بازدید 29746
سه هزار و چهل و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

آیت الله مکارم: گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی، برای مردم به معما تبدیل شده/صدیقی: بسیاری از اقدامات فرهنگی مخرب، مربوط به صدا و سیما می‌شود/نوید محمدزاده و همسرش ممنوع‌الکار شدند؟

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «رئیس اتاق اصناف تهران: قیمت نان باید تغییر کند» / «تورم نقطه به نقطه؛ ۵۲.۵ درصد» / «قاضی زاده هاشمی: هنوز حجم اختلاس‌هایی را که در بنیاد شهید اتفاق افتاده، نمی‌دانیم» / «منابع طبیعی: پاک‌تراشی جنگل هیرکانی مربوط به جنگ جهانی دوم است» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ 22 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

درگیری شدید دبیر و پولادگر در وزارت ورزش
رئیس فدراسیون کشتی که برای مباحث مربوط به بودجه ورزش اول کشور به وزارت ورزش رفته بود، درگیری شدید لفظی با معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه داشت. سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی برای کمک به ورزش قهرمانی، بودجه مازادی بر بودجه وزارت ورزش برای چندین رشته مدال‌آور در نظر گرفت که کشتی با توجه به سبقه و افتخارات تاریخی‌اش از این بودجه بی‌نصیب نماند. امروز (اول تیر ماه) که علیرضا دبیر برای بحث‌های مربوط به بودجه راهی وزارت ورزش شد، بعد از آنکه درباره ساخت و ساز‌های انجام شده در کشتی و مسابقات متعددی که این رشته در دو بخش آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان قهرمانی قاره و جهان در پیش دارد صحبت کرد، خواستار افزایش بودجه کشتی شد، اما معاون وزیر ورزش با اعلام اینکه شما بودجه مجلس را دریافت کرده‌اید، گفت که بودجه‌ای به فدراسیون کشتی نمی‌دهد، فدراسیونی که بودجه‌اش در سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان بوده است! در این نشست که علاوه بر محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش تعداد دیگری از معاونان وزیر از جمله سینا کلهر، رغبتی و ... حضور داشتند، علیرضا دبیر بعد از آنکه چند بار در مورد وضعیت هزینه‌های کشتی توضیح می‌دهد، خطاب به پولادگر می‌گوید: «شما بیشتر ورزش قهرمانی و کشتی را می‌شناسی یا من که ورزش قهرمانی انجام داده‌ام؟» که معاون وزیر می‌گوید: «من». دبیر در ادامه و در حالی که بین او و پولادگر درگیری لفظی شدیدی ایجاد شده بود، می‌گوید: «نمیگذارم برای کشتی تصمیم غیرکارشناسی بگیرید. وزارت ورزش همیشه در سر کشتی زده است و من اجازه این کار را نمی‌دهم. باید حق کشتی را بدهید. کشتی ورزش اول ایران است و حقش بیشتر از این بودجه‌ای است که سال گذشته گرفته و حالا می‌خواهید همان بودجه را صفر کنید.»

فقط ۸ درصد مردم مخاطب ثابت سینما هستند
رئیس سازمان امور سینمایی کشور گفت: با احیای سالن‌های سینما می‌توان چهار تا پنج درصد از مخاطبان فیلم‌ها را افزایش داد.  محمد خزایی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سینما با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم و در همین راستا برای حل مشکلات درخواست‌هایی از وزارت فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و برای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از عموم مردم مخاطب سینما‌ها بوده که حداقل هشت درصد مخاطب ثابت سینما‌ها هستند و می‌توان یکی از مشکلات اساسی سینما را کمبود مخاطب دانست و باید به این نکته اشاره کرد که تجهیز سینما‌ها می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تعدادی مجتمع هنری برای ارکان فیلم‌های سینمایی در سال گذشته تأسیس شد که اکنون استفاده‌ای از آن نشده و اکران فیلم‌های سینمایی در آن‌ها انجام نمی‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی: بسیج و سپاه به حوزه کشاورزی ورود کرده‌اند
سردار غلامرضا سلیمانی: امنیت غذایی برای ما یک موضوع حیاتی است و بر همین اساس، بسیج و سپاه در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط بیشترین توجه را به این عرصه حیاتی دارند. رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور در ادامه با بیان اینکه این سازمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با توجه به اهمیت بخش کشاورزی به آن ورود کرده‌اند، ادامه داد: چرا که امنیت غذایی برای ما یک موضوع حیاتی است و بر همین اساس بسیج و سپاه در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط بیشترین توجه را به این عرصه حیاتی دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش‌های دام دامپروری و سایر موضوعات مرتبط با امنیت غذایی نیست این آمادگی را داریم طرح‌هایی را ارائه کنیم خاطرنشان کرد، با وجود چنین ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد میتوان با حرکتی مردم نهاد تحول بسیار بزرگی را در این حوزه رقم زد.

صدیقی: بسیاری از اقدامات فرهنگی مخرب، مربوط به صدا و سیما می‌شود
جت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: «ما از صدا و سیما بسیار گله داریم. بسیاری از اقدامات فرهنگی مخرب، مربوط به صدا و سیما می‌شود، اما این نهاد با بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی، اقدام به تولید و پخش برخی فیلم‌ها و محتوا‌های مخرب فرهنگی می‌کند.» صدیقی، بدحجابی و بی حجابی را از جمله جرایم مشهود برشمرد و گفت: در این زمینه، خلأ قانونی وجود ندارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه را موظف کرده تا برای اصلاح وضعیت عفاف و حجاب اقدام کنند، اما برخی از این دستگاه‌ها در انجام این وظیفه کوتاهی کرده‌اند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه ملی افزود: ما از صدا و سیما بسیار گله داریم. بسیاری از اقدامات فرهنگی مخرب، مربوط به صدا و سیما می‌شود، اما این نهاد با بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی، اقدام به تولید و پخش برخی فیلم‌ها و محتوا‌های مخرب فرهنگی می‌کند.

توضیحات وزیر ارشاد در خصوص توقیف فیلم «برادران لیلا»
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در خصوص توقیف فیلم «برادران لیلا» و ممنوع‌الکار شدن برخی بازیگران گفت: من در همین حیاط دولت چند هفته قبل اعلام کردم که ما طبق قانون عمل خواهیم کرد و قانون هم در این زمینه مشخص بود و دوستان من در سازمان سینمایی بررسی‌های کاملی انجام دادند و اصرار من بر این بود که حتما مر قانون را رعایت کنند. وی ادامه داد: این بیانیه و اعلام نظر مبتنی بر این بررسی‌ها بوده و مجموعه افرادی که در این تصمیم‌گیری بودند متفق‌القول به وقوع تخلف اعتقاد داشتند. ممکن است سال‌های قبل مجموعه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به هر دلیل در این موضوعات منفعل عمل می‌کرده است، اما بنای ما این است در دوره جدید مطابق قانون عمل کنیم.

منابع طبیعی: پاک تراشی جنگل هیرکانی مربوط به جنگ جهانی دوم است
انتشار فیلمی با موضوع پاک‌تراشی در قلب جنگل هیرکانی محدوده شهرستان بندرگز، علاوه بر نگرانی از تکرار این اتفاقات تلخ، ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی برای احیا نشدن این عرصه ۱۲ هکتاری را بیشتر کرد. روز‌های گذشته فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که در آن ادعا شده بود بخش زیادی از جنگل هیرکانی در شهرستان گلوگاه مازندران پاک‌‎تراشی شده است. زمان کوتاهی پس از انتشار این کلیپ، مشخص شد این زمین پاکتراشی شده جزو بخش ثبتی شهرستان بندر گز در استان گلستان است و مهم‌تر آن که قطع درختان قدمتی چند دهه‌ای دارد و از بقایای حضور ارتش متفقین در ایران است و طبق بررسی ها، ارتش شوروری به دلایلی که آشکار نیست این منطقه جنگلی را پاک‌تراشی کرد. موضوعی که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در گفتگو با ایرنا بر آن تاکید کرد و گفت: تصاویر منتشره از پاک‌تراشی جنگل هیرکانی که در حوزه استحفاظی گلستان قرار دارد و طی روز‌های اخیر در فضای مجازی با نام "پاک‌تراشی به سبک آمازون در هیرکانی! چرا؟ " بازتاب فراوانی یافته، مربوط به چند دهه قبل و زمان جنگ جهانی دوم است.

معاونت سینمایی: جمع بندی رسمی درباره ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده
خبری مبنی بر ممنوع کاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی در پی توقیف فیلم سینمایی «برادران لیلا» منتشر شده است، اما مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی این موضوع را رد و تاکید کرد، تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. یزدان عشیری رئیس روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «این خبر صرفاً نوعی گمانه زنی است و صرفاً بر اساس شنیده‌ها نقل شده است و صحت ندارد.»

وی ادامه داد: «اصل خبری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقن و قابل استناد است، خبر عدم احراز هویت فیلم سینمایی «برادران لیلا» تا اطلاع ثانوی است. این خبر را عطف به موضوعی که اکنون خدمت شما و مخاطبانتان اعلام می‌کنم، صحت موضوعش را در نقل مستقیم خبر از سوی ما در رسانه‌های کشور، به سادگی می‌توان تأیید کرد.» یزدان عشیری تأکید کرد: «ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرشان موضوع جداگانه دیگری است. این بحث را باید در جریان موضوع سلبریتی‌ها و مطالبه گری (امر به معروف و نهی از منکر) که در جامعه وجود دارد و تأثیر رسانه‌ها در این بین باید بررسی کرد، اما تا این زمان هیچ گونه جمع بندی رسمی درباره ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده است. هیچ منبع رسمی هم تا بدین لحظه در این باره صحبت نکرده و موضع گیری رسمی نداشته است. اما مطالبه نسبت به این موضوع به شدت وجود دارد؛ هم از سوی رسانه‌ها و هم از سوی جامعه …»

وی در پاسخ به این موضوع که چقدر احتمال دارد نوید محمدزاده و فرشته حسینی به دلیل رفتارشان در حاشیه جشنواره کن ممنوع الکار شوند گفت: «در بحث‌های حقوقی معمولاً نمی‌توان با احتمال و، اما و اگر سخن گفت. در این بین توصیه می‌کنم مردم به گمانه زنی‌ها اعتنایی نکنند و به التهاب موضوع بیهوده دامن نزنند. سینمای ما در حال حاضر به قدر کافی مشکلات عدیده دارد و با چنین چالش‌هایی روبه روست که توصیه می‌کنم در این ماجرا با آرامش و خویشتن داری رفتار شود تا بیش از پیش به آرامش سینما کمک کنیم. دامن زدن به اخبار جعلی خوب نیست و تأثیر مثبتی هم در فضای جامعه ندارد. همین دامن زدن به موضوع شاید فضایی ایجاد کند تا ارزش گذاری دقیقی نسبت به رفتار سلبریتی‌های کشورمان در خارج از کشور انجام نگیرد.»

قاضی زاده هاشمی: هنوز حجم اختلاس‌هایی را که در بنیاد شهید اتفاق افتاده، نمی‌دانیم
رییس بنیاد شهید گفت: متأسفانه بنیاد شهید در این سال‌های اخیر هم که به آفت‌های زیادی گرفتار شده است، مثلاً یک گروه عمده‌ای از مدیران بانک دی دستگیر شدند و در زندان هستند. به گزارش «انتخاب»، قاضی زاده هاشمی گفت: هنوز ما حجم خساراتی را که وارد شده است و اختلاس‌هایی را که اتفاق افتاده است نمی‌دانیم. روز‌های گذشته مدیرعامل فعلی بانک دی، پیش من بود و گزارش می‌داد، فقط یکی از شرکت‌ها حدود ۵ هزار میلیارد تومان اختلاس انجام داده است، می‌گفت "آن‌قدر این موضوع بزرگ بوده است که دیگر ما از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواستیم بیایند، ورود کنند و موضوع را بررسی کنند. “ وی به تسنیم گفت: این فقط یک نمونه از بانک دی بود، حالا همین مسائل در مجموعۀ کوثر یا در مجموعۀ صندوق ذخیره شاهد و جا‌های مختلفی که اخبارش هر از چند گاهی به گوش می‌رسد، هم تا حدی وجود دارد، در حالی که این مجموعۀ انقلابی، مقدس و وابسته به شهدا، باید پاک‌ترین و تمیزترین سازمان باشد.

آیت الله مکارم: گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی، برای مردم به معما تبدیل شده
آیت الله مکارم شیرازی گفت که حل مشکلات اقتصادی امروز وظیفۀ هر سه قوه است و انتظار مردم این است که سه قوه با هم در این خصوص همکاری و تلاش کنند. این مرجع تقلید در دیدار سید مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه‌های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش دفتر آیت الله مکارم، وی در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند. این مرجع تقلید همچنین به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره و تاکید کرد: باید نظارت‌ها و بازدید‌ها در مرز‌ها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود؟ وی از دیگر دلایل گرانی‌ها را بی انصافی برخی از کسبه دانسته و گفت: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که از دیروز امکان انجام معاملات توافقی در بازار متشکل ارزی فراهم شده است گفت: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم.

تورم نقطه به نقطه؛ ۵۲.۵ درصد
مرکز آمار اعلام کرد نرخ تورم سالانه خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوار‌های کشور به ٣٩.٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به ترتیب ۳۸.۹ درصد و ٤١.٨ درصد است که برای خانوار‌های شهری ۰.۶ درصد و برای خانوار‌های روستایی یک درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه‌ای (تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) در خرداد ماه  ۵۲.۲٥ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٥٢.٥ درصد بیشتر از خرداد ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل۱۳.۲ درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ٣٢.٢ واحد درصدی به ٨١.٦ درصد و گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٨ واحد درصدی به ٣٦.٨ درصد رسیده است.

متوسط مبلغ تراکنش هر کارتخوان چقدر است؟
در اریبهشت ۱۴۰۱، متوسط مبلغ هر تراکنش با کارتخوان‌های فروشگاهی به طور متوسط ۱۷۷ هزار تومان بوده است. این در حالی است که میانگین مبلغ تراکنش‌های پرداخت اینترنتی چند برابر این میزان بوده است.

رئیس اتاق اصناف تهران: قیمت نان باید تغییر کند
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به سوالی درباره دلایل افزایش قیمت بدون مجوز کالا‌هایی مثل لوازم خانگی در کف بازار، اظهار کرد: تولیدکنندگان باید با فاکتور به عرضه کننده، کالا بدهند، اما گران‌تر و بدون فاکتور کالا می‌فروشند. در این شرایط واحد صنفی یا مجبور است همان کالای گران بدون فاکتور را بخرد و گران‌تر هم بفروشد یا تعطیل کند. وی در ادامه تاکید کرد که مردم می‌توانند تخلفات صنفی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند، چون بالاخره از بین این تعداد واحد صنفی تعدادی متخلف هم هست. این مقام صنفی در پاسخ به سوالی درباره کم فروشی نان نیز گفت: قیمت نان باید تغییر کند، اما وزارت جهاد کشاورزی باید در این رابطه تصمیم گیری کند.

دلار توافقی امروز در کانال ۲۹ هزار تومان بود
کامران سلطانی زاده رئیس کانون صرافان ایرا، در مورد وضعیت بازار متشکل ارزی در روز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ گفت: امروز ارز مسافری به نرخ هر دلار ۲۷ هزار و ۶۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. به گفته رئیس کانون صرافان ایران در بازار متشکل و رسمی ارز، بر اساس توافق بین فروشنده و خریدار هر دلار از ۲۹ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود.

نرخ تورم انگلیس با عبور از مرز ۹ درصد رکورد زد
نرخ تورم در انگلیس به بیشترین میزان ۴۰ سال گذشته رسید که بیشرین میزان بین کشور‌های جی ۷ به حساب می‌آید. نرخ تورم در این کشور به رقم ۹.۱ درصد رسیده که بیشترین میزان از مارس ۱۹۸۲ تاکنون به حساب می‌آید و این کشور بیشترین تورم را بین کشور‌های توسعه یافته اقتصادی دارد. قیمت غذا در این کشور این روز‌ها رکورد زده و بیشترین میزان از سال ۲۰۰۹ تاکنون است. مقامات این کشور پیش بینی می‌کنند که نرخ تورم اواخر امسال  به ۱۱ درصد برسد. در حال حاضر پوند بدترین شرایط را بین سایر ارز‌ها دارد، به طوری که هر پوند معادل ۱.۲۲ دلار معامله می‌شود که تنها ۰.۶ درصد امروز افت کرده است.


صادرات ایران پیشتازی کرد
رئیس کل گمرک از تجارت غیر نفتی ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری کشور در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با پیشتازی سه ماهه بی سابقه صادرات نسبت به واردات در سال جدید، تراز تجاری کشور مثبت ۶۰۵ میلیون دلار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷۹
این زن و شوهر با اون حرکت غیر متعارف، سعید ر‌وستایی رو نابود کردن.
دیروز یک خبری در یکی از سایت های معتبر داخلی در مورد مالیات استان قدس نوشته شده بود و جالب اینکه تابناک و الف و ....هیچ خبری در اینمورد درج نکردن و اون اینه که استان قدس مالیاتش رو پرداخت میکنه ولی به خزانه دولت نمیره و دوباره به استان قدس برمیگرده.یعنی این خبر اوج شاهکار مالی و اقتصادی کشور رو نشون میده!!!!
حاج صدیقی اگر گلایه و شکایتت رو با کمی اشک هم قاطی کنی شاید بیشتر اثر کنه.
نوه پنج ساله من پنج ماه پیش هنگام خرید بستنی می گفت چرا همه چیز این قدر گران شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
تازه میگه میگویند چرا اینقدر گران شده معلومه تا حالا نرفته خرید
دولتِ جوان حزب الهی جهادی انقلابی میدانی مقاومتی استشهادی ؛ رکورد بالاترین میزان نرخ تورم موجود در اقتصاد کشور رو با نرخ ۵۲ ٪ به نام خودش ثبت کرد .

# شیش _ کلاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
ارث حسن لیبراتونه
دکتر :-) شیش کلاسه بالاترین میزان تورم رو به نام خودش ثبت کرد
کار مفید و شغل این صدیقی چیه ؟!
پارتی این نوده فراهانی کیه ، من نمیدونم !!!!
اینو چرا عوضش نمیکنن ؟
قشنگ معلومه که اینم شیش تاییه .
چندین ساله که این پست رو غصب کرده
آقای مکارم
دولت مورد تائید شما بالاترین میزان تورم رو به خودش اختصاص داد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
جالبه که تو متن پیام گفته داد مردم از کرانی در امده خودش
داره داد میزنه که مشکل گرانی برای خودشون نیست وای به حالتان ای صاحبان قران
وی به تسنیم گفت: این فقط یک نمونه از بانک دی بود، حالا همین مسائل در مجموعۀ کوثر یا در مجموعۀ صندوق ذخیره شاهد و جا‌های مختلفی که اخبارش هر از چند گاهی به گوش می‌رسد، هم تا حدی وجود دارد، در حالی که این مجموعۀ انقلابی، مقدس و وابسته به شهدا، باید پاک‌ترین و تمیزترین سازمان باشد.
بابا این مبالغی که گفته اید که اصلا عددی نیست و پول تو جیبی آقا زاده هاس
تبریک به جناب ۶ کلاسه به خاطر ثبت رکورد تورم 52 %
قاضی زاده هاشمی: هنوز حجم اختلاس‌هایی را که در بنیاد شهید اتفاق افتاده، نمی‌دانیم.
مرکز آمار:نرخ تورم نقطه‌ای (تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) در خرداد ماه ۵۲.۲٥ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٥٢.٥ درصد بیشتر از خرداد ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.
آیت الله مکارم: گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی، برای مردم به معما تبدیل شده.
آقا تهرانی : وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه مگر مسئولین ما کارو زندگی ندارند که دائما" به سینما و بازیگران و بد حجابی بندمیکنند - مشکلات عدیده ای را خودشان در مملکت پدید آورده اند و بروی مبارکشان هم نمی آورند - چرا از اختلاس ها و ندارنم کاری ها, تورم و تصمیمات اشتباه خود چیزی نمیگویند؟و در عوض از خودشان هی تعریف و تمجید میکنند , واز زمین و زمان انتقاد
کنترل بنیاد شهید دست کیه ؟
زن و شوهر هم نمیتونن همدیگر رو ببوسن ؟؟؟ شماها دیگه کی هستید ، ما چه گیری کردیم اینجاااآاا
معما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
چه گویم که ناگفتنم بهتر است
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
من بانظر شما مخالفم
بيش از ٤٠ سال تحريم ، تورم ، فقر ، فساد و سوء مديريت رمقي براي مردم و كشور باقي نگذاشته ، تا كي شعار ؟
مادر بزرگم همسر شهید هستند حفوقش مدتی قطع بود
چرا نهادهای نظامی کشاورزی می‌کنن؟ درسته که هر کشاورزی بره برای خودش تانک بخره بگه می‌خوام شخصا امنیت کشورمو تامین کنم؟
همه را بازداشت و سپس دستگیر کنید سریع فوری
سلام مبارک باشه رکورد شکنی دولت آقای رئیسی تورم نقطه به نقطه به ۵۲/۵ درصد رسید این دیگربار از خط قرمز نیست اوج فلاکت مملکته
بجای ممنوع الکاری دو‌نفر که حرام خدا انجام نداده اند بعضی مسئولین ممنوع الکار کنین نه اینکه از پستی به پست دیگر منتقل شوند
نوید محمد زاده و همسرش مملکت و مردم به این روز ننداختن
در ضمن این شیوه و کارهایی مثل صحبت نماینده مجلس درباره ازدواج خانم برای پرت کردن حواس مردم قدیمی شده است
جناب مکارم سلام علیکم
اینکه پول نفت ، گاز ،محصولات پتروشیمی ،مس ،آهن ،طلا ،پسته ،خاویار و ......کجا می رود سوال من عامی هم هست لطفا اگر به شما جواب دادند لطفا به ما هم بگویید
حضرت آیت الله شاید بخاطر برخی ملاحظات برای شما هنوز معما مانده است اما برای مردم مدتهاست این معما حل شده است وآنهم ناتوانی وبیعرضگی مدیران ومسئولین در اداره کشور ثروتمند ایران است.
گرانیها ( و مالیات روی همه چیز) به خاطر اینه که یارانه رو حذف کنند و وابستگی به درامد نفتی رو از بین ببرند
بعدش بتونن بیشتر برای امریکا شاخ و شونه بکشن و درآمد نفت رو هم جای دیگه خرج کنند
جند کار تو کشور هرگز اتفاق نخواهد افتاد تا وقتی اصولگرایان در قدرت باشند
ملت هرکز روی شادی و نشاط رو نخواهند دید
وضعیت معلمان و کارگران و پرستاران بهبود نخواهد یافت
آرامش اقتصادی نخواهیم داشت
آرامش سیاسی نخواهیم داشت
زندان ها آباد خواهد شد
بودجه نظامی ۳۹ برابر خواهد شد
بودجه به اشت و آموزش هر روز منفی تر خواهد شد
بحران در بحران در پیش خواهد بود
هزینه مردن هم از زنده بودن بدتر خواهد شد
فرودسی پور به تلویزیون برنمیگرده
علی دایی مربی نخواهد شد
عطاران در تلویزیون کارگرانی و بازیگری نخواهد کرد
خاتمی همچنان ممنوع انفعالات خواهد بود
البته این وضعیت تا ۲۰۲۵ خواهد بود چون دیگه ایران و ایرانی نخواهد بود والسلام من التبع اهدی
با حضور افرادی مثل اقای شهرام گیل ابادی در صدا وسیما و دانشگاه و...............چه توقعی دارید؟
یک مشت خبر زرد
آيت الله مكارم : راني هاي افسار گريخته با وجود افزايش در آمد هاي نفتي براي مردم به معما تبديل شده است « !
-----------
معما ... چه معمايي ...آن هم معماي چند مجهولي !!
اگر شما به آقا باقر رفتگر محل ما بگويي كه نفت هم به بالاي ١٠٠ دلار رسيد خواهد گفت :
-- باشه ! .. مي خواد بشه يك دلار ..مي خواد .، بشه هزار دلار ... ديگي كه براي ما ندارد بهره مي خواد كله بره توش باشه ، ميخواد .... لا اله الا الله ... استغفر الله ربي و اتوب اليه ... دم صبحي بعضي ها چه طور خُلق أدم تنگ مي كنند !! ... بر محمد و آل محمد صلوات !! ... اللهم صل علي محمد و أل محمد و عجل فرجهم !!!
معما؟ دو حالت داره:
۱- درآمد داریم و دولت و همکاران خوردند و بردند
۲- درآمد نداریم. باید تحریم ها همین امروز برداشته شه تا مردم از گرسنگی نمیرند و شعارهای تندروها حذف بشه. طرف دروغ نگه بمردم که ما با تحریمها مملکت رو اداره میکنیم و جیب مردم را با حذف دلار یارانه ای و بستن مالیات بر مردم نزنه.

واضحه در هر دو حالت چه بر سر مردم آورده اید.
بله صادرات افزایش داشته اما نمیدانم چرا وضع ما هر روز بدتر میشود . شاید کالاهایی که گران کردید و مردم دیگر توان خریدشان را ندارند به خارجیا فروختید
تورم اعلام شده ۵۲ درصد ( تورم واقعی بمراتب بیشتراز این است) افزایش حقوق بازنشسته ها ۱۰ درصد !!!!
تورم ۵۲ درصدی و اختلاس ها در امثال بنیاد شهید رو بیخیال دنبال ممنوع الکاری و توقیف و مجازات بازیگرا و حجاب زنان باشید که دغدغه این روزهای مردم شده
انوقت حقوق کارمندان شاغل چقدر شد 6.5 درصد نه 10 درصددولت مردمی رئیسی
تورم ۳۰۰درصدی
آنچه را که شما جناب مکارم انگار متوجه نیستی اما به نظر من خوب هم متوجه ای این است که فکر میکنی درآمدهای نفتی خرج این مردم ستمدیده میشه،دیگه از بس مردم سفرهاشون بوی نفت گرفته مجبور شدند که سفره‌ها را جمع کنند و نان خالی سق بزنند.
جناب سردار سلیمانی دقیقا همین ورود سپاه و بسیج در کشاورزی بوده که باعث برداشت‌های غیر اصولی در بالا دست زاینده شده و خود زاینده رود را با فاجعه رو به رو کرده
معما نیست فاجعه است از در مترو آمدم بیرون فردی با التماس خواهش کرد برایش غذا بخریم نه معتاد بود نه بزه کار به کجا می خواهیم برسیم ....
ایشان که ناراحت از گرانی ها هستن به افراد نزدیک به خودشون که در واردات نهاده های دامی دخیل هستن تشر بزنن
پول هست اما یا آقا زاده ها داران اختلاس می کنند یا برای مردمان دیگری داری هزینه میشه
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
گردن آقازاده ها ندارید.
حضرت ایت ا.. با سلام و ادب در ایران تعیین نرخ اجاره ملک مسکونی ، تجاری ، اداری صنعتی ، مراکز تفریحی ووو... با بنگاه وبنیاد های بزرک اقتصادی نظیر مستضعفان ، کمیته امداد ، شهرداریها، بنیاد شهید ، بنیاد های به اصطلاح خیریه مرتبط با اقا زاده ها ووو.. میباشد نه یک صاحبخانه ای که با درامد یک اپارتمان امرار معاش میکند و نه واسطه بنگاه املاکی ، شما بروید برای تعیین اجاره یا خرید یا.. انها شما را ارجاع میدهند به کارشناسی که مورد تایید خودش که از قوه قضایه اجازه دارد میدهد او هم طبق عرف محل و میزان ارزش ملک میزان ونرخ را تعیین میکند با این تعیین نرخ وعقد قرارداد این مبلغ میشود اساس و میزان نرخهای اجاره و فروش و به تجربه ثابت شده این افزایش چهارصد درصدی توسط این نوع کار حادث شده است و صاحب خانه های جز اصلا دخیل نیستند اگر زورتان اگر پر زور است به سر انها دادبزنید و انها را از این کار منع کنید
ممنون تابناک... کلی خندیدیم!
متاسفانه کالاهای بهداشتی 25 درصد و لوازم خانگی و برخی خوراکی ها مجدد طی چند روز گذشته گران شدن، اجاره خانه هم همینطور میتازه، کلا موندیم درمانده چیکار کنیم
گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی، برای مردم به معما تبدیل شده! یعنی برای شما قابل حل و قابل قبول بوده؟ به معما تبدیل نشده فقط برای مردم به معما تبدیل شده؟!
چه عجب آیت الله مکارم شیرازی این بار به یاد معیشت مردم افتادند. معمولاً ذغدغه ی اصلی ایشان بدحجابی بود. یکی از علل این که معیشت مردم را به این روز افتاده همین جزم چسبیدن علمای محترم به یک سری مسائل و رها کردن مسائل و مشکلات دیگر جامعه است.
نوید محمدزاده و همسرش بروند خارج و آنجا با پوشش های مختلف بههم دیگر لب بدهند و عکس های خود را بفرشند!
حاج آقا تازه متوجه شدی خیلی وقت که گرانی تورم افسار گسیخته و مردم را له کرده
معما نیست خرج های جاری کشور شدیدا افزایش پیدا کرده یک کارمند ساده وزارت بهداشت حقوقش به ۱۵ میلیون رسیده
خدا را شکر خلاصه ایت ا.... ها هم معانی گرانی را فهمیدند
خدایی‌ و وجدانا‌ مردم‌ اکثرا‌ گرفتارند‌ و کلافه‌ !!!
حاکمیت‌ و دولت و همه‌ بایستی دست بدست بدن این مشکلات را رفع رجوع کنند‌ تا مردم‌ نفسی بکشند‌
بل دو زار یارانه‌ نمیشه
جناب صدیقی ، صدا و سیما همین جوری کلی مخاطب از دست داده اگر قرار باشد از این هم بسته تر شود ، واویلا ...
خوش بحال مردم انگلیس بالاترین تورم نه درصده
درود
تورم پنجاه و دو درصد...اشتباه نوشتید... صد و پنجاه و دو درصد صحیح است
حضرت ساعت خواب
یکی از بدترین استفاده های بیت المال پرداخت بودجه برای خراب کردن اعصاب ملت به صدا و سیما است
نوید محمد زاده یک هنرمند 6 دانگ در سطح بالای جهانی است و کسانی که او را اجبار به مهاجرت کردند ، بزرگترین کمک را به او کردند و خسارت بزرگی به مخاطبین داخلی او زدند
صدیقی و همفکرانش فقط بدنبال رعایت حجاب حداکثری برتر هستند و بس !!!!!!!!؟؟؟؟؟
رضا عطاران و خانومش ( فریده فرامرزی) توو فیلم استراحت مطلق با هم همبازی بودن. توی یه صحنه ، خانومش تو حموم داشت عطاران رو با لیف و صابون می شست. این صحنه رو با صحنه بوسیدن رو مقایسه کنین.
با سلام:
ای بزرگوار خود دولت مردان هم به تولید کننده و هم به کسبه اجازه فروش اقلام بالاتر از نرخ تولید شده را داده است.
چون معیشت مردم برای مسولین اولویت ندارد و بحث و رقابت بر سر چقدر گران کردن اجناس است.این را هروز سر خرید روزانه لمس می کنم و صلوات بر روح پدر و مادر بانیان آن می فرستم.
نمی فرمایند که گرانی و فساد باید کنترل شود می گویند دلیل ان را برای مردم تبیین کنید!
با افزایش درآمد نفتی باید ارزانی بشه ؟
حاج‌اقا مکارم مردم دارن زیر فشار اقتصادی له میشن، مراجع محترم دخالت کنند و ببینید وضع مردم رو تا دیر نشده!
آقای مکارم ، دیگه فرصتی نمانده ، آفتاب عمر رو به غروبه
در جمهوری اسلامی مردی که همسرش را در یک کشور خارجی بوسیده است جرم انجام داده است اما صدها نفر که هزاران میلیارد تومان و دهها میلیارد دلار از پول کشور و مردم را می دزدند جرم نیست !!!!!!
کاریکه روحانی در۸سال نتونست اجراکنه رییسی در۸ماه بخوبی انجام داد.
آقای مکارم برای ما مردم اصلا هم معما نیست
من صدیقی رو میبینم افسردگیم حادتر میشه
درآمد نفتی زیاد دروغ سیزده بود
اقای مکارم مردم جواب معما را میدانند اگر شما نمیدانید بحث دیگری است
اقای قاضی زاده شماو همفکراتون که ادعاتون گوش عالم راکر کرده بود که سه روزه مشکل بورس را حل میکنیم
جوابش معلومه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی