بازدید 39892
سه هزار و صد و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فدراسیون فوتبال: مطابق قوانین فیفا با متخلفان تیم ملی ساحلی برخورد می‌کنیم / دبیر جشنواره عمار: باید هالیوود شیعی راه بیندازیم / یامین پور، معاون وزیر ورزش: اروپا دارد فرو می‌پاشد / هشدار قوه قضاییه به مردم درباره اجاره کارت ملی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند پلیس؛ امام جمعه بجنورد: برای ایجاد جنگ داخلی ۲۸ هزار اسلحه وارد کشور کرده‌اند /پلیس: قانون درمورد موتورسواری زنان سکوت کرده، ما هم سکوت می کنیم/ نوری قزلجه: باید از فضای آزاد سیاسی در دانشگاه‌ها حمایت و حراست کنیم / علیرضابیگی: رستم قاسمی پیش از طرح استیضاحش استعفا خواهد داد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 07 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دبیر جشنواره عمار: باید هالیوود شیعی راه بیندازیم
دبیر جشنواره فیلم «عمار» که یک مبلغ دینی اهل آرژانتین است، با اشاره به اینکه باید هالیوود شیعی راه‌اندازی شود، گفت: فرهنگ و سبک زندگی انقلاب اسلامی پس از چهل و چند سال باید جهانی شود، چون بشریت به این الگو احتیاج دارد. سهیل اسعد در این زمینه گفت: ما باید هالیوود شیعی راه‌اندازی کنیم و همانطور که عالم دینی و پروفسور و ... در این نظام و ساختار جایگاه خاصی دارد، باید بپذیریم که سینما هم چنین جایگاهی خاص داشته باشد و حال با هر اسمی، این تفکر و باور را جا بیندازیم. در این نشست یادآوری شد که رویای ایرانی، نقد درون گفتمانی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و ملت قهرمان از جمله موضوع‌هایی هستند که در فراخوان جشنواره فیلم عمار ذکر شده و فیلمسازان می توانند با محوریت آن‌ها آثار خود را تا سی آبان ارسال کنند.

امام جمعه بجنورد: برای ایجاد جنگ داخلی ۲۸ هزار اسلحه وارد کشور کرده‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دشمن برای ایجاد جنگ داخلی ۲۸۰۰۰ اسلحه را در این روز‌ها وارد کشور کرده و می‌خواهد کشته‌سازی کند و جان مردم بی‌گناه را هدف قرار دهد.

فدراسیون فوتبال: مطابق قوانین فیفا با متخلفان تیم ملی ساحلی برخورد می‌کنیم
کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه‌ای، از برخورد با افرادی که اخلاق حرفه‌ای و ورزشی را رعایت نکرده‌اند، خبر داد. کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال ایران پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای ۲۰۲۲ امارات بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «این دستاورد حاصل تلاش جمعی باشگاه‌ها و تیم ملی و در رأس آن مجموعه فدراسیون فوتبال بوده است و باعث شده، بار دیگر توانمندی نخبگان ورزش ایران در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته شود. اگر چه برخی از بی‌خردان و فرصت‌طلبان قصد داشتند با حضور در اطراف استادیوم محل برگزاری مسابقه، این موفقیت‌ها را کم رنگ جلوه دهند و تمرکز تیم ملی را بر هم بزنند که خوشبختانه موفق نشدند. بدیهی است، بر اساس مقررات جمهوری اسلامی ایران و منشور اخلاقی المپیک و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مبنی بر رعایت اصول حاکم بر ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار‌های سیاسی در میادین ورزشی، با اشخاصی که در این خصوص اخلاق حرفه‌ای و ورزشی را رعایت ننموده‌اند، وفق مقررات رسیدگی خواهد شد. اعتقاد راسخ داریم، کمیته فوتبال ساحلی در راه رشد و توسعه پایدار فوتبال، در جهت ادامه افتخار آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی، مطابق با نقشه راه کشورمان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد و موکدا اعلام می‌داریم متعهد هستیم مطابق منافع ملی کشورمان طی مسیر نماییم.»

برخی گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از حوادث اخیر کشور عکاسی کرده‌اند، دستگیر شدند
محسن حاجی‌سعید، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران، گفت: باید به کسانی که مسئول تامین امنیت در کشور هستند گفته شود امنیت گردشگر و بازتاب بین‌الملی آن مهم است. متأسفانه شاهد بودیم برخی از گردشگران خارجی که تنها از روی کنجکاوی از حوادث اخیر کشور عکاسی کرده‌اند، دستگیر شدند. لزوماً همه گردشگرانی که در جای نادرست دیده می‌شوند جاسوس نیستند. این موضوع به یک مطالبه حیاتی برای گردشگری تبدیل شده است. نمایندگان مجلس کمک کنند موجی که در ماه‌های اخیر علیه ایران در دیگر کشورها به راه افتاده، تغییر کند.


یامین پور، معاون وزیر ورزش: اروپا دارد فرو می‌پاشد
یامین پور، معاون وزیر ورزش در مورد حوادث اخیر گفت: وضعیت ما و آمریکا مثل دو بوکسوری است که در دو راند همدیگر را زده و خسته شده‌اند؛ حالا در راند آخر چه کسی است که مشت آخر را بزند و وارث جهان شود؟ ما باید کل صحنه و تحولات جهان را ببینیم. اینکه آمریکا دارد توان کنترل یک جانبه ی بین المللی را از دست می‌دهد؛ خب رقیب کیست؟ اگر آنها می‌توانستند مستقیم وارد جنگ با ما بشوند انجامش می دادند. ما با اروپایی مواجهیم که در آستانه فروپاشی سیاسی است. قیمت سوخت در فرانسه ۲۲ برابر شده و صنایع بزرگ در اروپا به دلیل کمبود انرژی در حال تعطیلی است. آلمان مجبور شده است پس از سال ها از زغال سنگ استفاده کند. ما با همچین جهانی طرف هستیم. او گفت: آن راند آخر مشت را چه کسی می زند؟ آن کس که مشت آخر را می زند، وارث جهان خواهد شد.

پلیس: قانون درمورد موتورسواری زنان سکوت کرده، ما هم سکوت می کنیم
سرهنگ شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره موتورسواری خانم ها خاطرنشان کرد: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می کنیم. قانون گفته هر کسی که گواهینامه موتورسیکلت دارد، می تواند رانندگی کند اما هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد. تبصره ماده ۲۰ صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

 

نوری قزلجه: باید از فضای آزاد سیاسی در دانشگاه‌ها حمایت و حراست کنیم
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت و حراست از فضای آزاد سیاسی در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: در گام نخست نباید ذهن‌ها و اقدامات به سمت دستگیری، محدود کردن، محکوم کردن و ستاره‌دار کردن برود بلکه باید جایگاه واقعی دانشگاه و دانشجو را ببینیم و اجازه دهیم که در آن فضایی توام با عقلانیت، اخلاق و نزاکت، گفت‌وگوهای سیاسی، شناختی و معرفتی در حوزه‌های مختلف جاری شود.

محموله ارسالی عربستان به داخل ایران، به دست نیروهای اطلاعاتی افتاد
یک کارشناس سیاسی امور منطقه در مصاحبه‌ای تلویزیونی ویژه اتفاقات اخیر در ایران فاش کرد، یک محموله ارسالی عربستان به داخل ایران لو رفته و از طرفی آمریکایی‌ها پیام‌های تازه‌ای به تهران فرستاده‌اند. امیر موسوی در پاسخ به سوالی درباره عربستان نیز گفت، می‌دانید که از عربستان هم پیام‌هایی رسیده است. فکر می‌کنم اگر عربستان گفت‌وگوهایش را با ایران قطع کند، پشیمان خواهد شد... البته عربستان تماس ها را از طریق میانجی عراقی و قطری قطع نکرده است؛ اما هیچ اقدامی از آنان دیده نمی‌شود. به نظرم عربستان خیلی پشیمان خواهد شد اگر مذاکرات ایران را قطع کند. در جریان هستید که پیامهایی رد و بدل شد و سعودی‌ها گفتند که آنها ارتباطی با شبکه ایران اینترنشنال ندارند و ایران هم پاسخ داد که اگر اتفاقی افتاد ایران هم ارتباطی با آن ندارد. موسوی تأکید کرد، سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی به داخل ایران فرستادند و احتمالا قصد داشتند به سیستان و بلوچستان و کردستان ایران ارسال کنند؛ اما همه این پول‌ها و تجهیزات مثل تجهیزات شنود به دست نیروهای امنیتی ایران افتاد. آنها فکر می‌کردند کسی که اینها را تحویل می‌گیرد، از مخالفان ایران است؛ اما همه اینها به دست نیروهای اطلاعاتی ایران افتاد.

واکنش مرندی به اظهارات تهدیدآمیز زلنسکی علیه ایران
سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای در صفحه توییترش در واکنش به یک خبر شبکه بی‌بی‌سی مبنی بر این که «کی‌یف درباره حمایت از روسیه به ایران هشدار می‌دهد»، نوشت: اوکراین در صورت هر گونه اقدام خصمانه از جانب کی‌یف، با پیامدهای بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهد شد.

علیرضابیگی: رستم قاسمی پیش از طرح استیضاحش استعفا خواهد داد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در رابطه با رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت و اینکه آیا تغییرات در کابینه میتواند وزیر راه‌و شهرسازی باشد، اظهار کرد: عکس‌های منتشره از ایشان اهمیتی ندارد. این وزارتخانه با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی کشور را از آن دریغ کردیم و آقای وزیر نیز نتوانستند پاسخگوی انتظارات مردمی در حوزه مسکن و عمران باشد، به نظر بنده قبل از اینکه موضوع استیضاح ایشان مطرح شود، خودش استعفا خواهد داد.

واکنش رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به ناآرامی‌های اخیر ایران
رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به ناآرامی‌های اخیر ایران واکنش نشان داد. شیخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق در صفحه توییتر خود نوشت: نیروهای پلیدی که عراق، سوریه، لیبی و لبنان را ویران کردند، آرزوی تخریب جمهوری اسلامی ایران را دارند؛ اما ما تاکید می کنیم که آن ها شکست خواهند خورد؛ آری در برابر اراده ملتی که اسلام و احترام به عقیده و رهبری باصلابت خود را انتخاب کرد شکست خواهند خورد. وی همچنین نوشت که استکبار شکست خواهد خورد و اسلام و عفاف باقی خواهد ماند.

واکنش عباس عبدی به انتصاب «عبدالملکی» در مناطق آزاد
عباس عبدی در توییتی به انتصاب حجت‌الله عبدالملکی به عنوان دبیر مناطق آزاد اقتصادی واکنش نشان داد و نوشت: «انتصاب اخیر در مناطق آزاد به هر دلیلی باشد، یک معنای آن دهن‌کجی آشکار به جامعه است؛ یعنی برای افکار عمومی و نخبگان پشیزی ارزش قایل نیستیم.» حجت عبدالملکی که دوران پرحاشیه ای را در وزارت کار سپری کرد و سرانجام از آنجا کنار رفت، اخیرا به عنوان دبیر مناطق آزاد منصوب شده است. پیشتر سعید محمد این سمت را در اختیار داشت که برکنار شد.

باور ۳۷۳ توانایی درگیر شدن با جنگنده‌های مدعی را دارد
فرمانده پدافند هوایی ارتش ضمن اعلام این که باور ۳۷۳ می‌تواند با جنگنده‌هایی هم که ادعا می‌کنند رادارگریز است درگیر شود گفت: سامانه باور ۳۷۳ در فاصله ۴۰۰ کیلومتری روی هدف قفل اولیه انجام می‌دهد و در ۳۶۰ کیلومتری قفل پایدار می‌کند و کم‌تر از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا موشک آن به هدف برخورد کند.

آیا هیات رئیسه مجلس، میکروفون نماینده چابهار را قطع کرد؟
تذکر روز گذشته نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نه تنها حواشی را در داخل صحن علنی که در فضای مجازی هم به دنبال داشت. احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که روز گذشته و در زمان طرح تذکر سعیدی نماینده چابهار نیز در مجلس حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحات و روایتی از اتفاقات رخ داده در صحن علنی پرداخت. نادری توضیح داد: مجلس جای آزادی بیان است و نمایندگان نیز طبق قانون اساسی حق اظهارنظر در تمام امور کشور را دارند. دیروز آقای سعیدی نماینده چابهار به بیان نظراتش پرداخت؛ البته که بنده و تعدادی از همکاران نقد جدی به صحبت‌های ایشان داریم.این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه «سعیدی صحبت‌هایش را در فضای کاملا آزاد بیان کرد»، ‌افزود: تذکر آقای سعیدی دو دقیقه‌ای بود؛ من هم در زمان بیان تذکر در جایگاه هیات رئیسه بودم و مشاهده نکردم که میکروفون ایشان قطع شده باشد. البته همکاران نماینده معترض، سروصدا و اعتراض می‌کردند؛ همانطور که در صوت و تصویر منتشر شده از جلسه دیروز هم قابل مشاهده است.

نادری تاکید کرد: تا جایی که مطلعم میکروفون آقای سعیدی قطع نشده و صحبت‌های ایشان تمام شده بود. بعد از آن هم آقای مصری رئیس جلسه پاسخی به این تذکر دادند؛ پس روال عادی مجلس بوده و اتفاقی از این منظر رخ نداد که میکروفون آقای سعیدی قطع شده و ممانعتی از بیان صحبت‌های او صورت گرفته باشد. وی در پایان درباره اینکه چرا نماینده چابهار کمتر از مهلت دو دقیقه‌ای خود صحبت کرده است، ‌گفت: آقای سعیدی صحبت‌هایش تمام شده بود یا اینکه نمی‌خواست مطالب بیشتری بیان کند ولی به هرحال میکروفون ایشان قطع نشده بود.

الهیان: فوت خانم امینی باعث اجرای نارس برنامه دشمن شد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: فوت خانم مهسا امینی باعث شد دشمنان زودرس و نارس طرح خود علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید بزنند و در عمل طراحی‌های شیطانی‌ که علیه ما صورت گرفته بود کشف شود.در روزها و هفته‌های اخیر شاهد آشوب و اغتشاش در شهرهای مختلف کشور بودیم که این آشوب‌ها و اغتشاشات با حمایت‌های گسترده مالی رسانه‌ای و... دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همراه بود. بررسی‌ها از برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای ایجاد آشوب در ایران حکایت داشت که فوت خانم مهسا امینی جرقه این کار را زد.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این آشوب‌ها گفت: طرح دشمن برای ایجاد آشوب در ایران دارای گستردگی و همچنین پیچیدگی بسیاری بود و آنها قبل از ایجاد آشوب در ایران تجمعات سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یافته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را در مقابل سفارتخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشورمان در کشورهای مختلف کلید زده بودند و حتی افرادی از اتباع کشورهای میزبان را به این تجمعات کشانده بودند. فوت خانم مهسا امینی موجب اجرای زودهنگام طرح آنان برای ایجاد آشوب در ایران شد و در واقع طرح آنها برای ایجاد اغتشاش در کشور ما زودرس و نارس بود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جریان نفاق علاوه بر ظرفیت رسانه و فضای مجازی از ظرفیت بازی‌های رایانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نیز برای ایجاد آشوب و هماهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در این باره استفاده کرده بود که این خود گستردگی و پیچیدگی برنامه‌های آنها برای ایجاد ناآرامی در ایران را نشان می‌دهد.

روایت «شاهد عینی» از ماجرای عکس زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان
روایتی از ثبت یک تصویر عجیب در تظاهرات روز دانش‌آموز که سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است؛ عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، از ظهر جمعه به پربحث‌ترین موضوع روز تبدیل شده است. یک زن بی‌حجاب در میان تظاهرکنندگان روز ۱۳ آبان ماه. این عکس به خودی خود آنقدر عجیب است که بعضی‌ها آن را غیرواقعی، فتوشاپ و ساختگی می‌دانند و بعضی‌ها می‌گویند حتما داستان خاصی پشت آن است. اما داستان آن را یکی از کسانی که در این مراسم بوده برای ما تعریف کرده. این عکس درست روبه‌روی سفارت ســابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی به هفت صبح تعریف می‌کند در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شــلوغی و جمعیت بگردد. او می‌گوید: وقتی صدای شــاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم، متوجه یک شــلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با موهــای طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود. زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند برمی‌داشــت. «اما عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید: «راستش من از آن‌ها دور بودم و صدای‌شان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم‌ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می‌دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آن‌ها قدم می‌زد جواب آنها را می‌داد. البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه مــی‌داد.» حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شــد ولی او زیر بار نمی‌رفت و روســری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت. این شاهد عینی حتی از ناراحتی یکی از خانم‌های حاضر در تظاهرات روز ۱۳ آبان می‌گوید که بعد از صحبت با آن خانم بی‌حجاب کنار خیابان می‌نشیند و گریه می‌کند. چند مرد در بین تظاهرات‌کنندگان هم وقتی آن خانم را بدون حجاب دیده بودند به سمت او رفته بودند. این شاهد عینی در این باره می‌گوید: «چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»

هشدار قوه قضاییه به مردم درباره اجاره کارت ملی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی از مردم خواست با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت لازم را داشته باشند. در پیام ارسالی به مردم تأکید شده که "بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارنده کارت ملی خواهد بود".

یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می شود؟
معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ارسال پیامکی به مردم و کسانی که کارت ملی خود را برای خرید ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای به دیگران اجاره می‌دهند، هشدار داد، بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود. در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا خرید این سهمیه ارزی باعث می‌شود که دهک یارانه‌ای مردم تغییر کند یا آنها از لیست یارانه حذف شوند؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره اظهار کرد: مسلما خرید ارز آن هم به میزان ۲۰۰۰ دلار جزو فعالیت‌های اقتصادی خانوار به شمار می‌رود و اطلاعات آن برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود. خرید ارز از سویی تراکنش مالی به حساب می‌آید و از سوی دیگر فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و این مساله برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار و پایگاه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد. حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا فعالیت‌ اقتصادی ممکن است باعث تغییر دهک یارانه‌ای مردم یا حذف آنها از لیست یارانه‌بگیران شود، ادامه داد: معیارهای دهک‌بندی مردم و یارانه‌بگیران از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین شده و برحسب آن دهک‌بندی صورت می‌گیرد؛ بنابراین سازمان هدفمندی یارانه‌ها فقط اجرا کننده سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت رفاه اعلام می‌شود.

عبدالملکی: مناطق آزاد موتور محرک اقتصاد کشور است
حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست با معاونین و مدیران این مجموعه، از مناطق آزاد به عنوان موتور محرک توسعه اقتصاد کشور نام برد و اظهار کرد: مجموعه دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور و دولت محسوب می‌شوند و رئیس جمهور نیز نسبت به این مناطق حساسیت ویژه‌ای دارند. وی افزود: مناطق آزاد با شرایط و خصوصیاتی ویژه در نظر گرفته شده است که این ویژگی‌ها این مناطق را به موتور محرک اقتصاد کشور تبدیل کرده است. عبدالملکی، به کمبودها و کاستی‌ها در برخی از مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: به طور کلی گلایه‌هایی در خصوص عملکرد مناطق آزاد وجود دارد، مثل اشکالاتی که در بسیاری از نظام‌های اقتصادی کشور با آن مواجه هستیم، اما در مقابل این اشکالات، ظرفیت‌های قابل اعتنایی است.

استاد اقتصاد: انتخابات آمریکا تکانه‌ای برای قیمت دلار است
شقاقی‌شهری استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: تا چند روز آینده انتخابات میان دوره‌ای امریکا برگزار می‌شود و شواهد حاکی از پیروزی جمهوری خواهان در کنگره  است و اگر جمهوری‌خواهان برنده کنگره باشند، دست دولت دموکرات بیشتر از این بسته می‌شود و به این منزله خواهد بود که نا‌اطمینانی تشدید خواهد شد و در این صورت کنگره در مقابل خواسته‌های آقای بایدن مقاومت خواهد کرد. این کارشناس اقتصادی با اشاره به اعلام ترامپ برای احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024، اظهار داشت: احتمال اینکه رییس جمهوری بعدی آمریکا از جمهوری‌خواهان باشد، وجود دارد و تمام این اخبار در قیمت ارز در ایران اثرگذار است. در این شرایط منابع ارزی کشور وضعیت بدی ندارد و می‌توانند بخش عمده‌ای از نیازهای کالایی کشور را تامین کنند؛ اما بحث منابع اسکناس ارز موضوع دیگری است که نمی‌توان درباره آن اظهارات دقیقی داشت. شقاقی‌شهری ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ بودیم که انتخابات امریکا را باید به عنوان یک تکانه در قیمت دلار در نظر بگیریم و امروز عملا هم اثر آن را در بازار ارز می‌‌بینیم و نشانه‌های بازار ارز انتظارات پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا را پیش‌خور کرد و واکنش ارزی نشان داده که در انتخابات آمریکا جمهوری‌خواهان برنده خواهند شد. /ایلنا

وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن چقدر هزینه دارد؟
در زمان کنونی، متقاضیان تهرانی می‌توانند وام خرید ۴۸۰ میلیون زوجین را دریافت کنند. ۸۰ میلیون تومان از این وام جعاله است. بر این اساس برای دریافت این وام متقاضیان باید دو برابر رقم وام اوراق حق تقدم خریداری کنند. به‌عبارت دیگر، برای وام ۴۸۰ میلیون تومانی لازم است ۹۶۰ برگه اوارق خریداری شود. هزینه خرید این اوراق حدود ۹۶ میلیون تومان خواهد شد که با کسر آن از وام ۴۸۰ میلیونی، ۳۸۴ میلیون تومان وام خرید مسکن برای متقاضی می‌ماند؛ مبلغی که در شرایط کنونی بازار مسکن کمک چندانی به تقویت قدرت خرید متقاضی نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۳۵
بازیکن تیم ملی هستند اینها؟ شرم آور هست این اهانت به پرچم و سرود ملی کشور آن هم در بازی بین المللی
مدیون هستید واکنش محکم نشان ندهید به این ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
به روی چشم! اوامر دیگه ای باشه
با انتخاب جمهوری خواهان دلار ۴۰ خواهد شد ، واقعا چکار کردین احساس بدی ندارین درهم ۱۰ هزار تومن شده ؟
جالبه مثلا سوریه بدترین جنگ داشته ولی ارزش پولش کم نمیشه و اینجا یه مشکل بزرگ هست که با این اقتصاد دانها حل نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
بگو ۵۰ خیرش رو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
رشوه دادن بزرگترین عامل کاهش ارزش دلار در ایران در دهه های متوالیست
شما هم تجهیزات به عربستان بفرستید تا آنجا را آتش بکشانند فقط که نباید نگاه کرد بعد از این همه سال دسیسه علیه ایران که می کنند
به جای ۲۸ هزار اسلحه ۲ میلیون اسلحه هم وارد شود کاری از پیش نمی برند
الان من دو تا اسلحه مجوز دار دارم ولی شوربختانه ۴ است خاک می خورند چون سازمان محیط زیست بی تدبیر مجوز شکار صادر نکرده و گاهی مجبور می شوم قانون شکنی کنم !!!!!!
پاسخ ها
شهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
آقای زینال کدام شکار ؟؟؟نسل شکا ورافتاده خداهم باما قهر کرده باران هم نمیفرسته بس کنید مردم به نان شب محتاجند شما دنبال خوش گذرانی وشکار هستید من که گوشت شکارهم نمیخورم
بابا روز شب نمیشه اگه تو بعضی بخشها توانایی اداره ندارین مثل سیاست پولی از مدیر خارجی بازنشسته استفاده کنین ژاپن چین ...
الان عده ای میگن ما میتوانیم نه نمیتوانیم ۴۳ سال دلار میره بالا
مردم به اندازه کافی خشمگین هستند... چرا بعضی ها سعی می کنند مردم را عصبانی تر کنند؟
آن زن می خواست خودنمایی کند حال به هر دلیلی ولی آن پلیس ها وظیفه اش دستگیری بود طبق قانون که کشف عمدی حجاب کرده بود
پاسخ ها
جنتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
یک نفر ادله اثبات حجاب اجباری را بنویسد
چرا اعلام برائت امام جمعه های سنی نشین کشور علیه امام جمعه زاهدان که تفرقه افکنی کرد چیزی نمی گویید؟
اقاي عبد الملكي يك جوان نخبه و انقلابي هست حيف كه مسوليت نداشته باشه،يادتون نيست ميگفت لامبورگيني ساختيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
لابد ساخته بوده طفلک حقش خورده شده
فوت آن خدابیامرز را به وسیله ربات و رسانه ها بزرگ کردن آن هم تازه با دروغ تا کشور را از مرحله آشوب به تجزیه برسانند ولی چه خیال باطلی و این کارها دیگر جواب نمی‌دهد و ایران آب دیده شده
یارانه از محل بودجه کشور و بیت المال پرداخت میشود و می بایستی بین همه آحاد مردم بطور مساوی تقسیم شود لیکن افرادی که از ضعف مالی و علل دیگری مانند بیکاری و یا تحت پوشش کمیته امداد و ... هستند می بایستی یارانه بیشتری دریافت کنند
میشه تحقیق کنید ببینید این مبلغ دینی اهل آرژانتین از کجا حقوق می گیره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
معلوم نیست؟
درود بر دلیر مردان تیم فوتبال ساحلی
دبیر جشنواره عمار توی ایران زندگی نمی کنه که بدونه با سینما و فیلم سازان چگ.نه برخورد می شود!!
آقا کاش آمریکا این یامین پور رو یک تور یکماهه بازدید از آمریکا وارتش آمریکا دعوت کنه !!
خیلی بد است که چارتا تندرو روی اعصاب یک ملت باشند. چرا دولت این رو نمی فهمه؟
در فیلم های منتشره کسی می گوید که میکروفن را قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
بله درسته
باید دید که استنباط فدراسیون فوتبال از قوانین فیفا و نحوه برخوردش چه جوریه
عجیب است که هنوز برخی از نماینده ها از جمله خانم الهیان منکر اعتراض مردم به وضع نابسامان کشورند و هر گونه اعتراض را به دشمن نسبت می دهند!!! ا
ظاهرا رئیس جمهور متعهده که برای یک تیم خاص بعلاوه کاندیداهای ریاست جمهوری همسو، شغل ایجاد کنه!! حالا اگر در یک جا موفق نباشن جابجاشون میکنه ولی نمی تونه حذفشون کنه!!!!!
دولت دست به کار شده و برای جور کردن آمار مسکن سازی، داره آمار پروژه های مسکن رو که در دوره روحانی استارت خورده و در شرف تحویل دهی هست رو به آمار عملکردش اضافه می کنه. با خود من که ذینفعم تماس گرفتن!!!!!!
کسی که برای مسافرت خارج از کشور ارز نیاز داره چرا باید به عنوان فعال اقتصادی حساب بشه؟؟؟اونایی که میرن مکه وسوریه وروسیه ارز میخرند هم فعال اقتصادی به حساب میان؟
رستم تا حالا 100 هزار واحد مسکن ملی رو استارت زده با 15% پیشرفت و 100 هزار تا هم چند روز پیش کلنگ زد اما بزودی آمارهای زیبا از عملکرد مسکن سازی دولت منتشر میشه با احتساب پروژه هایی که چند سال پیش استارت خورده و در حال تحویل دهی هست.!!!!
آن زمانی که بازیکنان تیم ملی فوتبال در بازی دوستانه آن رفتارهای مشمئزکننده انجام دادن یا حتی قبل تر برخی بازیکنان برای خودشان قبیله راه انداخته بودن و علیه تیم دودستگی ایجاد کردن برخورد صورت نگرفت معلوم هست این ها پا را فراتر از حد خودشان می گذارند و به کشور توهین می کنند
درود
با متخلفان که با ورزشکاران بعضی کشور ها مبارزه نمی کنند را چرا با قوانینی بین المللی محاکمه نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
همان بین‌المللی جانت می گوید مشکل سیاسی داشته باشید با هم دیگر رودرو نمی شوید حتی همین بین المللی جانت که دست غرب هست روسیه را دیدی چی کار کردن نه تنها اوکراین بلکه خودشان پا را فراتر گذاشتند و هر چی پنبه می کردن رشته شد؟!!!!
درحالی این ورزشکار فوتبال ساحلی رفته در مسابقه ملی با دیگر کشورها که نماد آن کشور هست قیچی می کند مو را علامت های دستشان بالا می‌گیرند یا بدتر از آن.. را انجام می‌دهند که همگی ربطی به بازی با دیگر کشور ندارد و باید از منافع ملی ایران دفاع کنند و نه اینکارها در برابر دیگر کشورها
درود
حالا چرا هالیوود... بالیوود...هم خوبه...اصلا هالووین...بهتره...
درود واحترام
خدا سایه مسئولین را از سر ما کم کم کم نکند
من لکنت زبان دارم .
امریکا که چند ساله فروپاشیده
اروپا هم در حال فروپاشی است
رژیم غاصب صهیونیست که از روی نقشه محو می شود
می ماند روسیه وچین که استوار وپا برجا می ماند.
ژاپن وهند و سنگانپور هم یا زلزله میاد یا آتشفشان می شود
اما باکشورهای عربی و استرالیاو نیوزلند چیکار کنیم.
۲۰ برابر .زعال سنگ المان .این هم یک نظر سیاسی از یه ورزشی
زمستان سرد اروپا چه وقت است؟؟؟؟!!
درود به شرف کشتی گیران فرنگی و تیم فوتبال ساحلی
جوانی که هیچ آینده ای ندارد چند قرن باید کار کند تا به حداقل زندگی برسد ؟
چه راهی جز اعتراض دارد ؟؟
انتظار میرود هر که به کشور و مقدسات اهانت میکند اعم از اغتشاشگر ویا ورزشکاری که سطح شعورش به اندازه نخود نیز نیست و به سرود کشور بی اهانتی میکند ، شدیداً تنبیه گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
راه حل مشکلات از نظرهم فکران شما فقط . تنبیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
چه اهانتی به مقدسات کردن ؟! پرچم رو که باز کردند و نمایش دادن جام رو هم که سنگین و رنگین بردن بالا فقط حرکات سخیفی مثل هلهله و رقص کمر از خودشون نشون ندادن
ممنون از سپاسگزاری شما از تیم فوتبال ساحلی!!!!!!!!
یکی به یامین پور بگه برا همون یورو 37000 تومن شده؟؟؟
کمیته فوتبال به جای اینکه بازیکنهارو تشویق کنی وپاداش بدی میخوای تنبیه کنی؟؟؟؟؟پرهیز ازهرگونه رفتارورزشی درمیادین ورزشی؟؟؟؟
اقتصاد آمریکا حدود 40 درصد و اقتصاد ایران 0.56 درصد اقتصاد دنیاست.
در هر رشته دانشگاهی در رنکینگ 100 دانشگاه برتر دنیا بالای 70 تا 80 و بعضی رشته ها تا 90 دانشگاه برتر دانشگاه امریکایی است و حتی در یک رشته ایران در بین 100 دانشگاه اول قرار ندارد بهترین دانشگاه فنی ما یعنی شریف در بعضی از رشته ها رنکینک زیر 1000 دارند (و البته دانشگاه تهران و ... نیز ) که شما قبولشون ندارین
امریکا در هایتک سرآمد کلیه کشورهاست
صنعت هوایی و فضاییش هم همینظور
قدرت نظامی اش رو بهتره نگم
قدرت اقتصادی اش که باعث شده همه دنیا دلار را ارز پایه قرار بدن و حتی اتحادیه اروپا با یورو هم نمیتونه مقابلش وایسه دلار را با ریال مقایسه کنم یا با تومن؟
همه دنیا میخوان برن آمریکا اونا با لاتاری میخوان جلوی هجوم مهاجرها را بگیرن وو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
ساعت خواب آمریکای آن زمان قدیم کجا و امریکا الان کجا
صیبر کن تا بیشتر سراشیبی آمریکا را خواهید دید و نه یکباره
قیمت سوخت در فرانسه ۲۲ برابر شده ها
این تیم فوتبال ساحلی را همه کشورها تو هوا می زنند .. چرا ...
تو همینجوری هم‌ دوست داشتنی هستی لارم نیست هالیوود شیعی راه بندازی
آقای نماینده چرا عکس‌های منتشره از ایشان اهمیتی ندارد؟

اتفاقا خیلی هم اهمیت دارد/
هالیوود شیعی خیلی جالب میشه.مثلا مثل همیشه خانم ها که شب میخوابند با مانتو و روسری میخوابند.وقتی پسرشان مثلا از خارج میاد از دور خوش و بش میکنن و قس علیهذا.لااقل دنبال یک اسم با مسما بگردین.یعنی چی هالیوود شیعی؟؟!!
سلام
عجب !
این آقای یامین پور با همین صحبت ها به این جایگاه دست یافته است
وقتی مردم یک کشور اعتقادی به مدیریت اقتصادی اولیای امر نداشته باشند و تماشا کنند که بعد از ماهها اتلاف وقت در موضوع برجام حالا دیگر کسی حتی جواب آنها را هم نمی دهد و عموما کوچکترین نشانه ای برای بهبود وضعیت دیده نشودو حتی خروج از کشور را ترجیح دهند از خیر پول ملی می گذرند و اقتصاد دلاریزه می شود
این سرنوشت کشور است که اقتصاد را در اولویت خود قرار نداده و خیالی هم برای آن ندارد
آقای رضائی معاون اقتصادی رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی حرفهای را که گفتید پس بگیرید
Dress code یا قانون پوشش در همه دانشگاه های معروف دنیا حتی در غرب لازم الاجراست.
حتی از دانشجو و والدینش امضا می‌گیرند که تخطی نکند.
پس چرا در دانشگاه های ما تبیین و ابلاغ نمی‌شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
من درس خونندم تو غرب این دروغ ها چیه تو مخ شما کردن. کل قوانین پوشش خیلی ساده است اون موارد خاص هم برای روزهای ویژه مثل جشن های رسمی و کنفرانس هاست که اثلا خود شخص خواهی نخواهی رعایت می کنه
مسئولین حرفهای وحدت زا بزن
این بچه های ساحلی اشتباهی کردن اما همانجا جبران کردن
باز هم وزیر اموزش و پرورش ماهیت واقعی خودش رو نشون داد و برای همه فرهنگیان قرار شد رتبه ۱ بزنند ؟؟ تا حداقل یکسال دیگه آنها رو سرگرم کنند تا سال تحصیلی جدید هم تموم بشه ؟؟ کی باشه که هر چه زودتر دوران وزارت تو آقای نوری تموم بشه آن شالله ، خدا پدر و مادر روحانی رو بیامرزه حداقل چنین ظلمی که نمیکرد و واقعیت رو میگفت که بودجه شما به دست یه عده دیگه میره ؟؟ و من هم نمیتونم کاری کنم ؟؟؟ کشور متولی فرهنگ زیاد تربیت کرده ، ۵۳ نهاد موازی کار فرهنگی می‌کنند؟؟.
وزارت آموزش و پرورش: ماهی ۱۱۳هزار حکم می نیم؟؟ طی یک فرایند یکساله احکام فرهنگیان زده می‌شود و فعلا همه به حداقل راضی باشید . عجب جایی شده وزارت آموزش و پرورش ۲۵۰ هزار بازنشسته بالای ۳۰ سال دارن خدمت می‌کنند به امید رتبه بندی ، فقط هدف نگه داشتن این عزیزان ستمدیده و مظلوم هست که حداقل ۵۰۰ میلیون بخاطر ماندن در آموزش و پرورش زیان دیدین بخاطر این تورم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
آموزش وپرورش ویرانه ای است که یوسف نوری
ندانسته دارد حتی خاک این ویرانه را هم بر باد می دهد تا در آینده وزارتخانه ای به این نام اصلا وجود نداشته باشد.
دلار ۳۶هزار
روحانی کجایی دقیقا کجایی که شریعت مداری برای دلار ۵۸۰۰ تومانی تو تیتر اول زد ؟؟؟..
دلار ۳۷ هزار
۶ کلاسه دقیقا کجایی
تازه ارز ۴۲۰۰ هم که نمیدی
واقعا روحانی تذکر داد که ارز ۴۲۰۰ حذف بشه کشور قیامت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
اولا همین که از 6!!!! کلاسه می گویی از آن دکترای!!!! قبلی بهتر می دانند که نباید دلار را سرکوب کنند
دوم هم همین ارز 4200 هست که تورم ایران را برای چند سال بالای 30 درصد و 40 درصد رساند هیچ ارز 14 هزار تومان که در سال 98 ارزش داشت برای تامین ان ارز رانتی کردن 30 هزارتومان و تا الان ترکش آن ادامه دار هست
حالا بدو برو...
فدراسیون فوتبال!
باید قبلاً تیم ملی ساحلی را توجیه میکردید تا فریب نخورند
الان این حرکات و حرفها توجیه بی مدیریتی خودتان است
بدنبال این نباشید تا هر کس اعتراضی داشت با او برخورد کنید!! این اعتراضات را به رسمیت بشناسید و نه خواسته های آنها رسیدگی کنید.
وقتی به خانواده های اطراف خودمان نگاه می کنیم متوجه موج نارضایتی، گرچه خاموش می شویم ، مسئولین این موضوع را درک نمی کنندکه وقتی فرصتی برای ورزشکار و دانشجو و ... پیش بیاید بنوعی اعتراض خود را نشان می دهد
دمشون گرم
فوتبالیست های ساحلی
قانون سکوت کرده یعنی قابل قبول .قرار نیست هرکس به سلیقه خودش قانون صادر کند
آقای رییسی تا قبل از انتخابات امریکا برجام رو امضا کن ، بدون شک زمستان وحشتناکی در انتظار خواهد بود نه برای اروپا بلکه برای ایران ؟؟
کسری بودجه وحشتناک
کاهش قدرت خرید ملت
فقیر شدن جامعه کارمندی در کنار جامعه کارگری
انباشت مطالبات معلمان و ۶ماه تاخیر در پرداخت حقوق حق التدریس
انباشت مطا لبات بیمارستان‌های ورشکسته
نبود داروهای مناسب
اعتیاد جوانان به موارد رونگردان و شیشه
حقوقهای که کفاف ۵ روز زندگی رو در ماه نیست
خواهشن همانطور که واقعیت دادن پهپاد به روسیه رو پذیرفتید واقعیت دردناک جامعه رو بپذیرید ، اگه میبنید مردم تحمل می‌کنند چون می‌کنند برای اینکه نمیخان به سرنوشت عراق و سوریه و لیبی مبتلا بشن خواهشن شما کشور رو به پرتگاه نبرید
سلام معلومه آقای بیگی شما توان برکناری وزرای ضعیف را ندارید فقط باید دعا کنید که آنها خودشان استعفا بدن
این آقای عبدی روی همه چیز نظر میدهد، کار و زندگی نادرد. آخر آقای عزیز، انتصاب یک نفر به مسولیت مناطق آزاد، کجایش دهن کجی به مردم است؟
جمهوری خواهان که رای بیارن دلار ۵۰ تومن و بیشتر در راه است.
واقعا" این حرف ها ار دهان مسئولین ما درآمده؟ ماکه دآریم دیوانه میشویم.
کاش همه نمایندگآن مثل نماینده چابهار بودند آدم خوب بسیار کم است وجودچنین نماینده ای موجب دلگرمی آحاد مردم است دعا می کنم خداوند نگه اش دارد اگر تمام نمایندگان مثل او بودند مردم اینقدر در تنگنای.اقتصادی قرار نداشتند
شرافت و عرق به کشور خیلی بالاتر از قهرمانی هست
این بازیکن نماها را اخراج کنید تا درس عبرتی باشد که افراد مهم نیستند
واکنش عباس عبدی به انتصاب «عبدالملکی» در مناطق آزاد:

این آقای عبدالملکی همانی است که زمان کسب وزارت کار قول داده بود با یک میلیون تومان کارآفرینی و اشتغالزائی کند ؟
چه برخوردی میخواهید بکنید بخاطر اعتراض مسالمت آمیز
حمایت از روسبه در جنگ اکراین به نفع منافع. ایران نیست و روسیه از این موضوع برای زیرتحریم قراردادن ایران سواستفاده می کند
با افزایش قیمت دلار وافزایش تورم دولت باید فکری به حال دهک های پایین جامعه کنه .الان خود من مقدار زیادی از حقوقم رو خرج کرایه کنم چون پول ندارم ماشین بخرم .کسانی که ماشین ندارن ودر دهک 1تا6هستن باید یارانه بیشتری بگیرن چون از یارانه بنزین استفاده نمی کنن
بابا ما همه قوانینمون بر اساس اسلامه که ...
حالا برای این بدبختا شد فیفا
ای روزگار
این وطن فروشهای فوتبال ساحلی را از تیم اخراج کنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.تا بقیه تیم ها دوزاریشون بیافته نمیشه با ابروی کشور و ملت در یک عرصه مهم ورزشی اونم دریک کشور عربی بازی کرد. دوهفته دیگر جام جهانی فوتبال است. اکر با تیم فوتبال ساحلی برخورد شدید نشود در قطر آبروریزی خواهند کرد که هیچ جوری نشه جمعش کرد. مطمئنا همه بازیکنان وطن فروش و بی هویت نیستند که آنها هم از ترس فضای مجازی که مورد توبیخ قرار خواهند گرفت این رفتار زشت و زننده را از خود بروز دادند. باید از نیم هرچه زودتر اخراج و ممنوع الخروج شوند تا بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد. باید این تصمیم عملی و به اون چندنفری که از همه بدتر رفتار کردند ابلاغ و باطلاع عموم رسانده شود تا حساب کار دست همه ورزشکاران‌ اعم از باشگاهی و ملی بیاید
معاون وزیر ورزش انگار تنها چیزی که حداقل بلد نیست ازش حرف بزنه ورزشه ! البته آنچه گفته نشان میده در زمینه سیاست بین الملل هم چیزی نمیدونه
فوتبالیست های ساحلی مگر چه کرده اند که برخورد میشه!
خانم الهیان تاریخ حوادث را با هم قاطی نکرده اند؟؟؟؟تا جایی که میدانیم تظاهرات ایرانیان مقیم کشور های خارجی بعد از فوت مرحمه مهسا امینی بود
درود
تجربه نشان داده که اروپا و متحدان غربی آنها در صد سال گذشته شکست نخوردند...جنگ جهانی اول ...جنگ جهانی دوم....جنگ سرد....همه را پیروز شدند...
هالیییود شیعی!! آقای عمار، شما تو فیلمهای داخلیتون یه زن و شوهر رو نشون میدین که حتی موقع خواب و یا در درون خانه و در کنار همسرش اون خانوم باید روسری به سر داشته باشه. این داستان که شما روایتش رو میکنین قرن ها با اون چیزی که ملت به اسم هالیوود میشناسن فاصله داره. شما کلا سعی کن در درون مملکت خودت یه چندتا محصول خوب بیرون بدی، نیازی نیست به فکر ابعاد جهانی باشی.
اگه یک درصد شک داشتم که ایران پهپاد نداده با صحبت این (سید محمد مرندی) هزار درصد مطمئن شدم که ایران پهپاد داده
آقای یامین پور ، جملات شما من را یاد جملات یکی دو هفته پیش مسئولان می اندازد که میگفتند " اروپا زمستان سختی در پیش دارد" ، به نظرم یکم حساب شده تر صحبت کنید.
دمت گرم آقای عبدی .خدایی اینو خوب گفتی .عبدالملکی گند زد به وزارت کار وبا انتصاب های آبکی ونظرهای ... تمام زیرمجموع خودش ازجمله تامیین اجتماعی وسازمان فنی وحرفه ای حالا رفته مناطق آزاد را گند بزنه .احتمالا" کسانی رو که در سازمانهای زیر مجموعه وزارت کار منصوب کرده به دلایل بی کفایتی با خودش به مناطق ازاد می بره تا اونجا هم موفق باشه !!!!!!!
عبدالملکی ۶ ماه پیش وزیر کار : مهمترین کار دولت باید

تعطیل کردن مناطق آراد در کل کشور باشد

عبدالملکی امروز رییس مناطق آزاد : مناطق آزاد در کشور باید موتور محرکه اصلی دولت باشد !!!!

این دو موضع متضاد از یک نفر را چگونه توجیه و تفسیر میکنید؟؟؟


قحط الرجال در اردوگاه ؟
لجبازی با علم و تخصص و تجربه و دانش ؟
پوزخند زدن و تمسخر و توهین به متخصصان منزوی شده ؟
کارگزاران این دولت نباید سواد و تخصص و تجربه شان از رییس جمهور بالاتر باشد !!!!؟؟؟؟

همه موارد !!!!؟؟؟؟
هر کس بتونه یه مطلب اوکی و مثبت به نفع ملت و برای کشور از تیتراژ خبری بالا پیدا کنه که به واقعیت و عملی شدن راه برای پیشرفت مملکت باشه کامنت بنویسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! البته حرف مثبتی که واقعا عملی بشه والا طی 30 سال گذشته خیلی حرف و وعده دادن که هیچ وقت بدرد مملکت نخورده به جز تجهیزات نظامی
نبینید و نشنوید.
دیدن تار مو شما رو به گریه مینداره؟ فسادهای کلان و نصمیمات نادرست که خانواده های بسیاری رو به قعر فقر و گرسنگی و نا امیدی و احیانا فحشا میبره چطور؟
تیم ملی فوتسال به مقام اول جهانی رسید

و برای پاداش به آنها ، قرار شده تا توسط تاج رییس

فدراسیون فوتبال مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرند !!!
یعنی چی که برخورد میکنیم.اینا که حداکثر تلاششونو برای قهرمانی و سرافرازی ایران انجام دادند حالا با وجود اتفاقات داخل کشور دل و دماغ شادی کردن نداشتند مجرمند
من از cnn شنیدم قرار است با فوتبال ساحلی ها برخورد کنید!
آقای مسئول محترم،کسی که کارت ملیشو رو به خاطر 500 هزار تومن اجاره میده(چیزی برای از دست دادن نداره) تا بلکه بتونه گوشه ای از مشکلات خانواده اش رو حل کنه اونم به خاطر این شرایطی که مسئولین به وجود آوردند نه تنها مستوجب برخورد قهری و قطع یارانه نیست بلکه فکر عاجلی باید برای این قشر از جامعه شود. این تصمیمات خلق الساعه شما نه تنها باعث فروکش شدن خشم و نفرت و کینه مردم نمی شود بلکه برعکس در آتش این کینه و خشم می دمید. شما دوستان این چندسال راه را اشتباه رفتید و جالبه اصرار به ادامه این رویه غلط رو هم دارید ،عوض اینکه کار اشتباه رو اصلاح کنیدو در صدد جبران باشید.
سلام
پس چه زمانی این آقایون مسئولین میخواهن یاد بگیرند که دست از این ادبیات تهدید و ارعاب دست بردارند.
تو هر اداره و ارگان دولتی که میری بجای تکریم ارباب رجوع یه تابلوی تهدید زدن حالا هم فدارسیون فوتبال .
واقعا متوجه نشدید که این موضوع نتیجه عکس میده
آقای عبدالملکی در وزارت کار با یک میلیون تومان شغل زیادی ایحاد کرد!!! و خیلی هارو سرکار گذاشت!!!. و در یک ضرب هم بیش از 6 میلیارد تومان میلی!!به صدا و سیمان هدیه داد( از حق کارمندان وزارت تعاون، کار).خسته نباشی پهلوان،
شیر مادر و نون دولت حلالت ...
در حالی که ورود و استخدام در سازمانهای بسیار معمولی و غیر حساس مراحل گزینش دارد ( که البته در بسیاری از موارد ضرورت نداشته ) چرا برای اتخاب نمایندگان کشور در عرصه های بین المللی ضابطه ای وجود ندارد تا کسانی که ظرفیت لازم برای قرار گرفتن در چنین جایگاهی را ندارند و صرفا منافع شخصی برایشان مهم است موجب بدنامی خیل عظیم ورزشکاران متعهد و با درک ملی نشوند.
فقط مرور همین تیتر ها نشان میده مملکت از نظر مدیران و تصمیم گیرندگان دچار چه مصیبتی شده
مسئولین خواب هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
کدام تخلف؟
از کی تا به حال خوشحالی نکردن و لب خوانی نکردن تخلف و جرم شده است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
وقت نهار و شام بیدار میشن.
فدراسیون فوتبال جلو مافیای تاج بگیره
گیر داده به فوتبال ساحلی
چرا وضعیت به شرایطی رسیده که با وجود فیلم و صدا و تصویر کامل نوع برخورد در مجلس به راحتی واقعیت را کتمان می کنند و اعتماد مردم را نابود میکنند چرا هیچ کسی این افراد را بازخواست نمیکند که با کتمان واقعیت چه بر سر کشور می اورد اگر صحبتی نمی کردند هیچ کسی نمی گفت چرا صحبت نکردند ولی "وی در پایان درباره اینکه چرا نماینده چابهار کمتر از مهلت دو دقیقه‌ای خود صحبت کرده است، ‌گفت: آقای سعیدی صحبت‌هایش تمام شده بود یا اینکه نمی‌خواست مطالب بیشتری بیان کند ولی به هرحال میکروفون ایشان قطع نشده بود."
آقاي رئيس فدراسيون فوتبال شما هم برخورد بكنيد ما كه به اين برخوردها عادت كرديم داداش
جناب معاون ورزش "بوکس" و "مشت زدن" آن هم در رینگ بوکس جزء حیطه مسئولیت و دانش شما هست، تفسیر سیاسی وقایع در اینده نه!
نمیدونستم "خوشحالی کردن" هم جزو قوانین ورزش حرفه‌ای و انجام ندادنش تخلف محسوب میشه. گذشته از اون لفظ "سیاسی نکردن ورزش" داره از سمت نهادی به کار برده میشه که نزدیک به 45 سال هست که سالها ورزشکاران رو مجبور به انصراف دادن و روبرو نشدن با حریف اسراییلی میکنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
خوشحالی نکردن! نمیدانی چه کار کردن!! وهنوز نمیدانی وقتی یک کسی به تیم ملی می‌رود سرباز آن کشور هست و هر مورد داخلی را با خودنمی برد در محیط بین‌المللی
آقای یامین پور تکلیف خود را مشخص کنید. آیا تحلیل گر ورزش هستید؟ یا تحلیل گر مسایل اقتصادی و سیاسی؟ چه ارتباطی بین مسایل اروپا و ورزش و بوکس و دیگر موارد ورزشی وجود دارد؟
با عضو تیم ملی نشو یا احترام به لباسش بذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
اشتباه مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
اتفاقا احترام گذاشتند که خوشحالی نکردند ،شما کجای کارید برادر
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
تیم ملی یعنی تیم مردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
در این مواقع خوب ملی می‌شید.منافع ملی هم میدونید یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
گفتید تیم ملی یعنی متعلق به مردم و ملت
دلار 38 تومان . مسبولین کجا هستند. #
تیم ملی ساحلی چه تخلفی مرتکب شدند جز همراهی با مردم معنرض؟؟؟ پس راه اعتراض مسالمت امیز چیست؟ اینا که دیگه اغتشاشگر نبودند جایی رو هم اتیش نزدن به اموال عمومی هم خسارت نزدن.
"پرهیز از هرگونه رفتار‌های سیاسی در میادین ورزشی"
ای کاش این بند همیشه رعایت شود. بخصوص هنگام آسیب دیدگی های بد موقع، اضافه وزن ها به خاطر خوردن زیاد شام،گم کردن سالن مسابقات و ....
وضعیت ما و آمریکا مثل دو بوکسوری است که در دو راند همدیگر را زده و خسته شده‌اند؛ حالا در راند آخر چه کسی است که مشت آخر را بزند و وارث جهان شود؟ خ خ
تابناک عزیز ای کاش بخشی میگذاشتید برای مطالبه گری از سخنان بی سند تریبون داران ،تا آنها جرات نکنند دریک جامعه تکصدایی هر چه را بگن
" دشمن برای ایجاد جنگ داخلی ۲۸۰۰۰ اسلحه را در این روز‌ها وارد کشور کرده " ؟! چگونه؟
و اما در مورد آن خانم به نظر میآید نمایشی باشد از پیش ساخته. با اینحال آن جمعیت و خانمهایی که اطرافش بودند به ایشان گزندی نزدند غیر از تذکر. حال تصور کنید که اوضاع برعکس می بود مثلا یک خانم محجبه در میان افرادی که در طرفداری از بی حجابی تظاهرات کرده بودند ظاهر می شد، آیا ایشان را تیکه پاره نمی کردند؟!!!
امامان ما بسیار توصیه کرده اند که با رفتار و اعمال خودتان مبلغ ما باشید
تا وقتی گرفتار وعده ها هستیم و رفاه نسبی برای مردم برقرار نکردیم به هیچ عنوان دنبال این مسائل نباشید که بیشتر شیعه را خرابتر می کنید
به انسانیت فکر کنید که فصل مشترک همه ادیان است و اساسا در دین خدا حتی پیامبران و امامان هم فقط نقش ابلاغ را دارند و موضوع اصلی خود خدا و تسلیم خدا بودن و پایبندی به اخلاق و مناسک است که فصل مشترک همه ادیان است
و باید توجه به نفوذ دشمنان دین از طریق خود دین داشت که خطرش بیشتر از دشمنان ظاهری است
این یامین پور هم داره ادای سیاستمدارهارو درمیاره ازورزش هم که چیزی نمیدونه
آقای یامین پور: یه هشداری به آقازاده ها بده زود از اروپا در برند؟
قوه قضائيه کافيه بره جلو صرافي ها تا ببينه دلالها چطوري با کارت ديگران دلار ميخرن.
اوضاع اقتصادی مردم اینقدر بد شده که کارت ملی هویت خودشون اجاره می دن حالا یک میلیون ده میلیون مسکن بسازیدکسی پول مسکن ارزان هم نداره شکممونم به زور با سیب زمینی سری می کنیم
در واقع به پرچم و سرود جمهوری اسلامی اهانت شده نه ایران
با سلام واحترام
" سایت محترم و وزین تابناک " میدانیم که محدودیت هایی دارید .ولیکن لطفا پیام های ما را بگذارید. زیرا از سر دلسوزی است و البته نکات مهم وآموزنده ای برای مسئولین در آنها است .
ناراحتی رقص وپایکوبی نکردن ؟!
چون شعر نخوندن؟؟؟
تابناک عزیز اگر بتونید جوری برنامه ریزی کنید که هرکسی یک نظری را مکتوب کرد یه کد بهش بدهید ( یا کنار نظرات بجای اسم شخص کد بهش تعلق بگیره ) که ظرف 24 ساعت آینده بعداز بررسی انعکاس مدهیم یا خیر؟ و بعداز 24 ساعت که گذشت لطفا درکنار باکس نظرات دو باکس را طراحی کنید که یکیش کدهای پیامهای تایید و انعکاس یافته باشه که هرکسی بتونه با نگاه کردن به کدهای این باکس به نظر خودش مراجعه کنه و از مقبولیت و رای مثبت و منفی نظرش باخبر بشه و یه باکس هم مختص نظرات تایید نشده با ذکر علت درج نمایید . با تشکر . این روش به افزایش مخاطبین و جذابیت تبادل افکار و رشد فکری افراد جامعه کمک میکنه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل