بازدید 6029
بسته ویدیویی «تابناک»

لحظات بازگشت آزادگان ایرانی از عراق / بیماری مخفی هیتلر / آیا ما در بدترین دوران تاریخ زندگی می‌کنیم؟ / کسل، یک میراث خانوادگی از مسابقات اتومبیل‌رانی / پرواز بر فراز جزیره جاوه

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 14 January 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

لحظات بازگشت آزادگان ایرانی از عراق

در جریان دفاع مقدس، ایران و عراق طیف گسترده‌ای اسیر از همدیگر گرفتند و پس از پایان جنگ تبادل اسرا آغاز شد. از ۲۶ خردادماه ۱۳۶۰ تا ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۱، ۳۹ هزار و ۱۴۰ اسیر در ۶۵ مرحله تبادل شدند. در سال ۱۳۶۹، از ۲۶ مرداد ماه تا ۲۴ شهریور ماه در هر روز در تبادل حدود ۸۳۰ تا ۲ هزار اسیر وارد کشور شدند. تا پیش از تبادل انبوه، ۹۶۹ اسیر به کشور بازگردانده شده بودند که پیگیری امورات آزادگان از قبیل درمان، مشکلات مالی، تحصیلی و ... با کمیسیون حمایت از اسرا و مفقودین بود و پیگیری مسائل مربوط به آزادگان پس از تبادل انبوه در سال ۶۹ به ستاد رسیدگی به امور آزادگان محول شد. در تبادل انبوه اسرا در سال ۶۹، از ۲۶ مردادماه تا ۴ شهریور ماه اسرای ثبت نامی به تعداد ۱۷ هزار و ۲۴۶ تن و از ۵ شهریور ماه تا ۲۶ شهریور ماه از مفقودین به تعداد ۲۰ هزار و ۲۸۶ تن، جمعا به تعداد ۳۷۵۳۲ تن به میهن اسلامی بازگشتند. آخرین تبادل اسرای عراقی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ صورت گرفت. تصاویری که در ادامه می‌بینید، از بازگشت ۳۱۹ آزاده ایرانی از عراق به ایران است؛ تصاویری که حال و هوای این قهرمانان جنگ و خانواده هایشان را تا حدودی در خود جای داده است.



بیماری مخفی هیتلر

شواهد تاریخی که چند دهه بعد از شکست آلمان در جنگ جهانی کشف شد، نشان می داد که هیتلر در روزهای پایانی جنگ شدیدا بیمار بوده است و احتمال می‌رود، تصمیمات او در مراحل پایانی جنگ تحت تاثیر این بیماری بوده باشد؛ هرچند شاهدین عینی ادعای دیگری دارند. ویدیویی در این رابطه را در «تابناک» می بینید.

 

 

آیا ما در بدترین دوران تاریخ زندگی می‌کنیم؟

شاید شرایط سخت اقتصادی، سیاسی، آلودگی هوا و بلایای طبیعی باعث شود به این نتیجه برسیم که در دوران بدی زندگی می‌کنیم؛ اما با مقایسه این دوران و تاریخ بشر به خوبی روشن است که پیشرفت‌های علمی و فنی، تشکیل ساختارهای دولتی و مردم نهاد باعث شده است که مشکلات بشر به مراتب کاهش پیدا کرده و کیفیت زندگی در مقایسه با سایر دوران تاریخ بشر افزایش چشمگیری داشته باشد. در این ویدیو، با بررسی شرایط سلامت در دوران مختلف تاریخ تفاوت دوران مدرن با گذشته تشریح شده و توضیح داده می‌شود که این دستاوردها تا چه میزان به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کرده است.

 

 

کسل، یک میراث خانوادگی از مسابقات اتومبیل‌رانی

خانواده «کسل / Kessel» خانواده‌ای است که اکنون برای سالیان مدیدی است در صنعت خودرو و اتومبیل‌رانی فرمول یک حضور دارند و حالا کوچک‌ترین عضو این خانواده، یعنی رونی کسل درباره پدرش و میراث این خانواده و کارهایی که انجام داده‌اند، توضیحات جالبی  می‌دهد.

 

 

پرواز بر فراز جزیره جاوه

«جاوه / Java» یکی از جزایر کشور اندونزی است که پکن (پایتخت اندونزی) در آن واقع شده‌ است. جاوه متراکم‌ترین جزیره جهان است که با تراکم بیش از ۱۴۵ میلیونی در خود این مقام را کسب کرده است. جاکارتا پایتخت اندونزی در غرب این جزیره واقع شده است. جاوه از نظر آب و هوا و راحتی زندگی بسیار مناسب بوده و قیمت کم باعث ازدیاد جمعیت شده است. بیش از ۹۰ در صد مردم جاوه مسلمان شافعی هستند. اقلیت‌های هندو و مسیحی نیز در این جزیره ساکن هستند. کوه‌های سمرو و برومو که کوه‌های آتشفشانی هستند، در جاوه شرقی واقع شده است. تصاویری که بر فراز این جزیره ثبت شده را با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل