بازدید 31515
سه هزار و دویست‌ و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

امام جمعه تهران: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر، قبح بی حرمتی به حجاب شکسته شد / ادعای لوکزامبورگ: یک شهروند ما در ایران به اعدام محکوم شده است / همایون اسعدیان، کارگردان: صداوسیما هر چی دارد از ماست / مروی، تولیت آستان قدس: بی حجابی قابل قبول نیست

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: کسری روزانه ۱.۲ میلیون لیتری بنزین داریم / قیمت یک تن سیمان از ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان شناور شده است / گره کور تعیین تکلیف ۱۵۰ هزار ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی/ بازداشت افراد مرتبط با «پیج‌های معاند در شهر‌های گله دار و اسیر» / تحلیل شیرین هانتر درباره تماس غیرمستقیم مقام‌های ایران و عربستان ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 23 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دانش‌آموزان دختر متاهل می‌توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند
دانش‌آموزان دختر ازدواج‌کرده می‌‌توانند با رعایت شئونات دانش‌آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی با دیگر دانش‌آموزان در مدارس روزانه به تحصیل خود ادامه دهند. بنا بر یک قانون نانوشته و عرف اجتماعی غیرنطقی، دختران متأهل حق تحصیل در نوبت روزانه مدارس و دبیرستان‌ها را ندارند! این اتفاق سبب می‌شود دخترانی که در سنین ابتدای جوانی ازدواج می‌کنند - بدون در نظر گرفتن استعدادهای آنها - از ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج عالی علمی باز بمانند یا اینکه دختران به دلیل علاقه به ادامه تحصیل، فرصت‌های مناسب انتخاب همسر و تشکیل خانواده را از دست بدهند. این ممنوعیت، برخی فعالان حوزه حقوقی را بر آن داشته تا با طرح سؤال از مراکز مسئول، موضوع را پیگیری کنند و در یکی از این اقدامات از "سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" درباره مصوبه ممنوعیت ادامه تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه، سوال کرده‌اند.

از آنجا که وزارت آموزش و پرورش مرجع پاسخگویی به این سؤال است، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سؤال مطروحه را به این وزارتخانه ارسال کرد که رابعه امامی رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در پاسخ به آن به مصوبه قانونی را یادآور شده که در آن قید شده، تحصیل دانش‌آموزان متأهل در مدارس روزانه کاملاً قانونی است.

رابعه امامی رضوی در پاسخ خود آورده است: متن ماده ۶۹ آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ مبنی بر ثبت‌نام و نحوه ادامه تحصیل دختران دانش‌آموزان ازدواج کرده در مدارس روزانه به شرح ذیل جهت استحضار و صدور دستور لازم ایفاد می‌شود: ماده ۶۹ – دانش‌آموزان ازدواج‌کرده می‌توانند با رعایت شئونات دانش‌آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی با دیگر دانش‌آموزان، مانند سایرین در مدارس روزانه ثبت‌نام و به تحصیل ادامه دهند.


تبصره ـ در صورتی که به تشخیص شورای مدرسه، مفاد این ماده از سوی دانش‌آموز رعایت نشود ادامه تحصیل وی به یکی از روش‌های زیر امکان‌پذیر خواهد بود؛
۱- بدون حضور در کلاس در ارزشیابی‌های پایان هر نوبت شرکت کند.
۲- در مدارس بزرگسالان آموزش از راه دور یا داوطلب آزاد با رعایت قوانین و مقررات تحصیل کنند. "
بنابراین، هیچ مدرسه دولتی و غیرانتفاعی با این بهانه دانش‌آموز دختر ازدواج کرده است، حق ندارد او را از ادامه تحصیل در نوبت روزانه مدارس بازدارد. /تسنیم

مولاوردی: قیمت‌ها طوری سر به فلک می‌کشد که حتی اصحاب کهف هم، به گَرد پایشان نمی‌رسند
شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان دولت روحانی با انتقاد از افزایش قیمتها نوشت: حتی اصحاب کهف هم‌، به گَرد پایشان نمی رسند. وی در توئیتی نوشت: قیمت ها طوری سر به فلک می کشد که حتی اصحاب کهف هم‌، به گَرد پایشان نمی رسند!
از قیاسش گریه می آید خلق را… .

تابلوی پیکاسو در موزه ملی ایران «اصل نیست»
فتح‌الله نیازی، کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ‌فرهنگی، درباره اصالت‌سنجی این تابلوی نقاشی که به پابلو پیکاسو، ‌نقاش اسپانیایی منسوب شده و در گنجینه موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، گفت: این پژوهش و اصالت‌سنجی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و با همکاری موزه ملی ایران انجام شده است که نتیجه آن در هفته پژوهش رسما اعلام شد. در این پروژه با توجه به یک دادۀ مجهول با نام «یک اثر نقاشی منسوب به پابلو پیکاسو، نقاش معروف اسپانیایی» که در گنجینه موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، روش‌های شناخت و اصالت‌سنجی آثار نقاشی انجام شد.

او این توضیح را اضافه کرد که این پژوهش به بررسی روش‌های اصالت‌سنجی و چالش‌های پیش‌روی این روش‌ها و چگونگی شناخت آثار جعل و اصلی می‌پردازد و با توجه به فرضیه اثر منسوب به پیکاسو به معرفی این هنرمند مشهور و آثار و تکنیک‌های هنری و بررسی آثار معروف او پرداخته شد تا شناخت بیشتری با بررسی دقیق‌تر اثر منسوب به او به دست آید. این پژوهشگر مرمت افزود: ‌برای اصالت‌سنجی اثر مورد مطالعه، روش‌های لازم از قبیل مستندنگاری و عکاسی پیشرفته و تحلیل‌های میکروسکوپی و آزمایش‌های دستگاهی انجام و نتایج این آزمایش‌ها و بررسی منجر به این شد که این تابلو یک چاپ دستگاهی روی کرباس در حدود ۵۰ سال پیش بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان: نیمه پر لیوان را ببینید که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: زندگی دارای دو بعد حیوانی و انسانی است که از برکات زندگانی انسانی را می‌توان انقلاب اسلامی، خدمت به خلق خدا در کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک مومنانه و ساخت سالانه یک‌میلیون خانه برای فقرا عنوان کرد. وی از برکات انقلاب اسلامی گفت: ایران از بدو پیروزی تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در زمینه علمی و پزشکی در توسعه دانشگاه‌ها و تربیت متخصصان داشته که حتی بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به ایران می‌آیند و در این مدت حتی یک وجب کشور را با وجود تهاجم ابرقدرت‌ها از دست نداده است و باید این برکات را برای مردم تبیین کرد. میردامادی معتقد است که نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت و مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند؛ اما از آن طرف نیمه پر لیوان را هم ببینیم که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده است.

عضو کمیسیون انرژی: وضعیت آبی کشور نگران کننده است
هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون آب چاه های کشاورزی را گرفتند و به مردم می دهند. زمانی که آب نیست، دیگر هیچ چاره ای وجود ندارد. همه باید به شرایط موجود توجه داشته باشند و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. همه باید نسبت به وضعیت احساس نگرانی کرده و در مصارف آبی دقت کنیم.

همایون اسعدیان، کارگردان: صداوسیما هر چی دارد از ماست
همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به سخنان پیمان جبلی، با انتقاد از او گفت که صدا و سیما بدون بازیگر و کارگردان‌ها یه ساختمان اداری است مثل همه وزارتخانه‌ها. او به کنایه می‌گوید که «می‌گویند صداو سیما شما را به جای الان‌تان رسانده، در حالی که صداوسیما هیچی نیست، هر چی دارید از ماست. مدیرعامل قبلی صدا و سیما الان مدیر پتروشیمی است ولی من همچنان در سینما هستم. شاید فردا هم آقای جبلی از اینجا برود یک پست سیاسی بگیرد، ولی ما همچنان در سینما هستیم. آقای جبلی! تو کی هستی که بخواهی به هنرمندان کار بدی یا نه.»

هشدار یک استاد دانشگاه درباره آبگیری چمشیر
عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر لزوم تکمیل مطالعات سد چم‌شیر قبل از آبگیری، گفت: اگر سد چم‌شیر مانند سد گتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد. دکتر حیدر زارعی در میزگرد تخصصی اثرات احداث سد چم‌شیر که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت حوضه آبریز این سد اظهار کرد: رودخانه زهره از استان فارس و رودخانه خیرآباد از استان کهگیلویه و بویر احمد به هم متصل و وارد خوزستان می‌شوند؛ سد چشمیر در بالادست رودخانه زهره و سد کوثر روی شاخه رودخانه خیرآباد احداث شده‌اند که سد کوثر چند سال پیش آبگیری شده است. در سال‌های گذشته سد کوثر در سرشاخه رودخانه خیرآباد که کیفیت آب خوبی دارد و کنترل‌کننده آب رودخانه زهره است، آبگیری شده و آب برخی شهرهای کشور در حاشیه خلیج فارس را تامین می‌کند؛ سد دیگری در بالادست رودخانه خیرآباد در حال احداث است که در صورت آبگیری، حجم آب شیرینی که اکنون از این رودخانه وارد رودخانه زهره می‌شود و کیفیت بد رودخانه زهره را جبران می‌کند دیگر وجود نخواهد داشت و شبکه‌های آبیاری سردشت زیدون و نقاط دیگر می‌توانند تحت تاثیر کیفیت آب رودخانه زهره قرار بگیرند. عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اثر رودخانه خیرآباد گفت: اکنون جریان آب توسط سدهای کوثر و خیرآباد کنترل می‌شود؛ اگر به هر دلیل، شوری رودخانه زهره افزایش یابد، دیگر هیچ راه کنترلی برای آن مانند آنچه در رودخانه کارون و مخزن سد گتوند رخ داد، نداریم.

همتی: در دستاورد سازی موهومی پیشتازید، اما دلار در ۹ ماه، ۵۲ درصد گران شده
عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی در انتقاد از سیاست اقتصادی دولت نوشت: در هشت ماه اخیر سه برابر مدت مشابه در ۹۹ چاپ پول کردید ( ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ) ! و ۹۷۵ هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی داشتید. دلار ۹ ماهه با رشد نجومی» ۵۲ مواجه و ۴۰,۰۰۰ تومان را رد کرد. تورم یک ساله به ۴۵ رسید. از وعده نیم و سپس تک رقمی کردن تورم خبری نیست، رشد ۸ و تقویت پول ملی و وصل نکردن سفره مردم به مذاکرات هم پیشکش. البته در بوق های تبلیغاتی تان در دستاورد سازی موهومی پیشتازید.

صدیقی: ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده
کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در حال افول است، گفت: ایران اسلامی با قدرت قرآن، اسلام و شهدا توانسته بر دشمن فائق شود و دشمن نفس‌های آخرش را می‌کشد. آیت الله صدیقی با اشاره به شکست‌های متوالی دشمن در مقابل ایران اسلامی، اضافه کرد: دشمن در مقابل قدرت، پیشرفت و موفقیت‌های ایران اسلامی حالت دفاعی گرفته است. وی با بیان اینکه موفقیت‌های چشمگیر ایران اسلامی دشمن را به زانو درآورده است، افزود: ایران اسلامی با رهبری فرزانه انقلاب و مردم بصیر و آگاه به قدرت اول دنیا تبدیل شده است. امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث اخیر در کشور، اضافه کرد: حوادث تلخ اغتشاشات اخیر در کشور حادثه کربلا را دوباره زنده کرد.

مروی، تولیت آستان قدس: بی حجابی قابل قبول نیست
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه امروز می‌بینیم برخی از بانوان و دختران ما در جامعه نسبت به بعضی از ارزش‌های دینی مانند حجاب بی‌تفاوت هستند و احساس مسئولیت نمی‌کنند بخشی از آن به خاطر کم کاری ما در آگاه سازی آنهاست؛ هرچند بر اساس گزارش ها، عده‌ای مزدور و اجیر شده هستند که با حمایت مالی دشمن نوعی از پوشش و رفتار ناهنجار با فرهنگ اسلامی و ایرانی را در جامعه ترویج کنند. حجت الاسلام مروی اظهار کرد: بی حجابی برای هیچکس پذیرفتهل نیست؛ درد آور است که در جامعه اسلامی، انسان شاهد بی‌حجابی از ناحیه بانوان مسلمان باشد؛ منتهی لعن و نفرین کردن مشکلی را حل نمی‌کند، باید کار و تلاش فرهنگی و رسانه‌ای کرد و وظیفه سنگینی در این خصوص داریم.

امام جمعه تهران: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر، قبح بی حرمتی به حجاب شکسته شد
حاج‌علی‌اکبری، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن قبح بی‌حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست‌های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.

امام جمعه اهواز: برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند؛ چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (دوم دی) اظهار کرد: به تعبیر رهبری، جامعه اسلامی بدون بهره مندی از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط اصلا امکان ندارد پیشرفت کند. رکن خانواده زن بوده و زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است و به تعبیر مقام معظم رهبری، یک خانواده برای اینکه محکم بماند باید حواسش به دشمن باشد. وی با اشاره به ابراز نظر وزیر امور خارجه آمریکا و چند کشور مبنی بر اینکه چشم اندازی درباره احیای برنامه برجام وجود ندارد، گفت: در تمام این سه ماه اغتشاشات، این سه چهار کشور فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان، می گویند توجه به اعتراضات شجاعانه جوانان و زنان معطوف است و ما از این حرکت با تمام توان حمایت می کنیم! این موضع رسمی چند کشور است که همه فتنه های عالم زیر سر آن‌هاست. برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند. البته نگاه آن ها مثبت است، ولی چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟

ادعای لوکزامبورگ: یک شهروند ما در ایران به اعدام محکوم شده است
به گزارش RTL، وزارت خارجه لوکزامبورگ مدعی شد که یک شهروند ایرانی‌الاصل این کشور در ایران بازداشت و به اعدام محکوم شده است. بنا بر اعلام وزارت خارجه لوکزامبورگ، ژان اسلبورن، وزیر خارجه این کشور روز گذشته در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانیش در مورد وضعیت ایران و این مورد خاص گفتوگو کرده است. وزارت خارجه لوکزامبورگ در بیانیه خود با حمایت از تلاش‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو برای دفاع از معترضان ایران، صراحتا مخالفت این کشور با مجازات اعدام از هر نوع و به هر دلیل را اعلام کرد.

عضو مجلس خبرگان: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم و سهم و تاثیر جدی داشته باشیم و فضا را برای نقش‌آفرینی بیشتر آماده کنیم. آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از سرشاخه‌ها و فعالان فرهنگی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: در اینکه در آستانه یک تحول در مقیاس جهانی قرار داریم، بین اندیشمندان داخلی و خارجی اختلاف نظری وجود ندارد؛ بنابراین، باید برای نقش‌آفرینی در آینده جهان آماده شویم. وی با اشاره به اینکه در خصوص این تحول بزرگ تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: قرائتی که رهبر انقلاب از این تحولات دارند، این است که انقلاب اسلامی زیر پوست جامعه جهانی پیشرفت‌های شگرفی کرده است و به نقطه پیروزی خود نزدیک شده، به گونه‌ای که نظم و ساختار‌های موجود جهانی و لیبرال دموکراسی را دچار تزلزل کرده است.

امام جمعه قم: دشمن می‌خواهد بی‌حجابی را نشان اعتراض ملی و به مقوله سیاسی تبدیل کند
سعیدی: دشمن به دنبال این است که بی‌حجابی را نشان اعتراض ملی و از مقوله فرهنگی اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کند و سپس با حساس کردن فضای دینی، جامعه متدینان را به عکس‌العمل انفعالی وادار کند و مردم را به جان هم بیندازد. در این شرایط، باید هوشمندانه عمل کرده و از هر سخن و موضعی که به نفع دشمن و تکمیل کننده نقشه دشمن است باید پرهیز کنیم. /فارس


تحلیل شیرین هانتر درباره تماس غیرمستقیم مقام‌های ایران و عربستان
استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن گفت: عربستان سیاست دوگانه‌ای نسبت به ایران در پیش گرفته؛ به این معنا که از طرفی ادعای تمایل به مذاکرات می‌کند و از طرف دیگر به تلاش برای بی‌ثباتی در ایران ادامه می‌دهد. شیرین هانتر در گفتگو با ایلنا، در تحلیل خبر منتشره در «الاخبار» لبنان مبنی بر تماس غیرمستقیم مقام‌های ایران و عربستان با میانجی‌گری فرانسه و قطر و همچنین توئیت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که در آن از دیداری با همتای عربستانی خود در حاشیه نشست بغداد ۲ خبر داده است، گفت: فضای حاکم بر روابط ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس تغییر زیادی نکرده و مسلما بهبودی در روابط حاصل نشده است. برعکس کشور‌های حاشیه خلیج فارس ادعا‌های خود را نسبت به ایران ادامه می‌دهند. این موضع آن‌ها در بیانیه مشترک آن‌ها با چین هم روشن بود. در حال حاضر با توجه به اینکه موضع ایران تضعیف شده است و خبری از احیای برجام نیز نیست، تصور نمی‌کنم که ریاض حاضر به گفت‌وگوی جدی با تهران باشد مگر آنکه ایران تمام شروط عربستان را بپذیرد. این تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه همچنین در پاسخ به این که وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ با پادشاه اردن دیدار داشته و پیام رئیس جمهور را نیز به وی تقدیم کرده است، با توجه به نگاه اردن به عربستان در رابطه با ایران، آیا این دیدار می‌تواند سیگنال مثبتی مبنی بر آب شدن یخ روابط ایران با کشور‌های عربی باشد، گفت: اردن کشور کوچک و ضعیفی است که نمی‌تواند نقش مهمی در حل اختلافات منطقه‌ای بازی کند، مگر اینکه ماموریت خاصی از طرف کشور‌های قدرتمند به این کشور محول شده باشد. همانطور که قبلا هم گفته‌ام، بهبود روابط ایران با جهان عرب رابطه مستقیمی با بهبود روابط با غرب دارد.

نظام اداری هم همان طور که در نظام سیاسی باید تغییراتی ایجاد شود، باید تغییر ایجاد کند
لاهوتی گفت: ما هم در نظام اداری، سیاسی باید تغییرات ایجاد کنیم. امروز در روند سیاست خارجی بعد از ۴۳ سال نتیجه مثبتی نگرفتیم. در نگاه سیاسی ما امروز یک کشور را به من نشان بدهید که با ما همراهی می‌کند؟ دیدم حتی نیوزلند یا خیلی از کشور‌ها که در نقشه جغرافیا هم خیلی جایگاهی ندارند در مقابل ما موضع گرفتند. اعتقاد من این است که امروز دنیا مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته است. می‌توانستیم با حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب، با دنیا ارتباط مناسبی داشته باشیم. یادم است زمانی که آذربایجان از هم تفکیک شده بود من در گیلان بودم و با چشمان خودم دیدم که مسلمانان آذربایجان وقتی وارد آستارا می‌شدند، خاک جمهوری اسلامی را می‌بوسیدند. امروز چه عاملی باعث شد تا همان آذربایجان پایگاه اسرائیل شود؟ این مسائل امروز باید قابل بررسی باشد. 

لاهوتی تصریح کرد: ما در نگاه سیاسی می‌توانستیم منطقه محور شویم و در کشور‌های مسلمان منطقه، ما اولین حکومت اسلامی بودیم که تشکیل حکومت دادیم، اما نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. این موارد باید آسیب‌شناسی شود. حتما در روند نظام اداری- سیاسی باید تغییراتی ایجاد کنیم. در همین اقتصاد دولت اگر می‌خواهد فساد ریشه‌کن شود تا می‌تواند باید خودش را کوچک کند تا به یک بیستم وضع موجود برسد. همه امورات و تصدی‌های خود در نظام اداری کشور را به مردم و بخش‌خصوصی واگذار کند نه اینکه به این مرحله برسد که همه‌چیز را مختص به خودش بداند. وی گفت: ما هم می‌توانیم شبیه ژاپن و بعضی کشور‌های دیگر دنیا باشیم. همین الان نگاه کنید بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌آید که در آن دولت ۹۶ درصد مالیات می‌گیرد، نفت می‌فروشد و صرف خودش می‌کند و پول باقی‌مانده را صرف دو تا کار عمرانی کرد که کرد، اگر نکرد بقیه‌اش را خودش مصرف می‌کند. قطعا در این نظام اداری هم همانطور که در نظام سیاسی باید تغییراتی ایجاد شود باید تغییر ایجاد کند.

ادامه تندروی‌ها و برخورد‌های خارج از چارچوب وضع را بدتر می‌کند
نماینده تبریز در مجلس در خصوص روند برگزاری دادگاه بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و اعتراضاتی که وجود دارد در بحث حق انتخاب وکیل و یا موارد دیگر، گفت: ببینید مشکلی که وجود دارد، اجرای قانون است. ما در قانون اساسی داریم که حق ندارند کسی را بیش از ۲۴ ساعت بازداشت کنند و در بازداشت نگه دارند. یا اینکه متهم حتما باید بتواند وکیل داشته باشد و تفهیم اتهام کند. اگر ما به همین قانون اساسی عمل کنیم، مردم اینطور عصبانی نمی‌شوند. مشکل اینجاست که ما یک قانون نوشتیم، اما یک کار دیگر و یک جور دیگر عمل می‌کنیم. اشتباه ماست که باعث شده جامعه به التهاب افتاده است، اگر ما درست عمل می‌کردیم، امکان نداشت این اتفاقات رقم بخورد. / ایلنا

بازداشت افراد مرتبط با «پیج‌های معاند در شهر‌های گله دار و اسیر»
مهر نوشت:تعدادی از عناصری که با شعارنویسی، آتش زدن بنر در شهر‌های گله دار و اسیر اقدام به تهیه فیلم برای کانال‌های معاند می‌نمودند بازداشت و جهت سیر مراحل به مقامات قضایی تحویل داده شدند. تعدادی از عناصری که با شعارنویسی، آتش زدن بنر در شهر‌های گله دار و اسیر و آتش زدن لاستیک اقدام به اخلال در نظم عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه کرده بودند و با تهیه فیلم از اقدامات هنجارشکنانه خود برای پیج‌ها و کانال‌های معاند داخل و خارج از کشور تولید محتوا می‌نمودند با اقدامات اطلاعاتی و رصد‌های صورت گرفته توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و جهت سیر مراحل به مقامات قضایی تحویل داده شدند. سایر عناصر فعال در ناآرامی‌های اخیر نیز شناسایی و تحت پیگرد می‌باشند.

گره کور تعیین تکلیف ۱۵۰ هزار ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی
عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد، اظهار کرد: این دستگاه‌ها حدود پنج سال است که در انبارها نگهداری می‌شوند؛ با این حال به سازمان اموال تملیکی اجازه تعیین تکلیف این دستگاه‌ها را نمی‌دهند. وی به این پرسش که چه نهادی مخالف ترخیص ماینره است، پاسخ داد: توانیر و وزارت نیرو مدعی هستند اگر دستگاه‌ها ترخیص شوند احتمال دارد از برق عمومی استفاده غیرمجاز شود؛ درحالی که به نظر سازمان این اتفاق نخواهد افتاد. فعلا دادستانی کل کشور اعلام کرده است ماینرها تعیین تکلیف نشوند.

ایرنا: سکه ارزان شد
ایرنا نوشت: رشد بهای انواع سکه در هفته پایانی پاییز ۱۴۰۱ متوقف و با کاهش همراه بود، اما در مقابل مصنوعات طلا و هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد قیمت ها همراه بود. سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت سکه طرح قدیم نیز از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روزهای نخست هفته گذشته به ۱۸ میلیون تومان در پایان هفته رسید.

تسنیم: شورش جهانی علیه پادشاهی دلار
تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت: برخی از اقتصادهای بزرگ دنیا که از قدرت دلار و کاربرد آن به‌عنوان سلاح خسته شده‌اند، به‌دنبال راه‌هایی برای دور شدن از ارز آمریکا هستند. کشورهای کوچک‌تر از جمله برخی کشورهای آسیایی هم تلاش می‌کنند از دلار فاصله بگیرند. شرکت‌های سراسر دنیا بخش قابل‌توجهی از بدهی خود را با ارزهای داخلی می‌فروشند تا مانع قدرت گرفتن بیشتر دلار شوند. در واقع همه به دنبال جایگزینی برای دلار هستند گویی که شورشی علیه پادشاهی پول ملی آمریکا در دنیا به راه افتاده است.

وزیر نفت: مصرف گاز را کاهش دهید تا تخفیف بگیرید
وزیر نفت گفت: مشترکان گاز به ازای هر یک درصد کاهش مصرف ۳درصد تخفیف می‌گیرند؛ یعنی اگر یک مشترکی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصدکاهش مصرف داشته باشد، تقریبا تعرفه گاز این مشترکین رایگان می‌شود. جواد اوجی گفت: متاسفانه مصرف گاز نزدیک به ۵۸۰ میلیون متر مکعب رسیده است و نسبت به سال گذشته در بخش خانگی ۶۰ میلیون متر مکعب، یعنی معادل دو تا پارس جنوبی افزایش مصرف داشته ایم و از مردم عزیز می‌خواهیم در بحث مصرف گاز بهینه مصرف کنند.

قیمت یک تن سیمان از ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان شناور شده است
دبیر انجمن سیمان از کاهش ۲۰ تا ۲۳ درصدی سوخت کارخانه‌های سیمان خبر داد و افزود: گاز بیش از ۵۰ کارخانه سیمان به صورت تقریبی قطع شده است، از سوی دیگر برق واحد‌های تولیدی نیز به تدریج دچار محدودیت شده‌اند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تولید باعث شده است تولیدکنندگان سیمان نتوانند به تعهدات صادراتی خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: قیمت سیمان وقتی در جنوب بالا می‌رود باید عرضه را افزایش بدهیم، چراکه در زمستان در استان‌های جنوبی مصرف افزایش پیدا می‌کند، این گونه در حجم صادرات تاثیر می‌گذارد و اولویت با بخش داخلی است. به گفته الوندیان، قیمت یک تن سیمان از ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان شناور شده است. /ایلنا

کسری روزانه ۱.۲ میلیون لیتری بنزین داریم
مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال بر عکس سنوات گذشته، نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روز‌ها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است. /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۱۰
آقای امام جمعه اصفهان با این منابع اصلا فقیری نباید داشته باشیم که منت هم می گذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شغل این بابا چیه ؟
بابت انجام چه کاری داری حقوق میگیره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تو امریکایی فکر فقیرهای انور باش تا این در این زمستون تلف نشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
جناب تابناک شما که از صدیقی نقل میکنی چرا کامنت منفی رو پخش نمیکنی؟سوال سختی نیست.ما در چه زمینه ابر قدرت شدیم در فقر و فلاکت
«امام جمعه تهران: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر، قبح بی حرمتی به حجاب شکسته شد»
در اصل قبح حجاب آن زمان برداشته شد که از سطح وظیفه ی شرعی به سطح یک وظیفه ی قانونی تنزل پیدا کرد. یک عده گمان می کنند العیاذ بالله خداوند برای اجرای احکام الهی به کمک آنها نیاز دارد. نماز اجباریف روزه ی اجباری، حجاب اجباری، زکات اجباری، .... همه ی اینها مقام و منزلت احکام الهی را به سطح یا قانون وضع شده توسط بشر تنزل داد.
صحبت های این هفته امام جمعه ها باز هم در مورد حجاب و بگیر و ببند بود و انگار نه انگار گرانی ها و فسادها و اختلاس ها مشکل اصلی کشور و مردم است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
فرمودند نیمه پر لیوان را ببینید!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
باید با بی حجابی بشدت مقابله کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
مشکل اینه که خطبه هاروگوش ندادی
امام جمعه تهران مفصل درخصوص گرانی حرف زد
همایون اسعدیان چقدر قشنگ موضوع طلبکاری صدا و سیما را تبیین کرد.عالی بود.
آقای امام جمعه موقت اصفهان بگو کشور باید کجا می بود و الان کجاست!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
به جای این بحثهاای کاش با این پولهای اختلاس شده یک خط لوله آب تا اصفهان می آوردند تا مشکل آب مصرفی صنایع استان حل شود و زاینده رود را آزار می کردند تا ببینید چگونه دوباره گردشگران به این شهر هجوم میآوردند.
اقای مروی گرانی ها و فسادهای رایج هم اصلا مورد قبول مردم نیست.شما به خواسته های بحق مردم عمل کنید انوقت از انها متوقع باشید.
امام جمعه موقت اصفهان حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی: نیمه پر لیوان را ببینید که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده..
این نیمه پر لیوانتان است، دلار 40 هزار تومانی، سکه 20 میلیونی، مسکن با رشد 55 درصدی، اقلام خوراکی با رشد 58 درصدی، آلودگی بسیار شدید هوایی در تهران و مراکز استانها، تعطیلی پی در پی مدارس، کمبود شدید آب، سوختن مازوت و گازوئیل به جای گاز در نیروگاه‌ها،... پس نیمه خالی لیوانتان چیست؟؟
برای هرکس آزادی حجاب قابل قبول است مثبت بدهد.
هرکس هم قابل قبول نیست طبق صحبت آقای مروی منفی بدهد.
( اگر برای هیچکس قابل قبول نیست پس چرا برای من آزادی حجاب قابل قبول است)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خودت فهمیدی جی گفتی ؟
معلومه چرا کسری بنزین داریم.
حتما به اسم مصرف داره قاچاق میشه.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران: ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده..
آقای صدیقی... با دلار 40 هزار تومانی، سکه 20 میلیونی، مسکن با رشد 55 درصدی، اقلام خوراکی با رشد 58 درصدی، افزایش مهاجرت نخبگان و غیر نخبگان به خارج، آلودگی بسیار شدید هوایی در تهران و مراکز استانها، تعطیلی پی در پی مدارس، کمبود شدید آب، سوختن مازوت و گازوئیل به جای گاز در نیروگاه‌ها، چگونه می‌گویید ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده؟ لطفا با مدرک و سند و به شیوه علمی برای نمازگزاران سخن بگویید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
وقتی چشم و گوشتو میبندی ، بهتر ازاین نمیشه
امام جمعه این هفته حاج علی اکبری بود ،
نه صدیقی
عضو مجلس خبرگان: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم. یاد مدیریت جهان با هاله نور به خیر!!!!

آقای عضو مجلس خبرگان فعلا مشکلات داخلی، اقتصادی و... را حل کنید.
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
واقعا الان اولویت حل مسایل وبحرانهای داخلیست لطفا مدیریت جهان را بیخیال شوید
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی:
ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم و سهم و تاثیر جدی داشته باشیم و فضا را برای نقش‌آفرینی بیشتر آماده کنیم.....
آقای میرباقری... با دلار 40 هزار تومانی، سکه 20 میلیونی، مسکن با رشد 55 درصدی، اقلام خوراکی با رشد 58 درصدی، افزایش مهاجرت نخبگان و غیر نخبگان به خارج، آلودگی بسیار شدید هوایی در تهران و مراکز استانها، تعطیلی پی در پی مدارس، کمبود شدید آب، سوختن مازوت و گازوئیل به جای گاز در نیروگاه‌ها، چگونه می‌گویید در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستید؟؟ لطفا با مدرک و سند و به شیوه علمی سخن بگویید
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
واقعا امروز مسایل داخلی را حل کنید .

در صورت رضایت مردم .صدور انقلاب خود به خود اتفاق خواهد افتاد

لطف فعلا مدیریت جهان رابیخیال شوید .
و اینک یکی از افراد بانی وضع موجود که طلبکار می شوند معرفی می کنیم جناب همتی هستند
آخه اگر شماها الان بودید که تورم از 80 درصد عبور کرده بود هیچ دلار چند ماهه دو برابر کرده بودی
ولی نگران نباش آخر 4 سال خوش هست و جوجه را آخر پاییز می شمارند و تورم یک سوم الان خواهد بود و دلار هم فوقش دو الی دو و نیم برابر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
این کار شما رومیگن فرار روبه جلو عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
با توجه به فرمایش شما، احتمالا در پایان دوره ۴ ساله برمی گردیم به همان نقطه شروع یعنی شهریور ۱۴۰۰.
نمیدونین دارین چیکار میکنین...
اثرات دیدن شبکه های ماهواره فارسی زبان که ایران را بدبخت ترین و دیگر کشورها را خوشبخت ترین تبلیغ کنند همین می شود و قشنگ شست و شوی مغزی می‌دهند مخاطبین خودشان را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بیدار شو هوا روشن شد دلار شد 40هزار تومان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تا حالا پات رو بیرون از ایران گذاشتی؟ مجبور نیستی در مورد چیزی که ندیدی حرف بزنی
و ب ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
دیدن صدا و سیما ملی و شنیدن سخنان امامان جمعه هم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما درست می فرمایید الان ما خوشبخترین و بقیه بدبخترین هستند.
نمونه بدبختها هم همین قطر که دوستان رفتند یکماه برای تبلیغ
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خخخخه هنوز نمی داند دلار چرا بالا می رود ولی دم به دم دلار 40 تومانی میگه
اقايان امام جمعه كه ميگوييد وضعيت حجاب رو نگران گننده ميدانيد واقعا نمي بينيد كه وضعيت دلار و گراني رو ؟!ايا اينا نگران كننده نيست؟!؟!يا اينكه دستور داريد به دولت اقاي ريسي چيزي نگيد و چشمتون ببنديدb
حجاب اختیاری حق شهروندی است
فکر کردید شما نباشید کاری برای صدا و سیما دارد فیلم دوبله می کند و خیلی از آنها هم با کیفیت تر از کار شما هست
قبح حجاب هم خودتان شکستید وقتی 30 سال قبل تبلیغ کردید و کار بیرون از خانه و در جامعه مردان نامحرم برای زنان تشویق می کردید و استخدام می کردید طوری که قبل آن اعتقاد به بی حجابی در کشور 10 درصد هم نبود ولی الان به 20 درصد رسیده و خیلی های دیگر را هم بدپوشش شدن و با همین دست فرمون بیشتر هم خواهد شد مگر به خود بیایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
جدیدترین فیلم های خارجی بدون سانسور روی اینترنت و ماهواره هستش با همراهی گروه های دوبله زیر زمینی و زیرنویس ، میبینی که باز هم نیاز به صدا سیما نیست
آقای صدیقی بفرمایید در چه زمینه ای ما قدرت اول هستیم تا ما هم بدانیم اقتصادی،اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ،یا نظامی
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ما در رشته سخنوری در دنیا رکورد داریم و دوم یکی یک چیزی بگوید بعد همه ان را تکرار می کنند این نشان همبستگی مسٸولین است
دقت کنید بزرگواران در مورد قبح دروغ و رشوه و اختلاس و...حرفی نمیزنند!
چند سال هست كه داريد در مورد افول دلار ميگيد، ولي نميدونم چرا روز به روز در برابر ارزهاي ديگه دنيا قوي تر ميشه، ريال ما كه جاي خودشو داره
واقعا هویت تلویزیون به هنرمندانی است که با آن کار می کنند والا الان وضعیت صدا و سیما رو ببینید فقط درصد کمی فیلمهاو سریالهای ایرانی را می بینند و می پسندند و چند تا سریال محبوب هم که حذف شده.
خیلی واضح است که افزایش مصرف سوخت ناشی از قاچاق گسترده سوخت است که با افزایش قیمت دلار بسیار سود ده تر هم شده و سواری های تانکر دار در جاده های اطراف بندرعباس به وضوح رفت و آمد می کنند و کسی هم معترض آنها نیست!!!
اقتصاد امریکا بیش از 40% درصد اقتصاد جهان است و حتی چین و روسیه هم از تحریمهای امریکا پیروی کرده و می کنند چه رسد به کشورهای کوچک!!!!!!!
سکه 18997000 تومان! دلار 40200 تومان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اما ما همچنان قدرتمندیم !!!!!!!!
عجیب است دادستان کل کشور هم نمی خواهد ماینرها که الان حکم بیت المال هم داره تعیین تکلیف بشه!!!!!!!!!! بماند در انبارها تا از رده مصرف خارج شود در حالی که می تواند در ساعات کم باری برق، مولد ثروت باشد!
از الم الهدی چه خبر؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
جهت رضایت دامادش انتقادی به دولت نداره
مملکت رو الودگی و تورم و اختلاس و دزدی و رانتخواری و هزار تا درد بی درمون دیگه ورداشته چند نفر نگران از بین رقتن قبح بی حجابی هستند.
برسد به دست وزیر نفت! شما که اروپا‌را از سرمای سخت می ترساندید چطور از تأمین گاز خودمان عاجز هستید. به خاطر وعده تخفیف شما ما در سرما زندگی کنیم و بیمار شویم در کشوری که داروی سرماخوردگی گیر نمیاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
مشکل گاز تو ایران هم امسال ازبحرانهای بزرگ درصورت سرمای گشترده تو کشور خواهد شد .یک بخش اون به بی کفایتی مدیران کشور هست بخش بزرگ دیگه هم مصرف بی رویه مردم.الان تو اکثر روستاهای ایران گاز رسانی شده واتفاقا کلی ویلا وخونه لوکس تو همون روستاها ساخته شده .طرف خونش تو تهران هست ویلاش تو مازندران وجاده چالوس گازروشن هست تا خونه خالی همیشه گرم باشه پول گاز هم هر چی باشه میگن میدیم .نتیجه میشه همین کمبود گاز .
با تمام احترامی که برای ائمه جمعه دارم ، واقعا این حرفای آقای صدیقی چرا اینقدر با بی مسئولیتی بیان می‌شود
آقای رییسی یکسال از دوران سیاه و فلاکت بار ریاست جمهوری شما گذشت گوشه ای از دستاوردهای رو فقط توجه کن
۱_افزایش ۶۰ درصدی دلار با اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی رو به کل حذف کردی از دارو و ... حذف کردی ،
۲_ تورم ۳۰۰ درصدی اقلام خوراکی به طوری قیمت تخم مرغ به مرغ رسید و قیمت مرغ به شتر مرغ ؟؟؟!!
۳_ چه شد که دلار ۷ تومانی به ۴۰ هزار رسید ؟؟ بدون شک اقتصاد بیمار و دزدی های زیادی که تو کشور در مدت صورت می‌گرفته؟؟
۳_ نابود شدن بورس به طوری که از ۳ سال پیش ۸۰ درصد ضرر کردن ملت تو بورس
۴_ افزایش وحشتناک قیمت مسکن به طوری که کرایه خونه دقیقا سه برابر شده و تو یک ماهه ۶۰ درصد رشد داشته ؟
جالب‌تر اینکه امثال حسین شریعت مداری داره با شکم سیر برای ملت نسخه مقاومت میپیچه ؟؟ کسی که هر سال بخاطر روزنامه ای که هیچ مشتری نداره میلیاردها بودجه میگیره و لب تاپ آمریکایی جلو ی میز کارش هست ،
جناب رییسی بدون شک شما باید بدونید اداره ‌شور با اداره استان قدس که میلیاردها درآمد داره فرق میکنه ،
واقعا اگه مجلس مردمی بود شما باید استیضاح میشدی ، بلز دم محلس قبل گرم حداقل روحانی رو مجبور به پاسخگویی تو مجلس کرد ولی این جماعت که در خواب هستند
واقعا آقای رییسی با خودت چه فکر میکنی ، با این اوضاع که برای ملت درست کردی ، اصلا حقوقها کفاف ده روز رو نمیده ، واقعا خرج یک خانواده ۵ نفره حداقل ماهی ۳۰ میلیون هست ، حالا اومدی با ۳۰۰ هزار یارانه فاتحه اقتصاد کشور رو خوندی ؟ اخه تو دولت یه باسواد نبود که بگه یارانه ۳۰۰ هزاری یعنی نابودی اقتصاد ؟؟
توليت آستان قدس : بي حجابي قابل قبول نيست !
-----------------------
درسته ! طبق قانون مملكت و نيز طبق قانون شرع بي حجابي قابل قبول نيست ! بالاخره هر مملكتي قانون خودش را دارد ! اما چنان چه پيشتر هم به عرض رساندم ، نگاه مسئولان به مسائل مملكت نبايد نگاه
كاريكاتور گونه باشد ! بلكه بايد يك نگاه متناسب باشد !
-- ببخشيد برادر ! « نگاه كاريكاتور گونه » چه باشد ؟ ... بنده چيزي از اين مقوله ندانم !!
-- بله ! همان طور كه مي دانيد كاريكاتوري كه به فرض از يك انسان كشيده مي شود ، اعضاي بدن او باهم تناسب ندارند ، مثلاً اندازه سر بسيار بزرگتر از اندازه بقيه اعضاي بدن كاريكاتور است ، ويا اين كه شكم چند برابر دست و پا و يا دماغ بسيار بزرگتر از دو دست ! اما اعضاي بدن يك انسان عادي ، همه داراي تناسب ، هر عضوي در حد و اندازه خودش كه اين تناسب به شكل و فرم و اندام انسان زيبايي مي دهد ! در اينجا بيت شعري به يادم آمد كه شايد به مبحث ما !! ربط داشته باشد كه گفته اند :
« جهان چون چشم و خط و خال و ابروست
كه هر چيزي به جاي خويش نيكوست » !
حال اگر ما روي يكي از مسا ئل مملكت « زوم » كنيم و بقيه مسائل را ناديده بگيريم و يا كم اهميت و يا بي اهميت شمريم ، و يا به دست نسيان و فراموشي سپاريم نگاه ما كاريكاتور گونه است ! نگاه ما به حجاب ، و اقتصاد ، و هنر ، ورزش ، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، فرهنگ ، اجتماع ووووو بايد يك نگاه متناسب باشد ، مهندسي شده باشد ، تا در هيچ جنبه اي از جنبه هاي جامعه بي تناسبي ديده نشود !! كه هر چيزي به جاي خويش نيكوست ! و در تعريفي از « عدالت » گفته اند كه : « عدالت به عبارتي يعني قرار دادن هر چيزي در جاي خود » ..العهدة علي الراوي !!
فدرت اول دنبا رو‌ باش! اب نداره گاز نداره مازوت می سوزونه تورمش بیداد می کنه فقر داره ملت رو‌ نابود می کنه ارزش پولش روزانه کاهش پیدا می کنه. مبادا خجالت یکشید.
اقلی رییسی میخواستی معیشت مردم رو به برجام گره نزنی ، زدی فاتحه ۹درور مذاکراتی که داشت به نتیجه می‌رسیم رو خوندی ، ملت رو دچار استرس کردی ، مردم به شدت عصبی هستند ، به خدا قسم دلخوشی مردم شده رفتن سر قبر مردگان، برو ببین قبرستانها رو چطور آباد کردی ؟؟؟ ۱۵۰ میلیارد دلار پول ملت رو به فنا دادی ، عالم و آدم رو بدهکار کردی و از ایران غرامت میخاد
اقایانی‌ که میخواهند‌ برای اداره دنیا برنامه ریزی بکنند فعلا مسئله‌ آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای ایران را حل بفرمایند تا بعد‌ !
این حضرات ائمه‌ جمعه بهتره با آنها همکاری کنند در حل این مسئله فعلا‌ !
اعراب مقلدین مشترک گازی‌ ایران را غارت می کنند‌ فوتبال جام جهانی لاکژری برگزار‌ می کنند‌ اونوقت ما دارنده اولین ذخیره گازی جهان‌ باید‌ زمستون‌ صرفه جویی کرده‌ و مازوت‌ بسوزانیم‌ و هوای آلوده بمکیم‌ اونوقت‌ .....
جناب اقای صدیقی، ای قدرت اول منطقه و دنیا، لطفا فکری برای کمبود آب،کمبود گاز تا نیروگاههامون مازوت و گازوییل نسوزونند و خفه نشویم، تورم 50 درصدی، کاهش ارزش روز به روز پول و ...... بکنید و یا یک کم سرعت پیشرفتتون را کم کنید تا ما هم برسیم
اخیرا معمول شده که به فوتبالیست یا هنرمند یا دکتر و مهندس می گویند برو خدا را شکر کن هر چه داری از ماداری پس ساکت باش!! که البته منابع کشور به همه تعلق دارد از جمله همین گروه ها که یاد شد. پس کسی نباید تصور کند که مالک این منابع است.
ولله قسم روزی که یه عده ساده لوح فکر میکردن با رفتن روحانی وضعیت بهتر میشه گفتم کمتر از یکسال دیگه چراغ فانوس به دست دنبال روحانی خواهید گشت ، اخه مملکت داری که کار هر شش کلاسی نیست ؟؟ حداقل روحانی اجازه نداد که معیشت و سلامت و بهداشت ملت آسیب ببیند حالا که اگه کسی مریض بشه باید بمیره با این وًعیت بیمارستان‌ها و کادر بیسواد و داروهای تقلبی ، کنکور هم شده محل خ یر و فروش سوالات
محمدمهدی میر باقری و کاظم صدیقی دارند برای مدیریت جهانی اماده می شوند یحتمل محمود احمدی نژاد هم‌ پرچم دار این حرکت خواهد بود. خیر پیش.
واقعا ما قدرت اول دنیا هستیم ؟؟؟
آلمان تنها کشوری بود که با ایران روبط تجاری داشت با این قطع رابطه فقط,تنها چین باقی می ماند که قطعات بنجل خودرا تحویل کارخانه های تولید لوازم خانگی دهد اقای صدیقی دم از ابر قدرت بودن میزند آینده ثابت خواهد نمود چقدر ابر قدرت است چون نه می,تواند موتور بهبباد تهیه نماید نه لوازم یدکی کارخانجات را
کدام توسعه و پیشرفت .حتما میخواهید بگویید قبل از انقلاب مردم تلفن نداشتن و الان موبایل و کامپیوتر دارند.یا تلوزیون ها سیاه و سفید بود الان lLEDدارند.اینها همه جای دنیا اتفاق افتاده.شما چندتا بیمارستان ساختید.چند کار خانه صنعتی ساختید.قبل از انقلاب کار خانه ارج آزمایش مینو شیشه میرال .ایران خودرو .داروگر.تولیدارو ایدم .ماشین سازی اراک ماشین سازی تبریز و .....تو خاورمیانه تک بودن
قبح خیلی چیز ها ریخته در این ۳ ماه.
وا اسلاما وا مصیبتا
در مورد دخنران متاهل مهدکودکی هم دستور صادر کنید لدفا"!
امام جمعه اهواز: برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند؛ چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟.....دلار 40 هزارتومنی، تورم، بی کاری، فقر و ....اینها را دیدند و تمایل به مذاکره دارند، شما چرا اینها را نمی بینید؟!
عضو مجلس خبرگان: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم!..پس قطار پیشرفت دنیا آماده حرکت باشد.....!!
از زمستان سرد برای اروپا رسیدیم به بنزین نداریم، گاز نداریم، کمتر مصرف کنید و ......
باسلام ، من فکرمیکردم کارگردان های سینما وبازیگران برای کارشان ازصداوسیما پول میگرفتند نمیدونستم مجانی کار میکردن....
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری = احمدی نژاد دوم
وزیر نفت: مصرف گاز را کاهش دهید تا تخفیف بگیرید
شما گفته بودی ما میتونیم به اروپا گاز بدیم و نمیدیم تا اروپا یخ بزنه پس نتییجه میگیرم خیلی خیلی گاز داریم پس تا میتونیم مصرف میکنیم شما هم به فکر پولش نباش راههای زیادی وجود داره خودمون به خودمون تخفیف بدیم
بنظر می رسه بایستی یک نفر به آقای همتی میزان تورم در زمان روحانی رو یادآوری کنیم. چقدر زود فراموش کردن که تورم 300 و 400 درصدی داشتن و دلار رو از 3500 تومان به 30 هزار تومان رسوندن و قیمت مسکن رو میلیاردی کردن شایدم خودش رو به تجاهل زده
لطفا آقای صدیقی بگویند از چه نشانه هایی فهمیدند که دشمن در حال افول است؟
دانش‌آموزان دختر متاهل !!!!!می‌توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.
چرا این همه مسئله حجاب مهم هست مسئله گرانی و اختلاس و بقیه مسائل و مشکلات مردم مهم نیست
آیا ساختن چندین سد با هزینه های گزاف، در محل های بسیار

بسیار اشتباه و بدون مطالعه کافی و لازم ،

که باعث شور شدن زمینهای بسیار حاصلخیز خوزستان ووو

خشکی دریاچه ها همچون ارومیه و بختگان وو شده

و نیمی از دشتهای کشور و سفره های آب زیر زمینی که

هزاران سال باعث ایجاد تمدن و زندگی ایرانیان در فلات بزرگ ایران شده است

خسارات و ضررهای آنها کمتر از عدم رعایت حجاب توسط

عده ای از زنان و دختران در کشور بوده است ؟؟

که حتی یکبار توسط مسولان و تریبون داران کوچک و بزرگ

و امامان جمعه یک اشاره کوچک به آنها نشده است !!!!؟؟؟؟؟
مسولان ذیربط لطفا خواهشاّ استدعا و التماس دارم که نگذارید

تا زمان رسیدن تمام نتایج لازم و کافی میدانی آزمایشگاهی

توسط افراد ذیصلاح و بیطرف و شجاع سد چمشیر آبگیری گردد

اجازه ندهید تا فاجعه بسیار بزرگ سد گتوند که باعث شوری

اب رود بزرگ کارون و شوری و نابودی پهنه بزرگی از دشت

زرخیز خوزستان گردید ، بازهم تکرار گردد .

این رودها و دشتها ، هزاران سال ، زندگی و تمدن را برای

اجداد ما بوجود اوردند و اگر نبودند ، قطعا ایران وجود نداشت
سلام.تاثیر مذاکره نکردن به وضوح در خیابانها و جامعه و اقتصادقابل مشاهده هست و نیاز به توضیح ندارد.سوالی که از امام جمعه اهواز باید پرسید که ایشان در مذاکره نکردن چه دیده اند که خواستار آن هستند.اگر در مذاکره هیچ خیری نباشد ولی دفع شر در آن باشد باز هم مفید هست.ما که در این مدت از عدم مذاکره هیچ خیر و دفع شری ندیدیم و برعکسش را دیدیم.اگر ایشان چیز مفیدی دیده اند روشنگری بفرمایند.
دلیل افزایش مصرف بنزین اوضاع خراب درآمدی است که هرکس را مجبور کرده مسافرکشی کند...
فقط آقای صدیقی !!!
کشور کجا بود کجا رسیده ؟؟ می دانید چند نفر از سطل زباله امرار معاش می کنند ؟ زمان جنگ حتی این اتفاق نیافتاده؟چرا فقط بلدید صورت مسئله را پاک کنید؟
نمی دانید چرا مصرف بنزین افزایش یافته؟!
شاید بخاطر قیمت سرویس مدارس باشه که اولیا مجبور شدن خودشان ایاب و ذهاب فرزندانشون را انجام دهند
چنا اقای صدیقی با واقعیتها صحبت بکنید .
صدیقی: ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده
خودتان چی فکر می کنید ؟ ما که جراعت نداریم چیزی بگیم ...
اوضاع معیشتی و اقتصادی ؛
هر روز بدتر از دیروز
یکی پیدا شه به داد ﷼ برسه !!!!
یکی پیدا شه به داد ﷼ برسه !!!!
تحم مرغ شونه ای 1000000 ریال علی برکت الله

استعفای 6 کلاسه از نون شب واجبتره
پیشنماز اصفهان فیش حقوق و مزایای دریافتی اش رو منتشر کنه
امام جمعه اصفهان
چقدر حقوق داشتی و الان چقدر واریز میشه به حسابت ؟
به نظر افرادی که حرفی و راه حلی برای اوضاع ندارند برای پر کردن زمان سخنرانی گیر دادن به حجاب موضوع خوبی هست برایشان
به نظر افرادی که حرفی و راه حلی برای اوضاع ندارند برای پر کردن زمان سخنرانی گیر دادن به حجاب موضوع خوبی هست برایشان
سلام. اصحاب کهف خود روی زمین خوابیده بودند و حسابی خاک آلود بودند. گرد و خاک برای آنها مهم نبود. در تاریخ بررسی نمایید و مثالی دیگر بیاورید
یک سوال:
اون افرادی که دارن واسه حجاب اختیاری وا مصیبتا سر میدن و اسلام رو تو خطر میبینن و حجاب اجباری رو توصیه میکنن اگه تو خیابون ببینن که یک دزد در حال دزدی هست مثلا داره جیب یک نفر رو میزنه و در همون حال یک زن رو ببینن که روسری به سر نداره و در حال رفتن به خونه یا محل کار یا خرید هست چیکار میکنن؟؟
میرن سراغ اون زن که بهش بگن روسری سرش کنه یا میرن سراغ اون دزده و جلوگیری میکنن از دزدیش؟؟؟؟؟؟؟؟
امام جمعه ی اهواز نفسش از جای گرم میاد!اقا مملکت رهبری دارد ریس جمهور و وزیر امور خارجه دارد و تیم مذاکره کننده دارد!شما اصلا حق ندارید در این گونه موارد اساسی کشور اظهار نظر کنید.چون در جزوظایف شما نمیباشد
چرا درک مطلب افراد اینقدر ضعیف است. مردم داد می زنند که حجاب مسئله کشور نیست و به مسائل اصلی برسید. باز اونها همون حرفهای گذشته را تکرار می کنند.
حیف از نان که درد جامعه را نمیدانید و اقلام لازم ملت را صادر میکنید و ملت را به حال خود
گذاشته اید
مروی خان ما هم بیحجابی را قبول نداریم ولی بگو دزدی خیانت وجنایت را هم قبول نداری
بله دقيقا درسته قبح حجاب شكسته شده همانطور كه قبح اختلاس در كشور شكسته شده
فقط کامنت خودیها منتشر میشه .نه ؟
میردامادی خیلی باحالی
قبح دروغ گفتن كه از گناههاي كبيره هست خيلي وقت أست كه بوسيله مقامات دولتي شكسته شده است.
معیار و ملاک ها را خرد جمعی جامعه قرار دهید تا خیلی از مشکلات حل شوند.
آقای حجاب دلار شد404،000ریال پول رایج ...
عضو مجلس خبرگان: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم.


خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی