بازدید 74824
سه هزار و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیس دولت اصلاحات با محوریت مسائل کشور، نامه‌ای برای رهبری نوشت/امام جمعه تبریز: تجمع ساختارشکنانه نیازمند برخورد قهری است/آیا سیستم اطلاعاتی کشور یکپارچه می‌شود؟

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند» / «ماجرای فروش بلیت دلاری پرواز‌های داخلی به اتباع غیر ایرانی» / «اخبار خوش رستم قاسمی برای جاماندگان از نهضت ملی مسکن» / «حذف قرعه‌کشی خودرو به کجا رسید؟» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ 26 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه تبریز: تجمع ساختارشکنانه نیازمند برخورد قهری است
حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، در نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: حجاب در جامعه اسلامی یک قانون بوده و فضای عمومی قانون محور است. وی با اشاره به اینکه در روایات ائمه معصومین (ع) توجه خاصی به مساله عفت شده، اما متاسفانه در برهه کنونی جامعه به سمت بی عفتی پیش می‌رود، اظهار داشت: برای کاهش بی‌عفتی باید راهکار‌های عملیاتی برنامه ریزی و انجام شود. امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشی کلی نظام در مورد حجاب همیشه مدارا و رعایت حال مردم بوده است، گفت: در زمان کنونی با وجود برخی قانون‌شکنی‌ها توسط بعضی افراد در این حوزه، هیچ فرد منصفی نمی‌تواند مدارای نظام با این افراد را انکار کند، ولی اینکه یک تجمع ساختارشکنانه‌ای صورت بگیرد حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن حق‌الناس جلوگیری شود.

۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند
ابراهیم طاهری، دادستان عمومی و انقلاب میناب گفت: ۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند و در صورت تکرار هم خواننده و هم صاحب عروسی بازداشت خواهند شد.   پرونده این ۴ نفر در دست بررسی است. دادستان عمومی و انقلاب میناب تأکید کرد: برای رسیدگی به تمامی انواع پرونده‌ها، شعب مختلف در میناب موجود است و دادگستری میناب در حقیقت نقش کلیدی در شرق هرمزگان را داراست. طاهری همچنین عنوان کرد: ۳۰ تن از سرکردگان قاچاق سوخت در شرق استان دستگیر و پرونده آن‌ها در دست بررسی است. وی گفت: حتی یک روز نیز مرخصی به سارقان نداده‌ایم تا با آزادی نتوانند دوباره زندگی مردم را ناامن کنند.

آیا سیستم اطلاعاتی کشور یکپارچه می‌شود؟
سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در پاسخ به این که با توجه به تغییراتی که در سازمان اطلاعات سپاه افتاده و سردار محمد کاظمی جانشین حجت‌الاسلام طائب شده آیا با این تغییرات احتمال دارد در آینده یکپارچه شدن سیستم اطلاعاتی کشور را شهد باشیم و این سازمان زیر نظر یک نهاد یا وزارتخانه فعالیت داشته باشد، گفت: مجموعه نیرو‌های مسلح، ضوابط خاص خود را دارند. این از اختیارات فرمانده کل سپاه یا ارتش است که معاونان خود را بعد از دوره مسئولیت جابجا کند. آن‌ها مبتنی بر مدت مسئولیت و تحولاتی که باید در یک مجموعه به وجود بیاید، تشخیص می‌دهند که باید این تغییرات صورت بگیرد. وی افزود: بنابراین تنفیذ سمت آقای طائب به آقای کاظمی طبیعی بوده و اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتاده است. بالاخره این سمت برای آقای طائب مدت زمانی داشت و بر این اساس تصمیماتی گرفته می‌شود؛ لذا هیچ مورد خاصی به وجود نیامده است. سازمان‌ها بر اساس نظم تشکیلاتی خود که از ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شده کار خود را دنبال می‌کنند.

دادستان کل کشور: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت‌وساز بسیار عجیب است
حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری با حضور در صحن شورا به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از تکالیف و وظایف تعریف شده برای قوه قضاییه، صیانت و حفاظت از حقوق عامه است که برعهده دادستانی کل کشور است. وی گفت: اگر بخواهیم دادستان‌هایمان را به خط کنیم، نیاز به دستورالعملی است که با رییس وقت قوه قضاییه مشورت کردم و دستورالعملی را تعریف کردیم، بعد از آن لایحه‌ای را طراحی کردیم که به زودی به دولت داده خواهد شد تا از طریق دولت به مجلس تقدیم شود. 

او گفت: شورای شهر یکی از نهاد‌هایی است که باید در صیانت از حقوق‌مردم مطالبه گر باشد، اگر شما اختیارات دادستان و دستگاه قضایی را ندارید به عنوان نمایندگان مردم به صورت جدی مطالبه کنید. آیا تاکنون بحث کردید هرجایی که حقوق مردم تضییع می‌شود نیازمند این است که از ظرفیت دادستان استفاده کنید؟ به گفته دادستان کل کشور، گاهى شورا‌ها زمینه ساز تخلفات شهری هستند و گاهی هم مهندسان ناظر بدون دیدن ساختمان برگه‌ها را امضا می‌کنند، شهرداری‌ها را مکلف کنید که نسبت به امنیت ساختمان‌ها ورود کنند. او گفت: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است، حتما این موضوع را از طریق دادستانی پیگیری کنید.

اظهارنظر نائب رئیس مجلس در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تیم ملی اولویت ماست، گفت: در راهرو‌های مجلس از اعضای فراکسیون ورزش می‌شنوم که دنبال تغییر سرمربی تیم ملی و انتخاب گزینه داخلی هستند. نیکزاد تصریح کرد: همچنین در مجلس فراکسیون‌هایی در مجلس داریم که همواره در زمینه‌های تخصصی بحث می‌کنند. فراکسیون ورزش در مجلس با حضور عمده ورزشکاران و جوانان تشکیل جلسه می‌دهد. صحبت‌هایی که از آن‌ها در راهرو‌های مجلس شنیده می‌شود، بیانگر این هست که از سرمربی تیم ملی ایران راضی نیستند و بیشتر دنبال این هستند که سرمربی داخلی انتخاب کند. بنده لازم می‌دانم باز هم تاکید کنم که این صحبت‌ها در راهرو‌ها است نه در صحن رسمی و علنی مجلس. وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس به شدت روی فوتبال در بازه زمانی باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ حساس است. من به وزیر ورزش توصیه می‌کنم هرچه زودتر با اعضای کمیسیون فرهنگی جلسه بگذارند و درباره ادامه روند سرمربیگری تیم ملی با نظر فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری کنند تا با یک ثبات مشخص در این زمینه گام برداشته شود.


پای وزارت اطلاعات به استیضاح باز شد
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به قالیباف خواستار بررسی صحت و سقم اعمال فشار خارج از قانون دو نماینده مجلس به وزیر صمت درباره انتصاب برخی افراد در شرکتی خاص و ارتباط احتمالی این موضوع به مساله پیگیری استیضاح فاطمی‌امین شدند. وزیر صمت صبح امروز در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با تایید خبر فارس مبنی بر اعمال فشار‌ها و درخواست‌های برخی نمایندگان تاکید کرده که زیر بار فشار‌ها برای انتصاب نامعقول نمی‌رود. سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: پس از بررسی و صحت ادعای وزیر مبنی بر دریافت پیامک تهدیدآمیز از سوی نمایندگان مجلس، این موضوع به شورای نگهبان و نیرو‌های اطلاعاتی منتقل می‌شود و دستگاه‌های نظارتی به آن ورود خواهد کرد. اگر ادعای وزیر صمت اشتباه بوده و نمایندگان چنین کاری انجام نداده باشند، باید درباره علت این ادعا پاسخ دهد؛ آقای فاطمی امین باید با ارسال نامه به وزارت اطلاعات، اسامی نمایندگان تهدیدکننده را اعلام کند. / باشگاه خبرنگاران

مگر ایران چه خبر است که مسافرت را به این کشور توصیه نمی‌کنید؟
سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش دیپلماسی فرهنگی:دشمن ایران را تبدیل به کشور هراسناک کرده و چهره انقلاب اسلامی که یک انقلاب برخاسته از مردم با نگاه آزادگی و مبارزه با ظلم صورت گرفته است، در تصویر هراسناک از جمهوری اسلامی پنهان شده است. یکی از این هراس‌ها، «جمهوری اسلامی هراسی» است. یعنی جمهوری اسلامی ایران را با یک مقوله‌ی هراسناک در سطح جهانی بازنمایی کردند ودر این مسیر ادامه می‌دهند. شما همین الان ببینید دولت‌های غربی چند وقت یک بار به شهروندان شان اعلام می‌کنند، مسافرت به ایران را توصیه نمی‌کنیم. مگر ایران چه خبر است که مسافرت را به این کشور توصیه نمی‌کنید؟ ایران یک محیط امن است برای زندگی کردن، یک منطق زیبا برای گردشگری است و گردشگر خارجی هیچ مشکلی در فضای ایران ندارد. هراس دوم «انقلاب هراسی» است که بصورت گسترده‌ای بوجود آمده است. انقلاب را با ترور و با مقابله با دیگران پیوند زده‌اند؛ این در حالی است که واژه انقلابی در حقیقت صیانت از خانواده و عدالت است. هراسی که درباره مقاومت ایجاد کرده‌اند در واقع هراس مهندسی شده‌ای است که دشمنان جامعه انسانی آن را ایجاد می‌کنند. هدف از انقلاب هراسی، جلوگیری از انقلاب‌های بعدی است. /باشگاه خبرنگاران

دیاکو حسینی: این دور، دور پایانی مذاکرات است
یک تحلیل‌گر ارشد سیاست خارجی گفت: احیای برجام تنها شانس واقع بینانه برای لغو تحریم‌های هسته‌ای و جلوگیری از تعمیق تنش میان ایران و غرب است. دیاکو حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، در ارزیابی نتایج سفر هماهنگ‌کننده برجام به ایران و در پاسخ به این که با توجه به توافق تهران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر ازسرگیری مذاکرات برای احیای برجام تا چه میزان امیدواری برای موفقیت مذاکرات وجود دارد، گفت: معتقدم حتی پیش از سفر وزیر امور خارجه روسیه به ایران کاملا روشن بود که اراده‌ای برای ازسرگیری گفتگو‌ها وجود دارد؛ چراکه به رغم گذشت زمان و توقفی که ایجاد شده بود، به نظر نمی‌رسید کسی فکر کند راه‌حل بهتری جز بازگشت به میز مذاکره نه برای ایران و نه برای طرفین دیگر وجود دارد؛ بنابراین تقریبا این اطمینان وجود داشت که چنین تصمیمی گرفته خواهد شد. وی افزود: اخیرا نیز سفر آقای لاوروف و گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای چینی و همچنین رفت‌وآمد‌های طرف عمانی همه حکایت از ازسرگیری مذاکرات داشت و همه طرف‌ها منافع زیادی را در این تصمیم دارند؛ بنابراین، من تصور می‌کنم که این دور، دور پایانی مذاکرات است؛ چراکه همه پیشنهاد‌ها مطرح شده و در نهایت دو طرف ایران و آمریکا هستند که باید تصمیم سیاسی بگیرند. معتقدم این محتمل‌ترین سناریویی است که ما در روز‌های آینده شاهد هستیم.

نماینده مجلس: فاطمی‌امین تهدید پیامکی از سوی نمایندگان را تکذیب کرد
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت تهدید پیامکی از سوی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب کرد. علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای فاطمی امین، وزیر صمت در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، تهدید پیامکی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب و بیان کرد؛ ممکن است پیشنهادهایی از سوی نمایندگان یا سایر افراد مطرح شود، اما این پیشنهادها به معنای تهدید نیست. علی جدی درباره ماجرای تهدید پیامکی وزیر صمت برای انتصاب افراد، گفت: در نشست صبح کمیسیون اصل ۹۰ نمایندگان این موضوع را از وزیر صمت جویا شدند که وی بیان کرد؛ به جز نمایندگان پیشنهادهای مختلفی از سوی افراد مطرح می‌شود، اما این موضوع به معنای تهدید و فشار به ما نیست.

رئیس دولت اصلاحات با محوریت مسائل کشور نامه‌ای برای رهبری نوشت
جواد امام، چهره نزدیک به رئیس دولت اصلاحات می‌گوید:خاتمی سال قبل نامه‌ای با محوریت مسائل کشور خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است. اخیراً در فضای مجازی خبری مبنی بر ارسال نامه‌ای از طرف خاتمی به مقام معظم رهبری منتشر شد. در ادامه این خبر آمده بود که رهبر انقلاب پاسخ نامه مذکور را داده‌اند. در واکنش به این خبر جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی گفت که خاتمی سال قبل نامه‌ای با محوریت مسائل کشور خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب از اینکه نامه پاسخی گرفته یا خیر، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سه رسانه رسمی دولت، کدام جمله رئیسی را تغییر دادند؟
سه رسانه رسمی اطلاع رسانی دولت، شامل پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پایگاه اطلاع رسانی دولت و خبرگزاری ایرنا، جمله‌ای از رئیسی در گفت و گوی زنده تلویزیونی دیشب را تغییر داده و منتشر کردند. رئیس جمهوری در ششمین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود گفت: «باز طرف‌های مقابل دست به اقداماتی می‌زنند که با صحبت هایشان همخوانی ندارد، ولی ما میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد». این سخنان رئیسی جمهور را همه تماشاگران گفتگو دیدند و در رسانه‌ها نیز عینا، بازتاب یافت و حتی در برخی رسانه‌ها به عنوان تیتر یا یکی از تیتر‌های اصلی خبر منتشر شد.

اما سه رسانه پایگاه اطلاع رسانی دولت، خبرگزاری ایرنا، و پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در نشر متن گفتگو، این جمله را تغییر داده اند: در سه پایگاه مذکور، جمله رئیسی به شرح زیر منتشر شده است؛
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: آیت‌الله رئیسی در ارتباط با سفر آقای بورل با اشاره به اینکه بنای بر تعطیلی مذاکرات نداریم، تصریح کرد: بار‌ها گفتیم که این قطعنامه‌ها نمی‌تواند ایران را نسبت به مواضعش وادار به عقب‌نشینی کند. مواضع عزتمندانه و مذاکرات عزتمندانه برای پیگیری خواست ملت بزرگ ایران که استفاده از حقوق حقه خودش است، از سوی دولت پیگیری می‌شود و در نشست‌هایی که با آقای بورل داشتند هم مورد تأکید قرار گرفت.


پایگاه اطلاع رسانی دولت: آیت‌الله رئیسی در ارتباط با سفر آقای بورل با اشاره به اینکه بنای بر تعطیلی مذاکرات نداریم، تصریح کرد: بار‌ها گفتیم که این قطعنامه‌ها نمی‌تواند ایران را نسبت به مواضعش وادار به عقب‌نشینی کند. مواضع عزتمندانه و مذاکرات عزتمندانه برای پیگیری خواست ملت بزرگ ایران که استفاده از حقوق حقه خودش است، از سوی دولت پیگیری می‌شود و در نشست‌هایی که با آقای بورل داشتند هم مورد تأکید قرار گرفت.


خبرگزاری دولتی ایرنا: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار تایید کرده بود که انحرافی در فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد. مجموعا در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، کار مذاکرات دنبال می‌شود ما بنای تعطیلی مذاکره را نداریم، اما ازمواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس آخرین وضعیت درخواست استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را تشریح کرد. جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و طراح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی درباره ارجاع این استیضاح به هیات رئیسه مجلس، گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به علت عدم مدیریت صحیح در حوزه‌های مختلف ماموریتی این وزارتخانه مطرح شده است و آن را دنبال می‌کنیم، اما تاکنون این درخواست به هیات رئیسه مجلس ارجاع نشده است. وی درخصوص تعداد امضاهای استیضاح و ارجاع آن به هیات رئیسه عنوان کرد: از نظر تعداد امضا، حدنصاب مورد نیاز برای درخواست استیضاح کسب شده، اما همچنان روی سامانه نمایندگان در دسترس است و منتظریم تا زمانی که تعداد امضا‌ها به عدد قابل قبولی برسد، آن را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.

معاون سیاسی روحانی: اروپا نمی‌تواند بین ایران و آمریکا اعتماد ایجاد کند
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق با انتشار توئیتی به ازسرگیری مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داد. ابوطالبی نوشت: سرانجام «مذاکره‌ی نزدیک»، و احتمالا «رودرروی پنهان»، با آمریکا درکشوری ثالث وبه دور ازهیاهوی بی‌نتیجه مذاکرات وین، به جهت افزایش فشار‌ها ووضعیت اقتصادی موجود، مورد پذیرش قرار گرفت. اقدامی که در اوج شرق‌گرایی و به هم‌خوردن توازن استراتژیک کشور می تواند معانی و نتایج خاصی در بر داشته باشد. اما اینکه این مذاکرات به نتیجه می‌انجامد یا خیر، به جهت «سردرگمی استراتژیک» درسیاست‌ها و اقدامات هسته‌ای ماه‌های اخیر، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ولی به هر حال شروع مناسبی برای حل مشکلات سیاست خارجی وبحران هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیرغم شعار‌های تند و افراط‌گری‌های بی‌حاصل یکساله است.


با وجود این؛
۱) اگرچه این دولت فرصت زیادی را ازدست داده است، هنوز زمان عنصری تعیین کننده‌ است که نباید دچار تردید‌ها گردد؛
۲) طرفین اصلی برجام اکنون دور یک میز هستند، لذا باید برای حل جامع بحران‌ها برنامه داشت؛
۳) اروپا نقش میانجی داشته و نمی تواند میان ایران و آمریکا اعتماد ایجاد نماید!

فروشندگان ارز بیشتر از خریداران شدند
سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: امروز شاهد کاهش نرخ دلار در بازار غیررسمی به ۳۱۰۰۰ تومان بودیم. این در حالی است که نرخ دلار توافقی در محدوده ۲۹۰۰۰ در صرافی‌ها خریداری شد و در مقابل در محدوده ۲۹۲۹۰ تا ۳۰۱۴۰ به فروش رسید. به گفته این فعال بازار ارز، امروز فروشندگان ارز بیشتر از خریداران شده اند. به بیان دیگر، بازار آزاد خود را به بازار با نرخ رسمی نزدیک می‌کند. برای اولین بار نرخ رسمی تعیین کننده جهت بازار شده است. اتفاقی که به  دلیل عمق زیاد و قدرت در تبادل سراسری در کل صرافی های کشور است.

تورم ژاپن با ۲ درصد رشد، رکورد جدیدی ثبت کرد
داده‌های رسمی نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ژاپن در ماه می دوباره ۲.۱ درصد افزایش یافت که دومین جهش ماهانه متوالی از سطحی بود که در هفت سال گذشته مشاهده نشده است.

ماجرای فروش بلیت دلاری پرواز‌های داخلی به اتباع غیر ایرانی
حسن خوشخو معاون سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص فروش بلیت دلاری به اتباع غیرایرانی اظهار کرد: درخواست ایرلاین‌ها نسبت به نرخ گذاری بلیت هواپیما برای اتباع خارجی از سال گذشته مطرح شد و این موضوع مورد توافق قرار گرفت. وی با بیان اینکه فروش دلاری بلیت به غیرایرانی‌ها با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری اتفاق افتاده است افزود: آنچه قانون گذار مشخص کرده تنها مرجع نرخ گذاری بلیت هواپیما، شورای عالی هواپیمایی است.


معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پخش گزارشی از صدا و سیما در خصوص قیمت بلیت هواپیما در برخی کشور‌های همسایه گفت: این تحلیل درست نیست، چون صنعت هوانوردی ما بیش از ۴۰ سال است که تحریم است؛ این سیاست‌های استکباری اجازه نداد تا صنعت هوانوردی ما اوج بگیرد. اگر قرار بر مقایسه با سایر کشور‌ها باشد باید تحریم‌های ظالمانه را نیز در تحلیل‌های خود در نظر بگیریم.

مصوبه‌ای که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده تصمیم یک شبه نبوده بلکه تحلیل کارشناسی داشته است. همین الان هم از اتباع غیرایرانی تا ۱۰۰ دلار برای پرواز‌های زیر یک ساعت و ۱۵۰ دلار برای پرواز‌های بالای یک ساعت گرفته می‌شود، اما به جیب صنعت هوانوردی نمی‌رود بلکه در جیب دلالان است.  عراق هزینه خدمات فرودگاهی را نقدی و دلاری از ایرلاین‌های ایرانی می‌گیرد. وی با بیان اینکه تصمیم مذکور به ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما منجر نمی‌شود خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان هواپیمایی کشوری موظف به مدیریت فروش بلیت از سوی ایرلاین‌هاست، شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کرده تا فروش بلیت را در وب سایت‌های خود انجام دهند و از فروش در اپلیکیشن‌ها خبری نیست.

لبنانی‌ها تورم ۲۱۱ درصدی را لمس کردند
لبنان همچنان به تحمل تورم سرسام‌آور ادامه می‌دهد و در ماه می شاهد تورم ۲۱۱ درصدی بود. به نقل از بیزنس، تورم در این کشور که با بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال خود در سال ۱۹۴۳ مواجه است، در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۱ درصد افزایش یافت. این بیست و سومین افزایش متوالی سه رقمی شاخص قیمت مصرف کننده اداره مرکزی آمار از جولای ۲۰۲۰ است. این شاخص نسبت به آوریل  ۲۰۲۲ به میزان ۷.۸۵ درصد بیشتر شده است. هزینه‌های حمل و نقل در ماه می ۲۰۲۲ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۵۱۵ درصد افزایش یافته است و پس از آن بخش بهداشت و درمان با افزایش ۴۶۸ درصدی قرار دارد. آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها ۴۴۵ درصد و مواد غذایی و نوشیدنی ۳۶۴ درصد افزایش یافت. تورم در این کشور در سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۵۵ درصد افزایش یافت. با این حال، با اوج خود یعنی ۷۴۱ درصد در پایان سال ۱۹۸۷ در طول جنگ داخلی کشور از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ فاصله زیادی دارد. اقتصاد لبنان پس از عدم پرداخت حدود ۳۱ میلیارد دلار اوراق قرضه یورو در مارس ۲۰۲۰ سقوط کرد و ارزش پول آن در برابر دلار در بازار سیاه بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت.

خبر خوش رستم قاسمی برای جاماندگان از نهضت ملی مسکن
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بعد از ۱۵ تیرماه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پالایش شده، امکان ثبت‌نام از افراد جدید نیز فراهم باشد.

حذف قرعه‌کشی خودرو به کجا رسید؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حذف قرعه‌کشی خودرو، باید شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، امسال ۱.۵ برابر سال گذشته تولید خواهیم داشت و آیین‌نامه واردات خودرو هم در حال نهایی شدن است که این دو جریان سبب کاهش قرعه‌کشی تا پایان سال خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۵۹
با مفت خورها و نجومی بگیرها نیز باید برخورد قهرآمیز شود
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
تنها خواسته ما مردمداین است که سران فتنه اعدام شود
از برخورد قهری نتیجه ای هم گرفتین تا بحال؟
مردم سرکارن
خدا رحمت کنه آیت الله حسنی را!
یه خبر خوب توو این مملکت نیست. همش دروغ و بدبختی و گرونی و دعوا با دنیا و تهدید کردن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
آی گفتی
واقعا متاسفم که نماینده ها انقدر بیکارن که الان سرمربی فوتبال شده مسیله...ملت نان ندارن بخورن شما اصلا چکاره فوتبال هستید
یکی خواستار برخورد قهری با چند تا نوجوون شده که پوشش اجباری رو که همه جای دنیا اختیاریه رعایت نکردن، یکی دیگه خواننده های خانومو دستگیر کرده و بهش افتخار میکنه انگار جنایت کردن چیزی که در جوامع بدوی هم حل شدست چه برسه به دنیای فعلی بعد اون یکی بدون اینکه خندش بگیره جدی پرسیده مگر ایران چه خبره که میگن سفر نکنید، :))
اقای امام جمعه تبریز ایا توانستید معاش معقول و به قیمت در اختیار مردم قرار دهید؟ایا توانستید با گران کردن چند صد درصدی معاش مردم حقوق انها را متوازن کنید؟ایا به دیگر کشورها نگاه نمیکید که هزینه ها و درامدها یک تناسب نسبی دارند و ما حتی از عراق جنگ زده و افغانستان فقیر هم فقیرتر شده ایم؟چه دلخوشی برای مردم فراهم کرده اید که طلبکارشان هستید؟چه امکاناتی برای مردم مهیا کرده اید که طالب برخورد قهری با مردم هستید؟مواظب اتش زیر خاکستر باشید و یا اینکه مخصوصا میخواهید بر این خاکستر بدمید!!!
جناب آقای سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایران عزیز هیچ چیزش نیست. شماها یه چیزتان هست که بهانه دست دیگران دادید تا ایران هراسی کنند. ببینید در این چندین و چند سال با فرهنگ این کشور چه کردید؟
رییس دولت اصلاحات چه خوش خیال هم هست!!!!
اظهارنظر نائب رئیس مجلس در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تخصصی ترین و شگفت انگیز ترین پیشنهادهای ورزشی قرن !نایب رئیس مجلس در راهروهای مجلس به این نتیجه رسیده است وزیر ورزش به مجلس بیایید با کمسیون فرهنگی جلسه بگذارد برای انتخاب مربی جدید تیم ملی فوتبال !
من جای آقای قالیباف بودم تغییر نایب رئیس را همین فردا صبح به رای مجلس میگذاشتم !
چنان از تورم تو لبنان و ژاپن نوشتید انگار تو ایران مردم تا حالا تورم رو لمس نکردن، از تورم سیصد درصدی خودمون بگید
اقای عاملی از دست اراذل اوباش و سارقان مردم ایران در روز روشن امنیت جانی ندارند حالا توقع داری گردشگر نترسد و به ایران بیاید. وقتی قانون در برابر اینها جدی نیست هر کسی میترسد
نه به حجاب اجباری
کل مملکت برای معیشت تجمع کردند کسی ندید چند دختر بچه امامان جمعه را به وحشت انداخت
حتماً برخورد قهری کنید تا نتیجه اش را ببینید
امام جمعه محترم تبریز . گفته شما در رابطه با رعایت پوشش مناسب درست . ولی آیا بی عفتی تنها پوشش زنان یا روسری آن هاست ؟ ترکیه از نظر مسافت برای شما نزدیک تر از دبی است . یک سفر به همات ترکیه بروید و اندکی تحقیق کنید و ببینید چه تعداد زن ایرانی در مراکز فساد ترکیه تن فروشی می کنند ؟ آن بی عفتی نیست ؟ برای جلوگیری از این معضل چه کار مفیدی انجام داده ایم ؟ صدای کدام مسئول تا بحال برای این مسئله بلند شده است ؟
اندر حكايت نامه رئيس اصلاحات !
-----------------
-- ببخشيد آقا امير ! چنان به ياد دارم كه در گذشته علاقمند به دنياي سياست بودي و دنبال كننده اخبار روز ايران و جهان ، از بركت آن اخبار ،حتي مي دانستي جزيره « سنت وينسنت » ي هم هست در كدام نقطه اين ربع مسكون قرار دارد ! و نيز پايتخت كشور بوركينافاسو كجاست ورييس جمهور آن كشور چه كسي است ! خلاصه مطلب اين كه در عالم سياست براي خود كعب الاخباري بودي ! ...حال غرض از مزاحمت اين است كه اين نامه رئيس اصلاحات چه بوده و كي و كجا كتابت شده ، مفاد آن ..خلاصه آن كه در اين مقوله اگر چيزي مي داني براي ما هم باز گو كه بايد جالب باشه !!
-- ببخشيد آقا مرتضي ، گفتي " اصلاحات » ؟ ...فرمودي رئيس اصلاحات ؟ ...بذار فكر كنم ! ... اصلاااااحات ! ... به نظرم بيشتر فكر كنم شايد يادم بياد ! ... اصلاااا حاااااا ت ! ... اول آقا مرتضي بايد اصلاحات يادم بياد تا بعد پشت سرش هم شايد رئيس اصلاحات به يادم بياد ! ...كه گفتي اصلاحااا ت ! ...ببخشيد آقا مرتضي ! ، در مورد اصلاحات و رئيس اصلاحات حضور ذهن ندارم ... يعني هيچ حضور ذهني ندارم ! ... البته يك چيزهاي بسيار بسيار جزيي در ذهنم هست كه به نظرم ان هم يك خوابي ديده باشم ، و يا خيالي كردم باشم !! ... يك چيزي مثل خواب و خيال !! نه ! در اين مقوله هيچ حضور ذهني ندارم كه ندارم ! مرا ببخشيد ! فعلاً با اجازه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
یخ کنی نمک
در کجای دنیا سیستم اطلاعات یکپارچه است که ایران دومی باشد چون همه میدانند که سیستم امنیتی و اطلاعاتی محل اعمال نفوذ و قدرت هست و یکپارچه شدن آن فوق العاده خطرناک و مخرب است
مگر ایران چه خبر است که مسافرت را به این کشور توصیه نمی‌کنید؟

پ.ن- وقتی بدون حساب و کتاب خارجی ها و دو تابعیتی ها را بازداشت و سپس از آنها برای معامله یا گرفتن امتیاز از غرب استفاده می کنیم باید هم منتظر چنین توصیه هایی باشیم. یک ضربه بزرگ به گردشگری.
مسئولان ما قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل ندارند چه در سیاست خارجه و چه در مسائل داخلی ،
برای همین هست که ساخت بک پل و یا احداث پالایشگاه و یا از سر گیری رابطه با کشورها ،این قدر زمان تلف می شود
لااقل از اردوغان یاد بگیرید
چرا احساس میکنم که ، امدن لاوروف به تهران به نوعی دادن اجازه برای ادامه مذاکرات برجام بوده است !!!!!؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه آنقدر اوضاع اقتصادی مردم اسفبار شده است ، که شاید تنها توافق برجام و تصویب اف ای تی اف و رفع مشکلات با کشورهای

منطقه و جهان و رفع تنش ها و تغییر در سیاست های راهبردی بسیار اشتباه خارجی ، شاید بتواند ، اوضاع اسفبار و فلاکتبار تر کشور و مردم

را سامان بخشیده و از سقوط و فروپاشی نجات بدهیم
ادامه بدجام در کشور عربی ننگی است بر پیشانی جناح تمامیت خواه که اینقدر به روحانی ایراد می‌گرفتند. درود بر ظریف این مصدق دوران .
امیدواریم با تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه، تمرکز این اداره از داخل کشور معطوف به خارج شود.
معلوم میشه این خبرگزاریهای دولتی متن سخنان رئیسی رو تهیه کردن که بی توجه به جملات خارج از متن ایشان، همان متن خود را چاپ کرده اند.!!!
اینهمه اخبار غیر مهم و بی فایده می نویسید لااقل از عنابستانی و تقی پور و پناهیان و طرح صیانت و سیسمونی نوزاد و .... هم بنویسید تا حوصله مون سر نره!!
تابناک چندین بار قران ترجمه قمشه ای را خوانده ام روایت عده ای قران پژو را شنیده ام به اجباری بودن حجاب برنخوردم یک کانال سنی بکل میگویند درقران هیچ دستور اجباری وجود ندارد میشود بنده را بوسیله موبایل راهنمایی بفرمایید
امامان جمعه مشکلشان چیه که هر چی مربوط به حجاب میشه به آنها برمیخوره ولی کودکان خردسال دختر در خیابان برای لقمه نانی کار می‌کنند صدای آنها در نمیآید.
محمدعلی آل هاشم توصیه من به شما اینست که حد و حدود خودت را بشناس و به اندازه وزنت دهانت را باز کن. بدان که مردم خشمگین هستند و با چنگ و دندان نشان دادنهای تو نه تنها دچار ترس نمی شوند که بیشتر بر آتش خشمشان می افزایی.
تابناک همون دوتا نظر با سانسور رو هم نمیزنی دیگه. عجب روزگاری!!
چون هر کی میاد ایران تو فرودگاه به جرم جاسوسی می گیرنش.
خاتمی هنوز دلش خوشه فکر می کنه اصلاح شدنی با خراب شدن روز به روز مملکت ایجاد می شه زهی از خیال باطل
تو که پشت تریبونی این ساختارشکنانه هست که مردم زیر بار گرانی دارن خورد میشن اعتراض کنند ؟؟؟؟
از شکم سیری حرف میزنی
لبنانی‌ها تورم ۲۱۱ درصدی را لمس کردند

میخوای بگی ما هنوز رکورد نزدیم داغون تر از ما هم وجود داره!
اخی بیچاره ژاپنی ها ۲/۱ درصد!زشته بخدا از ما یاد بگیر
سوال اینه مگر ایران چه خبر است من میگم چه خبره
۱- روسری از سرت بیفته گیر گشت ارشادی
۲- بخندی و‌بزنی و برقصی گیر گشت امنیت اخلاقی هستی
۳- دوبار تو یک خیابون بری قانون ممنوعیت دور دور هستی
۳- شب بعد از ساعت ۱۰ شب مغازه ها بسته هستن
۴- موبایل و‌کیفت گیر کیف قاپا هستن
۵- روسری بیفته اس ام اس میاد
۶ لب دربا بخوابی گیر پلیس ساحلی
۷ سگ ت را بیاری ممنوعیت سگ گردانی میگیرن‌میبرن
۹- دلار داشته باشی قاچاقی ارززو‌کالایی نداشته باشی که نمیتونی کاری انجام بدی
۱۰- نجسی داشته باشی ۵۰ ضربه بخوری ۸۰ ضربه شلاق داری
۱۱- این جدا از اونه که بگیرنت ندارن برگردی
۱۲- بعد واسه چی بیایین برای زمستان جنوب که نابود شده برای دریای خزر که یک حوض آب کثیف و فاضلاب شده برای آثار باستانی که نابود شده موزه ها هم ۸ تا ۲ روزهای تعطیل هم تعمیرات دارن هواپیمای داخلی که خنده دار شده جاده ها که پر از شوتی و‌نا امنن راستی راستی برا چی بیان؟
مگر ایران چه خبر است که مسافرت را به این کشور توصیه نمی‌کنید؟

پاسخ؛ امام جمعه تبریز: تجمع ساختارشکنانه نیازمند برخورد قهری است
دادستان کل کشور: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت‌وساز بسیار عجیب است
فروشندگان ارز بیشتر از خریداران شدند
جناب آقای عاملی، از اقوام که خارج از کشور هستند بپرسید برای شما تعریف کنند که در کشورهای دیگر چه خبر است که اینجا نیست یا اینجا چه خبر است که آنجا نیست، یا خودتان زحمت بکشید چند سفر خارجی تشریف ببرید تا دلیل عدم تمایل به مسافرت به ایران برای افرادی غیر ایرانی را درک بفرمائید.
کاش بعد از خروج آمریکا از برجام ما هم برجام را آتش می زدیم.
"مگر ایران چه خبر است که مسافرت را به این کشور توصیه نمی‌کنید؟"...دقیقا موضوع همینه، در ایران هیچ خبری نیست.
ایکاش فقط یکبار و فقط توسط یکی از امامان جمعه که اولویت اصلی و شاید تنها گزینه شان حفظ حجاب کامل برای زنان و دختران است

به ریشه یابی و تعیین میزان قصور مسولان و از جمله خودشان و عوامل اصلی اشتباهات 40 ساله مسولان در گریز و اجتناب اکثریت جوانان

و نوجوانان از دین و مسائل ظاهری شرعی ،

از جمله عدم رعایت حجاب برتر !؟ توسط اکثریت زنان و دختران اقدام و آنها را صادقانه اعلام می کردند
فکر کن پاسخ گرفته باشه
جناب آل هاشم کمی هم به فکر اراده مردم باشید خصوصا نسل جوان
بعضی‌ها ادامه حیاتشان در تفرقه‌افکنی است پس صحبت از همفکری، اتحاد، دوستی و محبت اذیتشون میکنه
وزیر کشاورزی وزیر عاقلی است اگر بزارید کار کنه وقتی میخاد به جای هندوانه گندم جو چیزهای دیگه بکاره
سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
همين آقا نماينده شهر سنقر و كليائي استان كرمانشاه است خودم از نزديك خبر دارم كه به مدير كل اداره ما آنقدر فشار آورد تا يك خانم را استخدام و بعد از نزديك به 2 سال بصورت كارمند رسمي استخدام كند. در حاليكه همكاراني ما داريم بعد از 20 سال خدمت هنوز قرارداد معين يا بصورت نيروي شركتي هستند. ايشان خودش منبع فشار است.
تورم 2 درصدی ژاپن. کشوری که با وجود حمله با بمب اتمی روابط بسیار خوبی با آمریکا داره. آفرین به این ملت با فرهنگ که دنبال پیشرفت و صلح هستند نه دنبال دشمن تراشی و فقر و فلاکت
اقای درغگو تو که گفته بودی اوایل امسال قرعه کشی نداریم.موند دوباره برای اخر سال؟؟
فکر نکنم که مذاککرات راه به جایی ببرد.
آقای خاتمی عده قلیلی که قدرت و ثروت زیادی دارند که حتی از نمایش تصویرت در سیما می ترسند اجازه می دهند نامه آن خوانده شود یا به آن عمل شود نخیر این اوضاع ایران و حتی بدترش به نفع همان عده قلیل است و تمام سعی و تلاش آنهاست که کشور درگیر مسائل اقتصادی و سیاسی باشد تا آنها از آب گل آلود ماهی خوبی بگیرند
تحریم!
اسم رمز شرکت های هواپیمایی برای پنهان شدن پشت این نام برای جبران ناکارامدی ها و سودجویی هایشان!
مطمئن باشيد با ارعاب وبرخورد قهري نتيجه معكوس خواهيد گرفت
بهتر این است در زندگی شخصی افراد دخالت نکنید.
ژاپن هم تورم 2 درصدی را داراست !!! خوب خداروشکر متوجه شدیم همه تورم را با گوشت و خون لمس میکنند !! هم درد داریم
بلیط داخلی به دلار
این آقا آیا میداند که چه میگوید. چند خارجی در داخل ایران اقدام به پرواز داخلی میکنند؟ چرا دو نرخی؟ آیا دو نرخی فساد آور نیست؟ چگونه حساب و کنابش را نگهداری میکنید؟ چرا اینقدر بر سر پول رایج مملکت میزنید؟ متاسفانه وزارت خارجه در ایران برای برخی از خدمات کنسولی ارز میخواهد حتی معادل ریالی به نرخ آزاد را هم قبول نمیکند. ای وای بر ما با این مسئولین که وظیفه اصلیشان میبایست صیانت از مرزهای زمینی، دریائی، هوائی، فرهنگی و اقتصادی باشد.
با این تیم هیجوقت از بن بست مذاکرات در نمی یاییم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی