بازدید 18751
سه هزار و دویست‌ و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عضو کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای: قصد اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور کشت و کشتار راه بیفتد /واکنش حقیقت‌پور به دلار ۳۸ هزار تومان؛ نصف ثروت ایرانیان به کاه تبدیل شد / ایران در حال بررسی تولید مشترک خودرو با روسیه است / تحلیل جدید خاندوزی از افزایش نرخ دلار

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند کعبی، نماینده مجلس خبرگان: نظام اسلامی به هیچ وجه از مساله حجاب کوتاه نمی‌آید / دستاورد اقتصادی حاکمیت یکدست، دلار ۴۰ هزار تومانی و سقوط ارزش پول ملی است /توئیت دستیار امیرعبداللهیان درباره جام جهانی؛ متاسفانه ما بازنده شدیم! /ادعای آسوشیتدپرس درباره علت توقف مذاکرات ایران و عربستان ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 19 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

عضو کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای: قصد اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور، کشت و کشتار راه بیفتد
مهدی باقری، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، با تاکید بر اینکه قصد اداره کنندگان اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور اغتشاش شود و ناامنی و نا آرامی و کشت و کشتار راه بیفتد، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی، معتقدم اگر این دو نرم افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و قانونی در کشور ما فعالیت کنند، نخست باید تمام خسارات را پرداخت کنند، چون آنها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند.

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن حجاب را هدف گرفته و خط مقدم جنگ در دست بانوان است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بنای جهاد را ولی خدا، امام خمینی (ره) گذاشتند و خدا به کلام ولی خود اثر وضعی می‌دهد؛ مثل سپاه که امروز موفقیت‌های زیادی دارد و این اثر وضعی کلام امام است که سپاه را هم بنیان نهادند. سپاه در همه ابعاد جلو رفته است مانند: قرارگاه خاتم، قرارگاه امام حسن (ع) و وی بیان داشت: اکنون بنادر مهم در جنوب کشور ساخت مجموعه‌های سپاه است و بیش از دو‌هزار مجموعه جهادی وجود دارد که از فعالیت‌های آنها آب‌رسانی به روستاهای محروم است.

سردار فدوی گفت: خیر این فعالیت‌ها اول هم به خود کسانی می‌رسد که برای خدا کار می‌کنند و ما باید همواره به دنبال کارهای جهادی بیشتری باشیم. اگر کسی برای خدا کار می‌کند، سر سوزنی نباید کم بگذارد. وی ادامه داد: جنگی الان جاری است که خط مقدمش دست خانم‌هاست. در این جنگ زن‌ها محور هستند و دشمنان به ارزش‌هایی چون حجاب هجمه وارد کرده‌اند. این خباثت از شیطان است و آمریکایی‌ها از او تبعیت می‌کنند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این جنگ، جهاد خانم‌هاست. زن‌هایی که اگر بخواهند کاری انجام دهند به درستی به سرانجام خواهند رساند؛ جنگی که بسیار بد و سخت هم هست.

کعبی، نماینده مجلس خبرگان: نظام اسلامی به هیچ وجه از مساله حجاب کوتاه نمی‌آید
عباس کعبی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جلسه سخنرانی جهاد تبیین شهرستان بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بحث حجاب و عفاف و سیاست‌های نظام در این‌ باره گفت: حجاب و عفاف خط قرمز نظام اسلامی است، زیرا حجاب از ضروریات دین اسلام است و نظام اسلامی به هیچ وجه از حجاب و عفاف و غیرت زن ایرانی کوتاه نمی‌آید. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برنامه نظام اسلامی برای حجاب و عفاف این است که به لطف الهی نهادهایی مشخص با قاطعیت براساس مصوبات مراجع عالی نظام، قانون حجاب و عفاف را در کشور اجرایی و عملیاتی خواهند کرد.

دستاورد اقتصادی حاکمیت یکدست، دلار ۴۰ هزار تومانی و سقوط ارزش پول ملی است
ناصر قوامی نماینده مجلس ششم نوشت: شرایط جامعه به گونه‌ای است که به جهت برخی عملکرد‌های نامطلوب شاهد بروز نارضایتی‌هایی در جامعه هستیم که طی چند ماه گذشته در قالب اعتراض خود را نشان داده است. اگر نگاهی به شرایط اقتصادی جامعه طی شش ماه گذشته بیندازیم، چیزی حدود ۵۰ درصد ارزش پول ملی سقوط کرده، به طوری که امروز قیمت دلار ۴۰ هزار تومان است و این برای اقتصاد کشور و مردم فاجعه است.

توئیت دستیار امیرعبداللهیان درباره جام جهانی؛ متاسفانه ما بازنده شدیم!
یک دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران معتقد است که در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر متاسفانه ما بازنده شدیم؛ نه بازنده بازی بلکه بازنده عرصه تاریخ و اخلاق به عنوان ملتی با تاریخی ۷۰۰۰ ساله که دچار گمگشتگی خویشتن شد. سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت :«آرژانتین قهرمان فوتبال جهان شد. جام جهانی۲۰۲۲ فقط یک برنده نداشت. قطر بخاطر میزبانی خوب، مراکش بخاطر احساسات خوب وکرواسی بخاطر بازی‌ خوب هم برنده بودند. متاسفانه ما بازنده شدیم؛ نه بازنده بازی بلکه بازنده عرصه تاریخ و اخلاق به عنوان ملتی با تاریخی ۷۰۰۰ ساله که دچار گمگشتگی خویشتن شد.»

حاجی دلیگانی: طبق اعلام دولت، برنامه هفتم به سال بعد موکول می‌شود
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اعلام دولت، ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس تقدیم شده و برنامه هفتم به سال بعد موکول می‌شود. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ارائه لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به مجلس اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته از سوی دولت اعلام شد که بنا دارد ابتدا لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کند. در اول این لایحه نیز تبصره‌ای آورده که تا زمان تهیه، تصویب و نهایی شدن لایحه برنامه هفتم، قانون برنامه ششم اعتبار داشته و بعد از آن برنامه هفتم لازم الاجراست.وی ادامه داد: این نظر دولت تا هفته گذشته بود و اگر تا امروز تغییری کرده، اطلاعی ندارم؛ این هفته نیز نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه‌شان هستند لذا اگر دولت بخواهد تاخیر بیشتری در تقدیم لایحه بودجه صورت نگیرد، طبیعتا این کار هفته آینده صورت می‌گیرد؛ تاکنون هم دولت در ارائه لایحه بودجه تاخیر داشته است.این عضو هیات رییسه محلس در جمع بندی گفت: طبق چیزی که دولت گفته، اول لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس می‌کند و در آن تبصره ای برای تمدید برنامه ششم می‌آورند و برنامه هفتم به سال بعد موکول می شود.حاجی دلیگانی ادامه داد: دولت از شهریور ماه یعنی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم، فرصت برای تهیه لایحه برنامه هفتم داشته اما این کار را انجام نداده است؛ اینکه چرا اراده‌ای برای این موضوع نداشته، ما هم در جریان نیستیم.

ادعای آسوشیتدپرس درباره علت توقف مذاکرات ایران و عربستان
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با استناد به اظهارات برخی مقامات منطقه‌ای به بررسی تحولات اخیر مذاکرات ایران و عربستان سعودی پرداخت و در گزارشی نوشت: چند مقام عراقی گفتند، مذاکرات میان ایران و عربستان، دو رقیب منطقه‌ای که بغداد میانجیگری آن را برعهده داشت، عمدتا به دلیل ادعای تهران مبنی بر این که پادشاهی سعودی در مداخله‌های خارجی برای تحریک اعتراضات در ایران نقش داشته، متوقف شده است.آسوشیتدپرس با اشاره به این که از مذاکرات تهران-ریاض به عنوان «گشایشی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای» استقبال شده بود و با بیان این که مقامات عراقی می‌گویند، اگرچه مذاکراتی که انتظار می‌رفت شش دور به میزبانی بغداد به طول بینجامد، برنامه‌ریزی نشده بود مدعی شد که مقامات تهران با ورود اعتراضات به چهارمین ماه خود در ایران، از دیدار با مقامات سعودی خودداری می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: عامر الفایض، رئیس کمییته روابط خارجی مجلس عراق گفت، «مذاکرات ایرانی-سعودی متوقف شده است و این تاثیری منفی بر منطقه خواهد گذاشت.» این جزئیات از سوی پنج مقام عراقی، از جمله مقامات دولتی، گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران و برخی چهره‌های احزاب سیاسی شیعی آن که مجاز به افشای نامشان نبودند، مورد تایید قرار گرفته است. گزارش آسوشیتدپرس می‌افزاید: هیات ایران در سازمان ملل متوقف شدن این مذاکرات را تایید کرد اما هیچ توضیحی در این باره نداد. در بیانیه هیات ایران در سازمان ملل آمده است که «مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی پیش از تحولات اخیر در ایران و به دلایل متعددی متوقف شد.» عربستان سعودی به درخواست ارائه توضیحاتی در این باره پاسخ نداد.این خبرگزاری مدعی است: متوقف شدن مذاکرات با وجود حمایت دو طرف از نیروهای مخالف در مناقشات متعددی در خاورمیانه از جمله در سوریه و یمن پیامدهای متعددی به دنبال خواهد داشت.


واکنش حقیقت‌پور به دلار ۳۸ هزار تومان؛ نصف ثروت ایرانیان به کاه تبدیل شد
حقیقت‌پور در پاسخ به این که آقای رئیسی نیز به شیوه حکمرانی هم انتقاد داشتند با توجه به اینکه او رئیس دستگاه اجرایی کشور بوده و نقدی که مطرح می‌شود این است که شیوه کاری او حالت دستوری پیدا کرده، فکر می‌کنید این شیوه در ادامه کارساز است، گفت: خیر، کارساز نیست. مگر با دستور توانسته یک میلیون مسکن بسازد؟ مگر توانسته خودروهای از رده خارج را متوقف کند و تولید ماشین را افزایش دهد؟

فرهاد نیلی: نظام بانکی گرفتار توهمات سیاستمداران شده
فرهاد نیلی گفت: برای آن که بانک اثربخش باشد، باید ترتیباتی دهد که اعتبارات ردیابی شوند. پیاده‌سازی این ترتیبات در بانکداری تجاری سخت‌ و در بانکداری توسعه سهل‌تر است. این که بانک چقدر برای اثربخشی و هدایت اعتبار انگیزه دارد، بستگی به دغدغه سهام‌داران بانک دارد؛ دغدغه‌هایی که می‌توانند کاملا انتفاعی باشند. فرض کنید دغدغه سهامداران بانک تامین مالی پروژه‌های ساختمانی باشد. برای آن که مطمئن شوند وامی که می‌دهند به مصرف تامین مالی ساختمان‌سازی می‌رسد، باید اعتبارات را ردیابی کنند. هدایت اعتبار (credit guidance) به معنی لوله‌کشی اعتبارات از بانک به مصارف تعیین‌شده توسط مدیران اعتباری بانک است. توجه داشته باشید که هدایت اعتبار یک ترتیب خرد است که در سطح بانک قابل انجام است، ولی چنین ترتیبی در سطح کلان و شبکه بانکی ممکن نیست. متاسفانه خیلی‌ها این ها را خلط می‌کنند؛ سیاستگذار را هم گمراه و کشور را گرفتار می‌کنند. متاسفانه اکثر سیاستمداران ما طی دهه‌های گذشته در این دام غلتیده و نظام بانکی را گرفتار توهمات خود کرده‌اند. فکر می‌کنند در سطح کل کشور می‌شود اعتبارات را هدایت کرد. نه این طور نیست. هدایت اعتبار یک ترتیب خرد هست تا پول را از بانک تا مقصد بشود ردیابی کرد. /تسنیم

خاندوزی: شبکه‌های دیجیتال در حال قیمت‌سازی در بازار ارز هستند
وزیر اقتصاد گفت: در مسائل ارزی کشور شبکه‌های جدید سفته‌بازان هجوم می‌آورند و برای مقابله با این تهدیدهای دیجیتال و آفندی که در حوزه دیجیتال وجود دارد باید یک پدافند داشته باشیم. و تنها راه این تقابل هوشمند سازی است. در واقع در برابر یک تهاجم هوشمند باید یک مقابله هوشمند داشت و با روند سنتی نمی‌توان با آن مقابله کرد. خاندوزی با اشاره به اینکه مساله ما امروز در سبزه‌میدان و بازار بزرگ نیست، گفت: این جنس از تهدید شبانه‌روزی است و نظام اداری ما توان مقابله با این تهدید را ندارد، در نتیجه در مواجهه با تهدید عملکرد مناسبی نداریم، نتیجه این اتفاق نیز نوسانات نرخ ارز است که امروز شاهد آن هستیم. شبکه‌های دیجیتال در حال قیمت‌سازی در بازار ارز هستند، در حالی که تنها یک درصد از معاملات ارز را تشکیل می‌دهند.

پایانی برای شایعه افزایش قیمت بنزین قابل تصور نیست
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: در ماه‌های گذشته چندین بار شایعه افزایش قیمت بنزین به بهانه‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شده است. شایعاتی که هر بار تکذیب شده، اما باز هم پایانی برای آن قابل تصور نیست. در روز‌های اخیر نیز دوباره شایعه کمبود بنزین در کشور دست به دست می‌شود. این در شرایطی است که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تولید پایدار و مستمر بنزین خبر داده و حتی اعلام کرد که تولید و توزیع بنزین سوپر از سر گرفته شده است.  همچنین هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده و بنزین سهمیه‌ای همچنان با قیمت ۱۵۰۰ تومان در هر لیتر و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان خواهد بود.  همچنین تمام پالایشگاه‌های کشور با ظرفیت کامل در حال تولید است و تولید بنزین نیز بالای ۱۰۰ میلیون لیتر در روز برآورد می‌شود.  

ایران در حال بررسی تولید مشترک خودرو با روسیه است
راشاتودی: کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با روسیه است. وی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرفین در حال بررسی این موضوع هستند، ابراز امیدواری کرد که این برنامه ها محقق شود. جلالی اظهار داشت: دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا که هر دو در تابستان گذشته در نمایشگاه قطعات خودرو در مسکو شرکت کردند، با شرکای روسی نیز مذاکره کرده‌اند.

ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ هفته آینده به مجلس
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه هفته آینده آماده خواهد بود تا مجموعه لایحه بودجه ۱۴۰۲ که شامل ۲۰ تبصره و جداول کلان است، برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

احتمال اجازه گرانی بلیت هواپیما به دنبال افزایش نرخ ارز
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حوزه نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون پنجم توسعه بحث شناورسازی و متعادل‌سازی را داشتیم که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که در این دو سال پیش آمد، متوقف شد. دی ماه سال گذشته ۱۵ درصد قیمت‌ها را در مقایسه با آذرماه کاهش دادیم که این قیمت‌ها همچنان پابرجاست. با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌هایی که این این شرکت‌ها داشتند، درخواستی برای تغییر قیمت بلیت ارائه کردند که به محض تصویب اعلام خواهد شد؛ البته این درخواست‌ها در حال بررسی است و هنوز جزئیات آن مشخص نیست و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۰
آقای نوری عدم صدور احکام رتبه بندی در آستانه تقدیم بودجه، خیانت بزرگ شما در حق فرهنگیان هست ، او از سال گذشته که وزارت در این موقع تقدیم بودجه بدون وزیر بود و این هم امسال که داره وزیر کاملا هدفمند تعلل در صدور احکام میکنه تا بودجه واقعی آموزش و پرورش برای سال آینده هم با کسری وحشتناک مواجه باشه ؟
خخخخه اول شما برو قانون مدیریت ارزی شناور کشور که دو دولت قبل اجرا نکردن و اقتصاد را از حالت عادی خارج کردن و این دولت این قانون مهم را از حالت خاک خوردن خارج کرد و دارد اجرا می کند را بخوان چی هست بعد بیا تز بده تا برسیم به این خرابکاری ها در این 3 ماه که از کجا سرچشمه می گیرد!!!
اقای سید رسول اینجور جاها که میشه دم از تاریخ 7000 ساله میزنید اما در باقی موارد فقط از تاریخ 1400 ساله دم میزنید.مسبب این مسایل خودتان هستید
روالی که از دهه 70 ایجاد کردید و زنان را ازخانه فراری دادید و تشویق می کردید بیایند در جامعه کار کنند اعتقاد به حجاب بهتر نخواهد شد هیچ بدتر هم خواهد شد و در این یک مورد هم باقی نخواهد ماند و اینکه بخواهید در جامعه بی حجابی نباشد تنها راه جریمه و منع خدمات هست آن وقت اگر هم اعتقاد نداشته باشند مجبور هستند رعایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
خسته نشدی یک حرف رو بیش از یکساله به عناوین مختلف میگی؟
فکر کنم یا ساندیس هستی یا دچار کمبودی و فکر میکنی حقت رو یک خانم خورده
درود
آیا راهکاری هست که این مسولین دلسوز را نداشته باشیم....به قول سر تیر نصف دارایی کارگران..کارمندان ....همه مردم دود شده...
جناب مهدی باقری چه زمانی قرار است که بپذیرید دلیل اعتراضات مردم ندانم کاری و نداشتن تخصص کافی مسئولین در امور محوله است؟تا کی میخواهید ادم و عالم را مقصر مشکلات کشور بدانید؟
امروز در خیابان فقط تاکسی ها بانوان را سوار می کردند وقتی علت را جویا شدم گفتند مگر نمی دانی جنگ شده و بانوان باید به خط مقدم این جنگ بروند
من هم دو تا بربری خریدم و به خانه برگشتم
اقای حقیقت پور نصف ثروت مردم برای خودشان به کاه تبدیل شد ولی همان نصفه ثروت مردم تبدیل به ثروت های فراوان برای کاسبان تحریم شده.
فقط ماندم چرا اینقدر ثروت ایرانی ها الان نصف شده دلار 7 تومانی سال 57 و دستمزد رسمی 640 تومانی آن موقع کلا91 دلار می شد یا در سال 84 دستمزد 122 هزار تومانی و دلار 930 تومانی می شد 131 دلار یا در سال 92 با دستمزد 480 هزار تومانی و دلار 3500 تومانی می شد 137 دلار یا در سال 1400 دولت محبوب شما با دستمزد رسمی 2650 تومانی و دلار 25000 هزار تومانی می شد 106 دلار
اما الان با این همه واویلا گفتن که هم‌تراز با تورم بالا رفته البته 4 الی 5 هزار تومان کمتر خواهد شد ولی به خاطر عدم سرکوب و شرایط بازار بش از حد بالا رفته و بر می گردد به رقم 34 الی 35 هزار تومان با این حال با دستمزد 4200 تومانی و دلار 39 هزار تومانی می شود 107دلار
خطاب به شما وزیر محترم لطف کنید بازار بورس ارزی مانند بقیه دنیا راه اندازی کنید تا آنهایی که در خیابان هستند قیمت سازی نکنند و مالیات بر دلالی بگیر آن وقت تورم کم شود تا دلار هم اینقدر بالا نرود
دشمن چیه حجاب هدف قرار داده است ؟ حالا تا نصف سر روسری بود و با هیچ‌مشکلی داشتن زندگی میکردن الان یه دو درصد جامعه ام روسری ندارن عینه بقیه کشورهای اسلامی که با حجاب و بدون روسری است ، ازدواج هست فرزند اوری هست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
مشکل تبعات اجتماعی آن هست که رسوایی های اخلاقی و خانوادگی رخ می دهد و شما ظاهرا خیلی ظاهر بین هستید
در مورد بنزین شایعات اتفاقی نیست هر چند وقت میندازن تا از همون روش قدیمی استفاده کنند ، ولی نمیشه ماشین بنزین خوره تولید کنین و بنزین هم افزایش بدین و از هر دو طرف دست تو جیب مردم باشد
به این حرفها و توجیهات می معنی که قصد وانساپ و اینستا فلان و بهمان بود واسه همین بستیمشون مطمئن باشید مردم بهایی نخواهند داد
روانشناسی عموم جامعه بلدین ؟ خودروی مشترک با روسیه که هیچ حرفی در خودرو ندارد بسازین که چی بشه ؟ مردم سوار نمیشن بخاطر سوابق روسها
خدایی وقتی اخبار مملکت رو دنبال می کنی فقط باید بخندی!!!!! نمی دونم این همه نابغه رو از کجا اوردن و مسئول این مملکت کردن! یکی میگه اینستاگرام و واتس اپ قتل و غارت و اغتشاش می کنن و باعث کشت و کشتار میشن! یکی دیگه میگه شبکه های دیجیتال قیمت ارز رو بالا می برن! یکی دیگه خبر از ساخت خودرو با همکاری روسیه می ده!!! بابا دمتون گرم. با این اظهار نظرها باعث خنده و تفریح مردم میشین. راستش نمی دونم وقتی این نابغه های مسئول دلیل مشکلات رو می دونن، چرا هیچ کاری نمی کنن؟ شبکه های مجازی رو نابود کنید، اینستا و واتس اپ رو منفجر کنید تا همه چی گل و بلبل بشه. قیمت دلار زیر یک تومان میشه!!!!! مثلا اگه این نابغه های مسئول شبکه های مجازی رو منهدم کنن، قیمت دلار میشه پنج ریال و همه مردم شاد و شنگول میشن و بهترین ماشن هایی لوکس رو که ساخت مشترک فرغون سازی ایران-روسیه هست رو سوار میشن و کیففففف می کنن. وایییی چی میشه اگه بشه!!! این مسئولین ما مثل کسی هستن که با یه سطل ماست رفتن کنار اقیانون ارام و میگن می خوایم اقیانوس ارام رو تبدیل کنیم به اقیانوس دوغ گاز دا
جالبه بجای توقف تولید خودروی که کلی بنزین دود میکنه و کسی جلودارشون نیست دنبتل دست تو جیب مردم هستند
شما خودروی بروز هیبریدی بیار بنزین گرون کن ، مردم پول بدن مونتاژ کار داخلی کیفشو بکنه ؟
داستان دلار فقط بحث روانی و نگرانی از عواقب تصمیمات شما در تعامل با دنیا است ، و اصرار شما به سیاستهای شکست خورده
صدا سیما چهل دقیقه برنامه سیاست خارجی پخش کرده ماله بکشه به کار چین ، اخه چقدر شما باهوش هستین ، الان من قانع شدم
من که میگم گرون شدن دلار تقصیر ترانه علیدوستی بود. الان که گه گرفتنش قیمت ها برمیگرده به سابق.
مانی حقیقی رو هم بگیرید قیمت یورو میاد پایین.
دیگه به هر حال هرکی رو بگیرید قیمت یکی از ارزها میاد پایین.
من نظر کارشناسی ام رو دادم دیگه.
چی ام از کارشناس های فارس نیوز و کیهان و صدا و سیما کمتره خب
صبح تا شب میگن مرگ بر آمریکا بعد صبح تا شب در صدا سیما میگن دلار در حال افوله بعد نرخ هواپیما و همه کالا ها با دلار تعیین میشه ، چه سوژه ای هستیم ما
اخه روسیه فناوری داره کشور همش ادعا
باشه
هیچکس پاسخ گو نیست ...
فقط بلد هستند تمامی مسائل و مشکلات رو گردن دشمن ، فضای مجازی، شبکه های معاند بیندازن
عامل افزایش قیمت دلار افزایش نقدینگی است عامل افزایش نقدینگی بانکهای گرد کلفت خصوصی است
چه موجوداتی هستیم ما ایرانیان که همه دنیا دنبال نابودی ماهستند ؟؟؟
كعبي نماينده مجلس خبر گان : نظام اسلامي به هيچ وجه از مسئله حجاب كوتاه نمي آيد !
-----------------------
البته واضح و مسلم است كه مسئله حجاب در كشور مسئله مهمي است ، هم از نظر شرع و هم از نظر قانون مملكت كه بايد رعايت شود ! اما اگر برخي از مسئولين بدشان نيايد ، برخي اوقات نگاه ما به مسائل مملكتي نگاه « كاريكاتور » گونه است !!
-- كاريكاتور گونه ؟ ... ، اين به چه معني است برادر ؟ ... بيشتر و واضح توضيح بفرما !
-- چشم ! ...به اين معني كه شما ملاحظه بفرماييد در يك كاريكاتور كه از يك انسان مي كشند ، مي بيني سر اين آدم خيلي بزرگ ، اما دست ها و پاهايش خيلي كوچك است ! ... يا مثلاً مي بيني شكم اين آدم خيلي بزرگتر از ديگر اندام هاست كه مي تواند به اندازه كل بدن او باشد ! و يا دماغش را چنان بزرگ كشيده اند به اندازه نصف بدن او ... هيچ تناسبي در بدن كاريكاتور وجود ندارد ! اما تصوير يك انسان واقعي ، به قدرت و حكمت خداوندي متناسب ،است ، همه اندام ها در تناسب ، ابروها ، چشمان ، دست ها ، پاها ، دنده ها ، هر كدام با هم متناسب و هر كدام از آنها به يك اندازه !! ... مثلاً چشم راست بزرگتر و يا كوچك تر از چشم چپ نيست !!به نظر اين حقير فقير نگاه ما به تمام مسائل مملكتي بايد نگاه متناسب باشد ، نگاه به حجاب ، نگاه به اقتصاد ، نگاه ها به هنر ، ورزش ، ادبيات ، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ووووو ... حال اگر روي يك مسئله زياد زوم كنيم و بقيه مسائل را متوسط ، يا كوچك و يا ريز ببينيم و يا اصلاً نبينيم نگاه ما به مسائل مملكتي مي شود ، نگاه كاريكاتور گونه !! حالا شما ملتفت عرايضم شدي ؟
-- عجب ! به نظرم اين هم خودش نكته اي است ! ... زياد هم اشتباه نمي گويي ها !!
پیش بسوی دلار ۵۰ هزار تومانی...ما در بی ارزش شدن پول ملی تو دنیا اول شدیم...فکرشو بکن...کاریست کارستون..هیچ کشوری به گرد پای ما هم نرسیده
عزیزم اصلا چنین ثروتی وجود نداشته که به کاه تبدیل شود.اینکه با پول بی شتوانه ۶۰ درصد حقوق ها را اضافه کنند یا ۲۰ درصد سود بانکی بدهند یا قیمت مسکن ها و سهام های غیر قابل فروش روی کاغذ بالا برود فقط برای دلخوش کردن است برادر
آقای وزیر اقتصاد همه حتی رئیس مجلس و کارشناسان اقتصادی خبر از افزایش نقدینگی می دهند و افزایش نقدینگی یعنی تورم و بی ارزش شدن پول آنوقت تو صحبت از سیستم های دیجیتال برای افزایش دلار می کنی
یعنی می گویی دلار حبابی بالا رفته است؟
آقا اصلا دلار را رها کنید بچسبید به ریال و بفرمایید چرا نسبت به کالاهای داخلی از قبیل زمین و خودرو بی ارزش تر می شود
یک نفر بیاید جواب بدهد که آیا دارید چه بلایی بر سر این پول می آورید که وحشتناک تنزل یافته است تا جایی که حتی برای کشورهای همسایه هم که فقیرتر از ما هستند مایه تعجب شده است
واقعا برای اینستاگرام و واتساپ مهم هست که خدمات رایگان در ایران داشته باشند که بخواهند خسارت بدهند؟
مرگ بر واتس آپ استکباری. درود بر سروش !!
جناب دکتر خاندوزی کاملا درست می فرمایند ! همش تقصیر شبکه های مجازی هست.از چند سال پیش که گفتند سایتها قیمت خودرو را بالا می برند و درج قیمت در سایتها ممنوع شد ، دیدید که چقدر قیمت خودرو کنترل شد و پراید همون 30 میلیون موند. الان هم باید صیانت اجرا بشه تا قیمتها دیگه بالا نره! فقط موندم صیانت که کردید بعدش می خواید بی عرضگی گردن چی بندازید.
خودرو که با روسیه ساخته بشه یا به مرحله تولید نمی رسه یا اگه برسه باقیمت چندین برابر به ایران قالب میشه!
یعنی واقعا واتساپ و اینستاگرام کل دنیا رو ول کردن زوم کردن رو ایران؟ یعنی نمی بینن که مردم زیر بار این همه مشکلات له شدن؟ بس کنین این دشمن سازی رو.
قصد واتساپ و اینستا مثلا اون بود !!!! قصد مسئولان هم این بود که همگان در بی خبری محض باشند و بی خبر از حقایق
۶ کلاسه باید عزل شود
این چه اقتصادی است ؟!
تنها راه نجات
رفراندوم
بهتره اسم فردی که دکترای اقتصاد داشت و کمک کرد نصف ثروت ایران تبدیل به کاه شود هم اعلام کنید که مردم به علم شیمی ایشون هم ایمان بیارن که چطور کاغذ را می شود تبدیل به کاه کرد از ایشون تاقاضا دارم جهت تبدیل نصفه دیگر زودتر اقدام نمایند
تابناک عزیز، تو رو بخدا فقط به ما بگویید که این آقا سطح تحصیلاتشون چقدر هست. آکادمیک ؟ یعنی با این صحبتهای گهربارشون: "مهدی باقری، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای" میشود فقط حدس زد ولی سما بگویید بهتر هست.
تا وقتي كه قبول نكنيم در مملكت ما انسانهايي هم هستند كه
اعتقادي به دين اسلام و قوانين اسلامي ندارند، كشورمان درست نخواهد شد. ما بايد ياد بگيريم به همه انسانها با هر اعتقاد نژاد طرز تفكر … احترام بگذاريم.
مگه اینستاگرام و واتس آپ انسان هستند که قصد کشت و کشتار داشته باشند؟!!
"عضو کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای: قصد اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور، کشت و کشتار راه بیفتد" به چه دلیلی این حرف را می زنید، اینستاگرام و واتساپ دو پلتفرم اینترنتی است برای ارتباطات مردم جهان با یکدیگر، آن چه که مهم است محتوای مطالبی است که مردم در داخل آن بارگذاری می کنند حالا این دو پلتفرم نشد از راه های دیگر حتی خارج از اینترنت
کاه کیلو چنده من فکر کردم ثروتم نصفش کلا رفته اگر کاه شده باشه بازم خوبه یه ذره ارزشش حفظ شده
این استدلال آقای خاندوزی، یعنی اینکه دلار سیر صعودی خود را ادامه خواهد داد و دولت هیچ کار و برنامه ای بلد نیست که در کنترل تورم انجام دهد.
افزایش قیمت بنزین شایعه نیست، بلکه یک باید اجتناب ناپذیر است و امکان ندارد دولت بتواند این قیمت بنزین را تحمل کند. پس بهتر است نمایندگان دولت و مجلس کمی واقعی صحبت کنند و دستگاه های انتظامی هم آماده عکس العمل مردم باشند. همین الان با نرخ دلار 40 هزار تومانی و بنزین لیتری سه هزار تومانی و حساب مصرف روزانه 70 میلیون لیتر و با احتساب قیمت یک دلاری (که البته قیمت جهانی بنزین بیش از این است) دولت 2.3 همت (هزار میلیارد تومان) یارانه بنزین می دهد.
از روسیه خیری نصیب ایران نشده و نخواهد شد.مانند چین که دیدیم!
وقتی اروپا با حمایت از برجام و قیمت بالای خرید نفت آمد ایران ،پوتین وارد عمل شده و گفت تا زمستان صبر کنید تا امتیاز خوبی کسب کنید!! که متاسفانه این تله پوتین باعث شد با ادعای دادند پهپاد و موشک به اوکراین به شورای امنیت سازمان ملل متحد برود و فروش نفت و گاز ایران کلا ممنوع شود، بعد روسیه خود یکه تاز فروش نفت و گاز شوند. آمریکا هم امروز گفت برجام بی برجام....متأسفم به تصمیم گیران کشور.
عضو کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای: قصد اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور، کشت و کشتار راه بیفتد
خیر بنظر مردم ما فیلتر این دو اپلیکشین فقط فروش وی پی ان که توسط بعضی ها که رفتن کانادا و مامانش هم میگه رفته برای کسب علم بیشتر بوده والا خود شما از اینستاگرام تویتر و واتس آپ بهره برداری میکنید
الان دیگه دلار 40 تومانیه....
الان دیگه مهم نیست که چه خودرویی و با چه کیفیتی و از کدام کشور وارد بشه! هندی ، روسی ، چینی ، هر خودرویی بیاد تو ایران صف مشتری داره
فقط خودرو بیاد تو مملکت و مردم از این دزد بازار خلاص شوند
نصف ثروت ایرانیان به کاه تبدیل نشد. ثروت معادله است وقتی پس انداز ۸۰ میلیون یهویی نصف می شود این ثروت کجا رفته؟ عده قلیلی ناگهان معادل نصف نقدینگی کل کشور ثروتمند تر شدند از هیچ، ثروتمندتر شدند
عضو کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای: قصد اینستاگرام و واتساپ این بود که در کشور، کشت و کشتار راه بیفتد..

سوال: پس را در کشورهای دیگر این اتفاق نیفتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام واحترام

"تا تحریم ها لغو نشود هیچ مشکل اقتصادی حل نمی شود وارزش پول کشور هر روز کمتر میشود. " این راهمه مردم میدانند و می فهمند، غیر از مسئولین"
بهانه های بنی اسرائیلی برای لاپوشانی عملکردهای ضعیف و ناتوانی ها در انجام امور محوله شگردی است که سالیان سال است مسئولین برای خود از آن استفاده میکنند شبکه دیجیتال !!
آقای حقیقت پور اگر داراییمان به کاه تبدیل شده بود عالی میشد ، چون قیمتش شده هر تن 3/5 میلیون تومان.
آخر امسال دلار ۵۰ رو رد میکنه

دلایل: کسر بودجه دولت - حراج نفت روسیه بدلیل نیاز مالی در جنگ اوکراین - هزینه های متفرقه و بیرونی و ....
ایران در حال بررسی تولید مشترک خودرو با روسیه است
وقتی دوستمان روسیه و چین است نباید انتظار پیشرفت داشته باشیم.آنها به هیچ وجه توهم دوست بودن را ندارند
چیزی شنیده نمیشه خواست اکثر مردمه خاموشه
گور پدر اینستاگرام و واتس اپ، اقای محترم ۵۰ درصد سایتهای علمی، فرهنگی که اصلا ربطی به سیاست ندارند مثلا درباره زبان انگلیسی، گلکاری یا اشپزی هستند باز نمیشن دیگه!! این چه وضعیه آخه! تعداد زیادی از افراد اهل فن حوزه کامپیوتر پس از سالها فعالیت مجبور شدن برن تو اسنپ کار کنند....خجالت هم خوب چیزیه...با این سرعت مزخرف اینترنت میخواهیم چی رو ثابت کنید به دنیا؟! که مثلا توی این مورد هم رکورد دار هستیم
چرا بازار ارز فقط در ایران کنترل ندارد چون در ایران قوه که مجکم در بازار ارز تاثیر گزار باشد نداریم یکی از مصیبت ها همین دلالی ارزی در خیابان است در حالیکه صرفی وبانک داریم ولی مردم ارز از دلال ها تیهه میکنند . چون قانون باز دارنده نداریم . واقعا جای تاسف است کشوری با این همه ثروت تنها کشور زرخیز جهان که خیلی از روسای جمهوری دنیا ارزوی حکم رانی ان را دارند .چرا پولش به این روز افتاده.با این جمعیت کم . واقعا جای هزاران تاسف ..
حاجی دلیگانی: طبق اعلام دولت، برنامه هفتم به سال بعد موکول می‌شود) سال بعد که خوبه به صد سال بعد هم موکول شود این دولت توان برنامه ریزی ندارد !!! کدامشون تجربه داره !!!با ادعا نمیشه با واقعیت اقتصاد تحریم زده و تورمی و نقدینگی زده مواجه شد
خاندوزی: شبکه‌های دیجیتال در حال قیمت‌سازی در بازار ارز هستند) بسم الله یک گردن جدید پیدا شد تا بیعرضگی را بگردنش بیاندازند
جناب موسوی ، فراموش نکنید که مسئولین دولتی از جمله خود شما مسئول ایجاد این بی احترامی بودید
مسئولین با حقوق و مزایای بالای ۴۰-۵۰ میلیون تومانی دغدغه مردم را نداشته و حتی نمی فهمیدن
ملت تغییر نکرده اند ملت همانی هستند که هشت سال در دفاع مقدس حتی با اشتباهات فرمانده هانزا کیان مملکت حمایت کردن ولی همان مردم بویژه ساکنین استان‌های غربی کشور از کمترین امکانات برخوردار هستند
در حالی که معممین برای خودشان با پول ملت قصرهای انچنانیرمی سازند
مردم خوزستان آب برای خوردن ندارند ولی بزرگ‌ترین مسجد دنیا را در عراق می سازید
دنبال مقصر بین خودتان بکردید
امام جمعه محترم قزوین چندی پیش فرمودند که ما 100 هیچ برنده شده ایم. دستیار امیر عبداللهیان بر چه اساسی می گوید بازنده شده ایم در جام جهانی؟ وای اسلاما، وای مصیبتا....با چه جراتی برخلاف گفتار الهی امامان جمعه نظر می دهی جناب آقای سید رسول موسوی؟
ایران در حال بررسی تولید مشترک خودرو با روسیه است

روسیه خودروساز خوبی است یا ایران ؟
هیچکدام حرفی برای گفتن در این صنعت ندارند.
آقای باقری براساس اسناد ومدارک میگی اینستا گرام میخواسته تو ایران کشت وکشتار راه بندازه یا همینجوری یه چیزی میگی ؟ اگه سند داری رو کن !!! شعاردادن رو همه بلدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
مجلس داره قانون تصویب می کنه با مردم عادی در صورتیکه که ادعای بدون مدرک کنن برخورد کنه البته مسئولان از این قانون مستثنی هستند
وزیر اقتصاد ورئیس بانک مرکزی هررو ز یک کشف جدیدی از گران شدن قیمت ارز ارائه میدن اما نمیگویند از بی کفایتی خودمونه یعنی اصل مطلب رو نمیگن!
ماشین مشترک ایران و روسیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
خنده آوره
یعنی شرکت ما رفته تو هوا سر این فیلترینگ خیلی مورد تائید شما
شما میگین 4000 تا بیشتر نبودن این اقتشاش گرا
چرا 85 ملیون رو بستین؟
واتس اپ چیکار داشته به اینستاگرام اصلا؟
عضو محترم کارگروه محتوای مجرمانه رایانه ای شما لطفا کارت رو انجام بده و تحلیل ارائه نکن که زخمش دردناکتر از نتیجه کاریست که داری انجام می دهی!!
عضو محترم کار گروه، چاقو همه جا پیدا میشه منجمله سوئیس و ایران!! حالا اگه با همان چاقویی که کاربردهای مختلفی داره توی کشور عزیزمون ایران روزانه هزاران نفر در کوچه و خیابان و در اوج خشم و نفرت توی شکم یکدیگر می کنند!!! نباید یقه سازنده چاقو رو گرفت بلکه باید دنبال عامل بوجود اورنده اون خشم و قساوت قلب در بین مردم و بویژه جوانان گشت!!!
آقایان به اصطلاح انقلابی که قبل از انتخابات برای حذف دلار شیطانی از عرصه اقتصاد کشور خط و نشان حذف میکشیدید، چرا بودجه سنواتی کشور را بر حسب ریال نمی بندید؟!
تاکی باید شعار مرگ بر شیطان بزرگ بدهید و از آنطرف هم سفت به پول شطان چسبیده اید؟!!
آدم وقتی به خودش احترام گذاشت، دیگران هم احترام اورا دارند،،،
وقتی مدیران به پول ملی خودش اعتماد و احترام ندارد، چگونه میتوان انتظار داشت که دیگر کشورها به پول ملی آو احترام بگذارند؟!،،،
چرا معاملات نفتی با دیگر کشورها را بر پایه ریال نمیگذارید که خریداران نحبور به تهیه ریال برای خرید نفت از ما باشند؟!
یقینا دقتی خریداران برای خرید نفت از ما بدنبال تهیه ریال گشتند، ارزش ریال بالا خواهد رفت،،
بزبان ساده اینکه وقتی کسی دنبال چیزی گشت،. یعنی چیز ارزش دراری هست که بدنبالش می‌گردند،،،،
این تذهبون،،،
آقای مهدی باقری عضو محترم کارگروه محتوای مجرمانه رایانه‌ای قصد اینستاگرام و واتساپ این نبود که در کشور، کشت و کشتار راه بیفتد بلکه قصد شما این بود که به بهانه ای این دو را فیلتر کنید
به نظر میرسه اگه کل فضای مجازی رو بردارند خیلی بهتره البته نه فقط برای مردم اول خود مسئولین که از آی پی های مخصوص استفاده می کنند
به نظر میرسه اگه کل فضای مجازی رو بردارند خیلی بهتره البته نه فقط برای مردم اول خود مسئولین که از آی پی های مخصوص استفاده می کنند
به خدا مردم خسته شدن از نالایقی مسولین و گناه ان را به دشمن فرضی نسبت دادن .
واکنش حقیقت‌پور به دلار ۳۸ هزار تومان؛

جناب حقیقت پور اخبار را زود به زود چک کنید. 38 هزار تومان مربوط به دیروز بود. یک روز بعد 40 هزار تومان است. دولت پیشرو همین است.
حقیقت پور حالا کیه این وسط در مورد دلار حرف زده ما منتظر عملیم از رایی به ریسی هم پشیمان وناکارامد

یادش بخیر زمانیکه دلشاد بودیم تا حتی نام بخشداران هم می دانستم
الان دلمرده
سرخورده
بی انگیزه
وووو
اینستاگرام ، واتساپ، تلگرام و... همه دنیا یا دوست ما هستند یا دشمن....!!! یعنی همه کار زندگی ندارند فقط به فکر دشمنی با مملکت ما هستند!!!!؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار