بازدید 9044

زلنسکی: چند روز آینده برای جنگ حیاتی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین پیام ویدئویی خود خطاب به مردم این کشور گفت که چند روز آینده برای جنگ حیاتی است.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 11 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "ان بی‌سی نیوز" زلنسکی یکشنبه شب افزود: نیروهای روسیه عملیات‌های بزرگ‌تری را در شرق اوکراین انجام خواهند داد.

وی همچنین روسیه را متهم برای فرار از مسولیت جنایات جنگی در اوکراین کرد.

زلنسکی گفت: زمان آن خواهد رسید که آن‌ها همه چیز را بپذیرند و واقعیت را انکار نکنند.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از کشورهای غربی از جمله آلمان خواست تا کمک‌های بیشتری به این کشور ارائه کنند.

زلنسکی گفت که در جریان گفت وگو با اولاف شولتز صدراعظم آلمان، او درباره چگونگی تقویت تحریم‌ها علیه روسیه و وادار کردن مسکو به پذیرش صلح صحبت کرده است.

وی ادامه داد: آن‌ها زندگی میلیون‌ها نفر را نابود و جنگ تمام عیار را آغاز کردند اما طوری رفتار می‌کنند که انگار ما مقصریم.

به گزارش ایرنا، زلنسکی روز شنبه نیز در پیامی ویدئویی ادعا کرد حمله روسیه فقط به اوکراین محدود نخواهد شد و همه اروپا را در بر خواهد گرفت.

در این سخنرانی، زلنسکی درخواست خود را برای تحریم کامل نفت و گاز روسیه تکرار کرد و آن را منبع «اعتماد به نفس و معافیت روسیه» خواند.

زلنسکی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس در داخل دفتر ریاست‌جمهوری خود که به شدت محافظت می‌شود، گفت که متعهد به مذاکره برای پایان دیپلماتیک جنگ است، حتی اگر روسیه بخواهد اوکراین را «مجازات» کند. او همچنین اذعان کرد که صلح احتمالاً به سرعت به دست نخواهد آمد. تاکنون در گفت‌ وگوها ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یا سایر مقامات ارشد مشارکت نداشته‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل