بازدید 25311
سه هزار و دویست‌ و هفدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش علی دایی به پرواز ناتمام همسر و دخترش به دوبی!/وزیر ارتباطات: رهبری فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزء حریم خصوصی دانسته‌اند/نماینده مجلس: بانک مرکزی به جای ارتباط دادن مسائل ارزی به اغتشاشات، پای مسئولیت خود بایستد/بانک مرکزی: ادعای خروج ۷۰ میلیارد دلار، ناصحیح است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: توضیحات «رضازاده» درباره فیلم منتشر شده از او /سود ۹ میلیون تومانی معامله دلار با کارت ملی / پاسخ وزارت صمت به سوال رئیس جمهور در مورد دلایل گرانی خودرو /اقتصاد با «شل‌کن - سفت کن» اداره نمی‌شود ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 26 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

برجام به همه پرسی گذاشته شود
حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی،درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «راهبرد غربی‌ها فشار حداکثری از بیرون و شورش از درون بود اما بعد از آنکه متوجه شدند اپوزیسیون خارج از کشور نمی‌تواند آلترناتیو باشد و مردم هم با ناآرامی‌ها همراهی نکردند، به این نتیجه رسیدند که سیاست قدیمی خود یعنی چماق و هویج را اجرا کنند. اکنون از یک سو با طرح موضوعات حقوق زنان، حقوق بشر و... بر ایران فشار می‌آورند و از سوی دیگر تمایلشان به مذاکرات را نشان می‌دهند. بایدن هم کنگره را از دست داده است و عملا نمی‌تواند هیچ تضمینی به ایران در موضوع برجام بدهد. در واقع برجام نمرده، بلکه این بایدن است که مرده زیرا هیچ اقدام مؤثری نمی‌تواند انجام دهد».او ادامه داد: «غربی‌ها دنبال به دست‌آوردن زمان هستند تا بتوانند با استفاده از این فرصت فشارها را بر ایران افزایش دهند تا به زعم خودشان ایران در مذاکرات دست پایین را داشته باشد و امتیاز بدهد؛ روشی که البته بیش از یک دهه است امتحان کرده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند».این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «من پیشنهاد دادم که در شرایط بلاتکلیفی کنونی بهتر است برجام به همه‌پرسی گذاشته شود تا مردم درباره‌ حضور یا عدم حضور ایران در برجام تصمیم بگیرند. دولت هم باید زمینه‌ای را فراهم کند که اقتصاد واقعا بدون تکیه به برجام اداره و مشکلات مردم حل شود. به هر حال با این شرایط ماندن در برجام نفعی برای ما ندارد، مگر آنکه منافع اقتصادی‌ای پیش آید. با این حال به نظر من باید برجام به همه‌پرسی گذاشته شود».

مکرون: منطقه از ما می‌خواهد «متاستاز» ایران را کنترل کنیم
مکرون گفت: منطقه بعد از اتفاقات عراق و افغانستان با دلخوری بسیار به غرب می‌نگرد و به همین دلیل است که به ما می‌گویند «هیچ درسی ندارید که به ما یاد بدهید». فقط به ایران اجازه دادید که [مثل سرطان] متاستاز کند. در نتیجه مسئولیت شماست که این متاستاز را کنترل کنید.امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز چهارشنبه در مسیر بازگشت از کنفرانس بغداد ۲ در اردن، در هواپیما با خبرنگاران سه رسانه لوموند از فرانسه، النهار از لبنان و وال‌استریت ژورنال از آمریکا گفت‌وگو کرد.نقل قول امانوئل مکرون از سوی روزنامه النهار باعث جنجال‌هایی در فضای رسانه‌ای ایران شد و عده‌ای روزنامه النهار را به تحریف اظهارات مکرون متهم کردند. روزنامه لوموند هم گزارشی از این گفت‌وگو منتشر کرده‌ است که در بخش‌هایی از آن به مساله نقش ایران در منطقه اشاره می‌شود؛ از جمله اینکه امانوئل مکرون مدعی شده‌ است کشورهای منطقه ایران را به سرطانی که متاستاز کرده‌ تشبیه می‌کنند و از او می‌خواهند «متاستاز ایران در منطقه» را کنترل کند.

اولیانوف خطاب به تروئیکای اروپایی: آیا با نظر بورل درباره برجام موافقید؟
رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها با اشاره به سخنان اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اهمیت برجام پرسید که آیا دیدگاه انگلیس، فرانسه و المان هم با این نظر مشترک است؟میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: آقای بورل می‌گوید که برجام جایگزینی ندارد. مخالف بودن با این نظر دشوار است؛ اما سوال این است که آیا فرانسه، آلمان و بریتانیا (تروئیکا) به عنوان مشارکت کنندگان در گفت‌وگوهای وین با نظر آقای بورل هم عقیده هستند؟وی با بیان اینکه نظر تروئیکا در این باره نامشخص است تصریح کرد که سه کشور سکوت کرده‌اند.


السودانی دستور از سرگیری میانجیگری عراق بین ایران و عربستان را صادر کرد
پایگاه خبری العربی الجدید امروز دوشنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور از سرگیری میانجیگری کشورش بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان را صادر کرده است.پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از دو مسئول عراقی که به نام آنها اشاره ای نکرد، نوشت که محمد شیاع السودانی نخست وزیر از فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و تیمی از دفترش خواسته است تا تلاش های میانجیگرانه عراق بین تهران و ریاض را به منظور ترتیب دادن دیدار جدیدی بین طرف در برهه پیش رو از سربگیرند.یک مسئول بلندپایه در دفتر السودانی به العربی الجدید گفت که نخست وزیر عراق به فواد حسین و تیمی از دفترش دستور داده است تا تلاش های میانحیگرانه بین تهران و ریاض از طریق گشودن کانال های تماس ها بین دوطرف برای برگزاری دیداری جدید را از سربگیرند.

استیضاح وزیر ورزش با ۵۰ امضا تحویل هیئت رئیسه شد
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر ورزش به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.احمد راستیه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با 50 امضا به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.وی افزود: طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان هفته آینده در جلسه علنی اعلام وصول شده و پس از آن جهت ارزیابی به کمیسیون فرهنگی ارجاع می‌شود.

آیت‌الله گرامی: کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند
آیت الله گرامی گفت:کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود.اظهارات او بدین شرح است:محاربه مخصوص درگیری با عموم مردم نیست و درگیری با گروه‌های خاص هم می‌تواند شامل این عنوان باشدگروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند.بسیاری از جوانان در اثر جهالت موضوعی فریب خورده‌اند، انتقاداتی وجود دارد، اگر کسی دنبال براندازی نظام باشد حکم روشن است.کنار گذاشتن حجاب عوارض بسیار بدی برای کانون خانواده دارد، حجاب یکی از وسایل امنیت است.مراجع باید از مطالبات به حق مردم حمایت کنند و مردم هم باید ملاحظه جایگاه مرجعیت را بکنند که نیابت از امام زمان (عج) است.مظلوم‌ترین قشر جامعه طلابی هستند که بدون دخیل بودن در هیچ کار حکومتی مورد اهانت قرار می‌گیرند، این گونه هتک حرمت‌ها عوارض منفی دنبال خواهد داشت این افراد به راحتی شامل عفو خداوند نخواهند شد.


فلاحی: اجازه ندهید با صعود قیمت‌ها شرافت مردم سقوط کند
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید تلاش کرد مدیریت جهادی عرصه‌های نانو، پزشکی، هسته‌ای، دانش‌بنیان، پهپادی و موشکی به عرصه بیمار اقتصادی تزریق شود.سارا فلاحی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: اجازه ندهید گروهی نفوذی با رزومه‌های ساختگی و با ریای سیاسی و اشرافیت و با غرق کردن بازارهای مختلف اقتصادی، مردم را به مسلخ فشار اقتصادی ببرند. مسئولین اجازه ندهند با بی‌برنامگی استخوان مقاومت مردم زیر چرخ‌دنده‌های معیوب ایران خودرو و سایپا بشکند.وی در ادامه اظهار کرد: اجازه ندهید با صعود قیمت ارز، مسکن و خودرو شرافت مردم سقوط کند. باید تلاش کرد مدیریت جهادی عرصه‌های نانو، پزشکی، هسته‌ای، دانش‌بنیان، پهپادی و موشکی به عرصه بیمار اقتصادی تزریق شود.نماینده مردم ایلام در مجلس، تصریح کرد: به خدا قسم مشکلات این کشور ثروتمند راهکارهای ساده‌ای دارد به شرط آن که آنانی که دچار فقر علمی، تجربی، تخصصی و اعتقادی هستند را به خانه‌هایشان بفرستیم. آقای رئیس جمهور تلاش کنید و به داد این مردم برسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آقای فرانسه، مردم را کتک نزن
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و قائم‌مقام رئیس دفتر رئیس جمهور، به برخورد خشونت‌آمیز دولت فرانسه با معترضان این کشور، واکنش نشان داد."سپهر خلجی"، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی "توییتر"، در واکنش به برخورد خشونت‌آمیز دولت و پلیس فرانسه با معترضان این کشور، نوشت:«۲۰۰ بازداشتی و ۶ کشته و زخمی تنها در ۴۸ ساعت در پاریس!دولت فرانسه را توصیه می‌کنیم به پرهیز از خشونت در مقابل معترضان مصالحه‌جو.آقای فرانسه! مردم را کتک نزن، به آنها گاز اشک‌آور شلیک نکن، با مردمت مهربان باش، حرف مردمت را گوش کن، حقوق اقلیتها را رعایت و امنیت‌شان را تأمین کن.»


وزیر ارتباطات: رهبری فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزء حریم خصوصی دانسته‌اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مبناهای قانونی که پیش ازین وجود داشته، افزود: البته در حال حاضر سازوکار قانونی وجود دارد و من در مجلس هم گفتم که براساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، داده‌ها و اطلاعات مردم در سکوهای داخلی مشمول اصل 25 قانون اساسی است که تاکید بر حفظ حریم خصوصی مردم دارد. مقام معظم رهبری نیز پیش از این فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزو حریم خصوصی دانستند و تاکید کردند که باید حفظ شود. در همین راستا در لایحه‌ای که در حال آماده‌شدن است، تدابیری برای حفاظت از داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است.


واکنش علی دایی به پرواز ناتمام همسر و دخترش به دوبی!
صبح امروز پرواز شرکت هواپیمایی ماهان تهران را به مقصد دوبی ترک کرد اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و ماموران امنیتی دختر و همسر علی دایی را از هواپیما پیاده کردند. بعد از این موضوع شایعه شده بود که همسر و دختر علی دایی بازداشت شده‌اند که این موضوع از سوی دایی تکذیب شد.علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع اظهار کرد: همسر و دخترم امروز از فرودگاه امام خمینی کاملا قانونی سوار هواپیما شدند تا به دوبی بروند اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و در کیش به زمین نشاندند و دختر و همسر من را از پرواز پیاده کرده‌اند اما بازداشت نشدند. الان هم پیگیر کارهای آنها هستم تا از کیش به تهران برگردند. وی افزود: بعد از اینکه دختر و همسرم را از هواپیما پیاده کردند، یک ساعت بعد گفتند که دخترتان می‌تواند برود و وقتی دخترم می‌خواست برود گفتند که درهای هواپیما بسته است و او هم نمی‌تواند برود.او در پاسخ به این سوال که آیا همسر و دخترش ممنوع‌الخروج بوده‌اند، گفت: اگر ممنوع‌الخروج بودند که باید سیستم پلیس گذرنامه نشان می‌داد. هیچ‌کس هم درباره این موضوع به من جوابی نداده است. واقعا نمی‌دانم دلیل این کارها چیست؟ آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟ همسرم و دخترم برای یک سفر چند روزه قرار بود به دوبی بروند و برگردند. حتی دوشنبه هفته آینده زمان پرواز برگشت آنها بود. دایی افزود: چیزهایی در زندگی‌ام می‌بینم که باورش برایم خیلی سخت است. آنها کاملا قانونی از محل بررسی پاسپورت عبور کرده‌اند و سوار هواپیما شده‌اند اما از دوبی این‌ همه مسافر را برگرداندند تا همسر و دختر من را پیاده کنند. اگر مشکلی بوده چرا آنها را بازداشت نکردند؟ اگر مشکلی نیست چرا آنها را برگردانده‌اند. این موضوعات را شما باید پرس‌وجو کنید. ما که جوابی نمی‌گیریم.

توضیحات «رضازاده» درباره فیلم منتشر شده از او
یعقوب رضازاده در توضیح اتفاق رخ داده در زمان بیان تذکرش در جلسه علنی هشتم آذرماه مجلس گفت: حرف من در تذکر این بود که با توجه به کمبود نیروی پرستار و ماما در سطح کل کشور بیش از ۳۰۰۰ نفر از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پرستاری و مامایی به خصوص کسانی که در ایام کرونا تا مرز جان فشانی رفتند، استفاده شود؛ این موضوع را نه تنها من بلکه اکثر نمایندگان در قالب نامه به وزیر بهداشت و تذکرات متعدد بیان کردیم. وی ادامه داد: تعدادی از این پرستاران به عنوان شهدای مدافع سلامت جان خود را از دست دادند و باید به معیشت خانواده آنها هم رسیدگی شود. از طرف دیگر پرستارانی هستند که دوران طرح خود را در ایام کرونا گذرانده‌اند و با آنها تسویه حساب شده و استخدام نشده‌اند. اکثر این پرستاران دچار نوعی افسردگی شده به خصوص این‌که برخی از آنها به امید همین کار ازدواج کرده بودند من از دولت خواستم که در لایحه‌ای به مجلس موضوع استخدام این پرستاران را تعیین تکلیف کند و با آزمون داخلی، آنها در وزارت بهداشت جذب شوند. پرستارانی که طرح خود را در ایام کرونا گذرانده‌اند اما استخدام نشده و کنار گذاشته شدند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرش گفت: منظورم بازگشت به کار پرستاران و ماماهایی بود که کار خود را از دست داده‌اند که به جای کلمه «کار»، از کلمه «جان» استفاده کرده و اشتباه تلفظی و لپی کردم در واقع به جای آنکه بگویم پرستارانی که "کار" خود را از دست داده‌اند، استخدام شوند، به اشتباه گفتم پرستارانی که "جان" خود را از دست داده‌اند، جذب شوند. رضازاده ادامه داد: همین اشتباه لُپی من را پیراهن عثمان کردند و من‌وتو، VOA و ایران اینترنشنال من را سوژه کردند؛ حتی یکی به من گفت که حضرت عیسی مجلس. یکی دیگر به من پیام داد سلام بر عیسی مجلس که مردگان را زنده می‌کند، درخواست کار دارم. وی تاکید کرد: من یک اشتباه تلفظی داشتم و دیروز هم در تذکری در مجلس آن را توضیح دادم ولی اهانت‌های زیادی به همین دلیل اشتباه نسبت به بنده صورت گرفت.

بانک مرکزی به جای ارتباط دادن مسائل ارزی به اغتشاشات، پای مسئولیت خود بایستد
محسن زنگنه نماینده مجلس در واکنش به نامه وزیر اقتصاد به مجلس گفت: مرتبط کردن تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه به بازار ارز، ناپسند و غیراخلاقی است.نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به وزیر اقتصاد: به جای انتشار نامه، پای مسئولیت خود بایستید و از ارزش پول ملی صیانت کنید؛ بانک مرکزی به جای ارتباط دادن مسائل ارزی به اغتشاشات، جنگ یا تحریم پای مسئولیت خود بایستد و از ارزش پول ملی صیانت کند. قانون خوب اجرای خوب نیز می خواهد. ما قوانین خوبی داشتیم اما به خوبی اجرا نشد؛ مثل قانون مالیات بر خانه‌های خالی که می‌توانست در حوزه بازار مسکن بسیار موثر باشد. همچنین مالیات بر خانه‌های لوکس و خودروهای لوکس را داشتیم اما اجرا نشد.‌ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به وزیر اقتصاد: به جای انتشار نامه، پای مسئولیت خود بایستید و از ارزش پول ملی صیانت کنید البته کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شده و همه روی‌ ضرورت آن اتفاق نظر دارند اما بررسی جزییات آن مدتی در کمیسیون اقتصادی به طول انجامید چرا که باید ملاحظات اجتماعی آن را در نظر بگیریم، چه بسا خودش باعث عدم سرمایه‌گذاری در کشور شود.

تورم مهمان دوساله بزرگترین اقتصاد اروپا می‌شود
به نقل از روزنامه راینیشه پست، مونیکا شنیتزر، مدیر شورای کارشناسان اقتصادی آلمان می‌گوید: «تورم در سال ۲۰۲۴ نیز موضوع مهمی خواهد بود و تنها پس از آن شاید شاهد بازگشت آن به دو درصد باشیم.» تورم همچنان بالاست زیرا ما شاهد اثرات دور دوم هستیم و شرکت‌ها هزینه‌های بالاتری ثبت می‌کنند و برخی به‌طور قابل توجهی اغراق می‌کنند. وی اظهار کرد که با توجه به افزایش دستمزدها در صنایع شیمی و فلزی نگران مارپیچ دستمزد-قیمت نیست. کارگران این صنایع با افزایش دستمزد کمتر از تورم در ازای پرداخت غرامت یکباره موافقت کردند. با این حال، وی نگران قیمت بالای برق بود و گفت که دولت باید فورا بررسی کند که آیا منطقی است، سه نیروگاه هسته‌ای باقیمانده برای دو یا سه سال، بیشتر از زمان برنامه‌ریزی شده کار کنند. وی بیان کرد: «معقول است که اکنون میله‌های سوخت جدید سفارش دهیم، این امر به ما در زمستان آینده امنیت بیشتری می‌دهد.»

باغداران به جای جشن افزایش تولید زانوی غم بغل کرده اند
کیوان مرادیان کوچکسرائی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات رونق تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی است، با وجود فشارهای دشمنان و عدم رحم آن ها به سالمندان و کودکان اگر امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد با مشکل مواجه می شویم. این درد را به کجا ببریم که امروز برنجکاران و باغدارانی که مرکبات کشور را تامین می کنند به جای جشن افزایش تولید زانوی غم بغل کرده اند. نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: مدیران شما چه کاری انجام می دهند، مدیرانی که برای بازنشستگی لحظه شماری می کنند چگونه می توانند درد مردم را درمان کنند.

سود ۹ میلیون تومانی معامله دلار با کارت ملی
روزنامه اعتماد: روز گذشته علی صالح‌آبادی، رییس بانک مرکزی و سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در مجلس از عملکرد خود نسبت به وضع موجود در بازار ارز دفاع کردند و افزایش نرخ سود بانکی را برای مدیریت این بازار و همچنین تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه برای کمرنگ کردن رفتارهای سفته‌بازانه در بازار سکه و ارز را موثر مطرح کردند اما در حالی که علی صالح‌آبادی دلایل افزایش نرخ ارز را در افزایش دستمزد کارگران و ناآرامی‌ها تقویت دلار می‌داند، برخی نمایندگان این دلایل را خنده‌دار دانسته و عوامل اصلی را در کاهش ارزش پول ملی تورم ناشی از کسری بودجه، ساختار بودجه و ناترازی بودجه اعلام کردند. اسکناس دلار بازار آزاد در ادامه روند صعودی دو هفته اخیر خود دیروز برای اولین‌بار به ۴۱ هزار تومان رسید. در همین حال اختلاف بیش از ۴ هزار تومانی دلار با کارت ملی و آزاد سودی بالغ بر ۹ میلیون تومان برای خریداران دارد. با توجه به فضای شکل‌گرفته مقابل صرافی‌ها و سوءاستفاده دلالان از این وضعیت، مشخص نیست که این پول‌ها به جیب چه کسانی می‌رود و بانک مرکزی چه ابزاری برای جلوگیری از آن دارد؟

وزارت صمت قیمت‌های کف بازار را قبول ندارد
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه وزارت صمت اعتقادی به قیمت‌های خودرو در کف بازار ندارد، گفت: چهارشنبه روز گذشته حدود 2 هزار دستگاه خودرو شاهین و هایما در بورس عرضه شد؛ قیمت این خودروها به‌صورت میانگین حدود 200 میلیون تومان از قیمت بازار کمتر شد. به نظر می‌رسد در بازار خودرو قیمت‌‌سازی ایجاد می‌شود به این معنا که با قیمت‌های سوری و کاذب می‌خواهند معاملاتی که عمقی ندارد را انجام بدهند، بنابراین این قیمت‌ها واقعی نیستند. /ایلنا

پاسخ وزارت صمت به سوال رئیس جمهور در مورد دلایل گرانی خودرو
رییسی در جلسه نظارت ستادی بر وزارت صمت با تأکید بر ضرورت بیان شفاف دلایل گران شدن یک کالا به مردم، تصریح کرد: اینکه کالایی توسط واحدهای صنفی به شکل ناگهانی گران می‌شود حتماً برای مردم گره ذهنی ایجاد خواهد کرد و ضروری است اگر اتحادیه های صنفی دلایل قانع‌کننده دارند، صریح و شفاف برای مردم بیان کنند و اگر دلیل قانع‌کننده نیست ، با آن مقابله شود. رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست از مسئولان این وزارتخانه خواستار ارایه توضیحات درباره دلایل گران شدن قیمت خودرو شد که در این بخش یکی از مسئولان وزارت صمت پاسخ داد ما از هجدهم آبان ۱۴۰۰ به استثنای برخی موارد در بورس قیمت پایه انواع خودروهای داخلی را حفظ کرده‌ایم و در دو ماهه اخیر نیز رکورد تولیدخودرو شکسته شده، اما افزایش قیمت خودرو مربوط به آن بخش از خودروهایی است که وارد چرخه فروش و معامله نمی‌شوند.

بانک مرکزی: ادعای خروج ۷۰ میلیارد دلار، ناصحیح است
روزنامه اطلاعات به تازگی مطلبی با عنوان «۷۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانی در ۱.۵ سال اخیر به کانادا رفته است» منتشر کرده است. مدیرعامل انجمن بازرگانی ایران و کانادا اعلام کرده که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر فعالان بخش صنعت و تجارت ایران تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه به شکل کارخانه و ملک از ایران خارج کرده و به کانادا برده‌اند و اکنون در بخش صنعت و به خصوص عرصه ساخت و ساز فعال هستند. در واکنش به این ادعا، امروز بانک مرکزی اعلام کرد: به رغم آنکه بانک مرکزی به دفعات در پاسخ به نشریات و جراید گوناگون، ماهیت و چارچوب تحلیل و تفسیر سرفصل "خالص حساب سرمایه" را تشریح و تبیین نموده است، لیکن همچنان در برخی یادداشت‌ها و مطالب منتشره از سوی اصحاب رسانه و به طور خاص در گزارش اخیر روزنامه اطلاعات، برداشت ناصحیح از تحولات این حساب و تلقی آن به عنوان میزان خروج سرمایه از کشور تداوم دارد.

اقتصاد با «شل‌کن - سفت کن» اداره نمی‌شود
پرویزیان، مدرس دانشگاه و نایب رئیس انجمن اقتصاد ایران تأکید دارد که با سیاستهای شل کن – سفت کن نمی توان اقتصاد را اداره کرد. اصلاح اوضاع اقتصادی نیازمند به کارگیری روشهای علمی اقتصاد است. به عبارتی حکمرانی اقتصادی امروز نیازمند اتخاذ تصمیمات سخت در اداره اقتصاد، اصلاح شبکه بانکی، مالیاتی و نیز نظام ارزی و تجاری است. این دکترای اقتصاد پولی خطاب به دولتمردان بر این باور است که اقتصاد و نرخ ها از دستورات شما پیروی نمی‌کنند. قیمت‌ها برای شما به خط نمی‌شوند. اقتصاد علم است و اداره اقتصاد باید علمی باشد، نه از روی صلاحدید و دستورات شما و مهم‌ترین توصیه میان مدت به دولت، اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44  قانون اساسی، رفع انحصارها و خداحافظی با اقتصاد رانتی و پول پاشی، خروج دولت از تصدی‌گری و رفتن به سمت حکمرانی و تنظیم‌گری روابط در اقتصاد و واگذاری اقتصاد به مردم و رها کردن حیات خلوت‌های مدیریتی در انواع صنایع و بخش های اقتصادی است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۷۷
آقای دایی فکر کردی شما یا همسرت با دشمنان یکی شوی به راحتی ماجرا تمام می شود نخیر
در ضمن شما اول بگو وقتی ممنوع الخروج بوده همسرت از قبل با چه هویتی خارج شدن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
فردا حتما خودتون به يك روانپزشك حاذق معرفي كنيد
ظاهراً در قضیه افزایش نرخ ارزهای خارجی، همه مسئولند جز مسئولین
اگر ممکنه یه چند وقتی مجلس رو تعطیل کنید، وزرا و مدیران کلان مملکتی هم سر کار نرن، شاید اوضاع از اینی که توش هستیم بهتر شد
اگر برجام را به همه پرسی گذاشتیم و رای آورد چه تضمینی هست که صاحبان قدرت دوباره نگویند که اکثریت ملت دچار انتخاب اشتباه شده اند و باید آنها را تنبیه کرد تا به انتخاب درست برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
شما نگران نباش، از صندوق چیزی در نمیاد که این مسله رو باعث بشه
شما در مجلس اینقدر به شرافت اهمیت می‌دهید بسیار عالی، اول مالیات بر دلالی را تصویب کنید آن هم با نرخ های 100 درصد به بالا که کسی نتواند در طول یکسال بیش از یک بار اقلامی مانند ماشین و خانه و طلا و.. بخرد و بفروشد به غیر از کسانی که کارشان پیمانکار ساختمان هست یا عمده فروش که 10 سال هست در مجلس رو هوا هست و در دوره شما 2 سال آورده شده ولی هنوز تصویب نشده که زیر بنای تورم کم هست تا دلار هم بالا نرود به همراه مسکن و ماشین
در ضمن نگران نباش از سال 99 بدتر نخواهد شد که حقوق پایه 1900 تومانی و وسط سال با دلار 32 هزار تومانی 59 دلار حقوق بود و آخر سال همان موقع با دلار 24 هزار تومانی 79 دلار!! و الان فعلا98دلار هست که آخر سال دلار می آید رو مرز 35 هزار تومانی و حقوق می شود 120 دلار
فقط دروغ نگید
انداختنن همه چیز گردن دولت قبلی فرار رو به جلو است
این دیگر کسی را گول نمیزند
آقایان باید پاسخگوی عملکرد غلط خود باشند
بعضیا تنها پشتوانشون رو هم یعنی چین رو دیگه ندارن
اینترنت رسما ترکیده.ما فقرا با ابزار کار میکنیم.اجاره میدیم،هزینه زندگی رو در میاریم...
اگر به همین روش اینترنت رو به این شدت محدود کنید چنان خشمی در مردم ایجاد خواهد شد که هشپاه هم جلودارشون نخواهد بود.بزارین زندگیمون رو بکنیم.
اغایون یه مملکتی درست کردن که اغازاده های خودشون هم طاقت زندگی در این مملکت رو ندارن و با پول ملت میرن آمریکا خوش میگذرونن و زندگی میکنن
خط قرمز شما از اطلاح طلبی به بی حجابی و گشت رسیده و نظراتی که حاوی انتقادی از بی حجابی باشد منتشر نمی شود؟
این هنوز الفبای اقتصادی ازجمله تورم و مدیریت ارزی شناور چه تاثیری در اقتصاد دارد و چه کارکردی دارد و حتی آشوب آمده حرف زده که بانک مرکزی کارش را بکند و ارز را درست کند
حالا چرا ارز ملی ایران چند سال هست در مقابل ارز لیر بی ارزش نمی شود؟ حتی بارزش تر هم شده را می توانی جواب بدی؟
جناب مکرون اول متاستاز فرانسه رو درست کن .
جالبه فرانسه معترض داره،ایران اغتشاشگر!!!!
وزیر صمت : گرانی خودرو تفصر افزایش نرخ دلار است !!!
رئیس بانک مرکزی : افزایش مزد کارگران مقصر افزایش نرخ ارز است !!!
واقعا این‌رفتار با خانواده دایی که از مرز قانونی رد شدند قابل دفاع میتونه باشه؟؟
علی دایی ، دست تو و امثال تو رو شده است ، برای در رفتن دیر شده است .
ايت اله گرامي كيه كه ازش خبر ميذاري؟
آقای زنگنه معلومه تو این کشور نیستی و اگر هستی تحلیل بلد نیستی
رقم ۶۹ میلیارد ......تصحیح میشود....
اگر حفظ حریم خصوصی مهم هست بذارید تلگرام و واتساپ و... به کارشون ادامه بدن
معنی مسئول در فرهنگ عمید
مسئول =
1. سرپرست، رئیس.
2. کسی که نسبت به چیزی وظیفه یا تعهد دارد.
3. آن که مورد پرسش یا بازخواست قرار می گیرد.

برداشت با خود تان .چون اگر چیزی اضافه کنم تابناک سانسور میکنه .
واقعا معلمان بدبختی که فکر میکردن چند روزی خواهند تونست زندگی بخور نمیری داشته باشند ولی این حیله بندی نه تنها درمان دردهای آنها نبود بلکه بذر کینه رو در بین همه کاشت کاهش ۵۲ درصدی قدرت خرید مردم فقط طی یک ماه فقط از عهده یکی مثل رییسی برمی امد ؟؟
بانک مرکزی هنری جز تکذیب واقعیت نداره ؟‌ اخه اگه ۷۳ میلیارد خارج نمیشد که شاخص باید امروز ۳میلیون میبود نه اینکه بعد از سه سال ۸۰ درصد بازدهی منفی میداد این شاخص زنان پراید ۵۰ میلیونی بور نه پراید ۲۵۰ میلیونی ؟؟ بورس رو نابود کردی کافی نبود آقای صالح آبادی؟؟
این بنده خدا کنعانی کارشناس چی هست؟
ارکان امنیت ملی را همه پرسی بگذاریم؟
اگر همه به برجام بله گفتند تکلیف چیست؟ باید به هر قیمتی به هر نوع برجامی که جلومان گذاشتند تن بدهیم؟
اگر همه نه گفتند و جایی دیدیم شرایط ایجاب می کند که حداقل در مقطعی ولو بصورت تاکتیکی مذاکرات برجامی را قویا پیگیری کنیم تکلیف تنیجه همه پرسی و انتظار افکار عمومی چه می شود؟
یعنی کارشناس با خودش تفکر نمی کند تا کمی پخته تر حرف بزند؟
مکرون وقتی وزارت اطلاعات ایران شنید که کشورهای حامی اغتشاشگران و خرابکاران را مجازات می کند بعد دیدار با مصی علی‌نژاد گفت دنبال تغییر نظام نیست و الان هم وقت موج سواری از اوضاع فرانسه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
اینکه فرانسه بگه دنبال تغییر نظامه از نظر حقوق بین الملل دخالت در امور داخلی ی کشور دیگه محسوب میشه
اگر مستقیم نمیگن دلیلش اینه وگرنه چه مجازاتی میتونن بکنن؟
وقتی در داخل امکان سرمایه گذاری فقط در دست یک نهاد خاص باشد طبیعی است که‌ بخش خصوصی سرمایه‌اش را خارج کند.
حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی:...من پیشنهاد دادم که در شرایط بلاتکلیفی کنونی بهتر است برجام به همه‌پرسی گذاشته شود تا مردم درباره‌ حضور یا عدم حضور ایران در برجام تصمیم بگیرند.
جناب حسین کنعانی‌مقدم، موضوعات بسیار مهم‌تر دیگری باید به همه‌پرسی گذاشته شود. برجام پس از این همه سال و با مذاکرات نصفه نیمه‌ای که سیاسیون ایران انجام دادند، به این مرحله ناامیدکننده رسیده، حالا شما آمده‌اید و می‌خواهید این مذاکرات ورشکسته را گردن مردم بیندازید؟ مردم توجهی نخواهند کرد.
تو این کشور فقط اگه معلم باشی بدبخت و بیچاره ای ؟ چرا که با پولی که میگیری فقط میتونی شب رو روز و کنی ولاغیر ، نه وامی ، نه مزایایی، نه اختلاسی ، نه رانتی ، حالا برو کارمند بانک ، فیش حقوقی او حداقل ۱۰ وام هست که هر جا سرمایه گذاری کرده باشه ۱۰ برابر شده ، من نگهبان بانک میشناسم که با ۳۵ سال سن حداقل ۳۰ میلیارد پول نقد تو حساب داره ،؟؟ و معلم با ۳۵ سال خدمت دنبال پاداش پایان خدمت برای خرید چند جفت قاشق و چنگال برای جهیزیه دختر؟؟ عجب عدالتی
اولیانوف خطاب به تروئیکای اروپایی: آیا با نظر بورل درباره برجام موافقید؟
آقای اولیانوف، شما بهتر است حواستان اول به کاغذهایتان باشد که روی زمین ریخته نشود و دوم حواستان به جنگتان با اوکراین باشد. چیکار به برجام ما داریید شما؟؟؟
آقای روحانی خدا پدر و مادرت رو بیامرزه اگه نبود اون ۴ سال ثبات اقتصادی ۹۲ تا ۹۷ به خدا قسم هیچ وقت نمیتونستم صاحب خونه بشم ، ولی افسوس که جماعت افراطی قدر اون دوران رو ندونستند و برای زمین‌گیر کردن دولت اعتدال از هیچ کاری ابایی نداشتند ....طی کمتر از ۱۰ سال سفر ملت یک سوم کوچک شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
بعله افراطی یعنی اینکه 4 سال اول دلار های بی زبون بریزی تو بازار وجلوی افزایش نرخ آن را بگیری و حتی خروج سرمایه راحت تر شود به خاطر ارزان تر شدن اجناس خارجی و بعد که دیگر بازار ظرفیتش از آن دلار ریزی پر شد آن را رها کنی تا 10 برابر قیمت بالا برود و اقتصاد را نابود کنی
آیت الله گرامی گفت:کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند...
جناب آیت‌الله اما می‌دانید که حکم این گونه افراد محارب، اعدام نیست....
دایی جان!
اگر تو دلیل برگشت دادن همسر و فرزندانت را نمی دانی، ما هم دلیل همگامی و همنوایی شما را با دشمنان ملت ایران در ایجاد اغتشاش نمی فهمیم.
وزیر ارتباطات منظور ایشان خود شما و مجموعه وزارت شماست.برای ما نیست مردم عادی که دسترسی به داده های خصوصی افراد ندارند
جناب تابناک حکم محاربه به جز از مراجع عظام از طرف فردی دیگری حداقل برای من قابل قبول نیست.موضوع مرگ و حیات یک مسلمان است موضوع کوچکی نیست
این حرکات دور از شان قوه قضائیه هست، علی دایی که کاری نکرده و اینهمه محبوبیت داره و کل ایران قبولش داره اینجوری باهاش برخورد میکنن وای به حال مردم عادی
خوب این مشخص است که دستگاه قضایی خانواده علی دایی را ممنوع خروج نکرده بودن،پس احتمالا از طرف سپاه بوده
ظاهرا در مورد محارب بین علما اختلاف شدیده!!!
اگر این خبر صحیح باشه که پرواز بلند شده رو به دلیل اینکه همسر و فرزند علی دایی در پرواز بوده بازگردانده باشند کاری نیست که هیچکس صحیح بدانه.اگر مشکلی بوده چرا بهشون اجازه خروج دادند.
اقای سخنگو برو پرس جو کن ببین کی قیمت سازی میکند ، دیگنیتی پرستیژ ۱ تومنی تو بورس قیمت نهایی میشه ۲ میلیارد یا لاماری یا کرمان که ماهی صد میلیون قیمت افزایش میده مردم میکنن ؟
مردم آلمان تو یه ثبات زندگی میکنند و بعضی وقته یه تورم بسیار کوچک اتفاق میوفتد این با سوپر تورم ایران خیلی فرق دارد با این خبرها چیو میخوان ثابت کنین
خدایا شکر ما رئیس جمهور نشدیم که دلار ۵۰۰۰ تومان بشه ؟؟
آقای رییسی بزرگترین ابرتورم گریبانگیر کشور خواهد شد ، تا دیر نشده فکر اساسی کن و استعفا بده به خدا اجرت با امام حسین و فاطمه زهرا خ اهد بود اگه ملت رو از این فلاکت و زندگی نکبت بار رها سازی
وزیر ارتباطات اون دهنش رو ببنده و یه مدت ساکت باشه
دلیل تعطیلی و ورشکستگی شرکت نوکیا، بزرگترین تولید کننده موبایل در ۱۳ سال پیش چه بود!؟ چرا سونی شراکتش را با اریکسون به هم زد!؟
خبر گذاری ایکس خبر گذاشته میخواستن برن آمریکا ، ولی مصاحبه تابناک چیز دیگه نشون میده با ا ، خیلی زشته نکنین اینکارارو وجهه خودتونو نابود کردین ، پلیس گذرنامه تو امام نمیدونسته ،
مگر غم و اندوه نبودید سفر تفریحی چه صیغه ای بود؟ خخخخه
اونیکه دستور برگشت هواپیما و آزار اینهمه مسافر داده کیه ، این نیروهای امنیتی پروتکل ندارن ؟ استراتژی ندارن یعدفعه یادشون میاد ؟
بجای سرگرم کردن مردم با خبر جلوگیری از سفر سلبریتها،فکری ب حال اقتصاد ورشکسته مملکت کنید،کمر مردم زیربار گرانی شکسته شد
آقای علی دایی مگر بلیط برگشت دلیل بر برگشتن آنها نیست زیر. برای مهاجرت بلیط برگشت اهمیتی ندارد داداش یعنی می خواهید با بلیط برگشت ما را قانع کنید. بلیط برگشت حتی اگر 2000 دلار باشد ارزش ندارد برای شما ومهاجرین هههههههه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
باریکلا فهمیدی ای زرنگ
آقای کنعانی درست فرمودن که برجام باید به هم پرسی گذاشته شود ولی در انتها فرمودن غربی ها می‌خواهند دست بالا را بگیرن!!این یک امر طبیعی ست ما هم باید دست بالا و منافع ملی را درنظر بگیریم و در نهایت باید هر دو طرف به یک نقطه تعادل برسند.ما اشتباهات خود در سیاست خارجه را باید گردن بگیریم چون هر اشتباه محاسباتی در زمان خود تاوان هایی دارد نه اینکه اینقدر پافشاری بر اشتباهات کنیم تا اقتصادمان فلج شود.سیاست خرجی ما در زمان احمدی نژاد تحریم‌های ظالمانه ببار آورد ولی اینقدر دلار داشتیم که زیاد ادیت نشدیم ولی نتایج آنرا در دولت‌های بعدی تا امروز مشهود ست.
مسئولین بانک مرکزی بروند ببینند بانک مرکزی افغانستان و عراق چه کار می کنند که این ۲ کشور در سال ۲۰۲۱ تورم زیر ۵ درصد داشته اند .
بنده خدا ریس بانک مرکزی چی باید بگه!؟ صد تا ریس بانک مرکزی جدید هم بیاد با خزانه خالی ارزی چه کاری می‌تواند انجام دهد!!!؟این بنده های خدا نیز تحت فشار هستن و محکوم به دروغ گفتن.تا با دنیا در تبادل نشیم و ارز وارد مملکت نشود و تحریم‌ها برداشته نشود همین اش و همین کاسه ست.
فرهنگ و مردم دهه شصت را با تبلیغات نمیتوان ایجاد کرد تنها راه باز سازی شرایط فرهنگی دهه شصت وجود مسئولین دهه شصت است که تقریبا امری ناشدنیست چرا که آهن و فولاد از یک کوره میاید برون این یکی شمشیر بران و آن دگر .......است
مرده ی برجام هم میتونه دلار بکشونه پایین ولی این آقایان نه
مردم حق دارند در بانک های کشور حساب ارزی باز کنند و سود مناسب ارزی بگیرند اگر چنین بود مشکلی ارزی در کشور نبود ببینید در کانادا الخصوص کشور ترکیه چقدر ایرانی دلار خود را در این بانکها نگهداری میکنند و هر ماه سود میگیرند
سرکار خانم فلاح،اگر قرار باشد آنهایی که دچار فقر علمی هستند به خانه هایشان فرستاده شوند تقریبا هم مجلس و هم دولت کاملا تعطیل میشوند حتی بسیاری از دانشگاهها بدون استاد می مانند.
خب اگه وزارت صمت قیمت خودرو رو قبول نداره بسم الله خودرو رو عرضه کن و در سایت بفروش . الان چند هفته هس کوییک و شاهین که از قرعه کشی خارج شده بود رو هم نمیفروشید و کوییک شده ۳۰۰ میلیون
قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس
اقاي رضا زاده نماينده مجلس اين همه توضيح دادند ولي بابت اشتباه خودش معذرت خواهي نكرد . خيلي سخته شد معذرت خواهي . خيلي
سلام. چه خوب شد که در فرانسه تظاهرات شد و 10 فرمان صادر گشت
آقای فرانسه!
از خشونت پرهیز کن،
مردم را کتک نزن،
به آنها گاز اشک‌آور شلیک نکن،
با مردمت مهربان باش،
حرف مردمت را گوش کن،
حقوق اقلیتها را رعایت کن
و امنیت‌شان را تأمین کن.
پرویزیان، مدرس دانشگاه و نایب رئیس انجمن اقتصاد ایران تأکید دارد که با سیاستهای شل کن – سفت کن نمی توان اقتصاد را اداره کرد. اصلاح اوضاع اقتصادی نیازمند به کارگیری روشهای علمی اقتصاد است. به عبارتی حکمرانی اقتصادی امروز نیازمند اتخاذ تصمیمات سخت در اداره اقتصاد، اصلاح شبکه بانکی، مالیاتی و نیز نظام ارزی و تجاری است. این دکترای اقتصاد پولی خطاب به دولتمردان بر این باور است که اقتصاد و نرخ ها از دستورات شما پیروی نمی‌کنند. قیمت‌ها برای شما به خط نمی‌شوند. اقتصاد علم است و اداره اقتصاد باید علمی باشد، نه از روی صلاحدید و دستورات شما و مهم‌ترین توصیه میان مدت به دولت، اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی، رفع انحصارها و خداحافظی با اقتصاد رانتی و پول پاشی، خروج دولت از تصدی‌گری و رفتن به سمت حکمرانی و تنظیم‌گری روابط در اقتصاد و واگذاری اقتصاد به مردم و رها کردن حیات خلوت‌های مدیریتی در انواع صنایع و بخش های اقتصادی است. 
------------------------------------------------------
درود بر استاد اقتصاد ایران که اصل حرف را زد . می گویند در این کشور نقدینگی هست اما نمی گویند ایا راهی سود آور برای سرمایه گذاری مردم در بخش های مختلف کشور باقی گذاشته اید ؟ آیا انحصارات را از بین برده اید ؟ سود بانکی کم کرده اید و نرخ سود را دستوری اعلام می کنید اما فکر نمی کنید وقتی شما جاذبه سرمایه گذاری در بانک را کم می کنید خب مردم می روند ودلار وسکه می خرند و این بلا سر مملکت می آید که شاهد آن هستیم . ضمن با اعلام نرخ سود دستور موضوع رقابت پذیری بین بانکها را کم می کنید که انگیزه ها را برای تلاش بیشنر در بدنه بانکها کم می کند . اینکه بانکها سرمایه بدست آمده از مردم را صرف برجسازی و.. در تهران وشهرهای دیگر می کنند ارا می شود ازطریق دستورالعملهایی که توسط بانک مرکزی تنظیم می شود و نظارت بر آن حل شود و بانکها بدین ترتیب مکلف مکلف بشوند سرمایه مردم را با همکاری وزارتخانه ها به بخشهای مختلف کشور از جمله صنایع ، نفت و پتروشیمی ، کشاورزی ، گردشگری ، طرحهای عمرانی وزارت راه و شهرسازی ، وزارت ارتباطات و وزارت نیرو هدایت بکنند . ضمن اینکه می توانیم به وزارت خانه های مختلف و دستگاههای مختلف از جمله صدا وسیما هم امکان تاسیس بانک بدهیم و سرمایه عمومی را صرف ساختن کشور بکنیم .
علی دایی نباشیم...
پیاز کیلویی 40 هزار تومان شد!!!!!



پیاز با دلار کورس گذاشته است.
هیچکس نمیتواندبه هیچ عنوانی دلارازمملکت خارج کند و درخارج ازکشورملک بخرد یاکارخانه بخرد یابهرعنوانیکه نیاز به ارز زیادی باشد اقدام کندمگرازافرادخاص چون خاوری وامثالهم افرادعادی اگربخواهندچیزی درخارج بخرند بادلاراینجا نمیخرند بلکه بامعاوضه پول خود باچیزی دیگر چنین میکنند وبااین عمل دلاربانک مرکزی خارج نمیشود مثلاً هستند کسانیکه پولی راازخارج بدلائل مختلف میخواهند به داخل کشوربفرستند که مسلماًارزخارجی درداخل کشورباید به ریال تبدیل شودآنهادلاریایورو ویاهرارزدیگری رابکسی درخارج میدهندودیگری برابرریالی رابموردی که اینها میخواهد میرساند بسیارپزشکان ایرانی وکارآفرینان ایرانی موفق درخارج هستند که هرچندیکبارمبالغ هنگفتی برای امورخیریه ویاساخت مدارس وچیزهای دیگربه ایران بهمین طریق حواله میکننداین درمورد افرادعادی صدق میکندولی احتمالاًنورچشمی هاازبانک مرکزی ارزمیگیرند بقیمت ارزانتربه بهانه های مختلف وکاملاًقانونی که اخیراًهم برای واردات اتومبیل صورت میگیرد
شما میگید هفتاد میلیارد سرمایه خارج شده؟ من میگم هفتاد هزار میلیارد سرمایه سالانه نمیتونه به کشور وارد بشه همش دلیلش رانت و فساد و ....
حرف قوه قضائیه محترم است وباید به آن اکتفا شود.
این آقای گرامی (فقیه حوزه) آیا مصادیق محاربه را میداند و ثانیا منکرات بزرگتر از حجاب در کشور وجود ندارد؟ امروز منکری بزرگتر از فقر و فساد و گرانی وجود ندارد.
در مورد حجاب هم دو آیه بیشتر در قرآن نداریم که آنهم به رحمت رحمانیه و غفران الهی در سوره مبارکه احزاب و نیز توبه و بازگشت ""جمعی "" به سوی خداوند رحمان در سوره مبارکه نور آمیخته است.
طبق آیات شریفه هیچ یعنی هیچ بگیر و ببند و آزار و اذیت و اکراه و اجباری در پذیرش آن نیست همانطور که طبق آیه لا اکراه فی الدین در پذیرش خود دین هم اجباری نیست.
بانک مرکزی الان چی رو تکذیب کرد ؟؟؟
به به چه اقتصادی داریم ... شبکه تلویزیونی خبر همیشه خبر صبح تا شب فقط از مرغ می گه.فکر کردن که درد مردم فقط مرغ و گوشته قشر کارگر را در نظر بگیرید /اینجا دولتمردان خودشان را به کوچه علی چپ زدن و عین خیالشان نیست و فقط تو مجلس افزایش حقوق برای کارمندان و حقوق بگیران دستور داده شده بقیه دیگه باید خودشان برای خودشان حقوق تعیین کنند حال از هر مسیری باشد به فکر کارگر بدبخت که نیستند به فکر بچه که تازه به دنیا می آید و آینده آن در مملکت چه می شود نیستند حال از سمت دیگه میگویند باید فرزند آوری بشه ؛ ماشین می دیم مسکن می دیم وام می دیم ولی آینده آن بچه دقیقا درست و ثابت شده ... حال این اقتصاد کی درست می شه خدا می داند .دقیقا استدلال بر این بود که دلار به مرز 50 هزار می رسد تا آخر سال 1401 /و دقیق بود/ یک دلار 50هزار تومان
شما به فکر ایران باشید اروپا هر وقت از شما کمک خواست، افاضات کنید.
مشکل مردم با مسولین در تعریف حریم خصوصی نیست، در تعریف مردمه
ما میدونیم که تعریف مردم از دید مسولین خیلی قابل انعطافه
و دیر یا زود باعث میشه بعضی جزو مردم در نظر گرفته نشن و حریم خصوصیشون نقض شه
وزیر ارتباطات قانون حریم خصوصی را طبق قانون اساسی اجرا کن وارد حواشی نشو مملکت با قانون اداره می شود .
مسئولان مملکت باید شعار «ما نمی‌توانیم» را یاد بگیرند و امور را به اهلش بسپارند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار