بازدید 46310
دو هزار و نهصد و شصت و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

قیمت واقعی بنزین یک دلار است، اما حداقل درآمد معمول ماهیانه در دنیا هم سه هزار دلار است! / افت بزرگ مخاطبان اکران نوروز: بi خاطر قیمت بلیت، انتخاب فیلم‌ها یا کرونا؟! / فعال سیاسی اصلاح طلب: حد حضور خاتمی در عرصه سیاسی، راهنمایی است / آیت‌الله سبحانی: در این ۴۰ سال، مردم خیلی نجابت به خرج داده‌اند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا / پیش‌بینی محسن رضایی از جنگ اوکراین: حداقل ۱۰ سال به طول می‌انجامد / فعال اصلاح‌طلب: نمی‌توانیم میان اصلاحات و انتخابات مرز بکشیم / رئیس اطلاعات نظامی فرانسه به دلیل عدم پیش‌بینی حمله روسیه به اوکراین برکنار شد... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 31 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

خضریان: امکان ‌راستی آزمایی برای تهران پیش‌بینی نشده

علی خضریان: واقعیت این است آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق حاصل شده است، حاکی از عدم تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به منافع ملی است. بطوریکه در این متن شاهد عدم تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع تحریم جدیدی علیه ملت ایران هستیم.از سوی دیگر فروش نفت همچنان با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف سیاست قطعی نظام مبنی بر لغو کل تحریم‌ها جهت بازگشت ایران به تعهدات برجام، در پیش‌نویس ۸ مارس تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده و امکان راستی آزمایی رفع تحریم‌ها نیز برای ایران پیش‌بینی نشده است. لذا در حالی که طبق پیش‌نویس تهیه شده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است و آمریکا تضمینی برای رفع تحریم‌ها و وضع تحریم جدید علیه ایران نداده و ایران حق دخالت در راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را ندارد؛ امکان تامین منافع ملی در انتفاع اقتصادی مردم از این توافق فراهم نشده است.

درخواست وزیر خارجه ایران از طالبان برای رعایت حقوق زنان افغانستان

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه هیات حاکمه موقت افغانستان، در حاشیه نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در تونشی چین دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو پرداختند. وزیر امور خارجه ایران در این دیدار تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام را ضامن امنیت و ثبات و‌ پیشرفت افغانستان دانست و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد. امیر عبداللهیان همچنین رعایت حقوق زنان را که مورد تاکید اسلام و‌ پیامیر عظیم الشان آن است، مورد تاکید قرار داد و آموزش و تحصیل در همه سطوح و مشارکت اجتماعی زنان را موضوعی مهم خواند.

فدراسیون فوتبال: فیفا ضرب الاجلی برای توضیح درباره اتفاقات مشهد تعیین نکرده

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال با تایید نامه فیفا اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال ضرب الاجلی برای این موضوع تعیین نکرده است. فغانپور درمورد اینکه آیا فیفا برای ارائه توضیحات فدراسیون فوتبال ضرب‌الاجلی تعیین کرده است، پاسخ داد: هیچ ضرب‌الاجلی تعیین نشده و فقط فیفا گزارش خواسته است. وی درمورد اینکه با این تفاسیر فیفا نخواسته توضیحات فدراسیون قبل از قرعه‌کشی جام جهانی ارائه شود، گفت: به هیچ وجه چنین درخواستی در نامه فیفا مطرح نشده است. به نظر می‌آید در این مقطع موضوع خاصی اتفاق نیفتد زیرا ناظران فیفا حضور داشتند و خودشان هم شرایط را دیدند.

گلایه‌های رئیسی از شرایط تحویل دولت

سید ابراهیم رئیسی در مورد وضعیت کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم نیز اظهار کرد: تمایلی ندارم در تریبون بگویم چه چیزی را تحویل گرفتیم اما مردم می‌دانند چه وضعیت سختی داشتیم. رئیسی افزود: کشور در وضعیتی بود که برخی در جلسات می‌گفتند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد. رییس‌جمهور گفت: این که به برخی مطالب رسانه‌ها نمی‌پردازم برای این است که بسیاری از دولت‌ها و مجالس، گرفتار حاشیه‌ها شدند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را گرفتار حاشیه کند، اگر گرفتار حاشیه شویم از متن که اساس آن رفع گرفتاری مردم است، باز می‌مانیم.

آیت‌الله سبحانی: در این ۴۰ سال، مردم خیلی نجابت به خرج داده‌اند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع معظم تقلید گفت: بایستی برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود تا سفرها در طول سال انجام گرفته و تلفات جاده ای به حداقل ممکن برسد. آیت الله "جعفر سبحانی" در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین آغاز سال جدید اظهار داشت: در این ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد مردم خیلی نجابت به خرج داده‌اند شهید داده‌اند و همواره نیز در صحنه بوده اند، ان شاءالله خداوند توفیق تان دهد تا بهترین خدمت به مردم ارائه شود.

 

نماینده پیشین مجلس: قانون اساسی کامل اجرا نشده که بخواهیم اصلاحش کنیم/ در سال جدید زمینه‌ گفت‌وگوی ملی را فراهم کنیم

احمد مازنی، نماینده پیشین مجلس:دوستان شعار شفافیت را از اصلاح‌طلبان گرفتند و مجلس را تسخیر کردند، در صورتی امروز عملاً مشاهده می‌کنیم نصف زمان مجلس تمام شده است اما این شعار را عملی نکردند در صورتی که برای همراهی و همدلی مردم با خودمان باید با مردم صادق و شفاف باشیم.قانون اساسی بدون این که اعلام شود عملا در تعلیق است و باید از این حالت دربیاید، حال عده‌ای در این وضعیت شعار اصلاحش را می‌دهند درحالی که این قانون اجرا نشده و نمی‌شود که بخواهیم دست به اصلاحش بزنیم.امیدوارم در سال جدید زمینه‌های گفت‌وگوی ملی و عفوهای بیشتر را فراهم کنیم و به جای اینکه مشاهده کنیم بخشی از ایرانیان با سواد و ثروتمند از کشور می‌روند شاهد مهاجرت معکوس باشیم./ایلنا

اکسیوس: آمریکا از اسراییل خواست جایگزینی برای برجام معرفی کند

اکسیوس به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسراییلی گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل و دیگر مقامات این کشور خواسته است جایگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران معرفی کنند که غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند.براساس این گزارش، پس از ماه‌ها مذاکره غیرمستقیم بین ایران و آمریکا، متن توافق هسته‌ای تقریبا نهایی شده است. آخرین موانع برجای مانده درخواست تهران از دولت بایدن برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است.به نوشته ایندیپندنت، بنت به بلینکن گفته است که توافق هسته‌ای تنها مانند یک چسب‌زخم عمل می‌کند و راه‌حلی کوتاه‌مدت است. همزمان میلیارد‌ها دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد تا به فعالیت‌های خود و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه ادامه دهد.بنت به بلینکن گفت: این ما هستیم که در منطقه باید با این مشکلات مواجه شویم.

فعال سیاسی اصلاح طلب: حد حضور خاتمی در عرصه سیاسی، راهنمایی است

فیض الله عرب سرخی: اصولگرایان به مردم و قانون بی اعتنا هستند. نادیده گرفتن مردم تبعات خواهد داشت.اگر حکومت اصلاح در امور را بپذیرد، هنوز این ظرفیت وجود دارد تا مردم برای حضور در انتخابات قانع شوند. فضای سیاسی‌ را برای انتقاد کردن باز بگذاریم/ فضا امنیتی نشود. هیچ ارزیابی از انتخابات آینده ندارم. الان هیچ قرینه مثبتی نمی‌بینم اما امیدوارم حکومت از تجربیات گذشته‌اش درس بگیرد.مردم باور کرده‌اند که مجلس کاره‌ای نیست. به مجلس می‌گویند این کار را بکن! آن کار را نکن! پس امیدی به آن ندارند.اگر حاکمیت تصمیم بگیرد که انتخابات، رقابتی و مشارکتی باشد، ما هم هستیم اما اگر بخواهند انتخابات درون جناحی باشد،‌ ما نیستیم. نقش آقای خاتمی معنوی است. خاتمی یک عنصر اکتیو در عرصه سیاسی نیست، سن‌ او این اجازه را نمی‌دهد؛ اما می تواند ارشاد و راهنمایی کند./منیبان

نماینده مجلس: قیمت واقعی بنزین یک دلار است اما امسال گران نمی‎‌کنیم/واکنش فعال رسانه ای به گفته های این نماینده

علی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ گفت: قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و در سال ۱۴۰۱ همین لیتری ۱۵۰۰ تومان می ماند. ما به زور و با اجبار قیمت بنزین را در این رقم نگه داشتیم. قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است. روح الله جمعه ای فعال رسانه ای و مشاور وزیر سابق کشور در واکنش نوشت: آقای قانونگذار؛ حداقل درآمد معمول ماهیانه در دنیا هم سه هزار دلار است، لطفا ابتدا کف درآمد مردم را جهانی کنید بعد برای آنها فاکتورِ بخشش صادر نمایید.

خبرنگار شبکه «الکاس»: کنگره فیفا برگزار شد و خبری از تعلیق فوتبال ایران نیست

عمر قحطان خبرنگار عراقی الاصل شبکه «الکاس» قطر با انتشار توئیتی از شایعه بودن تعلیق فوتبال ایران خبر داد و نوشت: الان در کنگره فیفا در دوحه عضویت فدراسیون های کنیا، زیمباوه و پاکستان به حالت تعلیق درآمد. هیچ مجازاتی برای فدراسیون ایران در نظر گرفته نشد.

افت بزرگ مخاطبان اکران نوروز: به خاطر قیمت بلیت، انتخاب فیلم‌ها یا کرونا؟!

اکران نوروز سال ۱۴۰۱ در حالی وارد هفته سوم شد که میزان مخاطبان این اکران نسبت به سالهای گذشته افت محسوسی داشته. با توجه به حجم حضور مردم در سفرها و رستوران ها و دیگر اماکن تفریحی به سختی بتوان این افت فروش را به کرونا ربط داد و به نظر می‌رسد، ریسک بزرگ سازمان سینمایی و تهیه کننده‌ها و دفاتر پخش در افزایش پنجاه درصدی قیمت بلیت تاثیر منفی اش را از همین حالا گذاشته و بعید است ترکیب دیگری از فیلم‌ها به آماری چندان بهتر از این می‌رسید. بعد از لغو اکران‌ نوروز سال ۹۹ و اکران کم رمق نوروز سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر کرونا، با توجه به بازگشت مردم به سینماها در نیمه د‌وم سال گذشته و فروش بالای دو فیلم «گشت ۳» و «دینامیت» همه چیز برای یک اکران نوروز پررونق آماده بود. در این شرایط، با توجه به مخاطب ۶۳۰ هزار نفری اکران نوروز ۱۴۰۱ تا دهم فروردین حتی اگر این‌ آمار تا پایان نوروز به ۹۰۰ هزار تماشاگر برسد اکران نوروز ۱۴۰۱ نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۶۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۷ بیش از ۵۰ درصد افت کرده است. در واقع ۷ فیلم اکران نوروز امسال به اندازه یک فیلم اکران نوروز ۹۸ هم مخاطب نداشته‌اند! پر مخاطب ترین فیلم امسال یعنی «سگ بند» تاکنون ۲۵۰ هزار تماشاگر داشته و آمار به شدت پایین تری نسبت به صدرنشینان گیشه نوروزی سالهای ۹۶ تا ۹۸ را ثبت کرده است، در حالی که فیلم «چهار انگشت» که در رتبه سوم اکران نوروز ۹۸ قرار داشت، حدود ۳۰۰ هزار مخاطب فقط در تعطیلات نوروز داشته است./سینمادیلی

اولین موج گرمای سال؛ تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش چند درجه‌ای دمای هوا

با ورود جریانات گرم جنوبی بیشترین میزان افزایش دما از امروز تا یکشنبه هفته آینده با ۱۴ درجه افزایش دما (میانگین ۶ تا ۱۲ درجه) در نوار شمالی کشور در پیش خواهد بود. بیشینه دما در برخی نقاط استان‌های ساحلی شمال کشور احتمالا بین ۳۳ تا ۳۵ درجه‌ سلسیوس خواهد بود.

دستور دادستان کل کشور به دادستان مشهد در پی حوادث بازی فوتبال ایران و لبنان/ با عوامل و اشخاص موثر بدون اغماض برخورد قانونی شود

در پی حواشی مسابقه بین‌المللی فوتبال بین ایران و لبنان، دادستان کل کشور به دادستان مشهد مقدس دستور بررسی ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد. حجت‌الاسلام منتظری خطاب به دادستان مشهد تاکید کرد: در خصوص اینکه گفته می‌شود جعل بلیت ورود و استفاده از سند مجعول در سطح بسیار وسیع و گسترده صورت گرفته، همچنین نحوه برخورد با تعدادی از مراجعین خانم، لازم است با سرعت و دقت موضوع از جهات مختلف و مرتبط با وظایف و تکالیف قانونی قضائی و حقوق عامه در دستور رسیدگی قرار داده شود.دادستان کل کشور همچنین دستور داد، بدون اغماض با عوامل و اشخاص موثر در به وجود آمدن این قضیه طبق قانون و مقرارت برخورد شود./میزان

رئیس اطلاعات نظامی فرانسه به دلیل عدم پیش‌بینی حمله روسیه به اوکراین برکنار شد

رسانه‌های فرانسوی روز پنج‌شنبه ۳۱ مارس از برکناری ژنرال اریک ویدو، رئیس اطلاعات نظامی فرانسه به علت «ضعف سازمان تحت امر او در ارزیابی احتمال حمله روسیه به اوکراین» خبر دادند. تیری بورکارد، رئیس ستاد دفاع فرانسه در گفتگو با لوموند گفت، این برکناری زمانی اتفاق افتاد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه متوجه شدند، ارزیابی نادرستی از احتمال حمله روسیه به اوکراین داشته‌اند که با ارزیابی آمریکایی‌ها متفاوت بوده است./یورونیوز

فعال اصلاح‌طلب: نمی‌توانیم میان اصلاحات و انتخابات مرز بکشیم

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند تا ظرفیت‌های انتخابات در ایران را احیا کنند. برای اینکه بتوان اختلافات را کاهش داد، نیازمند گفت‌وگوهای بنیادین در رابطه با مفهوم انتخابات هستیم تا در زمان مواجهه با آن، اختلافات را کاهش داد.حسین نورانی‌نژاد معاون سیاسی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این که با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲، اصلاح‌طلبان برای اینکه در سال جدید فعال شوند باید چه برنامه و کارهایی را انجام دهند، گفت: پرسش شما به‌ گونه‌ای است که تنها کار اصلاح‌طلبان، شرکت در انتخابات است، در حالی که اگر این طور باشد، به راحتی آب خوردن انتخاباتی مانند ۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و تنها نقش منتقدان اگر بخواهند مشارکت کنند، تزیینی و در واقع شبیه کتک‌خور فیلم‌هاست تا قهرمان قصه، بدون ژست نماند.

وی افزود: در وهله اول یک جریان سیاسی منتقد که راهی به نهادهای انتصابی و رانتی ندارد و داعیه نمایندگی قشرهای اجتماعی هم دارد، باید بتواند قدرت اجتماعی کسب کند و این قدرت اجتماعی از چنان ظرفیتی برخوردار باشد که امکانِ حذف و نادیده گرفته شدن از سوی قدرت را سد کند. یعنی باید در ابتدا در زمین جامعه، بذر اعتماد به کارآمدی و سلامت و پایداری و اثربخشی خود را بکارد تا در صورت لزوم، هنگام انتخابات برداشت کند؛ بنابراین، پرسش امروز ما این نیست که اصلاح‌طلبان چه برنامه‌ای برای انتخابات دارند. بلکه باید پرسید برای احیای سرمایه اجتماعی و ارتباط با مردم، کسب نمایندگی سیاسی آزادی‌خواهان، برای جبران ضعف رسانه‌ای‌ اصلاحات، برای نوسازی گفتمانی‌ و تشکیلاتی‌ چه راهکارهایی دارند. آنگاه با توجه به اینکه در بین اصلاح‌طلبان، اصل بر شرکت در انتخابات است، نتیجه‌اش را در زمان انتخابات می‌گیرند. منتهی اگر تصور این باشد که از امروز بروند کاندیدا پیدا کنند و بگویند می‌خواهیم به هر قیمت در انتخابات باشیم، هیچ دستاوردی بیشتر از سال ۹۸ و ۱۴۰۰ به دست نخواهند آورد.نورانی نژاد در پاسخ به این که جبهه اصلاحات باید چه نقشی در این برنامه‌ها داشته باشد، گفت: جبهه اصلاحات هم باید برای هم‌اندیشی، همگرایی و تعیین تکلیف اصلاح‌طلبان نسبت به موضوعات مختلف از جمله انتخابات و معنی‌داری آن نقش داشته باشد.

پیش‌بینی محسن رضایی از جنگ اوکراین: حداقل ده سال به طول می‌انجامد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه جنگی که در اوکراین آغاز شده است، حداقل ده سال به طول می انجامد، گفت: از نظر بین المللی در موقعیت مهم و جدیدی قرار داریم‌ و باید خودمان با شرایط جدید تنظیم کنیم. محسن رضایی امروز یازدهم فروردین ماه در حاشیه حضور در مسجد جامع خرمشهر و گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان، اظهار کرد: در یک شرایط بسیار حساس بین المللی، منطقه ای و ملی قرار داریم. وی با بیان اینکه جنگی که در اوکراین آغاز شده است حداقل ۱۰ سال به طول می انجامد، افزود: جنگ اوکراین ماجرای مهمی است و به این سادگی ها پایان نمی یابد. معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در اوضاع کنونی اطلس و جغرافیای فرصت ها و تهدیدهای کشور عوض شده و از نظر بین المللی در موقعیت مهم و جدیدی قرار داریم‌ و باید خودمان با شرایط جدید تنظیم کنیم. رضایی عنوان کرد: کشور ایران بیش از ۴۰ سال است که آرامشی در هدایت و رهبری دارد و مثل یک کشتی اقیانوس پیما بر مبنای اصول خود در حال حرکت است. وی با بیان اینکه اصول کشور همان اصول است؛ اما فرصت ها و تهدیدات جدید را باید بشناسیم و برای آن ها برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: در منطقه همه دوستان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ارتباط با آمریکا، راه نجات نیست.

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه به تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است و آشکارا این واقعیت را ثابت می کند که دولت کنونی آمریکا بر خلاف ادعای خود، از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می کند.خطیب زاده افزود: ایالات متحده در حالی که ادعا می کند، آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است، همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۸۷
با عرض سلام خدمت دوستان و عزیزان خوش خیال و خوشگذران آخر هفته ها که همیشه شمال تشریف دارن و از قیمت واقعی بنزین تنشون میلرزه !!!
عزیز من ، قیمت بنزین در همین کشور همسایه ما که خیلی هم همه ازش تعریف میکنن ( ترکیه ) حدودا لیتری 20 لیره هست که با نرخ دلار حدودا 15 لیر ، میشه به عبارتی حدود لیتری 1.3 دلار !!!
و در همین ترکیه حداقل حقوق و درآمد ماهیانه از ابتدای همین سال میلادی و پس از افزایش شده حدود 4250 لیره ، یعنی حدود 290 دلار آمریکا ...
حالا خودتون قضاوت کنین !!!
در مورد اکثر همه کشورها این قضیه صدق میکنه و مردم قیمت بنزینشون از آب معدنی ارزونتر نیست بخدا !!!
کمی کمتر خوش بگذرونین طوری نمیشه !!!
فقط در عید امسال 50 میلیون سفر با خودرو انجام شده ، یعنی یه دریا بنزین !! خخخ

ممنونم تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
بنده‌ خودم‌ و همه افراد خانواده ام هرکدوم‌ اتومبیل دارند‌ ولی خودم اصلا از ماشین و ماشین سواری خوشم نمیاد و معتقدم‌ بسیاری از مشکلات جامعه امروز ایران‌ خیل اتومبیلهای است که وجودشان فقط به ضرر جامعه است‌ .
بنظرم‌ حد اقل قیمت برای بنزین در ایران باید‌ ۱۰۰۰۰ تومان باشد‌
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
شا ظاهرا نمی فهمی بنزین فقط برای شمال رفتن نیست بنزین رو تو ماشین میریزن برای حمل و نقل حالا یا شمال برای تفریحه یا برای مسافرکشی یا باربری در نتیجه هزینه هرچیزی که با نقل و انتقال در ارتباطه چندین برابر میشه شما لطفا توی همون ترکیه بمون و نظر نده
شما یک ماه یا یک سالی در این ۴۴ سال معرفی کن که حساس معرفی نشده باشه حیف از عمر ما
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
بزرگترا به برادر محسن بگن پیش بینی کمتر بکنه
علی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس:قیمت واقعی بنزین یک دلار است ؟؟
اقا قبول !!!
به شرطی که شما هم مثل مردم 60 لیتر بنزین در ماه بزنی!!!
به شرطی که قیمت دلار هزار تومنی را 27 هزار تومن نکنی!!!
به شرطی که شما هم مثل مردم اجاره بدی -پاداش های آنچنانی نگیری و مثل همین مردم در کف باشی !!
اونوقت مردی بیا بیا زندگی کن -----بخدا نفست از جای گرم در میاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنزین را بکنید یک دلار ، حقوق ها را هم زیاد بالاخره مردم باید متوجه بشوند که چه اشتباهی کرده اند
دولت کف حقوق وزارت کاری و حقوق کارگر و معلم و کارمند معمولی را 3 هزار دلار بکند در ماه، آنوقت بنزین را اصلا بکند 10 دلار! ببیند اگر صدایی از کسی در آمد!!
اقای رحیمی مجلس! فقط شما که با پول بیت المال به مسافرت میروید سه هزار دلار است. کف درآمد در سطح جهانی بسیار کمتر از سه هزار دلار است.
کدام کشور جهان سوم با درامد سرانه ۳۰۰۰ دلار به پایین ترین سطح حقوق بگیران ۳۰۰۰ دلار حقوق می دهد؟ این مال کشورهای جهان اول با درامد سرانه ۶۰۰۰۰ دلار و چند هزار میلیارد دلار صادرات سالیانه مانند ژاپن و المان است .شما چیتون شبیه اونهاست که حقوقتون مثل اونها باشه؟
چه عجب یکی بالاخره پیدا شد قیمت بنزین را با درآمد معممول مردم اعلام کند. الحمدلله
درخواست وزیر خارجه ایران از طالبان برای رعایت حقوق زنان افغانستان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا؟
نماینده مجلس: قیمت واقعی بنزین یک دلار است اما امسال گران نمی‎‌کنیم (لطف میکنید)
(جواب منطقی) قیمت واقعی بنزین یک دلار است اما حداقل درآمد معمول ماهیانه در دنیا هم سه هزار دلار است.

ما حقوقمان و درآمدمان بر حسب ریال است و خرجمان و هزینه هایمان بر حسب دلار است. بالاترین حقوق نجومی در دانشگاها و دادگستری ها معادل نهصد دلار است ونمایندگان برای این حقوق آبروریزی میکنند.و کارمندان 250-300 دلار حقوق میگیرند.اگر یک لیتر بنزین یک دلار است در آمد ارزی فروش نفت حتما رقم بزرگی میشود که با آن 5 کشور را میشود با حقوق و درآمد بهتر از این اداره کرد.
دو حالت داره یا نماینده نمیدونه که باید کف حقوق رو هم در نظر بگیره یا خودش رو زده به نادانی.
با اینهمه یادآوری این نکته به نظر میرسه حالت دوم صحیح باشه
مسئولین هیچکدام با مزایای متعلقه که شامل مسکن و خودرو و .‌‌‌‌....می شود کمتر از صد میلیون تومان درآمد ندارند بعد صحبت بنزین یک دلاری برای مردم می کنند
من اسفند ۹۷ ملکمو فروختم وبا پولش دلار خریدم از اونموقع تابحال ارزش دلار من دوبرابر شده اما ارزش ملکی که فروختم ۴-۵ برابر شده این نشون میده که قیمت همه چیز شامل ملک خودرو لولزم خانگی وغیره براساس دلار ۴۰-۵۰ هزارتومان محاسبه شده اما قیمت خود دلار بصورت دستوری والبته موقتا در کانال ۲۶ هزارتومان قرارگرفته
اقای امیرعبداللهیان در مورد مشارکت همه گروه ها در افغانستان که به انها پیشنهاد دادید،ایا خودتان به ان عمل میکنید؟در مورد بانوان هم که 48 ساعت از ورطه مشهد نگذشته.فقط جهت یاداوری به جنابعالی.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
منظور از حقوق زنان افغانستان تحصیل و تردد هستش نه استادیوم رفتن که بر خلاف فرهنگ ایرانیه
اقای رحیمی مظفری درست میگویندقیمت واقعی بنزین لیتری یک دلاردرآمریکااست ودولت محترم ومجلس محترم هم این قیمت راقبول دارندولی حداقل حقوق درامریکا به مدیران ماارتباطی نداردماهم حداقل حقوقمان چیزی حدوددویست وپنجاه دلاردرماه است مگرکم پولی است
خوشم میاد خودمون رو به او راه میزنیم یعنی ما نبودیم،. جناب امیرعبداللهیان به وزیر خارجه طالبان گفته حقوق زنان رو در زمینه مشارکت اجتماعی رعایت کنین در حالی که بیخ گوشمون حقوق زنان ایرانی رو در مشهد قربانی کردن و تازه دستور دادن یه مقصر پیدا کنن بندازن گردنش و بگن به به دیدین ما چقد از زنان ایرانی حمایت می‌کنیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
استادیوم رفتن از کی تا حالا جز حقوق حساب میشده جمع کنید بابا این حرفهای مسخره رو
فغان‌پور گفته فیفا از ما تشکر کرده که خانم ها رو راه ندادیم و با اسپری فلفل ازشون استقبال کردیم.
من به نماینده مجلس رای دادم تا از حق من دفاع کند نه اینکه دنبال مطالبات دولت باشد بنزین بله لیتری یک دلارهست حقوق من هم باید حداقل 4000دلارباشد واینکه انحصارخودرو برداشته شود تاخودرو کم مصرف بتونم بخرم نه اینکه شرکتهای خودرو سازی داخلی با مصرف 15درصد بفروش میرسد لطفا باشعورمردم بازی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
تو ظاهرا این مدت نفهمیدی اینها نماینده مردم نیستند از سیلی زدن و بگیر و بنند اینترنت و طرحهای بی نتیجه و بدون کارشناسیشون توی مجلس که باعث هدر رفتن بودجه میشه باید متوجه می شدی
آقای رئیس جمهور با این شرایطی که فرمودید پس همین الان تیم مذاکره کننده را از وین فرا بخوانید.

آقای سبحانی دیگه دیر شده و کارد به استخوان رسیده و گوش مردم از این حرف ها پر هست. زمانی که نباید سکوت میکردید، سکوت کردید.
اقا اطلاعات نادرست ندیدند به مردم، حداقل حقوق تو امریکا ۸۷۰ دلار برای سالمندان و ازکارافتگان و حداقل کارگری ۱۶۰۰ دلار هستش.درضمن من تو امریکا زندگی میکنم
پاسخ ها
راستین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ما به همون ۱۶۰۰ راضی هستیم خودش سی و پنج میلیون در ماه میشه
معاون محترم اقتصادی رئیس جمهوردرست میگویندجنگ روسیه بااوکراین سالهابدرازاخواهدکشیدبدودلیل اول آنکه کشوری تصمیم گرفته خاک کشوردیگری رااشغال کندمثل اسرائیل درمورد فلسطین وارمنستان درموردقرباغ مسلماًمردم مظلوم کشوراشغال شده هرگززیربارتسلیم نخواهندرفت ودلیل دیگر آنستکه هرچه مردم آگاه ترباشندمقاومت بیشترمیکنند این مطلبی که معاونت اقتصادی رئیس جمهورعنوان کردنداگر پوتین
فکرش راکرده بودخودراگرفتارنمیکرددرضمن درست است که همه دوستان امریکافهمیده اندکه ارتباط باآمریکاراه نجات نیست ولی میدانندکه قطع رابطه باآمریکاهم راه نجات نیست یعنی خیرالامور اوسطها عاقلانه ترین کار حفظ منافع ملی باسودبردن ازتعامل باهمه دنیا.
اقایون جوان جهادی انقلابی هوس بنزین ۱ دلاری با حقوق ریالی کرده اند. چی بگم که سانسور نکنی؟
تصمیمات سلیقه ای بلای جان اقتصاد است در دنیا و کشورها قیمت بنزین با قیمت نفت بالا و پایین میشود و به یک معضل در جامعه تبدیل نمیشود
شما با ریال حقوق میدید نه با دلار. ما روی دریای نفت خوابیده ایم.
"حداقل 3000 دلار در ماه" را از کجا آورد؟ توی آمریکا هم این طور نیست، چه رسد به کشورهای ضعیف تر.
مرگ بر آمریکا
اقتصاد بیمار
حقوق ماهیانه سه هزار دلار کشورهایی دیگر با قیمت گاز دلاری بنزین دلاری و برق دلاری و..... هست
اون وقت این آدم سه هزار یا ۱۰ هزار دلاری تو خونه اش بخاری یا شوفاژ گازی را روشن نمی گن همزمان با باز کردن پنجره و لباس زیر پوش در خانه
یا کولر گازی را روشن کند و بیرون از خانه برود و لوکر برای خودش اتاق ها را خنک کند.
بله اینجا مردم دلاری حقوق ندارند اما نصف غذاها و میوه ها را دور می ریزن و در مصرف بی رویه انرژی رتبه اول جهان دارند
رضایی عنوان کرد: کشور ایران بیش از ۴۰ سال است که آرامشی در هدایت و رهبری دارد و مثل یک کشتی اقیانوس پیما برمبنای اصول خود درحال حرکت است

والله چیزی که میبیم مثل یه کشتی بادبانی داغونه که هربادی اونو یه یه سمتی میبره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
سردار رضایی لغت نامه جدیدی اختراع فرمودن . معنی آرامش رو تصحیح فرمودن
ئیسی افزود: کشور در وضعیتی بود که برخی در جلسات می‌گفتند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد.) لابد اصلا هم به این کار ندارد که بایدن بر خلاف ترامپ قصد و تلاش دارد به برجام برگردد !!! و شما ترفند زدی ؟!!!!
این حداقل درآمد ۳هزار دلار از کجا آمده؟؟کشورهای توسعه یافته مگه حداقل حقوق تعیین می کنند؟آقای نماینده با این اطلاعات داره برای کشور تصمیم می گیره؟؟
چرا حرف مفت زدن عادی شده است؟!! توی اروپا به استادیار بدون کسر مالیات 3500 دلار می دن بعد این مردک میگه حداقل حقوق معمول در دنیا 3000 دلار است!!!!
از اینکه مدارس را حضوری کردید سپاسگذارم ولی با توجه به عدم آمادگی مدارس جهت برقراری سرویس، باعث شده که یا از تپسی استفاده کنیم که بسیار گران میشود و یا اینکه باید والدین فرزندان را مدرسه ببرند که آنهم با توجه به اینکه بعضی مدارس در طرح اصلی و یا زوج و فرد قرار دارند هزینه آنهم خیلی بالا میرود،لذا از مسئولین استدعا میکنم به والدین بچه هایی که مدارس شان در محدوه اصلی و یا زوج و فرد قرار دارد مجوز ورود و خروج در محدوده زمانی ابتدای ساعت کار مدارس و انتهای ساعت کار مدارس داده شود.جهت استحضار اگر قرار به استفاده از تپسی باشد برای تعداد دو دانش آموز، هزینه ماهیانه بالغ بر هفت میلیون تومان میشود!
راه دیگر این است که مدارس را ملزم به برقراری سرویس کنید.
آقای رضائی میگویند: جنگ اوکراین ده سال طول می کشه.
زیر ساخت های اوکراین تقریبا تماما تخریب شده.
حداکثر به مدت یکماه دیگر آتش بس و توافقات صورت میگیرد
اکراین اروپا است. نه خاورمیانه
بنزین یک دلار ما هم قبول داریم البته دلار هم قیمت ۷۰ ریال دارد و این گران فروختن دلار توسط دولت برای تامین نقدینگی است.
دلار را به ۷۰ ریال سال ۱۳۵۷ برگردانید و بنزین یک دلار بشود.
نا بیکار هستیم و پول خانه فروخته شده را می خوریم بنابر این حقوق صد میلیون یا ۵۰ میلیون تومان باشد برای ما بیکارها نیست پس با میزان حقوق نباید مقایسه شود.
یک سوم مردم بیکار هستند این را در محاسبات لحاظ کنید
خیلی جالب است که قیمت بنزین یا اجناس دیگر را با قیمت جهانی مقایسه می کنید ولی اصلا درامد در ایران را با درامد جهانی مقایسه نمی کنید یا واقعا کلا تعطیل هستید یا خودتان را به ان راه می زنید بعد هم اسم خودتان را گذاشتید مسٸول....!!!!!؟؟؟؟من شخصا دارم لیتری دو یورو برای بنزین در حال حاضر می دهم ولی درامد 2400 یورو در ماه دارم شما هم حقوق ها را جهانی کنید و بعد قیمت بنزین را بالا ببرید یا دهانتان را بسته نگاه دارید.
به من ماهی سه هزار دلار بدین بنزین ۲ دلاری میزنم ؟؟ ماهی ۹۰ میلیون فقط یه کارگر ساده پول میگیره ، اینجا یه فوق لیسانس با ۲۸ سال تدریس ۳۰۰ دلار هم نمیگیره ؟؟
تو خارج با ۱۵ هزار دلار یه خودروی آبرومند سوار میشی یعنی با پول ۵ ماه ، اینجا با حقوق ۵ ماه تف هم کف دستت نمیگذارن .یعنی ۲۰ میلیون حقوق ۵ ماه میشه ۴ چرخ یه ماشین رو خرید
آقای رییسی با این قیمت نفت ۱۲۰ دلاری و این حجم از فروش نفت بلید دلار ۱۵ هزار باشه آنهم با حذف ارز ترجیحی ؟؟؟
ولله قسم با این حجم از فروش نفت و درآمدهای نجومی دولت حاصل آزاد سازی قیمت ارز ترجیحی نباید این فشار روی مردم باشه ؟؟
وقتشه ارز رو با نرخ ۱۵ هزار تک نرخی کنید تا امید به جامعه برگرده
قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.
انهائی که خود روندارند چکونه این یارانه را میگیرند
یارانه فقط برای خودرودارها
اگر حداقل حقوق در دنیا 3000دلاره و در ایران برای امسال حدود 200 دلار حداقل حقوق تصویب شده که میشه یک پانزدهم دنیا پس برای بنزین هم به همان نسبت یک پانزدهم قیمت بگذارید. که میشه 1500تومان . بنابرین جایی برای منت گذاری وجود ندارد.نسبت قیمت بنزین به حداقل حقوق ماهانه ،مشابه دنیاست.
اما مصرف بنزین چرا در ایران اینقدر زیاده؟ برای کاهش مصرف ، زمینه های مصرف بیخود آن باید کاهش داده شود. مثلا چرا باید مردم و بخصوص قشر جوان برای تفریح ،هرروز با خودرو شخصی تو خیابانها بیفتندودور بزنند.آیا تفریح بهتری نمی توان فراهم کرد؟
سخنی با جناب رییسی
جناب رییس جمهور در اینکه وضعیت کشور بخاطر تحریم های آمریکا و بی لیاقتی مسئولان بود شکی نیست ولی
از روزی که بایدن انتخاب شد دلار از ۳۳هزار رسید به ۲۴ هزار در یک مقطع به ۲۲ هزار هم رسید ولی نه آنها طی یکسال کاهشی در نرخ ها صورت نگرفت بلکه پراید ۵۰ میلیونی رسید به ۱۸۰ میلیون یعتی ۷هزار دلار ، که تو خارج با این پول حداقل یه سانتافه مدل ۲۰۱۸ می‌توان خرید ، این نشان می‌دهد تحریم فقط بهانه است ،
قیمت واقعی بنزین ۱دلار است ولی اجازه واردات خودرو برقی داده نمیشود .قیمت بنزین ۱ دلار است ولی هیچ سیاست و برنامه ای برای تولید خودرو برقی نداریم .
قیمت بنزین ۱دلار است ولی به قیمت ۵۰سنت صادر میشود آنهم به کشور و دلال هایی که موردتایید بعضی ها هستند . قیمت بنزین ۱دلار است ولی سابقه داشته بعد از فروش میلیونها لیتر حتی ۱ دلار هم به بیت المال برنگشته .قیمت بنزین ۱ دلار است ولی بعضی ها مبادله دلاری قبول ندارند برای همین بنزین مجانی میدن چیزی هم نمی گیرند چون دلار نحس است . قیمت دلار ۱ دلار است ولی ......بقیه اش شما بگید .
اقای وزیر امور خارجه ایران ...........شما اگر باغبانی اول باغچه خودتان را بیل بزنید.............کل اگر طبیب بودی .....سرخود دوانمودی....................
شما هم غنی سازی رو ببرین بالا
جرات دارید قیمت بنزین رو بکنید 30,000 تومان
آمریکا با این تحریم‌های جدید می خواهد ایران را امتحان کند باید یک واکنش سختی نشان بدهیم وگرنه باور می کند که به هر قیمتی خواهان توافق هستیم که البته راست هم هست
این محسن رضایی همون نیست که پیشنهاد کرد با صدام بر ضد امریکا متحد شویم این پیشگوییش هم مثل همونه؟
ناظران فیفا حضور داشتند و خودشون شرایط را دیدند! یعنیدیدند که خامها بلیط خریدند بجا دیدن بازی گاز فلفل خوردند! و البته باطوم!
من نمیدونم این مسئولین دوزاری چطوری رئیس شدند!
اخه غلو چرا جناب آقای رضایی! کشوری که ارزش پولش هر سال چند برابر کاهشیابد،کشوری که هر روز در یک گوشه ای اعتراض هست و سرکوپ میشود،کشوری که انتخابات واقعی نیست،کشوری که هر سال صدها هزار نفر از نخبگانش کشور را ترک میکنند و البته هزاران نکته نهگفته! انگار در یک دنیای خیالی زندگی میکنید
درسته بنزین نزدیک یک دلاره اما دیگه درآمد معمول هم ۳ هزار دلار نیست انسان باید حقیقت رو بگه
اگر این آقا علیرضا قربانی دو تابعیتی باشد و دارای پاسپورت کانادایی باشد برای رفتن به امریکا نیازبه ویزا ندارد. پس کنسل شدن ویزا وجود نداشته.پس چه طور بچه های وزیران و مسئولین و خانم ابتکار آمریکا زندگی می کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
فرزندان مسولین هیچ کدام سر بازی نرفتن.اقاای قربانی چون در سپاه پاسدارن خدمت کرده به امریکا راه نمیدن
وقتی اوج آرمان و سقف پرواز رئیسی باشد، طبعا حد حضور خاتمی در عرصه سیاست راهنمایی است!!!!!!
تنها راه عملی و سریع پایان دادن به سلطه مافیای خودرو؛ خارج کردن این کالای مصرف از سرمایه و هدایت سرمایه مردم به سمت بازارهایهای مولد سالم اقتصادی، آزادی واردات خودروهای دست دوم (با شروط قیمت زیر ده هزا دلار و کارکرد زیر پنج سال) است. تا هم نیاز اقشار فقیر و متوسط تامین شود و هم توطئه دشمن تحمرچی خارجی وداخلی در گرانی و نارضایتی مردم فقیر برطرف شود.
محسن رضایی توانایی پیش بینی نداده توجنگ‌عراق با امریکا پیش بینی مقاومت عراق کرده بود ولی بغداد دوهفته ای سقوط کرد بنده خدا
آقای خضریان شما فکر کردی هرچی دلت خواست بهت میدن؟!! خودت برو مذاکره کن ببینیم چی میگیری و چطوزی تحریمها رو جمع میکنی!!!
آقای رضایی وضع اقتصادی و اجتماعی موجود چیزی نیست که به آن افتخار کنیم.
با توجه به مراکز قدرت متعدد در مشهد، تعیین مقصر کار سختی است و ملاحظات اجازه نخواهد داد مقصر واقعی معرفی شود.
حرفهای نسنجیده نمایندگان که حاکی از اطلاعات ناچیز ایشان است، تبدیل به یک موضوع روزمره شده!!
جناب رئیسی اگر امکانات فروش نفت توسط نیروهای خودی برای دولت قبل هم فراهم بود واز حرکت نفت کش ها ممانعت نمی شد !!!! قطعا آنها هم مثل شما توان فروش نفت را پیدا می کردند !! به هر حال باید یک فرقی بین دولتی که همه‌ی قوا و ارگانها وسازمانها از آن حمایت می کنند با دولتی که اورا نمی پسندیدند باشد ؟!!
حداقل درآمد معمول ماهیانه در دنیا هم خیلی بیشتر از سه هزار دلار است،
فروش نفت در زمان ترامپ با بایدن خیلی فرق کرده .به هر حال دولت بایدن چون خواهان تحقق برجام است از بعضی فعالیتهای صادرات نفت ما چشم پوشی می کند اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد که ظاهرا به دلیل مانع تراشی های روسیه امیدی هم به سرانجام آن نیست به احتمال زیاد فشارهای تحریمی افزایش خواهد یافت از طرفی فراموش نکنیم این روزها به دلیل اتفاقات پیش آمده قیمت نفت جهانی بالا رفته که دولت روحانی از چنین موقعیتی برخوردار نبود .
جنگ اوکراین 10 سال طول میکشه؟ حد اقل یه چیزی بگو که بگنجه. این تحریمهایی که علیه روسیه اعمال شده اگه تا دو ماه دیگه ادامه پیدا کنه روسها از گشنگی میمیرن.
یعنی شما جرات برخورد با علم الهدی را دارید ؟! یا بازهم چند مدیر معمولی را توبیخ می کنید وقضیه را ماستمالی ؟!
جناب خطیب زاده هنوز که متن برجام کامل نشده که ! فراموش کردید که ما شرط خروج سپاه از تحریم را هم به برجام قبلی اضافه کردیم ؟ پس هنوز روی برجام جدید توافقی صورت نگرفته که آمریکا مقید به انجام آن باشد .
روح الله جمعه ای فعال رسانه ای و مشاور وزیر سابق کشور در واکنش نوشت: آقای قانونگذار؛ حداقل درآمد معمول ماهیانه در دنیا هم سه هزار دلار است، لطفا ابتدا کف درآمد مردم را جهانی کنید بعد برای آنها فاکتورِ بخشش صادر نمایید............................................. شما به عنوان مشاور وزیر سابق، چرا در دولت قبلی در ماجرای گران شدن بنزین ، همین جمله را به وزیر نفت و رئیس جمهور نگفتید که صبح جمعه از گرانی بنزین مطلع شده بودند.... البته شما هم صبح جمعه با خبر شدید......
راهنمایی ! درستش راهنمایی و رانندگی است.
نماینده مجلس توجه کن اگر بر اساس معیارهای جهانی صحبت کنیم هیچ کدوم از شماها لیاقت نمایندگی مردم رو ندارید
یک لیتر بنزین 30 هزار تومان (به دلار)
یک ماه حقوق می شه 90 میلیون تومان ( به دلار )
الان قیمت بنزیل یک دهم است ( سه هزار تومان )
حقوق باید یک دهم باشد ( 9 میلیون تومان )
اما برخی نجومی می گیرند
و برخی زیر 5 میلیون
فکر کردین میخوان شیرینی بهتان بدن نه عامو میگن امریکا .مثل ما نیست که قوانین و حرفاش به ثانیه نرسیده هی عوض میشه هی تکذیب میشه.متوجه هستین مردم چیو قبول دارن دقیقا همون چیزی که توسط دولتمردان تکذیب میشه متاسفم برای این سخنگو که فکر کرده همه مثل ما هستن
خطاب به جناب آقای رئیسی.پس اگر این همه نفت صادر می کنید و پولش را هم می گیرید،چرا وضعیت کشور بدتر از زمانی شد که نمی توانستند دویست بشکه صادر کنند؟تاثیرش در زندگی مردم چیست؟
اقای خضریان! انی ور انی تایم
توی شرایط اقتصادی فعلی کشور، دولت نباید از فروش بنزین دنبال سود باشه اما نباید ضرر هم بکنه. یعنی باید بنزین به قیمت تمام شده اش فروخته بشه. بجای یارانه دادن برای فروش بنزین، باید دولت مستقیما به افراد نیازمند یارانه بده.
جناب آقای احمد مازنی
قبل از اینکه مجلس را تحویل دهند خیالتان راحت قانون سفافیت را برای بعدی ها تصویب میکنند!!!!
کی گفته حداقل درآمد معمول ماهیانه 3000 دلاره؟ توی آمریکا حداقل دستمزد بسته به ایالتها از ساعتی حدود 5 دلار هست تا 15 دلار که میشه از حدود 900 دلار تا 2700 دلار
مگر وقتی شما میرید فروشگاه زنجیره ای کالاها را برای مردمی با درامد متفاوت با قیمت متفاوت می فروشند؟در همه جای دنیا کالاها قیمت جهانی دارند اما دستمزد مردم بسیار متفاوت است قیمت بنزین در ترکیه از امریکا بسیار گران تر است اما درامد مردم یک بیستم است.
مصرف هر کالایی که یارانه ای شد بالا میرود واین یک امر طبیعی است
حداقل حقوق در آلمان که یکی از بهترین اقتصادهای دنیا دارد فقط ۱۵۰۰ یورو است که بعد از پرداخت مالیات ۱۱۰۰ یورو برایش می‌ماند. ضمنا شخصی که حقوقش ۴۰۰۰ یورو باشد بعد از پرداخت مالیات فقط ۲۲۰۰ یورو برایش خواهد ماند. یعنی یک کارگر ساده اگر اتوموبیل داشته باشد و باک بنزین ۴۰ لیتری داشته باشد با کل حقوق ماهانه خود می‌تواند ۴۰۰ لیتر بنزین یا گازوئيل بخرد.
ما باید یارانه کل انرژی را به جز تولید که انهم کاهش یابد حذف کنیم و پس از کاهش مصرف مانده انرژی را صادر کنیم تا با پول ان صنعت و اقتصاد را توسعه دهیم اولویت کشور سوزاندن بنزین توسط جماعت الکی خوش در جاده های شمال است یا ساخت جاده
و راه اهن و کارخانه؟فاجعه ممالکی مثل ما عوام گرایی و پوپولیسم است که کشور را ویران کرده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی