بازدید 42398
سه هزار و صد و شصت و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار کوثری: توطئه اوین برای قتل یک فرد شناخته بود / خنثی‌سازی یک بمب در شیراز / وزیر علوم: تشکیل دفاتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌ها اصلاً مساله امنیتی نیست / اطلاعیه وزارت خارجه در مورد کشف یک جسد در پرواز تهران-فرانکفورت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند احمد زیدآبادی: خطر در کمین است / ظریف: ایران ما سوگوار است / خباز: حاکمیت افتخار دهد با مردم گفت‌وگو کند / ادعای رویترز: سفیر ایران در آلمان احضار شد / مجروحیت تعدادی از شهروندان و نیرو‌های امنیتی در اغتشاشات امروز زاهدان و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 28 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

خنثی‌سازی یک بمب در شیراز
فرماندار شیراز از خنثی سازی یک بمب در یکی از خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد این شهر خبر داد. لطف الله شیبانی اظهار داشت: یک فرد چند شب پیش، قصد بمب‌گذاری در خیابان معالی آباد شیراز را داشت که با هشیاری ماموران انتظامی ناکام ماند. فرماندار شیراز افزود: ماموران انتظامی با اطلاع از قصد فرد بمب گذار، وی را دستگیر و بمب را نیز خنثی کردند.  فرد بمب گذار هم اینک برای تحقیقات و بازجویی در اختیار پلیس است و با پایان تحقیقات، هویت بمب‌گذار و جزییات بیشتر اطلاع رسانی می‌شود.

وزیر علوم: تشکیل دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها اصلاً مساله امنیتی نیست
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: هدف از تشکیل دفاتر نیروهای مسلح دانشگاه‌ها برای ارائه خدماتی در این حوزه از جمله امریه‌های پسادکتری و فناوری است و اصلاً بحث مسائل امنیتی در این خصوص مطرح نیست. محمدعلی زلفی گل درباره تشکیل دفتر نیروهای ستاد کل مسلح در دانشگاه‌ها گفت: قرار است نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح، خدمات جدیدی را به خانواده فرهیختگان دانشگاهی ارائه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص این خدمات عنوان کرد: به طور مثال تا پیش از این امریه پسادکترا و فناوری نبود که ما در حال پیگیری هستیم و یا هماهنگ کردیم با رساله‌های دکترا و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ـ که در راستای نیازهای کشور باشد ـ کسر خدمت به مشمولان ارائه دهنده‌اش تعلق گیرد و یا بحث‌هایی همچون معافیت تحصیلی و قراردادهای پژوهشی مرتبط با صنعت دفاعی در ارائه این خدمات مطرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که حجم کارها بیشتر شده است و برای اینکه عزیزان اساتید و دانشجویان زحمت نکشند از شهرستان‌های دور خودشان پیگیری مسائل را انجام دهند، یک کارشناس اداری از نیروهای مسلح در دانشگاه حضور پیدا خواهد کرد که این خدمات را پیگیری کند تا دیگر دانشجویان و اساتید وقت و انرژی‌شان صرف چنین کارهایی نشود و این کارشناس اداری این خدمات را پیگیری خواهد کرد. زلفی‌گل در پاسخ به این که در تشکیل این دفاتر مباحث امنیتی مطرح است یا خیر، گفت: اصلا این گونه نیست، من تعجب می‌کنم!

امام جمعه موقت اصفهان: کشورهای غربی به زور و جبر، حجاب را از سر زنان جدا می‌کنند
مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه همه در جامعه نیاز به هوای پاک دارند، افزود: لباس کامل منجر به جامعه پاک می‌شود، باید این استدلال‌ها برای همه جوانان گفته شود، کشورهای غربی به زور و جبر حجاب را از سر زنان جدا می‌کنند.

امام جمعه اردبیل: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست
عاملی امام جمعه اردبیل با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست، تصریح کرد: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست؛ خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است. من بارها گفتم راه چاره جنگ است، نه گروه مینسک و نه مذاکره. جنگ هم اتفاق افتاد و الحمدالله قره باغ آزاد شد مقدار کمی هم که مانده باید به آذربایجان برگردد.

حسن روحانی: با گفت‌وگو می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم
رئیس‌جمهور پیشین ایران تاکید کرد: هدف تروریست‌ها، تنها جنایت و ارعاب نیست، بلکه یکپارچگی و اتحاد مردم را هم نشانه می‌گیرند و سعی در دودستگی و شکاف در ملت دارند. نباید گذاشت در گام بعدی به هدف خود برسند. این جنایت نباید سبب شکاف در ملت ایران و تشدید اختلافات دشمن‌خواسته گردد، چون تک تک مردم ایران از هر نوع خشونت نفرت دارند و ما می‌توانیم با گفت‌وگو درون ایران اسلامی مشکلات خود را حل کنیم. افراطی‌گری نتیجه‌ای جز خشونت به بار نمی‌آورد و تشدید خشونت، انسجام و امنیت ملی را به خطر می‌افکند. اسرائیل و آمریکا که خود به‌وجودآورنده و پشتیبان گروه‌های ترور از جمله داعش برای ایجاد تفرقه و خونریزی در منطقه بوده‌اند و وابستگان به آنان هرگز نمی‌توانند دلسوز ایرانیان با هر گرایشی باشند، بی‌شک از هر فرصتی برای تعمیق شکاف ملت و دولت استفاده می‌کنند.

 

۹۲ میلیون تومان به بانک بدهید تا وام مسکن بگیرید
هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل با شیب ملایمی افزایشی بوده است و زوج‌های تهرانی برای اخذ این وام باید حدود ۹۲ میلیون تومان پرداخت کنند. زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی: نهضت ملی مسکن به مرحله‌ پرداخت وام نرسیده‌ است
صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی درباره کاهش همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای نهضت ملی مسکن، گفت: نهضت ملی مسکن به مرحله‌ پرداخت وام، نرسیده‌ است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد. دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند، این بوده هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند. نکته مهم دیگر اینکه متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود. از آنجایی که طرح‌ها به‌تازگی آغاز شده است، در ماهها و سال آینده هرچقدر پیشرفت فیزیکی داشته باشد، میزان وام پرداختی بیشتر می‌شود.
 
پیشنهاد وزیر اقتصاد برای افزایش حقوق کارکنان بانک‌ها
خاندوزی درباره پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تفویض اختیارات بیشتر به بانک‌ها گفت: وزارت اقتصاد در کمتر از ده  روز آینده پیشنهاد خود را در این زمینه به شورای پول و اعتبار ارسال خواهد کرد تا بتوانیم با تایید بانک مرکزی، اختیارات بیشتر هم در حوزه نیازهایی که بانک‌های استان دارند و هم در حوزه کاستی های پرسنلی و دریافتی‌های کارکنان شبکه بانکی، تصمیم اتخاذ شود و در سیکل‌های طولانی سازمان اداری استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه قرار نگیرد و به فرآیند توسعه بانک‌ها سرعت داده شود.  /تسنیم

یک نماینده مجلس: باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود
منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ به ۶۳ هزار تومان، گفت: علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش قیمت نهاده‌های دامی است. مرغداران در گذشته نهاده‌های دولتی دریافت می‌کردند. وی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده بر اساس آنالیز هزینه تولید است، ادامه داد: متاسفانه مرغداران طی ماه‌های اخیر به واسطه آزادسازی نرخ ارز با سختی به تولید ادامه دادند و در هر دوره جوجه ریزی با زیان‌هایی مواجه شدند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده بود دولت برای جلوگیری از کاهش میزان مصرف گوشت مرغ و افزایش فشار بر مصرف کنندگان کالابرگ الکترونیک را در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما این موضوع اجرایی نشد و تنها یارانه نقدی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت، عنوان کرد: اگر کالابرگ الکترونیک توزیع نشود یارانه‌های نقدی در محل‌های دیگری مصرف می‌شود و علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم تولید نیز آسیب می‌بیند. زارعی کیاپی با اشاره به اینکه باید بین میزان تولید و مصرف گوشت مرغ تعادل ایجاد شود تا هر دو سمت آن آسیب نبینند، افزود: در حال حاضر میزان تولید ماهانه گوشت مرغ حدودا ۲۱۰ هزار تن است و از سوی دیگر حدود ۲۱۵ هزار تن نیز گوشت مرغ مصرف می‌شود. درصورت توزیع کالابرگ الکترونیک و اختصاص گوشت مرغ به میزان مشخص به هر نفر میان تولید و تقاضای آن تعادل برقرار می‌گردد. وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار تقاضا را کاهش می‌دهد و تولیدکنندگان نیز آسیب می‌بینند، تصریح کرد: در صورت کاهش مصرف گوشت مرغ و پروتئین سلامت جامعه نیز آسیب می‌بیند و باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود.

واکنش سفیر انگلیس به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ
«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران با گذشت تقریبا دو روز از شهادت و جراحت ده‌ها تن در حرم مطهر شاهچراغ، این حمله تروریستی را در پیامی توییتری تسلیت گفت. در شرایطی که رسانه‌های فارسی زبان وابسته به انگلیس طی هفته‌های اخیر پوشش لحظه به لحظه و حمایت از اغتشاشاگران در ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، سفیر لندن در تهران با گذشت تقریبا دو روز از حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ درباره این حمله پیام صادر کرد. «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران روز جمعه (امروز) در صفحه توییتر خود پیامی به زبان انگلیسی با موضوع حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ منتشر کرد و در پیام توییتری خود نوشت: «تسلیت صمیمانه ما به ایرانی‌های بی‌گناهی که در حمله تروریستی هولناک در شیراز جان باختند؛ حمله‌ای که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. مردم ایران نباید در ترس چنین خشونتی زندگی کنند.»

مجروحیت تعدادی از شهروندان و نیرو‌های امنیتی در اغتشاشات امروز زاهدان
شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از علما، معتمدان و مردم هشیار استان، خصوصا مجموعه انتظامات مسجد مکی، از مجروحیت تعدادی از شهروندان و نیرو‌های امنیتی در اغتشاشات امروز زاهدان خبر داد.شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از علما، معتمدان و مردم هوشیار استان، خصوصا مجموعه انتظامات مسجد مکی، اعلام کرد: علی رغم تذکرات امام جمعه مسجد مکی زاهدان، متاسفانه عده ای افراد فرصت طلب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی وارد خیابان‌های اطراف شده که در این میان با شلیک افراد ناشناس، تعدادی از شهروندان و نیرو‌های حافظ امنیت مجروح شدند.در این اطلاعیه دبیرخانه شورای تامین استان، با قدردانی از مردم شریف و با بصریت استان و علماء، معتمدان و ریش سفیدان، شرایط استان عادی است و از شما مردم متدین خواهشمندیم، هرگونه مورد مشکوک و خرابکارانه را به دستگاه‌های امنیتی در میان بگذارند.

ادعای نیروی هوایی اوکراین درباره «پهپاد‌های ایرانی»
سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شد که شماری از پهپاد‌های ساخت ایران را در جنگ با روسیه سرنگون کرده است. خبرگزاری رویترز نوشت، سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین امروز در یک کنفرانس خبری مدعی شد که اوکراین بیش از ۳۰۰ پهپاد «کامیکازه» شاهد-۱۳۶ ساخت ایران را تا کنون سرنگون کرده است. اوکراین و متحدانش مدعی هستند که روسیه از پهپهاد‌های ساخت ایران در جنگ علیه این کشور استفاده می‌کند.

ادعای رویترز: سفیر ایران در آلمان احضار شد
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر ایران در برلین به وزارت امور خارجه این کشور خبر داد. رویترز نوشت، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این کشور سفیر ایران در آلمان را در اقدامی متقابل احضار کرده است. این اقدام در پی این انجام گرفته است که در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان، «هانس ادو موتسل» سفیر این کشور در تهران، صبح دیروز از سوی علی باقری معاون سیاسی به وزارت امور خارجه احضار شد. در جریان این احضار، معاون سیاسی وزیر خارجه، با اشاره به اظهارات برخی مقامات آلمانی در تحریک اغتشاش و قانون‌شکنی در ایران، این گونه موضع گیری‌های غیرمسئولانه را مغایر با قواعد و اصول حقوق بین الملل و ناسازگار با سنت روابط طولانی دو کشور توصیف نموده و آن را غیرقابل قبول دانست.

باقری با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به رعایت حقوق بشر از جمله حق اجتماع مسالمت آمیز، مداخله غیرقانونی برخی کشور‌های غربی را عاملی در به خشونت کشاندن اجتماعات مسالمت آمیز دانسته و تصریح کرد خشونت و قانون شکنی نه تنها با حق اجتماع مسالمت آمیز در تعارض است، بلکه نظم عمومی و امنیت تک تک شهروندان را هم مخدوش می‌کند. واشنگتن چند ماه پیش، مدعی شده بود اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران برنامه دارد به روسیه صد‌ها پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین بفروشد و مقامات روس قرار است، آموزش‌های لازم را برای روش استفاده از این پهپاد‌ها در ایران دریافت کنند. علاوه بر این، دولت آمریکا پیش‌تر مدعی شده بود، پهپاد‌های ساخت ایران در یمن و اتیوپی نیز به کار رفته‌اند.

نماینده سابق امام خمینی در سوریه درگذشت
آیت‌الله سید احمد واحدی جهرمی، نماینده امام راحل در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بن علی (ع) امروز (۶ آبان) دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۳۱۱ در جهرم بود و از سال ۱۳۳۲، جهت ادامه‌ی تحصیلات از جهرم به قم رفت و ساکن آنجا شد و از محضر آیات میرزا هاشم آملی، شیخ عباسعلی شاهرودی، علامه طباطبایی و آیات عظام بروجردی و امام خمینی بهره برد. وی بعد از اقامت در کشور سوریه در دوران پیش از انقلاب، مدتی تولیت حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه (س) را عهده‌دار و امام جماعت صحن مطهر حضرت زینب بود.از فعالیت مهم آیت‌الله واحدی در سوریه، احیاء و بازسازی قبر حضرت سکینه بنت علی (ع) در شهر داریا دمشق و عهده‌دار بودن تولیت آن مکان مقدس بوده است که در حمله تکفیری به این شهر بخشی از این حرم مطهر تخریب شد.ایشان در سال‌های اخیر به‌دلیل کهولت سن و بیماری در تهران ساکن شده بود. آیت‌الله واحدی در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی وکیل شرعی امام خمینی (ره) در سوریه و مورد احترام علما و بزرگان، رئیس جمهور و نخست وزیر، وزرا و قاطبه مسئولین حکومتی و مردم دمشق بود. از جمله آثار وی می‌توان به "تعالیم الاسلام"، "الزواج الاسلامی"، "سلسله آباء النبی"، "عقل و دین" و... اشاره کرد.

اطلاعیه وزارت خارجه در مورد کشف یک جسد در پرواز تهران-فرانکفورت
روابط عمومی وزارت در مورد کشف یک جسد در پرواز روز پنجشنبه خطوط هوایی لوفت هانزا در مسیر تهران- فرانکفورت، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز گذشته و اولین دقایق، وزارت امور خارجه در جریان موضوع قرار گرفته است.در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران همچنین اعلام شده است، موضوع از طریق برقراری تماس کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت و سفارت کشورمان در برلین با مقام‌های آلمانی ذیربط در این خصوص، در دست پیگیری بوده، ولیکن تا کنون اطلاعات مستندی از طرف آلمانی دریافت نشده است.روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان این اطلاعیه اعلام کرده است، در صورت کسب اطلاعات بیشتر، مراتب مورد اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.بنابر ادعای روزنامه‌های آلمانی، در پروازی که از مبدا تهران در فرودگاه فرانکفورت نشسته بود، یک جسد کشف شده است که منجر به لغو شدن پرواز برگشت این هواپیما شد.

ماجرای اخراج ابراهیم فیاض در برنامه زنده شبکه ۴
در ساعت‌های گذشته ویدیویی در فضای مجازی با شرح اخراج مهمان برنامه زنده شبکه چهار مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ اتهامی که دست‌اندرکاران شبکه آن را تایید نمی‌کنند؛ با این حال خود مهمان یادشده ظاهراً از اتفاق رخ داده دل خوشی ندارد.در ویدیوی منتشره از یکی از برنامه‌های شبکه چهار سیما، دکتر ابراهیم فیاض، به‌عنوان یکی از مهمانان برنامه، در حال صحبت است که چند بار از گوشی مجری صدای پیام از اتاق رژی به گوش می‌رسد، در ادامه هم مجری سخنان مهمان را به نوعی قطع می‌کند و طی فرآیندی، از مخاطبان دعوت می‌کند که با هم به نظرسنجی برنامه سری بزنند، اما در بازگشت به استودیو، دیگر از دکتر فیاض خبری نیست و برنامه بدون هیچ توضیحی، با مهمان دیگر ادامه پیدا می‌کند. انتشار این ویدیو در فضای مجازی این ذهنیت را منتشر کرد که مهمان برنامه عملا در میانه برنامه زنده، اخراج شده است.
 
ابراهیم فیاض ـ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ـ نیز در گفت و گویی با ایسنا درباره اتفاق برنامه «سند چشم‌انداز» در شبکه چهار سیما، اظهار می‌کند: در ابتدا قرار بود درباره اقتصاد و جامعه و سرمایه اجتماعی و کمی هم درباره مباحث روز بحث کنیم، بحث علمی هم بود و نه ایدئولوژیک، که یک باره صحت بنده را قطع کردند. سپس یک نفر از بیرون آمد و در گوش من گفت میکروفن خراب است؛ بیایید بیرون! او در ادامه گفت: من در ابتدا از مسکن اجتماعی گفتم، از مسکن دانشجویی گفتم و همچنین عنوان کردم که دانشگاه فقط محل آموزش نیست، بلکه یک واحد اجتماعی است، که بعد، این اتفاق افتاد و آن فردی که پشت میکرفن بود (در گوش مجری) به شدت داد و قال می‌کرد.
این محقق با اشاره به قطع کردن صحبت‌هایش در آنتن زنده توسط مجری برنامه، تصریح کرد: خدای خود را شاهد می‌گیرم که اکراه داشتم به برنامه بروم، اما با توجه به اوضاع جامعه احساس کردم کمی صحبت کنیم تا قصه‌ها از قبل روشن شود، اما می‌بینید که این اتفاق افتاد و اینگونه شد.
فیاض ادامه داد: بعد از این اتفاق به اتاق فرمان رفتم و گفتم که شما حق ندارید به یک استاد دانشگاه توهین کنید. استاد دانشگاه ناموس علم و ناموس دانشجویان است. آن کسی که این‌گونه به من می‌کند، به علم و فکر توهین می‌کند.این جامعه‌شناس انتقاد خود را اینگونه ادامه داد: پس از کلی معطلی در هوای سرد در ورودی سازمان صدا و سیما، دست آخر فردی با یک وانت بار ما را تا مقابل ساختمان استودیو برد که در استودیو هم آن اتفاق افتاد، برگشت هم تقریبا به همان شکل بود، آن هم با این شرایط جسمی که من دارم.
 
این مدرس دانشگاه در ادامه گفت: اگر توان دارند بیایند و در آنتن زنده انتقاد و بحث کنند. ما اگر به صدا و سیما می‌رویم نه به خاطر پول است و نه شهرت، به عنوان معلم می‌رویم که روشنگری کنیم. مگر چند استاد دانشگاه حاضرند به صدا و سیما بروند؟ ما شأن خودمان را داریم؛ کسی به ما توهین کند ما مثل خودشان برخود نمی‌کنیم، کار خودمان را می‌کنیم، هر قدر هم بخواهند با این روش‌ها ما را خرد کنند. تمام خشونت‌ها از جهل بلند می‌شود و نه علم. همه بحران‌هایی که در جامعه می‌بینید، از جهل است. جاهلیت یعنی ادامه خشونت، یعنی ادامه بحران، یعنی ادامه ترور و تروریسم و رسانه در این میان باید آگاهی‌بخش باشد.به گزارش ایسنا، دست‌اندرکاران شبکه، اما با رد شائبه اخراج مهمان در آنتن زنده برنامه، خروج ابراهیم فیاض را برای رعایت زمان در نظر گرفته شده اعلام کردند.
 
خباز: حاکمیت افتخار دهد با مردم گفت‌وگو کند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حزب‌های نیم بند و ضعیفی داریم که برای دفاع از حقوق مردم خود را به آب و آتش نزده و هزینه سنگینی برای دفاع از مردم ندادند. طبیعتا چنین احزابی مورد اقبال مردم نیست. محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، با توجه به مطرح شدن بحث گفت‌وگو بین حاکمیت با جریانات سیاسی و اینکه چقدر ضرورت دارد این گفت‌وگو بین حاکمیت و احزاب شروع و به نتیجه برسد و بعد از آن احزاب با مردم گفت‌وگو کنند. پیش زمینه این اتفاق چیست و چه ضرورت‌هایی دارد، گفت: گفت‌وگو از ضروری‌ترین مسائلی است که هر دولت و قدرتی باید با مردم خود داشته باشد؛ به این معنا که هیچ دولتی خود را از گفت‌وگو با مردم مستغنی نداند و اگر گفت‌وگو نکرد، معنایش این نیست که من عقل کل هستم و نیازی به گفت‌وگو ندارم، زیرا شما نمی‌توانید چیزی بر عقل و درک من اضافه کنید و من بی‌جهت وقت خودم را صرف گفت‌وگو با شما نمی‌کنم.
 
کوثری: توطئه اوین برای قتل یک فرد شناخته‌ بود
نماینده تهران گفت: در توطئه زندان اوین می‌خواستند یک فرد شناخته‌ را به دست زندانیان به قتل برسانند و آن را به گردن نظام بیندازند.محمد اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس در مورد اتفاقی که برای زندان اوین افتاد، گفت: شب حادثه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده شیزار آقای عزیری شبانه به اوین رفتند و گزارشی آوردند که ابعاد حادثه را مشخص می‌کرد.وی ادامه داد: در توطئه زندان اوین می‌خواستند یک فرد شناخته‌شده را به دست زندانیان به قتل برسانند و آن را به گردن نظام بیندازند، ولی با تدبیری که از قبل اندیشیده شد، این نقشه خنثی شد. نیرو‌های امنیتی به سرعت رسیدند و بر محوطه اوین تسلط یافتند و دشمن را ناامید کردند.وی افزود: با لطف خداوند و تدبیر نیروها، نیرو‌های امنیتی به سرعت رسیدند و بر محوطه اوین تسلط یافتند و دشمن را ناامید کردند.
 
ظریف: ایران ما سوگوار است/ امیدوارم گفت‌وگو را ادامه دهیم
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان و عضو شورای روابط خارجی با انتشار متنی در حساب کاربری اینستاگرامی خود به حوادث اخیر واکنش نشان داد.
متن پیام ظریف به این شرح است؛
دوستان سلام
امروز خانواده‌های بسیاری سوگوار قربانیان بی‌گناه خشونت بزدلانه تروریستی در بارگاه شاهچراغ شیراز و جان‌باختگان خشونت‌های هفته‌های اخیر از تهران تا زاهدان و از مشهد تا کردستان‌اند. براستی ایران ما سوگوار است؛ و نیز همه کسانی که دل در گرو این آب و خاک و این مردم دارند در سوگ گل‌های پرپر شده و فراتر از آن در سوگ فرهنگ بردباری، رواداری و مهربانی – که رسم دیرین این دیار و آئین‌مان بوده است – نگران فراگیری خشونت و نفرت و فراموشی گفت‌وگو و شفقت، همراه با آتش‌افروزی بدخواهان این مردم و این سرزمین‌اند. ضمن عرض تسلیت، امیدوارم در روز‌های آینده گفت‌وگو را ادامه دهیم.
 
احمد زیدآبادی: خطر در کمین است
احمد زیدآبادی: ما جریان اصولگرا، جریان اصلاح‌طلب و جریان برانداز داریم. افرادی در کشور هستند که خود را در این سه دسته نمی‌بینند و این افراد گاه علایق و نظر‌های سیاسی دارند. در این بین نیاز بود به آن‌ها عنوانی اطلاق می‌شد. به عبارتی «نیروی چهارم» جعل عنوانی بود برای پوشش دادن افراد، اشخاص و شهروندانی که هم می‌خواهند نوعی فعالیت سیاسی و نگاه سیاسی داشته باشند، اما به آن سه جریان متصل نباشند.در اینجا هشدار من نسبت به آن نیرویی است که از یک حرکتی که می‌تواند جنبشی مسالمت‌آمیز و معطوف به هدف‌های مشخص و روشن باشد با تبلیغات رسانه‌ای و جار و جنجال‌های معمول، حکومت را می‌ترساند. آن هم حکومتی که برای حرکت‌های محدود و مسالمت‌جو با اهداف محدود بی‌تحمل است و نتوانسته تاکنون با معترضانی که فراتر از این موارد را در نظر دارند و به اعتراض خیابانی روی می‌آورند، برخورد مناسبی داشته باشد و صحنه خیابان هر بار ممکن است صحنه خطرناکی شود. من همچنان امیدوارم اگر این اعتراضات بخوابد، چون آرامش دائمی نیست و تبدیل به آتش زیر خاکستر می‌شود که ممکن است هر لحظه دوباره بلند شود، سیستم از این آرامش استفاده کند و تصمیماتی بگیرد که دیگر این آتش شعله‌ور نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹۶
مگر دانشجویان چقدر کار با حوزه های نظامی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
به اندازه ۲ سال با حوزه نظامی کار دارند تا سربازیشون تموم بشه
بعضی از سلبریتی ها و دانشجویان یا همان ماشینهای تست زنی فضا را برای تروریست های حرم مطهر شاه چراغ فراهم کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
بله همان ماشین های تست زنی متاسفانه یا خوشبختانه تا دوره پیش دانشگاهی با شما همکلاسی هستند و واقعا سطح کشش مغزی شما رو به چشم مشاهده می
می فرمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
صبحانه خوردی پسرم
محسن رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
یکی از مسائل اصلی دانشجویان بحث نظام وظیفه ، معافیت های تحصیلی ، و همچنین تحصیل کادر نظامی در دانشگاه هست که با توجه به تنوع نیروهای نظامی نیاز به یک دفتر مشترک در دانشگاه دیده می شد. از طرفی مباحث پژوهشی و علمی مورد نیاز نیروی نظامی همچون جامعه شناسی ، جغرافیا و علوم مهندسی نیز از طریق این دفتر می تواند در اشتراک با دانشگاه مورد توجه قرار گیرد
سردار کوثری عزیز
اولا فیلمهای دوربین مداربسته فقط عده ای را نشون میدن که مثل مرغ پرکنده اینور و اونور تقلا میکنن و هیچ نقشه و هدف مشخصی ندارن
ثانیا اون فرد اکنون یک فقط یک مجرم سابقه دار و دزد بیت المال هست نه شخصیت! شناخته شده...
فرو شناخته شده یعنی چی؟؟؟؟؟؟
جناب تابناک نظر بگذاریم در دفاع از ایران منتشر می کنی یا مثل همیشه فقط افراد.... منتشر می کنی و وقتمان را هدر ندهیم؟ بالای خبر بنویس تکلیف مشخص شود تا لیست منتشر نشده ها بالا نرود!
۴۸۰ میلیون تومان.....وام مسکن باید ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنی ....
شما ما را ...
کالابرگ رفتیم به چهل سال پیش
مدتهاست می خواهند یارانه نقد را حذف کنند و کالابرگ نسیه بدهند. چون هزینه دولت کم می شود. اما همزمان حقوقها را به میزان چند برابر یارانه افزایش می دهند. این فقط به محروم کردن عده ای که شغل ندارند یا شغل ثابت و دائم ندارند منجر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
فقط امروز رو بگذرونن فردا خدابزرگه . این نهایت تدبیر دولت 6 کلاسه ست
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که افراد خاموش فکر در صندلی قدرت نشسته اند و همیشه از ترس از دست دادن صندلی قدرت فکر میکنند که همه یا دشمن داخلی هستند یا دشمن خارجی
همیشه به نخبگان توهین شده و به گوشه رانده شده آمد وضعیت کنونی حاصل همین اشتباهات است همچنین با امنیتی کردن دانشگاه مشکلی حل نمی شود فقط وجه دانشگاه خرابتر می شود سکوت نتیجه خوبی ندارد با هم حرف بزنیم هر طرف کمی کوتاه بیاید مسایل حل میشود
امام جمعه اردبیل............................
اکنون تنها مسئول اجرایی در این کشور که مردم فقیر و حاجتمند به حرفش گوش میدن و اوضاع را میتونه آروم کنه احمدی نژاد هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
احمدی نژاد ۲ رو ؟
پست و مقام رو گرفت و ناهار خورد و خوابید .
باور سخت شده است و اعتماد نا ممکن شده است!
امان از وقتی که دیوار بلند بی اعتمادی بین مردم و مسئولین قد بکشد و کمر راست کند!
وقتی تو مسیر نادرست عمیق پیش بری چیزهایی که به ذهنت میرسه و راهکارها ظاهرا از نظرت درست ولی حقیقتا کاملا نادرست است
آقای خباز حاکمیت با غرور و قدرت به مردم نگاه میکند
جناب امام جمعه اصفهان هم به زور حجاب بر سرکردن وهم به زور حجاب از سر زنان برداشتن هردو غلطه زنان انسانند وخود برای حجاب یا بی حجابی خود تصمیم می گیرند !
1/ وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: هدف از تشکیل دفاتر نیروهای مسلح دانشگاه‌ها برای ارائه خدماتی در این حوزه از جمله امریه‌های پسادکتری و فناوری است و اصلاً بحث مسائل امنیتی در این خصوص مطرح نیست. (جواب :دقیقابحث مسائل امنیتی در این خصوص مطرح میباشد ) 2/حسن روحانی: با گفت‌وگو می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم . عجب همه اهل گفتگو شدند نه شما در این 8سال گفتگو کردید .3/ اقای محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب ، بحث گفت‌وگو بین حاکمیت باید مستقیم با مردم باشد نه جریانات سیاسی هیچ ضرورت ندارد که این گفت‌وگو بین حاکمیت و احزاب سیاسی باشد و بعد از آن احزاب بخواهند با مردم گفت‌وگو کنند. احزاب نا کنون بجز خرابکاری و ایجاد کانال های رانت برای خودشان هیچ قدم مثبتی برای مردم بر نداشتند شما ها همیشه نظاره گر بودید
چه انتظاری از سفیر انگلیس دارید سفیری که مرتب به کشورش فحش میدید وعامل همه گرفتاریهاتون می دونید خب معلومه این سفیر تا در مورد این ترور تحقیق نکنه ومطمئن نشه نظر نمیده ؟! در ضمن مگه ما چند بار برا اتفاقات اونا به سرعت ابراز نظر کردیم ؟!!
باید اتباع آلمانی در ایران بازداشت بشوند و برای آینده برجام استفاده شوند
اقای زلفی گل شما زحمت نکش ما خودمون میایم کارمون پیگیری میکنیم...نمایندگان نظامی هم همون بسیج تو دانشگاه هست دیگه خودتون زحمت ندید
امام جمعه محترم اردبیل شما که اینهمه پیگیر برگرداندن قره باغ به آذربایجان بودید آیا برای بازگرداندن آذربایجان به مام میهن اصلی اش ایران هم پیگیر شده اید.؟ خطبه های نمازجمعه حضرتعالی برخلاف برخی ائمه جمعه بسیار پرمحتوا وشنیدنی ومفید است ومخاطبانی درهمه کشوردارد پس چه بهتر که این خواسته برحق مردم ایران که مطمئنا خواسته مردم شمال آذربایجان که بیعرضگی فتحلیشاه به باد داد راهم مطرح کنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
علاقه حاج آقا عاملی امام جمعه اردبیل به ایران ونگین زیبایش آذربایجان بسیارروشن است.الحق که ایشان هم مثل امام جمعه فقیداردبیل مرحوم مروج وامام جمعه فقیدتبریزمرحوم ملکوتی پدرمعنوی مردم وطندوست آذربایجان هستند.
تشکیل دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه
عجب حرفی؟
عجب
والا ما که زنمون رفت آمریکا حجابش را هم نگه داشت کسی حتی چپ هم بهش نگاه نکرد.
كشورهاي غربي با زور و جبر حجاب را از سر زنان بر مي دارند !!
------------------------------------
بدون شرح !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
زور که حتما اسلحه نیست. قوانین مدارس و ادارات و استخرها گرفته تا جو تبلیغاتی ضد حجاب که باعث میشه شخص با حجاب خودش رو کوچیکی و ضعیف ببینه و مجبور به خروج از عقیده خودش بسه
امام جمعه محترم اردبیل باید دقت کند که طرح مسائل حساس بین آذربایجان وارمنستان دو همسایه ایران فقط در حیطه اختیارات وزارت خارجه وشورای عالی امنیت ملی ست. ناموس ما وحدت ملی ماست .ناموس ما زندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی در داخل مرز های ایرانی ست ناموس ما احترام به ادیان واقلیت های مذهبی شناخته شده در قانون اساسی ست.
گروهی میگویند مردم با سپاه چپ شده اند باید گفت اگر منظور از سپاه افرادی هستند که در طول هشت سال جنگ در جبهه ها افتخار آفریدند و امثال شهید سلیمانی در عرصه دفاع قدم برداشتند که چشم و چراغ ملت بوده و هستند اما اگر مقصود گروهی اندک هستند که امروز از برکت خون شهداء دارای کشتی و دکل و بانک و جزیره وووو شده اند بله قطعا مردم با این نوع زاویه دارند
کاش امام جمعه محترم اصفهان از بعضی از فرزندان عزیز مسئولین که دراروپا وامریکا وکانادا مشغول به تحصیل هستند راجع به وضعیت حجاب وجبر واجباربه بی حجابی در ان کشور ها سئوال بفرمایند.
اقای زید آبادی انچه البته بجایی نرسد فریاد است...
امروز کولیوند رییس هلال احمر اعلام کرد که ۴۹ تن انتی بیوتیک از هند وارد کرده اند.مگر مرتب به مردم القا نمیکنید که به علت تحریم غربی ها اجازه خرید دارو نمیدهند؟پس چطور با کمبود دارو ظرف کمتر از یک هفته ده ها تن دارو وارد میکنید؟
اما آن فرد شناخته شده در قضیه زندان از کجا می دانست و درخواست تغییر بند خود را داده بود؟
تنها راه برون رفت از بن بست سیاسی گفتگو و توافق با مخالفان است
جناب اقای دکتر حسن روحانی مثل اینکه فراموش کرده اید دودستگی نخستین بار ازطرف دولت اقای احمدی نژادشروع شدودردولت شما ادامه ودردولت اقای ريیسی به اوج خودرسید.وقتی تفاوت زیادی بین مردم غنی وفقیرباشدومقصراصلی دولت هایی باشد که من ذکرکرده ام دیگه چه انتظاری ازمردم دارید؟ تقسیم ناعادلانه پول نفت بین مردم خودبه تنهایی عمده ترین دلایل دودستگی بین مردم است وهمانطورکه عرض کرده بودم مقصر اصلی کسی نیست جزدولتمردان . فرد تحصیلکرده ای چون شماکه باید بهترازدیگران معنی ومفهوم دودستگی رابلد باشد .اینطورنیست؟
آقای کوثری مگر به فرموده حضرات اغتشاش در زندان اوین در بند سارقان نبوده وشخص خاصی که شما فرمودید در آن بند چکار می‌کرده آیا او هم سارق بوده اگر سارق بوده که شخص خاصی نبوده واگرکشته هم می‌شده دزدی کمتر کشته شدن یک دزد در زندان توسط هم بندی هایش چه هزینه آیی برای کشوردارد؟
البته به ناکارآمدی صدا و سیما اعتقاد دارم. ولی چطوری صدای اتاق فرمان در گوشی مجری از تلویزیون شنیده میشه دیگه خیلی نوبره.
جناب وزیر علوم. به نیروهای مسلح بفرمایید که یک وقت دیگر را برای انجام این کار پیدا کنند. پافشاری بر انجام چنین‌کاری در این وضعیت و شرایط اعتراض‌های دانشگاهی هیچ معنایی جز این ندارد که حضرت‌عالی دارید خلاف حقیقت را می‌گویید.
روحانی مثل اینکه هیچ وقت نمیخواهد یاد بگیرد
سفیر انگلیس روباه مکار توطئه نکند نمیخواهد تسلیت بگوید
سیستم امنیتی رو تقویت کنید، هسته ای رو گسترش دهید، ارائه خدمات کنسولی به ايران های مقیم آلمان رو متوقف کنید تا به جون هم بیفتند. به جان اختلاس گران، اغتشاشگران، گیس بر ها و هرزه های خیابانی بیفتید و دانشگاه را اعم از دانشجویان و اساتید رو الک کنید و هر بی سرپا رو وارد دانشگاه بخاطر پول نکنید، صدا و سیما نیاز به انقلاب فرهنگی و افراد متخصص دارد. یا حق
امام جمعه اردبیل چی میگه نفهمیدیم !! قره باغ مال آذربایجانه؟!!! ایران نگفته ارمنی ناموس ماست !!؟؟؟؟
صحبتهای دیپلماتیک باید توسط سخنگوی وزارت خارجه مطرح بشه در ثانی آذربایجان الان پایگاه جاسوسی اسراییل هست یا نیست ؟؟!!!
عصر ایران؛ جعفر محمدی - اینک که بیش از ۴۰ روز است خیابان های بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک ایران، صحنه اعتراضات مردم است، دیگر نمی توان این همه معترض را فریب خورده، وابسته به بیگانه و اراذل و اوباش نامید و بدین ترتیب، از شنیدن مطالبات آنها شانه خالی کرد.

البته که دشمنان جمهوری اسلامی برای سرنگونی اش، از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و از محمل اعتراضات برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری می کنند، اما سوء استفاده خارجی از اعتراض داخلی، نه به معنی خارجی بودن منشأ اعتراضات است و نه دلیل موجهی برای بی توجهی به خواسته های معترضین.

شب گذشته خبر رسید که در پی حوادث جمعه خونین زاهدان، دو مقام انتظامی این شهر برکنار شدند. مشاور رئیس مجلس هم توئیت کرده که مسوولان در صدد اصلاح برآمده اند و نوشته است:
"در این روزها من از نزدیک دیده‌ام ذهن سیستم بیش از آنکه درگیر سرکوب باشد، درگیر اصلاحاتی است که باید بکند. بحث‌های بسیار پرحرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود. بدون یک برنامه اجتماعی، تدبیر امنیتی عقیم می ماند."

این ها نشانه های خوب و البته کمرنگی است و این که به قول مشاور رئیس مجلس، "بحث‌های بسیار پرحرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود" می تواند امیدوار کننده باشد، با قید چند نکته:

۱ - گزاره "بخشی از جامعه دیده نشده"، باید جای خود را به "اکثریت جامعه دیده نشده" بدهد. مادام که مسوولان هر خواسته ای برخلاف میل و باورهای خود را "اقلیت انگاری" کنند، مشکلات به طور ریشه ای حل نخواهد شد. هر چند که در یک جامعه دموکراتیک، حقوق اقلیت نیز باید محفوظ باشد.

۲ - این که بعد از اعتراضات اخیر، بحث های پرحرارت در بین مسوولان درباره مطالبات مردم شکل گرفته، خوب است ولی چرا باید بعد از این همه بلوا و کشته شدن انسان ها و تخریب های گسترده و هزینه های معنوی غیرقابل احصاء؟
مگر مطالبات مردم را سال ها در رسانه های مستقل نخوانده اند؟ مگر در شبکه های اجتماعی و به طور مستقیم از قلم و زبان و تصویر خود مردم نخوانده و نشنیده و ندیده اند؟ مگر در رای دادن شان در دوم خرداد ۷۶ تا رای ندادن شان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ندیدند؟ حتما باید مردم به خیابان ها بیایند و شعار دهند و درگیر شوند تا مسوولان تازه در جلسات شان به این صرافت بیفتند که "بخشی از جامعه دیده نشده و باید دیده شود"؟

البته که برای شروع فهم خواسته های مردم، همین هم مغتنم است و باید این رویکرد را تقویت و از آن استقبال کرد ولی بهتر است در این باره هم بحث های پرحرارتی داشته باشند که اگر در جایگاه مسوولیت نشسته اند، باید گوش های بسیار تیزی داشته باشند و حرف مردم را به موقع بشنوند و بدان عمل کنند تا بعد از این، کار به خیابان نکشد.

۳ - مسوولان ما عادت بسیار سنگینی به جلسات طولانی دارند. شرایط ایران امروز، سرعت عمل می طلبد نه حرف و نه اقدامات دیرهنگام.
در علم مدیریت، جمله معروفی وجود دارد که می گوید: تصمیم بد، همان تصمیم خوبی است که دیر گرفته می شود.

هشدار جدی این است که خیلی زود، دیر می شود. بهتر است هر چه سریع تر از بحث های پرحرارتی که مشاور رئیس مجلس از آن خبر داده، به تصمیمات جدی، فوری و مبتنی بر مطالبات مردم برسند و بسیار سریع اجرا کنند بدان گونه که مردم واقعا به این درک واقعی برسند که حرف شان شنیده شده و مسوولانی که در ادبیات اصیل انقلاب اسلامی، "نوکر" مردم هستند، نه بر اساس بافته های جلساتی، که بر اساس خواسته های عمومی، حرکت می کنند.

نمی شود که مردم در زمینه سیاست خارجی، آزادی های سیاسی و اجتماعی، فرهنگ و رسانه، آموزش و پرورش، سیاست های اقتصادی، محیط زیست و ... خواسته هایی داشته باشند ولی مسوولان یا همان نوکران این مردم، به سمت و سویی دیگر بروند و در نهایت، بین مردم و مسوولان اختلاف و جدایی و تنش پیش نیاید.

این که " مطالبات مردم چیست و تغییر کدام سیاست ها و اشخاص را می خواهند" خود مسوولان به خوبی می دانند. مطالعات ، پیمایش ها و نظرسنجی های محرمانه و غیرمحرمانه زیادی در این باره انجام شده که تا حد بسیار زیادی، مقرون به واقعیت هستند.

فقط کافی است همان ها را که نهادهای مورد وثوق خودشان تهیه کرده اند، مورد استفاده قرار دهند و یک سری اصلاحات جدی و فوری را در همین روزهای آتی اعلام و اعمال کنند.

در چنان وجهی، نه تنها اعتراضات فروکش خواهد کرد و بیگانگان نیز نخواهند توانست آتش بیار معرکه باشند، بلکه سرمایه اعتماد اجتماعی، آرام آرام و مجددا شکل خواهد گرفت و همین مردم معترض، حامی جمهوری اسلامی خواهند شد چرا که خواهند دید هر آنچه برای یک زندگی متعارف و شرافتمندانه می خواهند، در درون همین نظام سیاسی محقق است.

به راستی کدام عاقلانه تر و برای ایران و مردم و جمهوری اسلامی، بهتر است؟
"تحقیر و منکوب کردن معترضان و ادامه منازعه و به هدر دادن انرژی و فرصت سازي برای دشمنان دیرینه ایران" یا "اصلاحات فوری و جدی برای ایجاد همبستگی ملی و بازیابی اعتماد عمومی"؟

تردیدی نیست که گزینه دوم باعث کهیر زدن افراطیون و نفوذی هایی می شود که نان و نام شان در ادامه وضعیت موجود است اما نباید از بیم کهیر زدن چند عنصر ، ملت و میهن را به ورطه نابودی کشاند.

آن جمهوری اسلامی که مردم برای برپایی اش انقلاب کردند، دوام و قوامش مبتنی بر اکثریت مردم است
چهل روز از اعتراضات می‌گذرد و چه هزینه‌ها جانی و مالی وارد شد. واقعا در میان این به اصطلاح احزاب پیدا نمی شود که نماینده و صدای راستین مردم باشد
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خط فقر رسیده به ۱۸ میلیون ، یه عده معلم مظلوم رو بخاطر ۲میلیون سرگرم کاغذ بازی و مقاله فروشی و ... کردید ، وای برتو میرکاظمی ؟؟؟
امام جمعه موقت اصفهان: کشورهای غربی به زور و جبر، حجاب را از سر زنان جدا می‌کنند....... در عوص حاج آقا در ایران حجاب کاملا خودجوشه و هیچ اجباری در کار نیست!!!!
وقتی با مجرمام مماشات میگردد مجرمی که جرمش از این فرد سرشناس کمتر است به خون خواهی برمیخزد ونظم وانظباط زندان را بر هم میزند وضع اجتماع را بر هم میریزد همانطور که یک مفسدان وبدهکاران بانکی وضع اقتصاد کشور وجامعه را بر هم میریزد و بر مردم جفا میکند این اتفاق زنگ خطری است برای مسئولان قضاء .که دیگر مماشات بس است بانک مرکزی مماشات بس است آقایان نمایند دخالت در امور دیگر دستگاهها بس است نمایندگان دیوان محاسبات وبازرسی کل کشور دیگر مماشات بس است آقای رئیس دولت مماشات با مدیرانی که زده وبند میکنند مماشات بس است آقای رئیس دولت .مدیر بی لیاقت بر مسند یک ادراه گذاشتن یک وزارتخانه دیگر بس است .جامعه آرامش میخواهد .این آرامش همیشه نمیبایست با ریختن خون انسانهای بی گناه محیا باشد بلکه این آرامش دولت مقتدر میخواهد تا اقدامات سریع انجام دهد تا در جامعه دیده شود مدیریکه قوانین رئیس جمهور به عنوان مجری دستگاه اجرائیست عمل نمی کند باید برکنار گردد وفرد لایق جایگزینش گردد تا سنگ اندازی در پیشرفت کشور پیش نیاید .
چرا امام جمعه اردبیل این قدر شور الحاق قره باغ به اذربایجان رو میزنه ولی چیزی از همدستی الهام علی اف با اسراییل و دشمنان ایران نمیگه؟ از تحریفات تاریخی و جعل و دروغ های انچنانی علیه ایران در کتب درسی اذربایجان(که از روزگار کهن تا روزگاری نه چندان دور جزوی از خاک ایران بوده) نمیگه؟
سردار کوثری شما نماینده مردم کدام طرف هستید
با سلام
سالهاي طولانيست كه سايت شما رو مطالعه ميكردم، اخبار متناقض گاها ميشد دليل تحليل نادرست باشه يا علتش رساندن به سايت در طي سالهاي پيش ولي امسال ديگه خيلي از خبرها رو غيرواقع و جهت دار منتشر ميكنيد. به هر حال فكر ميكنم خبرنگار تحقيقي ندارين يا با فشار اقدام به نشر خبر با يش فرض هاي مشخص ميكنيد. موارد مطرحه شده زيادي بي سند گفته ميشه ..........توصيه ميكنم خبري رو منتشر نكنيد كه مستنداتش رو نداشته باشين الان شبكه هاي ماهواره اي هم خبرهاشون رو تاييد نميكنند و بارها ميگن يا زيرنويس ميكنند اما واقعا شبكه ها و رسانه هاي داخلي رو خودم واقعا گيج شدم از بس تناقض گويي و عدم شفافيت هست............موفق باشيد چنانچه خبرنگاري ميكنيد و در غير اينصورت خدا عاقبتنون بخير كنه............ارادتمند
تیتر میزنید سردار کوثری و در خبر مینویسید محمد اسماعیل کوثری.این اقا به عنوان سردار سپاه هر روز صحبت میکند و خط و نشان میکشد یا به عنوان نماینده مجلس؟تکلیف را روشن بفرمایید.
آیا امام جمعه اردبیل خود و یا خانواده شان حاضرند بجنگند ؟ یا فقط برای همسایه نسخه مینویسند ؟
کارمندان بانک همین الان هم زندگی شاهانه ای دارند.
کارمند بانک تامین هست و خیلی بیشتر از آن چیزی که واقعا حقش است می گیرد.
جناب خاندوزی با این تبعیض های ناروا در کوره بی عدالتی و تبعیض بیشتر می دمید.
هیچ ایرانی هرگزنمیگوید که ارمنی ناموس ماست این هموطنان دربین سایر اقلیتها بیشترین امتیازات راگرفته اندخودشانهم میدانند که چه میگوئیم بااین وجود خودشانراازجامعه برترمیدانند باوجودیکه درعمل چنین نیست اگرکسی آنهاراناموس مابداند یا هیچکونه شناخت درستی ازجامعه اطرافش ندارد ویانمیداندمعنی ناموس چیست اگردرنظرات درسایتها مثل تابناک وغیره کسی ازانهاتعریف کرده ومثلاًگفته ناموس ماهستند مطمئنا ازارمنه است بانام مستعارغیرارمنی که این اززرنگی دوستانست هرچند آنانکه باید بفهمند میدانندکه مابهمه احترام میگذاریم مشروط براینکه احترام متقابل ببینیم البته نه ازسرظاهر! درضمن بعضی میگویند ماازآنهانیستبم ولی آنها آدمهای خوبی هستند !! همین تعریف ازخودکردن ها باعث باورافرادی ساده دل شده
لعنت بر چین و روسیه و پوتین غارتگر/
مرگ بر امریکا مرگ بر اینستاگرام مرگ بر انگلیس
لطفاً به اصلاح طلبان بفرمایید شما وطن فروشی نکنید
مردم خودشان می دانند با اغتشاشگران چگونه برخورد کنند
تا دیروز آب به آسیاب آمریکا و صهیونیسم می ریختند و حالا راه حل نشان می دهند
برخوردی که با ابراهیم فیاض شد نشان می دهد چقدر گوش شنوا وجود دارد.
فقط به ایشان توهین کردند.
باعث تاسفه که عده ای ناشناس !! با تیراندازی به مردم و نیروی انتظامی در زاهدان باعث مجروح شدن آنها شده اند و نیروهای امنیتی هم نتوانستند کاری بکننv
آقای امام جمعه اردبیل چرا باید قره باغ برای ما خط قرمز باشد؟؟!چرا باید همیشه در امور خارج از کشورمان درگیر باشیم؟!!
ابراهیم فیاض به هر کس می خواهد اهانت می کند الحمدالله یکی هم پیدا شد به او اهانت کرد
اقای خاندوزی از بورس چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گفته بودی درستش میکنی !لطفا تو خرابش نکن .
چرا وزیر علوم در این شرایط بحرانی و تنش در دانشگاه ها اصرار بر ارایه خبر باز شدن دفتر نیروی انتظامی در دانشگاه دارد؟؟؟؟
اینهمه بی تدبیری و بنزین به اتش اعتراضات ریختن واقعا عجیب است
من به عنوان یک شهروند از اوضاع متشنج و کشته شدن هموطنانم (به هر دلیلی و توسط هر کسی) خواب ندارم. من نمی فهمم چه طوری مسئولین می خوابند
تشکیل دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها با توجه به وجود پس مانده های داعش در قالب دانشجو در دانشگاه ها ایجاد چنین دفتری برای حفظ جان دانشجویان عزیز که به سربلندی نظام تلاش می کنند ضروری است
آقای وزیر علوم در دنیا یک کشور نشان دهید که در دانشگاهش نیروهای مسلح دفتر داشته باشند
هر کشوری تعداد زیادی مجرم و اوباش دارد که دوست دارند اغتشاش کنند.
آیا دستگاه قضایی در آنجا بعنوان مردم به آنها فرصت توبه میدهد و مماشات میکند؟
خیر!
چون آنها مردم نیستند و بلکه مجرم هستند.
و مجرم جایش در زندان است نه خیابان.
به فکر جان و مال و ناموس مردم باشید.
البته توجهی نمی شود ولی باید گفت
اگر مردم به حداقل خواسته های خود نرسند عواقب آن غیر قابل پیش بینی و بسیار خطرناک خواهد شد .
با مردم صحبت کنید و در جهت رفع تبعیض و بهبود اوضاع اقتصادی گامهای مشخص بردارید .
کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ باعث ایجاد ناامیدی به اینده و خشم جوانان می شود
آقای وزیر خارجه محترم،
آلمان ادعاکرده هموطن ما در هواپیما فوت شده و شما منتظر مستندات هستید؟ احتمالا به این موضوع هم فکر نکردید که مساله جان یک هموطن به قدری مهم است که شما یک نفر از کارمندانی که دارند از مالیات همین مردم حقوق میگیرند را بفرستید ببینیند مساله چه بوده؟ بابا شما ها دیگه کی هستید؟
برای جلوگیری از تورم ناشی از افزایش حقوق باید بجای پول نقد به کارمندان سرانه مواد غذایی (مثلا ۳کیلو گوشت و ۱۰کیلو مرغ و.. در ماه و یا سهمیه خودرو و سهام مسکن و.. داده شود.
تنها چیزی که در مورد تمام این موارد میتوان گفت اینه که ؛ متأسفم
از وزارت علوم میپرسم اگر تشکیل دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها اصلاً مساله امنیتی نیست پس برای نظارت بر فضای سبز و کیفیت غذای سلف سرویس است؟
وزير علوم

خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي
منم اگه دریافتی ام اندازه کوثری بود مثل کوثری فکر میکردم و مثل اون حرف میزدم !
کوثری فیش حقوق و مزایای دریافتی اش را منتشر کند
سلام.حادثه تروریستی شیراز ممکنست علاوه بر ابعاد دیگر آن برای کشاندن ایران به درگیری با طالبان بعنوان حامی اصلی داعش در همسایگی ایران باشد لذا پاسخ ایران باید به گونه ای باشدکه طالبان خودشان مجبور شوند داعش را تنبیه کنندویا تنبیه داعش با همکاری مشترک ایران و طالبان باشد وایران با یک تیر دو نشان بزند.
جناب وزیر علوم فرهیخته لطفا بفرمایید که چگونه نیازهای کشوری می تواند توسط نهادهای نظامی تعيين شوند و اساسا چرا نیروهای مسلح در ایران باید به نهاد علم بگوید نیاز کشور چیست؟؟!!! چرا در کشورهای توسعه‌یافته خبری از نمایندگی نیروهای نظامی در دانشگاه ها و مراکز مستقل علمی نیست و نهادهای تحقیقات و سفارش نظامی حسابشان جداست نگویید خیررر شما خبر ندارید که در اگاهیتان شک می کنیم و حمل بر توهین به فهم ملت می نماییم.لااقل یادتان باشد ملت ایران در مراکز علمی جهان درس خواندن یا دانشجو دارند
تابناک حذف نکن
آقای کوثری !
یکی از دلایل اصلی اعتراضات امروز مزدم بی عدالتی ها در میزان پرداخت حقوق و مزایا به شما و امثال شما با بقیه مردم است
حضور نیروهای مسلح در دانشگاه ضروری است برا ی امنیت دانشجویان و برای حفاظت از دانش بومی کشور و برای کشف تحرکات تروریستی دشمنان ایران قبل از وقوع ترور. حالا می بینیم که فریب خورده ها چطور عقب نشینی کردند از مواضعشان. امیدوارم چشمانشان برای مدت زیادتری باز بماند و دوباره فریب نخورند.
از اینکه طرف نود دو میلیون بیاورد تا وام خدا دریافت کند نشانگر اینست که مسئولین امر اصلا ترکی از طبقات پایین جامعه ندارند اینکه شخصی بدنبال وام چهار صد میلیونی خرید منزل در این بلبوشوی گرانی بیدادگر پس انداز هم داشته باشد اصلا نیازی این وان ندارد مسولین از خواب غفلت بیدار شوند این معلوم میکند که مسئولین ابدا در سطح طبقه متوسطه جامعه هم نیستند اصلا دغدغه هزینه زندگی را ندارند
حادثه شاهچراغ اثبات کرد که قطع اینترنت و فیلتر کردن تلگرام و اینستاگرام و واتساپ برای ما امنیت نمی آورد
داشتن بمب و موشک و پهپاد تضمین کننده برقراری امنیت نیست
کوثری اینجا کوثری اونجا کوثری همه جا
اتفاقا ما اساتيد دانشگاه علاقمنديم جهت پيشبرد امور پژوهشي در صنايع دفاعي، در ميدان كارخانجات و دفاتر نيروهاي مسلح در همان مكان اصلي مسلح برويم تا خدمات بيشتري انتقال يابد. ايجاد دفاتر مسلح در دانشگاه اصلا لازم نيست كه نافي اهداف پزوهشي است.
خودمو میگم خیلی کم بازده و پرتوقع هستیم ما ایرانیا
یک دانشجو مثل همه مردم نیازهای متعددی دارد . نیاز مسکن . ازدواج . شغل ....... آیا برای همه نیازهای آنها دفتری در دانشگاه باز شده است . چرافکر می کنید مردم سطح بینششان از مطالب شما در حد.... .
متاسفانه همه کارها امنیتی شده است ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر