بازدید 29504
سه هزار و صد و هشتاد ویکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فرمانده نزاجا: اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند، با افرادی که بازیچه شده اند، برخورد نمی‌شود، اراده فرمانده کل قواست /وزیر اقتصاد: حرف‌های قالیباف تعجب‌برانگیز بود / امام جمعه شیراز: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند از بودجه یک سال کشور ما بیشتر بوده

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند وزیر ارتباطات: در ناآرامی‌ها هیچ‌گاه محدودیتی روی اینترنت ثابت نداشتیم/ ماجرای خودداری نماینده سقز از امضای بیانیه اخیر نمایندگان / نیلوفر مردانی: هنگام برداشتن کلاه، متوجه افتادن روسری ام نشدم / واکنش نماینده خمینی‌شهر به اظهارات مولوی عبدالحمید ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 09 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

وزیر ارتباطات: در ناآرامی‌ها هیچ‌گاه محدودیتی روی اینترنت ثابت نداشتیم
وزیر ارتباطات در پاسخ به این که آیا در ازای قطعی‌‌های اینترنت در ماه اخیر بسته‌ جبرانی برای اینترنت ثابت ارائه می‌شود، گفت: در این مدت به جز محدودیتی که روی دو پلتفرم اعمال شده، هیچ محدودیتی روی اینترنت ثابت نبوده است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این که با اعلام بسته جبرانی در ازای مدت قطعی اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد، گفت: اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته اند. خبرنگار ما تاکید کرد، پس قرار نیست برای اینترنت ثابت، بسته جبرانی در نظر گرفته شود که زارع پور گفت: خیر، زیرا در این مدت هیچ محدودیتی روی اینترنت ثابت وجود نداشته است.

امام جمعه شیراز: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند، از بودجه یک سال کشور ما بیشتر بوده
لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه آمارهای اعلامی نشان‌دهنده افزایش قابل توجه شمار کاربران و استقبال مردم از اپلیکیشن و نرم‌افزارهای داخلی است، بر اهمیت تکمیل شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد. او همچنین گفت: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند، از مجموع بودجه یک ساله کشور ما بیشتر بوده است.

ماجرای خودداری نماینده سقز از امضای بیانیه اخیر نمایندگان
۲۲۷ نماینده مجلس دو روز قبل بیانیه‌ای خطاب به قوه قضاییه با موضوع برخورد قاطع با اغتشاشگران صادر کردند. بهزاد رحیمی نماینده سقز با انتقاد از این گونه رفتار‌های پرحاشیه نمایندگان گفت: شایسته است نمایندگان بیشتر به موضوعات اقتصادی و اصلاح سایر امور بپردازند. من این بیانیه را مصداق دخالت و همچنین راه بردن به جایی که در حیطه اختیارات ما نیست، میدانم. رحیمی افزود: ما با همین پشتوانه ۲۲۷ امضایی می‌توانیم بسیاری از کار‌های دیگری که به نفع مردم است و بر زمین مانده، با اتحاد و همکاری درست کنیم. به گفته رحیمی، طرح‌های زیادی در مقابله با تورم، افزایش قیمت‌ها و رشد نرخ ارز در مجلس به دلیل کمبود ۵۰ امضا معطل هستند تا به جریان بیفتند و نمایندگان از این مسائل غافل شده‌اند، ولی دنبال حواشی مانند بیانیه خطاب به قوه قضایییه می‌روند که نه مصلحت جمع در آن است و نه تنها مردم را آرام نمی‌کند، بلکه مردم با چنین بیانیه‌هایی بیشتر جریحه‌دار می‌شوند.

نیلوفر مردانی: هنگام برداشتن کلاه، متوجه افتادن روسری ام نشدم
نیلوفر مردانی اسکیت باز که حضور بدون حجابش در زمان دریافت مدال در مسابقات آزاد ترکیه حاشیه ساز شد، با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود گفته، حضور او در مسابقات ترکیه با هزینه شخصی خودش بود و با هدف کسب جایزه هزار دلاری آن شرکت کرده که بلافاصله بعد از اتمام مسابقات باید برای تحویل مدال بر روی سکو رفته و طبق قوانین باید کلاه خود را برمی‌داشته و در این حین متوجه افتادن اسکارف ورزشی خود نشد.

وزیر کشور: لیدر‌های اغتشاشات در هشت کشور آموزش دیده بودند
برخی افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند در هشت کشور مخالف ایران آموزش دیده بودند. احمد وحیدی شب گذشته در نشست امامان جمعه اهل تشیع و تسنن استان گلستان با تجلیل از هوشیاری و همراه نشدن مردم گلستان در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند، چند دسته بودند که برخی از آن‌ها در هشت کشور مخالف جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند. وی افزود‌: اندک جوانانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند و برخی از این افراد دچار احساسات زود‌گذر شدند، ولی تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومیتی کند تا به اهداف خود برسد. وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به‌ کار گرفت؛ همه از منافقان تا کومله‌ها در این اغتشاشات اخیر دخیل بودند تا در فشار حداکثری ایران را شکست دهند، اما خودشان اعلام کردند: ما شکست خوردیم.

فرمانده نزاجا: اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند، با افرادی که بازیچه شده اند، برخورد نمی‌شود اراده فرمانده کل قواست
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار دفاعی، امنیتی و سیاسی ایستاده و دشمنان این را برنمی‌تابند و علیه ما توطئه می‌کنند و افرادی که امروز بازیچه شده اند، بدانند ایران عرصه جولان آنها نیست و نخواهیم گذاشت خون شهدای مقدس پایمال شود و در کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهداست، دشمن قدم بگذارد. وی ادامه داد: اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند، با این افراد برخورد نمی‌شود اراده فرمانده کل قواست، ولی روزی که فرمان برخورد صادر کنند، قطعا جایی در این کشور نخواهند داشت.

عنابستانی، نماینده مجلس: اگر رئیسی درخواست برگزاری رفراندوم بدهد، ما در مجلس استقبال می‌کنیم
علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس درخصوص سازوکار رفراندوم عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید آن موضوعی که می‌خواهد به رأی عمومی بگذارد را به مجلس بیاورد، درخواست رئیس‌جمهور با سه چهارم آرای نمایندگان تصویب و برای اجرا و برگزاری رفراندوم ابلاغ شود. وی تاکید کرد: حتما اگر آقای رئیس‌جمهور این تصمیم را بگیرد، ما در مجلس استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: من خیلی موافق هستم که بتوانیم این طلسم را در جمهوری اسلامی بشکنیم که البته احساس می‌شود طلسم است و در یک مسائل مهمی رفراندوم برگزار کنیم.

بعید است قالیباف در انتخابات ۱۴۰۲ رأی بیاورد
حقیقت‌پور در پاسخ به این سؤال که نگاه نو به حکمرانی چقدر باعث اصلاح برخی اصول قانون اساسی و پوست‌اندازی در ساختار سیاسی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: این نگاه ربطی به قانون اساسی ندارد. ما در نظام حکمرانی کار‌های تکراری می‌کنیم. هم روابط شفاف نیست و هم وظایف و انتصابات. ما یک تلاش و کوششی کردیم تا سال ۱۴۰۴ برای جمهوری اسلامی ایران چشم‌انداز تعریف کنیم. کشور کجاست الآن؟ دست کیست و چه کسی این طرح را اجرا می‌کند؟ چرا دو نفر را توبیخ نمی‌کنند؟ این مشکلات از حکمرانی است. وی با اشاره به انتقاد تند قالیباف از اعضای دولت و احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ گفت: من دراین‌باره عاجز از غیب‌گویی هستم؛ اما ایشان از یک فردی دعوت کردند که به مجلس بیاید حال او قلدری کرده و نیامده است. بنابراین، باید با او برخورد کرد. حال سال دیگر انتخابات مجلس است و باید دید در این انتخابات رأی می‌آورند یا خیر. با این خروجی و عملکرد مجلس بعید است که رأی بیاورند.

انتقاد زیدآبادی از پدیده عمامه‌پرانی
یکی از فعالان اصلاح طلب در مطلبی با عنوان عمامه پرانی نوشت: این پدیده‌ای که به نام "عمامه‌پرانی" شهرت یافته و مورد خوشحالی برخی از مخالفان شده است، عمدتاً جانب روحانیونی را می‌گیرد که هیچ موقعیت حکومتی ندارند و چه بسا خود از منتقدان و حتی قربانیان سیاست‌های جاری باشند. احمد زیدآبادی در ادامه در کانال تلگرامی نوشت: پیرمرد معممی که پای پیاده از کوچه و خیابان عبور می‌کند، دارای چه موقعیتی است که انداختن عمامه‌اش کسی را به وجد آورد؟ روحانیونی که دارای پست‌های عالی در نظام هستند، معمولاً به سادگی در انظار عمومی ظاهر نمی‌شوند و اگر هم بشوند، از محافظت و مراقبت لازم برخوردارند؛ بنابراین، این اقدام فقط جانب افراد بی‌گناه و بی‌پناهی را می‌گیرد که تنها جرم‌شان پوشیدن عبا و قبا و عمامه است! چندی پیش در سفرم به نجف‌آباد اصفهان، با پیرمرد روحانی بسیار موقر و مهذّب و مهربانی از منتقدان و زخم‌دیدگان وضع موجود هم‌سخن شدم که از تجربۀ رویارویی‌اش با معترضان در خیابان برایم گفت. او در مواجهه با جمعیت معترض دست‌هایش را به علامت تسلیم بالا برده گفته بود؛ به خدا من آخوند حکومتی نیستم! معترضان هم البته با او به احترام رفتار کرده بودند.چرا روشنفکران منصف و مداراجو نسبت به این پدیده‌ها هشدار نمی‌دهند؟

واکنش نماینده خمینی‌شهر به اظهارات مولوی عبدالحمید
محمدتقی نقدعلی در صحن علنی مجلس گفت: این روز‌ها از بعضی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود. نظام اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که نوع حاکمیت خودش را به رفراندوم گذاشته است.کسانی که به برکت این نظام آبرو پیدا کرده‌اند این بحث‌های تفرقه انگیز را مطرح نکنند. می‌گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود هر جمعه پشت تریبون نمی‌رفتی و هر چه می‌خواستی علیه نظام نمی‌گفتی.۱۳ آبان رفراندوم دیگری بر حقانیت نظام بود.

تعجب وزیر اقتصاد از اظهارات روز گذشته رئیس مجلس
وزیر اقتصاد در واکنش به سخنان روز گذشته رییس مجلس گفت: آن اظهارنظر خیلی تعجب‌انگیز بود، اما امیدوارم دوستان برای جلوبردن کار‌های عقب‌مانده کمک کنند تا بر زبان آوردن عباراتی که تفرقه و دوگانگی بین قوا را القا می‌کند.احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دغدغه رییس مجلس در زمینه تسهیلات اشتغالزایی را درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند. من از موضع‌گیری آقای رئیس مجلس هم تعجب کردم، چون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسماً اعلام کرده، در حالی که تا سال ۹۹ عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ قریب ده درصد بوده ما در یک سال گذشته ۱۰۲ درصد عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ داشته‌ایم. وی افزود: یعنی از مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان که مجموعه بودجه‌ای است که به تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته، به دلیل اهرم‌ کردن با منابع بانکی، ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغالزایی بی‌سابقه است.

روزنامه رسالت: اینکه می‌گویند اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی حذف شده‌اند، دروغ است
روزنامه رسالت نوشت: در بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها، مقالات و مصاحبه‌های برخی اصلاح‌طلبان نه‌ تنها هیچ نشانی از محکوم کردن جنایات آمریکا در فتنه اخیر نیست بلکه برعکس به‌ قصد همراهی و همیاری با دشمنان اسلام و ایران، مطالبی را مطرح می‌کنند که ذهن مردم را از مساله اصلی و دشمن واقعی ملت دور کنند.اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند که آن‌ها را در کشور حذف کرده‌اند، اما باید پرسید چه کسانی آنان را حذف کرده و کنار گذاشته اند. این‌یک دروغ بزرگ و آشکار است. اگر آن‌ها را حذف کرده بودند، پس دولت خاتمی و دولت روحانی و مجالس سوم و ششم و … از کجا سر درآوردند؟! اصلاح‌طلبان هر وقت رأی آوردند بر طبل خروج «از» حکومت کوبیدند هر وقت رأی نیاوردند بر طبل خروج «بر» حکومت کوبیدند. دولت روحانی که حامی آن اصلاح‌طلبان بودند به دلیل بدعهدی دشمن و گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام، سرمایه اجتماعی خود را از دست داد. به همین دلیل در انتخابات اخیر، مردم از اصلاح‌طلبان روی‌گردان شدند و به نامزد آن‌ها رأی ندادند. اصلاح‌طلبان باید صدای مردم را بشنوند. مردم در انتخابات اخیر به آن‌ها رأی ندادند.برگردیم به دو پرسش رهبری؛ «این‌ها کی هستند و از کجا دستور می‌گیرند.» این جماعت مدعی اصلاح‌طلبی کی هستند و از کی دستور می‌گیرند؟ امام و پیشوای آن‌ها کیست؟ اگر بگویند امام و پیشوای ما امام خمینی و رهبری معظم انقلاب است، پس این‌همه همراهی با فتنه اخیر و فتنه‌های قبلی برای چیست؟ برای درگذشت مهسا امینی توییت می‌زنند آن را فاجعه اعلام می‌کنند، اما برای شهادت ده‌ها تن از شهدای اخیر که به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند حتی یک اظهار تأسف هم نمی‌کنند. نتیجه تحقیقات در مورد فوت مهسا امینی مشخص شد و سازمان نظام پزشکی و ده‌ها پزشک و نهاد رسمی در مورد مرگ طبیعی او اظهارنظر کردند. اما موضع خود را اصلاح نکردند، حتی در مورد قتل‌عام فجیع مردم عادی در حرم احمدبن‌موسی (ع) در شیراز، حاضر نشدند جنایات آمریکا را محکوم کنند! با آنکه داعش رسما مسئولیت آن‌ را به عهده گرفته وقیحانه گفتند، باید تحقیق و معلوم شود آیا کار داعش بوده یا کار جمهوری اسلامی.

متفکر آزاد: عملیات تروریستی شاهچراغ نتیجه حضور عوامل صهیونیست در آن سوی ارس است
روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «هدایت عملیات تروریستی شاهچراغ و چند عملیات ناموفق توسط تروریست‌های اجاره‌ای تکفیری از خاک جمهوری آذربایجان علیه ملت ایران نتیجه حضور عوامل ضد منطقه‌ای صهیونیست در آنسوی ارس است. برادران، بعد از آزادی قره باغ نوبت رسیده که خاکتان را از وجود نحس صهیونیست‌ها پاک کنید.»

گانتس: «نتانیاهو» جرات حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بنیامین نتانیاهو چهره پیروز انتخابات پارلمانی اخیر رژیم صهیونیستی جرات حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم تودیع خود بار دیگر با طرح اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد اسرائیل توانایی انجام عملیات در ایران را دارد و ما در مسیر تقویت این توانمندی گام برمی‌داریم.گانتس در این مراسم که همزمان با پایان کار کابینه رژیم صهیونیستی در محل وزارت جنگ این رژیم برگزار شد با بزدل خواندن «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و چهره پیروز انتخابات اخیر پارلمانی سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: نتانیاهو آمادگی لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

بایدن وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد
رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به روسای دو مجلس قانونگذار این کشور، وضعیت اضطرار ملی در قبال جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (۱۸ آبان/ ۹ نوامبر) اعلام کرد، وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است. این بیانیه یادآوری کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌ شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.»

سازمان برنامه و بودجه: دولت رئیسی با تورم جهانی ناشی از جنگ اوکراین هم مواجه است
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: خاصه‌خرجی‌های ماه‌های آخر دولت قبل و پر کردن هزینه‌های دولت از پول پرقدرت بانک مرکزی و استقراض متوقف شده و آثار این عمل هم در کاهش رشد نقدینگی هویداست. در هشت‌سال دولت گذشته حجم نقدینگی ۸ برابر شد و از ۴۷۹ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دهم به ۳۸۲۰ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دوازدهم رسید. بالاترین رشد نقدینگی سالانه کشور در دوران پس از انقلاب، در دولت دوازدهم و در سال ۱۳۹۹ ثبت شد که رشد نقدینگی به حدود ۴۰.۶ درصد رسید. علاوه بر مشکلات به ارث رسیده از دولت قبل دولت سیزدهم با تورم جهانی ناشی از جنگ اوکراین هم مواجه بود به‌طوری که شاهد هستیم برای اولین‌ بار بسیاری از کشور‌های اروپایی تورم دورقمی‌را تجربه کرده‌اند.

تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق در دستور کار
مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با حضور در برنامه «صف اول» شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود، درباره عملکرد این شرکت در حوزه صادرات گاز، با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدو تشکیل، در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه در حوزه گاز، بسیار فعال عمل کرده است، گفت: در حوزه صادرات گاز به عراق، تمدید قراردادها برای صادرات به این کشور، در دستور کار است. وی ادامه داد: مذاکرات ما با عراق در زمینه تداوم صادرات گاز به این کشور آغاز شده، ضمن آن‌که زمان نخستین قرارداد صادرات ما که به بغداد است، سال آینده به پایان می‌رسد، نخستین بخش مذاکرات هم به این قرارداد اختصاص دارد. معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین با بیان این‌که، طرف عراقی متقاضی تمدید قرارداد صادرات گاز است و ما هم در این زمینه، نظر مثبتی داریم، تصریح کرد: سال آینده قرارداد صادرات گاز ما با بصره هم پایان می‌یابد که مذاکرات در این زمینه نیز در دستور کار است.

نماینده مجلس: در بانک مرکزی می‌گویند تورم ۵۰ درصدی رخ داده و نرخ ارز هم افزایش یافته
محسن زنگنه، نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سوال قابل پرسش این است که آیا بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی را از وظایف خود می‌داند یا خیر؟ یک ارزش اسمی ارز یا به روایتی ارزش پول ملی وجود دارد که اصولاً بانک مرکزی وظیفه‌ای برای حفظ ارزش پول ملی برای خود قائل نیست، آنها معتقدند وظیفشان حفاظت از ارزش واقعی پول ملی است؛ یعنی ارز یک شاخص وابسته، به خصوص وابسته به تورم است و زمانی که تورم ۴۰ تا۵۰ درصد است پس ارز نیز باید افزایش پیدا کند؛ ما با وجود چنین تفکری مشکل داریم. این نماینده مجلس در ادامه افزود: باید دید کسی در کشور، خودش را متولی حفظ ارزش پول ملی می‌داند یا خیر، در قانون پولی و بانکی دومین یا سومین تکلیف بانک مرکزی حفظ ارزش پولی بیان شده، در طرحی که در مجلس علی رغم مخالفت‌های ما آمد و بانک مرکزی هم به شدت از آن حمایت کرد، این واژه از وظایف بانک مرکزی حذف شد؛ یعنی بانک مرکزی باید از ارزش واقعی پول ملی حفاظت کند. بنابراین وقتی با افراد در بانک مرکزی صحبت می‌شود، می‌گویند اتفاقی نیفتاده یک تورم ۵۰ درصدی رخ داده و نرخ ارز هم افزایش یافته و متأسفانه برخی از مراکز پژوهشی هم برای توجیه عملکرد خود به این گفته استناد می‌کنند. /مهر

میرکاظمی: قیمت حامل‌های انرژی سال آینده افزایش نمی‌یابد
رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: نظر رئیس مجلس این است که برنامه هفتم توسعه زودتر از لایحه بودجه ارسال شود؛ اما چون سیاست‌های آن به تازگی تدوین شده است، برنامه را به‌زودی نمی‌توان تهیه کرد. وی خاطرنشان کرد: ما بودجه ۱۴۰۲ را طبق روال قبل شروع کردیم. در هفته جاری تمام تبصره‌هایش را تمام می‌کنیم و تحویل دولت می‌دهیم. با این حال تلاش می‌کنیم، در کوتاه‌ترین زمان برنامه هفتم توسعه را آماده کنیم. میرکاظمی همچنین خبر داد که قیمت حامل‌های انرژی نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۸
در انتظار بررسی: ۱۶۹
انتشار یافته: ۷۴
لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند از مجموع بودجه یکساله کشور ما بیشتر بوده است.

لطفا عددش رو هم بگید!
هر اتفاقی که در این مملکت میافته دلال های دلار برنده اند قبل از اعتراضات دلار ۳۰۰۰۰ تومان بعد از اعتراضات ۳۶۰۰۰ تومان
بجای این دعواهای زرگری،فکری ب حال وضعیت بحرانی اقتصاد و تورم و معیشت مردم کنید،ظاهرا هنوز مسئولان متوجه شرایط خطرناک جامعه،که هر لحظه ب سوی انفجار شدیدی نزدیکتر میشود،نشده‌اند.البته از کسی که خود را ب خواب زده بیشتر از این توقعی نیست.
از فرمانده محترم نزاجا انتظار این اظهارات رو نداشتم. به نظرم بهتر است ایشان حواسشان به دشمنان خارجی که در فرصت ضربه زدن به تمامیت ارضی کشور هستند باشد تا مثل داعش سوء استفاده نکنند. اوضاع داخلی فعلی مثل دعوای داخل خانه است که دیر یا زود حل شدنی است و فقط کمی صبر و حوصله می خواهد.
عنابستانی کلا گل به خودی میزنه
مگه مردم نامحرمند؟ لطفا اسم آن ۸ کشور را اعلام کنید تا دشمنانمان را بهتر بشناسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
واقعا نمیدونی؟ آلبانی، کردستان عراق، عربستان، آذربایجان،
انگلیس، سوئد، افغانستان و آمریکا
تابناک چرا در مورد سقوط ۸ درصدی بیت کوین مطلبی منتشر نمیکنی؟
دیروز تیتر زده بودی بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید ؟
اینجور تیتر زدن باعث تطمیع بیشتر یک عده به سرمایه گذاری در رمز ارزها و نابودی سرمایه شان میشه
نکنید ایکارها را
نیلوفر مردانی از هر طرف باد بیاد حجابش رو باد میبره یا دوباره میاد رو سرش، ما قاق نیستیم نیلوفرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
وامصیبتا
چرا وزیر ارتباطات فکر می‌کنه هر دروغی بگه، ما باید باور کنیم؟ اینترنت ثابت مدتی مشکل داشت. در ساعاتی از روز فقط اینترنت ملی بوده، دسترسی به اینترنت بین الملل نداشته، بعد ایشون شروع می‌کنه به بازی با کلمات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
جناب تابناک لطف کن نظرات غیر همسو راهم منتشر کنید خودم چندین نظر نوشتم که منتشر نکردی در مورد تیرهای مختلف که گذاشتی
در ضمن خطاب به شما اینترنت ثابت ما هیچ موقع قطع نشد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
اینکه استفاده شما از اینترنت چیه و اصولا چیو اینترنت می دونی توی این نظرت تاثیر داره اینکه الان گوگل ترنسلیت کار نمی کنه گوگل کولب بستس سایت ماکروسافت بسته است که شامل اپدیتها هم میشه و اینکه اپدیت نرم افزارهای برنامه نویسی اینها قسمت کوچیکی از محدودیتهاییه که اعمال شده درباره اختلالات روی tls هم نمی گم چون 8 ماه اتفاق افتاده
از زبون مردم مطالبه مطرح نکن
مردم خودشون زبون دارن
شما فیش حقوق و مزایات رو منتشر کن
این مجلس در خواست اعدام ندهد تصویب همه پرسی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
تظاهرات اعتراضی طبق اصل ۲۷ قانون اساسی کشور

حق اولبه و ساده مردم است

وقتی ۲۲۷ نماینده خواستار برخورد خشن و سلب این

حقی که تا بحال هم به مردم در ۴۴ سال گذشته داده

نشده است میگردند

باید دیگر خون گریست و اتفاقا یکی از دلایل نارضایتی

اکثریت مردم ایران همین شیوه های برخورد غیر قانونی

بوده و میباشد
این نماینده هنوز نمی‌داند قانون شناور ارزی یعنی چی؟
اول برو یاد بگیر بعد بیا و فکر کرده باید همانند دو دولت قبل با تورم بالا باید ارز پاشی کرد و قیمت را پایین نگه داشت وبعد که دیگر نتوانستند پایین نگه داشت آن را رها کنند و فاجعه درست شود
امام جمعه شیراز: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند، از بودجه یک سال کشور ما بیشتر بوده) حالا ما به برجام و اف ای تی اف نیاز داریم یا اونا ؟!!!
با نظرات نقدعلی در مورد این مولوی وحدت شکن کاملا موافقم
ممنوع المنبر باید شود
وقتی فوتی های کشور پیشرفته آلمان دیروز 256 نفر بوده است چگونه کشور ایران فوتی اش جهار نفر بوده؟
تازه فوتی های هفته اخیر آلمان بالای هزار نفر بوده است.
کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز بالای هزار فوتی در هفته داشته اند.
سخت است باور این موضوع که فرزندان نخبه این مردم و این کشور در دانشگاه شریف بازیچه شده باشند .
حواسمان باید به نحوه حرف زدنمان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
یا بازیچه هستند یا مزدور. از نظر شما مزدور هستند؟
وظیفه شما حفاظت از کیان کشور در صورت تجاوز جنگی است .
سیاست را به اهلش بسپارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
وقتی عنترنشنال پشت آشوبها است، یعنی جنگ با خارجیها است. این را آشوبگرها باید بفهمند که در حال جنگ داخلی و نیابتی هستند. مثل حمله منافقین در آخر جنگ که با ضربات کوبنده نیروی زمینی ارتش در هم کوبیده شدند، لازم باشد این عنتر ها هم در هم کوبیده میشوند.
امروز جامعه انقلابی از شما مطالبه میکند که نگذارید داعش وارد مرکز کشور شود و حمام خون به راه بیندازد
خاندوزی وزیر اقتصاد به حرفا و کارای خودش تعجب کنه ،نه به حرفای جناب قالیباف که در کارنامه اش هزاران کار مثبت داره.ای کاش از امثال جناب آقای قالیباف بیشتر داشتیم ایشان ای کاش ریس جمهور میشدن
اقای فرمانده نزاجا لطفا ارتش را رو در روی مردم قرار نده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
مردم نه آشوبگران سعودی
اقای نماینده تبریز ایا مدرکی داری که تروریست های اجاره ای از ان سوی ارس امده اند یا هدفت مغشوش کردن اوضاع است؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
کسی که شاهچراغ را به خون کشید از آذربایجان آمده بود منافق.
مطالبه جامعه انقلابی برخورد قاطع با دزدان و غارتگران بیت المال و رانت خواران و چاپلوسان و متملقانِ نجومی بگیر و مفت خوران و مفسدان و حرامخواران است .
شما به امور جاریه پادگان بپرداز
کسانیکه باید به امور بازیچه شدگان بپردازند خودشان حواسشان به این موضوع هست
ارتش نه در کارهای اقتصادی دخالتی دارد و نه در پروژه های مالی.به همین دلیل است که مردم علاقه وافری به ارتش ایران دارند که با جانفشانی های بینظیر در 3 نیروی هوایی و دریایی و زمینی در جنگ تحمیلی غیرت و همیت خودش را ثابت کرد.لطفا با این حرف ها سعی نکنید وجهه ارتش را خدشه دار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
همین الان ارتش هم همین کارها می کند ولی در حد کوچکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
یعنی هرکس کار برای کشور نکند قهرمان هست و هر کس انجام دهد بد هست؟ حالت خوبه؟ اگر این نیروها این کارها را نمی کردن که الان در مشکلات بیشتری دست و پنجه می کردی چون خیلی از این چیزها شرکت های دیگر توانایی ساختن آن را نداشتند
اقای کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایا این صحبتی که کردی به عنوان فرمانده نزاجا بود یا صحبت شخصی؟
خلاصه اینکه قرار نیست به خواست معترضین توجه بشه
آقای فرمانده. کشوری که دوتا ارتش تمام قد مجهز و نیروی انتظامی و بسیج نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قوی دارد .چرا باید دشمن هر از چند گاهی
در خیابانهای شهرهای ایران جوانان این مملکت را به خاک و خون بکشاند حق.مردم داشتن امنیت آرامش و رفاه در کشور زرخیز ایران هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
گفتند که اگر می خواستند همان روزهای اول جمع شده بود ولی خوب شد چون دستها رو شد که برنامه آشوب و تجزیه هویدا شد و از سوراخ موش بیرون آمدن برای خرابکاری
بی کفایتی سیستم باعث شده همه چیز خراب و نادرست شود. دارو فقط یک مورد است هیچ چیز به روال نیست. هیج چیز جز جیب اقایان و اقازاده هاشون.
آقا اینترنت شهریار دوساعت به دو ساعت قطع می شد و میشه ولی پولشونو تمام و کمال حتی زیادتر هم گرفتند. اینترنت حجم 120 فقط چهل تاش مصرف شده از قطعی های تکه تکه اینترنت. دروغ خوب نیست.
جناب وزیر ارتباطات، نمی دونم شما از کجا مدرکتون را گرفته اید، ما پول اینترنت پر سرعت شانزده مگ را پرداخت کرده ایم ولی الان نزدیک چهل روز است که سرعت اینترنت به یک مگ رسیده است، این تفاوت را چگونه می خواهید جبران کنید؟
تابی جان، مگس را سانسور کردی !!!!!!!!!!!
چرا گفته های فرمانده نزاجا را کاملا منتشر نکردید که معترضین رو مگس خوانده؟؟؟
رسالت!
اینهمه رد صلاحیت ها از اصلاح طلبان را نمی بینی؟
امروز حتی اصول گرایان معتدل هم از قطار انقلاب بیرون رانده می شوند. اینها را نمی بینی؟
واقعا برای فرمانده نیروی زمینی از صمیم قلب متاسفم و برای خودم هم که شبانه روز هرجا میرسم از ارتش دفاع میکنم.
قالیباف درباره قطع میکروفون نماینده چابهار: وقت دو دقیقه‌ای اش تمام شد
ایشان یک دقیقه هم صحبت نکرد میگی نه نوارش را کوش کن.
درود بر فرمانده دلاور و شجاع نیروی زمینی احسننتتتت
لطفا سایت برنامه نویسی گوگل کولب که باهاش برنامه نویسی پایتون انجام می دهیم را از فیلتر خارج کنید.
آخه سایت برنامه نویسی را چرا فیلتر کردید؟ 3 روزه کارام مونده. سخت افزار قوی هم ندارم روش پایتون با کتابخونه هاش نصب کنم.
حتی سرویس ترجمه گوگل هم در اینترنت ثابت فیلتره و قادر به ترجمه نیست. اون وقت وزیر میگه بجز دو اپلیکیشن محدودیتی رو اینترنت ثابت نیست!!!!
چرا بعضی که حتی نمی توانند لباسهای لر و کرد و بلوچ را از هم تشخیص دهند در موضوعات اقوام و مذاهب و اقلیت ها نظر میدهند؟
نماینده مجلس هستی خب باش، با 50 یا صد هزار رأی که شما علامه دهر که نمی شوی. بالاخره حرف زدن کمی تخصص و پژوهش هم لازم دارد.
بعضی از موضوعات که شما آنرا به عنوان کم هزینه ترین موضوعات برای خودنمایی و جلوه گری رسانه ای برای خود میدانید، در میان و بلند مدت، محدوده های سرزمینی ما را هدف می گیرد.
امام جمعه شیراز: پولی که برای اغتشاشات گذاشته‌اند، از بودجه یک سال کشور ما بیشتر بوده

یعنی یبش از 110 میلیارد دلار !!!
کل پولی که امریکا به اوکراین در طول جنگ کمک کرده فقط 17 میلیارد هست !

حالا چطور به قول ایشون 110 میلیارد کمک کرده به اغتشاشات !!!!! کجا صرف شده !!! چطور این پول منتقل شده !!
نظر نبود؟
بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال که براساس دلار ۳۲ هزار تومانی حساب شود، بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار می شود. ایشان می توانند بفرمایند این مبلغ هنگفت را که نیاز به حدوداَ ۵۰ تریلی هست، چگونه وارد کشور کردند که کسی متوجه نشد و جلوی آن را نگرفت؟ و اینکه این مبلغ وارد کشور شده چرا قیمت دلار افزایش پیدا کرده؟ بعد میگن جوانهای دهه هشتادی زبان ما را نمی فهمند؟ اگر دهه دهی ها ( ۱۳۱۰) رو هم از قبر بکشید بیرون این زبان را نخواهند فهمید.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
جالبه که جام جهانی قطر که پر هزینه ترین جام جهانی تاریخ است تنها 22 میلیارد دلار هزینه داشته (این همه زیر ساخت و ورزشگاه و ... ساخته شده)
البته این دوستان کی آمار و اطلاعات درست دادن که حالا بخوان بدن
جامعه انقلابی؟
پس قضيه مگس چي بود؟
آقایانی که می گویند هر انتخابات در ایران خودش یک رفراندوم است، خب در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کمتر از 50 درصد مشارکت بود، این را تفسیر کنند!
بسیاری از کار‌های دیگری که به نفع مردم است و بر زمین مانده، با اتحاد و همکاری درست کنیم. به گفته رحیمی، طرح‌های زیادی در مقابله با تورم، افزایش قیمت‌ها و رشد نرخ ارز در مجلس به دلیل کمبود ۵۰ امضا معطل هستند تا به جریان بیفتند و نمایندگان از این مسائل غافل شده‌اند، ولی دنبال حواشی مانند بیانیه خطاب به قوه قضایییه می‌روند که نه مصلحت جمع در آن است و نه تنها مردم را آرام نمی‌کند، بلکه مردم با چنین بیانیه‌هایی بیشتر جریحه‌دار می‌شوند.


آفرین ! تک و توکی هم حرف عاقلانه از مجلس شنیده میشه. نمایندگان عزیز ، گاهی چقدر زود دیر میشود!
آقای حقیقت پور شما چرا تیپ مخالف به خود گرفته ای؟ تا حالا درون این سیستم نبودی؟ دشمنی شما با قالیباف ریشه در چی داره؟
ماجرای خودداری نماینده سقز از امضای بیانیه اخیر نمایندگان
باید عرض کنم که این طبیعی است چون این آقا خود از تخریب کنندگان است این آقا هنوز متوجه نشده که این غائله ریشه در خارج از کشور دارد نه مشکلات داخلی باید از ایشان پرسید کدام یک از دستگیر شدگان شعار گرانی و کمبود و... سر داده اند که شما این اغتشاشات را ریشه در اقتصاد میدانی این نماینده باید باز خواست شود وصلاحیت نمایندگی را ندارند
مگر قرار نبود ارتش در سیاست دخالت نکند اینگونه توپ وتشر زدن به بخشی از مردم درشان یک ارتشی نیست حتی فرمانده سپاه که زیر دستانش بنحوی دراین موضوع اعتراضات وخاموش کردن آن دخیل بودند اینگونه وبا این لحن غیر منطقی برخورد نکرده بود بنظرم جای تأسف دارد
قیمت ها افزایش نمی یابد جوک تلخی است که دیگر کسی به آن نمی خندد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده خمینی‌شهر یک فرصتی هم به معترضان بدهید تا آزادانه بدون برخورد یکان ویژه بیان خیابان تا متوجه شوید همه پرسی به چی میگن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
دقیقا
بعضی از آقایان جوری صحبت می کنند انگار سند شش دانگ کشور رو به نام اونها و هم مسلک هاشون زدن و بقیه جامعه نوکر و کلفت اونها هستند نه اینطور نیست
یعنی هیچوقت قرار نیست خواسته‌های مردم رو بشنوید.
قوم بلوچ همیشه مظلوم بوده
اگه نماینده تهران یا کرج بود هم میکروفنشو قطع می کردین؟
افزایش 15 هزارتومانی ماهانه تلفن ثابت با عنوان آبونمان ظلم مضاعف به مردم هست.

بنده ماهانه 6 هزار پول تلفن ثابتم بود یه دفعه متوچه افزایش 250% هزینه تلفنم شدم

علما و نمایندگان مجلس چرا حرف نمی زنند و از حقوق از دست رفته سخن به میان نمیآورند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
از طرفی هزینه خرید بسته های اینترنت دو تا سه برابر

و کیفیت و سرعت آن بسیار تنزل داشته

این کجایش اسلامی است ؟
آقای نماینده سقز کدام مردم از برخورد با اغتشاش گران ناراحت می شوند ؟اتفاقا مردمی که کسب و کار و اموال و امنیت شان توسط عده ای متشکل از ماموران اجنبی یا کسانی که به امید کسب پناهنگی از کشورهای کفر و یا حداقل بی فکر و گول خورده در خطر قرار گرفته بسیار خوشحال هم می شوند با این جماعت برخورد شود و از شر این ها راحت شوند و کشور باید با قاطعیت در مقابل این ها بایستد و گر نه هر روز یک بهانه ای برای اغتشاش پیدا می شود این ها گوش به حرف دشمنی می دهند که سالی هزار نفر از مردمش با گلوله مستقیم پلیس کشته می شوند با اعتراف خودشان و در اینجا به بهانه درگذشت مبهم یک دختر که بعدش هم معلوم شد سکته کرده ده ها زن و مرد جوان و کودک را به خاک و خون کشیدند و امنیت همه را به چالش کشیدند و .... چه جنایت ها که نکردند. انشا,,الله
آن مردمی که شما از آنها سخن می گویید اغتشاشگران هستند که ناراحت می شوند که ظاهرا از آنها نمایندگی می کنید چشمهایتان را باز کنید این هایی که تهدید شده اند و دهها نفر از آنها مظلومانه کشته شده اند هم مردم هستند
هیچ کس نمی گوید با اغتشاشات برخورد نشود و هیچ کس حاضر نیست از دماغ کسی خونی بریزد و اساسا کسی که دنبال این کار است یا مریض است و یا عناد دارد مگر اینکه حق مهمی از او ضایع شده باشد که راه حل آن ریشه یابی آن است
حرف مردم این است که اعتراض و انتقاد با تکنیک های خاص و ماهرانه سرکوب نشود که تبدیل به اغتشاش شود
جناب آقای زید آبادی
گناه اون دختر معصومی که از شهرستان اومده و هیچ برنامه ای برای رواج بدحجابی نداره و اصلا با هیچ شبکه ی معاندی در ارتباط نیست ولی گشت ارشاد به بدترین نحو ممکن باهاش برخورد میکنه و علاوه بر توهین کلامی و بدنی، بازداشت هم میشه چیه؟؟؟؟؟
چطور اون موقع دل امثال شما برای مردم معصوم و مظلوم ایران نسوخت؟؟؟؟؟؟
سلام، واقعا جای شکر دارد که در بین این همه نماینده یک نفر بنام رحیمی هم پیدا می شود و با دید منطقی و عاقلانه با بیانیه مجلس انقلابی مخالفت می کند و از امضای آن امتناع می کند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل