بازدید 83280
سه هزار و دویست‌ و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عماد افروغ: گوش شنوایی در میان مسئولان ما وجود ندارد / قرائتی: ساخت موشک توسط سپاه عمل صالح است / آیت‌الله نوری همدانی: خیلی‌ها حجاب ندارند اما عفاف دارند / فاطمی امین: گرانی سیمان شایعه است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تایید مرگ یک دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در اثر خودکشی / کنایه رئیس سازمان محیط زیست به زاکانی درباره گاز متان آرادکوه /چه تعداد سینماگر به جشنواره سینما حقیقت نرفتند؟ / مردم به تعمیرات لوازم خانگی هم روی نیاوردند! ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 08 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

تایید مرگ یک دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در اثر خودکشی
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی روز پنجشنبه اعلام کرد: یکی از دانشجویان پسر مقطع کارشناسی این دانشگاه که ساکن خوابگاه های این دانشگاه بود، در یک اقدام خودآسیب‌رسان درگذشت. این دانشجو که از سال ۱۳۹۷ تحت مراقبت و درمان مرکز مشاوره دانشگاه بود، متاسفانه علی رغم تمام مراقبت ها و پیگیری های صورت گرفته توسط متخصصان مربوطه در نهایت طی اقدامی خودآسیب رسان از دنیا رفت. عبدالله معتمدی،‌ رییس دانشگاه، هیاتی را مامور پیگیری و تحقیق درباره جزییات این حادثه تلخ کرده است. دانشگاه علامه طباطبایی درگذشت این دانشجو را (که به منظور حفظ حرمت متوفی و خانواده وی از ارائه مشخصات آن مرحوم امتناع شده است) به خانواده وی، همه دوستان و دانشگاهیان این دانشگاه تسلیت گفت.

قاضی زاده هاشمی: اعتراض مدنی و شعار دادن آزاد است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بعد از شهادت، از روی او با موتور رد شدند و به دلیل مصرف مشروبات الکلی پیکر شهید را به آتش کشیدند. چرا ساده سازی می‌کنید؟ در دوران اعتراض حق ندارید اموال مردم را تخریب کنید. مراکز ما به لحاظ دسترسی رده بندی شده است و کسی که به مرکز دارای سلاح حمله می‌کند، آن مرکز از خود دفاع می‌کند. وی گفت: در سال ۷۲ کلانتری از خود دفاع نکرد و سلاح به دست مردم افتاد و اراذل و اوباش حاضر در صحنه بسیاری از مردم را کشتند. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اعتراض مدنی و شعار دادن آزاد است و در همین جلسه حرف‌های غیر اخلاقی زیادی زده شد، اما فقط تذکر دادم و به دوستان هم می‌گویم که از شما بگذرند. اما حمله به جان و ناموس مردم پاسخ دارد و نمی شود از این موضوع کوتاه آمد. وی با اشاره به پرسش دیگری مبنی بر وعده رئیس جمهور بر گشت ارشاد مسئولان گفت: رئیس جمهور گشت ارشاد مسئولان را گذاشته و به بنیاد شهید هم آمده‌اند و بعد از ارائه گزارش ها به ما، پاسخ خود را دادیم.

قرائتی: ساخت موشک توسط سپاه عمل صالح است
رئیس ستاد اقامه نماز کشور رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنابراین ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند، تصریح کرد: تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند.

کنایه رئیس سازمان محیط زیست به زاکانی درباره گاز متان آرادکوه
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره رد ادعای تولید متان در آرادکوه توسط شهرداری تهران گفت: این‌که بگوییم به‌هیچ وجه متانی در آن منطقه وجود ندارد، از نظر علمی ادعای بی‌اساسی است، هرجایی که پسماند انباشته شود، گاز متان نیز تولید می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی: خیلی‌ها حجاب ندارند اما عفاف دارند
آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره حجاب گفت: حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند؛ بنابراین نباید این دو مقوله با یکدیگر خلط شوند، خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند الحمدلله زنان کشور ما عفیف هستند ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم و در این راه با دقت گام برداریم و با امر به معروف این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

معاون رئیسی: در حوادث اخیر، برخی از اساتید سعی می‌کردند دانشجویان را تحریک به اغتشاش کنند
سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به نقش تعدادی از اساتید دانشگاه‌های کشور در دامن زدن به التهابات اخیر تصریح کرد: برخی از اساتید در آشوب‌های اخیر سعی می‌کردند با سیاه نمایی کارنامه و اقدامات مؤثر دولت، دانشجویان را تحریک به اغتشاشگری در محیط دانشگاه و بیرون از آن کنند.

باهنر: ساختارهای قانون اساسی قابل تغییر است نه اصول آن
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه لازمه تغییر در ساختار مجلس و تحزب در کشور، بازنگری در قانون اساسی است؛ آیا این کار در شرایط کنونی ضرورت دارد، اظهار داشت: در قانون اساسی شرایط تغییر قانون اساسی کامل بیان شده است؛ ‌البته این تغییر شامل اصولی که متضمن جمهوریت و اسلامیت نظام است، نمی شود زیرا ماهیت نظام غیرقابل تغییر است اما می توان در ساختارهایی چون شرایط مجلس تجدید نظرکرد به طوری که مثلا دو مجلس ملی و یک مجلس منطقه ای داشته باشیم.

عماد افروغ: گوش شنوایی در میان مسئولان ما وجود ندارد
عماد افروغ جامعه شناس گفت: نمی‌دانیم اسمش را چه بگذاریم، چون درآمیخته است. نه همه را می‌توان اغتشاش نامید و نه همه را اعتراض طبیعی دانست. ملغمه‌ای از اینهاست. شما حتی بلد نیستید که چگونه با این‌ها برخورد کنید. سالهاست می‌بینید، اما بلد نیستید. اتفاقی که مربوط به حضور نیرو‌های انتظامی در دانشگاه و کوی دانشگاه در سال ۷۸ شد نیز از همین دست است. آنجا گفتیم که اولا ورود معنا ندارد. ثانیا تحت شرایطی هم که باشد بنده هیچگاه توصیه نمی‌کنم؛ برخورد باید متناسب با فضا باشد. او در ادامه گفت که در این مملکت گوش شنوایی در میان مسئولان ما وجود ندارد. یک زمانی می گویید گوشی بدهکار نیست. یک وقت هم می گوییم چرا گوشی می تواند بدهکار نباشد؟ این سوال اساسی تری برای بنده است. سعی می کنم که این را ریشه یابی کنم. خیلی از نظام های سیاسی معمولا گوششان بدهکار نیست. اما چرا بدهکار نیست؟ به این پرسش بیشتر باید توجه کرد.

بیشتر بخوانید 

چه تعداد سینماگر به جشنواره سینما حقیقت نرفتند؟
حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت به موضوع فیلم‌های انصرافی اشاره کرد و گفت: هر سال بعد از مراحل اولیه ثبت‌نام آثار و تحویل اولین نسخه فیلم‌ها، با توجه به شرایط مختلف (از جمله مسائل فنی، دلایل حقوقی و حقیقی مرتبط با فیلم و صاحبان اثر) گروهی از حضور در جشنواره انصراف داده یا فیلم‌شان در موعد مقرر به دبیرخانه تحویل داده نمی‌شود. امسال ۲۵ فیلمساز از حضور در شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» انصراف دادند. رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین در تکمیل این موضوع، تأکید کرد: نیاز به شفاف‌سازی می‌بینم که بگویم از میان این تعداد ۵ فیلم مشکل حقوقی داشتند، ۸ فیلم به دلیل فنی از جشنواره کنار رفتند و ۹ تهیه‌کننده تمایلی به شرکت مستندشان در جشنواره «سینماحقیقت» نداشتند. باید بگویم که ۳ فیلم نیز در اعتراض به شرایط کنونی جامعه و ناآرامی‌ها از حضور در این دوره انصراف دادند. ۱۶ فیلم بلند، ۱۵ فیلم نیمه بلند و ۲۰ اثر کوتاه برای رقابت نهایی انتخاب شدند و همچنین ۱۲ فیلم در بخش شهید آوینی و ۹ فیلم خارج از مسابقه خواهیم داشت.

فاطمی امین: گرانی سیمان شایعه است
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی سیمان، گفت: در روز‌های گذشته فضایی ایجاد شد مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز واحد‌های تولیدکننده سیمان قطع و قیمت‌ها افزایشی می‌شود، در حالی که این موضوع کاملا شایعه است، زیرا خودم آن را پیگیری کردم. وی افزود: حتی قیمت سیمان در بورس کالا که بها به صورت پایه تعیین می‌شود، کاهش نیز داشته یعنی یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی که پیش از ۳۵ هزار تومان بوده اکنون به کمتر از این عدد رسیده است. عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه در هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بوده، بنابراین در کلان ناترازی نداریم، ادامه داد: در خُرده فروشی نیز قیمت تا ۵۰ هزار تومان معقول است؛ پس از اینکه خبر افزایش بهای سیمان را شنیدم به چند نفر از همکارانم گفتم و آن‌ها موضوع را در چند شهر پیگیری کردند که مشخص شد، قیمت حدود ۵۰ هزار تومان است. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: افراد سیمان را با قیمت ۳۵ هزار تومان به صورت عمده از بورس خریداری می‌کنند البته باید به این عدد ارزش افزده نیز اضافه شود.

مردم به تعمیرات لوازم خانگی هم روی نیاوردند!
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی گفت که به دلیل افزایش قیمت قطعات لوازم خانگی، تقاضا در این صنف در سال‌های اخیر فقط ۱۰ درصد رشد داشته که افزایش چشمگیری نیست.
 
روایت بانک مرکزی از درصد افزایش نرخ دلار در هفت ماه نخست امسال
بانک مرکزی متوسط قیمت دلار و یورو در هفت ماه ابتدای امسال را اعلام کرده که نرخ فروش این دو نوع ارز در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۶.۴ و ۳.۵ درصد رشد داشته است. در گزارش بانک مرکزی آمده است که در شهریور امسال متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد تهران ۳۱ هزار و ۴۴۸ تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۶.۳ و ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است. البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در ماه مذکور به ترتیب ۳۰ هزار و ۶۶۲ تومان و ۳۱ هزار و ۹۴۳ تومان اعلام شده است. همچنین در مهر ماه سال جاری، متوسط قیمت فروش یک یورو در بازار آزاد تهران ۳۱ هزار و ۲۷۸ تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۴.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک یورو در ماه مذکور به‌ترتیب ۳۰ هزار و ۶۸۷ تومان و ۳۱ هزار و ۷۵۲ تومان بوده است.
 
گرفتن دو ضامن برای وام ازدواج، غیرقانونی است
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از وضعیت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در کشور گفت: گرفتن دو ضامن برای وام ازدواج، غیرقانونی است و اعتبارسنجی در بانک‌ها سلیقه‌ای انجام می‌شود.
 
نماینده مردم اردبیل: مردم از وجود مافیا در عرضه کالاها ناراضی هستند
سید کاظم موسوی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از ضعف شفافیت و وجود مافیا در عرضه کالاها ناراضی هستند و به نظر می‌رسد، اگر با حمایت دولت، زمینه عرضه همه محصولات زنجیره تولید در بورس کالا فراهم شود و همه مصرف کنندگان از بورس کالا خرید کنند، به هیچ یک از مشکلات فعلی برنخواهیم خورد. وی با بیان اینکه شفافیت در همه مباحث اقتصادی قدرت مافیا را از بین می‌برد، اضافه کرد: با عرضه خودروهای مختلف در بورس کالا، شاهد شفافیت بیش از پیش در زمینه مربوط به عرضه خودرو و حذف دلالان و واسطه‌گرانی هستیم که از گذشته‌های دور باعث برهم ریختگی بازار خودرو بودند. نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عرضه خودرو از طریق سازوکار بورس کالا شرایط بهتری را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی فراهم می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۴
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۰۰
اثرات شبکه های سیاسی ماهواره و فضای مجازی و بازی های خشن و فیلم ها بکجا در این اغتشاشات داعش وار اخیر قابل مشاهده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
و سرکوب حتما بهترین راه حل است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
بازی های خشن ؟تفنگ ساچمه ای تو دست کیه؟فکر میکنی مردم نمیبینند؟
درود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
جناب فاطمی امین گرونی یونولیت چطور؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
گرانی سیمان شایعه است
گرانی مسکن شایعه است
گرانی خودروشایعه است
اعمال صالح زیاد است
آيت الله نوري همداني : خيلي ها حجاب ندارند ، اما عفاف دارند !
--------------------
اين سخن آيت الله نوري همداني مرا به ياد چند بيت شعر ي از ايرج ميرزا انداخت كه مي گويد :
« چو زن تعليم ديد و دانش آموخت
رواق جان به نور بينش افروخت
به هيچ افسون زعصمت بر نگردد
به دريا گر بيفتد تر نگردد
چو خور بر عالمي پرتو فشاند
ولي خود از تعرض دور ماند
چو در وي عفت و آزرم بيني
تو هم در وي به چشم شرم بيني
تمناي غلط از وي محال است
خيال بد در او كردن خيال است
برون آيند و با مردان بجوشند ،
به تهذيب خصال خويش بكوشند
بلي شرم و حيا در چشم باشد
چو بستي چشم باقي پشم باشد » !!
-------------------
رحمت الله عليه !!
با آزادی هایی که بعد از اعتراضات جوانان کسب کرده اند و دولت هم آن را به رسمیت شناخته دیگر اعتراضات جدید محلی از اعراب ندارد پس لازم سر جای خود بنشینیم و از دست آورد خود محافظت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
خجالت نمی‌کشید؟
شما تو زندگی شخصیت همیشه با نشستن سر جات از دستاوردهای دفاع میکنی؟
چرا در این کشور کسی پاسخگوی کاهش مستمر ارزش پول ملی نیست ؟ پاسخ منطقی به این سوال خود جوابگوی بسیاری از سوالات دیگر است فقط عرض کنم تحریم بهانه است چرا که در دولت احمدی نژاد هشتصد میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما باز هم قیمت دلار سه برابر شد حال آنکه با آنهمه دلار نفتی قیمت دلار باید به یک سوم و یا کمتر میرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
سلام پیر مرد در سه سال پایانی دولت که تحریم‌های هسته ای وضع شد قیمت دلار سه برابر شد ۰ شبیه اتفاقی که در اواخر دولت روحانی رخ داد۰ البته گاهی نیز دولتها گرانی ارز را به تاخیر می اندازند و ناگهان فنر آن آزاد میشود ولی کلا گرانی ارز نتیجه تضعیف جایگاه هر کشور می باشد که تحریم نقش مهمی دارد
دکترمحمد رجائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
سلام عزیزان
یکی ازعوامل مهم افزایش نرخ ارز درکشور ما دلالی وبه هم خوردن تعادل درعرضه وتقاضا است.بدین معنی که دارندگان ارز، ارز خودراعرضه نمی کنند تاگرانتربفروشند وافرادی هم که نیاز به ارز ندارند به دلایل مختلف متقاضی ارز می شوند درنتیجه از یک طرف عرضه ارز کاهش واز طرف دیگرتقاضا برای ارز به شدت افزایش می یابدواین به معنای ایجاداضافه تقاضا دربازاراست که موجب افزایش قیمت میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
جهت اطلاع تورم قیمت ارز را می سازد و دلال ها در بازار ارز نقش چندانی ندارند ولو یکی دو هزار تومانی بالا و پایین کنند
دردود بر مرجع عالی قدر شیعه حضرت ایت الله نوری همدانی
آقای باهنر مگر قانون اساسی سنگ حجر السود است که از آسمان آمده باشد ؟ یک سری تصمیمات سیاسی واجتماعیست که در سی چهل سال قبل تهیه شده ما و در عمل دیده ایم که جوابگو نبوده است اگر میخواهید آینده هم در بر همین پاشنه بچرخد خب قانون اساسی خوبی داریم اما اگر دوست داریم از این بار مشکلات وحشتناک خارج شویم باید از ریشه و بن بفکر اصلاح آن باشیم
رئیس جمهور باید همتی نشان دهد و حواس خود را به اغتشاشات پرت نکند و جلوی همه اجحاف کننده به مردم را بگیرد.
البته باید همه کسانی که به کسب و کار مردم صدمه می زنند در هر شکلی مورد مؤاخذه قرار بگیرند
آشوبگر یه مغز شیطان داره یا مغز خر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
معترض چی ؟
عماد افروغ : گوش شنوايي در ميان مسئولان ما وجود ندارد !!
--------------------------
--- بدون شرح ... واقعاً . بدوووووون شرح !!
-- اما برادر بدون شرح كه نشد اظهار نظر !! ... نشد كامنت ! چند كلمه در اين مقوله چيزي بفرما !
-- چشم ! ... عرضم به حضور انورت سال هايي كه كلاس پنجم بوديم ، و كلاس پنجم ابهتي داشت و معلم و شاگرد از همان اول سال مي دانستند كه پايه ، پايه پنجم است و شوخي بازي نيست و آخر سال امتحان نهايي در پيش است و در آن امتحانات سر ورقه امتحاني كنده خواهد شد و در آن امتحانات دريغ از ٢٥/ نمره الكي !! ،چرا كه اوراق امتحاني توسط معلمان مدارس ديگر تصحيح خواهد شد بله ، در آن سال معلمي داشتيم كه گوش هر شاگردي كه در درس و مشق و تكاليف گوش شنوايي نداشت ، آن قدر مي پيچاند كه ناله آن شاگرد بخت بر گشته و ناداشته گوش شنوا ،!! در و ديوار و حياط مدرسه را پر مي كرد و شايد به گوچه و خيابان هم مي رسيد ...
--- خدا رحمتش كنه ، اما آن معلم واقعاً كه خيلي ...
-- تازه ... حالا اين خوب بود ، امان از وقتي كه آن مرحوم ريگي به اندازه يك نخودك ، لاي نرمه گوش دانش آموزي كه احساس مسئوليت در انجام تكاليفش نميكرد ،و يا درسش را نني خواند مي گذاشت و حالا فشار بده و كي نده !!
--- واي ... واي ... واي ... طفلك شاگردان آن كلاس ..خب نتيجه چه شد ؟
-- نتيجه ان شد كه كلاس ما در امتحانات نهايي ، در خرداد ماه ٩٩ درصد قبولي داد كه اين خودش باعث ،غرور معلم مربوطه مي شد و بازهم نتيجه آن مي شد كه هر دانش آموزي كه به پايه پنجم مي رسيد ، از همان روز اول مهر مي دانست كه معلمش كيست و چه بايد بكند و نيز مي دانست كه دانش آموز آن معلم بودن شوخي بازي نيست !!
--- عجب ... عجب !!
-- البته فلك كردن هم در كارش بود ، و يك روز هم چيزي نمانده بود كه ما خودمان هم فلك شويم ، اما آمدن بازرس به مدرسه و سر كشي كردن به كلاس ها ما را نجات داد و با آمدن بازرس به دستور معلم ، فوري مبصر كلاس فلك را به انبار مدرسه برد و در گوشه اي قايم كرد تا بازرس نبيند !! .و اين چنين شد كه ما از فلك شدن نجات پيدا كرديم . .. رحمت الله عليه !
خیلی ها هم حجاب دارند اما حیا ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
جالب هست من نظر برعکس شما نوشتم منتشر نکرد اما شما تا گفتی با حجاب منتشر کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
البته در مورد اکثر انسانها ، ظاهر نشان از درون ، پاک ویا غیر پاک هست
من در حال ساخت و ساز هستم یک ماه پیش سیمان را 45 هزار تومان خریدم ، دیروز 65 هزارتومان خریدم واقعا وزیر صنعت خجالت نمی کشد دروغ می گوید .
اقای قرایتی اونوقت دشمن کیست ظ؟ هر کس که از موشک سازی ما خشمگین میشود . می خوای رو همین فرمان فتوا بریم و بمب اتم بسازیم تا خیلی ثواب کنیم !؟
هزاران هزار طرح و برنامه بریزید و بخواهید دست واسطه گری را کوتاه کنید خودتان را خسته کرده اید شما بدلیل ضعف در ایجاد مشاغل پایدار و مولد همه را به سمت واسطه گری سوق داده اید و این چرخه گرانی و تورم و سختی به مردم تمامی ندارد...البته خودتان بهتر از همه ما می دانید من فقط یادآوری کردم
آقای باهنر . وحی منزل ه قانون اساسی که نمی شه تغییر کنه ؟ شما نمی تونید برید کنار کسانی که می تونن بیان و تغییر ش بدن ! خداوند عالم قبله مسلمین رو تغییر داد که دستور خودش بوده ! پیامبری رو ازیک نسل به نسل دیگه ایی سپرد اونوقت قانون اساسی نمیشه تغییر کنه !
بله درست است
واقعا خیلی یا همه آنها که حجاب کامل ندارند هم عفاف دارند
حتی در اندک بی حجابها که این روزها به چشم می آیند عفاف هست
حضرت علی علیه السلام در نهج‌البلاغه می فرمایند، زاد الفقر الی الکفر، ازدیاد فقر به کفر می انجامد، خود حدیث مفصل خوان از این مجمل....
مشکل کشور فساد فراگیر و سازمان یافته است نه مجلس و حزب
متوقف کنید اعدام را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
همه مفسدین و برهم زنندگان آرامش و امنیت کشور باید مجازات شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
آرامش وامنیت کشور یا ارامش وامنیت دزدان چپاولگر؟
تابناک مگه نمیگفتی عربستان وابسته آمریکا است چطور رئیس جمهور چین میاد و هواپیما براش پرواز میدن و آمریکا میگه متحدین ما هر جچر دوست دارن میتونن تصمیم بگیرن
گوش ملت با این نادرستها پر نکنین دیگه تاریخ مصرف این حرفها تمام شده است
فاطمی امین هر چی گفت ۱۸۰ درجه برعکس خواهد بود
تابناک حال عموم مردم چه پولدار چه ندار خوب نیست یه حس بدی تو وجود اکثر مردمه که این چند سال داره بیشتر میشه و این نشانه خوبی نیست
خدا به خیر کند عاقبت این مملکتو،
اگرخونی ازانسانی به ناحق ریخته شودتمام مردم درریختن این خون مقصرند...ای وای به حال همه ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
نه برادر من ما مقصر نیستیم آقایون مقصرند که ادب کردن بچه های خورشون رو ول کردن چسبیدن به مردم بدبخت که با هزاران مشگل دارن سرو کله می زنند
ادم بینهایت فیض میبره از این همه هماهنگی واتحاد در میان سخنان مسعولین
آقای باهنر مگه قانون اساسی آیات قرآن ه که قابل تغییر نباشه؟
آقای قرائتی اگر حرف شما شرعی ست باید مراجع عظام نظر بدهند نه شما.
آیت اله نوری صحیح میفرمایند. انانکه به زن بدون حجاب سر نسبت ناروامیدهند، تهمت زده وانشااله که دردودنیا نتوانندپاسخگوی خداباشند. اگرحجب وحیاوعفت تنهابه چادریاروسری باشدیعنی تمام زنان دنیابی عفتند؟
مردم از وجود مافیا در عرضه کالاها ناراضی هستند !!!
بفرمایید ، مردم از چه چیزی راضی هستند ؟ مگر چیزی هست که مردم از آن راضی باشند ؟؟؟
یعنی توقع داریدهمه باسلاح وشورش مردم رابکشند دولت هیچی نگه اموال عمومی اتش زدندضداسلامند.اعدام جرمشانه حیف حاج قاسم نیسته .یامهدی ادرکنی ولا
مگر قانون اساسی ایه قران است که قابل تغییر نباشد؟!! وقتی اکثریت مردم چنین بخواهند چرا امکانش نباشد؟
گرانی ها کلا شایعه هستن!! وقتی نظرات مسئولین رو میخونم حقیقتا به شعورم توهین کردم. قطعا اگر کسی این کشور رو اداره نکنه وضع بهتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
آخ دستم بشکنه که اشتباهی منفی دادم
چرا با این همه بدبختی برای مردم ایران، هنوز رییسی به پیش می‌رود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
رئیسی عزیز دل ما و مرد بزرگیه
مامسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم
تابناك چرا اين قسمت را تيتر نميكني
پاسخ ها
ایرانی
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
بله شما درست می فرمایید. ما مسئولیت داریم رعایت کنیم ولی حق نداریم دیگران را به رعایت آن مجبور کنیم.
عمل صالح یعنی کاهش تورم ، عمل صالح یعنی تامین دارو برای بیماران ، عمل صالح یعنی ایجاد شغل ، عمل صالح یعنی کمک به خانه دار شدن بی خانمان ها ، ....
گوش شنوایی بود مملکت به خاک سیاه نمی نشست!کدام یک از رهنمون های رهبری رو شنیدند؟!
بحسب نظراین اقا صرف عفاف کافیه حجاب یک مسئله حاشیه ای است؟
منظور حاج آقا از عفاف بدون حجاب يه كسايي مث مرحوم مريم ميرزاخاني هستن كه خدا بيامرز اعتقاد به حجاب سر نداشت ولي قلبش زلال و پاك بود نه اون كسايي كه پر و پاچه شون لخت و عوره
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
شما از کجا انقد مطمئن هستی که اگه حجاب آزاد بشه ما لخت بیاییم بیرون . والا اگه همین الان هم حجاب آزاد بشه با اینکه مخالف حجابم مطمئن هستم تا ماه ها روم نشه تو خیابون روسری دربیارم . ما ایرانی ها فرهنگ مون حیاست. قرار نیست لخت بشیم .
اصول قانون اساسی هم باید قابل تغییر باشد ،قانون اساسی وحی منزل نیست ،
البته عفاف امری استک مربوط به حفظ شخصیت درونی است .اما حجاب مربوط به حفظ شئون ظاهر واجتماعی فرد است
گرانی سیمان و گوشت و مرغ و تخم مرغ و میلگرد و میوه

گرانی لبنیات و کرایه منزل و خودرو و وسایل منزل و سکه و

گرانی : دلار و مسکن و اووووو

همه شایعه است و دروغ دشمنان است !!!!!!!!

و بقدری ارزونی هست که نمیدونیم چکار بکنیم؟؟؟؟!!!! !!!

جناب فاطمی امین ، راضی شدید ؟ ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
آشوب نکنید تا گران نشه
درهرمزگان که خودش کارخانه سیمان داره الان سیمان پاکتی هشتاد هزار تومان هست وزیر برچه اساسی میگه گرون نشده
دیگه این اوضاع واقعا تحمل ناپذیر است...
اگر گوش شنوایی بود که الان قیمت یک متر خانه ۵۰ میلیون تومان نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
همین که مسئوولان از افعال ماضی برای اعتراضات استفاده می کنند نشان می دهد که چقدربا واقعیت وحقیقت فاصله دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
بخر متری 200 میلیون را هم بزودی می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
نتیجه خوش رقصی واسه آمریکا و مهره هاشون اصلاح طلب هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
بخر که ۲۵۰تومن میشه؟! داداش کو پول، داری یکم قرض بدی ما همون ۵۰ ایشو فعلا بخریم! میدونی رکود تورمی ،چاپ بی پشتوانه پول و تضعیف پول ملی که کاملا در حال حاضر با جدیت داره پیگیری میشه چه عواقب سهمگینی داره! اگه میدونی برو به اون مسئول با سواد بگو بره بخوابه حقوقش با ما فقط هیچ کاری نکنه هیچی کل مسائل مملکت خودکار حل میشه
مسئولانی که خود به وضعیت کشور اعتراض دارن! شما چکاریید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
اگر فرض کنیم سرعت گردش زمین به دور خودش کند شود و هر یک شبانه روز به جای 24 ساعت 72 ساعت شود و یک کارگر در روز 36 ساعت کار کند و سه برابر الان حقوق بگیرد
با این تورم ساعتی باز هم از پس مخارج زندگی بر نخواهد آمد.
دولت رئیسی ویرانه به جای مانده از دولت های قبلی را هم بر باد داد.دیگه ویرانه ای هم وجود ندارد
همه اخبار منفی و ناامید کننده تورم افسار گسیخته جوی از ترس و ناامیدی بر جامعه حاکم کرده
همه امید مردم به این بود که مذاکرات برجام به جایی برسد البته به جز قشر دلال که نون در خون مردم میزند و میخورد ولی مذاکرات شکست خورد برای اینکه آقایون اصولگرا میخواستد در جنگ اوکراین کنار روسیه بایستند تحلیل ها به کل اشتباه فکر میکردند پوتین تمام اروپا را میگیرد و با آمریکا وارد جنگ میشود و چین هم به کمک میآید یه مشت تحلیل فانتزی و توهم زمستان سخت در راه است اروپاییا دارند هیزم جمع میکنند نمیفهمند اون اروپایی که هیزم جمع میکنند شومینه داره و اتفاقا قشر مرفه هست و همیشه کارش همین بوده
پاسخ ها
ایرانی
| Germany |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
برادر وصع اینقدر خرابه که صدتا برجام هم نجاتش نمیده. همون اصلاح طلب هم بدتر بود.
نماینده مردم اردبیل: مردم از وجود مافیا در عرضه کالاها ناراضی هستند
مافیا خودی هستند.از اینرو رضایت وحمایت ازآنها مهم است نه رضایت مردم
دنا شد ۶۰۰ میلیون آقایون تا کجا جلو میرن معلومه همینطور ترمز بریده داریم میریم صدایی از هیچ کس در نمیاد روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و اون همه آدمی که این سال ها از مردم رای گرفتند معلومه همه دارند میگن بگذار تا بیافتد و بیند سزای خویش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
مهم قدرت خرید هست و فرق چندانی با سال های 92 یا 84 نکرده در خرید ماشین
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
ماشالا ماهم که خیلی قدرت خرید داریم
وضعیت مسکن گویای همه چیز هست پیش آگاهی سرطان ۱۸ ماه هست یعنی وقتی وزیر شد سرطان نداشت دکترها جوابش کرده بودن ولی رییسی برای وزیر مسکن انتخاب کرد این بذر پاش رو هم انگار با استخاره انتخاب کرده
برای من یک سوال پیش آمده .
چرا تابناک به بحث تعرفه تلفن ثابت توسط مخابرات ورود نمی کند . مسله بسیار مهمی است تقریبا تمام مردم در گیر آن هستند و مخابرات مرتب پیامک اخطار قطع می فرستد . با این طرح میلیار ها تومان از جیب مردم غیر قانونی برداشت می شود . نمی دانم چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
مخابرات پیشکش. همراه اول از ۱۶ آذر رسماً هزینه آوای انتظار رو از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش داد. اگر فرض کنیم فقط ۱۰ میلیون مشترک آهنگ داشتند، ماهی ۱۵ میلیارد تومن و سالی ۱۸۰ میلیارد تومن درآمد برای همراه اول ایجاد شده.
مسؤلان از هررطیف نمرات قابل قبولی در دانشگاهها گرفتند
هرچند دانشجویان آقای رییس گزینشی بود اما در کمال ادب و ااحترام با دانشجوها برخورد شد
رفتار بهادری هم عالی بود مثل یک پدر بزرگ با وجود سن کم در بین دانشجوها از همه لحاظ فکری همرنگ جماعت شد و با آنها همدردی و همراهی کرد مشخص بود دانشجو ها گزینشی نبودند رفتار بقیه هم عالی بود با نرمش بود معاون اول و.بقیه

اما رفتار زاکانی بسیار بسیار بیشرمانه بود با وجود اینکه بیشتر دانشجوها گزینش بودند
من به عنوان یک زن جواب توهین زاکانی به تمام زنان ایران را میدهم که به دانشجوی زن وتوهین کرد در واقع به تمام زنان ایران توهین کرد
ادب از که آموختی از بی ادبان
کپی این متن تمام خبرگزاریهای داخلی می گذارم که حق مطلب ادا کرده باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
زاکانی همه دشمنان را مایوس کرد و قهرمانانه جواب بدخواهان را با استدلال منطقی داد.. حالا حالاها باید بسوزید
این دولت ازضعیفترین دولتهاست،،رییس جمهورش نه سواد داره نه تجربه.شونه تخم مرغ ۹۴هزارتومن.این ازوضع مسکن،این دارو،،،این اقلام خوراکی.بابا صدرحمت به دولت روحانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
بهترین دولت ایرانه
ما یک رفقیق داریم اهل تبریز بنام سعید چند سال پیش اعلام کرد فلانی هرکجا دیدید مورچه ها باهم درگیرند سیاست پیر انگلیس در آن نقش دارد مواظب سفارت انگلیس و رسانه های فارسی زبان آنان باشییم
یک سوال ساده
چرا از وقتی بی حجابی در ایران بیشتر شد خیانت ها بیشتر شد یا طلاق هم بیشتر شد؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
آیا تنها تفاوت سالهای اخیر وضعیت حجاب است؟ بیکاری و گرانی و بی خانمانی را نمی بینید؟ من هم یک سوال ساده می کنم: چرا پیش از انقلاب که بیشتر زنان بی حجاب بودند طلاق فراگیر نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
یه سوال هم من می پرسم : چرا از وقتی که حجاب اجباری شد و آقایون نصف برنامه های صداو سیما رو اشغال کردند و سخنرانی و مداحی و انواع عزاداری ها و .... رایج شد دین و اعتقادات مردم ضعیف تر شد ؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
جواب کاملا واضح هست قبل انقلاب زنان هنوز در کار مردان نیامده بودن و مراوده های نامحرم ها خیلی حاد نبود و خیلی به ندرت بود یعنی خانواده ها اجازه نمی دادن اختلاط آن هم برای کار رخ بدهد
اما از سال 70به بعد با تشویق زنان به آمدن به کارهای مردان ماجرا شروع شد و الان افتخار می شود که نصف کارمندان زن هستند خوب طبیعی هست این مراوده ها کم کم.......!!!!
ربطی هم به اقتصاد و فقر هم ندارد چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب که اقتصاد همیشه درجا می زده و همه دنیا تجریه شده هست چه با اقتصاد بد و چه اقتصاد خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
از وقتی مردم بیکار و گرانی سر بفلک کشید طلاق بیشتر شد
من در مورد حجاب اجباری و فساد و غیره به معترضان حق میدم اما اینکه بخوان یکدفعه همه چیز رو بهم بریزن بسیار خطرناکه و میتونه عواقب فاجعه باری داشته باشه.
چی بگیم هرچی بگیم از بدی ها کم گفتیم..یه برنامه ای نشون میدادخانوادها باهم خونه هاشغلاشونوعوض میکردن بعدمدتی نظرات شونومیگفتن..اگه اونایی که براشون فرق نمیکنه این تورم واسترس زندگی روشون اثرنداره بیان بامشاغل پایین جامعه عوض کنن حتی شده یک روز هروقت باگوشت وپوست وخونشون وضع ناامیدی رولمس کردن میفهمن چی میگیم.خدایاخودت راهی مثبت برای زندگی بهترهمراه اسلام جلومون بذار.
هرچه میگوییم به این فوتبالیستهای مفت خور حواله ماشین ندید مسعولین نمیشنوند وکار خوشان رو میکنند
فروش خودرو در بورس پوشاندن جامه قانونی به گرانی خودرو است، حیا وشرم هم خوب چیزیست
فکر کنم دولت خودش به عمد حجاب را بهانه کرده تا حاشیه بسازه و از خرابکاریهای اقتصادی و فلاکت مردم رو که خودش نمیتونه کنترل کنه مردم به حجاب گیر بدن
خطاب به اقای افروغ عارضم که مسئولان ما نه تنها گوش شنوایی ندارند بلکه چشم بینایی برای اینکه خودشون اوضاع رو ببینن هم ندارند!
بله گوش شنوایی وجود نداره . چون همه از بالا تا پایین و دربان یک اداره لجبازی می کنند و فکر می کنند اگه از جرفهای ولو غلطشون کوتاه بیان شکست خوردن و مردم پررو می شن . تا وقتی نگاه vبه مردم نگاه از بالا و قیم مابانه باشه گوش شنوا وجود نداره .
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
رانت ارز جهانگیری را به اصلاح طلبان و شارژ کارت سلبریتی مثل دوره روحانی بر گردانند خیلی از موضع گیری های منفی مثبت می شود
ما سیاستمدار نیستیم ،ولی مردم از گرونیا خسته شدن ،تو هر خونه جوون بیکار دارن ،پدرمادرا دلشون میخا بچاشون سرسامون بگیرن ،ولی نمیتونن ..پدرا میگن بچامون نمیتونن از خانوادشون جدابشن ،خودمون خرجشون میدیم ،چجوری میتونن داماد بشن ...قدیما ارزونی بوده ،زندگیام ساده ..همه زود ازدواج میکردن ،فسادیم نبود ..الان جوونا ناامیدن ،میگن داریم پیر میشبم ...دختر و پسر همینن فرقی نداره...مشکلات معیشتی زندگیار سخت کرده ،،خدا خودش کمک کنه ...
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار