم با اقتدار نظام جمهوری اسلامی هزاران نفر از فریب خوردگان حوادث اخیر آزاد شدند، با ادبیاتی دیگر، اما با همان جهت‌گیری کلی موسوی، به ساختار‌های نظام اسلامی حمله کرد. در بیانیه خاتمی که گویی همسو با بیانیه براندازانه موسوی از یک اتاق فکر سرچشمه می‌گیرد، خاتمی مانند فتنه ۸۸ کوشیده است، از دوگانه چماق و هویج، دومی را برگزیند تا به زعم خود با بیانیه چماق‌گونه موسوی مرزبندی کرده باشد، اما کیست که نداند اولی دنبال براندازی نرم است و دیگری دل در گرو سخت آن دارد. چنانکه در فتنه ۸۸ کرد. خاتمی در بخشی از این بیانیه، بی آنکه به نقش خود و دیگر سران فتنه در انتخابات سال ۸۸ بپردازد، از حاکمیت خواسته است به تنش‌ها و درگیری‌ها پایان دهد و حصر را بردارد. حال آنکه تاکنون نه وی و نه دیگر سران فتنه حاضر نشده‌اند به واسطه ظلمی که به کشور روا داشتند، از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند. هرچند بار‌ها و بار‌ها در محافل خصوصی و پستو‌های حزبی اعلام کرده‌اند که در انتخابات ۸۸ تقلبی صورت نگرفته است.

وزیر کشور درمورد رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ: باید تعهد بدهند
وزیر کشور گفت: در ارتباط با فیلترینگ دو شبکه اینستاگرام و واتس اپ تا زمانی که صاحبان این شبکه‌ها برابر چهارچوب قانونی عمل کنند و تعهد دهند، وزارت ارتباطات براساس تکالیفش عمل خواهد کرد، در این زمینه منتظر پاسخ صاحبان این شبکه‌ها هستیم، ولی هنوز جواب روشنی در این زمینه داده نشده است.

ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند
یکشنبه شب ابولقاسم طالبی، سازنده فیلم «قلاده‌های طلا» در برنامه سینمایی تلویزیون مهمان بهروز افخمی با اظهاراتی تند و تیز به زنان سینمای ایران که در حوادث اخیر اعلام موضع کرده بودند، حمله ور شد. طالبی گفت: انگار بعضی از زنان سلبریتی یائسه شدن را تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند. تا سنشان از ۵۰ سال بالاتر می‌رود، روسری خود را برمی دارند و به جمهوری اسلامی فحش می‌دهند. او با اشاره تمسخرآمیز به یائسگی زنان خطاب به زنان سینمای ایران گفت: شما اگر در جمهوری اسلامی نبودید و در آمریکا هم بودید، این اتفاق برایتان می‌افتاد. تا دیروز جوان‌تر بودید و روی بورس بودید. خب هرکسی یک دورانی دارد؛ چرا به جمهوری اسلامی فحش می‌دهید؟ بهروز افخمی در واکنش به این اظهارات که روی آنتن زنده بیان شد، صرفا به خندیدن اکتفا کرد. طالبی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم حمله کرد و او را به خاطر حمایتش از تلگرام واینستاگرام مقصر حوادث اخیر دانست.

کنایه رئیس کل اسبق بانک مرکزی به قطار پیشرفت دولت
عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: گفته‌اند رشد نقدینگی در سال‌های گذشته، نتیجه اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور بود. حتماً رشد ماهانه ۵ درصدی پایه پولی در دو ماه پاییزی امسال و چاپ ۱۲۴ هزار میلیارد تومان پول، ظرف ۹ ماه اول سال، هم نتیجه سرعت قطار پیشرفت و کانال های جدید مالی است؟!


ریال دیجیتال در چه مرحله است؟
محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به ریال دیجیتال گفت: بنا بر اعلام شورای پول و اعتبار، عنوان رمز ریال به ریال دیجیتال تغییر پیدا کرده است. همچنین ابعاد مختلفی از لحاظ امنیت، مباحث فنی و ... باید در شبکه بانکی آزمایش می‌شد. مرحله آزمایشی ریال دیجیتال به زودی آغاز می‌شود اما این روند تدریجی خواهد بود. خدمات ریال دیجیتال یا به طور کلی رمز ارزها ابعاد مختلف و متفاوتی دارند که در بخش ریال دیجیتال هنوز محدودیت‌های فنی داریم. وی افزود: در این حوزه علاقه‌مندی بسیار بالا است و بازار می‌خواهد بداند چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد و چه خدماتی ارائه می‌شود که در همایش اول و دوم اسفند ماه به آن پرداخته می‌شود. به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی: اولین معامله ریال دیجیتال انجام شده اما در فضای محدود بوده و تا پایان سال تعداد معاملات افزایش پیدا خواهد کرد.


تجارت خارجی ایران با رمزارز به زودی شروع می شود
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در استفاده از رمزارز‌ها در تجارت دو مشکل وجود داشت گفت: اولین مساله مشکلات قانونی بود که با مصوبات شورای امنیت و هیئت دولت مشکلات قانونی استفاده از رمزارز‌ها در تجارت برطرف شده است. مساله دوم سازوکار استفاده از رمزارز‌ها و نرم‌افزار و حوزه IT است که فضای مشابه بازار نیما برای رمزارز‌ها ایجاد شود. با اقدامات بانک‌ مرکزی و اتاق‌های بازرگانی این زیرساخت نیز در حال فراهم شدن است. بانک‌ مرکزی در حال ایجاد حساب واسط ریالی است و حداکثر تا سه هفته آینده با فراهم شدن شرایط و ایجاد سازوکار مورد نیاز، افرادی که قانونی رمزارز استخراج کرده‌اند و همچنین صادرکنندگانی که در برابر صادرات خود رمزارز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از رمزارز خود برای واردات استفاده کنند و یا رمزارز خود را به واردکنندگان بفروشند.


معاون رئیس‌جمهور: حداقل حقوق کفاف زندگی را نمی‌دهد
میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر توجه جدی سازمان به بُعد خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در دولت سیزدهم، حق عائله‌مندی از ابتدای مهرماه سال جاری از مبلغ ۳۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده شد و حق اولاد نیز از ۹۶ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰ حداقل پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر حداقل حقوق ۶ میلیون و ۶۰۰ است که البته با شرایط اقتصادی، همین هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را نمی‌دهد.

رکورد جدید متوسط قیمت مسکن در تهران 
گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که طی دی ماه امسال متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به حدود ۵۵ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین، در دی ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ۵۴۹۲۶۳ و ۵۲۷۷۹۷ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۱۱۱۸۶۲۷ هزار ریال (۱۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان) بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۷۸۸۴۳ هزار ریال (۲۷.۸ میلیون تومان) کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران به خود اختصاص داد‌ه­‌اند.

انتقاد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از بی‌تدبیری و نابسامانی در وضعیت خودرو
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه از یک سو باید به این پرسش‌ها که کدام یک از روش‌های عرضه خودرو مناسب است و اینکه چرا هر روز یک تصمیم در این حوزه اخذ می‌شود، پاسخ داده شود، افزود: مردم چرا باید تاوان تصمیمات متناقض را تحمل کنند؟ مردم تا چه زمانی باید تاوان خودروهایی که هرچه جلوتر می‌رویم نسبت به گذشته از کیفیت آن کاسته و بر قیمتشان افزوده می‌شود را بپردازند؟ سهامداران شرکت‌های خودروسازی چرا باید تاوان تصمیمات را بپردازند؟ اگر مسئولان تصمیمی می‌گیرند خود باید هزینه آن را بپردازند. حمیدرضا حاجی بابائی با بیان اینکه به نظر می‌رسد پاسخ مناسبی برای وضعیت خودرو که همه را مجاب کند، وجود ندارد، تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه نظرات رئیس سازمان بورس، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اعضای کمیسیون شنیده شد. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بی‌تدبیری و نابسامانی در وضعیت خودرو وجود دارد، ادامه داد: مردم  به نوعی با عرضه خودروهایی که کیفیت لازم را ندارند و قیمت‌شان نیز مناسب نیست، جریمه می‌شوند.

"هفت خان رستم" برای شرکت‌های دانش‌بنیان هفتاد خان شده است
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش بنیان هفتاد خان شده است، گفت: وقتی از زیست بوم فناوری حرف می‌زنیم یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانونگذاران، بانک‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی باید با هم هماهنگ باشند اما چنین چیزی وجود ندارد. علی راضی جلالی اظهار کرد: قانون جهش تولید، تولید اول، قانون ترک تشریفات و بسیاری از آیین نامه‌های تولید دانش بنیان در بسیاری از وزارتخانه توسط مجلس تصویب و توسط نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده اما اتفاق خاصی در این حوزه نمی‌افتد. وی با بیان اینکه هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش‌بنیان هفتاد خان شده است، افزود: وقتی از زیست بوم فناوری حرف می‌زنیم یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانونگذاران، بانک‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی باید با هم هماهنگ باشند اما چنین چیزی وجود ندارد.

ماشین میلیاردی بخرید، چهار سال دیگر تسویه کنید!
در حالی که دولت با اجرای سیاست‌های مختلف از رانت در خرید خودرو جلوگیری و خودروسازان را مکلف به فروش خودرو در بورس کالا یا از طریق قرعه‌کشی کرده است، برخی از شرکت‌های خودروساز و همچنین سازمان‌های دولتی از این اقدام تخطی می‌کنند. سازمان حج و زیارت که زیر مجموعه وزارت ارشاد است، در اقدامی خارج از نوبت و البته بدون قرعه‌کشی اقدام به اعطای ماشین جک s۵ ۱۵۰۰ کرده است که با هماهنگی کرمان خودرو، این ماشین‌ها با تخفیف به قیمت یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کارمندان سازمان حج و زیارت اعطا می‌شود و بر اساس برنامه‌ اعلام شده، این خودروها تا سه ماه آینده تحویل خواهد شد. عرضه این خودروها خارج از نوبت و البته بدون قرعه‌کشی در اقساط ۲۴، ۳۶ و ۴۸ ماهه است و حتی در این ثبت‌نام محدودیت‌های عرضه خودروها برای عموم که نداشتن پلاک فعال است، در نظر گرفته نشده است. /فارس

عطاء‌الله مهاجرانی نامزد کتاب سال شد

عطاء‌الله مهاجرانی نامزد کتاب سال شد. نامزدهای گروه «ادبیات» چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرخانه این‌ جایزه در حالی اعلام شد که عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت هفتم، نامش در میان لیست به چشم می‌خورد.«موسم هجرت به شمال» نوشته طیب صالح، ترجمه سیدعطاء‌الله مهاجرانی، تهران: امید ایرانیان، ۱۴۰۰، ۱۷۰ ص./ایسنا

رسایی: اغتشاش خیابانی تمام شده ولی اغتشاش فرهنگی ادامه دارد
حجت الاسلام والمسلمین رسایی با اشاره به اینکه نباید مردم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی داشته باشند، یادآور شد: البته این امر به معروف و نهی از منکر به معنای برخورد تند و پرسروصدا نیست بلکه می‌توان با تذکر زبانی آرام به این واجب عمل کرد. وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از نهادهای فرهنگی در موضوع حجاب بی‌کار هستند، ابراز کرد: متاسفانه سبک زندگی حرامی با عنوان برهنگی و بی‌حجابی درحال ترویج است که باید مقابل آن ایستادگی کرد.نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اغتشاش خیابانی تمام شده ولی اغتشاش فرهنگی ادامه دارد که امروز باید با آن مقابله کنیم.وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی انگیزه کشف حجاب نیست، بیان کرد: کشف حجاب را بیش‌تر در شمال شهرها و در میان افرادی که هیچ مشکل اقتصادی ندارند شاهد هستیم./ایسنا

محسن رضایی: فرمان عفو عمومی برای دشمنان تلخ و ناگوار بود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در توئیتی درباره فرمان عفو عمومی رهبر انقلاب نوشت: فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب در رابطه با ناآرامی‌های اخیر، حکیمانه و پدرانه بود.وی همچنین در این توئیت نوشت: برای دشمنان ‎ایران اسلامی که کشور را ناآرام و پرآشوب می‌خواهند، این فرمان تلخ و ناگوار است. ایران با همراهی و دلبستگی توأمان ملت و نظام ساخته می‌شود.


خسروپناه: گردشگری را از ترسِ نفوذ بیگانه محدود نکنید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه‌اندازی «راهیان میراث فرهنگی» مشابه راهیان نور را پیشنهاد کرد و با اشاره به اوضاع گردشگری کشور گفت:‌ نباید از ترس این‌که نفوذی توسط اتباع بیگانه در گردشگری به وجود آید، صنعت گردشگری را محدود کنیم.حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ در دیدار با علی دارابی ـ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و شورای مدیران معاونت میراث فرهنگی ـ پیشنهاد کرد: معاونت میراث فرهنگی برای افزایش سواد میراثی، آشنایی افکار عمومی و اطلاع مسئولان و روحانیون از میراث تمدنی و فرهنگی کشور، «راهیان میراث فرهنگی» را مشابه راهیان نور و راهیان پیشرفت، راه‌اندازی کند. او افزود: مهم‌ترین وظیفه و ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن است که "کلان نظریه" خود در سه حوزه ماموریتی را مبتنی بر حکمت اسلامی و پیوند ایرانیت و اسلامیت ارائه کند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانیم به سند ملی میراث فرهنگی کشور کمک بایسته‌ای داشته باشیم.

بورل: جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد

جوسپ بورل این مطلب را در گفت‌وگو با نشریه وال‌استریت ژورنال مطرح کرد و با تکرار ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت که منتقدان برای تلاش‌های او در زمینه ازسرگیری اجرای برجام ارزش قائل نیستند. وی گفت: «تا آنجا که من می دانم، جایگزینی برای این توافق برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران وجود ندارد».مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و ادعای بی‌اساس ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مدعی شد که نقش او به عنوان هماهنگ کننده دیپلماسی هسته ای مانع از فشار روی تهران بر سر اقداماتش در داخل یا خارج نمی شود. وی در این رابطه به آخرین تماس تلفنی‌اش با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و ادعا کرد که به طرف ایرانی گفته که تداوم شرایط موجود کار «توافقات سیاسی» را دشوار می‌کند. بورل درباره ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر برنامه ایران در خصوص فروش صدها موشک به روسیه هم مدعی شد که از نظر او ایران متوجه پیامدهای این معامله ادعایی شده است./ایرنا

معاون رئیسی: مخالفین مولدسازی از گشایش در اقتصاد ناراحت هستند
معاون رئیس جمهور گفت: امروز دولت خود را موظف می داند که در مسیر عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی گام بردارد و کم‌ کاری‌های دهه گذشته را جبران کند. حسینی در ادامه به تصمیم اخیر سران قوا در خصوص مولدسازی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام فراوانی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در کنار آن دستگاه‌های مختلف، اموال و دارایی‌هایی دارند که بعضا راکد، بلااستفاده و یا کم استفاده است لذا عقل سلیم حکم می کند که این دارایی ها را به ثروت تبدیل کرده و برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنیم و این کار می تواند ضمن ایجاد اشتغال، باعث رونق تولید و افزایش درآمدهای کشور شود. معاون رئیس جمهور افزود: این تصمیم در سطح سران قوا گرفته شد، چون با توجه به دیوانسالاری و بروکراسی پیچیده‌ای که در کشور حاکم است اجرای برخی از تصمیمات بزرگ در پیچ و خم قوانین مقررات گرفتار می‌شود و عملاً به جایی نمی‌رسد لذا این تصمیم اتخاذ شد. ضمن اینکه در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده از هر سه قوه حضور دارند و همه چیز کاملاً شفاف است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از کسانی که با این تصمیم مخالفت می کنند در حقیقت از ایجاد گشایش در اقتصاد کشور و معیشت و زندگی مردم ناراحت هستند.


محسن هاشمی: اگر فائزه عفو شود، خانواده ما هم خوشحال می‌شود

محسن هاشمی‌رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عفو عمومی محکومان و متهمان که روز گذشته با موافقت رهبر معظم انقلاب انجام گرفت، اظهار داشت: مساله عفو محکومان و زندانیانِ عادی و حتی امنیتی مسئله جدیدی نیست و در چهل و چهار سال بعد از انقلاب هرسال انجام می‌شده و می‌توان گفت چند بار در سال و در اعیاد مهم هم رخ می‌داده، ولی به نظر می‌رسد این‌بار که به تعداد بیشتری تعلق گرفته و بعد از حوادث اخیر انجام شده، اهمیت بیشتری یافت.وی افزود: البته من آمار دقیق مشمولان را ندارم ولی گویا به تعداد خیلی زیادی تعلق گرفته که باید آمار مشخص شود تا بتوان آن را با دفعات قبل مقایسه کرد تا اهمیت آن مشخص شود.فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اظهارنظرهای فعالان سیاسی و رسانه‌ها گفت: این تصمیم که به درخواستِ قوه قضاییه از مقام معظم رهبری صورت گرفته، موجب خوشحالیست چراکه تعداد زیادی از خانواده‌های درگیر را خوشحال می‌کند. هم‌چنین می‌توان گفت جلوی بهانه‌های حقوق بشری را که اخیراً در سطح جهان نسبت به ایران زیادتر هم شده را هم می‌گیرد. خصوصا آزادی محکومان و متهمان حوادث اخیر فرصتی را به‌دست می‌آورد که می‌تواند آتش زیر خاکستری هم اگر باقی‌مانده را به‌نوعی خاموش کند.

هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: این اقدام می‌تواند آرامش نسبی ایجاد می‌کند؛ به‌صورتی که تحریکات ضدانقلاب را بی‌اثر کند.وی در ادامه عنوان کرد: در روزنامه‌های اصولگرا بعضاً از این اقدام با عناوین عفو «مقتدرانه»، «پدرانه» و «مهربانانه» یاد شد؛ اصلاح‌طلب‌ها هم بیشتر از عنوان «عفو گسترده» استفاده کردند و روزنامه کیهان «عفو گسترده و مشروط» را استفاده کرد؛ هر کدام تحلیل خود آنان است. ما آمار مشمولان را نداریم تا بتوانیم اظهارنظر کنیم؛ باید دقت شود که منظورها از عناوین «مهربانانه» و «عمومی» و غیره چگونه است.فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطر نشان کرد: البته نمی‌دانم این عفو شامل «فائزه هاشمیِ» ما هم می‌شود یا نه؛ اگر این اتفاق بیفتد، خانواده ما هم خوشحال می‌شود./تسنیم

واکنش کرملین به خبر تولید پهپاد مشترک ایران و روسیه

سخنگوی کرملین به گزارش یک روزنامه آمریکایی درباره برنامه مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای تولید پهپاد واکنش نشان داد.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خصوص برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تولید مشترک پهپاد واکنش نشان داد.بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «روسیه برنامه‌های خود را برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف مختلف دارد. این برنامه‌ها در حال اجرا هستند. همانطور که می‌دانیم فهرستی از دستورهای ریاست‌جمهوری اخیراً در زمینه تولید و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین به تصویب درآمده است و امضا و علنی شده است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره برنامه مشترک ایران و روسیه برای تولید پهپاد ادامه داد که نمی‌داند که این روزنامه با اتکا به چه اطلاعاتی چنین خبری را منتشر کرده است. روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی به نقل از منابعی که مدعی بود از یک کشور همسو با آمریکا بوده‌اند، نوشت که مسکو و تهران در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

این روزنامه آمریکایی، همچنین در ادامه مدعی شد که این کارخانه قادر به تولید حدود شش هزار پهپاد طراحی شده از سوی ایران است و قرار است این پهپادها در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.این اولین بار نیست که چنین گزارش‌هایی درباره همکاری ایران و روسیه در جنگ اوکراین منتشر می‌شود و پیش از این بارها اوکراین و متحدان غربی این کشور مدعی شده بودند که جمهوری اسلامی از طریق عرضه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد./فارس

 
 
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰۳
احسنت بر آقای طالبی کاملا درست بیان کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
از کسی که کار فرهنگی می کند انتظار بیشتر از این بود در هرحال سخنان زشت بر زبان آورد افخمی هم بجای رفع و رجوغ مسله با خنده های مضحک اوضاع را خرابتر کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
انتظاری بیش از این از صدا و سیما نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بد دهنی و بی ادبی و گستاخی در سیمای میلی که قرار

بوده که ملی باشد ، احسنت و تشویق دارد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
اگر در صدا و سیما چیز بهتری پخش میشد باید تعجب می‌کردیدv
دقيقاً مشكل فرهنگ ما همين است . وقتي كه فردي غير فرهنگي را در راس سازمان حج و زيارت قرار دهيد به جاي استفاده از ظرفيت هاي حج و زيارت براي تحكيم و تعميق ارتباطات با جهان اسلام ، به فعاليت هاي بنكداري و اقتصادي ، روي مي آورند . اي كاش كه نهادهاي ناظر بر امور فرهنگي ، به اندازه ي سر سوزني بر امور فرهنگي كشور نظارت داشتند !
از اواخر سال 1369 تا به امروز برنامه حکمرانان با قوانین 5 ساله توسعه ، مدارس غیر انتفاعی ، لغو استخدامهای رسمی ، تغییر اصل 44 ، افزایش مالیات و .... حذف نفت و گاز از بودجه کشور است تا امروز بتوانند تحت عنوان مولد سازی درآمدهای نفت و گاز را نیز به بخش خصوصی " که همان گروه خودی پشت پرده است " واگذار نمایند . چرا آنگونه که مقام معظم رهبری مجموعه این قوانین را باعث تقویت عدالت اجتماعی میدانند این امور صورت نگرفت ؟؟؟
کسی که روزنامه منتشر می کنه دیگران رو نباید بابت غربگرایی ملامت و تمسخر کنه! روزنامه یک ساخته تمام غربی است.
چون مهاجرانی تحت تعقیب است حتمابرنده کتاب سال می شود .
طالبی وافخمی هم باید به جرم توهین به ناموس مردان ایران محاکمه و مجازات بشوند .وحتما کمپینی براه می افتد
روزنامه جوان تا بحال در مورد اختلاسها و مدیران نالایق مطلبی نوشته؟؟؟؟
خدایی کسی که اسم مولد سازی رو انتخاب کرده رو باید بهش جایزه داد چقدر شیک فروش اورژانسی دارایی های دولت رو گذاشته مولد سازی!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کار مخبر بوده یحتمل
مصوبه سران سه قوه دیگه چیه؟ مگه طبق قانون اساسی مرجع قانونگذاری مجلس نیست؟
شهردار نیویورک در واکنش به انتقادات به وضعیت بد گرم‌خانه‌های شهر، خودش در سردترین شب سال به یکی از گرم‌خانه‌ها رفته و همانجا خوابیده است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
مثل زاکانی
کیهان جان ما فکر می‌کردیم کیومرث پور احمد بنّا یا نجّار است! خیلی ممنون که به ما شغل واقعی کیومرث پور احمد رو گفتی وگرنه حیران بودیم!
ابوالقاسم طالبی باید بستری شود، چرا این شخص را به برنامه های تلویزیون دعوت می‌کنید؟! با این کار همان یه ذره اعتبار باقی‌مانده تلویزیون ایران را هم دارید از بین می‌برید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
خخخخه در نظر اولی که 3 تا جواب دهنده را منتشر می کنی ولی نظر ما را که جواب این نظر بود را منتشر نمی کنی؟!!!!! خخخخخه
اگر با رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ موافق هستید(می‌خواهید فیلتر نباشند) به این کامنت مثبت بدین +
اگر با رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ مخالف هستید(می‌خواهید فیلتر باشند) به این کامنت منفی بدین -

با تشکر ، مرکز نظرسنجی
چه گویم که ناگفتنم بهتر است
خجالت
دوست عزیز وزیر کشور بی کفایت، در این گونه شرایط شما می بایستی ماه ها پیش مثل بقیه کشورها که از پلتفرم برای قانون شکنی شکایت می کنند شکایت می کردید، نه شرط گذاشتن !
یعنی آن کارگردان گمنام (چون کسی دیگری را نداشتند) بزور آوردنش جلوی آنتن زنده تلویزیون تا حرفی زده باشد، اینطوری که به زنان جامعه توهین میکند، نشان دهنده این هست که حضور نیافتن هنرمندان واقعی و اصلی و اصیل در حشنواره کار خودش را کرده هست.
یکی از راه های تشخیص بد از خوب روزنامه کیهانه
ادب از که آکوختی از بی ادبان
واقعا متاسفم که سطح فکری جامعه ما به جایی رسیده که مدتهاست شعار بسیار مشکل دار «زن، زندگی، آزادی» مطرح میشه و حتی روشنفکران و نخبگان ما مثل آقای موسوی هم اون رو تکرار میکنند و کسی نمیاد بگه این شعار چقدر مشکل داره. اشکالات این شعار عبارت انداز:

1- این شعار تبعیض آمیزه چون روی «زن» تاکید شده ولی «مرد» نیامده. شاید یک عده بگن به این دلیل روی زن تاکید شده که چون علیه زنان تبعیض اعمال میشه. در حالیکه خیلی جاها هم تبعیض علیه مردان وجود داره مثل سربازی، حضور اجباری مردان در جنگ، مهریه و زندانیان مهریه، نفقه و غیره. در واقع در جامعه ما یک تعادلی بوجود آمده و برخی جاها قوانین به نفع زنانه و برخی به نفع مردان. در مجموع وضع زنان در ایران اگر بهتر از مردان نباشه، خیلی بدتر نیست. در ضمن مگر تنها تبعیضی که وجود داره تبعیض جنسیته؟ تبعیض و رانتهایی که نصیب ثروتمندان و رانتخواران میشه چی؟ تبعیض علیه مناطق دور از مرکز چی؟ در واقع در این شعار در خود بحث تبعیض، یک تبعیض بزرگ اعمال شده! اگر هدف مقابله با تبعیض بوده میتونستند شعار عدالت و برابری سر بدن بجای «زن».

2- یکی از ریشه این شعار به برخی گروههای تجزیه طلب در منطقه برمیگرده که نگاه بسیار سطحی به بحث زن دارند و تحت تاثیر فمینیسم، شعارهای اینچنین میدهند. مثلا در خود کشورهای غربی هم انقدر زنان به جنگ نمیرن که این گروهها روی جنگیدن زنان مانور میدن. در حالیکه «بطور متوسط» زنها ظریفترند و کمتر مناسب جنگ هستند هرچند بعضی زنها هم مناسب جنگ هستند. یک هدف دیگه این گروهها هم اینه که با این شعارها بتونن غربیها رو جذب کنند. در همین جریانات اخیر هم این شعار خیلی در خارج از ایران تبلیغ میشد تا در فضای فمنیستی که در جهان شکل گرفته، بتونه جاذبه داشته باشه بدون اینکه با شرایط ایران تطابق داشته باشه.

3- شعار «زندگی» هم این وسط خیلی مبهمه و میشه برداشتهای مختلفی از اون داشت در حالیکه در سیاست باید تا جای ممکن شفاف بود. مثلا شعار زندگی میتونه به معنی مخالفت با جنگ و کشت و کشتار باشه، مخالفت با اعدام باشه، مخالفت با نگاه دینی به آخرت باشه که بخواد فقط روی زندگی تمرکز کنه یا هدف رفاه باشه یا موارد دیگه. نمیشه گفت همه افرادی هم که چنین شعاری رو میدن یک نظر دارند. مثلا آقای موسوی بعیده که مخالف دین و نگاه به آخرت باشه.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
یکی از سنجیده ترین و بی طرفانه ترین کامنتهایی که اخیرا در تابناک خوندم. با اینکه خودم مخالف شزایط موجودم به نظرم شعار بسیار تبعیض آمیزه! زیرا آزادی در دل خودش زن و مرد رو داره. شعار من زندگی، آزادی ایرانه.
مولد سازی همان خصوصی سازی هست منتها این دفعه قانون اساسی میخواهند دور بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
افرین چقدر از سل.لهای خاکستری مغزتون کار کشیدی
خاتمی می خواست با بیانه هماهنگ شده اش میر حسین را بایکوت کند و به رضا پهلوی هم بگوید من جلؤتر از توهستم
ای کاش مردم و نخبگان و تأثیرگذاران بر افکار عمومی به درجه ای از درک برسند که هر کسی را چون ایشان نیندیشید و فکر نکرد تخریب و تحقیر نکنند.
حکومت پهلوی یک حکومت مزدور خارجی بود
دیروز ترسیدی نظرم را در مورد آن اشوبگر سال 88 منتشر کنی؟!!
در مورد
ابوالقاسم طالبي : بعضي از زنان سلبريتي يائسه شدن خود را تقصير جمهوري اسلامي مي دانند !
---------------------
--- مولانا فرموده : « حرفي از معنا اگر داري بيار » !!
-- جعفر آقا منظور ؟ روي سخنت تان با من بود ؟
-- نه برادر ! خطابم با جناب ابوالقاسم طالبي است !
یائسگی قسمتی از زندگی هر خانم است مادر و خواهر این کارگردان هم این مرحله را می گذرانند از خشم مردم بترس و توهین نکن به هنرمندان محبوب
كيهان : « كيومرث پور احمد فيلمفارسي ساز است » !!
-----------------
-- ميگم مثل اين كه اين بار نوك پيكان حمله كيهان به سوي كيومرث پور احمد نشانه رفت و از چند تا فيلم هاي او ايرادِ « فيلمفارسي » بودن گرفت ! ... بله ؟
-- بعله ! اما تعجب اينجاست كه كيهان از نام « كيومرث » ايرادي نگرفته و نگفته نام او برگرفته از نام شاهان طاغوتي قديم ايران است ! ... مگه نه ؟
-- درسته ! واقعا تعجبه !!
کیهان تو و داداشت،جوان،خوبید،همه بدن!
آقای خسرو پناه خوب صحبت میکنه باید دید که در عمل چه کار میکنه
فعلا که کسی با فیلتر شدن اینستاگرم و واتساپ مسئله ندارد خدا آقا زاده های فیلترشکن فروش را زنده نگاه دارد . وزیر هم منتظر بماند تا بهش تعهد بدهند.
طالبی و افخمی، ادبیاتی که به کار بردید بیانگر سطح فکر پایین شماست. جا داره که عذرخواهی کنید
الان دقیقاً باید صاحبان این دو شبکه چه قولی بدن؟
قول بدن پیام ها رو انتخابی نشر کنند یا مثلاً اگر از پیامی خوششان نیامد، اطلاعات فرستنده خبر رو خدمتتون گزارش بدهند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
قسمت دوم صحیح است
همین که روزنامه جوان به میرحسین و خاتمی حمله کرده ، میشه درک کرد این دو نفر تا حدی برای مردم مفید بودن
ابوالقاسم طالبى بى نزاكت است
آقا نمیخواین اینستاگرام و واتس آپ رو وصل کنید چرا بهونه میارید؟ کی باورش میشه اونا بیان به شما تعهد بدن؟
معاون رئیسی: مخالفین مولدسازی از گشایش در اقتصاد ناراحت هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای معاون آقای رئیسی ، در مورد مولد سازی بهترین راه اینست که جنابعالی و تیم اقتصادی شما با اقتصاددانانی که مخالف این طرح هستند در پیشگاه مردم مناظره بفرمایید ! ضمناً تا قبل از شروع این طرح بفرمایید که با متخلفین و تخلف هایی که در سازمان خصوصی سازی وجود داشت تا بحال چه برخوردی کرده اید ؟ و برای اینکه مردم بهتر در جریان امر قرار بگیرند چهارتا از دارایی های دولت که قصد فروششان را دارید بفرمایید کدام ها هستند و مشتری های احتمالی انها چه کسانی ؟
باسلام آقایون مسول فکری به حال مستاجرین بیچاره درشیرازهم بکنید گویا این شهربی سروصاحب است هرکه هرطوردلش می خواد درباره اجاره بها تصمیم می گیره طویله هاشون رو هم میلیونی واسه اجاره گذاشتن بدا به حال مردم
یکی از مشکلات کشور ما اینه عده ای فقط کارشون حرف زدن و ملتهب کردن افکار است مثل روزنامه کیهان، آقای ع.ر و ... به خدا بده راجع به همه چی نظر میدیم.
"ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند"
صندلی در تلویزیونی که زمانی در آن شهید بهشتی و شهید مطهری مبانی فکری نظام را توضیح داده و با برهان و ادبیات اسلامی با مخالفان صحبت می کردند، حال جای کسانی شده که ادبشان به از استدلالشان است.
ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند
خجالت بکش مزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
وقتی که دو چهره مثلا مثلا مثلا فرهنگی که باید الگو

و نمونه رعایت ادب و انصاف و وجدان و اخلاق و انسانیت باسند
اینطور در یک برنامه به ۵۰ درصد مردم کشور و جهان
را که زنان هستند مورد تحقیر و هتاکی و تمسخر قرار میدهند !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
البته از سیمای میلی که در اختیار یک اقلیتی از تند روهای است انتظاری نمیتوان داشت
محسن رضایی: فرمان عفو عمومی برای دشمنان تلخ و ناگوار بود..
جناب رضایی همه چیز را گفتید غیر از یک مسئله مهم را و آن لزومِ صرف‌نظر کردن و اصرار نورزیدن در مورد ندامت‌خواهی و اظهار پشیمانی کتبی متهمین است. زیرا اگر مسئولین قضایی بخواهند این خواسته را اجرایی کنند، هم شماری از متهمین و زندانیان، زیر بار آن نرفته و همچنان در همین وضع خود باقی مانده و آزاد نخواهند شد و آن شماری نیز که حاضر شوند، این ندامت‌نامه و اظهار پشیمانی کتبی را بنویسند، اگرچه آزاد خواهند ‌شد اما اعتراض و ناراحتی‌شان نه تنها فروکش نخواهد کرد که افزایش نیز خواهد یافت. استاد بازنشسته دانشگاه
معاون رئيس جمهور : « حداقل حقوق -- ٦ ميليون و شش صد هزار تومان -- كفاف زندگي را نمي دهد ! ... حق اولاد با صد در صد افزايش به ٤٠٠ هزار تومان خواهد رسيد » !!
-----------------------
محض اطلاع جناب معاون عرض مي كنم كه با اين هزينه ها و خرج و مخارج حتي حقوق ١٦ و ١٧ ميليون هم كفاف زندگي كارمندي و كارگري و بازنشستگي را نمي دهد و بديهي است كه در سال پيش رو حتي اگر اين مبلغ به ٢٠ ميليون برسد !! ... زياده جسارت است !
-- پدر جونم ، حالا كه حقوقم صد در صد افزايش يافته و به ٤٠٠ هزار تومان رسيده ، برايم همان تبلت پشت ويترين را ميخري ؟ ... آخه پدر جون من تبلت مي خوام ! ... بچه هاي همكلاسي گوشي دارن ، لپ تاپ دارن ، كامپيوتر دارن ! ساعت هوشمند دارن ! پدر جونم ! شما فكر بچه گي خودتان نكنيد كه با كفش جيري به مدرسه مي رفتيد و شلوار وصله دار ! آخه دوره و زمونه ما با شما خيلي فرق داره ! بي بي مي گفت شما كه بچه بودين هر روز يك تكه نون خالي به جيب مي گذاشتين و به مدرسه مي رفتين !
-- يا بُنٓيّٓ ( اي پسركم ) بدان و آگاه باش كه اين حقوق ٤٠٠ هزار توماني تو به عنوان حق اولاد ، كه مي شود روزي ١٣ تومان ، چيزي جز خريد پفك و آدامس و لواشك ونخودچي كشمش نخواهد بود و امروز چنان ديدم كه اكبر آقاسوپري بسته اي پفك كه معلوم بود آن بسته باد شده و محتويات آن نصف آن پاكت بيشتر نيست به مبلغ ١٥ ( پانزده ) هزار تومان به كسي فروخت و اين كه شما توقع داشته باشي با حقوق حق اولادي شما تبلت و گوشي و ساعت و كامپيوتر و لپ تاپ رابخرم و از خجالت شما به در آيم بايد بگويم كه هيهات ... هيهات ! ... اي پسركم مرا ببخش كه در دنيايي زندگي مي كني كه هر روز چيزي نو و جديد به بازار آمده اما افسوس كه دست پدرت كوتاه هست و خرما بر نخيل !.. يا بُنٓي بدان و آگاه باش كه اگر بتوانيم با اين حقوق اول برج را به نيمه برسانيم بايد هر سه مان در خانه روزي سه بار سجده شكر به جا آوريم و خدا را هر روز صد كرور بار شاكر باشيم ! ... بازهم اي پسركم مرا ببخش !
-- به هر حال پدر جان متوجه باش كه من در دهه سوم قرن بيست و يكم زندگي مي كنم ، نه زماني كه پدر بزرگ با شال و قبا و ملكي با يك لوح حلبي مي رفت به مكتب !!
-- خجالتم نده پسرم ! ... خدا عمر و عزتت را زياد كنه ... شرمنده ام نكن ..بازهم مرا ببخش پسركم !
من در عوض دعا مي كنم كه در آينده حتي براي يك ساعت هم شرمنده اهل و عيالت نشوي ... كه اين شرمنده زن و بچه شدن عذابي است بس اليم !! ...قبول كن پسرم !
محسن هاشمی: اگر فائزه عفو شود، خانواده ما هم خوشحال می‌شود.
اما خواهرتان ندامت‌نامه و اظهار پشیمانی کتبی را نخواهد نوشت.
مرجع تقلید ما کیهان است هرچی بگه درسته
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
البته برعکسش
مشگل اقایان اینه که خودشون میگن و خودشون هم تایید میکنند،انگار در یک دنیای دیگه زندگی میکنند،اکثریت مردم را نمیبینند
اگر قرار باشه اوضاع بهبود پیدا کنه و اصلاحاتی صورت بگیره صرفا خاتمی و موسوی رو برای انجام تین اصلاحات قبول داریم ولاغیر.
کیهان مصونیت قانونی دارد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این روزها دونفر کم حرف شدند
یکی علم الهدی
یکی هم برادر محسن

راستی از تنگه هرمز کسی خبر داره، بسته است یا باز؟
"وزیر کشور درمورد رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ: باید تعهد بدهند" این ها طبق قانون ارتباطات و مخابرات جهانی زیر مجموعه سازمان ملل که ایران هم عضو می باشد، عمل می کنند
"معاون رئیس‌جمهور: حداقل حقوق کفاف زندگی را نمی‌دهد" خدا را شکر که در بین مسئولین یک نفر پیدا شد که حرف حق بزند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این موضوع برکسی پنهان نیست
اما می دانیم که ازنظر مسئولین ، کارگران نباید از 200 دلار بیشتر دریافت کنند
این موضوع در طئل 44 سال رخ داده است
"رسایی: اغتشاش خیابانی تمام شده ولی اغتشاش فرهنگی ادامه دارد" اعتراض است نه اغتشاش
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
من موندم رسایی چجوری وارد مجلس شده
وزیر کشور درمورد رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ: باید تعهد بدهند
فردا صبح تهد میدن اونم محضری
مشت حسین چرا اینقدر دست و پا میزنی ح.ب دوست نداره بیاد به تو چه ربطی داره . تو همه چی هم صاحب نظری ؟
محسن رضایی: فرمان عفو عمومی برای دشمنان تلخ و ناگوار بود
دشمنان!!!
"ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده تلویزیون: بعضی از زنان سلبریتی، یائسه شدن شان را هم تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند"
چقدر تلویزیون بدبخت شده که یکسری آدم بدون دسیپلین و بدون آداب و معاشرت را به عنوان کارشناس دعوت می کنند و به عده ایی از افراد این مملکت فحش می دهند خوب فرق تلویزیون مدعی اخلاق اسلامی با آنها در خیابان فحش می دهند در چه چیز است . در ضمن با این حرکت وحدت حاصل می شود و یا تنفر را بیشتر می کنید.
به اقای شروین حاجی پور بابت دریافت جایزه گرمی تبریک عرض می نمایم
از دیدگاه کیهان کل دنیا دشمن خدا و فقط عده ای قلیل در حاکمیت بنده خدا هستند .
روزنامه جوان ! تازه فهمیدی؟
آقای طالبی!لااقل حرمت زنان پاکدامن این سرزمین رانگه دارید!
ای کاش جناب تقوی یک عینک بدون غرض به چشمان مبارکشان زده و واقعیات جامعه یعنی همان کسانی که نردبان ورود ایشان به صندلی گرم و نرم مجلس شدند را ملاحظه کنند و ببینند چه دستاوردهای مهمی داشتند شاید از منظر ایشان رشد کردن در هر زمینه ائی دستاوردی خوب باشد حتی اگر اوج گرفتن نرخ ارز به حدود 44 هزار تومان باشد
تقوی، نماینده مجلس: با صراحت اعلام می‌کنیم غرب گرایان دیگر روی کار نخواهند آمد!....یعنی شما شرق گرایان اجازه نمی دهید؟...
به کجا چنین شتابان واگذاری خودرو به کارمندان بطور اقساطی خارج از چهار چوبی که برای عموم است توسط زیر مجموعه وزارت ارشاد آن هم در دولت انقلابی و مجلس انقلابی تر؟!
واقعیت قیمت ماشین: ماشین 200 تا 300 میلیونی را حداقل یک میلیار می خری این ماشین طی 20 سال باید از رده خارج شود یعنی سالی حداقل 50 میلیون (ماهانه 4 میلیون)، از طرفی حدود 700 میلیون بیش از قیمت واقعی و روز دنیا پرداخت می کنی که سود سالانه ان 175 میلیون(ماهانه 14.5 میلیون)برای داشتن چنین ماشینی هزینه می کنی که سر جمع آن می شود سالانه 225 میلیون(ماهانه 18.5 میلیون) قیمت هر لیتر بنزین را حتی اگر یک دلار و قیمت دلار را 44 هزار تومان در نظر بگیرید ماهی حدود 400 لیتر بنزین می شود که فقط 60 لیتر ان به قیمت 1500 به مردم عرضه می شود بعدا ادعا می شود بنزین باید به نرخ بین المللی به مردم عرضه شود
جناب آقای مظفر در ادعا که همه حکومتها خود را منسوب و برگزیده خداوند و نماینده مردم میدانند! مهم عملکرد حکومتهاست که آیا خداوند از آنها راضی ست؟
آیا واقعاً در قلب مردم جایگاهی دارند؟
حاج کیهان،کیومرث پوراحمد همان قصه های مجید برای ماندگاری و انساندوستی اش کافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
جناب رفیق شریعتمداری کیهان، خودت برای کشور و مردم ایران چکار مثبتی کردی ؟؟؟؟؟

فقط یک موردش را بگو لطفا ،؟ البته اگر هست ؟؟؟؟

نام نیک بجا گذاشتن و دعا کردن اکثریت مردم را که

قطعا نداری و برو فکر کن ببین با خودت چند چندی ؟؟
به شریعتمداری( بحرالعلوم و بحر ال هنر و بحر ال همه چیز )

تو فقط خوب هستی و در تمام علوم و تمام هنر و تمام

موضوعات چیره دست و متر و معیار اندازه گیری هستی !!!؟

و همه باید از تو بپرسند !!! و تو دریای هنر و اصلا هفت

اقیانوس هنر !!! و علم و دانش و مسائل سیاسی و اجتماعی

اقتصادی و نظامی و امنیتی و اطلاعاتی و فرهنگی و نجوم و

اختر شاسی و فیزیک کوانتوم و مکانیک سیالات و وووو

هستی و تو اگر در دنیا نبودی ، کره زمین و کهکشان راه شیری

اصلا برعکس می چرخیدند !!!!! و کن فیکون میشد !!!!!
تابناک‌ از این پس به جای حمله بنویس یورش. حمله ادم رو‌ یاد جنگل و موجوداتش میندازه.
اینستاگرام و واتس آپ هم اومدن تعهد دادن! !!! ! حالت خوبه؟
جناب آقای تقوی این مردمند که تعین میکنند کی باشد کی نباشد،
تقوی، نماینده مجلس: با صراحت اعلام می‌کنیم غرب گرایان دیگر روی کار نخواهند آمد

جناب تقوی درست می فرمایید، چون دیگه 80 درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند و اون طیف 20 درصدی هم وضعیت و تفکراتشون مشخصه، حقیقت چشم بسته غیب گفتید.
واقعا متاسفم برای صدا و سیما و کارشناسهای کم خردش که توهین به نیمی از مردم جهان رو با افتخار پخش می کنه
اسم هر ... را کارگردان نگذارید، امثال محمدعلی طالبی و افخمی برای مردم هیچ ارزشی ندارند. آدمی که ا گاهی حرف زدن نداشته باشد ....
«کیهان: کیومرث پوراحمد «فیلمفارسی‌ساز» است»
اگر نداشتیم این رفیق حسین را چه می شد؟ ایشان ماشاءالله یک تنه در تمامی عرصه ها متخصص هستند.
رفیق حسین
کیه که با قصه های مجید خاطره نداشته باشه؟ کیه که بتونه تاثیر فرهنگی اون کار رو بی تاثیر بدونه
شما چکار کردی برای این کشور و مردم به جز اشاعه نفرت و تفرقه
دیگه وقتشه سران کشور و دلسوزان مردم و انقلاب از این دلقک های پرحاشیه هزینه ساز تبری بجویند نه اینکه تو یه برنامه تلویزیونی که خانواده ممکنه مخاطبش باشه دعوت کنند که بیاد و هرچی از دهنش در میاد بدون فیلتر و پروکسی به زبون بیاره . بعد می گن چرا دانشجویان که قشر فرهیخته کشورند شعارهای چاله میدونی می دن . خوب وقتی استادش اینطوری حرف می زنه دانشجو چی می خواد بشه . استاد سهمیه ای دیگه واقعا نوبره ......
مولد سازی مثل خصوصی سازی کارخانه ها وشرکت های دولتی با وام کم بهره به خودیها واگذار کردید نه تنها وام برنگرداند وتمام منابع تعطیل وکارگران بیکارشدند کمی هم بفکر زندگی بعد مرگ باشید بخاطر خوشنمودی دیگران خودتان به اتش جهنم نیاندازید
قطار پیشرفت؟ دقیقا این قطاره کجاست؟
درود بر شریعتمداری و ابوالقاسم طالبی شجاع و مخلص
چرا به خانهای شاغل حق اولاد که نگهداری
آنها را بر عهده دارند پرداخت نمیشه که اندکی به حقوق ناچیزشان اضافه شود
سخنان طالبی و افخمی تهوع آور بود . از صدا و سیما هم غیر از این انتظاری نیست .
به نظر میرسد آقای طالبی فراموش کرده اند که مردان هم یائسه می شوند! در عین حال خداییش باید فراستی را روی سر حلوا حلوا کرد. صد تا شرف داره نسبت به این یکی
جناب لطیفی سقف حقوق شما هم کفاف زندگی فعلی را نمیدهد. عضو هیئت علمی دانشگاهت دیگه داره با احتیاط ار بیستم به بعد خرج میکنه. یه چیزی بگو بگنجه
آقای محسن رضایی عزیز شما اقتصاد را بچسب بقیه با ما
شرم بر افخمی وطالبی بی نزاکت
وزیر کشور باید تعهد بدهند = چشم عباس آقا
تابناک سانسور وحشتناک شده من یه کامنت خیلی ساده اعتراضی در مورد حق خوری کارمندان حج و زیارت گذاشتم چاپش نکردی،اونوقت ۳ کامنت از یکنفر گذاشتی؟!!!
بهروز افخمی و جواد لاریجانی دارن به در و دیوار می زنن تا مقبول تندروها بشن ..... بابا یه پستی مقامی بدید اینها که اینقدر تهوع آور رفتار نکنند ....
ماازدولت موسوی وخاتمی خاطره های خوب داریم،برعکس ازاصولگراها جزگرونی ،تورم،ا.... مردم چیزی ندیدیم.
اینترنت جهانی؟چون امواج بصورت عمودی از ماهواره به سطح زمین میاید و به نسبت ضعیف است با این تلفن ها کار نمی کند ولی با سرعت اینترنت را بالا بردن و تلفن جدید شدنی است و یا با پشقاب های کوچکتر که حمل ان اسان باشد، تا 2025 دنیای اینترنت تغییر خواهد کرد؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی