بازدید 41072
دو هزار و نهصد و شصت و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ جالب امام خمینی به دخترشان در مورد مهریه / مهم‌ترین اتفاق ۱۴۰۰ از نگاه عضو موتلفه / آیت الله مکارم شیرازی: وضع حجاب در مجموع خوب نیست

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: «بهادری جهرمی» وعده‌های تحقق یافته دولت را لیست کرد / دستور ویژه رئیس‌جمهور درخصوص مسکن مهر پردیس / مجید انصاری: با کمال تاسف، اقتصاد ما به شدت به مساله برجام و تحریم‌ها گره خورده است / ۲ هزار تماشاگر زن در مشهد به استادیوم رفتند و تعدادی هم پشت در ماندند … را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 29 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

۱۸۵ امضا برای بازگشت طرح صیانت از کمیسیون به صحن جمع آوری شده

جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس درباره سرنوشت طرح صیانت پس از به پابان رسیدن تعطیلات، اظهار کرد: «بعد از آن جلسه معروف ما بحث امضا را تکمیل کردیم و تاکنون برای اینکه طرح صیانت را از کمیسیون مشترک بگیریم و به صحن برگردانیم، ۱۸۵ امضا جمع آوری شده است. این نامه و درخواست را همان هفته بعد از عید به هیات رئیسه مجلس تحویل می‌دهیم و طبق قانون قطعا اعلام وصول خواهد شد. با وجود این امضا‌ها، طرح به صحن می‌آید و همانند بسیاری از طرح‌های دیگر در نوبت بررسی قرار می‌گیرد.»

جلیل رشیدی کوچی همچنین درخصوص علت کاهش سرعت اینترنت، عنوان کرد: «اینکه بعضی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها دچار کاهش سرعت اینترنت شده‌اند یک واقعیت است، اما این هیچ ارتباطی با طرح صیانت ندارد. در حقیقت به اشتباه در ذهن برخی این مساله جا افتاده که طرح صیانت را شروع کرده‌اند، اما هیچ ارتباطی به این طرح ندارد چرا که به قانون تبدیل نشده است. با این حال شاهدیم که بعضی برنامه‌ها، مخصوصا برنامه‌های خارجی مثل اینستاگرام، دچار کاهش سرعت شده است. در مورد دلایل این امر هم وزیر محترم ارتباطات اشاراتی داشتند، مبنی بر اینکه یکسری مسائل فنی و زیرساخت‌ها باعث کندی سرعت اینترنت شده است.»

آیت الله مکارم: فضای مجازی پایگاه شیطان شده

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با تبریک آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه، تنوع در وظایف و تعداد بالای کادر را از علل اهمیت و سختی کار در نیروی انتظامی دانسته و گفت: اینکه بتوان به تمام جنبه های نیروی انتظامی رسیدگی کرد، کار آسانی نیست اما بدون تردید با تلاش مؤثر واقع خواهد شد. او، مسألۀ حجاب را از موارد مهم در سطح جامعه و به ویژه قم دانسته و افزود: وضع حجاب در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت ها که گویا آزادی بیشتری احساس می کنند. باید برای معضل بی حجابی راهکار ارائه داد. او در ادامه به معضلات و مفاسد فضای مجازی اشاره کرده و بیان داشت: همچنان که قبلا نیز گفته شد فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است. آیت الله مکارم شیرازی، باز شدن دانشگاه ها و مدارس را ضروری دانسته و گفت: با کم شدن بیماری کرونا باید هر چه زودتر دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس شرکت کنند. ما در حوزه علمیه نیز اصرار داریم که درس ها حضوری برگزار گردد.

عضو کمیسیون صنایع: خبرگزاری دولت دروغ می‌گوید که هدف من از استیضاح وزیر صنعت، منافع شخصی است

سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به ادعای ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت مبنی بر اینکه هدف وی از استیضاح وزیر صمت منافع شخصی است، گفت: «مطبوعات جایگاه قضاوت ندارند بلکه جایگاه اطلاع رسانی دارند؛ اما ایرنا هم قضاوت کرده، هم دروغ گفته و هم مطلب کذبی را منتشر کرده است. این فاجعه است که خبرگزاری که با پول دولت و ملت و با بودجه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال، به جای اینکه مدافع حقوق ملت باشد و مطالبه به حق ملت که افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو و رعایت حقوق مشتری است را پیگیری کند، اینگونه بی ادبانه و بدون مطالعه، مطلب کذبی را منتشر می‌کند.»

روز گذشته خبرگزاری دولت ادعا کرد نماینده‌ای که قصد استیضاح وزیر صمت را دارد، به دنبال منفعت شخصی خود است. ایرنا در بخشی از مطلبش عنوان کرده است: «طی یکی دو روز گذشته، خبر استیضاح وزیر صمت در حالی به تیتر خبری رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شده که می‌توان رد پای یکی از نمایندگان مجلس را در برجسته شدن ماجرا به خوبی مشاهده کرد. نقطه اتکای نماینده مورد نظر در پیگیری طرح استیضاح وزیر صمت، صنعت خودرویی است که شرایط سخت امروزش میراث سال‌ها بی مسئولیتی عده‌ای و نتیجه نداشتن یک برنامه راهبردی بلند مدت به همراه نفوذ عده‌ای سودجو در ارکان آن و مرکز تقابل گاه و بیگاه نمایندگان با همه سکانداران وزارت صمت در سال‌های متمادی بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: خطابی که سپاه به امیرعبداللهیان داشته، درست و منطقی است

محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: «دستگاه دیپلماسی خارجی هم وظیفه و رسالت خاص خود را دارد. الحمدالله وزارت خارجه ما تجربه بسیار خوبی دارد و آقای امیرعبداللهیان از دیپلمات‌های کارکشته کشور است. به نظر من تا به امروز مذاکرات را به خوبی پیش برده‌ایم. طبیعتا نهاد‌های دیگر سعی می‌کنند به دستگاه دیپلماسی خارجی کمک کنند. در کشور ما اگر بین نهاد‌ها نیاز به هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، بر اساس قانون اساسی این هماهنگی‌ها بین قوا و نهاد‌ها تنظیم می‌شود. به باور من موضع سپاه در این زمینه و خطابی که به آقای امیرعبداللهیان داشته‌اند، یک موضع درست و منطقی است و ایشان هم قدر این مواضع را می‌دانند. در این دوره ایجاد یک ارتباط متوازن با همه کشور‌های دنیا و به ویژه آسیا محوری و همسایه محوری در راس استراتژی خارجی ما قرار دارد و تا به حال هم در طراحی این ارتباط متوازن بین همه کشور‌های دنیا موفق بوده‌ایم.»

۲ هزار تماشاگر زن در مشهد به استادیوم رفتند و تعدادی هم پشت در ماندند

در حالی که حضور بانوان در آخرین دیدار تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر لبنان در هاله‌ای از ابهام بود، بالاخره بانوان موفق شدند در ورزشگاه امام رضای مشهد حضور پیدا کنند و شاهد دیدار شاگردان اسکوچیچ برابر لبنان باشند. حدود ۲ هزار بانوی ایرانی با تهیه بلیت دیدار ایران و لبنان، در ورزشگاه امام رضا (ع) حاضر شدند و در جایگاه مخصوص بانوان در طبقه اول این ورزشگاه، مستقر شدند. البته یکسری از بانوانی که از سایت بلیت‌فروشی بلیت تهیه کرده‌اند، هنوز مقابل درب استادیوم هستند و موفق به حضور در ورزشگاه نشده‌اند.

جو بایدن: آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنم درگیر شدن در یک جنگ هسته‌ای با روسیه است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید: «آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنم درگیر شدن در یک جنگ زمینی یا هسته‌ای با روسیه است.»خبرنگار از آقای بایدن می‌پرسد که شما گفته بودید اگر روسیه از سلاح شیمیایی استفاده کند باعث واکنش مشابه خواهد شد. چه پاسخی؟ آقای بایدن نیز تاکید کرد که من درباره آن پاسخ به شما چیزی نمی‌گویم. خبرنگار اصرار می‌کند که مردم دنیا می‌خواهند درباره آن پاسخ بدانند و بایدن نیز می‌گوید: «ولی من چیزی نخواهم گفت. اگر بگویم آنوقت روسیه به پاسخ ما پی خواهد برد. باید دیوانه شده باشی.»/یورونیوز

خودکشی دسته جمعی یک خانواده فرانسوی؛ ‌۵ نفر یک به یک از بالکن بیرون پریدند

پلیس سوئیس با تأیید خبر خودکشی دسته‌جمعی یک خانواده فرانسوی، اعلام کرد که این ۵ نفر روز پنج‌شنبه ۲۴ مارس یک به یک از بالکن طبقه هفتم آپارتمان محل سکونت خود در شهر مونترو سوئیس به خیابان پریده‌اند./یورونیوز

مجید انصاری: با کمال تاسف، اقتصاد ما به شدت به مساله برجام و تحریم‌ها گره خورده است

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گرچه نوعا در سخنرانی‌ها و بحث‌های تریبونی گفته می شود که ما اقتصاد یا نان مردم را به برجام گره نزدیم، شاید این صحبت از باب دلگرم کردن مردم اشکال نداشته باشد ولی حقیقت این است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با کمال تاسف، اقتصاد ما به شدت به مساله برجام و مسائل تحریم‌ها گره خورده است.

پاسخ جالب امام خمینی به دخترشان در مورد مهریه

گزیده ای از کتاب خاطرات فریده مصطفوی، دختر امام خمینی(س)، با عنوان «گذر ایام» را در ادامه می خوانید:

خانواده اعرابی برای خواستگاری به منزل ما آمدند. پدر آقای اعرابی، آقای شیخ محمد جواد مجتهد قمی بودند که امامت مسجد امام را بر عهده داشته و از آیت الله خوش نام زمان بودند. پدر آقای اعرابی نیز همچون حاج آخوند، انسانی وارسته و زاهد مسلک بوده و همانند خود آقای اعرابی، کناره گیر بودند.

از آنجا که آقا، عموهای ایشان خصوصا آقا محمد را می شناخته و با ایشان دوستی دیرینه داشتند، نظر مساعدی نسبت به این وصلت نشان دادند. از سمت دیگر، خانواده مادری آقای اعرابی از بازاری ها و تجار معروف، خوش نام و سرشناس به شمار می آمدند. یکی از دایی های ایشان حاج آقا محمد آقازاده نام داشت که تاجر و مالک سرشناسی بود، دایی دیگر ایشان هم آقای مصطفوی بود که ایشان هم از تجار به نام بوده و در سفر حج با آقا آشنا شده بود لذا شناخت آقا نسبت به ایشان بیشتر می گشت.

زمانی که خانواده اعرابی برای خواستگاری آمدند، آقا مهریه را نوشتند و به دست آنان دادند. آقا تعریف می کردند: «ایشان حتی به کاغذ نگاه نکردند و هر آنچه بود بی چون و چرا پذیرفتند. چه اندازه میان انسان ها تفاوت وجود دارد.»

آقای اعرابی قبل از ازدواج با من زمینی را خریده و مشغول به ساخت آن بودند. خواستگاری من همزمان با اتمام کار آن ساختمان شده بود لذا یک دانگ از همین ملک به همراه سه هزار تومان و مبلغ ۱۵۰۰ تومان به عنوان شیر بهاء، برای مهریه من مقرر گشت.

آن ملک همین خانه ای است که اکنون در آن سکونت دارم و برایم سرشار از خاطره است. در خاطرم هست روزی از آقا پرسیدم: «اگر بخواهم به مکه بروم می توانم مهریه ام را از اعرابی بگیرم؟» آقا پاسخ دادند: «خیر. نمی توانی زیرا مهریه ات از خانه ای است که اکنون در آن ساکن هستی لذا نباید به او فشار بیاوری. هر زمان خانه را فروختید می توانی مهریه ات را طلب کنی.»

خانواده اعرابی در پاییز سال ۱۳۳۲ به خواستگاری من آمدند و در اردیبهشت سال ۱۳۳۳ مراسم عقد ما انجام پذیرفت.

دستور ویژه رئیس‌جمهور درخصوص مسکن مهر پردیس

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری/ رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریع جبران و زمینه تحویل واحدهای باقی مانده را به متقاضیان فراهم کنند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رودررو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در این بازدید با ابراز ناراحتی از معطلی چندین ساله بخشی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر، نگرانی‌ها و گلایه‌های آنان را قابل درک دانست و اظهار داشت: از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، با جدیت مشکلات کسانی را که با وجود پرداخت هزینه‌های درخواستی، به دلیل تعلل دستگاه‌های مسئول در ادوار گذشته سالها در انتظار دریافت واحد مسکونی خود مانده‌اند، پیگیری و زمینه تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور را فراهم کند.


رئیسی ابراز امیدواری کرد، با همت وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاه های ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات کسانی که سال ها از حق خود محروم شده‌اند، حل شده و دغدغه‌های آنها برطرف شود.


در این بازدید وزیر راه و شهرسازی گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد.

مدیرمسئول روزنامه «آرمان ملی» درگذشت

حسین عبداللهی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه «آرمان ملی» در ۵۱ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. مرحوم عبداللهی متولد سال ۱۳۵۰ بود و در دهه ۷۰ فعالیت مطبوعاتی خود را با حضور در نشریات مختلف آغاز کرد.او در دهه ۸۰ سردبیری روزنامه «صدای عدالت» را بر عهده داشت. وی در سال ۸۸ روزنامه «آرمان امروز» را راه اندازی کرد و در سال ۹۰ نیز صاحب امتیازی روزنامه «آرمان ملی» را بر عهده گرفت.

مهم‌ترین اتفاق ۱۴۰۰ از نگاه عضو موتلفه

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت کشور را از چند بحران مهم عبور داد، یکی بحران آب در استان‌های مختلف کشور که موجب اعتراضات مردمی شده بود که در بعضی روستا‌ها و نقاط مختلف کشور با یک سرعت بالایی آبرسانی به آن‌ها صورت گرفت. «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با برنا در رابطه با مهم‌ترین رویداد‌ها در سال ۱۴۰۰ گفت: مهم‌ترین اتفاق در سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها و پیروزی نیرو‌های انقلاب در این دو انتخابات و موفقیت آقای رئیسی بود که با حضور ایشان تغییر رویکرد مهمی در سیاست داخلی و خارجی کشور پدید آمد. واکسیناسیون ۱۵۰ میلیون نفر در برابر کرونا و صیانت از جان مردم اقدام مهم دیگری بود که در سال گذشته صورت گرفت. برگزاری رزمایش‌های مختلف، کمک به مردم محروم و آسیب دیده، شروع سفر‌های آقای رئیس جمهور به کشور‌های منطقه مثل روسیه و تاجیکستان و قطر از شاخص‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۰ بودند که آثار و تبعات متعددی از نظر اقتصادی و سیاسی و تجدید روابط دوستانه با کشور‌های همسایه به دنبال داشت و موجب تنظیم قرارداد‌هایی مثل گاز در بین کشور‌های شمالی کشور و قرارداد‌های اقتصادی با روسیه و قطر در خصوص نفت و گاز شد.

سؤال آشنا از رئیسی: این، همان نیست؟

مشاور حسن روحانی با اشاره به اعلام رئیسی درباره تسویه بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی دولت قبل به خزانه، سوالی از او پرسید.حسام الدین آشنا، نوشت: آیا این همان مبلغ استفاده از تنخواه گردان خزانه از بانک مرکزی نیست که طبق قانون باید تا پایان سال تسویه شود؛ همانطور که سال قبل و سال های قبل تسویه شده است!

«بهادری جهرمی» وعده‌های تحقق یافته دولت را لیست کرد

سخنگوی دولت در توئیتی، شتاب در تحقق دولت هوشمند را از اقدامات ۲۰۰ روز آغازین دولت سیزدهم عنوان کرد.علی بهادری جهرمی در این توئیت تصریح کرد: شتاب در تحقق #دولت_هوشمند، از اقدامات ۲۰۰ روز آغازین است.
وی افزود: اجرای سراسری نسخه‌نویسی الکترونیکی، بهره‌برداری از سفته و برات الکترونیکی، راه اندازی سامانه جدید صدور مجوزها و سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، رشد دو برابری تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات از این جمله است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۸۸
حسام الدین آشنا، نوشت: آیا این همان مبلغ استفاده از تنخواه گردان خزانه از بانک مرکزی نیست؟) قرار نشد سوال چالشی تخصصی از ریسی بپرسی !!!
۲ هزار تماشاگر زن در مشهد به استادیوم رفتند و تعدادی هم پشت در ماندند) علم االهدی کجایی !!!
پایگاه شیطان رانت خواری و اختلاس و کاسبی تحریم است.
مگه نگفتن ایت ا... مکارم رحمت خدا رفتن؟
لطفا بفرمایید توی این مملکت "در مجموع" وضع چی چی خوبه که ما هم بدونیم!
وضع معیشت مردم و سفره خالی آنها نیز در مجموع خوب نیست و افتضاح است
مشکلات کشور معلوم شد
فضای فجازی
بی حجابی
سه هزار تومن مهریه اونموقع اندازه ۳ میلیارد الانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
دقیقاً
بادرود واحترام
جسارتا در گیرودار بحرانهای سیاسی واقتصادی واجتماعی و.... بسته خبریتان مطلب قابل اعتنا نداشت لذا کامنت نامربوط می نویسم ؛
دوستی داریم مسیحی است یکبار دوستان مشترک مسلمان به او گفتند که اگر در مورد اسلام تحقیق کنی به حقانیت اش پی می بری ومسلمان می شوی جواب داد ؛ شما درمورد مسیحیت تحقیق کرده اید ؟ با تحیر جواب دادند که نه !!!!
ایکاش آیت‌الله مکارم شیرازی به دلیل بی‌مهری جوانان به دین را پیگیری می‌کردند. حجاب کوچکترین مسئله‌ای از دین است که جوانان آنرا قبول ندارند و حتی امروزه دین‌ستیز هم شده‌اند. چرا اعمال بخشی از روحانیت را در این بی‌اعتقادی نمیبینید؟
اشتباه روحانیت ورود به کارهای اجرایی کشور بوده است.
دسترسی به پایگاه شیطان رو چه گرون میفروشن به مردم !
۲ گیگ ابزار دسترسی به پایگاه شیطان با سرعت حلزونی ؛ ۲۳ هزار تومن به غیر از ارزش افزوده !
اصولا پایگاه شیطان نباید قیمتی داشته باشه
بنده به فضای مجازی نمره ۲۰ میدهم
اگر فضای پربرکت مجازی نبود ؛ رانت ها ، اختلاس ها ، رشوه ها و دزدی ها و حقوق های نجومی خواص بر ملا نمیشد
واقعا جالبه،کم رونق ترین انتخابات تاریخ ایران از نظر تعداد رأی دهندگان،مربوط به مجلس فعلی و ریاست جمهوری حضرت آیت الله دکتر رئیسی!!! است،بعد یه عده از حماسه و ...حرف میزنن،
فضای مجازی ابزاری برای رسیدن به فضای حقیقی
مگر اسلام فقط حجابه چرادر مقابل این همه فساد و رانت و اختلاس و فقر و فلاکت چپزی نمیگید
وضع معیشتی اولاست به وضع حجاب
انگار‌ وضع همه چیه مملکت خوبه فقط مانده حجاب خانم ها. به حق چیزهای ندیده.
جهرمی ها چه بهادریهاشون چه غیر بهادری هاشون گویی در این مملکت نفس نمی کشند. این تغییرات نان و آب برای عموم مردم نشده و بلکه فشار بر گلوی ما بیشتر از دولت قبل شده است و تاب را از ما گرفته چه خدمتی این دولت به مردم کرده که 200 روز هم از آن گذشته یکی از آن خدمات را برشمارید بنزین؟؟؟؟ نان؟؟؟ مرغ ؟؟؟ تخم مرف؟؟؟ خودرو؟؟؟ دلار؟؟؟ فرش؟؟؟ یخچال؟؟؟ لباس؟؟؟ کفش؟؟؟ ساختمان؟؟؟ مصالح ساختمانی؟؟/ لوازم یدکی خودرو؟؟؟ لوازم الکتریکی و برق و لامپ و پول برق و آب و همه اینها که چندین برابر شده آخه چه خدمتی کرده این دولت در 200 روز گذشته اش که همش دم از خدمت میزنید دولت مردمی!!؟؟؟؟
حاج اقا از همه چیز هایی که در مملکت وضعش خوب نیست فقط حجاب را رصد فرموده اند. جای شما خالی دو روز پیش بنده خدایی در بدر به دنبال روزی انچنان غرق در مخزن زباله شده بود که من از شرم ناچار شدم راهم را دور کنم و زباله ام را در مخزن دیگری بیندازم. شک دارم خانواده ان بنده خدا چیزی از بدحجابی یا بی حجابی بدانند فقط لنگ یک لقمه نان هستند.
حاج اقا از همه چیز هایی که در مملکت وضعش خوب نیست فقط حجاب را رصد فرموده اند. جای شما خالی دو روز پیش بنده خدایی در بدر به دنبال روزی انچنان غرق در مخزن زباله شده بود که من از شرم ناچار شدم راهم را دور کنم و زباله ام را در مخزن دیگری بیندازم. شک دارم خانواده ان بنده خدا چیزی از بدحجابی یا بی حجابی بدانند فقط لنگ یک لقمه نان هستند.
خواندنت خالی از لطف شده وقتی که نظرات مردم را درج نمیکنی.
اقای مکارم از اینکه مردم ازادی بیشتری حس میکنند باعث ناراحتی شما میشود؟
حاج خانم مبلغ 3 هزار تومان برای خودش رقمی بود حتی تا دهه 50 هم قابل توجه بود.امروز با ان پول 6 جعبه کبریت میدهند.
چهل و چهار ساله هرچی زور داشتین زدین برای حجاب. چرا به نظرتون وضع حجاب خوب نیست؟ فکر نمیکنین راه و روش شماها درست نبوده؟ یه درصد هم خودتون رو مقصر بدونین و روش فعلی که بر اساس زور و بگیر و ببنده عوض کنین
واقعا جای تاسف داره که عده ای به خاطر منافع شخصی و گروهی و حزبی خودشون 3 سال مقابل دولت روحانی وایستادن و مردم رو گرفتار این همه گرانی و مصیبت کردند حالا اعتراف به تاثیر تاثیر تحریم و مذاکره میکنند.n
معضلات و مفاسد فضای مجازی را میبینید اما معضلات و مفاسد فضای واقعی را بیخیال هستید!!!
حضرت آیتالله وضعیت معشیت چطور هست؟
جناب آشنا این همان است حتی برجام هم همانست و آمریکا هم همان ولی این کارا در دوره ی شماها ضعف بودن حالا برا دوستان خودشون مدیریت انقلابی و عزت
این آقای رئیس جمهور خیلی دستور میده و مشکلات رو یکی پس از دیگری با دستور حل میکنه امیدوارم سرعت صدور دستورات از سرعت عمل به اونا خیلی پیشی نگیره
پس یعنی هنوز حوزه ها حضوری نیست
اونوقت میگید بچه کلاس اولی من باید بره سر کلاس سی و پنج نفره بشینه ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
ما که نباید بچه های خودمان را با نوابغ حوزه مقایسه کنیم!آنها اگر خدای ناکرده طوری شوند آسمان به زمین می آید ولی بچه های ما که مهم نیستند!
وضع حجاب خوب نیست ولی الحمداله وضع اقتصادی مردم بسیار خوب است
آقای مکارم شیرازی وضع گرانی و تورم و بیکاری و مسکن و ... چطور است ؟
ظاهرا یک دست کردن مجلس و دولت هم اهدافی غیر از سازندگی دارد چون خبری از ارزانی نیست و گرانی شده گرفته.
همه چیز روزانه گران میشود.
یعنی الان فقط وضع ححاب خوب نیست؟
نسخه الکترونیک کلا بضرر بیمه شده هست، چند درصد داروخانه ها و پزشک ها برایاس این نسخه عمل میکنن
ناصر مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: «فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است».
مکارم شیرازی افزود: وضع حجاب «در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت‌ها که گویا آزادی بیشتری احساس می‌کنند. باید برای معضل بی‌حجابی راهکار ارائه داد».
اول بایستی از دبی شروع کرد.
آقای نماینده مجلس هر چه زودتر این وزیر صمت !!!بی کفایت را استیضاح و عزل کنید پدر صمت را در آورده اصلا چیزی که نمیداند صنعت و تجارت و معدن است
جالبه آیات عظام نگران حجاب جامعه هستند
ولی نگران معیشت ملت نیستند
نگران بیکاری جوانان نیستند
نگران فقیر شدن معلمان نیستند .
نگران سفره کارگران نیستند
نگران اعتیاد جامعه
نگران تورم ۳۰۰ درصدی نیستند
نگران حذف ارز ترجیحی از دارو و نان نیستند؟؟
جناب رییسی تمام اقلام در سال گذشته ه حداقل ۴۹ درصد گرون شد بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد گرون شد ، پول اب و برق و تلفن که دوسال پیش با پول یارانه نصفش پرداخت میشد جالا به قبض برق نمیرسه ؟؟
به کجا چنین شتابان. بدون شک دلار رو تو این دوسال دستوری پایین نگه داشنید ولی دیدی فایده نداره تمام اقلام باز هم دو برابر شد بعد فهمیدید نمی‌تونید با این وضعیت مملکت داری کنید سلامت و بهداشت و سفره مردم که خیلی ها نون خالی هست رو نشونه گرفتین ؟؟؟ آقای رییسی با این فرمون همه کشور بجز عزیزان نور چشمی در فقر مطلق غوطه ور خواهند شد ،بسیاری از کارمندان ، معلمان ، بازنشستگان تامین اجتماعی ، کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر که به جرگه کمیته امدادی هاا رسیدن و نیاز به حمایت غذایی دارن ، سال آینده فکر کنم به غیر از وکلا و وزار و پزشکان و.... همه نیلز به غذای گرم برای حیات دارن ؟؟
لطفاً حاج آقا بفرمايند كه وضع چه چيز در كشور خوبه كه انتظار دارند اين يك مورد خوب باشه
آقای رییسی وًهیت کشور به مرحله ای رسوندید که ملت توان پرداخت اقساط خودشون رو ندارن ، دیگه حقوقی با هزار منت دولت میده فقط میتونه ۷ روز دوام میاره ، حقوق زیر ۱۵ میلیون فقط گدایی هست .
آقای طوطی لطفا اگر ممکن هست یک مورد فقط یک مورد راجع به سفره مردم بگویید که چکار کردید؟ اون همه شاخ و شونه کشیدن واسه وام بدون ضامن بکجا رسید ؟
دلار وقتی ۱۱ هزار بود در سال ۹۷ پراید ۲۳ میلیون بود
حالا که دلار حدود ۲۵ هزار هست پراید ۱۸۰ میلیون
آقای رییسی جلوی دزدی خودروسازان رو بگیرید لطفا ؟؟
نسخه الکترونیک در حقیقت بهترین و کم دردسرترین راه کلاهبرداری بیمه‌های دولتی مثل تامین اجتماعی بر سر مردم میباشد.بنده دارو یک نسخه بیماری سرماخوردگی را ک شامل سرم،آمپول ،آنتیک بیوتیک.بوده را پرداخت نمودم،سهم من بیمه شده۷۵هزار تومن،سهم تامین اجتماعی ۷هزار.قضاوت با شما
الان دیگر حجاب از نان مردم واجبتر شده اگر هزاران خانواده بخاطر فقر دارد از هم می پاشد و یا بخاطر وضع مالی هر روز در بیشتر خانواده ها دعوا و مشاجر بوجود میاید اصلا مهم نیست فقط پوشش و حجاب مهم است چون مسٸولین کاری از دستشان بر نمی اید مجبورند یک جوری به مردم گیر بدهند خوب شد که اسلام واقعی را هم دیدیم..؟؟؟؟؟؟
جالبه
از ایت الله مکارم شیرازی خبر میزارید که فضای مجازی پایگاه شیطان شده بعد پایین تو تبلیغات عکس دختر های موهاشون بیرون هست رو میزارین
از تابناک میخوام به تبلیغات هایی که میزارن دقت کنن
ممنون
آقای مکارم در مجموع کجای مملکت وضع خوبی دارد که حجاب وضع خوبی ندارد؟؟؟شما فقط حجابش را دیده اید این حجاب یک نوع اعتراض خاموش وآتش زیر خاکستر است والبته فضای مجازی اگر نبود شما از مشکلات باخبر نمی شدید نه اینکه مشکلی در کشور وجود نداشته باشد درست مثل کبکی که سرش رو زیر برف کرده باشدمی دونید چند میلیارد تراکنش بانکی با همین فضای مجازی در حال انجام است که اگر نبود کل سیستم بانکی فلج می شد اگر فضای مجازی نبود در این دوسال تکلیف مدرسه ودانشگاه چه بود وچند نفر دیگر بیشتر می مردند یا کلا کلاس ها تعطیل می شداگر فضای مجازی نباشد کلا مملکت فلج می شود آنهایی که از فضای مجازی وحشت دارند از شنیدن حقیقت وحشت دارندالبته مثل چاقو ممکن است باعث قتل هم بشود ولی خیرش هزاران بار بیشتر از شرش است
مگهووضعیت اقتصادی مردم خوبه هبچ شادی وجود نداره کتین روحانی جماعت فقط به فکر موی زنان هستن
مکارم‌شیرازیها: کی یاد میگیرین به زندگی خصوصی مردم کار نداشته باشین!!؟
حرف های بازیکن تیم ملی ایران که گفته بود امیدوارم بازی های بعدی بانوان حضور پیدا کنند در صدا و سیما سانسور شد . اما خب طبق معمول بر کسی پوشیده نیست .
بانوانی که حتا بلیط تهیه کردند و پول دادند نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. چرا؟
"آیت الله مکارم شیرازی: وضع حجاب در مجموع خوب نیست" جناب آیت الله مکارم شیرازی دامه برکاته، وضع اقتصاد چطوره؟!
من تعجب می کنم چرا دولتمردان و علمای دینی برخی از منکرات( مانند گرانی و... ) را پیگیری نمی کنند ولی برخی دیگر مانند حجاب را دائماً گوشزد می کنند. آیا این کار مصداق آیه قرآن نیست که می فرماید: به برخی آیات مومن هستید و به برخی آیات کافر
"یک دانگ از همین ملک به همراه سه هزار تومان و مبلغ ۱۵۰۰ تومان به عنوان شیر بهاء، برای مهریه من مقرر گشت" مگر ما در اسلام شیربهاء داریم
اوضاع همه چیز خوبه توی این مملکت فقط وضع حجاب مناسب نبست !
ما از فضای مجازی جز زیبایی و حقیقت و درستی و افشای پلشتی ها چیز دیگری ندیده ایم
آیت الله العظما مکارم شیرازی عزیز و محترم
وضع معیشت مردم،فرهنگ،رفاه،اقتصاد،کار و هزار و یک مشکل از این قبیل چطوره در مجموع؟
آقای مکارم :
وضع اقتصاد خوب نیست
وضع عدالت اجتماعی خوب نیست
وضع آزادی های سیاسی خوب نیست
وضع انتخابات آزاد خوب نیست
وضع سهیم شدن مردم در قدرت خوب نیست
وضع سیاست های خارجی خوب نیست
وضع توزیع قدرت و ثروت در کشور خوب نیست
وضع شفافیت اقتصادی خوب نیست
وضع مبارزه با فساد و رانت خواری خوب نیست
وضع مبارزه با مواد مخدر خوب نیست
وضع مبارذزه با پولشویی خوب نیست
وضع مبارزه با دزدسالاری خوب نیست
وضع مبارزه با فامیل سالاری خوب نیست
وضع استقلال خوب نیست


کلا شماها هیچ احساس مشترکی با مردم ندارید درد مردم درد شما نیست
جالب است برای اینکه به شایعات پایان دهیم و بگوییم در سلامت می بریم خوب الحمدولله ولی چرا با حمله به فضای مجازی
خب مشخص شد آقای مکارم کاملا حالش خوبه...
دوچرخه سواری بانوان، ورود بانوان به ورزشگاه و حجاب نامناسب بزرگترین مشکلات ایران هستند.
وضع حجاب در مجموع خوب نیست؟؟؟ وضع اقتصادی و خط فقر و اختلاس ها چطور؟؟؟!!!
ضربه ای که پوشش حجاب به تربیت پسرها و دخترها و مردان و زنان زده است ضربه ای بسیار جبران ناپذیر است حجاب و همچنین جدایی کودکان دختر و پسر در مدرسه زمینه را برای شناخت و تربیت شخصیت هر دو طرف از بین برده و چنین دختر و پسری نمی توانند از پس زندگی موفق زناشویی برآیند و می بینیم در این ۴۳ ساله آمار طلاق در کشور به شدت بالا رفته است.اگر نگاه کنید جتی چارپایان نیز تفکیک جنسیتی نمی کنند و همه جاندارانی که گروهی زندگی می کنند نر و ماده همیشه در کنار هم بوده اند و بقایشان به این شکل تضمین شده است نر و ماده در کنار هم رشد می کنند کسانی که بر طبل حجاب می کوبند حتی جامعه بشری را از جامعه حیوانات پایین تر تلقی می کنند ضربه ای که کشور از این فکر و اندیشه غلط خورده است بسیار گسترده است و باید این فکر و اندیشه حجاب کلا از کشور زدوده شود.
فاز ۹ پردیس ۱۴ ساله به درازا کشیده شده فاز ۱۱ هم داره به همین سرنوشت گرفتار می شه سری به شرکت عمران پردیس بزنید ببینید چقدر آدم بیکار در این شرکت وجود داره کلی کارمند در آنجا درست کردن که سرمایه های مردم فقط صرف حقوق این تشکیلات می شه و غملا هیچ کاری از پیش نمی برند هر دولتی هم که عوض می شه یکی از دوستان و آشنایانش رو رییس این شرکت می کنه تا او هم با حقوق نجومی به نان و نوایی برسه و بعد هم با خبر درمانی و ادعاهای رسانه ای وعده های سرخرمن می دهند اگر رییسی کار کن بود باید تاریخ تعیین می کرد و یک کارگروه ویژه برای این مسکن های مهر نیمه تمام می گذاشت و می گفت باید تا پایان تابستان ۱۴۰۱ پرونده مسکن مهر بسته شود و دائم پیگیری کند اما فقط یک بازدید و یک وعده و دیگر هیچ .
جناب اقای مکارم تو جامعه فقط وضع حجاب بد شده و شما نسبت به اون حساس شدید ولی از وضع گرونی و شرمندگی مرد و زن جلوی بچه هاشون و فسادهای مالی....... نگران نمیشید
آقای مکارم مردم دیگه برای امثال شما تره هم خورد نمی کنند . بی زحمت مقداری از وضعیت اقتصادی هم می گفتید . امثال شما باعث دین گریزی جوانان ایرانی شدند . آقای مکارم اصلا من دوست دارم برم جهنم شما چکار دارید ؟
اقای ترقی با این گشایش هایی که ردیف فرموده اید تاثیر ان برزندگی روزمره مردم چه بوده ،برشمردن اتفاقات کوچک برای بزرگ کردن خدماتی که هیچگونه تاثیری بر اقتصاد وتولید واشتغال .تورم ندارد وبسیاری از انها فقط سیاه مشق است هیچ فایده ای برای اینده این ملت ومملکت ندارد فقط تعریف وتمجید از خط وجناح می باشد .
با سلام

کاش میشد این مجتهدها در مورد وضعیت اقتصادی و فقر و بدبختی مردم و فاصله طبقاتی اظهارنظر می کردند.
آقای مکارم 95 سال سن دارد. ایشان چه با قدر فضای جامعه یا اینترنت آشنا است؟ آیا شما حاضرید به پزشک 95 ساله مراجعه کنید؟ یا خانتان را بدهید دست مهندس 95 ساله بسازد؟ یا در سیاست به یک نفر با 95 سال سن اعتماد کنید؟
میشه یه عکس از این دو هزارتا خانم که به ورزشگاه رفتند منتشر کنید؟
مهریه دختر امام نصف یک منزل بوده بعد خودشان بانوان را به داشتن مهریه کم ترغیب می کنند!!!
p
فقط محض اطلاع آیت الله مکارم "وضع معیشت مردم هم در مجموع افتضاح است"
وضع چی خوبه که وضع حجاب خوب باشه؟ دوران انقلاب خیلی ها بدون زور خودشان روسری را انتخاب کردند . اما زوری که شد .... لااکراه فی الدین حالا حجاب که جای خود دارد.
چطور (پدر آقای اعرابی، آقای شیخ محمد جواد مجتهد قمی بودند )؟!
اوضاع حجاب خوب است وضع معیشت خوب نیست
کسی منکر اهمیت مقدس ححاب نیست آیا مسائل دیگراعم از اقتصادی ، عدم توانائی مالی جوانان درامربسیار مقدس ازداواج ویا معضل بیکاری برخی جوانان تحصیلکرده وسایراقشار ویادر صد خط فقر اهمیتشان کمترازبدحجابی است که کمتر بیان میشود؟!
"وضع حجاب در مجموع خوب نیست به خصوص در مسافرت ها که گویا آزادی بیشتری احساس می کنند."!
اصلا چه معنی دارد که مردم احساس آزادی کنند؟!آنهم از نوع بیشترش!
آن روزی که می گفتید حجاب داشته باشند ولی بیایند کار کنند و استخدام افراطی می کردین بدون دلیل باید به فکر این روزها می بودید که قطعا اعتقادات آب خواهد رفت این اختلاط نامحرم ها با هم
وضع چه چیزی در مجموع خوب است؟؟
فضای مجازی و پارک ها محل شیطان شده و باید همه این موارد در دولت جدید تقییر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
تغییر رو درست بنویس. خیلی جالبه ارتش سایبری اکثراً سواد ندارن
اقای مکارم فرموده اند که وضغ حجاب خوب نیست اقای مکارم لطفا بفرمائید وضع چی خوب است البنه غیراز حساب بانکی شماکه پر وپیمان از وجوه بیت المال و پول مردم است ودوازده رقمی است
آیت‌الله مکارم شاید نظر مردم را در مورد خودش نمی داند ......
سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: «مطبوعات جایگاه قضاوت ندارند بلکه جایگاه اطلاع رسانی دارند؛

آفرین حرف درست را گفتی.
آیا این نکته درست شامل حال کیهان هم میشود؟
سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: «مطبوعات جایگاه قضاوت ندارند بلکه جایگاه اطلاع رسانی دارند؛

آفرین حرف درست را گفتی.
آیا این نکته درست شامل حال کیهان هم میشود؟
جناب مکارم سلام . خوبی؟ میشه بفرمایید به دولت سری شما وضع چی در این مملکت خوب است . واقعا خجالت هم خوب چیزیه
چقدر بعضی نظرات چرت است. جهت اطلاع یک جستجو بکنید که تذکر مراجع نسبت به سایر موارد را هم ببینید. تذکرات مکرر و صریح. بدحجابی هم یکی از مهمترین مشکلات است. در ضمن سن و سال مراجع حرف صحیحشان را زیر سوال نمیرد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان