بازدید 34249
سه هزار و دویست‌ و سی و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست عطاءالله مهاجرانی از مولوی عبدالحمید / حاجی دلیگانی: با این لایحه به تورم بالای ۴۰ درصد می رسیم / چمران: جهت قناعت برای اعضای شورا ماشین خریداری نکردیم / نماینده مجلس: هر هجمه‌ای به صداوسیما در راستای طراحی رسانه‌های غربی‌ است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نوری قزلجه، نماینده مجلس: گلایه رئیس جمهور از وضعیت اینترنت، فرار به جلوست / حکم «منع فعالیت» در فضای مجازی نماینده سابق مجلس / احتمال تغییر در ریاست سازمان حج و زیارت / داماد یکی از سرکردگان ضد انقلاب خارج نشین بازداشت شد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 18 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

چمران: جهت قناعت برای اعضای شورا ماشین خریداری نکردیم
مهدی چمران در حاشیه نشست خبری امروز چهارشنبه در خصوص جزئیات برنامه چهارم شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی موضوع انتشار فیش حقوقی رئیس دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران، گفت: اعلام شده که این موضوع رسیدگی شود. ما هم رسیدگی خواهیم کرد و گفته‌ایم که فیش را بیاورند تا جزئیات را بررسی کنیم تا متوجه شویم چگونه به این مبلغ رسیده و چه میزان از آن معوقه بوده است. البته در حال حاضر این فرد لغو قرارداد شده و علت اصلی دلیل نوع استخدام بوده که نباید این کار انجام می‌شده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت مبالغ اخذ شده، گفت: در خصوص برگرداندن حقوق‌ها و یا مبالغ سیستم‌های نظارتی باید تصمیم بگیرند. البته نظر من برگرداندن مبالغ است.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران حقوق ندارند، بلکه حق‌الجلسه می‌گیرند که این حق‌الجلسه بر اساس قانون توسط وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارائه می‌شود و شورای عالی به تمام کشور و تهران این حق‌الجلسه را اعلام می‌کند. وی با اشاره به اینکه میزان دریافتی خود به عنوان ریاست شورا حدود ۱۸ میلیون تومان است، گفت: ما در جهت قناعت در این دوره حتی برای اعضای شورا لپ تاپ و ماشین خریداری نکردیم. علی رغم افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان، امسال بودجه شورا نسبت به سال قبل تنها 7 درصد اضافه شده است. به این ترتیب ما با کمال قناعت کار را به پیش می‌بریم.

نماینده مجلس: هر هجمه‌ای به صداوسیما در راستای طراحی رسانه‌های غربی‌ است
احمد راستینه درباره بودجه صدا و سیما و هجمه‌ها به آن، شایعه ردیف بودجه جداگانه و ۱۰ هزار میلیاردی برای سریال «حضرت موسی(ع)»، حواشیِ ساترا و انتشار سریال بدون گذراندن فرآیند قانونی تولید و نمایش توضیحاتی داد. راستینه در ادامه گفت: امروز یکی از دستگاه‌هایی که بار اصلی فرهنگ کشور را به دوش می‌کشد و در برابر هجوم سنگین غرب برای در هم شکستن فرهنگ و هویت ایران اسلامی به میدان آمده‌اند، همه تلاش خود را به کار بسته و ایستادگی می‌کند، صداوسیمای کشور است. همه باید بدانیم که هر هجمه‌ای به رسانه ملی وارد می‌شود، خارج از نقدهای دلسوزانه و منصفانه‌ای که سازمان صداوسیما و همه عناصر فرهنگی باید به آن توجه و دقت داشته باشند، در راستای طراحی رسانه‌های غربی برای بی‌اعتبارسازی و کم‌اثر کردن نقش رسانه ملی در دفاع از هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی ما به شمار می‌رود.

شاهین صمدپور با سپردن قرار وثیقه آزاد شد
شاهین صمدپور، مستند ساز و خبرنگار که در ۵دی ماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، ساعتی قبل به قید وثیقه آزاد شد. پنجم دی ماه فاطمه دانشور، عضو پیشین شورای شهر تهران و مدیرعامل خیریه مهرآفرین با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود، از ‎بازداشت شاهین صمدپور مستندساز و خبرنگار خبر داد. براساس برخی صحبت‌های کاربران فضای مجازی، به نظر می‌رسد، صمدپور بعد از ساخت مستندی در مورد حنانه کیا بازداشت شده است.

محسن هاشمی: دولت با خودآزاری اصرار دارد در این شرایط سخت بماند
محسن هاشمی‌ نوشت: مجموعا از تحلیل‌های موجود کارشناسان و سیاسیون و اقتصاددانان و برنامه‌ریزان نشان از آن دارد که به‌رغم تاخیر در ارسال بودجه بدون برنامه هفتم، دولت نتوانسته در دومین بودجه‌ای که ارایه کرده، کاستی‌های پیشین را که مدعی آن بود، جبران و برطرف کند. دولت بودجه مناسبی را با در نظر گرفتن شرایط سخت امروز که اتفاقا اصرار دارد با خود آزاری در آن بماند، تقدیم مجلس نکرده و لذا مشکلی را با آن حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را افزایش می‌دهد. باز هم بودجه عمرانی نادیده گرفته شده و این پیام بدی برای اقتصاد ایران است. در نهایت نتیجه گرفته‌اند به صورتی به نظر معلوم شده که نه برنامه مهم است و نه بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای به تراژدی، کمدی یا روزمرّگی تبدیل شده‌اند. ولی آنچه موضوع مقاله امروز است، سهم ناچیز محیط زیست از بودجه است که با زندگی و زیست انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد و البته به یکی از موارد مهم آن آلودگی هوا و حمل و نقل که عامل بسیاری از بیماری‌ها و تلف کردن وقت و انرژی هست، پرداخته نشد و لذا متاسفانه به حمل و نقل عمومی کلانشهرها اهمیتی داده نشده است.

وزیر کشور: تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی شایعه است
احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی شود، گفت: شایعه است.

اطلاعیه ساترا: منتظر اقدام قانونی دستگاه قضا درباره سریال «سقوط» هستیم
ساترا در خصوص انتشار بدون مجوز سریال نمایش خانگی سقوط اطلاعیه‌ای منتشر کرد: در پی ادامه انتشار غیرقانونی و بدون مجوز مجموعه نمایشی سقوط به اطلاع عموم می‌رساند سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) بر اساس وظیفه قانونی خود، همزمان با انتشار خبر تولید این سریال از سکوی فیلیمو درخواست کرد برای دریافت مجوز تولید و انتشار این مجموعه نمایشی اقدام کند. تذکرات مکتوب پیاپی ساترا به فیلیمو و هشدار نسبت به عواقب بی‌توجهی به قانون نیز توسط سکوی فیلیمو نادیده گرفته شد. با استمرار بی‌توجهی این سکو به مکاتبات و تذکرات مکرر ساترا، این سازمان بر اساس وظیفه قانونی اقدام به مکاتبه با نهادهای ذی‌ربط به ویژه دادستانی کرد و خواستار برخورد قانونی برای توقف انتشار این سریال به دلیل بی‌توجهی سکوی فیلیمو به تذکرات پیاپی این سازمان و انتشار بدون مجوز تولید و پخش سریال سقوط شد.

کنایه به عبدالملکی: برادر! قرار نیست همه تپه‌ها را شما فتح کنی. کمی استراحت کن
محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر «فرهیختگان» در کانال تلگرامی این روزنامه نوشت: ظاهرا آقای حجت عبدالملکی در جایگاه رئیس مناطق آزاد، فرزند امام جمعه کیش را مشاور انتخاب کرده‌اند، ایشان را نمی‌شناسیم، اما آقای عبدالملکی را خوب می‌شناسیم. جناب عبدالملکی شما به درست یا غلط مدتی در این مملکت وزیر کار بوده‌اید و از آمار بیکاری خصوصا بیکاری جوانان تحصیل کرده خوب اطلاع دارید. خودتان را جای یکی از آن جوانان فارغ‌التحصیل شریف، امیرکبیر، تهران و... بگذارید که در به در دنبال کار هستند؛ پس از این حکم انتصاب شما چه حسی پیدا می‌کنند؟ این حکم شما در راستای فسادستیزی است؟ این حکم در راستای شایسته‌گزینی است؟ این حکم در راستای مبارزه با رانت و نظام تعارض منافع است؟ جناب عبدالملکی شما یک بار با ایده‌ی توهمی ایجاد شغل با یک میلیون تومان، تخصص جوانان انقلابی را به استهزا کشیدید، یک بار با عملکرد ضعیف‌تان در وزارتخانه، ابرتورم پدید آوردید و نارضایتی تولید کردید و حالا با این جنس انتصاب‌ها تبعیض را تئوریزه می‌کنید و آتش به جان اعتماد مردم می‌اندازید. برادر! قرار نیست همه تپه‌ها را شما فتح کنی. کمی استراحت کن.

ادعای فرشاد مومنی درباره علت برکناری وزیرِ دولت احمدی‌نژاد
فرشاد مومنی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: در دولت احمدی نژاد خانم وحید دستجردی گفت به ما برای واردات داروی ضروری ارز ندادند، در حالی که ارز‌ها را برای واردات خودروی لوکس و لوازم آرایشی دادند. او که برملا کننده این ماجرا بود، عزل شد. فرشاد مومنی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه در این نشست با بیان اینکه باید برای شناسایی کانون‌های اصلی فساد تلاش کرد، گفت: یکی از بزرگترین ظلم‌هایی که به نام بازارگرایی مبتذل در ایران به نیروی محرکه فساد و عقب ماندگی تبدیل شده این است که توصیه‌های برخی در حالی صورت می‌گیرد که به شرایط موجود کشور اعتنایی نمی‌کنند و تحت عنوان اینکه اگر کمبود ریال و ارز رفع شود، دولت‌ها را در یک مسیر تباهی قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید از نظر اندیشه‌ای برای مبارزه با فساد بسترسازی کنید، روی این مساله تمرکز کنید که ریشه فساد در کشور، کمبود ارز و ریال است؟ با روشن کردن این مساله می‌توان راه را بر بسیاری از خطا‌ها ببندیم. /جماران

محمد فاضلی خطاب به مقامات سیاست خارجی: نگران نمی‌شوید؟ راحتید؟
محمد فاضلی، جامعه شناس نوشت: اظهارنظر‌های رئیس‌جمهور چین، رئیس‌جمهور کره جنوبی، قرارداد‌های چین با عراق و عربستان، دیوارنویسی بر سفارت‌خانه‌های خارجی، تحرکات خارجی برای تحدید نمایندگی‌های ایران، اظهارنظر‌های مقامات اروپایی و ... کسی از مقامات سیاست خارجی این مملکت را به فکر فرو نمی‌برد؟ نگران نمی‌شوید؟ راحتید؟


درخواست عطاءالله مهاجرانی از مولوی عبدالحمید
وزیر ارشاد دولت اصلاحات با انتشار یک توییت از مولوی عبدالحمید خواست نسبت به اعدام یک روحانی سنی در عربستان واکنش نشان دهد. عطاءالله مهاجرانی نوشت:
جناب مولوى عبدالحمید
دوست گرامى و قدیمى
السلام علیکم و رحمة الله
با تاسف شیخ عوض القرنى، عالم دینى متمیز و نویسنده و منتقد مخلص، در عربستان سعودى به جرم انتقاد به اعدام محکوم شده است. شایسته است که براى ممانعت از اعدام عالم دینى اهل سنت و جماعت، جنابعالى سخنى بگویید، حسبنا الله.

نبویان: تحریم کنندگان سپاه را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد
نماینده تهران در مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای تحریم سپاه گفت: اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد، اتحادیه اروپا را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد و مدافعین ملت ایران و مدافعین مقاومت در منطقه می‌دانند با تروریست‌ها چگونه مواجه شوند. حجت الاسلام سید محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با فارس، با اشاره به تلاش پارلمان اروپا برای تحریم سپاه گفت: تبیین این که چرا این‌ها الان آمده‌اند و می‌خواهند سپاه را تحریم کنند، بسیار مهم است. نبویان ادامه داد: اتحادیه اروپا همگام با آمریکا می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه ملت ایران و سپاه وضع کند و علاوه بر تحریم‌های سابق، تحریم‌های جدیدی را می‌خواهد داشته باشد. در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، نیروی نظامی یک کشور را تحریم کنند و اولین بار ترامپ چنین کاری انجام داد و سپاه را تحریم کرد. /فارس

فعال اصلاح‌طلب: خاتمی هم جای رئیسی می‌آمد، مشکلات حل نمی‌شد
مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که مهم‌ترین مشکل کشور ما تحریم‌ها نیست بلکه مدیریت است. مسئولان قبل از اینکه مسئولیت بگیرند، بسیار مانور می‌دادند که اگر ما روی کار بیاییم وضع کشور خوب می‌شود، اما در عمل بهبودی دیده نمی‌شود و تردیدی نیست یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اعتراضات چند ماه گذشته وضعیت نابسمان اقتصادی بوده است. وقتی تورم، گرانی و بیکاری گسترش شدیدی داشته است، مردم به ستوه می‌آیند. مدیریت کشور باید با عدد و رقم و بر اساس واقعیات باشد نه بر اساس تعصبات سیاسی، گروهی و جناحی.» او ادامه داد: «می‌گفتند دولت عوض شود، اوضاع درست می‌شود؛ پس چرا نشد؟ آن‌هایی که می‌گویند ضرورت این کشور اصلاح ساختارهاست آدرس غلط می‌دهند، زیرا ۸۰ درصد مشکلات به مشکلات برون‌مرزی ما برمی‌گردد. می‌گویند باید زیرساخت‌ها درست شود، اما توجه نمی‌کنند تا وقتی تحریم هستیم، زیرساختی درست نمی‌شود. با عوض‌ کردن افراد هم مشکلی حل نمی‌شود و حتی آقای خاتمی هم جای آقای رئیسی رئیس جمهور می‌شد، نمی‌توانست مشکلات را حل کند، زیرا کشور در بن‌بست سیاست خارجی قرار گرفته است و تا مجموعه نظام عزم راسخی برای برقراری ارتباط با دنیا نداشته باشند، منوال همین است که می‌بینیم.»

هاشمی‌طبا: جای مذاکره چه می‌خواهند بگذارند؛ مثلا کره شمالی باشیم؟
مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به این که آقای جلیلی گفتند مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد؛ بنظر شما ممکن هست، گفت: خب جای مذاکره چه می‌خواهند بگذارند؟ باید یک الگویی باشد. مثلا کره شمالی باشیم؟ کره شمالی مصرف زیادی ندارد، اما ما در داخل همه چیز را رها کردیم و بی وقفه اقلام خوراکی و قیمت‌ها بالا می رود. برای سال ۱۴۰۲ تورم پنجاه درصدی پیش بینی شده است؛ آیا باید دست روی دست بگذاریم؟ /خبرآنلاین

مطهری: ایران گرفتار سیاست‌ورزی روس‌هاست
علی مطهری گفت: متأسفانه این تصور را دارم که ایران در سیاست‌ورزی روس‌ها گرفتار است. حتی اگر در دیگر موضوعات سیاست خارجی و به‌ خصوص احیای برجام هم می‌بینید که به موفقیتی دست پیدا نکرده‌ایم، به دلیل همین گرفتاری‌مان در حواشی جنگ اوکراین است. /شرق

میرکاظمی: اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود 
رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲ سهم وام‌های خرد ۲۰۰ همت در نظر گرفته شده است و آیا سهمیه وام ازدواج کاهش می باید، گفت: امسال به گونه‌ای تنظیم کردیم که اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود به گونه‌ای که تکلیف ما لا یطاقی به گردن بانک‌ها انداخته نشود ومنجر به ناترازی بانک‌ها، اضافه برداشت و تورم نگردد. آیین نامه اینها در دولت تنظیم می‌شود و انشاءالله کمتر از گذشته نخواهد بود.

وزیر رفاه: فکر می‌کنیم ۱۴۰۲ سال آسانتری داشته باشیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دولت و مخصوصا شخص آقای رئیسی کمر همت بسته اند و دستور دادند که حتما به حقوق بازنشستگان توجه شود و هم دولت و هم سازمان برنامه توجه ویژه ای به حقوق بازنشستگان داشتند و فکر می کنیم سال آینده سال آسانتری داشته باشیم.

واکنش سخنگوی صمت به اجاره کارت ملی برای قرعه کشی خودرو
قالیباف در پاسخ به این پرسش که بحثی مطرح شده است که کارت ملی افراد برای خرید خودرو در بورس و یا در قرعه‌کشی‌ها اجاره داده می‌شود آیا این موضوع را تایید و تکذیب می‌کنید؟ گفت: من این موضوع را نشنیده‌ام چراکه شناسایی افرادی که شانس بالایی دارند و جزو طرح سهمیه جوانی و خودروهای فرسوده هستند کار دشواری است. دلالان چگونه و طی چه فرآیندی می‌خواهند این افراد را شناسایی کند و قبول کنید که شناسایی این افراد دشوار و این فرآیند پیچیده است و درباره صحت آن به‌دشواری می‌توان درباره آن اظهارنظر کرد.

نماینده تهران: افشای لیست بدهکاران بانکی در لایحه بودجه نیست
خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حذف شفافیت تسهیلات کلان از بودجه پیشنهادی دولت گفت: بعد از تصویب حکم قانونی شفافیت تسهیلات کلان در بودجه سال ۱۴۰۱ و روشن شدن بیش از نیمی از کل تسهیلات بانکی، انتظار می‌رفت، دولت در تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ این مصوبه را درج کرده و آن را تقویت کند، اما متاسفانه حکم قانونی مرتبط با شفافیت تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط بانکی از تبصره ۱۶ لایحه پیشنهادی دولت حذف شده است. عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص افشای عمومی لیست بدهکاران بانکی بیان داشت: با توجه به ثمرات اجرای قانون انتظار می‌رفت حکم قانونی شفافیت تسهیلات بانکی، پیش دستانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده و ابعاد آن به سایر مولفه‌های مالی شبکه بانکی گسترش یابد. اما متاسفانه تلاش‌های بعضی بانک‌های ذی نفع عدم شفافیت که با افشای اطلاعات تسهیلات، وام‌های پرداختی به شرکت‌ها و افراد وابسته به آن‌ها علنی می‌شد، موثر واقع شد و دولت تمامی احکام با رویکرد نظارت و شفافیت را از تبصره ۱۶ بودجه حذف کرد.

خودروسازان نباید عرضه خودرو در بورس را مهندسی کنند
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: استفاده از سازوکار بورس موجب حذف رانت شد در واقع قیمت خودرو در بازار از بهای آن در بورس کمتر است و استفاده از این مکانیزم موجب شد که حدود 10 هزار میلیارد تومان رانت از این حوزه حذف شود. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ساماندهی صنعت خودرو باید گام‌هایی مانند رشد تیراژ تولید، ارتقای کیفیت، واردات و... برداشته شود تا با افزایش عرضه، قیمت خودرو کاهش یابد و خودرو که در حال حاضر به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده، مصرفی شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که عرضه خودرو در بورس خودرو آیا به این معنا نیست که خودرو کالایی سرمایه‌ای است، تصریح کرد: از آنجاکه میزان تولید این کالا نسبت به تقاضا کم است؛ در واقع در این شرایط یا از سازوکار مزایده استفاده می‌شود یا قرعه‌کشی، که مکانیزم قرعه‌کشی نوعی بخت‌آزمایی است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری به منظور کاهش زیان انباشته خودروسازان و توجه به واردات خودرو به منظور تامین نیاز مردم، ادامه داد: خودروسازان نباید عرضه خودرو در بورس را مهندسی کنند، این شرکت‌ها باید روزبه روز بر تیراژ تولیدشان بیفزایند؛ وزارت صمت نیز باید نظارت جدی بر مکانیزم عرضه خودروسازان داشته باشد.

احتمال قطع سهمیه آرد در کردستان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: سهمیه آرد واحدهای خبازی فاقد کارتخوان در استان قطع شود تا همه این واحدها نسبت به این مهم اقدام کنند. حامد قادرزاده روز چهارشنبه در جلسه اصلاح نظام یارانه گندم و آرد استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مسئولیت اصلی واحد خبازی بر عهده صاحب پروانه است؛ بنابراین در صورت وقوع تخلف، باید با صاحب پروانه برخورد انجام شود. وی اضافه کرد: هر واحد خبازی که سه بار مرتکب تخلف شده باشد، باید لغو مجوز گردد، چراکه بحث نان مردم از مسائل بسیار بااهمیت است. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه سهمیه واحدهای پلمب شده به نزدیک ترین واحد خبازی اختصاص یابد تا مردم دچار مشکل نشوند. افزود: خبازی ها به جای اینکه هزینه را به مردم تحمیل کنند، باید فعالیت خود را مدیریت کرده تا اقتصادی باشد. قادرزاده ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص سهمیه آرد خبازی ها به فرمانداری ها واگذار می شود و از این به بعد مسئولیت تعدیل سهمیه و صدور پروانه بر عهده فرمانداری هاست. /ایرنا

حاجی دلیگانی: با این لایحه به تورم بالای ۴۰ درصد می رسیم
حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: دولت به وضعیت شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ تورم، رشد اقتصادی یا بیکاری در لایحه بودجه توجه نکرده لذا پیش بینی می‌شود با این لایحه به تورم بالای ۴۰ درصد برسیم. حاجی دلیگانی معتقد است: در یکی از بند‌های تبصره بودجه سال ۱۴۰۱ که بر عدم افزایش قیمت کالا‌های اساسی تاکید شده بود، نتیجه چیز دیگری رقم خورد، حال در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ برنامه‌ای در این خصوص پیش بینی نشده است. متاسفانه مشخص نیست دولت برای سال آینده چه برنامه‌ای دارد! از سوی دیگر دولت به بهبود شاخص‌های اقتصادی در لایحه ۱۴۰۲ توجه نکرده است؛ نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی از جمله این شاخص‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۳۱
چمران !
جهت قناعت در هزینه های بیت المال ؛ در آستانه ۹۰ سالگی استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
استعفا ؟ ...حالا اين استعفا چه باشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
فیش حقوقیشو منتشر کند معلوم میشه چند مرده حلاجه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
عطاالله خان برگرد ایران.
در غربت چه کار داری می کنی؟ خرج و مخارجت را از چه راهی تامین می کنی؟ آبا تابعیت کشور روباه پیر را هم گرفته ای!؟
از راه دور نسخه تجویز می کنی و عرض ارادت می کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جناب چمران اگه برای برادرت حرمت قائل بودی استعفا میدادی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جناب وزیر! با معطل شدن بی فایده برای توافق در حال سفت کردن گره دار اقتصاد انتظاری شده ایران هستیم بدست خودمان
آقای مهاجرانی، شما خیال میکنید که با این حرکات، مجددا” از شما دعوت به صرف وزارت می‌شود. یادتان باشد که یک پناهنده به دولت فخیمه انگلستان هستید و همچنین دارای شهروندی و پاسپورت آن کشور. حسین شریعتمداری خیلی خوشحال می‌شود که شما را در ایران ببیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جناب مهاجرانی هر اتفاقی که در ایران یا سعودی بیفته به تو لندن نشین هیچ ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
مهاجرانی الان برام معلوم شده تو فرقی با شریعت مداری نداری.تازه لااقل شریعت مداری حرف دلش و میگه اما تو ریا کار هستی.لندن بمون کسی نمیخوادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جناب پیروز چرا صورت مساله را پاک می کنی، یعنی جناب مولوی نمی تواند جواب دهد.
بساط افزایش های دوگانه یا چندگانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید برای سال بعد بر چیده شود و تمامی حقوق ها براساس هزینه زندگی افزایش یابد. با اینکار ماده 111 قانون تأمین اجتماعی هم رعایت میشود و حقوق حداقل بگیر از حقوق حداقل بگیر کارگری بیشتر میشود. هر گونه مصوبه غیر از این باعث ابطال مصوبات دولت و تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری خواهد شد بی برو برگرد.
اش این دولت انقدر شور شده که صدای خودی ها هم دراومده.
راستینه جان خدا تو را برای صدا و سیما و صدا و سیما را برای تو حفظ کند.امثال تو نبودند که غربی ها صدا و سیما را درسته قورت میدادند!!!!
امروز پست های اینستاگرامی را چک می کردم جالب بود که تعداد بازديد ها و لایک ها حتی از قبل از فیلترینگ این اپلیکیشن بیشتر بود و تنها نتیجه ایی که داشته بازار VPN فروش ها در کانادا و ایران را اساسی داغ کرده و حجم بالایی از خروج ارز از کشور را به همراه‌ داشته مسوولین کمی تفکر و تعقل به خرج دهند
چمران تو که گفتی این مبلغ بابت معوقات بوده.خوب نیست ادمی به سن و سال تو که متشرع هم هست دم به ساعت حرف هاش رو عوض کنه.اول بررسی میکردی بعد افاضات میکردی!!
آقای وزیر قدیمی! این مدت توی لندن چه‌طور گذشته؟ علی‌رضا اکبری رو میشناسی؟
آقای وزیر قدیمی! این مدت توی لندن چه‌طور گذشته؟ علی‌رضا اکبری رو میشناسی؟
حقوق جناب چمران ۱۸ میلیون حقوق دفتردار ۳۳ میلیون، این با هیچ منطقی سازگار نیست. آقای چمران در جهت شفافیت موضوع فیش حقوقی خود واعضای شورا را منتشر کنید
اگر آقای چمران به جای آن خانم خودش استعفا می داد، بهتر بود ، بهتر است قانونی وضع شود که در هر نهادی اینچنین اهمال کاری می شود بالاترین مقام توبیخ شود نه جزیی ترین خلافکار
شورای شهر مظلوم
اول قرار بود که اعضای شورای شهر از کسانی باشند که حقوق نمی گیرند بعد بعنوان اینکه بلاخره وقت می گذارند و بابت ایاب و ذهاب هزینه می پردازند حقوق بهشون دادند حالا دیگر خسته میشند و باید منشی و دفتردار و راننده و... داشته باشند حالا همه اینها به کنار نتیجه کارشان برای شهر اینه که یک هزینه یزرگ برای مردم می تراشند و هیچ خاصیتی ندارند، شهردار که از جای دیگر تعیین می شود فقط حقوق می گیرند که بعد از 43 سال اسم بزرکراه فتح را بگذارند شهید متوسلانی، این که دیگر شورای شهر نمی خواهد بدهند همان فرهنکستان زبان انجام بدهد
محسن هاشمی: دولت با خودآزاری اصرار دارد در این شرایط سخت بماند

وقتی بودجه عمرانی باعث تورم شود چه فایده
بودجه عمرانی وقتی به نفع مردم است که از محل چاپ پول نباشد و از یک منبع مطمئن تامین شود
این موضوع در مورد برنامه های ۵ ساله هم صدق می کند
در برنامه های پنج ساله نباید با رشد نقدینگی و چاپ پول دنبال توسعه باشیم
توسعه واقعی یعنی اینکه از پول حقیقی و درآمد حقیقی و درست توسعه صورت بگیرد و هر دو آیتم کمیت و کیفیت باهمدیگر دیده شود
در برنامه های قبل فقط به کمیت توجه شده است و بشدت هزینه های چندبرابری ایجاد کرده است
مثلا در جاده سازی کمیت وجود داشته است اما کیفیت نه و همین بی کیفیتی باعث افزایش هزینه شده است
نماینده مجلس: هر هجمه‌ای به صداوسیما در راستای طراحی رسانه‌های غربی‌ست جناب راستینه میشود بفرمایی درکدام طرح فرهنگی صداوسیما موفق بود؟ صداوسیما حتی نتوانست مجریان خودش را به نظام اسلامی پایبند کند اونوقت دربرابر رسانه های غربی ایستادگی کرد؟ اقای راستینه صداوسیما تنها چیزی را بخورد ملت میدهد مسابقات هست که هرشبکه توسط مجریان درحال برگزاری مسابقه انهم تولید نه بلکه کپی شده از رسانه های اسیایی وغربی مثل هند وامریکاست جناب راستینه صداوسیما با جو خفقانی که در درون سازمان خودش ایجاد کرده مجریان وهنرمندان ان سازمان فهمیدند که این رسانه فرهنگی ان رسانه ای نیست که برای احاد مردم باشد بلکه یک رسانه وتریبون جناج خاص هست وگرنه هرروز گزارش منفی درزمان روحانی بخورد مخاطبان میداد وسیاه نمایی میکرد ولی امروز زبانش بسته وگوشش کر وچشمانش کور دربرابر طلم مضاعفی که رئیسی ونمایندگان مجلس برای مرم تدارک دیده اند هست صداسیما بودجه برای چی بگیرد؟ ا
درود...جناب چمران خسته نباشید...لطف کنید حقوق سی و سه میلیونی به پرسنل بی تخصص ندهید بعد دم از صرف جویی بزنید
مگه بودجه بندی هم بلدید؟
اب و هوای لندن به عطا مهاجرانی ساخته
سهمیه آرد کردستان قطع میشود ؟ پس ملت بینوا ی کرد چکار کند
آقای مهاجرانی شما هم شایسته هست که از منزل لاکچری خودتان درلندن بیرون بیایید، تشریف بیارید در کشور خودتون ،برید در منطقه سیستان بلوچستان ساکن بشید واز نزدیک مولوی عبدالحمید رو پند واندرز بدید ! شاید اینطوری ایشون نصیحت پذیر تر شوند !!! زشته ، واقعا برای شما افت داره ، که اون کلمات قصاری که دوستان شما به در ودیوار سفارت انگلیس یادگار گذاشته اند را نادیده بگیرید ،زحماتشان را ضایع کرده ، و همچنان در لانه روباه پیر ! سنگر گرفته و گهگاهی هوس مزه پرانی وارسال توییت‌های بی نمک و پند واندرزهای بی ثمر را بکنید ، در ضمن جنابعالی اگر فراموشکار هستید ،ما نیستیم وخیلی خوب به خاطر داریم که روزگاری بر سر سفره همین عربستانی نشستید که امروز خواهان افشاگری در مورد حاکمانشون هستید ، هنوز التماس وتمنای شما رو از خاندان سعودی برای گذران زندگی خود وفرزندتون رو فراموش نکرده ایم !!!! امیدوارم تابناک منتشر کنه .
حداقل ۱۰ بار کامنت گذاشتم وقتی که در کشور فرش قرمز برای برجام پهن کرده بودن !یکی میگفت ۵ دقیقه مانده یکی میکفت شکاف با غرب به مو رسیده یکی میگفت تحریم تمام شو
ولی من بی سواد گفتم عمرا برجا سر بگیرد با این کلید واژه میگی نه بشینین نگاه کنین
حالا هم با جمیع جهات میگم تمام شد تمام ! فرصت تمام
آقای مهاجرانی
برای آقای مولوی عبدالجمید متاسفم اگه دوستی مثل تو داشته باشه . الکی خودت رو نچسبون به بزرگان
... شايعه رديف بودجه جداگانه ١٠ هزار ميلياردي براي سريال حضرت موسي !
-----------------------------
به نظرم اين طور مي رسد كه زماني بود كه مردم بيشتر به فيلم و سريال توجه داشتند و كمتر به اخبار و تحليل و تفسير سياسي ، اما اينك بر عكس ، اكثر مردم بيشتر دنبال اخبار و تحولات روز هستند و كمتر به دنبال فيلم و سريال ! ... البته هر چه تحصيلات و سطح سواد بالاتر باشد اين تمايل بيشتر ! ...
--- ببخشيد ! شما اشتباه نمي كني ؟
-- شايد ! ... اما بنده اين طور فكر مي كنم كه عرض كردم ! نمونه اش ممكنه مشتريان سالن هاي سينما باشه كه داريم مي بينيم !!
-- خب ، البته نظر شما در حد يك نظر و فرضيه است !! ..به هر حال ده هزار ميليارد خيلي خيلي پوله كه بخواد خرج يك سريال بشه كه معلوم نيست مخاطبش چه قدر باشه !
-- عرض بنده هم همينه برادر !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
منم می خوام سریال
حضرت نوح
حضرت داوود
حضرت آدم
حضرت یعقوب
حضرت یونس
حضرت ابراهیم
حضرت لقمان
حضرت سلیمان
حضرت عیسی
حضرت.....
بسازم. باید بودجه اش تامین بشه
!! چی نمی شه
این چه مملکت اسلامی دیگه؟؟
مهاجرانی بسه دیگه !
پاشو بیا . دیگه کسی باهات کاری نداره . خسته شدی توی این مدت از بس موضع گیری کردی راجع به همه چیز :-)
قبوله دیگه بیا :-)
جناب مهاجرانی شما در لندن هستید؟
آقای چمران از شما بسیار ممنونیم که چنین لطف بزرگی به مردم ایران کردید!!!
فعال اصلاح طلب یعنی هیچکی نمیتونه مشکل کشور رو حل کنه؟
اگر خبر ناصحيحي از صدا و سيما پخش شود و كسي اعتراض كند، آيا اين اعتراض وارد است يا هجمه ي خارجي ها حساب مي شود؟
آقای قالیباف خرید خودرو در بورس فرایند پیچیده ای هست چرا مردم عادی باید هزینه کارهای شما رو بدن این طرح در صپرتی خوبه که همه دسترسی داشته باشن من خودم سه ساله در بورس فعالم ولی هنوز مپفق نشدم از این روند فروش خودرو در بورس سر دربیارم آخه ورا اصرار به کار اشتباه دارین؟؟؟شما فقط طرف خودرو ساز رو میگیرین و این به منافع ملی ضربه میزنه از ما گفتن بود یا علی مدد
آقای چمران چقدر خوبه یکمی از برادر شهید تان یاد میگرفتید
عجب شیر تو شیری شده این کشور!
وزیر رفاه گفته اند که سال ۱۴۰۲ کارگران در رفاه بهتری خواهند بود!!!؟؟؟

چطور میتوان باور کرد که با حقوق ۷ میلیون تومانی و تورم

بالای ۵۰ درصد فعلی که در زمینه مواد غذایی به بالای صد

در صد میباشد ، رفاه بهتری را کارگران کشور داشته باشند ؟
میخواستم یه جی بگم دیدم منتشر نمیشه پس موفق باشید
وای وای اقای چمران . چه کنن پس با پای پیاده و توی مترو . کی از گوشی های اپل صد میلیونی شون محافظت کنه! خدایی ش شما اهل عرفان و سلوک و بریده ازدنیا تا حالا کجا بودین ! اگه بازنشسته ی دولتی که حقوق معلومه و این هجده تومن جدای اون . اگر هنوز در خدمتی و مامور باز هم با فیش حقوق تعیین میشه . لما خارج از شمول . حق جلسه . ماموریت و اضافه کارت رو هم بگو .
عضویت در شورای شهر وکار یک وجه اجتماعی داره خیلی از افراد تحصیل کرده باسوابق درخشان مهندسی بازنشسته هستند که حاضر هستند افتخاری باحقوق صفر خدمت کنن مطالبه انتظار امتیازی هم از سازمان های حقیقی و حقوقی هم به نفع خودشون اطرافیان ندارند حتی هزینه های شورا ایاب ذهاب هم از جیب خودشون پرداخت کنن نه ازجیب بیت المال
مگر تاکنون برای اعضای شورا ماشین خریداری میکردید. با کدام پول.
اقای چمران انقلابی خودخوانده،چندین دوره رییس شورای شهر بودی هنوز به این نتیجه نرسیدی که اولا قرار نیست هر عضو شورا الزاما ماشینی برایش خریداری شود ثانیا اگر هم بخواهید ماشین در اختیارانها بگذارید بایستی یکبار به تعداد اعصا ماشین خریداری شده و در اختیارانها جهت استفاده کار منحصر به شوراگذاشته شود و با تمام شدن دوره خدمت انها در اختیار عضو جدید گذاشته شود نه مالکیت ان به اعضا واگذار کنید
محض رضای خدا یه خبر خوب بدید.به خدا کلافه ایم.حداقل یه خبر خوب بسازید شاید برای ساعاتی خوش باشیم
بودجه صدا و سیما و نهادهای به اصطلاح فرهنگی را نصف کنید و مستقیم ب مردم بدهید،شک نکنید سطح فرهنگی جامعه ترقی زیادی خواهد نمود،چرا که شکم گرسنه دین و ایمان سرش نمیشه.
این چه قانونی است که برای اعضای شورای شهر باید ماشین خرید. برای سایر کارمندان که قراره ۳۰ سال خدمت کنند کسی دوچرخه هم نمی خرد. دوره موقتی میایند اغلب کاری هم نمی کنند و میروند. این از آلودگی هوا این از ترافیک این از مراکز پسماند زیر پنجره خونه مردم این از ساختمان سازی های دارای تخلف
آقای چمران ما از اینکه برای شما از جیب بیت المال ماشین نخریدن عذرخواهی میکنیم
ظاهراً منت گذاشتن سر مردم تبدیل به رویه آقایون شده
حاجی دلیگانی معتقد است: در یکی از بندهای تبصره بودجه سال 1401که بر عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید شده بود، نتیجه چیز دیگری رقم خورد، حال در لایحه بودجه 1402 هیچ برنامه‌ای در این خصوص پیش بینی نشده است. متاسفانه مشخص نیست دولت برای سال آینده چه برنامه‌ای دارد؟ از سوی دیگر دولت به بهبود شاخص‌های اقتصادی در لایحه 1402 توجه نکرده است، نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی از جمله این شاخص‌ها هستند.

حالا واقعا برای مسوولان مهمه؟ یا موارد دیگری در اولویت است؟
یک موضوع ساده وپیش پا افتاده
مانند فروش خودرو
میلیون ها ساعت وقت و انرژی مجری و برنامه ساز وافرادی که به عنوان کارشناس در این گونه برنامه ها در رادیو تلویزیون حضور دارند و همینطور میلیون ها صفحه اینترنتی را در مدت 3 سال به خود اختصاص داده. این در حالی است که خرید و فروش خودرو درکشورهای دیگر حتی کشورهای آفریقایی از خرید یک آدامس راحت تر است.
این تنها یک نمونه از بحران های خود ساخته دولتی است که می گوید شبانه روز بفکر رفاه و معیشت مردم است.
اگر رانت وتبانی و دلال بازی و بورس بازی برای فروش خودرو در کار نبود خیلی راحت با اقدامات ساده مانند اختصاص خودرو برای هر استان بر اساس جمعیت آن استان و با اعلام پلیس راهور وشناسایی کسانی که 15سال یا بیشتر مالک دائم خودرو فرسوده هستند این بساط قرعه کشی را جمع می کرد. هم خودرو فرسوده اسقاط می شد وهم به تدریج مشکل آلودگی هوا برطرف می شد.
هررررر هجمه ای؟
می دانم باورش برایتان سخت است اما مولوی عبدالحمید ایرانی است بلوچ ایرانی است.
جناب آقای حاج دلیگانی خداوند شما را نگهدارد کمک کنینی اگر بودجه صحیح تدوین نشده از تصویب آن جلوگیری شود
وی با اشاره به اینکه میزان دریافتی خود به عنوان ریاست شورا حدود ۱۸ میلیون تومان است، گفت: ما در جهت قناعت در این دوره حتی برای اعضای شورا لپ تاپ و ماشین خریداری نکردیم. علی رغم افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان امسال بودجه شورا نسبت به سال قبل تنها هفت درصد اضافه شده است. به این ترتیب ما با کمال قناعت کار را به پیش می‌بریم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای مهاجرانی تکلیف خودتانراباخودتان درخارج ازکشور ومستمعین پیام هایتان رادرداخل کشورمشخص کنید که واقعاً شماکدام وری هستید اگراینوری هستید که ظاهراًهرچندقت بکبارمطلبی میفرمائید داغ که ماراخوش آید چراتشریف نمیآورید دروطن همگی مستفیض شویم واگرنه بفرمائیدحکمت آن چیست که دردیارکفر رحل اقامت افکنده اید که ماهم متوجه شویم
شما ها که 32 سال مذاکره کردید با غرب ارتباط گرفتید کدام مشکل حل شد قبل تحریم مشکل فساد دزدی است کشوری با این همه ثروت چرا باید تورم بیشتر از سوریه طالبان .,.. داشته باشد
جناب مطهری درست است، کی به ایجاد و تشکیل گشت ارشاد در مجلس شورای اسلامی ایران رای داد؟! متاسفانه در مورد اوکراین ایران چشم بسته بدون محاسبه سود و زیان وارد معرکه ای شد که ربطی به ایران نداشت. آن هم در سایه...
حضرت چمران (ع) بر ما منت گذاشتند و از جیب ما برای اعضای شورای شهر، ماشین و لپ تاپ نخریدند! یادآوری انکه در خیلی از کشورهای اروپایی تعداد قابل توجهی از مدیران، سیاستمداران و حتی نخست وزیران با دوچرخه در پستهای خود برای خدمت به کشورشان حاضر میشوند! ایشان همین چهار روز پیش حقوق سی و سه میلیونی دختر بچه ای را در شورای کذایی تایید فرموده بودند! بیخود نبود که نقی معمولی برای عضویت هما در شورای شهر علی آباد سر و دست میشکوند.
مولوی عبدالحمید ایرانی باید برای ایران و مردم ایران نگران باشه عربستان به ما ربطی نداره،شما چرا نگران هستی ،
جناب آقای چمران ،همه می دونن که اونهایی که به شورای شهر می آیند ،جهت انتخابات چندین میلیارد پول صرف تبلیغاتشون میشه ،کسی که می تونه این هزینه رو بکنه پس توانایی خرید ماشین رو هم داره پس چرا دیگه بهشون ماشین می دین .همین بذل و بخشش‌های بی حسابه از جیب ملته که همه رو عاصی کرده .
این آقای علی مطهری حالش خوشه؟؟؟؟ یک جوری از حواشی جنگ اکراین حرف میزنه که انگار روسیه به خاطر سیاست ورزی و جلوگیری از به ثمر رسیدن برجام خودشو تو باتلاق اکراین گیر انداخته. ایشون هیچ وقت علیه غرب (که از بدو انقلاب تا به حال تا تونسته چوب لا چرخ جمهوری اسلامی گذاشته) هم چیزی به زبون آورده؟؟؟؟
آقای رییسی خفه شدیم از گرانی و ببدبختی، رحم کن برو کنار ولله اینکاره نیستی، کمرمون شکست، برو کنار
خطاب به منتقدین فضای مجازی ، اگه قدرت فضای مجازی نبود مردم چگونه از حقوق رییس دفتر ۲۰ساله شورا و همچنین نحوه استخدام وی مطلع میشدند؟؟؟؟
آقای مهاجرانی شما نگران کشور عربستان نباش.
خیلی دلواپس هستی تشریف بیارید ایران از لندن
نبویان تو کجایی !!! اگه تو زودتر می آمدی تکلیف ما زودتر روشن می شد؟؟؟نبویان دوست داریم اگر همه دنیا رو تحریم کنی!!!
میگویند با این لایحه بودجه تورم به 40 درصد میرسد..بگویید با چه لایحه بودجه ای تورم زیر 10 درصد می شود؟ سال آینده تورم جهانی نیز سوار بر تورم داخلی خواهد شد...چرا دولت ها با ملت رودربایستی میکنند، بفرمایید تنها راه حل رفع بحرانها تک نرخی شدن دلار، آزاد سازی قیمت حامل های انرژی و کاهش سود بانکی سپرده زیر 10 درصد است...تا وقتی سود 20 درصد به سپرده ها داده میشود آیا ممکن است تورم زیر 20 درصد بیاید؟ مشکل این است که میترسد ملت را با واقعیت های بسیار ترسناک حال و آینده مواجه کند و با اعداد و ارقام و اشخاص لاس میزند...کشوری که 10 سال رشد صفر درصد داشته چگونه به سپرده ها 20 درصد سود میدهد؟ با افزایش پایه پولی و ایجاد تورم...این چرخه باید متوقف بشود حتی اگر هزینه های اجتماعی سنگینی داشته باشد...تابناک منتشر کن
جناب چمران کاش بیشتر صرفه جویی میکردی و عضو شورا نمیشدی
اقای مهاجرانی چرا رفتی لندن زندگی میکنی؟؟؟؟؟
شاید خود شیرنین میکنی که برگردی ؟خخخ
مطهری: ایران گرفتار سیاست‌ورزی روس‌هاست.......بالاخره یک حرف درست از آقای مطهری
وزیر رفاه: فکر می‌کنیم ۱۴۰۲ سال آسانتری داشته باشیم.....برای مسئولین بله برای مردم نه!.....از خواب بیدار شوید، تحریم های غرب در حال تشدید است، کشورهای همسایه و چین در حال تصرف جزایر سه گانه هستند، نام خلیج همیشه فارس را رسماً جعل می کنند، سیاست داخلی هم که فشل است!!!!!
سلام سید.
متأسفانه این تصور را دارم که ایران در سیاست‌ورزی روس‌ها گرفتار است. حتی اگر در دیگر موضوعات سیاست خارجی و به‌خصوص احیای برجام هم می‌بینید که به موفقیتی دست پیدا نکرده‌ایم، به دلیل همین گرفتاری‌مان در حواشی جنگ اوکراین است.
واقعا جای تاسفه...!
سلام قابل توجه وزیر کار شما مگه فکر هم میکنی همه مسولان سال اینده را سال سختی می دانند الا شما باز یکمی فکر کن
من فکر می کنم عطا سفیر ایران در انگلیس هست و کسی خبر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
--- ببخشيد برادر ! اين جناب مهاجراني كي باشه ؟
-- كدام مهاجراني برادر ؟ مهاجراني اوايل ، مهاجراني اواسط يا مهاجراني اواخر ، يعني مهاجراني فعلي ؟ ... كدام يك ؟
-- ببخشيد ! مثل اين كه يك سؤال بنده شد سه سؤال ، به هر حال خيلي ممنون ، خدا نگهدار !!
مهدی آیتی: حتی آقای خاتمی هم جای آقای رئیسی رئیس جمهور می‌شد نمی‌توانست مشکلات را حل کند! کاملاً روشن است اگر آقای خاتمی جای آقای رئیسی رئیس جمهور می شد، نه تنها مشکلات حل نمی شد بلکه هزاران برابر شدید تر هم می شد، چون آقای رئیسی که از پشتیبانی تمام ارکان قدرت برخوردار است حال و روز کشور این است، اگر آقای محمد خاتمی می آمد به جای هر 9 روز یک بحران دوره گذشته، برایش هر 9 ثانیه یک بحران تولید می کردند،بسیار شدیدتر و پیچیده تر از بحران های قبلی!
در ایران همه چیز از شایعه شروع میشه بعد تکذیب میشه و بعد تایید میشه ،دیگه عادت کردیم ،نمونه بسیار هست
در ایران همه چیز از شایعه شروع میشه بعد تکذیب میشه و بعد تایید میشه ،دیگه عادت کردیم ،نمونه بسیار هست
درخواست عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات از مولوی عبدالحمید: نسبت به اعدام یک روحانی سنی در عربستان واکنش نشان دهید.
نشستی لندن و برای خودت حرف می‌زنی. هیچ وقت مانند اکنون، خودت را ار مردم ایران دور نکرده بودی. مولوی عبدالحمید یک ایرانی است و در وهله اول، حقوق مردم کشورش برای او مهم است. مگر خود شما، هر روز برای کشته شدن آدمها در سایر کشورها، واکنش نشان می‌دهید؟؟؟ راستی چه خبر از دکل نفتی غیرقانونی؟؟؟ آخرش به کجا رسید؟؟؟
چمران: جهت قناعت برای اعضای شورا ماشین خریداری نکردیم..
خُب حالا باید برای اینکه ولخرجی نکرده‌اید ازتان تشکر کرد؟؟؟؟
محسن هاشمی:
1. دولت با خودآزاری اصرار دارد در این شرایط سخت بماند
2. دولت بودجه مناسبی را تقدیم مجلس نکرده و لذا مشکلی را با آن حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را افزایش می‌دهد. باز هم بودجه عمرانی نادیده گرفته شده و این پیام بدی برای اقتصاد ایران است.
ای بابا خودآزاری دولت به آزاردادن مرئم ایران منتهی شده است. .. از برکات دولت مردمی جناب رئیسی با 7 هزار صفحه برنامه؟؟
محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر «فرهیختگانظاهرا آقای حجت عبدالملکی وزیر نستعفی کار اینک در جایگاه رئیس مناطق آزاد، فرزند امام جمعه کیش را به عنوان مشاور انتخاب کرده‌اند...
از برکات دولت مردمی جناب رئیسی با 7 هزار صفحه برنامه؟؟ تکرار رانت و فامیل بازی
مهدی آیتی فعال اصلاح‌طلب: خاتمی هم جای رئیسی می‌آمد، مشکلات حل نمی‌شد..
اوه.. یه جوری میگه خاتمی انگار سوپرمنه... بابا مردم از خاتمی و اصلاح طلب‌ها گذشتن...
هاشمی‌طبا: جای مذاکره چه می‌خواهند بگذارند؟ مثلا کره شمالی باشیم؟
تنها راه برون رفت کنونی، تمکین مسئولین به خواست منطقی مردم کشور است. ایجاد تغییرات، همین.
میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه: اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود
تا این یه خرده وامی هم که میدین رو قطع کنین.... شما که فقط حرف خودتو میزنی. تورم، دو ساله که بالای 39 درصده، سال بعد هم که همین اندازس. اونوقت فقط 20 درصد قراره حقوق کارمندا و بازنشستگان رو اضافه کنی؟؟؟؟؟
آن آقای وزیر کار که می فرمایند سال آینده سال بهتری خواهد بود باید بفرمابند بر چه اساسی فرمایش می کنند . مرد حسابی اگر یک نگاهی به لایحه بودجه که دولت خودشما تهیه شده حداقل نگاهی می کردی یا به بحثها در هیت دولت توجه می کردی این حرفها را نمی زدی سال بعد بدترین سال ۴۳ سال گذشته خواهد بود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دولت و مخصوصا شخص آقای رئیسی کمر همت بسته اند و دستور دادند که حتما به حقوق بازنشستگان توجه شود و هم دولت و هم سازمان برنامه توجه ویژه ای به حقوق بازنشستگان داشتند و فکر می کنیم سال آینده سال آسانتری داشته باشیم. ...
همش حرف، اون هم حرف نادرست. آقای رئیس جمهور باید قانون را اجرا کند. سازمان‌های متولی و مورد قبول داخل یعنی بانک مرکزی، سازمان آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس، نرخ تورم دو سال گذشته را بین 38 تا 45 درصد و تورم سال آینده را نیز همین اندازه دانسته‌اند. اونوقت فقط 20 درصد قراره حقوق کارمندا و بازنشستگان رو اضافه کنید؟؟؟؟؟ بر اساس قانون، افزایش حقوق هر سال باید به اندازه میزان تورم باشد. چرا از قانون تبعیت نمی‌کنید؟
احتمال قطع سهمیه آرد در کردستان..
حالا چرا کردستان؟؟؟؟؟؟
حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس: با این لایحه به تورم بالای ۴۰ درصد می رسیم
آقایان مجلسی... چرا قانون را برای اجرا الزام‌آور نمی‌کنید. سازمان‌های متولی و مورد قبول داخل یعنی بانک مرکزی، سازمان آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس، نرخ تورم دو سال گذشته را بین 38 تا 45 درصد و تورم سال آینده را نیز همین اندازه دانسته‌اند. اونوقت فقط 20 درصد قراره حقوق کارمندا و بازنشستگان رو اضافه کنید؟؟؟؟؟ بر اساس قانون، افزایش حقوق هر سال باید به اندازه میزان تورم باشد. چرا از قانون تبعیت نمی‌کنید؟
شورای شهر در سراسر کشور باید تعطیل بشه. وزارت کشور که استاندار تعیین میکنه شهردارم تعیین کنه
چمران قبلا استخدام رو قانونی گفته بود حالا زیر سوال برد!! قبلا گفته بود که معوقه بوده و حالا عقب نشینی کرد .... اگر فضای مجازی نبود موضوع حتی مطرح نمی شد و برای همین با فضای مجازی مخالفند!
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی چه تخصص و چه تحصیلاتی در مورد اقتصاد و صنعت و بورس داره که در این زمبنه نظر میده؟!
وزیر رفاه: فکر می‌کنیم ۱۴۰۲ سال آسانتری داشته باشیم.... چطوری وقتی هیچ برنامه ای ندارید همچین نتیجه ای گرفتی؟ کمر همت بستن بدون برنامه مشخص هیچ نتیجه ای ندارد!
عجیب از این عطا مهاجرانی بدم می آد. دو تا سوال را جواب بده خیلی خوبه
1- چرا زندگی در انگلیس را بر ایران ترجیح داده؟
2- هزینه زندگیش در انگلیس از کجا تامین می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
نظر
نبویان: تحریم کنندگان سپاه را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد.... سطح درک نماینده مجلس رو ببینید!! مثل اینکه بگوئیم حالا که امریکا مارو تحریم کرده ما هم امریکا رو تحریم می کنیم!
جناب چمران منشی یک عضو شورا 33میلیون و شما بعنوان رییس شورا 18 میلیون واقعا ما را چه فرض کردی؟
سلام انگلیس خوش میگذره مستر مهاجرانی
جناب آقای آیتی من که شما را نمی شناسم ولی فکر کنم اظهار نظرت خیلی ابتدایی است شما در زمان آقای خاتمی چند ساله بودی سیاست خارجی عالی بود و ملت داشتند نفس راحتی میکشیدند ولی متاسفانه دولتهای بعدی بجای تقویت سیاست خارجی آنرا با خاک یکسان کردند. که حالا شده وضعیت ما با تورم بالای 40درصد.
مولوی عبدالحمید هنگامی 450 ایرانی در فاجعه منا زیر دست و پا کشته شدند از عربستان انتقاد کوچکی هم نکرد اون هیچ وقت طرفدار عدالت نیست و هیچ وفت از عربستان انتقاد نخواهد کرد اگر این کار روبکند و اعدام های انجا را هم مورد انتقاد قرار داد معلوم است آدم درستی است در غیر این صورت سخنانش در مورد ایران از روی دلسوزی نیست و جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
دوست عزیز اصولا یکی از دلایلی که وضعمان اینست که می بینی همین اظهار نظر افراد راجع به مسایل سایر کشورهاست. در مورد بقیه کشورها مسئولین وزارت خارجه باید فعال باشند. اینکه در عربستان یا هر جای دیگر چه اتفاقی می افتد به شما و من و مولوی عبدالحمید ارتباطی ندارد و صرفا باعث ایجاد هزینه برای کشور می شود. اتفاقا اینکه آقای مولوی در مورد سایر کشورها حرفی نمی زند از روی درایت و میهن دوستی ایشان است. برای کسانی که بجای حل مشکلات مملکت با حرفها و کارهایشان صرفا برای کشور هزینه تراشیده اند، عدم دخالت در امور دیگران کار تبلیغاتی است
صدا و سیما مگه فعالیتی هم میکنه؟
این همه ایثار؟ ما رو شرمنده خودت کردی جناب چمران.
باسلام
قابل توجه ملت مظلوم:
درتبصره بخش نفت وگاز لایحه بودجه ۱۴۰۲، اختیار فروش نفت به برخی نهادها از جمله آستانقدس داده شده است. یعنی بجای وزارت نفت، وجالبتر آنکه به بخش خصوصی که توانمندتر است اختیاری داده نشده.
آقای مهاجرانی دوست عزیز هوای لندن چطوره؟
پاسخ ها
حسینعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
مهاجرانی که دستپخت شما اصلاح طلبهاست حال چرا ناراحتی حرف حقی زده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
آقای حسینعلی دیگه کسی واسه اصلاطلب اهمیتی قایل نیست
با بودن این ساز و کار فعلی، هیچی تو این مملکت درست نمیشه.
جناب چمران لطف کردید! قناعت شما مردم زخم کرده! لطفا قناعت کنید استفا دهید کگهکمتر اذیت بشید راضی به زحمت شما نیستیم
دخالت در کشور دیگر به مولوی چه که در یک کشور دیگه اظهار نظر بکنه بعدش آقای مهاجرانی لندن چیکار میکنی
ضعف شدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در تهیه و بستن بودجه سال ۱۴۰۲ کاملا مشهود میباشد، امیدواریم رییس جمهور ودولت دربرکناری میرکاطمی تعلل نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
شما بگو کجا قوی هستیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
حتمآ تو را می زارند جای او
بايد
بايد
باید به تابناک بابت سانسور، مدال طلا داد
اصلا کسی به صدا و سیما محلی میزاره که بخواد هجمه بهش بشه یا نشه. یه بودجه ای هست باید خرج خودی‌ها بشه که میشه
آقای چمران حتما مبلغ نقدی یا مسکن یا زمین کدوم دادید که خودرو ندادید مگر میشه به همین راحتی گذشت پس این همه هزینه تبلیغات هر فرد کجا جبران میشه ؟طرف خودش کارمند بوده حقوق ۱۸ میلیونی داشته پس برای چی آمده؟آقای راستینه خدمت شما عرض کنم مگر صداوسیما چند درصد ببیننده دارد که همچه بودجه داشته باشد؟۵درصد یا ده درصد؟
مگه مولوي عبدالحميد عربستانيه ؟
آقای مها جرانی از انگلیس چه خبر ، هان خوش می گذره
نماینده محترم با چه مدرک و عنوانی هر کسی به بودجه صدا وسیما اعتراض داشته باشد گناه کبیره مرتکب شده است. چرا از عناوین امنیتی و یا حتی از دین و غیره برای توجیه نظرات و خود مایه می گذارید
اقاي چمران ريس دفتر يكي از اعضاء شورا شهر ماه فقط ٣٠ ميليون ميگيره انوقت تو ميگي قناعت ميكنيم
حرف درستی است چرا هیچ وقت عبدالحمید و طرفدارانش از عربستان آدم کش و جانی حرفی نمی زنند ؟؟؟؟؟؟؟
واقعا" برای من سوال است چرا هیچ وقت همین اقای مدعی در سخنرانی هایش بر علیه عربستان موضع نگرفته !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
دلیلش کاملا واضح است چون ایشان ایرانی هستند و شناسنامه عربستانی ندارند و همچنین هیچ مسئولیتی در وزارت خاجه به ایشان محول نشده که در مسایل سایر کشورها اظهار نظر کنند. ما ایرانی ها هم همه مان باید یاد بگیریم که به فکر مسایل داخل کشور باشیم و امور سایر کشورها را به مسئولان وزارت خارجه بسپاریم. زیرا اظهار نظر افراد غیر مسئول نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه صرفا برای کشور هزینه می تراشد. این مساله اینقدر پیچیده بود که واقعا برات سوال بود. این هم پاسخ
درود بر مهاجرانی. ببینیم جناب مولوی در برابر سعودی ها چی میگه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
آخه چه ربطی به مولوی داره مگه ایشون عربستانی هستند که ما خبر نداریم
آقای مهاجرانی لندن نشین شده ولی آداب لندنی نگرفته هنوز. آقای مهاجرانی ، مولوی عبدالحمید فقط در مورد کشور خوش اظهار نظر کرده این چند وقت نه درمورد جای دیگه یا کشوردیگه یا قانون دیگه
واقعیت این است که مهم‌ترین مشکل کشور ما تحریم‌ها نیست بلکه مدیریت است
با توجه به تيتر و محتوا جاي تحريم و مديريت بايد عوض شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی