بازدید 33534
سه هزار و دویست و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

آیت‌الله مکارم شیرازی: خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست /محسن رضایی: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند/علم الهدی: اینکه هر حرکتی نظام بکند را نقد بکنید، تخریب است / فرمانده انتظامی تهران بزرگ تغییر کرد / درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید / طرح جدید مجلس برای اظهارنظر سلبریتی‌ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه تهران: طرح عفاف و حجاب به ادارات ابلاغ شده است /سید حسن خمینی: اگر انتخابات کمرنگ شود، وضع همین می‌شود که می‌بینید / تولید خودرو در کشور میلیونی شد /دستور رئیس‌جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبوض جدید گاز ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ 27 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علم الهدی: اینکه هر حرکتی نظام بکند را نقد بکنید، تخریب است
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی اظهار کرد: وضعیت امروز ما در برابر دشمن، مشابه با همان وضعیت احزاب است. دشمن امروز هم‌زمان دو راهبرد را در دستور کار دارد؛ یکی سنجش حساسیت مسلمانان در برابر هتاکی به مظاهر دین که در قالب آتش زدن قرآن پیش چشم انظار عمومی، نمود پیدا می‌کند. در وضعیت امروز معیشت و اقتصاد، هر قدم و طرحی که برداشته می‌شود، به دست دشمن خنثی می‌شود و برخی سودجویان در زمین دشمن بازی می‌کنند. این‌که اقتصاد، فرهنگ و هر حرکتی نظام انجام داد را به باد نقد بکشند، تخریب است و تخریب درست نیست و دیگری این‌هایی که لبه تیز نقد را به طرف تخریب نظام بردند، است. متاسفانه برخی مسئولان نیز متوجه نیستند که در میدان جنگ و در حال مبارزه با دشمن هستیم، دشمن در خط براندازی و ستیز با ماست، نفهمیدن آنان به کشور ضربه می‌زند.

شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران در رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل
بزرگترین رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید. روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: در این رزمایش که «درخت بلوط» نام داشت، حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی در کنار بیش از «یک‌هزار ‌و پانصد» سرباز اسرائیلی حضور داشتند. «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب- ۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر شرکت داشتند. به نوشته تایمز اسرائیل این رزمایش در مجموع «پیامی به جمهوری اسلامی» تلقی می‌شود؛ هرچند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این مانور به طور خاص کشور مشخصی را هدف قرار نداده است. کانال ۱۲ اسرائیل هم بدون ذکر منبع گزارش داد، بخشی از این رزمایش شامل «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید طوری رفتار کنیم که دولت تضعیف شود؛ عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. وظیفه ما دعا کردن و تذکر دادن به دولتمردان و امید دادن به مردم است، ولی باید توجه کرد که اگر امید از مردم گرفته شود، کار مشکل می شود. مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده ای می گویند، اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کمرنگ می شود. خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست؛ مسأله حجاب راه های فرهنگی دارد، البته صدا و سیما نیز باید بیشتر از این، به مسأله حجاب اهمیت بدهد.

امام جمعه تهران: طرح عفاف و حجاب به ادارات ابلاغ شده است
کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران: در لیست تحریم‌ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز قرار دارد، اما به فضل الهی امروز در تمام وزارتخانه‌ها و ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و طرح عفاف و حجاب تهیه شده و به همه ادارات ابلاغ شده است. ستاد امر به معروف بلندگویی برای دعوت به خیر است. حتی در برخی از استان‌ها سیستمی پیش بینی شده تا اگر در هر اداره‌ای تخلفی صورت گرفت، توسط این ستاد به بالاترین مسئول منتقل شود و اگر اقدامی صورت نگرفت آن‌ها وارد عمل شوند. آن‌ها دیدند که ستاد امر به معروف در حفاظت از احکام دین و خدمت به مردم موثر است و آن را تحریم کردند.

سفیر ایران در باکو احضار شد
به دنبال اقدام مسلحانه صبح امروز (جمعه) یک فرد به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، «سیدعباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو به وزارت امور خارجه کشور میزبان احضار شد.

فعالیت رسمی ۱۰۰۰ متکدی در تهران
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد تعداد متکدیان پایتخت افزود: افرادی که رسما تکدی‌گری می‌کنند و مردم آن‌ها را به وضوح می‌بینند، عددشان در سطح شهر تهران حدود ۱۰۰۰ نفر است و این افراد حرفه‌شان تکدی‌گری است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تغییر کرد
با حکم سردار احمدرضا رادان فرمانده‌کل انتظامی کشور، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ شد. سردار محمدیان پیش از این فرمانده انتظامی استان البرز و رییس پیشین پلیس آگاهی تهران بود. گفتنی است، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز به‌عنوان رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا منصوب شده است. همچنین مراسم تودیع سردار رحیمی و معارفه سردار محمدیان به‌ زودی برگزار می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی: روز خوب و بد ارزی داشتیم
محمدرضا فرزین با انتشار گزارشی اعلام کرد: «ما یک روز خوب، یک روز معمولی و یک روز ناپایدار را در عملیات احیای ثبات قیمت ارز گذراندیم. در فرصت آخر هفته، تیم بانک مرکزی با بررسی عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ سازی خود ادامه خواهد داد.»

محسن رضایی: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و هر یک می‌تواند دیگری را کنترل و یا تشدید کند. هنگامی که قیمت ارز بالا می‌رود هزینه های مواد اولیه و واسطه ای تولید گران می‌شود، زیرا ۳۰ تا ۴۰ درصد واردات کشور مواد اولیه بخش تولید است. این افزایش هزینه تولید مستقیم روی تورم اثر گذاشته و آن را بالا می‌برد؛ بالا رفتن تورم دوباره قیمت ارز را بالا می‌برد و بدین ترتیب، یک چرخه افزایشی شکل می گیرد و در این لوپ هر عامل عوامل دیگر را رشد داده و تورم و نرخ ارز و هزینه تولید مدام بالا می‌رود.

دستور رئیس‌جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبوض جدید گاز
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به ارقام چند میلیونی در برخی از قبوض گاز، رئیس جمهور دستور داد که ۷۰ درصد افزایش قبوض گاز از بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه امسال به مردم بخشیده شده و تخفیف داده شود. وی توضیح داد: یعنی روال تخفیف بدین صورت است که یک بار قبض گاز با تعرفه قدیم و یک بار به تعرفه جدید محاسبه و در صورت افزایش قبض، ۷۰ درصد از آن به مشترکان بخشیده می‌شود. مثلا حدود ۶۰ درصد مردم که قبض گازشان هیچ تغییری نکرده طبیعتا تخفیفی نیز دریافت نخواهند کرد، ولی مابقی مشترکان از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

صادرات خشکبار به ازای واردات شمش طلا
علیرضا پیمان‌پاک در نشست «رفع موانع و بررسی راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» افزود: در یک سال گذشته اقدامات متعددی برای تسهیل و تسریع در صادرات غیرنفتی انجام شده است. رئیس کل سازمان توسعه تجارت بیان‌ داشت: یکی از این راه ها بازگشت ارز به وسیله شمش طلاست که با صادرات خشکبار شروع شده و اکنون نخستین محموله صادراتی حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به ازای واردات شمش طلا رفع تعهد شده و بانک مرکزی نیز به نرخ روز آن را خریداری می کند.

تولید خودرو در کشور میلیونی شد
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا بهمن امسال، یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. عبدالله توکلی افزود: سال گذشته از نظر میزان (تیراژ) تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشتیم که با توجه به رشد تولید، می‌توانیم تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقا یابیم. وی ادامه داد: در سال ۹۶ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، اما بعد از آن در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سالانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه تولید می‌کردیم و عملا میزان تولید خودرو به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه ناقص تولید می‌شد و در پارکینگ خودروسازان می‌ماند.

اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک چگونه بوده؟
مجری پروژه کالابرگ الکترونیک با ذکر اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان گفت: از وقتی این طرح اجرا شده فروشگاه‌های زیادی درخواست عضویت دادند. حداقل هزار و ۲۵۰ فروشگاه متصل هستند و ۲۸۰ فروشگاه نیز در صف اتصال قرار دارند. فروشگاه‌ها علاقه به عضویت دارند، چون میزان فروش آن‌ها بالا می‌رود. فرداد درباره‌ طریقه‌ اتصال فروشگاه‌ها گفت: این قابلیت به همه‌ دستگاه‌های کارتخوان با بروزرسانی و بارگزاری نرم‌افزار اضافه می‌شود. پشت کارت بانکی شخص شماره سریالی است که کدملی و اطلاعات اعتباری شخص در آن ذخیره شده است. وقتی کارت بانکی شخص را در دستگاه پز می‌کشند اطلاعات شخص استخراج می‌شود. /فارس

درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولی که درد دین نداشته باشد و نسبت به احکام خدا و ترویج دین تفاوتی داشته باشد، به درد دولت انقلابی نمی خورد، چون این موارد در حال تکرار است. به رییس جمهور می گوییم نسبت به قضیه بی تفاوتی بدنه اجرایی کشور در خصوص منکرات به خصوص مساله عفاف و حجاب اقدام عاجل داشته باشید، زیرا مساله با جلسات بی ثمر برای عفاف و حجاب حل و فصل نمی شود. نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: آقای رییس جمهور همانطور که در مساله اقتصادی ورود و تحول ایجاد کرده اید، ورود کنید و تا دیر نشده به بدنه اجرایی، دستورهای لازم را راجع به این موضوع بدهید. وی گفت: مسئولی که در نظام اسلامی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد به درد این دولت نمی خورد و با تحریم کنندگان فرقی ندارد؛ غیرت دینی داشته باشید و از غیر خدا نترسید، مسئول ترسو به درد نظام اسلامی نمی خورد و جایی که باید اقدام کند، نیست و باید مثل رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم وسط میدان باشید و از ارزش های دینی و انقلابی و اسلامی دفاع کنید.

سید حسن خمینی: اگر انتخابات کمرنگ شود، وضع همین می‌شود که می‌بینید
سید حسن خمینی: من در همان بیانیه ای که ابتدای حوادث اخیر نوشتم، عقیده ام را گفتم و هنوز بر آن هستم. مسأله این است که راه حل وضع کنونی کشور گفت و گوست؛ دوز خشونت در جامعه باید پایین بیاید. نمی شود طرفین بگویند ما به شرطی پای کار هستیم که یقه همدیگر را پاره کنیم! یک کشور و یک ملت هستید و افراد هم فکرهای مختلف دارند، راهش گفت و گوی ملی است. مراد من این نیست که با همدیگر حرف بزنیم، البته بزرگانشان باید با همدیگر حرف بزنند، اما گفت و گو در سطح ملی به معنای انتخابات است. سید حسن خمینی در ادامه گفت: باید به این سمت رفت که هرکسی عقایدش را بگوید و در مقابل مردم بگذارد؛ اگر انتخابات کمرنگ شود، وضع همین است که امروز هست. یادگار امام تصریح کرد: باید به این سمت رفت که هرکسی عقایدش را بگوید و در مقابل مردم بگذارد؛ اگر انتخابات کمرنگ شود، وضع همین است که امروز هست.

طرح جدید مجلس برای اظهارنظر سلبریتی‌ها
کمیسیون قضایی مجلس چندین طرح در دست بررسی دارد که این طرح‌ها در قالب «افزودن یک ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی» ارایه می‌شوند. یکی از این طرح‌ها، الحاق یک ماده به ماده ۵۱۲ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است؛ طرحی که به نظر می‌رسد در راستای تهدید و تحدید آزادی بیان و اظهارنظر برای افراد مشهور و شناخته‌ باشد.

ماده ۵۱۲ می‌گوید: «هر کس مردم را به قصد برهم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر اغوا یا تحریک کند، صرف‌نظر از اینکه موجب قتل و غارت بشود یا نشود به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد.» حالا کمیسیون قضایی مجلس در حال تدوین طرحی است که یک ماده به عنوان «ماده ۵۱۲ مکرر» به این بخش اضافه شود. می‌توان گفت، این «ماده مکرر»، در مجموع سلبریتی‌ها و افراد مشهور و پرمخاطب را هدف قرار داده است؛ آن هم با نگه داشتن شمشیر مجازات درجه سه بالای سر آنها؛ مجازاتی که طبق قانون مجازات اسلامی، شامل «حبس بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ سال» و «جزای نقدی بیشتر از ۳۶۰ میلیون ریال تا ۵۵۰ میلیون ریال» است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۰
درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید

دقیقا کدام تحول؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این چه تحولی بوده که فقط اقای ریسی و امام جمعه کرج فهمیده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ایران در گذشته با حضور مستشارانی از کشورهای بیگانه اداره می‌شد اما مردم به رهبری امام راحل با انقلاب اسلامی جایگاه نظام سلطه و استکبار جهانی را نه تنها در ایران بلکه در منطقه متزلزل ساختند. دشمن زخم‌خورده از ملت ایران تاب دیدن اقتدار نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را ندارد فلذا تلاش می‌کند با هر شیوه در سرعت پیشرفت ایران اسلامی وقفه ایجاد کند‌، ولی واقعیت این است که مردم کشورمان در مقابله با توطئه دشمنان آزمون خود را پس داده‌اند و تا پای جان پای ایران، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
برای هر ایرانی این سؤال مطرح است که طی 44 سالی که خاندان پهلوی به خارج فراری شده‌اند چگونه توانسته‌اند در این مدت طولانی هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند؟ آن هم زندگی به شیوه اشرافی در بهترین مناطق جهان و اقامت در لاکچری‌ترین مکان‌های دنیا. آیا غیر از این است که از طریق دستبرد به ده‌ها میلیارد دلار اموال غارت شده ملت ایران بوده است.
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تحویل از این بیشتر دلار 43 آخرین همت رئیس جمهور در موضوع اقتصاد هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بقول رائفی پور : دلار چنده
جناب علم الهدی یک بار به عنوان یه ناظر بیرونی به حرفهات گوش بده متوجه میشی که اگه میخوای صحبت کنی برای ۸۵ میلیون نفر توی این جمعیت مسلمان هست،نیمه مسلمان هست،کافر هست،با حجاب و بی حجاب هست .شما جوری صحبت میکنی که انگار برای یه خانواده پنج نفره نسخه زندگی میپیچی بعد میگی نقد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
در دولت قبلی علم الهدی میگفت مطالبه کنید ، الان میگه نقد نکنید ، عجب عدالتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بستگی داره دولت دست کی باشه اگه دست غیر خودی بود هر نوع انتقادی جایزوحتی مستحب است
در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بازار بورس است و پیش بینی من این است که روند صعودی بازار تا تیر ماه آینده ادامه خواهد داشت من از سه ماه قبل که مجددا به صورت حرفه ایی وارد بازار شدم به طور میانگین ۶۰ درصد سود کسب کرده ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
به به نماینده سازمان بورس در سایت تابناک!!از کی تا حالا اسم کازینو شده بورس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
افرین بر تو نوستاراداموس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تو اگه الان توی بازار بورس سود کرده بودی حتی وقت نداشتی بیای تابناک بخونی چه برسه به کامنت گذاشتن!!
تو خوبی
آقای دکتر رضایی ساعت خواب ، تازه به این نتیجه رسیدید ، مردم رو فقیر کردید ، شما گفته بودید ریال رو بعد از دلار و یورو قویترین پول دنیا و منطقه میکنید پس چی شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
از کرامات شیخ ما اینست:شیره را خورد گفت شیرین است
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
صحت خواب درست است نه ساعت خواب
جناب امام جمعه کرج این اختراع امروز شما قبلا کشف شده.با روشی هم که شما میفرمایید آزموده هم شده و نتیجه نداده.اگر راه حل بهتری به ذهنتان می‌رسد دریغ نفرمایید
آقای علم الهدی حالا که داماد مبارک رییس جمهور شده یاد این چیزها افتادی .
درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید

مثلا چکار کنه مثل اقتصاد همه چیز را دستوری کند و یا گشت های ارشاد را دوباره راه اندازی کند گشت هایی که هزینه کردید اما وضعیت حجاب را بهتر نکرد بلکه بدتر کرد!

امثال شما وقتی استدلال قوی برای حجاب ندارید و می خواهید با زور آنرا تحمیل کنید همین وضع پیش می یاد
برای استقرار دین در جامعه باید دنبال همان چیزی بود که خدا دستور داده نه کمتر و نه بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تفاوت ایجاد شده در جهت اسلامی شدن کشور در مورد حجاب بود و نماز جمعه که آنهم دارد از دست میرود
آقای علم الهدی متحول شدید انشالله بخاطر داماد محترم نباشد
حتما باید دکتر اقتصاد با معدل بالای 19 بگیری که کشف کنی قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند
تحول در اقتصاد را خوب آمدی عکس العمل نماز گزاران دیدنی بوده
محسن رضایی چشم بسته غیب گفتن
تعداد ۱۰۰۰ نفرمتکدی درسطح شهرتهران احتمالاًشناسنامه دارهای آنهاهستندوگرنه تعدادواقعی چندبرابراین است هرچند کشورهای پیشرفته هم ازاین نظردست کمی ازماندارند ولی درکشورهای اسلامی دارای ذخائرنفت وگازوغیره دیدن متکدیان ناممکن ویابسیاراندک هستند برای کشوراسلامی ماباثروت فراوانی که داریم وجودنیازمندان وفقرادل هرانسانی رابشدت بدردمیآوردعلی الخصوص که شاهد رانت هاواختلاسهائی هستیم که یکی ازآنهامیتواندزندگی تمام متکدیان کل کشورمان رانجات دهد جواب خداراکداممان بایدبدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اینا فقیر نیستن! شغلشون تکدی گری است بنده خدا !! الان سرقفلی جایی که گدایی می کنند روزی چند میلیونه!!!
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهورتازه فهمید که قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و هرکدام می‌تواند دیگری را کنترل و یا تشدید کندشما که این را میدانید بفرما کنترل کنید کل ارز در دست دولت است و این بازی موش و گربه را شما در می اورید جلوی عرضه ارز به بازار را میگیرید مسلم است ارز گران میشود این را ملت بخوبی میداند شما اکنون فهمیدید
باسلام
ببینیم دلار قبلا از روی چه کسانی رد شده است.
صالح آبادی. کمیجانی. همتی. سیف. بهمنی. مظاهری. شیبانی. وجاهی. نوربخش. عادلی. قاسمی. نوبری.مولوی
اینها همه می خواستند دلار را مهار کنند اما نتوانستند. فرزین هم نمی تواند.
علت هم خیلی ساده و روشن است و همه می دانیم. در افتادن با صاحب دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
دلار قوی است چون تولید امریکا قوی تر است! با زور و دستور و نمایش هم نمیتوان با آن در افتاد!
اینکه نشه نقد کرد ایراد هست. اگر نقدی نباشه که اصلاح و ارتقایی رو نمیشه برای سیستمی قائل شد،
آقای امام جمعه عزیز البرز . واقعا شما فکر می کنید در اقتصاد کشور تحول ایجاد شده .
قیمت گوشت .
قیمت پیاز
قیمت سایر اقلامی که تولید داخل هستند می دانید یا خیر
تحولی که رئیس جمهور در اقتصادایجادکرد!!!
اقای رضایی خودش به تنهایی این فرمول را کشف کرده باید بهش افرین گفت قرار بود مشکل اقتصاد مملکت را حل کنه فعلا فرمولش را کشف کرده بعد هم بقیه اش را حل میکنه
نمی دونم امام جمعه کرج از حل مشکلات اقتصادی چی دیده که میخواهد مسایل دیگر هم اینطوری حل بشه بابا اقتصاد خرابتر شده می خواهی بقیه کارهای مملکت هم خراب بشه
مملکت شده مضحکه اظهار نظر برخی امام جمعه ها و روحانیونی که تاثیر پذیری های خانوادگی و خاله زنکی در اظهاراتشان موج می زند!معلوم نبود اگر این وضعیت افتضاح اجتماعی اقتصادی در دوران کسی به غیر از داماد علم الهدی اتفاق افتاده بود تا به حال چه تهاجماتی علیهش انجام داده بود.
ورود رئیسی به اقتصاد تحولی جز گرانی و تورم نداشته است پس بهتر وارد مسله حجاب هم نشود که کار بدتر میشود.
آموزش و پرورش به تنهایی باندازه سه و نیم برابر کشور 125 ملیونی کشور ژاپن کارمند دارد.
این حجم از کارمند به علاوه وزارت بهداشت بودجه کشور را به فنا می برد.
باید مانند ژاپن همه این ها خصوصی شود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
باید مثل ژاپن در ایران شایسته سالاری حاکم باشد
محسن رضایی از کجا این همه‌چیز رو می دونه ؟
این آقای رییس محترم سازمان توسعه تجارت واقعا نمی داند که وقتی امکان انتقال ارز برای صادر کننده وجود ندارد، امکان انتقال طلا به طریق اولی وجود ندارد؟؟!!!
جز این که خودمان را گول بزنیم و به طرف بگوییم که شما معادل پیمان ارزی که سپرده ای از بازار داخلی طلا تهیه کنید که این مساوی با فشار به بازار داخلی و افزایش هرچه بیشتر تورم. بدون این که طلا یا ارزی وارد کشور شده باشد. خدایا ما را به صراط مستقیمت هدایت کن ( همان اهدنا الصراط المستقیم ) آمین یا رب العابدین
این آقای رییس محترم سازمان توسعه تجارت واقعا نمی داند که وقتی امکان انتقال ارز برای صادر کننده وجود ندارد، امکان انتقال طلا به طریق اولی وجود ندارد؟؟!!!
جز این که خودمان را گول بزنیم و به طرف بگوییم که شما معادل پیمان ارزی که سپرده ای از بازار داخلی طلا تهیه کنید که این مساوی با فشار به بازار داخلی و افزایش هرچه بیشتر تورم. بدون این که طلا یا ارزی وارد کشور شده باشد. خدایا ما را به صراط مستقیمت هدایت کن ( همان اهدنا الصراط المستقیم ) آمین یا رب العابدین
اقاي محسن رضايي ،خيلي مسئله مهمي رو كشف كردي
امام جمعه کرج احتمالا تو سوییس زندگی میکنه
مکارم درست میگه
خطاب به امام جمعه کرج:
تحول اقتصادی با دستکاری چند عدد و رقم در آمار واقعی، بولتن سازی و تولید و بازنشر گزارشهایی در رسانه ها به سادگی انجام می شود و همه ی آنهایی که به این آمار تردید وارد کنند غربگدا و اصلاح طلب و ضدانقلاب و از این القاب دارند که طبعا صدایشان به جایی نمی رسد.
اما
مساله حجاب اینجاست که کف خیابان کاملا محسوس است و مطالبه گری آن توسط عناصر انقلابی و شخصیت هایی برجسته مثل جنابعالی انجام می شود بنابراین حتی اگر آمار به واقع هم بهبود داشته باشد تا زمانی که در چشم جناب شما و سایر انقلابیون مشهود و کافی ننماید، فاقد ارزش و اعتبار است و تصور نمی کنم تا زمانی که تمام زنهای کشور برقع پوش نشده باشند شمایان راضی بشوید.
چون داماد من رییس است هر نقدی تخریب است ولی خودم قبلاً زمین و زمان را بهم زدم تا دولت قبل را تخریب کنم
رضایی: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورده میگه شیرین است
افرین آقای رضایی کی اینو کشف کردی؟
خوب زحمت بکشید راه حل هم بدید
آقای امام جمعه دقیقا از کدوم تحول اقتصادی حرف میزنید؟تورم ۴۰ درصد یا دلار ۴۵ تومن؟
هر حرکتی قابل نقد است۔تکامل با نقد است۔ زمامی نقد مناسب است که راه حل مناسبی هم بیان شود۔هر منسوخی ناسخی باید داش
ته باشد۔
تورم بالای ایران در این چند سال به دلیل خلق ارز 4200 بود که پول چاپ می شد و دلالی می شد و قیمت را بالا میبردن و الان هم با یارانه یا کالابرگ شاید مانند آن 4200 عمل نکند در خلق تورم ولی تورم بالا را دامن می زند چون چاپ پول هست و یک چیزی اضافی بر بودجه هست
یا این ها را بردارید و فقط به یکی دو دهک جامعه که نیاز شدید دارند بدهید یا مالیات بر دلالی را تصویب کنید وگرنه راه به جایی نخواهید برد و تورم دو رقمی همیشه خواهد بود مانند 50 سال قبل تا الان
قیمت ارز و تورم رابطه مستقیم دارند!!!!!؟؟؟
ملت سالهاست روز به روز داغون میش شما قرار بود تورم را کنترل کنید جناب آقای دکتر رضایی.ماکه بیش از سی سال است همین را میگیم ؟
امام جمعه کرج نمیبینه که دخالت اقای رییسی در اقتصاد وضع رو بدنر کرده حالا میخوان ایشون در حجاب هم وحالت کنه ووضع رو خرابنرکنه؟
اقای محسن رضایی وای به حا ل ملت شما ربط دلار وتورم را تازه فهمیدهایدشما باید راه کار بدهید نه اینکه صورت مسیله را بیان کنید
اقای رضایی عجب کشف بزرگی کردن .. فقط خدا از اون مسولان دلال صفت نگذره که چندسال قبل داشتن قیمتها رو ازاد سازی میکردن به قیمت جهانی مثل طلا و غیره که همه چیز رو به دلار گره زدن .فکر این روزا رو نکرده بودن دلار تا سفره مردم هم پیش میره . همینه ک مدیران ناکارامد با تصمیمات غلط همه چیز رو خراب میکنن .
اقاي امام جمعه کرج: احتمالا آثار تحول اقتصادي دولت رييسي به سر کوچه شما رسيده
آقای محسن رضایی این مطلب را خودش به تنهایی کشف کرده یا از کسی کمک گرفته!!!!
اندر حكايت « نقد » و « نقد »
---------------------
جناب علم الهدي : اينكه هر حركتي نظام بكند را نقد كنيد تخريب است » !!
----------------------
ببخشيد برادر ! كدام نقد ؟ ... نقد آيينه اي يا نقد شانه اي ؟
--- عجب ! نقد آيينه اي ؟ ... نقد شانه اي ؟ ... اين سخن چه باشد ؟
-- چشم عرض مي كنم ! يادش بخير ، زماني كه دانش آموز ابتدايي و راهنمايي بوديم ، عصر جمعه مي رفتيم به سلماني ميرزا عبد النبي تا فردا كه به مدرسه مي رويم ، سرمان تراشيده شده باشد و در مدرسه مورد عتاب و مؤاخذه قرار نگيريم و احياناً چوبي به كف دستمان نيايد !! خدا رحمت كنه ميرزا عبد النبي ، قابي كنار آيينه مغازه اش زده بود كه با خط خوش نستعليق قلمي شده و آن ، اين بود :
« دوست آن است كه عيب دوست را
همچو آيينه روبرو گويد
نه كه چون شانه پشت سر رفته
به هزار زبان مو به مو گويد » !!
و جالب آن بود كه مرحوم عبد النبي به اقتضاي كار و شغلش هم با آئينه سرو كار داشت و هم با شانه !!
و شايد هم به همين علت بود كه مغازه اش را با آن قاب مزيّن كرده بود ! حالا از اين خاطره مي توان به نقد آئينه اي و نقد شانه اي پي برد ! ... پس هر نقدي ، بد نيست ، نقد دوستانه از حُسن نيت است ، و نقد شانه اي از خُبث نيت ! ... خدا رحمت كنه مرحوم والده ، هميشه مي گفت : « دوست ميگه گفتم ، اما دشمن ميگه مي خواستم بگم » !! ... و ديگر آن كه بنده هر وقت از بازار سبزي مي گيرم و عيال ( حفظه الله ) آن را پاك مي كند ، فوري به ياد واژه « نقد » و معناي آن مي افتم ! ... عيال سبزي ها را در يك سيني بزرگ مي ريزد و با صبر و حوصله پاك مي كند ، او هر كدام از سبزي ها كه به خوبي قابل خوردن و استفاده است ، جدا مي كند و سبزي زرد شده و احياناً لهيده شده را هم جدا گانه اينور سيني مي گذارد ، ودر آخر كار سبزي هاي مفيد و به درد بخور را نگه ميدارد و سبزيهاي غير قابل استفاده را دور مي ريزد !! ... به نظرم “ نقد » همين گونه است ! در معناي نقد يكي هم اين تعريف است كه
« نقد عبارت است از جدا كردن سره از ناسره » !!
پس نتيجه اين كه : نقد هميشه به معناي دشمني و عداوت نيست ! گاهي نقد نقد آئينه اي و دوستانه است و از سر خير خواهي ! شايد برخي اوقات ، بعضي نقد ها ، مصداق « عدو شود سبب خير » باشد !! ... و حالا كه سخن از نقد به ميان آمده است اين را هم اضافه كنم كه دو واژه هستند كه مظلوم واقع شده اند يكي واژه « نقد » است كه غالباً به معناي دشمني و عداوت به كار ميرود در صورتي كه هميشه اين چنين نيست ! و ديگري واژه « استعمار » است كه به معني عمران و آباداني است ، اما خب ، اين واژه در قاموس سياست ، نه تنها خوش نام نيست ، بلكه خيلي هم بد نام است و منفور ... !!
رحمت الله عليهم اجمعين ، هم ميرزا عبد النبي ، هم مرحومه مغفوره والده ... ونيز تمام رفتگان و هم چنين تمام رفتگان شما !!
هر حمله بشه ما هم باید نیروگاه اتمی اسرایئل بزنیم
چند ساعت تحقیق کردین تا به این نتیجه رسیدین که تورم و ارز به هم مربوطند ؟؟؟؟
این اختراعتون رو حتما ثبت جهانی کنید
هیچ شرکت گازی دستور رییس جمهور تماشاچی را اجرا نمواهد کرد
می گم این امام جمعه کرج در کجا زندگی می کنه که به رییس جمهور می گه همانطور که وضع اقتصادی را درست کردید وضع حجاب را هم درست کنید، جمله ای خنده دارتر از این نشنیده ام، اخه مرد مومن کجا وضع اقتصادی مردم خوب شده با تورم بالای 50 درصد و دلار بالای 40 هزار تومان، شما دقیقا کجایید، لطفا از خونه هاتون بیاین بیرون و وضع مردم را از نزدیک ببینید و بعد در مورد اقتصاد و حجاب نظر بدهید
این خودرو هایی که شما تولیلدش می کنید = ارابه مرگ
از کرامات معاون اقتصادی ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است .آفرین بر اینهمه زکاوت که رابطه قیمت ارز و تورم و هزینه تولید را پیدا کردید.این یکی از مسائل مجهول ریاضی بود
نحوه موضعگیری وزیر سرتاپا عقده ای ترکیه رو حتما دیدی! دریغ از یک پاسخ به آنها! این دردآور هست که ترکیه علیه ایران بخواهد با گردن کلفتی موضعگیری کند ، ناتو بغل گوشمان ، انجرلیک پر از بمب های اتم، دخالت در منافع ملی ایران در منطقه و ماموریت آنها مهار مثلآ اقتدار ایران؟! آن هم از مانور ترکیه در مرز آستارا!!!سکوت خفت بار باعث گستاخی آنها شد، گاز و نفت رو ندهید همانطور که آنها راه ترانزیت باکو و ترکمنستان را برگزیدند! در دروازه مرز رو ببندید و فله ای پول ملت رو تقدیم اردوغان ها نکنید، اجناس ترکیه رو وارد نفرمایید. تا یه حالی بکنند
پس آزادی بیان چی میشه ؟؟؟؟!!!!!!
چه تحولی در اقتصاد شکل گرفته،
من که قاطی کردم
آقای وزیر آموزش و پرورش با توجه به وعده پوچ شما در رتبه بندی حداقل سال آینده با ۱۸۰ هزار نیروی بازنشسته سر کاردانی و با این بودجه ای که دولت برای سال آینده در نظر گرفته و پاداش ۵۶همت پایان خدمت بازنشستگان عملا بودجه سال آینده نه تنهاافزایش نیافته بلکه منفی ۱۳ درصد کسری داره ، بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق سال آینده که اگر آن رو در نظر بگیری حداقل با ۳۵ درصد کسری مواجه خواهی بود ، این مجلس و دولت به اصطلاح انقلابی فقط با آبروی فرهنگیان بازی میکنه ، چطور میشه بودجه خیلی جاها راحت ۲برابر میشه ولی .....
معلومه که فیمت ارز با تورم رابطه مستقیم دارد هرچند قبلا می گغتین تحریم کاغذ پاره است وضع اقتصادی ربطی به تحربم نداره خوب شد که فهمیدید بلاخره جلوی ضرر رو هر وقت بگبرین منفعته.
آقای عام الهدی چطور در دولت قبل هر روز نقد میکردی و برای معیشت مردم اشک تمساح میرختی حالا کوچکترین اشاره ای به وضعیت فلاکت بار مردم نداری و توصیه به اشکنه خوری نمیکنی ؟؟ میدونی عدس و گردو و رب و روغن برای یه اشکنه عدس چقدر هزینه داره ؟؟؟؟ فقط بدان یه ماست کوچک سون شده ۵۴هزار تومان
كى يارانه نقدى رو با كالابرگ عوض ميكنه بره تو صف واسته و اقلام محدود با قيمت بالا بخره
ما که هر روز به خرید که می‌رویم آقای رییسی رو دعا و آرزوی طول عمر براش میکنیم بخاطر چنین شکوفایی اقتصادی و این قطار پیشرفت ؟؟ راستی واقعا سید محرومان بهترین لقبی بود برای شما ؟؟ فکرش رو نمیکردم که روزی ۸۰ درصد جامعه زیر خط فقر باشن .
وای جون شما به هر کس کار دارید به سلبریتی های عزیز کار نداشته باشید.
پوتین جنایتکار در کنار استالین و هیتلر و چنگیز در رتبه چهارم فاسدترین قرار گرفت البته شیطان بزرگ هرگز فراموش نشود ؟؟ شیطان همیشه دنبال گول زدن انسانهاست.
جالبه عراقی ها به دنبال کم ارزش شدن دینار جلوی بانک مرکزی تجمع می‌کنند ولی ایرانی ها کارن ملی اجازه می‌کنند و جلوی صرافی ملی صف میکشن و رییس رو تشویق می‌کنند؟؟
ایران بهشت دلالان
ایران بهشت کاسبان تحریم
ایران بهشت طلافروشان
ایران بهشت محتکران
ایران بهشت پزشکان مالیات گریز
ایران بهشت بساز و بندازها
ایران اگر دل تو را شکستند
تو را به بند کینه بستن
.......
شک نکید که رییسی و تیم افراطی او کشور رو دچار بزرگترین بحران قرن خواهند کرد .بحران تورم ، بحران فساد ، بحران امنیت ،بحران جنگ ، بحران قبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ورشکست خواهیم شد
فوری فوزی فوری
بزودی کشور با بحران قبر مواجه خواهد بود
پیر شدن سریع و سونامی وار جامعه ، فشار و استرسی که ب مردم حاکم شده ، سکته ها ،، سرطان ها و.. باعث سونامی مرگ و میر در کشور خواهند بود ، حال جنگ و خونریزی که طرف دیگر ماجراست ؟؟‌
آقای رییسی فکر چاره کن ، فکر این کشور رنجور و خسته کن .
آقای رییسی پاشو گاری کن
فکر جاره باش
فکر این کشور رنج کشیده و خسته باش
زرشک که روزی با قیمت پسته برابری میکرد به یک دهم بسته رسیده ؟؟ آقایان به فکر کشاورز بد بخت خراسان جنوبی باش .
آقای محسن رضایی، این را که گفتی بچه من هم میداند، بفرمایید تا کنون چه اقدامی انجام شده!
آقا محسن وقتی بودجه توسط دولت و مجلس سربه سر بسته نمیشه یا منابع محقق نمیشه باعث کسری بودجه و نهایتا استقراض از بانک و چاپ پول میشه که این کار باعث کاهش ارزش پول ملی و بعد تورم میشه
کمترین حد سواد چقدره؟ کی میتونه بگه تو قرن بیست و یکم کمترین حد سواد چقدره؟
رادیکال 2 قبوله؟
مطمعنم رئیسی حتی نمیدونه رادیکال دو چند میشه
و بودجه رو تقدیم مجلس کرده
و ما در کشورمون جوان هایی داریم که روی مرز علم درحال پژوهش و تحصیل و پیشبرد محدوده ی علم هستن و رئیس جمهورمون به لوکوموتیو میگه لوکوموتیر، این دردو باید به کی بگیم؟
حضرات حتمآ مستحضر هستند که ایران چند ماهی هست که تیتر اول بولتن های اخبار های کره خاکی شده؟!! آن هم نه به نیکی!!! بلکه برعکس، این روش اصلا قابل درک نیست
ممنونم از روشنگری تون، من تا به حال فکر می کردم ارز و تورم رابطه ای با هم ندارند!!!!!!!
یعنی دکترای محسن رضایی همین رو مشخص کرده براش ؟؟؟؟
جناب علم الهدی شما به ماه داماد عزیزتان بفرمایید تا جلوی افزایش گرانی و تورم را بگیرند
و مشکل مسکن و دارو و خودرو و هوای آلوده و سمی و سرطانزا و آموزش و پروش و اختلاف طبقاتی نجومی بین مسولان با ۸۰ میلیون نفر از مردم
و فعالیت هزاران مافیای قدرتمند ودر خودرو و دارو و مسکن و صادرات و واردات و بانکداری و معادن ووو هزاران مشکل و کمبود موجود را رفع کنند

و یا حداقل کاری کنند که کارگران و کارمندان و بازنشستگان با حقوق ۶ یا ۷ میلیون تومانی شان بتوانند حداقل ده روز
ماه را گذران کنند

مطمئن باشید که آنها که با خانواده شان بیش از ۸۰ میلیون نفر از جمعیت کشور هستند شما و ایشان و بقیه را دعا میکنند
متاسفانه سواره از پیاده و سیر از گرسنه ، خبر ندارند !!!!
حضرت ایت الله .
فعلا قرار نا نوشته در مورد حجاب استفاده از زور است کسی مسولیت نمی پذیرد ولی عملا درحال اجرا است .
با عرض معذرت نظر من در خصوص تلاش صدا و سیما خلاف نظر شما است . صدا و سیما بگونه ای عمل کرده که هیچگونه اعتبار و تاًثیری در جامعه ندارد که بتواند در مسله حجاب یا هر مسله دیگری ورود پیدا کند .
فرمایش معاون محترم اقتصادی بدیهی است و همه مردم این تحلیل ساده را بلدند . ما از ایشان و دیگر مسئولین اقتصادی ، تحلیلهای عمیقتر و فرمولهای نجات جامعتروبهتری را انتظار داریم.
رح جدید مجلس برای اظهارنظر سلبریتی‌ها......ملاک فقط 20:30 و اخبار کیهان است....
امام جمعه کرج، تحول اقتصادی را کجا دیده؟....دلار 45 یا خانه متری 50 میلیون! یا تورم 45 درصدی!!!!
"آیت‌الله مکارم شیرازی: خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست" فرمایشات جنابعالی کاملاً صحیح است، اما یکی از شرایط مرجعیت آگاه به زمان بودن است ، لذا این فرمایش جنابعالی بایستی خیلی وقت پیش می فرمودید نه وقتی که کارد به استخوان برسد و مردم علناً اعتراض بکنند، تا اینکه شما متوجه قضیه بشویید، این روش برازنده مراجع نیست.
"محسن رضایی: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند" خب حالا وظیفه شما و بانک مرکزی چیست؟ آیا شما به خوبی به وظیفه خود عمل کرده اید؟
"درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید" رئیسی هیچگونه تحول مثبتی در اقتصاد ایجاد نکرده است و وضعیت معیشتی مردم هم روز به روز بدتر شده است نمی دانم این امام جمعه به استهزاء این سخن را گفته است یا اصلاً از اقتصاد مملکت خبر ندارد.
جناب آقای علم الهدی نقد به معنی تخریب نیست بی تفاوتی نسبت به امور کشور تخریب است
واقعا جای خوشبختی داره که محسن رضایی بالاخره رابطه اینا روفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است!
از كرامات شيخ ما چه عجب
پنجه را باز كرد و گفت وجب
واقعا این آقای رضایی نبوغ عجیبی دارد
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و هر یک می‌تواند دیگری را کنترل و یا تشدید کند. هنگامی که قیمت ارز بالا می‌رود هزینه های مواد اولیه و واسطه ای تولید گران می‌شود، زیرا ۳۰ تا ۴۰ درصد واردات کشور مواد اولیه بخش تولید است. این افزایش هزینه تولید مستقیم روی تورم اثر گذاشته و آن را بالا می‌برد؛ بالا رفتن تورم دوباره قیمت ارز را بالا می‌برد و بدین ترتیب، یک چرخه افزایشی شکل می گیرد و در این لوپ هر عامل عوامل دیگر را رشد داده و تورم و نرخ ارز و هزینه تولید مدام بالا می‌رود.
-----------------------
جدی میگی ؟!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت ارز با تورم زابطه مستقیم دارد !!!! عجب کشفی فرمودین
مرد مومن ادام اسمیت ۱۵۰ سال پیش این فرضیه را گقته بیش از دو میلیون نفر در سراسر دنیا تین فرضیه را در مقطع کارشناسی تحصیل کردن دقت کنید ۱۵۰ سااتااال پیش
خب گفتنش این چه ربطی داره به الان راه حل بلدین ؟ بدین بلد نیستین ؟ خوش اومدین
ما تحول بزرگ اقتصادی آقای رییسی را که ایشان از ان دم می زند نمی بینیم. مردم از این دولت انقلابی جز گرانی، تورم، بدبختی چیزی نمی بینند کمر مردم زیر این بار اقتصادی شکسته
خدا قوت حاج محسن
خسته نشی
آقای امام جمعه جناب ریاست جمهوری چه تحولی در وضع اقتصادی داشته اند؟ ممکن است یک مورد را نام ببرید ؟
اقای علم الهدی تحریب در این دولت خیانت است اما در دولت قبل عین ثواب بود
رئیس جمهور لطف فرموده اند که قیمت چندین برابر شده گاز را درصدی کاهش داده اند
به مرگ گرفته اند تا به تب راضی کنند
کلاً هر کس بجز آقای علم الهدی اظهارنظر کند تخریب است و دختر جانش و داماد جانش ناراحت می شوند. یاد دورانی بخیر که ایشان همه چیز را خودش میگفت و از دیگران میخواست آزادی بیان داشته باشند و اصلاً اینها تخریب دولت روحانی نبود.
اً
اقای رییسی چقدر گرون کرده که 70 درصد تخفیف میدهد

این خبرنگاران چقدر بدند که در خبرها همیشه از گرون شدن انرژِ در اروپا میگویند ولی در ایران صدایشان در نمیاید
درخواست یک امام جمعه از رئیسی: تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید را درباره بی‌تفاوتی به حجاب هم اجرا کنید!!!
یعنی میخواین حجاب رو هم مثل اقتصاد نابود کنید؟!
ایا فکر می کنید با خشونت می توان مملکت را ارام کرد؟؟؟
چه عجب حضرت ایت الله اظهار نظر کردند. بقیه ی بزرگواران کجا تشریف دارن؟
از کرامات شیخ ما چه عجب مشت باز کرد و گفت وجب . از کرامات دیگرش این است عسل را نخورده می گوید شیرین است
حدود ۶۰ درصد مردم که قبض گازشان هیچ تغییری نکرده طبیعتا تخفیفی نیز دریافت نخواهند کرد، ولی مابقی مشترکان از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.
به نفع پرمصرف ها و پرمصرفها چه كسي هستند. پرمصرف كسيه كه تو خانه اش استخر داره و خانه چند صد متري بلكه بيشتر و براي گرم كردن آن احتياج به گاز فراوان دارد
آقاي رئيسي براي قشر ضعيف كاري بكنيد چيزيكه به نفع عموم مردم باشد
از اینکه بعد از سالها که ادعا می کردند نرخ ارز تاثیری ندارد و بلاخره با گرفتن مدرک دکتری در رشته اقتصاد متوجه رابطه تورم و نرخ ارز شدند جای شکر دارد
آقای مکارم حالا حالا دیر نمی شد چه عجله ای بود که در خصوص حجاب سخن بگویید
جناب امام جمعه محترم کرج!آیا منظورشماازتحول اقتصادی همین تورم افسارگسیخته است؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بله دقیقا
تحول در اقتصاد؟؟ جناب آقای امام جمعه محترم
میشه،مصادیق تحولاتی که فرمودید رو در نماز جمعه هفته آینده،بیان بفرمایبد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
وقتی همه چیز رو‌مجانی بیارن در خونه، ادم فکر می کنه تحول اقتصادی اتفاق افتاده
درود بر دكتر رضايي اقتصاد دان بزرگ.
برای تخفیف 70 درصدی گاز که منت بر سر ما گذاشتن و تخفیف دادن یه مثال کوچیک میارم. قبض گازی که 50 هزار بوده رو کردن یک میلیون حالا لطف می کنن تخفیف میدن و می شه 300 هزار.
امام جمعه محترم کرج. عزیز جان، کدام تحول در اقتصاد را میگوئید؟ فروپاشی و افزایش قیمت دلار و سکه و مسکن و گوشت و لبنیات و حبوبات؟ همین کار رو در مورد بی حجابی هم کردند دیگر. قبلاً با شال میگشتن حالا بی شال میگردن
اقای امام جمعه کرج گویا از جیب مبارک خرج نمیکند تا متوجه شود برنامه اقتصادی دولت بی اندازه افتضاح بود!و مردم را بیچاره کردن با این جراحی اقتصادی!!حالا ایشان میفرمایند با همین فرمون به مسایل حجاب و دین هم ورود کنن!!!؟؟ نه تورو خدا چون با این فرمون همه را کلا کافر میشن!!
آقای رضایی هم واقعاً غیب گفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
آقای امام جمعه لطفا خدمات دولت رو لیست کنید مردم ببینند.دولت به جز فلاکت هیچ دستاوردی نداشته
محسن رضایی: گویا شما در این مملکت تا الان زندگی نمی کردین که بدونین از سالها قبل قیمت ارز و تورم رابطه مستقیم داشته و دارد و قیمت اجناس به کلی تحت تاثیر دلار هست.

هر کسی تو این مملکت زندگی می کرد می رفت دم در مغازه یه جنسی بخره می گفتن به خاطر دلار قیمت فلان n برابر شده شما هم n برابر پول بده. اینو همه مردم چون دارن می رن مغازه می دونن.

. بازم جای شکرش باقی هست که الان به این نتیجه رسیدین.
خوب است از آیت الله مکارم سوال شود چه کسی در مساله حجاب خشونت و فشار به خرج داده که شما نگران شده اید؟
از امام جمعه کرج لطفا سوال بفرمائید:
فقط یک نمونه از تحولاتی که رئیس جمهور ایجاد کرده اند را نام ببرند. البته ایشان تحول زیاد ایجاد کرده اند مثلا قیمت ارز که الان می بینید با تلاش شبانه روزی ایشان محقق شده است.
حاج آقا اتفاقاً همان تحولی که در اقتصاد ایجاد کردند را در حجاب و عفاف هم ایجاد کردند، کافی سری به سطح بازار شهر و پاساژها بزنید حتماً متوجه هر دو تحول خواهید شد!
امام جمعه محترم كرج كدوم تحول ؟مسكن،اتومبيل،تورم موادغذايي،ارز،سكه ....... واقعا شما دراين كشورزندگي نمي كنيد كه چنين حرفي ميزنيد؟
باعث تاسف است که حتی یک خبر خوب هم در بسته خبری تان پیدا نمی شود. البته اشکالی به شما وارد نیست بلکه نمی توان انتظار دیگری دشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
چون سایت سیاسی هست!
حضرات حتمآ مستحضر هستند که ایران چند ماهی هست که تیتر اول بولتن های اخبار های کره خاکی شده؟!! آن هم نه به نیکی!!! بلکه برعکس، این روش اصلا قابل درک نیست
دکتر رضایی عزیز نیاز نیست در مورد دوره های آموزشی جدید که داری طی میکنی افاضات بفرمایی چون مردم دربدر این دوره ها رو با گوشت و پوستشون حس کردن
رابطه مستقیم دلار با تورم !!!!!!!!!
واقعا جناب رضایی اقتصاددان و باهوش هستن
قیمت ارز و تورم با یکدیگر رابطه مستقیم دارند
امام جمعه کذج
تحولی که در اقتصاد ایجاد کردید؟؟؟؟
اقایون ایا خبر از مردم و درد و رنج مردم دارید؟؟؟
خبر از تورم دارید؟؟؟
خبر از سفره های خالی مردم دارید؟؟؟؟
خود گوییی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
حکایت این روزهای تعریف و تمجید دولتی ها و مسئولین از همدیگه هست.
این از اون تعریف میکنه و اون از این تعریف میکنه. همایش و نمایش و سمینار و سمیناهار برگزار میکنن و به هم جایزه میدن.
خلاصه واسه همدیگه سنگ تمام میذارن و جوری صحبت میکنن و جوری اوضاع کشور رو گل و بلبل نشون میدن که انگار کشورشون سوئیس هست.
آقایون از خواب خودخواسته بیدار شین. . با ایشالا ایشالا و ماشالا ماشالا که کاری درست نمیشه.
.آقای محسن رضایی دانستن اینکه بالا رفتن قیمت دلار در کشور ما باعث افزایش تورم میشود نیاز به دکتری اقتصاد با معدل 19 ندارد این را هر بچه دبستانی هم می داند.هنر متخصص اقتصاد باید این باشد که دلار 27000 تومانی تحویل گرفته در مرداد 1400 را امروز به زیر 10.000 رسانده باشد نه آنکه آن را به 45000 تومان افزایش داده باشد.جناب رضایی متاسفانه خرما بر نخیل است و دست ما کوتاه ولی خدمتتان عرض میکنم اگر من اختیارات و نفوذ شما در دولت را داشتم ظرف یکهفته دلار 45000 تومانی امروز را به زیر 10.000 تومان میرساندم و اگر واقعا هدفتان کاهش تورم و خدمت به مردم است تابناک که از خودت است مرا یافته و ادعایم را در میدان عمل امتحان کنید.
آقای عمام جمعه. جناب ریسی درست همونطور که در مورد اقتصاد داره کار میکنه در مورد حجاب هم داره کار می کنه. اینکه شما چطور رشد مسائل اقتصادی رو می بینید ولی مسائل حجاب رو نه از بزرگترین سوالهاست.
نظرات خاص منتشر کردن .... مثلا هنر هست؟!!
تحول اقتصادی ؟
ما که جز گرونی تورم، دود و ترافیک چیزی نمیبینیم
نکنه با چشم بصیرت دارید کشور نگاه میکنید؟
و همینطور رابطه تورم با سیاستهای اقتصادی شما
سلام، ای کاش کسی پیدا می شد و به آقایان علم الهدی ، امام جمعه کرج و سردار عزیز دکتری اقتصاد می فرمود اینقدر نمک روی زخم مردم نریزید و سکوت کنید خیلی بهتر است آقای دکتر رئیسی جراحی اقتصادی کردن و ۸۵ میلیون تو کما رفتن معلوم نیست چند نفر از اینها بهوش بیایند ؟!!!!
باز هم جمعه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
از جمعه جنوب شرقی که چیزی نمی گن سکوت انگار تواونجا
آقای امام جمعه اگر در اقتصاد تحولی ایجاد شده بفرمایید در حقوق کارگران و کارمندان هم تحول ایجاد شود نه فقط حجاب
خدا را شکر آقای رضایی بالاخره پعد از چند سال کار و کوشش وتلاش .متوجه شد رابطه ارز و تورم نسبت مستقیم دارند
اگه خدا هم به بی حجابی رضایت بده ، این امام جمعه ها رضایت نمی دن
ارزش پول باقیمت پول تفاوت دارد هرچقدر نرخ بهره و تورم زیاد بشه قیمت پول بیشتر میشه چون هیچ کس حاضر نیست آنرا بصورت قرض و یا با قیمت پایین در اختیار کسی قرار بده بانک ها برای وام دادن پول پول بیشتری درخواست می کنند
عجب . عجب . عجب . عجب . عجب . عجب !!!
آقایان وضع مالی خود را می‌بینند و همه را آنگونه فرض می‌کنند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی