سود سهام عدالت ۳۹۹ هزار میلیارد تومان!

این روزها خبرها و گمانه زنی های زیادی پیرامون میزان سود سهام عدالت و زمان واریز آن منتشر شده است. در جدیدترین اظهار نظر یک کارشناس بازار سرمایه رقم عجیبی را برای سود سهام عدالت مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 18 October 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، این روز‌ها و با نزدیک شدن کم کم به پایان سال دوباره بازار سهام عدالت و میزان و زمان واریز سود آن داغ شده است.  

زمان احتمالی واریز سود سهام عدالت

چندی پیش دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.  

پیمان حدادی، دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نیز در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت نیز گفته بود: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

درآمد شرکت‌های سهام عدالت ۱۴۸۱ هزار میلیارد تومان

به هر صورت در اظهار نظر اخیر درباره سود سهام عدالت، یک کارشناس بازار سرمایه طی مصاحبه‌ای با اکو ایران از سود عجیب سهام عدالت پرده برداشت.  

افشین جاوید کارشناس بازار سرمایه، سود خالص ۴ فصل اخیر شرکت‌های بورسی‌ای که حداقل یک سیت هیات مدیره آن متعلق به سهام عدالت است را ۳۹۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی درباره درآمد چهار فصل شرکت‌هایی بورسی‌ای که حداقل یک سیت هیات مدیره آن متعلق به سهام عدالت است نیز گفت: درآمد این شرکت‌ها ۱۴۸۱ هزار میلیارد تومان بوده است.  

به گفته وی، ارزش بازار این شرکت‌های تقریبا ۲ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل ارزش بازار سرمایه ما ۶.۸ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

جاوید گفت: با فرض سیت مستقیم سهام عدالت ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزش بازار سرمایه را در اختیار دارد و با فرض غیرمستیم این سهم به ۳۵ درصد می‌رسد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار