بازدید 43719
سه هزار و صد و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روزنامه ایران: مولوی عبدالحمید، عامل تحریک و آشوب است / پزشکیان: نمی‌توانم از دانشجویی که فحش می‌دهد دفاع کنم / وزیر امور خارجه: پهپاد‌هایی که به روسیه داده‌ایم، مربوط به ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین است / درخواست جدید کیهان: به پلیس و بسیج اجازه برخورد پشیمان کننده با آشوبگران داده شود / بدهی خارجی ایران کم شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ۵۰ لیدر اغتشاشات از منافقین بودند /معاون سیاسی حزب موتلفه: اصلاح‌طلبان به‌ جای طلبکاری، باید پاسخگو باشند / ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه با درخواست خود دانشگاه و دانشجویان بوده /روایت خبرگزاری فارس از سود ۳۰ میلیون تومانی دلالی دلار در یک روز ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 05 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روزنامه ایران: مولوی عبدالحمید عامل تحریک و آشوب است
امروز، روزنامه دولتی ایران در گزارشی به مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان حمله کرد و او را عامل تحریک و زمینه‌ساز آشوب خواند. اظهارات دشمن‌پسند مولوی عبدالحمید، که با ولع از سوی رسانه‌های امریکایی و سعودی بازنشر شد، از جمله عوامل تحریک و زمینه‌ساز آشوب‌ها بود که تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در زاهدان و ترور تعدادی از نیرو‌های انتظامی و روحانیون شیعه در دیگر شهر‌های استان دامن زده است. روزنامه ایران در ادامه این گزارش به خطبه‌های دیروز امام جمعه زاهدان اشاره کرد و نوشت: عبدالحمید مدعی گرفتن اعتراف اجباری از اغتشاشگران و آشوبگران مسلح شد و بدون اشاره به هیچ مدرکی در این خصوص آن‌ها را معترضان سیاسی نامید و گفت: «پخش اعترافاتی که به اجبار یا با تطمیع گرفته شده جامعه را ملتهب‌تر می‌کند. ما باید بدانیم امروز چه چیزی به فروکش‌ کردن احساسات کمک می‌کند. این معترضان سیاسی را زندان نکنید؛ بلکه آن‌ها را دعوت به گفتگو کنید و اگر حرفشان خوب است، آن را بپذیرید و اگر خوب نیست، قانعشان کنید.»


پزشکیان: نمی‌توانم از دانشجویی که فحش می‌دهد دفاع کنم
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فضای ایجاد شده در دانشگاه ها و شعارهای دانشجویان گفت: ما نباید کاری کنیم که به مقدسات و باورهای گروهی فحش بدهیم. وقتی فحش می دهیم گروهی که باور و اعتقادی دارند قطعا آنها نیز ناراحت می شوند و فحش می دهند حتی اگر عده ای سنگ را هم عبادت کنند وقتی به سنگش فحش بدهیم برمی گردد به ما فحش می دهد. در نتیجه دعوا رخ می دهد که شما دیگر نمی توانید با منطق با آن آدم حرف بزنید بعد می گویید چرا اینطوری شد.

مسعود پزشکیان با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران افزود: شعارهایی که بعضی از برادران و خواهران می دهند توهین به باورها و اعتقادات گروهی دیگر است. وقتی شما توهین می کنید انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد؟ باید کاری کنیم که در دانشگاه به جای اینکه فحش بدهیم و تخریب کنیم با همدیگر حرف بزنیم. شما حتی اگر من را هم قبول نداشته باشید اشکالی ندارد که نقد کنید اما نباید به من فحش بدهید؛ این باعث همان هرج و مرجی می شود که در جامعه برخی هم به دنبال آن هستند.

وزیر امور خارجه: پهپادهایی که به روسیه داده‌ایم، مربوط به ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین است
این هیاهویی که برخی کشورهای غربی به راه انداختند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده، بخش موشکش کاملا غلط است؛ بخش پهپادش درست است و ما مقدار معدودی پهپاد، ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ۵۰ لیدر‌ اغتشاشات از منافقین بودند
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حدود ۵۰ لیدر‌ شناسایی شده در اغتشاشات اخیر کشور از منافقین بودند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر ظهر امروز در جلسه نشست تبیینی در شهرستان بیرجند با بیان اینکه اگر پای نظام و شهدا نباشیم و وظیفه هدایتگری را انجام ندهیم، اراذل و اوباش جری‌تر شده و در جامعه عربده می‌کشند و به جان و مال مردم آسیب می‌رسانند، اظهار داشت: گاهی تحریم‌ها که پیش می‌آید یا فتنه‌ای اتفاق می‌افتد تمام شبکه‌های صهیونیستی پشت جریان فتنه قرار می‌گیرند و مستکبرین عالم بلندگوی خواسته‌های افراد مشکل‌دار می‌شوند و از آن حمایت می‌کنند.طیبی‌فر افزود: پیر استعمار که از کودتای ۲۸ مرداد شلاق آن بار‌ها بر پیکره ملت ایران خورده پشت فتنه‌ها می‌ایستد؛ این‌ها هرگز به کشور خدمت نکردند که امروز دلسوز فوت یک دختر شدند. وی به فتنه‌های گوناگون در کشور اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸، ۹۲ و سایر فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور که برخی از مسئولین و افراد داخلی نیز هدایتگر آن‌ها بودند، تمام شبکه‌های استکباری پشت این جریانات قرار داشتند و آموزش‌ها و طراحی‌ها از طرف صهیونیست‌ها انجام می‌شد.

معاون سیاسی حزب موتلفه: اصلاح‌طلبان به‌ جای طلبکاری، باید پاسخگو باشند
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: در سال‌های مدیریت اصلاح طلبان مشکلات معیشتی تشدید شد و جالب است که امروز به‌جای پاسخگویی عملکردشان که وضع فعلی را ساخته‌اند، مطالبه‌گر و معترض شده‌اند.مهدی عرب صادق، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه آمریکایی دیکتاتوری نوینی را در هژمونی‌طلبی با حکمرانی دیجیتال در پیش گرفته است، گفت: نظام سلطه در این مسیر با ابزار تروریسم رسانه ای، دوقطبی سازی و تحریک گسل های اجتماعی و با ایجاد التهاب در خیابان ها، امنیت را از جامعه سلب نموده است تا تکه های پازل شوم خود در تجزیه کشور که به جای براندازی پیش گرفته، تکمیل نماید. وی افزود: مبنای حکومت نوین دیجیتالی غربی ها و امتداد صهیونیستی و سعودی آن‌ها و نوکرانشان، ادعای آزادی، بهانه حقوق بشر و تلاش بر سوژه سازی و سناریو پردازی است و در واقع تلاش می کنند با ادعای آزادی فردی، آزادی ملت ها را ذبح کنند، فلذا این ادعای آزادی فردی از سوی آن‌ها، در آنها واقع تلاش آنها بر برده داری مدرن و امپریالیسم سایبری است و اتفاقا چون آزادی ملت ها را برنمی‌تابند با ادعای آزادی، اسارت ملت ها و منافع را دنبال می‌کنند.

ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه با درخواست خود دانشگاه و دانشجویان بوده
عضو کمیسیون اجتماعی از غیر قانونی بودن ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه گفت: شرایط دانشگاه به سمتی رفت که خود دانشجوها و فضای علمی و نخبگی دانشگاه دچار آسیب می‌شدند و شرایطی را به وجود آورند، خود دانشجوها که در بسیاری از فیلم‌ها مشاهده کردید آسیب می‌دیدند و آن‌ها متقاضی بودند امنیت ما باید تأمین شود، قانون ورود نیروهای نظامی ‌و امنیتی را به دانشگاه منع کرد و این در شرایطی است که حراست و سیستم دانشگاه، حل و فصل موضاعات این چنینی را دارد؛ اما زمانی که کار از دست مجموعه‌های داخلی دانشگاه خارج شود، دستگاه‌‌های معمولی امنیتی ورود پیدا کرده و امنیت دانشجویان، اساتید، فضای فیزیکی دانشگاه را حفظ می‌کنند. بر اساس قانون اگر خود دانشگاه صلاح نداند و درخواست نداده این اتفاق نیفتاده، این ورود فقط در چند مورد خاص بوده که آن هم با درخواست خود دانشگاه و دانشجویان بوده است.

رجایی در پایان در خصوص رد تک صدایی صداوسیما در فضای فعلی جامعه افزود: صداو سیما بسیاری از برنامه‌های زنده خود را برای جریان مخالف دولت گذاشته است؛ به طور مثال، امثال کرباسچی که سال‌ها در تصویر قاب تلویزیون ایشان را ندیده بودیم می‌آیند و آنتن زنده در اختیار آنان قرار می‌دهند و همچنین بعد از آن پزشکیان و خیلی از لیدرهای جریان مخالف دولت آمدند و صحبت کردند. این فضا هم وجود دارد، ولی اینکه تصور شود این طرف باید یک جایگاه ثابت داشته باشند، اشتباه است، چون آن طرف هم ندارد. شما ببینید از دولت و یا دستگاه‌های نظامی و امنیتی ما هر روز در تلویزیون حضور دارند؟ نه نبودند. کسانی هم که در این مجموعه کار می‌کردند بیشتر جنبه‌ی تحلیلی داشتند، نه اینکه جنبه‌ی طرفداری داشته باشند، بلکه به دنبال علت یابی بودند که چرا این اتفاقات افتاد و چقدر واقعیت یا حقیقت دارد.

نسخه جمیله کدیور برای آرامش اوضاع
نمی‌توان بین سیاست‌های تبلیغاتی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، فشارهای سیاسی و جنگ اقتصادی علیه ایران و اقداماتی که در داخل برای ناراضی‌سازی عمدی مردم صورت می‌گیرد، تفکیک قائل شد. هدف مشترک، خشمگین کردن فزاینده مردم خسته و ناراضی است که روزبه‌روز فاصله خود را با استانداردهای جهانی در زمینه معیشت و زندگی معمولی بیشتر می‌بیند. هر چند اعتراضاتی که به‌حق در جریان بود، با سیاست‌های اتاق‌های جنگ رسانه‌ای با شدت و شتابی که در جهت اعمال خشونت و تخریب و تنش و اختلاف داخلی در پیش گرفت، در حال خروج از ریل، به رادیکالیزه شدن فضای اعتراضات انجامیده و در بسیاری از مواقع با مقاومت یا مخالفت طیف ساکت جامعه مواجه شده است، گسترش خشم و نفرت و خشونت متقابل که مورد تشویق رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور قرار می‌گیرد، نگران‌کننده است. حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اگر در صدد گشایش و بهبود اوضاع کشور و ملت است، تا دیر نشده باید با تدبیر، فضای رسانه‌ای داخل کشور را باز کند، از فشارهای فرهنگی و اجتماعی بر اقشار مختلف، به‌ویژه زنان و دختران و دانشجویان و دانش‌آموزان و اهل رسانه بکاهد و صدای مردم، به‌ویژه نسل جوان را بشنود، با مسئولان خاطی برخورد و آنها را برکنار کند، از اقدامات غلط گذشته معذرت‌خواهی کند و با پدیده نفوذ که تعمدا ناراضی‌سازی مردم و گسترش اعتراضات را وجهه همت خود قرار داده و با دمیدن در آتش خشم مردم در اندیشه جایگزینی خود در آینده ایرانی ویران و ضعیف است، مقابله کند.


درخواست جدید کیهان: به پلیس و بسیج اجازه برخورد پشیمان کننده با آشوبگران داده شود
در فلان نقطه گلوی پلیس را می‌برند! با چاقو به پلیس حمله می‌کنند! روی بدن پلیس بنزین می‌ریزند و جسم پاک و مطهر او را به آتش می‌کشند! پلیس را به قتل می‌رسانند! و... در همان حال تقریباً هیچ واکنش بازدارنده‌ای از پلیس مشاهده نمی‌کنند! رخداد وحشیانه پنج‌شنبه شب آشوبگران در کرج و حمله به پلیس و به خون غلتاندن آنها چگونه قابل توجیه است؟!آشوبگرانی که چند درجه وحشی‌تر از داعشی‌ها هستند، نزدیک به دو ماه است که مملکت را به آشوب کشیده‌اند، اهانت‌های آشکار به مقدسات اسلامی، اهانت به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام، حمله به حسینیه‌ها، آتش زدن قرآن، کشیدن چادر از سر زنان محجبه، آتش زدن آمبولانس‌های حامل بیمار، قتل مردم کوچه و بازار با سلاح سرد و گرم دزدی و غارت مغازه‌ها، شکنجه طلبه پاکباخته و فداکار، قتل فلان بسیجی و فلان نیروی پلیس و فلان نیروی متعهد، ترور فلان امام جماعت، سلب آرامش و آسایش مردم در این نقطه و آن نقطه و ... تساهل در مقابل این همه اقدامات وحشیانه چگونه قابل توجیه است؟! نیروی انتظامی و بسیج بارها نشان داده‌اند که مرد میدان‌های سخت و پایان‌بخش روزهای بد حادثه هستند و پرسش این است که چرا به آنها اجازه برخورد پشیمان‌کننده با آشوبگران و متجاوزان به جان و مال و ناموس مردم داده نمی‌شود؟!

روایت خبرگزاری فارس از سود ۳۰ میلیون تومانی دلالی دلار در یک روز
فارس نوشت: یکی از صرافان میدان فردوسی می‌گوید: فروش سهمیه‌ای ارز با کارت ملی به هیچ وجه در این شرایط منطقی نیست و ضرورت دارد بانک مرکزی، هرچه سریع‌تر عرضه ارز با کارت ملی را متوقف کند، زیرا با افزایش زیاد فاصله ارز توافقی و ارز غیر رسمی،  درواقع مشوقی برای سودجویان ایجاد می‌شود که با ایجاد تقاضا‌های کاذب، نوسانات ارزی ایجاد کنند. کارشناسان هم بار‌ها هشدار داده‌اند، یکی از دلایل افزایش قیمت ارز در شرایطی که عرضه ارز بیش از تقاضای واقعی آن در بازار است، فعالیت دلالان ارزی در کف خیابان و گاوبندی آن‌ها برای افزایش قیمت ارز به بهای کسب سود‌های بادآورده بیشتر است. در این شرایط که عرضه ارز با کارت ملی به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود، هر دلال به طور متوسط روزانه سهمیه ۵ تا ۱۰ نفر را خریداری می‌کند و از محل کارت ملی هر نفر حدود ۴ میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورد؛ یعنی یک دلال به طور متوسط روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان سود دلالی و در واقع رانت به دست می‌آورد.

زیان ۲ هزار میلیاردی مخابرات
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته است، ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران در سالیان گذشته منجر به زیان‌ده شدن این شرکت شده و به گفته رئیس هیات مدیره مخابرات در سال مالی ۱۴۰۰ زیان مخابرات از ۲ هزار میلیارد تومان گذشته است.

رستم قاسمی: شرایط اجاره‌بها مردم را اذیت کرد
قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار میلیون مسکن در این دولت قرار است ساخته شود و تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی ۱.۵ میلیون واحد در دست اجرا داریم که امیدواریم تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد، ادامه داد: شرایط اجاره‌بها امسال مردم را اذیت کرده؛ لذا باید عرضه را اضافه و مسکن را تولید تا اجاره‌ها کاهش یابد. سیاست ما این است که در شهر‌هایی که زمین داریم به صورت ویلایی به مردم واگذار شود و به مردم هم وام می‌دهیم تا مسکن تدریجی بسازند. سیاست ما این است در هر جایی که باشد حداقل باید یک طبقه به مردم تحویل دهیم تا نیاز‌های خود را برطرف کنند.

بدهی خارجی ایران کم شد
حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار نشان می‌دهد، میزان بدهی‌های خارجی ایران در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار (که ۱۷.۴۲ درصد) کاهش یافته است. همچنین میزان بدهی خارجی کشور در پایان مردادماه سال گذشته ۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بوده که براساس آمار بانک مرکزی مردادماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۸.۹ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران: نمی‌توان قرارداد‌های بین‌المللی ۲۰ سال پیش را الگو قرار داد
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نمی‌توان قرارداد‌های بین‌المللی ۲۰ سال پیش را هنوز به عنوان یک الگو در تجارت مورد توجه قرار دهیم؛ بنابراین، توجه به قرارداد‌ها با توجه به شرایط جدید و توجه به آن‌ها در مناسبات اقتصادی باید بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: مساله داوری در قرارداد‌های بین‌المللی بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است و خیلی وقت‌ها با اختلافات تجاری مواجه هستیم بین تجار ما و سایر کشور‌ها که البته در برخی اصلا قراردادی وجود ندارد که در مورد آن نمی‌توان اقدامی انجام داد و در بسیاری از موارد که قرارداد وجود دارد، نحوه اختلاف را در قرارداد‌های تجاری مورد توجه قرار نمی‌دهند و مساله داوری را در موضوع داوری‌ها مدنظر قرار نمی‌دهند، بنابراین کار حل و فصل قرارداد‌های بسیار سخت می‌شود. شافعی با بیان اینکه کارشناسان روش‌های جدید را ارائه می‌کنند بیان داشت: در مسیر فعلی و آینده نمی‌توان به روش‌های گذشته در قرارداد‌های بین‌المللی تکیه کرد و فعالان اقتصادی باید شرایط روز را در قرارداد‌های بین‌المللی مورد توجه قرار دهند، مخصوصا در شرایط فعلی که در اقتصاد ایران در شرایط تحریم است، باید ویژگی‌های خاصی در قرارداد‌ها مورد توجه قرار گیرد.  

هزینه ۹۲ میلیونی برای گرفتن وام مسکن
هزینه خرید اوراق مسکن نسبت به هفته قبل افزایش یافته است، به گونه‌ای که این نرخ برای مجرد‌های تهرانی حدود دو میلیون تومان و برای متاهل‌ها بیش از سه میلیون تومان بیشتر شده است. زوج‌های تهرانی بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند. در صورتی که این هزینه هفته قبل ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان بود که افزایش بیش از سه میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

معاون وزیر خارجه: می‌توانیم پای مرغ به چین صادر کنیم
صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه صادرات ایران به چین به ۷ میلیون دلار به غیر از نفت رسیده تصریح کرد: برای صادرات مرکبات، سیب، زعفران، محصولات لبنی و پای مرغ توافق شده است؛ صادرات سیب، زعفران و مرکبات اکنون در جریان است و تفاهمنامه صادرات محصولات لبنی هفته بعد امضا خواهد شد و همچنین بعد از شش ماه می‌توانیم پای مرغ را مستقیم به این کشور صادر کنیم. ایران آمادگی دارد که سالانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ را به کشور چین صادر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۸۴
دموکراسی یعنی این حتی در آمریکا مولوی عبدالحمید چنین اجازه ای ندارد و سریعاً بازداشت می‌شود به جرم ضد امنیت ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
چرا دروغ میگی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
چند وقت امریکا بودی پروفسور؟؟؟ طرف میره جلو کاخ سفید اعتراض میکنه کاری به کارش ندارن. این بنده خدا که فقط حرف دل مردمو زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
پس باید زندانهای آمریکا جای سوزن انداختن نداشته باشه !!
همه طلبکاران به غیر از مردم ...که همیشه بدهکار اند...
از دادگستری استان میخواهیم قاطعانه با حمید اسماعیل زهی برخورد کنه
این شخصی علنا دارد هر حرفی که در ان شبکه ای که وهابی تاسیس کرده میزنند را در نماز جمعه زاهدان تکرار می کند امنیتی ها دقیقا دارید چی کار می کنید؟
اینقدر که نگران ایران هستید و نسخه می‌دهید اول رفراندم زیر نظر سازمان در عربستان و یا همین انگلیس که این شبکه در آن هست برگزار کنند تا مردم آنها حکومت موروثی را می خواهند یا نه! یا در مورد زنان که اینقدر پرت.... یا حمله به پاسگاه در زاهدان....!
زیان ۲ هزار میلیاردی مخابرات) از زمان واگذاری به از ما بهترون شرکتی که کمک به بودجه و پرداخت حقوق فرهنگیان را میکرد به این روز و فلاکت افتاد !!!و هزاران میلیارد از اموال و ساختمانها و زمینهایش را از ما بهترون مدعی و همه کاره هیچکاره فروختند
الان می آیند و می‌گویند دروغ گفتید و سلاح دادید خخخخه
جهت اطلاع کسی سلاح برای جنگ با اوکراین نفروخته و همین را تکذیب می کردن
عنوان انتخابی تابناک در مورد خبر روزنامه ایران که از فعل زمان حال استفاده کرده خبر آن روزنامه را که از فعل گذشته استفاده کرده تحریف کرده است.
ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه با درخواست خود دانشگاه و دانشجویان بوده) مرسی !!! مرسی !!! خیلی مرسی !!!
این چه آمار و اعداد غلطی است که می نویسید مثلا نوشتین معاون اقتصادی امور خارجه گفته ما سالیانه ۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی به چین داریم این احتمالا ۷ میلیارد دلاره نه ۷ میلیون یا می تونیم سالیانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن مای مرغ به چین صادر کنیم واین احتمالا کیلو است ونه تن .مگه در کشور ما سالیانه چقدر مرغ تولید میشه که ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ صادر می کنیم . تابناک گندشو در آورده لطفا یک زحمتی بخ خودتون بدین و این مطالب را حداقل یک بار چک کنین من بجای تابناک بودم کسی که این نوع خبرها را می نویسه اخراج میکردم
با شریعتمداری موافقم.در اون صورت حق دفاع مشروع رو برای خودمون قائل هستیم
قبلا که ادعا می کردید پهپاد به روسیه ندادید؟؟؟؟ چطور شد یادتون افتاد پهپاد دادید؟ آن هم پیش از تجاوز روسیه به اوکراین؟ یعنی پوتین پیش از تجاوز به اوکراین که غرق در حماقت و غرور بود و فکر می کرد یک روزه کیف را اشغال می کند به فکر خرید پهپاد از شما بود؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
همکاری ایران با روسیه خیلی وقت بوده و روسیه در پهپاد ضعیف هست
روزنامه ایران:مولوی عبدالحمید عامل تحریک وآشوب است) بحای این اسمون ریسمونا عوامل کشتن نمازگزاران که در مصلا مردم را کشتند چرا معرفی و مجازات نمی شه !!!
دقیقا و اگر هم نمی خواهید این مزدوران جمع کنید خود مردم که انقلاب را نگه داشتند خودشان بساط این ها جمع خواهند کرد
حق ندارید به مولوی عبدالحمید بی احترامی کنید.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
کسی بی احترامی نکرد. ولی این حق برای نظام محفوظه که با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد کنه.
جهت اطلاع شما کارشناس محترم اقتصاد ایران حرکت سینوسی دارد و بدتر نشده بلکه چندسال سرکوب کالاهای استراتژیکی همچون دلار و بنزین انجام می‌دهند درحالی که تورم بالا داذیم و به ظاهر اقتصاد بهتر می شود و حقوق ها بیشتر می شود و وقتی فنرش خوب جمع شد آن سرکوب باز دوباره بر می‌گردد به روال قبلی هم آن کالاها و هم اقتصاد
مولوی عبدالحمید خواستار برگزاری رفراندوم شده .
چیزی که خیلیا درخواست دارن .
ای کسانی که الان دارید دلار می‌خرید آگاه باشید که دارید دل دشمنان انقلاب را شاد می‌کنید.
کجای حرفای عبدالحمید تحریک کننده بوده ؟!!!
حق را بپذیر هرچند برایت تلخ باشد .
علی ع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
خودت را به خواب نزن
روزنامه كيهان : به پليس و بسيج اجازه بر خورد پشيمان كننده با آشوبگران داده شود !!
---------------------------------------
به نظرم اغتشاش و آشوبگري بايد از سرِدل پُر و سيري باشه ، به احتمال زياد اغتشاشگر از خوشي زياد دست به اغتشاش ميزنه و به عبارت ديگر خوشي زده زير دلشان !! خدا رحمت كنه مرحومه والده ، هميشه مي گفت : « شكم كه سير شد ، آدمي مست هم ميكنه » !! ...اما اعتراض كاملاً بر عكس اينه !
-- بسيار خب ! خدا والده تان هم رحمت كنه ! حالا بايد نا آرامي ها را اغتشاش بناميم يا اعتراض ؟
-- خب بستگي داره ! بستگي به اين داره كه مثلاً روزنامه كيهان باشيم يا مثلاً روزنامه اطلاعات !!
-- عجب ! .. صحيح !
اتفاقا تمام چیزهایی که کیهان گفت به خاطر همین اجازه برخورد پشیمان‌کننده است که قبلا صادر شده.
باهنر گفته :
در اصل ۱۷۷ قانون اساسی مطرح شده که هر ۱۰ سال میتوان قوانین رو در جهت خواست مردم اصلاح کرد و قانون اساسی فعلی هم آیه قرآن نیست
استاد مسلم مکالمه زبان انگلیسی ! :-)
تا دیروز که اصلا میگفتی پهپاد ندادی !!!
این مولوی مگه شاعر نبود؟! این مولوی مگه در قرن ۷ نمی‌زیست؟!
معاون وزير خارجه : مي توانيم پاي مرغ به چين صادر كنيم !! و صادرات غير نفتي ايران به چين به ٧ ميليون دلار رسيده است !
-- فقط ٧ ميليون دلار ؟ ... پاي مرغ ؟
-- پس « بدون شرح » !!
درغ و باز هم دروغ !
تا وقتی که مردم از توی خیابون نرن سر کاراشون دلار سیر صعودی دارد.
روزنامه ایران متاسفم واست
پای مرغهامونم باید بدیم چین
مولوی اختشاشگر !!!!!
مولوی عبدالحمید فرمودند که رفراندوم برگزار کنید
این که اغتشاش نیست
اگر با کیهان باشه همه ملت حکم تکفیر و محاربه دارند، مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
تجربه ثابت کرده، اگر کیهان نظری میده، به سرعت عملی میشه. چرا؟!!!
حسن روحانی دقیقا کجایی که ببینی این دولت ۶ کلاسه طی یکسال دلار ۲۵ هزاری رو به ۳۵ رسونده و سکه ۹ میلیونی رو ۱۶ میلیون ؟؟؟؟ خدا رحم کرد دولت ارز ۴۲۰۰ نمیده که دولت خیلی راحت باید دلار ۲۵ هزار تومان رو تک نرخی میکرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
نگران نباش دلار را مانند این 10 برابر نمی کنند
تا الان انواع بد مسکنی در ایران رو دیدیم اینایی که در خبرها شنیدیم پشت بام خوابی کارتن خوابی چادر خوابی گور خوابی نخاله خوابی کانکس راه پله غارنشینی اطراف جیرفت کرمان کپرنشینی خوابیدن در صندوق عقب ماشین آخرین مورد شمشادخوابی اطراف تهران بود که زنان و مردانی در شمشادهای کنار خیابان خوابیده بودند
صادرات پای مرغ،،، فردا کیهان تیتر میزنه ،، جهان زیر پای مرغ ،،،،
بیدار شید دلار 37 شد
شریعتمداری یکی از عوامل تشدید و تحریک مردم .
شما که تا الان انکار میکردید۰ سرنوشت خود را با پوتین گره زده اید۰
هرکسی که حرف حق و حقیقت رو بزنه عامل خارجی و عامل تشویش مردمه نه؟!!!
آقای مولوی عبدالحمید حاضر است که رفراندوم کند و ببیند چن درصد زنان و مردان بلوچ با چند همسری موافق هستند
و تشویق به زن سوم و چهارم نکند.
عالم و ادم مسئول شورش و اغتشاش هستند غیر از اعمال خودتان!!!!
آشوب و اعتراض خرابکارانه بیشتر درب انتقاد را می بندد تا اینکه بخواهد اصلاح کند و فقط این امنیتی که دست و پاشکسته در کشور وجود دارد را از بین می برد

باید مسئولین را با تیغ انتقاد و اعتراض سالم به راه راست هدایت کرد و نگذاشت از روش های درست منحرف شود
هر نهاد حاکمیتی که از پول بیت المال ارتزاق می کند هم باید شفاف باشد و هم مورد انتقاد و اعتراض مردم قرار داشته و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند
نهادهای امنیتی هم فقط در قسمت های امنیتی و غیر اقتصادیش بحث محرمانگی مطرح است و آنهم باید بطور کامل مستند شود و برای آن تاریخ وضع شود که پس از انقضای آن علنی و شفاف شود
این چیزی است که در همه کشورها متداول و هیچ چیز در پرده انحصار و غیر شفافیت نیست و حتی برخی موضوعات امنیتی برای خودش تاریخ انقضای محرمانگی وجود دارد
در نظام پولی سالم مدیریت پول در یک نقطه مشخص انجام می شود و هر بانک برای خودش دم و دستگاه نظام پولی مجزا ندارد
بانک فقط مسئول تراکنش ها و پرداخت و خدمات پرداخت و دریافت و اعتبار سنجی و اعتباردهی هستند و زیرساخت نظام پولی باید در بانک مرکزی انجام شود
اساسا موضوع مسخره ای است که هر بانک برای خودش سود دهی و سودگیری مجزا تعریف و در نظام پولی کشور دخالت کند
تمام پول ها باید وارد بانک مرکزی شوند و در آنجا مشخص شود چه سودی به آنها تعلق می گیرد و تا چه مقدار باید در تولید و چه مقدار در وام ها خرج شود و باید یک شورایی وجود داشته باشد که بانک ها در آن عضو باشند
چیزی که بانک ها از همدیگر متفاوت و در امتیازات آن دخیل است مقدار پولی است که جذب می کنند و مقدار خدمات خوبی که به مشتری می دهند و از اساس غلط است که هر بانک برای خودش مقدار سود معین کند هم در دادن سپرده و هم در دادن وام
قطعا اینطور نبوده که پوتین شب بخوابد و صبح بیدار شود و دستور جنگ بدهد. حداقل یک سال قبل تر و شاید هم بیشتر این تصمیم را داشته بنابراین از آن زمان در تدارک تجهیزات بود حالا اگر شما به عنوان وزیر خارجه اینرا تشخیص ندادید به هوش و ذکاوت شما بر می گرده یا اینکه این مسنله را خوب می دانید ولی فکر می کنید مردم یک عده...هستند و هر چی شما بگوئید باور می کنند
دلار ۳۶۵۰۰....از خواب کی میخواین بیدار شین....اقتصاد نابود داره میشه
زلنسکی در جواب امیر عبدلاهیان گفته :
تحویل پهپاد از طرف ایران به روسیه محدود نیست و ما روزانه بیشتر از ۱۰ عدد از پهپادها رو سرنگون میکنیم
۳۰۰ میلیون تن پای مرغ ؟؟؟؟خاک هم نمیتونین اینقدر صادر کنیم مگه اصلا چقدر مرغ تولید میکنیم
میتوانیم پای مرغ به چین صادر کنیم ، آخی سی روزگارم
تنها کسی که واقعیت امروز ایران را صادقانه و بدون واهمه بیان میکند، جناب مولوی عبدالحمید هستند.
یکی از مضرات خارج نشینی فرزندان مسئولین این است که براحتی به بیت المال چوب حراج می زنند و ارز کشور را با ترفند های قانونی و کارت ملی ارزان تر از قیمت واقعی در می آورند تا بهتر بتوانند در آنجا توسط فرزندانشان سرمایه گذاری کنند چون در ایران قانون به اندازه کافی به آنها اجازه سرمایه گذاری نمی دهد
باید این یارانه دلاری از کشور برداشته شود و تبدیل به یارانه ریالی شود و در جایی پرداخت شود که اطمینان کافی وجود دارد که به مصرف کننده واقعی می رسد
روستایی بیچاره چه گناهی دارد که از پول و ارزی که متعلق به او هم است وارد جیب فرزند مسئول خارج نشین شود
دادن ارز یارانه ای با کارت ملی!! تا کی بی سوادی در اقتصاد تا کی از جیب بیت المال برای خارج نشینی خرج کردن تا کی ارز کشور برای فرار نخبگان خرج شود در کدام کشور توسعه یافته ای چنین چیزهایی رواج دارد
تو را به خدا جای خساست و بخشندگی در بیت المال را عوض کنید
در بیت المال بخصوص ارز باید برای موضوع رانت خواری و دلالی و انحصار خسیس بود اما برای رفاه مردم و ساخت زیرساخت ها بخشنده بود البته نه بخشنده ای که باعث اختلاس شود بلکه باعث بالا رفتن کمیت و کیفیت خدمات و رفاه مردم شود
کیهان مگر تا کنون برادران انتظامی و بسیجی تماشاگر بودند
جناب معاون وزیر محترم خارجه با توجه به اینکه هر مرغ دوپا بیشتر ندارد واگر وزن هرجفت پای مرغ 300 گرم باشد میدانید چند میلیارد مرغ باید تولید شود؟؟؟ کافیست 150 میلیون تن را به گرم تبدیل کنید.....اصلا خودتان حساب کنید:)
اقای حزب موتلفه شما چه زمانی پاسخگو خواهید بود؟
در بلوچستان محرومیت بیداد میکنه . جایی که هر روز چند جوان در حین سوخت کشی در اتش میسوزن
تابناک
جرآت انتشار نظر خوانندگان را نداری قسمت انتشار نظرات را حذف کن!!!!!
پس اعتراف کردین ماهها قبل پهپاد دادین ، روسیه خودش نداشت ؟ یامیخواست با برنامه ریزی قبلی شمارو هم درگیر کنه ؟
یا خودتون میدونستین انجام دادین
هیچ انسانی دخالت در زندگی شخصی قبول نمیکنه در یکسال اخیر تریبون دارها حرفهای نامرتبط عصبانی کننده بسیار زدند
نسخه تجویز کردن درحالیکه نسخشون برعکس جواب داده
کمتر حرف بزنین و به مشکلات مردم رسیدگی کنین
شما با همین تیترتون که بیشتر عامل تحریک هستید... مولوی همیشه از زبان همه ایرانیان صحبت کرده و این قابل تقدیر است.
حزب موتلفه واقعا با چه رویی تقصیر ات اوضاع فلاکت بار اقتصادی را به گردن دولت اصلاح طلبان می اندازد ؟

که در بدترین شرایط اقتصادی و ارزانترین قیمت نفت و بالاترین نرخ تورم ۴۵ درصد
، خاتمی دولت را از مرحوم هاشمی اصولگرا تحویل گرفت

و در بهترین شرایط با تورم ۷ درصد و کمترین نرخ بیکاری و پس انداز ۱۵ میلیارد دلاری و تثبیت نرخ دلار و طلا و مواد غذایی و خدمات به احمدی نژاد اصولگرا تحویل داد .

لطفا حداقل انصاف را رعایت کنید و آزاده باشید
کیهان بازهم علاقه مند به تقسیم مردم به خوب و بد است،جناب شریعتمداری از زمستان سرد وسخت اروپا چه خبر؟؟؟
حرفهای عبداحمید منطقیه و تحریک آمیز و آشوب طلبانه نیست اگر همین هایی که نوشتید رو گفته باشه .
مردم خوشی زده زیر دلشون که اعتراض می کنند
الان من برای افزایش دلار هر روز چندین میلیون سود می کنم
ساختمانها و اموالم هر روز گرانتر می شود.اصلا نیاز به کار کردن ندارم
حتی اگر جنسی هم نفروشم سود بیشتری بدست می اورم
معاون سیاسی حزب موتلفه: اصلاح‌طلبان به‌ جای طلبکاری، باید پاسخگو باشند
قاسمی هنوز وزیره؟ هر جای دنیا می بودیم یا برکنار میشد یا استعفا میداد
فتنه ی 92؟؟؟؟؟؟؟؟جناب جانشین چی میفرمودین در بیرجند؟؟؟ لطفا واضحتر، چون تا حالا فتنه ی 92 رو نشنیدم، نکنه منظورتون انتخابات ریاست جمهوری منجر به انتخاب روحانی بوده؟؟؟؟
علاوه بر اعتراضات قبلی،‌ نحوه برخورد با اعتراضات فعلی موج دیگری از اعتراضات را بر انگیخته است.. و اقعا مردم انتظار این صحنه ها را نداشتند.
اقای پزشکیان تو از خودت نمی تونی دفاع کنی .حرف نزن
300میلیون تن پای مرغ که صادر میشه چین . اشتباه نیست 300 میلیون عدد نبوده
روزنامه ایران تهمت می زند
تسنیم هم با روزنامه ایران هم سو است و هر دو وابسته .
اقای پزشکیان کسی از شما دفاع و حمایت خواست؟
خسته نباشی دلاور شیر مادر حلالت که بفکر صادرات پای مرغ هستی اما کاری نکنید که پای مرغ هم دیگر گیر مردم نیاد
جناب آقای صفری معاونت محترم اقتصادی وزیر خارجه:
۱۵۰ تا۳۰۰ میلیون تن پای مرغ در سال یعنی ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیون تن مرغ یعنی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد عدد مرغ .
یعنی سرانه سالانه هر ایرانی ۱۲۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ عدد مرغ!!!
آیا ظرفیت تولید این تعداد در کشور هست ؟
من در چین سالها خدمت شما و دوستان دیگر بوده ام . اگر پاسخ سوال قبل مثبت هست و ما چنین ظرفیتی داریم ، قیمت هر کیلو پای مرغ در چین حدود بیست یوان یعنی حدود سه دلار هست ، صادرات ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ حتی. اگر قیمت هر کیلو پای مرغ صادراتی نیم دلار هم باشد ، باید بتوانیم ۷۵ میلیارد تا ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات فقط از پای مرغ داشته باشیم نه ۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی فرمایش شما که آن هم شامل همه چیز هست .
برادر عزیز چرا مسیولین ما این همه نسنجیده حرف می زنند؟
چرا حرف زیاد می زنیم و زیادی حرف می زنیم ؟
مگر امام علی علیه السلام در بیان متقین نمی فرمایند آنها بیش از آنکه حرف بزنند گوش می دهند؟ مگر هم ایشان در بیان مشخصات یکی از بهترین دوستانشان نفرمودند ، یکی از مشخصات او این بود که بیشتر اوقات صامت و ساکت بود؟
خدا کند فردا اصلاح کنید و بفرمایید منظورمان مثلا ۱۵۰ تا ۳۰۰ تن بوده .
واقعا جالبه یک کیلو تریاک افغانستان معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم زرشک تازه خراسان ؟؟؟ میدونید معادل ۳۹ دصد درآمد نفتی کشور فقط پول سرازیر افغانستان و در جیب دلالان و مصارف دارویی کشور میشه، در حالی در بیشتر مناطق کشور قابل کشت هست؟؟ گرانی مواد سنتی به شدت مصرف روانگردان‌ها و مواد صنعتی رو بالا برده و روزی چند صد نفر میمیرن بخصوص از روزی که یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی رییسی برقرار شده خیلی از خانواده های فقیر و معتاد بجای اینکه پول رو خرج نان و پنیر خانواده کنند خرج مواد می‌کنند و قیمت ۵ برابر شده از ۴ماه پیش ؟؟ این هم از دستاوردهای بزرگ ابراهیم رییسی؟؟ آقای رییسی تا دیر نشده این پول پرقدرت رو حذف کن و به تولید کننده بده به شرط آنکه قیمتها رو به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند؟؟
پای مرغ هم صادراتی شد.
بنده صحبتهای ایشان را با دقت گوش کردم و به عقیده بنده اگر صحبتهای مولوی عبدالحمید را از تلویزیون سراسری ایران پخش کنند، خواهید دید که همه اش از اتحاد شیعه و سنی و از اتحاد کشور یکپارچه ایران صحبت کرد. فقط اتحاد بود و بهتر از صحبتهای بیشتر کسانی بود که الان در تلویزیون صحبت از دو دستگی و تفرقه می‌کنند.
من برخی از این معترضان رو میبینم نسبت به آینده ایران دلسرد میشم. کی ما انقدر بی ادب بودیم که نخبه هامون چنین فحشهایی رو بعنوان شعار سیاسی بدن؟ کی انقدر خشونت داشتیم که توی تظاهراتهامون بریزن و ماموران رو به قصد کشت بزنن؟ کی انقدر سطحی بودیم که شعارهامون انقدر سطحش پایین باشه؟
ما خیلی مشکلات داشتیم و داریم اما حداقل یک فرهنگ غنی چندهزار ساله داشتیم که درسته عیبهایی داشت که باید اصلاح بشه اما نکات مثبت هم زیاد داشت. به نظر میاد برخی از نسل جدید هویتشون رو تاحدی از دست دادن و یک شکل از فرهنگ غرب رو اونهم به شکل سطحی به خودشون گرفتند. در واقع مهمترین چیزی که داشتیم رو هم داریم از دست میدیم. شاید هم من دارم اشتباه میکنم اما متاسفانه امید زیادی هم ندارم.
به مدیرعامل مخابرات
اگه توی این سالها زیان ده بودید چرا دو دستی چسبیدید و اجازه ندادید به کسی دیگه واگذار بشه؟
ظاهرا خصوصی هستید و باید وقتی ضرر ده هستید ولش کنید برید دنبال کارتون
بالاخره به جناب وزیر امور خارجه اطلاعات درست رسید که پهپاد به روسیه دادیم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلار همچنان می تازد.
دولت کجاست تا تدبیر کند
یارو میخاد پای مرغ صادر کنه ببین چه افتخار میکنه متاسفم برای صادارات این کشور
یک پای مرغی گیر میومد اونهم از دست رفت
پس بهش حمله بکن پزشکیان!!!
۳۰۰ میلیون تن؟؟؟
واقعا اظهار نظرهای این روزها مردم را بیشتر نا امید و خشمگین میکند
مولوی عبدالحمید بعنوان امام جمعه و مرشد مردم اهل تسنن زاهدان ، به وطیفه قانونی و شرعی و اخلاقی انسانی خودش اقدام کرده است

و دادخواهی او ، که با زبانی نرم و آرام و مودبانه از مسولان مربوطه خواست

تا مسببان کشتار دهها نفر از مردم فلکزده زاهدان را که در فشار و سختی مضاعف قرار دارند

قطعا حداقل کاری بود که در شرایط بشدت نگران کننده میتوانست ابراز کند و کاملا حق با اوست
اینکه نوشته آید ،صادرات ایران به چین به غیر از نفت 7میلیون دلار رسیده اشتباه است چون رقم بسیار پایینی است. و اینکه می گویید ایران می تواندسالانه 300میلیون تن پای مرغ به چین صادر کند غیر ممکن است یک کم به اعدادی که می نویسید دقت کنید به نظر من کل کشورهایی جهان هم نمی توانند در یکسال 300میلیون تن پای مرغ تولید کنند.
رجایی عضو کمیسیون اجتماعی: ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه با درخواست خود دانشگاه و دانشجویان بوده
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب؟؟؟؟؟
اگر آقای رئیسی 8 سال رئیس جمهور باشه با این روند دلار را 500 هزار تومان تحویل خواهد داد
شاید الان بخندید و براتون عجیب باشه ولی واقعیته
(8)^1.4×35,000
میشه 530 هزار تومان
۱۵۰ تا ۳۰ میلیون تن پای مرغ!! مگه داریم، مگه میشه؟!همه پرنده های جهان هم اینقدر پا ندارند :(
روزنامه ایران و امثالهم دارن بین سنی و شیعه اختلاف میندازن.این به نفع هیچکس نیست و دودش به چشم همه کشور میرود.
یکمم از نرخ ارز بنویس!
چه وضعیه واقعا؟!
مولوی عبد الحمید طبق آیه 60 سوره نساء به قرآن ایمان ندارد. چون می خواهد ناظر بین المللی (کفار) برای رفراندوم خود خوانده اش بیاورد.
خانم کدبور حال اقای محاجرانی و سرکار در انگلیس خوبه اشالله؟! اقازاده چطورند؟ درامد ایشان در ایران کفاف خرج فرنگ را میده اشالله؟!
ماه هشتم هم به نیمه رسید و خبری از معوقات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نشد!!
خلاصه خطبه های نماز جمعه 25خرداد 1397 را به نویسنده روزنامه ایران نشان دهید.
مولوی عبدالحمید: شرایط باید برای حضور زنان اهل سنت در نماز عید فراهم شود؛ چرا كه در حیات طیبه پیامبر اسلام (ص) نیز خواهران در نماز عید فطر حاضر می شدند.
آیا نویسنده این اظهار نظر را دیده و خود را به تغافل زده؟
* چرا روزنامه دولت فقدان شأنیت علمی در نویسنده را برای نقد نظرات فقهی مولوی عبدالحمید، نادیده گرفته است؟ * بحث بر فتوا یک بحث کاملا علمی است و نقد کننده حتما باید شأنیت علمیِ همطراز با صاحب فتوی یا سابقه پژوهشی کافی در موضوع داشته باشد تا نقدش قابل انتشار عمومی در جراید باشد.
ضمنا در همین خطبه در سال 1397، عبدالحمید موضوع بازنگری قانون اساسی را مطرح کرده و هیچ واکنش منفی ای به دنبال نداشته است.
چرا از اول حقیقت را نگفتید ؟
پس چرا تکذیب می کردید؟؟!
چرا تا آخر پای تکذیب نایستادید ؟!
چرا بهانه به دست دشمن می دید ؟؟!
واقعا چرا؟؟!!!!چرا ؟؟!
ایران آمادگی دارد که سالانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ را به کشور چین صادر کند. یعنی 300 میلیارد کیلو ؟ و اگر هر کیلو حتی 10 سنت باشد می شود 30 میلیارد دلار آخه بابا یه ماشین حساب همراه داشته باشید ؟ مردم عدد می شناسند
۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ؟؟؟؟ نکنه منظورش ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون عدد پای مرغ بوده.
اصلاح طللبان هیچ مواضع خاصی ندارن عملا ازدوررسیاست خارج هستن
آقای رستم خان قاسمی، اجاره بها مردم را اذیت نکرد، بیچاره کرد. کجایی ؟
وزیر خارجه رو برکنار کنید که با حرفهای ضد و نقیضی که میزند مشکل برای کشور ایجاد خواهد کرد!
چقدر دفاع پزشکیان از دانشجویانی که مودب بودند موثر بوده !!!!!
پزشکیان !
لازم نیست تو از کسی دفاع کنی
دانشجو به دفاع تو نیاز نداره .
حواست به حقوق و مزایات باشه
تا دیروز که کلا تحویل پهپاد رو تکذیب میکردید
پزشکیان نیز گاهی به نعل میزند و گاهی به میخ
معلوم نیست چند چنده با خودش
روزنامه ایران و کیهان کیلویی چند ؟
"معاون وزیر خارجه: می‌توانیم پای مرغ به چین صادر کنیم" بدون شرح
حسین شریعتمداری فیش حقوق و مزایای دریافتی اش رو ننتشر کنه اگه راست میگه
عجب! تا چند روز پیش کلا دادن پهباد به روسیه را تکذیب می کردید حالا می گید قبل از جنگ پهباد دادیم ولی موشک ندادیم. احتمالا چند روز بعد اعتراف می کنید موشک ها را هم دادید ولی قبل از جنگ.
امیر عبدالهیان داستان گوی خوبی نیست
روزنامه ایران

یک نفر امد و حرف راست گفت ناراحت شدید
البته عجیب نیست که هیچ نظری را منتشر نکنی ولی انصافا این سخنان معاون دیپلماسی وزارت خارجه در مورد صادرات پلی مرغ دست کمی از سخنان گهربار رییسش در مورد صادرات پهباد نداره...بابا کل تولید مرغ ایرات سالانه۳میلیون تن نیست چطوری سیصد میلیون تن پاش رو میخواهید صادر کنید....روزنامه هم روزنامه های زملن قدیم
درخواست جدید کیهان: به پلیس و بسیج اجازه برخورد پشیمان کننده با آشوبگران داده شود.....!!! کیهان دیگه به درد تمیز کردن شیشه هم نمی خوره!
بابا وضع اقتصاد رو درست کنید بیشتر مسایل حل میشه به فکر مردم و مملکت باشید
ضرر مخابرات؟؟؟؟اینهمه بسته ی اینترنت موبایل میخرم و آخرش نصفش میمونه و میسوزه وبه دلیل فیلترینگ قادر به استفادش نیستم.بسته ی حجم کم هم که بخرم خیلی عجیب زود تموم میشه درحالیکه بارها امتحان کردم دریک بازه زمانی ثابت که بسته ی اینترنت حجم بالا خریدم اصلا اون اندازه مصرف نداشتم.هرماه اینهمه هزینه اینترنت میدم ونصفش استفاده نمیشه و دود میشه.موارد مشابه زیادن.اونوقت ضرر میکنه مخابرات؟؟؟؟
جناب وزیر خارجه
با مشارکت در جنگ اوکراین بهانه را برای اخذ خسات جنگ از ایران را فراهم آوردید
این خط این نشان
پلیس باید اقتدار کامل داشته باشد ، چرا بهش قدرت نمی‌دهید ؟
لطفا یکی جواب دهد هر کسی مخالفت کرد یا انتقاد کرد دشمن است ؟
آقای پزشکیان شما و بقیه مجلسیان اصلا در حد و اندازه یی نیستید که بخواهید از کسی دفاع کنید یکبار سر انگشتی حساب کنید ببینید کدام سازمان یا ارگان از شما حرف شنوی دارند
آقای کیهان !
اگر اجازه برخورد بدهند ، جنگ داخلی راه می افته !
اگر فکر بهتری به ذهنت می رسه بگو تا دیر نشده
با سلام واحترام فراوان

"مطالب روزنامه ایران ، درخصوص امام جمعه محترم زاهدان شرم آور، وبرخلاف مصالح مسلمانان و کشور است که تاکید بر حفظ وحدت اسلامی است."
هفته قبل پس از سخنرانی هم یک عده به خیابان ریختن واموال عمومی ومردم را تخریب کردند...فقط وفقط هم اموال شیعیان زاهدان را تخریب می کنند وبه آتش می کشندفلذا جهت دهی شده وتحریک آمیزاست ...بیش از این ضعف وکوتاهی از جانب دولت مجاز نیست به فکر سایر مردم ساکن در این منطقه نیز باشید ..اگر کوتاهی کنین ومردم عکس العمل دولت را نبینند ناامید شده ومانند بسیاری مهاجرت خواهند کرد .
رستم چه پر رنگ شده این روزا، دمت گرم حاجی،
99.99% مسئولان نه کار بلدند و نه دلسوز مملکت هستند.
تمام خبرها از ایران هر روز جز ناامیدی و فقر و بدبختی جدید برای ملت . چیزی نیست !!! یا بودجه نیست یا دلار رفت بالا
همه کسانی که مولوی عبدالحمید را می شناسند می دانند که او فرد بسیار محترم و عالمی است و تحت تحریکات خارجی نیست. در شان روزنامه دولت نیست که به راحتی تهمت بزند وبا عث تفرقه شود.
سلام.پیشنهاد کیهان غیر سازنده و افزایش دهنده تحریک و آشوب است.پیشنهاد بهتر ،حذف بروکراسی دادگاه و برگزاری دادگاههای انقلابی است تا کسانی که جرمهای واضحی مثل بریدن گلوی پلیس در ملا عام کرده اندکه با هیچ معیاری قابل بخشش نیست (مشروط بر اینکه اسناد آن متقن باشد)،بجای چند ماه و چند سال در عرض چند روز محاکمه و اجرای حکمشان انجام شود تا هم احتمال تعرض به آنها در مدت طولانی بازداشتشان کم شود و هم احتمال سو استفاده آنها از فساد احتمالی در قوه قضاییه برای فرار از مجازات.مشروط بر اینکه برپایی دادگاه انقلابی برای مجرمان ،هم برای مجرمان مخالف نظام و هم برای مسولان کارگزاران و مجریان متخلف بصورت همزمان باشد تا عدالت رعایت شودومردم هم اجرای عدالت را مشاهده بکنندو صاحبان حق به حقشان برسند چه مخالف باشند و چه موافق
اگر پهباد ها را قبل از جنگ دادید چرا روسیه حالا از آنها استفاده می کند
باتشکرازنیروهای امنیتی که شریف هستندوباعث ایجاد امنیت برای ملت شریف ویکتاپرست وآزاده کشورسربلندمان شده اندخدا حافظ نیروهای شریف امنیتی کشورمان باشد.
سالانه 150 تا 300 میلیون تن؟؟ مطمئنی؟؟؟؟؟!!!!!
جناب روزنامه ایران ؛ کجای صحبت های مولوی عبدالحمید نادرسته ؟ در چند ساعت به اندازه تمام ایران در زاهدان مردم کشته شدن ؛ نباید به عنوان امام جمعه آن شهر پیگیر این جنایت باشد ؟ فقط با برکناری این پلیس و خلع درجه آن پلیس جواب آن همه خون داده میشود ؟ آیا کاری که در زاهدان شد به کینه مذهبی نسبت به زاهدانی ها مربوط نیست ؟

................................................................................

وزیرامور خارجه میگه پهپادهای ما دو ماه قبل از حمله روسیه به اکراین ؛ به روسیه تحویل داده شده !!!!! خب چرا هیچ خبری در این آن زمان پخش نشد ؟ چرا بعد از این همه اتهام به ایران بابت ارسال پهپاد به روسیه تازه به فکرتان افتاد که بله قبلاً به اونا پهپاد داده اید ؟

..............................................................................................

روزنامهکیهان گفته که پلیس باید از خود دفاع کند !!!!
آقای شریعتمداری عزیز ! در شبکه های اجتماعی نمی بینید که پلیس چه طوری از خودش دفاع میکنه ؟!
رستمقاسمی میگه اجاره بها مردم رو اذیت میکند .

راست میگی ؟ آفرین به هوش حضرتعالی ؛ خب شما چی ؟ بچه های شما چی ؟ اونام طعم مستأجری رو میکشن ؟
خب میخواید چکار کنید ؟ مؤجر رو تهدید میکنید که خونه اش رو ارزان به مستأجر بده ؟ یا برنامه های شمام مثل برنامه های محسن رضائیه ؟
مولوی عبدالحمید خواهان مساوات حقوق همه مردم ایران است . به جای ادامه این روند نادرست مسیرتان را عوض کنید و حقوق تمام اقشار مردم ایران را به رسمیت بشناسید.
تابناک جان در خصوص صادرات پای مرغ، ۳۰۰ میلیون تن پای مرغ معادل حدود ۱۵۰۰۰ مرغ سالانه برای هر ایرانی میشه!
اتفاقا سخنان و موضع گیری های عده ای و رسانه هیی دقیقا نقش ریختن بنزین بر آتش را دارد از جمله :
روزنامه ایران
خبر سازی فارس و تسنیم و جوان
علم الهدی
کیهان و شریعت مداری
احمد خاتمی
کوثری
میرسلیم
رییسی
و ...
تابناک
لیست افرادی که از نظر شما تقدس دارند و نمی شود برای آنها چیزی نوشت را منتشر کن
آقای مولوی! چرا این توصیه ها رو به سعودی نمی کنی؟
اونا که آدم رو با اره تکه تکه می کنن و سالهاست که یه مشت مردم بی دفاع یمن رو دارن کشتار می کنن
تابی جون یعنی کسی نظری نداده ؟؟؟!!!!
300 میلیون تن صادرات پای مرغ؟!!!!مگر چقدر مرغ تولید می شود که این همه پا تولید شود؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
ملت مرغ خورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
من خودم از معترضان اولیه بودم. ولی لعنت به همه شما اغتشاشگران. وقتی فیلم آتش زدن یک بسیجی را دیدم از همه شما حالم بهم میخورد. اگر کشور دست شماها بیفتد که زن و بچه ما امنیت نخواهند داشت. . شما در نهایت مفلوک خواهید بود همانطور که راهپیمایی مردم عزیزمان را دیدید
مقام دار انسانيت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
اول نفت ميديم از خود چين وارد مي كنيم بعد بار ميزنيم صادر مي كنيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
دیگه مرغ تولید نمیشه فقط وفقط پای مرغ تولید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
کل تولید مرغ در کشور حدود 1/2 میلیارد قطعه و معادل 1.6 میلیون تن است
احتمالا منظور وی 150 تا 300میلیون "عدد" پای مرغ بوده
اگه اینجا عربستان بود، گردن مولوی عبدالحمید خیلی وقت پیش رفته بود.
پاسخ ها
ابو بکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
چرا؟؟؟
آقای امیر عبداللهیان مسلمان که دروغ نمی گوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
خب ماه ها قبل از جنگ، روسیه که می
دانست
می خواهد با اوکراین جنگ بکند. قطعاً
شما هم می دانستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
تا چند روز قبل همه میگفتن پهباد چی هست اصلا ما که به کسی ندادیم.حالا چطوری شده چندتا دونه قبل از جنگ دادیم!واقعا که
خود کرده را تدبیر نیست. بالاخره فهمیدید شرکت در جنگ روسیه عواقب بدی دارد که گفتید ماها قبل فرستادید
وزیر خارجه قبلا میکفتند که اصلا پهپاد به روسیه نداده ایم چرا الان نظرشون را تغییر دادند.
آقای پزشکیان مسئول رسیدگی به رفتار ماموری که بی دلیل فحش میدهد و بی دلیل خودروهای پارک شده را خرد میکند و به هر سو تیراندازی میکند کیست؟
چه خبره مطبوعات و رسانه ها چه خبرهای خوبی ( دلار 37000 هزار تومان ) !!! خدایا به تو پناه میبرم .
آقای پزشکیان کسانی که فحش می دهند در واقع امیدی به شنیده شدن و حمایت شما ندارند. اما اگر قادر به حمایت باشید باید همه معترضین را حمایت کنید
300 میلیون تن پای مرغ؟؟!!
چه خبرتونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
مردم مرغ خوری داریم
اینکه هر اعتراض و ناآرمی را به بیگانه و منافقین ربط بدهید هم از واقعیت دور است هم نشان از عدم درک موقعیت دارد منافقین کمترین ضریب نفوذ را در اکثریت ملت ایران دارند
دلار ۳۷ تومنی و خونه متری ۷۰ میلیونی و پراید دوزاری ۲۰۰ میلیونی هم عوامل و دست‌نشانده دشمن هستند ‌‌ فقط شما خوبی . هر کی بگه‌ اشتباه میکنید میشه عامل اغتشاش و دشمن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
علی جون اول کامنتت درسته اما..اعتراض با اغتشاش فرقش دراینه که در اعتراض کسی رو نمیکشن و جایی رو آتش نمیزنن
روزنامه ایران با انتشار این خبر به جنگ بین شیعه و سنی دامن میزند
چرا در این مملکت باید به تمام درخواستهای کیهان تن بدیم ولی صدای این همه اعتراض حتی مهم هم نیست براشون واقعا چرا ؟ ا
جناب پزشکیان که به حق نماینده مردم است و همواره وظایف نمایندگی را بخوبی انجام داده اند ولی ایشان باید در نظر داشته باشند که در سالهای گذشته مردم به انحاء مختلف اعتراض خود را نشان داده اند ولی به اعتراض آنها اعتنایی نشده است.
همین آقای مولوی عبد الحمید که ایشان اینقدر ادعای روشن فکری دارند مدافع سرسخت طالبان هست
عاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تاکنون با بردباری و خویشتن داری با این قضایا برخورد شده تا اتمام حجت شود و همگان با ماهیت پلید عوامل اصلی این خشونت ها آشنا شوند و افراد فریب خورده صف خود را از دشمنان کینه توز ملت ایران جدا کنند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی معترضین یا فریب خورده هستند یا دشمن !
بنام خدا
کیهان جان
ایران جان
و دیگر عزیزان انقلابی
قیمت دلار ۳۸۰۰۰ تومان

شما دنبال چی هستید

ما قشر ضعیف جامعه کجای معادلات شما هستیم
برادر محسن،شما دقیقا چه کار مثبتی برای اقتصاد ایران انجام دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
برادر محسن خوب امدی
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
آقا مهدی قیمت دلار الان 36 تومنه روزنامه تیتر زده 37 تومن و شما کردیش 38 تومن و همینطوری برید جلو تا شب به 50 تومن هم میرسوندیش انشالله تا بازار سفته بازان و دلالان سکه شود و شما هم درصدتان را بگیرید
انشاءالله به زودی برخورد پشیمان کننده با آقای شریعتمداری رو هم ببینیم
با سلام واحترام
نمی دانم این مطلب را می گذارید یابه سبب محدودیت ها، نمی توانید بگذارید،ولی امیدوارم بگذارید زیرا یکی از مهمترین دلایل مشکلات فعلی کشور است.

"حذف افراد معتدل جامعه مانند اقایان خاتمی،ناطق نوری ،لاریجانی ،موسوی،و..از دایره مشورت با مقامات ، موجب گردیده تا درک واقعیات جامعه در تصمیم گیری ها ، بشدت آسیب ببیند"
پزشکیان همچین حرف میزنه انگار کاره ای هست.
چند میلیون تن مرغ تولید و مصرف می شود که 150 میلیون تن پای مرغ می توان صادر نمود؟
خدا را شکر دلار پنج تومنی اقای رییسی را هم دیدیم
آقای پزشکیان
مردم اصلاح طلبان را سرکار آوردند، به هیج جا نرسیدند
روحانی را که اصولگرای معتدل بود سرکار آوردند، به بن بست خوردند
وقتی صندوق رای جواب نده جز خیابان راه دیگری هست؟
سلام
1- در خصوص مولوی و یا رهبران برادران اهل تسنن اجازه دهید عقلای کشور ساست گذاری کنند.روزنامه ( درواقع خبرنگاران جوان) حرفهای احساسی و تحریک آمیز نزنند.
2- آقای پزشکیان حرفهای کلیشه ای نزند ، دانشجو جوان است و امکان دارد درآینده تبدیل به فرد مفید شود.من با حرف سردارسلامی بیشترموافقم که گفتند با همین جوانان سراغتان می آئیم.
3- کمک ایران به روسیه اشکالی ندارد ولی پنهانکاری لازمه اینگونه سیاستها است.
4- پلیس و بسیج ما دریادل باشند این دختران ایران را به جای خارج برای زندگی انتخاب کرده اند.
مطابق با قانون اساس ورود نیروهای نظامی به دانشگاه ممنوع بود، بقیه ماجرا داستان سراییه.

مثل اینکه طرف اختلاس کرده بعد بگه: اختلاس مطابق با قانون جرم است ولی تنها در موارد محدودی که شخص مختلس با نیت اینکه اموال مردم را در جهت مناسب تری برای مردم خرج کند صورت گرفته. با خرید ویلا توسط فرد مختلس اشتغال زایی برای کارگران ساختمانی ایجاد شده و گردش مال صورت گرفته برای تامین مصالح ساختمانی سبب رونق کسب و کار کارخانه دارها و واردکنندگان نیز گشته که به صلاح مردم نیز است.
این روزنامه ایران تا حالا زندگی مردم سیستان رو دیده؟
حاظره حتی یک روز اونجا زندگی کنه؟
این دیگه تحریک نمی خواد مردم ایران و به خصوص سیستان دیگه فقر رو با گوشت و استخوان حس می کنند،
همه شرکتها و موسسات که از مردم پول میگیرن داره ضرر میدن چجوری شده قبض تلفن ثابت بدون یک دقیقه مکالمه شده 23 هزار تومان اون از خودرو سازی که اشغال میفروشه میگه داریم ضرر میدیم تامین احتماعی میگه ضرر میکنیم یک علت داره یا منابع جای دیگر خرح میشه یا اینکه مدیران بی کفایت
مولوی عبدالحمید سالهای سال برای ایجاد وحدت و جلوگیری از آشوب وتفرقه توسط دشمنان در منطقه تلاش کرده اما اینکه امروزه این قدر ناراحت وعصبانی است ولب به انتقاد گشوده را نمی توان با عباراتی مثل بیگانگی او با واقعیت یا همراهی او با عربستان توجیه کرد و سر پوش نهاد !!تندروها مواظب باشند که با تحلیل های غلط سیستان وبلوچستان بیش از این متشنج نکنند !!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان