بازدید 27144
با تحولات منطقه و جهان

اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا/ رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو با وزیر دفاع آمریکا/ دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات در دمشق/ بمباران شمال عراق توسط ترکیه

اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا، رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو با وزیر دفاع آمریکا، دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات در دمشق، بمباران شمال عراق توسط ترکیه و دیدار شاه اردن با بن زاید در ابوظبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 05 January 2023

اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا/ رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو با وزیر دفاع آمریکا/ دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات در دمشق/ بمباران شمال عراق توسط ترکیه

بین الملل تابناک: اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا، رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو با وزیر دفاع آمریکا، دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات در دمشق، بمباران شمال عراق توسط ترکیه و دیدار شاه اردن با بن زاید در ابوظبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا

در ادامه اظهارات مخرب و تحریک‌آمیز مقامات غربی مبنی بر به بن‌بست رسیدن روند احیای توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن بار دیگر از بی توجهی به این مساله خبر داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه گفت که دولت «جو بایدن»، احیای توافق هسته‌ای را از دستورکار سیاست خارجی خود مرتبط با ایران، خارج کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پرایس طی نشست خبری در این وزارتخانه اظهار داشت که آمریکا اکنون روی کارشکنی در همکاری نظامی-فنی بین ایران و روسیه تمرکز کرده است.

وی در این‌ باره توضیح داد: «برجام برای ماه‌هاست از دستورکار خارج شده است. اولویت دستورکار ما، انجام هر کاری است که می‌توانیم تا حقوق مردم ایران را حفظ کرده و با همکاری روزافزون امنیتی بین ایران و روسیه مقابله کنیم.»

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز می‌گوید به‌ دنبال ضربه‌زدن به صنعت تولید هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران و جلوگیری از رسیدن قطعات آمریکایی به آنهاست.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نوشت: «ما در حال ارزیابی گام‌های بیشتری در حوزه کنترل صادرات هستیم تا دسترسی ایران به فناوری‌های مورد استفاده در پهپادها را محدود کنیم.»

رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو با وزیر دفاع آمریکا

«یوآف گالانت»، وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی برای اولین‌بار از زمان روی کار آمدنش در این سمت، با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تلفنی رایزنی کرد.

دفتر گالانت با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس، اعلام کرد که موضوع ایران، تمرکز اصلی گفت‌وگوی تلفنی او با آستین بود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در این بیانیه آمده است: «گالانت بر تعهد اسرائیل برای انجام هر کاری به‌منظور جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی و نیز بر لزوم کسب حمایت جهانی برای همکاری در این زمینه نیز تاکید کرد.»

بر این اساس، وزیر جنگ رژیم کودک‌کُش صهیونیستی درباره توافق‌های عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی و لزوم میانجی‌گری آمریکا برای انعقاد توافقنامه‌های جدید با دیگر کشورها ـ که هنوز با تل‌آویو رابطه دیپلماتیک ندارند ـ با وزیر دفاع آمریکا صحبت کرده است.

دفتر گالانت همچنین گفت که او و آستین توافق کردند برای تعمیق و گسترش روابط تل‌آویو با دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا، همکاری کنند. تایمز اسرائیل منظور این گزاره را مربوط به عربستان سعودی دانست.

در پایان این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف با دیدار در آینده نزدیک، موافقت کردند. پنتاگون هنوز بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی صادر نکرده است.

دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات در دمشق

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شامگاه روز چهارشنبه خبر داد که «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، رئیس‌جمهور سوریه، وزیر امور خارجه امارات و هیأت همراه او را به حضور پذیرفته است و دو طرف درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کرده‌اند.

سانا نوشت: «رئیس‌جمهور اسد با وزیر خارجه امارات روابط ویژه سوریه و امارات و همکاری موجود میان دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری در راستای منافع دو کشور و ملت برادر مورد بحث و بررسی قرار داد.»

دفتر ریاست جمهوری سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای رئیس‌جمهور بشار اسد تأکید کرد که روابط سوریه و امارات تاریخی است و همچنین طبیعی است که این روابط به عمقی که در دهه‌های طولانی گذشته در خدمت منافع دو کشور و دو ملت بوده، بازگردد.»

در مقابل، وزیر خارجه امارات نیز سلام «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات و «محمد بن راشد آل مکتوم» نایب رئیس این کشور را به بشار ارسد رساند و گفت: «امارات بر تقویت همکاری‌های دو کشور و گسترش چشم‌انداز این همکاری‌ها و همچنین تداوم رایزنی‌ها و همکاری با سوریه در زمینه‌های مختلف پافشاری دارد.»

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری سوریه، وزیر امور خارجه امارات همچنین در این دیدار بر حمایت ابوظبی از ثبات و حاکمیت دمشق بر تمام خاک سوریه تأکید کرده است.

بمباران شمال عراق توسط ترکیه

ارتش ترکیه روز چهارشنبه کوه های گاره در استان دهوک را بمباران کرد.

شنبه شب همزمان با آغاز سال جدید میلادی، ارتش ترکیه منطقه «شیلادزه» واقع در استان دهوک (شمال منطقه کردستان عراق) را هدف قرار داده بود.

چهارشنبه گذشته نیز جنگنده‌های ترکیه منطقه «العمادیه» استان دهوک را به بهانه حضور عناصر پ. ک.ک هدف حملات هوایی خود قرار داده بودند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

آنکارا گروه کارگران کردستان را مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه می‌داند، این درحالی است که در مقابل نیز بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات ارتش آنکارا خالی از سکنه شده است.

دیدار شاه اردن با بن زاید در ابوظبی

«عبدالله دوم» شاه اردن امروز چهارشنبه وارد ابوظبی شد و با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار که در کاخ الشاطئ برگزار شد، به بررسی روابط دو کشور و اوضاع منطقه پرداختند.

سران اردن و امارات ضمن بررسی افق‌های همکاری دوجانبه و راهکارهای توسعه آن بر علاقه‌مندی به تحکیم روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و استمرار رایزنی درباره مسائل دارای اهتمام مشترک دو کشور تأکید کردند.

بنا بر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و بن زاید همچنین اوضاع منطقه را بررسی کرده و ضرورت افزایش تلاش‌ها برای احیای فرصت‌های سازش بر اساس راه‌حل دو دولت و توقف تمامی اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار همچنین «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و تعدادی از مقامات ارشد امارات حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲۸
مسئولان آمریکا خیلی از مسئولین ایران عقبن.
تازه فهمیدن برجام به درد نمی خوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
مسئولین ما هر هفته اعلام میکنن هفته اینده به توافق میرسیم باز خوبه طرف امریکا حقیقت گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
تا حالا براشون خوب بوده. جدیدا بد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
وقتی اونا میگن به درد نمی خوره، پس حتما نفعی برای طرف ایرانی در کار است. و وقتی نفعی برای ایران در کار باشد یعنی وجود برجام برای ایران سود دارد و عدم وجودش ضرر و بدبختی. به همین شکلی که می بینید و با پوست و استخوان درک می کنید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
پراید 275 میلیون شد!



.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ما در زمان دولت روحانی و توسط ذوالنور و بقیه تندروهای جبهه پایداری ها، متن برجام را آتش زدیم

و عملکرد باقری کنی و مرندی و تیم ۴۰ نفره او از امام صادق هم تیر خلاص را زدند و تمام شد و الفاتحه

حالا آمریکا که وقت و انرژی و پول اضافی ندارد که برای

برجام تلف کند و خیال همه تندروها در دو طرف را

راحت کرد و السلام!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
بزرگترین دشمن امریکا چین می باشد.وبزرگترین رقبای اقتصادی امریکا ژاپن واتحادیه اروپاست.وهمه بجز امریکاوارد کننده انرژی هستن وبه خاورمیانه محتاج هستن .من مطمنم بعد از حل شدن مسله اکراین امریکا خاورمیانه وارد یک جنک بزرگ میکند .حتی به دوستان خودش مثل عربستان هم رحم نمیکند.یا باید تاکتیکی مثل چین چند سال تغییر ریل بدهیم وبا غرب کنار بیاییم تا قویتر بشویم.یا تمام انرژی خود را صرف قدرت نظامی وبازدارتدگی کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ناشناس 15.09
با اینکه آتش زدن برجام کار درستی نبود اما بدان این اتفاق بعد از پاره کردن برجام توسط ترامپ بود در ضمن آن برجام و این برجام که ایران خواستار امضای آن هست زمین تا آسمان با آن فرق دارد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
پیش بسوی دلار صدهزارتومانی وبالاتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ناشناس ۱۶:۱۴ پس حق با آمریکا بود که می گفت ایران از برجام مفاد خارج شده و شرایطی گذاشته که اصلا در متن برجام نبوده !! !!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
پیش به سوی دلار ۲۰۰ هزار تومانی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خدا را شکر بلاخره این امریکای تروریست دست از این خدعه و حیله بردداشت .باید مواظب نیرنگ های دیگه این شیاد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
اقتصاد ورشکسته کشور ببین بعد حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
یعنی ایران تحریم شده و روسیه تحریم شده چی دارند که نباید با هم متحد شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
از همین الان تبلیغات منفی را شروع کنید بر علیه اقتصاد دیگه ارتباط تجاری ما با آمریکا قطع شد.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
جراید: افزایش نرخ سود بانکی منتفی شد !
بچه ۵ ساله هم میدونه که علاج تورم افزایش نرخ سود بانکی هست و همه جای دنیا اینکار را انجام میدن
اما ایران انگار یه سیاره دیگه است !
فقط بخاطر حفظ منافع یک تعداد سهامداربورس اینکار را نکردند تا همچنان شاهد کوچ سپرده های بانکی بسمت دلار و سکه و افزایش بیشتر نرخ تورم باشیم !!!
خب الحمدالله برجام در کار نیست و مسئولان دیگه نباید بهانه ای بابت ارتقا رفاه و وضعیت معیشت مردم داشته باشند
دیگه لطفا مسئولان در خصوص برجام نه صحبتی کنند و نه اظهار نظر
بچسبید به وضعیت تاسف بار و دردناک معیشت و رفاه و .... مردم
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
احتمالا آمریکا میخواد،کار رو یکسره کنه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ناشناس 13:51 امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ، اون فهمیده که با برجام دیگه نمیتونه سر ایران را کلاه بگذاره دنبال یک حیله ونیرنگ دیگست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ولی ما هنوز به دنبال یک توافق خوب قوی و پایدار هستیم
رضا
| Canada |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
عزیز امریکا برای تو ارباب است نه ما کار ما هم دست خودمان است نه امریکا و نه هیچ شیطان دیگری
خدا را شکر! برجامی که تا حالا ابزاری برای تبلیغات قانون مداری آمریکا و فشار بر ایران بود به وسیله خودشون از بین رفت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خدارو شکر با همین خبر پراید بیست میلیون گران شد!! خدایا ممنون پرایدم گران شد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
گرون شدن پراید ربطی به برجام نداره ، ربطش به نقش حیله های امریکا و عمله هاش در فضای اقتصادی هست
از مدتها قبل هم برای من تقریبا مشخص بود که مذاکرات برجام نمایشیه و هیچکدوم از دو طرف دنبال برگشت به برجام نیستند.
دلیل اینکه آمریکا رسما مذاکرات رو پایان یافته اعلام نمیکنه اینه که در اینصورت یا باید به ایران حمله نظامی کنه که اصلا دنبالش نیست یا باید تحریمهای شورای امنیت رو برگردونه که ایران از ان پی تی خارج میشه و بمب میسازه و یا باید دست روی دست بگذاره و بگه گذاشتیم ایران بمب بسازه که این برای آمریکا خوب نیست. بنابراین تظاهر میکنه که داره مذاکره میکنه و یا حداقل راه مذاکره ادامه داره.
ایران هم نمیخواد پایان مذاکرات رو رسما اعلام کنه تا تنش بین ایران و آمریکا بیشتر نشه.
تبریک به جناب جلیلی و حاج حسین. ببینم با اقتصاد بدون برجام چه می کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
همین کاری که تا الان انجام دادند
مگه برجام تازه پاره شده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
حالا راحت زندگی مون را میکنیم دیگه اصلاح طلب ها هم دندون طمعشون کنده شد و بدنبال کدخدا موس موس نمیکنند
رضا
| Canada |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
یاد میگیریم پامون را قد گلیممان دراز کنیم و به داشته ها و نداشته های خودمان اکتفا کنیم یا مصرفی نیست و یا مصرف و تولید جنس ایرانی هست
هر روز این خبر تکرار میشه. 5 سال از پاره شده برجام گذشته. ولش کنید این کاغذ پاره را.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
این غرب زده ها هستند که هنوز امیدوارند
یاد 88 افتادم ولی بعد ایران هسته ای را قبول کردن
پیش به سوی نعمت های بیشتر(تحریم‌ها)
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
تو چرا ترسیدی
دلار ۷۰ هزارتومنی سلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ببخشید اصلاح میکنم دلار 200 هزار تومنی سلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خودت کشف کردی؟ ولی الان یا سال آینده خبر چند سال آینده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ستون پنجم امریکا راه افتاد. شماها نباشید امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
رضا
| Canada |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
دلار 70 میلیون هم بشه همینه که هست دوست نداری بزار از مملکت برو
خودتون گفتید ما به هیچ وجه قصد ساخت سلاح اتمی را نداریم پس مغز خر خوردن بیان به مذاکره ادامه بدهند، ، طرف مقابل برای چی باید باشما مذاکر کند، مگر هدف امریکا واسراییل برای جلوگیری ازساخت سلاح بازدارنده نبود ، ما خودمون ملت ایران را تحریم کردیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
آنها هدفشان گرفتن تمام ابزار قدرت ایران هست تا مانند لیبی و عراق اوکراین کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
آفرین
رضا
| Canada |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ما گفتیم سلاح هسته ای نمی سازیم اما نگفتیم دستمان را روی ماشه تولید ان نمی گزاریم تا یک هفته ای تولید شود این همان اثر ساختن را دارد
مبارک جلیلی و مرندی و باقری کنی و سایر دوستان باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
هنوز خوابی، برجام زمان روحانی پاره شد. کجا هستی که اخبار بهت نمیرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
این هم از سیاست خارجه دانشگاه پل مدیریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
شما خوابی!! برجام زمان روحانی پاره نشد و با اروپا ادامه پیدا کرد اما از پس تحریمهای آمریکا بر نیومدن ! و بعد از برگشت دوباره آمریکا قرار بود ایران وآمریکا به توافق ۲۰۱۵ برگردند که این دفعه مجلس انقلابی !! اجازه نداد و طرح وشرایط جدیدی جلوی دولت گذاشت و اجازه بازگشت به توافق قبلی را نداد آمریکا هم بعد از کش وقوس ها در دور جدید مذاکرات با تیم دولت رئیسی نهایتا زیر بار تغییرات جدید نرفت و قبول نکرد !!
امریکا یک چیزی در ذهنش داشت اوکی شد خارج شد ولی ما هم یک چیزی در ذهن داشتیم اوکی نشد موندیم و ضرر کردیم
در دولت فعلی همه چیز زیر ورو شد. اوضاع اقتصاد، رفاه ، امید و رضایت مندی، روابط خارجی و .....یکیش همین برجام بود که عملا آخرین نفس های آن هم گرفته شد.
اولا که خیلی‌ها میگفتند برجام خسارت بود. آمریکا که فهمید برجام خسارت هست. حالا چرا عبداللهیان هنوز دنبال برجامه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
به نظر من آقای امیرعبداللهیان دنبال توافق برجام نیست دنبال مذاکرات برجامه تا تنش بین ایران و آمریکا کاهش پیدا کنه وگرنه برجام مرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
امیر عبداللهیان کاره ای نیست.نون همین کاره ای نبودن خودش رو میخوره.خودش هم میدونه تو ایران اگر بخواهی به جایی برسی اصلا نباید کاره ای باشی.فقط باید بگی چشم
اظهارات مخرب و تحریک آمیز یعنی چی؟ شما در شهریور ماه به جمع بندی رسیده بودید. یک مرتبه زدید زیر میز و گفتید زمستان سرد نزدیک است. حالا دیدید که آنها برای زمستانشان بیش از ما برنامه ریزی کرده بودند و تخت فشار قرار نگرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
زمستان هر سال تکرار میشه. زمستان بعدی هم میرسه. ولی دقت کن که برای ناحق چقدر هزینه میدهند ولی تو برای حق حاضر به هزینه دادن نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
۱۲:۳۷
بدون که هیچ کس اندازه ملت مظلوم ایران هزینه نداده هیچ کس
ما داریم هزینه بیهوده میدیم. هزینه ای ک هیچ خروجی نداره
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
از قیمت هیزم در اروپا چه خبر ؟ از گرانی در ممکلت ملکه چه خبر ؟ نکنه تو هم خبر نداری
چه لزومی داره با یک موقتی مذاکره کنن :)
جانم دلار
جانم دلار
پیش به سوی بمب اتمی. دیگر هیچ بهانه ای برای نساختن بمب اتمی وجود ندارد. وقتی فرار است همیشه تحریم باشیم منطق حکم می کند که با ساخت بمب اتمی قدرت بازدارندگی خود را ارتقا دهیم و الا کشور ما را نابود و تجزیه می کنند. در واقع نساختن بمب اتمی و تلاش نکردن برای ان یعنی تحریم ملت ایران توسط مسوولان ایرانی زیرا هدف اصلی برجام و همه مذاکرات از نطر غربی ها دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای است. البته به نظر میر سد جمعی از مسولان داخلی و قدرتهای منطقه ای که کاسیان تحریم هستند از این رویه راضی هستند و این ملت ایران است که هر روز فقیرتر می شود. فقط ظرف دو ماه اخیر قیمت گوشت گوسفند در کشور حدود 60 درصد افزایش یافته است. تحریم هر روز توده مردم ایران را فقیر تر و عده ای پولدار را ثرو تمند تنر می کند و این سبب شکنندگی بیشتر جامعه ایران و کشور ایران می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
آمریکا و جامعه جهانی هم سکوت کنه مطمئن باشید روسیه نمیذاره ایران اتمی بشه
رضا
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ایران اولا که برای اتمی شدن از کسی اجازه نمی گیرد و در ثانی همین الان هم از این مرحله عبور کرده است این را باراک و رئیس ستاد ارتش اسرائیل فهمیده و گفته اند و دنبال باز دارندگی هستند تو نفهمیده ای؟
دلواپسانی که میلیاردها دلار در سوریه هزینه کردند ،تحویل بگیرید؛دیدار بشار اسد با وزیر خارجه امارات
الان باز سخنگوهای مختلف، میان میگن آمریکا غلط کرده گفته برجام تمومه، همین فردا ممکنه توافق بشه. 7 میلیارد دلارمون هم دم دره. دلار واقعی هم 3000 تومنه. 50 میلیارد دلار هم امسال درآمد ارزی داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خوابی یا خودتو به خواب زدی . اگر میخواستیم این برجام اشغال را بپذیریم نیازی به این همه کار نیود . خود روحانی به اندازه کافی برای گول خوردن کافی بود
خیلی مشکوکه !!!!!ارامش قبل ازطوفان
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
هیچ خبری نیست ارام بخواب
یعنی الان دیگه کسی به امیر عبداللهیان پیام نمیده شبانه روز!!!!!!!
خوب اینکه دیگه رمانتیک نیست!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
امیر عبداللهیان به هرچیزی بیش از وزیر امور خارجه میخورد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
از اربابات بپرس بهت میگند چه خبره
پس کی بود که به آقای طایب گفت آمریکا هر روز پیام میده و التماس می‌کنه برای برجام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
قند و شکر زیادی خوردن !!!؟

باعث خرابی دندان و چاقی و دیابت میشه !!!؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
از اربابات بپرس اگر محرم بودی بهت میگند
جناب آقاي دكتر رئيسي مرد ميدان است . برجام باشد يا نباشد ايشان در ابتداي برگزاري انتخابات به مردم شريف ايران وعده داد كه با تشكيل دولت انقلابي ، متعهد و خردمند ، بر تمامي مشكلات فائق خواهد آمد و تورم و گراني را بر خواهد چيد . ايشان با شجاعت مثال زدني خويش اولين رئيس جمهور نظام مقدس جمهوري اسلامي بود كه دست به جراحي اقتصادي زد و همه ملت مومن و انقلابي ايران دارد طعم شيرين اين مجاهدت ها را مي چشد الحمدلله .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
البته جراحی اش خیلی درناک شده، یا جراح ، جراح نیست، یا مریض رو بیهوش نکردند! اصلا با این دو فرضیه شاید مریض زیر عمل تموم کنه، یا اینکه به کما بره دیگه بهوش نیاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
یه خورده شیرینیش زیاده دل ملت رو زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
البته ایشان فقط دستورش را به وزرا شان صادر کردند

بقیه وزرا شان هم رفتن گل بچینند و گلاب بگیرند !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
رییسی مرد میدان بایدها و نبایدها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
درود بر رییسی که امید امریکای تروریست را از بین برد .
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
گرچه دست انداختی ولی نمی تونم مثبت بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
طعنه خوبي بود !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
طنزتلخیست!نظرتان
رضا
| Canada |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
جراحی بدون درد و تلفات معنی ندارد ان شاالله قیمت
سوخت را هم ازاد و 10 برابر کنند تا بتوانیم نفس بکشیم و ول چرخیدن توی خیابان توسط جماعت الاف و بیکاره تمام شود
.برخی خبرگذاری ها گزارش داده اند که دولت اوکراین گفته پهپاد شاهد ایرانی که مورد هدف ارتش اوکراین قرار گرفته از ۵۲ قطعه، ۴۰ قطعه ساخت آمریکا و ۱۲ قطعه ساخت سوئیس، کانادا و چین و ... بوده است، یا این خبرگذاری ها خبر گذب داده اند یا اگر چنین خبری از سوی دولت اوکراین صحیح باشد، سخنگوی ایران باید پیگیر این ادعای پوچ دولت اوکراین باشد تا این طور گذافی گویی نکنند و آنچه را که بومی سازی و توسط متخصصان توانمند وطن ساخته شده به اجانب غربی ربط ندهند که حالا ند پرایس این طور سخنرانی کند که؛ ما در حال ارزیابی گام های بیشتری در حوزه کنترل صادرات هستیم تا دسترسی ایران را به فناوری های مورد استفاده در پهپادها محدود کنیم.
.رژیم صهیونیستی از معاهده صلح ابراهیم با اعراب سخن می گوید در حالی که هنوز در سرزمین های فلسطینی به کودک کشی مشغول است، مگر فلسطین جزء این معاهده نیست پس همان طور که حقوق ملت فلسطین را نادیده می گیرند اگر پایشان به سرزمین های عربی رسید و جای پا محکم کردند آن گاه هر عربی بر خلاف گفته آنها سخن بگوید همان کار را با آنها خواهند کرد که امروز در سرزمین های اشغالی شاهد آن هستیم یعنی با نقشه اربابشان آمریکا در وهله اول چاه های نفتی اعراب را تسخیر خواهند کرد و در مراحل بعدی هر آنچه را که بخواهند به آنها دیکته خواهند کرد پس بهتر است عربستان هر چه زودتر سر عقل آمده و بداند که معاهده صلح ابراهیم فریبی بیش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
جای شما تو صدا و سیما خالیه خصوصا در شبکه افق برنامه ی جهان آرا . سریع رزومه بفرست حتما میخوانت
اگر کسی دنبال بهبود رابطه ایران و آمریکاست باید دنبال منافع مشترک بگرده. آمریکا حاضر نیست برای اینکه ما بمب اتمی نسازیم امتیاز مهمی بده. مثلا باید دید آیا منافع مشترک اقتصادی مهمی بین ایران و آمریکا وجود داره؟ چون آمریکا که نیازی به نفت و گاز ایران نداره و از اونور هم سرمایه گذاری گسترده ای در ایران نمیتونه انجام بده. از نظر امنیتی هم که امنیت خاورمیانه به نفع چینه چون وارد کننده انرژیه و میتونه در منطقه هم سرمایه گذاری کنه. بنابراین امنیت خاورمیانه هم به ضرر آمریکاست.
البته شاید به اشکال دیگری بشه منافع مشترکی تعریف کرد. ولی اینکه ما بمب نسازیم یا موشک نداشته باشیم وقتی به نفع آمریکاست که ما دشمن آمریکا باشیم. آمریکا هم حاضر نیست به دشمنش امتیاز زیادی بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
ما ارتباط با امریکای تروریست نداشته باشیم برایمان بهتر است .
آقای باقری کنی انشالله دیگه سفر دور اروپا تون تموم شد؟؟؟؟؟
فکر کنم وقتشه بذید پل مدیریت تدریس دیپلماسی کتید
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
تو غصه نخور به فکر غصه های خودت باش که دیگه پولی براتون نمیفرسته
بابا این امریکا هم شورشو در آورده
با دست پس میزنه ، با پا پیش میكشه
بابا این امریکا هم شورشو در آورده
با دست پس میزنه ، با پا پیش میكشه
ما در حال ارزیابی گام‌های بیشتری در حوزه کنترل صادرات هستیم تا دسترسی ایران به فناوری‌های مورد استفاده در پهپادها را محدود کنیم.
ظاهرا امریکا در انبار پر از کاه دنبال سوزن می گردد بگرد تا پیدا کنید
خب خدا رو شکر که برای ما خیلی تاثیری نداره! چون این دولت زحمت کشیدن و معیشت ما رو به برجام گره نزدن!!! خخخخخ
خیلی عجیبه که دیگه اولیانف هم هر هفته نمیگه که برجام داره به جاهای خوبی میرسه!!
از نگاه بازار و مردم ایران برجام از سالها قبل مرده بود و با خروج برجام روند بازار همان است که بود و با خروج برجام از دستور کار آمریکا زیاد تغییری در آن مشاهده نمی شود
جهان به این نتیجه رسیده است که باید هسته ای شدن ایران را بپذیرد
اقتصاد ایران هم قبل از آنکه تابع برجام باشد تابع تصمیمات مسئولین است که هر روز با افزایش نقدینگی و چاپ پول آنرا بهم می ریزند و باعث بی ارزش شدن پول کشور می شوند
و این اواخر هم که با تصویب سودهای ۲۵ درصد به سپرده ها مقدمه چاپ پول بیشتر و افزایش نقدینگی بیشتر را فراهم کرده اند و با اینکار می خواهند به تورم ۲ درصد برسند
اساسا ریشه ها و ساختار اقتصاد باید از دست دولت با این ریخت و پاش فراوان که دارد خارج شود و بدست یک عده اقتصاددان متخصص و غیر وابسته قرار گیرد
ما مردم خیلی وقت است میدانیم برجام مرده و نمایش مضحکی بیش نیست برای تلف کردن عمر وذهن افکار عمومی مسئولان این گوی واین میدان ما میتونیم کشور رو نجات بدیم اگر بخواهیم کس نخارد پشت من جزء ناخن انگشت من
ما هم یاد بگیریم از برجام و توافقات غیر قانونی و تحریم خواه کنار بزنیم و رو آمریکا برنامه بریزیم برای آشوب ایالت ها
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
داداش من پردیس زندگی میکنم یک هفته هست گاز قطع شده لطفا قبل آشوب در جهان گاز مارو وصل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
باشه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
گاز کدخدا هم قطع شده زیاد غصه نخور با کدخدا هم درد شدی
مشکل ایران در سیاست خارجی بخصوص غرب این است که فقط به دو گزینه دوست و دشمن توجه دارد
در حالی که در سیاست خارجی باید به گزینه سوم هم توجه کرد که یک چیزی بین دوست و دشمن است
یعنی کشوری که نه دوست است و نه دشمن
من نمی دانم که آیا مصدق قبل از کودتای ۲۸ مرداد نگاه دوست به آمریکا داشت و یا نگاه سوم یعنی چیزی بین دوست و دشمن را داشت؟
در نگاه سوم یعنی نه به طرف مقابلت اعتماد می کنی و نه بر طبل دشمنی و خصومت می کوبی و فقط به منافع کشورت می اندیشی
من فکر می کنم چینی ها چنین نگاهی را به آمریکا دارند و بخاطر همین هم توانسته اند میلیاردها دلار از سرمایه گذار آمریکایی را در چین جذب و بازار آمریکا را بدست بگیرند و ما هم بخاطر این سیاست های افراطی سرمان بی کلاه مانده است
هیچ کس نمی گوید دربست تابع غرب باشید و مورد استعمار آنها قرار بگیرید اما سمت مقابل آنهم اشتباه است و دشمنی های افراطی دستاوردهایی مثل تحریم و مثل اجماع جهانی را بر علیه ایران بر می انگیزاند
و بهترین سیاست همان نگاه سوم است که چیزی بین دوستی و دشمنی است
دوستان متخصص درهمه امورباور بفرمایید جهان چه مدرن وچه غیر مدرن اما علاقه مند به منافع ملی براساس علم میچرخد تصمیمات سیاسی مملکت را کدام سیاستمدار علم سیاست خوانده میگیرد اقتصاد چی درس خوانده های اموزگار سر خونه نتیجه همین فقر وخودزنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
علوم انسانی جزو علوم دقیق نیست و همیشه احتمالات وجود داره ودر ضمن کلی نظریات مختلف و متضاد وجود داره
با شناسایی شرکت هایی که قطعات پهپاد به ایران میفروشن جلوی انتقال این قطعات برای مونتاژ پهپاد گرفته خواهد شد.
روسیه داره نابودی ایران رو رقم میزنه.
عبداللهیان و باقر کنی دو مسسول واقعا بی خاصیت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
دو مسئول سهمیه ای از حوزه پل مدیریت
خوشبحال جلیلی و شریعتمداری بد بحال ملت
پس چرا ما برجام رو آتیش نمیزنیم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
زدیم دیگه چند بار بزنیم
عمیر عبدولا بره ۴ کلاس زبون خارجی یاد بگیره
چقدر در کشور صاحب نظر وتحلیل گر داریم، همینه که مشکلات کشور روز بروز بیشتر میشه..
آیاا وزیر خارجه و مشاوران که با تحلیلهایی آبکی زمستان سخت اروپا و احتیاج بایدن به توافق باعث جلوگیری از توافق شدند و معلوم شد تحلیلهیشان همه اشتباه بوده برکنار نمی شوند؟ایا با همین فرمان اشتباهات باید ادامه پیدا کند.
یه عده یه طوری ناراحت برجام هستند انگاری که چی بوده.
عجب امتیازهایی که تا به حال به خاطر برجام به ما رسیده!

خودتونو به خواب زدید؟؟؟
فتح الفتوح؟
امیر عبدولاهیان باید وزیر گردشگری میشد
من از همون اولش میگفتم این امیر عبدولائیان به درد وزارت نمیخوره
امیر عبواللهیان فقط به درد مسابقه دومیدانی و پرش از مانع میخوره .
همین
امیر عبداللهیان رو میبینم یاد مستعان می افتم
برجام از اول هم یک توافق غلط و شکننده بود. دو تا دولت که رابطه ای با هم ندارن توافقی هم ندارن. آمریکا به بهانه برجام به ایران نزدیک شد که رابطه مستقیم داشته باشه.
باید به جای پله آتش نشانی از آن بهره جست :-)
ادبیات تابناک در نقل اخبار هم خیلی جالب است:
بشار اسد وزیر امور خارجه را " به حضور پذیرفت " !!
این در حالیست که کمتر جایی در جهان حاضرند تا بشار اسد را حتی بعنوان یک توریست معمولی بپذیرند.
مغز خر نخوردن
بلکه می ترسن ایران به تدریج خود را به بمب اتمی نزدیک کند، بعد در گام آخر از آن پی تی خارج شود و ناگهان سلاح هسته‌ای خود را آزمايش کند.
تغییر فتوا و سیاست که کاری ندارد.
مصالح ملت ایجاب می کند، بمب اتم داشته باشیم تا بدان وسیله شبح حمله ره از خود دور کنیم.
پیشنهاد می شود وزارت کشور به وزارت حفظ حجاب و فیلترینگ پیام رسانها و شبکه های اجتماعی تغییر نام پیدا کند .
اعلام خروج برجام از دستورکار سیاست خارجی آمریکا
روسیه که از پشت دولت رییسی درآمد حالا پاسخ دهد.
تمام اطلاعات موردنیاز را آژانس بین المللی انرژی اتمی در اختیار آمریکا قرار می دهد و ظاهرا چیزی غیر از آن نیست که خود ایران صادقانه اظهار می کند در این شرایط طبیعی است که آمریکا حاضر به مذاکره و امتیاز دهی نباشد ولذا باید طرح نویی انداخته شود .
اگر در کشو.ر تحزب به معنای وافعی ونه اون جوری که جمهوری اسلامی دوست داره ، وجود داشت مردم دیگه به بلوف های شخصی کاندید های مختلف رای نمی دادند و احزاب در همه امور با برنامه حاضر میشدندو کاندید های اونا در واقع براساس نقشه راه مشخصی حرکت میکرد ، اینقدر اقتصاد بیمار و مشکلات جورواجور نداشتیم.مسئولین مملکت بهتر از هر کسی میدانند که راه برون رفت از بحران ها وجود احزاب مستقل و مدیریت کارآمد هست ولی متاسفانه آگاهانه مانع تراشی میکنند.ظاهرا همین وضعیت برای کانون های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده کفایت میکنه.
ميگه ماهاست!!!!!! پس بي خود نبود كه ايران هم به وعدهاي امريكا توجه اي نميكرد چون ميدونست طرف آمريكايي قصدي براي احياي برجام نداره و همش كلكه ، والا اين چه جور برگشتيه كه براي برگشت چهار تا شرط جديد ميزاري ؟؟؟؟؟
این اش هم دست پخت روسیه برای ایران و نتیجه همکاری نظامی با روس در جنگ اوکراین بود. و همچنین نتیجه مشاوره بر عکس برخی آقایان که فکر می کردند .جنگ اوکراین برای ایران معجزه هسته ای می‌کند و عصر یخبندان اروپا گرمای برجام و راکتورهای ما را دو چندان می کند
تیم مذاکره کننده امام صادقی زمانی که به توافق نزدیک شده بود بخاطر ناراحت نشدن چین و روسیه به توافق و سرنوشت مردمش پشت پا زد و فکر کردن آمریکا برای نفت ایران تا ابد دنبال توافق میاد بعد که چین خیالش از نابودی برجام راحت شد به ایران خیانت کرد و رفت سمت عربستان و امارات . حالا ایران دوباره خواست برای تلافی چین بره سمت برجام ولی دیگه کار از کار گذشته و پشیمونی فایده ای نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار