بازدید 21222
۴
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در  آذر ۱۴۰۰

انفجار در نطنز و تکرار گمانه‌های خرابکاری توسط اسرائیل/ اعتراضات اصفهان در کانون توجه کاربران اینترنتی/ ماجرای گوهر عشقی و گزارشی که رسانه ملی منتشر کرد/ افزایش و یا عدم افزایش یارانه نقدی و پیگیری آن توسط مردم

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «آیا یارانه آذر ماه افزایش می‌یابد؟»، «آرمان عبدالعالی»، «در اصفهان چه خبر است؟»، «آیا اسرائیل به نطنز حمله کرده است؟»، «ماجرای گوهر عشقی»، «زهره کودایی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ 29 March 2022

مرگ بنی صدر دوباره او را در کانون توجهات قرار داد/ نرفتن رئیسی به سازمان ملل؛ بحث داغ فضای مجازی/ علی لندی؛ قهرمانی که به همه درس از خود گذشتگی داد/ دعوای نهادها بر سر برگ سبز خودرو و پیگیری موضوع توسط کاربران

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت های متفاوتی در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می تواند به ابزاری برای رصد دغدغه های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در آذر 1400 همانند سایر ماه های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می شود.

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «آیا یارانه آذر ماه افزایش می‌یابد؟»، «آرمان عبدالعالی»، «در اصفهان چه خبر است؟»، «آیا اسرائیل به نطنز حمله کرده است؟»، «ماجرای گوهر عشقی»، «زهره کودایی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

آیا یارانه آذر ماه افزایش می‌یابد؟

آذر ماه سال گذشته شایعاتی مبنی بر افزایش یارانه نقدی مطرح و همین شایعات سبب شد تا بسیاری از شهروندان به ویژه آنهایی که همچنان معیشت شان به یارانه نقدی وابسته است، با دقت و وسواس بسیار زیادی اخبار را رصد کنند.

در همین رابطه به صورت مشخص این سوال مطرح شد که آیا یارانه آذرماه افزایش خواهد یافت؟

حالا که زمان نسبتاً زیادی از این شایعه و سوال گذشته، می توان به راحتی پاسخ این سوال چند ماه پیش را داد، اما نکته ای که فارغ از پاسخ این سوال مهم است، اینکه از آن زمان تا کنون همچنان بسیاری از خانواده ها امیدوارند با افزایش یارانه نقدی تا حد امکان کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید 

آرمان عبدالعالی

آرمان عبدالعالی نام جوانی است که روز ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۲ دختری به نام غزاله شکور را به قتل رساند و از آن زمان تا آذر سال پیش را در زندان سپری کرد.

به رغم اینکه خانواده آرمان تلاش فراوانی کردند تا از خانواده مقتول رضایت بگیرند، خانواده مقتول حاضر به دادن رضایت نشدند و در نهایت این فرد در سوم آذر اعدام شد.

اعدام آرمان عبدالعالی سبب شد تا برای مدتی در فضای مجازی مرتب نام او و ماجرای عشقی او با غزاله شکور که منجر به قتل شکور شده بود، در موتورهای جست و جوگر جست و جو شود.

گفتنی است، آرمان عبدالعالی در زمان وقوع جرم کمتر از ۱۸ سال داشت. روند طولانی رسیدگی به پرونده قتل غزاله شکور در نتیجه مفقودی جسد و همین‌طور صدور احکام متعدد اعدام و لغو در آخرین لحظات این پرونده را پیچیده کرد. عبدالعالی سرانجام در دادگاه مجرم شناخته و بامداد چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ به دار آویخته شد.

بیشتر بخوانید 

زهره کودایی

زهره کودایی بازیکن فوتبال ایرانی و اهل خوزستان است. وی متولد ۳ آذر ۱۳۶۸ است و هم‌اکنون در پست دروازه‌بان برای ذوب آهن بازی می‌کند. او عضو تیم ملی فوتبال زنان ایران است.

کودایی در مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ در تیم ملی ایران حضور داشت. اوج کار او در جریان بازی ایران و تیم فوتبال زنان اردن بود که در ضربات پنالتی توانست دو ضربه را مهار و به پیروزی ایران کمک کند. با این پیروزی، تیم ملی فوتبال زنان ایران، برای نخستین بار به جام ملت‌های زنان آسیا راه یافت. وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دربارهٔ درخشش این فوتبالیست ایرانی و صعود آن‌ها به جام ملت‌های آسیا نوشت: «زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه‌ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به‌ دست‌ آورد.

برای زهره؛ نقش اول یک داستان آشنا

همین اتفاق در کنار حواشی که فدراسیون فوتبال اردن پیرامون جنسیت زهره کودایی به وجود آورد، سبب شد تا نام در آذرماه سال گذشته به ترند گوگل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید 

در اصفهان چه خبر است؟

آبان و آذرماه ۱۴۰۰، اعتراضات گسترده‌ای در شهر اصفهان و در بستر خشک رود زاینده رود در مجاورت پل خواجو اتفاق افتاد که محور اصلی این اعتراضات کشاورزانی بودند که مطالبه حقابه برای احیای زمین‌های کشاورزی خود را داشتند.

۲۸ آبان ماه جمعیتی بالغ بر ده‌ها هزار نفر از مردم اصفهان هم‌صدا با کشاورزان این خطه خواستار جریان دائمی زاینده رود شده بودند. کشاورزان غرب و شرق اصفهان که از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه سال گذشته در اعتراض به بی توجهی به خواسته‌هایشان و بلاتکلیفی هر ساله برای کشت پاییزه در بستر خشکیده زاینده رود و در جوار پل خواجو چادر برپا کرده بودند در پی توافق اعضای هیئت مدیره صنف کشاورزی اصفهان با مسئولان استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان، پس از ۱۶ روز در شامگاه چهارشنبه سوم آذر ماه به تحصن خود پایان دادند. با اینکه صنف کشاورزان اعلام کرد به اعتراضات خود پایان داده است، این اعتراضات پایان نیافت و اتفاقاً به خشونت کشیده شد.

                                                   انتقاد از وارونه جلوه دادن نوع برخورد با مردم اصفهان

همین رخداد و به خشونت کشیده شدن اعتراضات سبب شد تا حوادث اصفهان به ترند گوگل تبدیل و آذرماه سال گذشته بخش زیادی از توجه افکار عمومی متوجه این حوادث شود.

بیشتر بخوانید 

آیا اسرائیل به نطنز حمله کرده است؟

روز شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در نزدیکی نطنز صدای انفجار مهیبی شنیده شده و برخی از شهروندان، نوری نیز در آسمان مشاهده کرده‌اند. در فاصله کوتاهی بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های رسمی همانند صدا و سیما به نقل از فرمانده پدافند هوایی نطنز گزارش دادند که علت این صدا، آزمایش یک موشک پدافندی بوده است.

همچنین شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با شبکه خبر گفت که چنین آزمایش‌هایی با هدف «بررسی میزان آمادگی سامانه‌های دفاعی منطقه» انجام می‌شوند. آقای تقی‌خانی گفت: «این‌گونه تمرینات در فضای کاملا امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت می‌گیرد و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.»

از آنجایی که پیشتر فرماندار نطنز به خبرگزاری فارس گفته بود هیچ اطلاعی از جزئیات این حادثه ندارد و نیز رسانه‌های خارجی این انفجار‌ها را به خرابکای مجدد توسط اسرائیلی‌ها مرتبط می‌کردند، بسیاری از کاربران در فضای مجازی پیرامون ارتباط این حوادث با نقش اسرائیل جست و جو می‌کردند و این موضوع در آذرماه به ترند تبدیل شد.

 

بیشتر بخوانید 

طرح رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان که حالا و پس از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و قرار است بر اساس آن حقوق معلمان از 8 میلیون تومان به بالا تنظیم شود، در نیمه دوم سال گذشته به یکی از موضوعات داغ فضای مجازی تبدیل شد.

                                                   جزییات قانون «رتبه‌بندی معلمان»

به ویژه به این دلیل که تعداد زیادی از معلمان جوان و پر انرژی این موضوع را در فضای مجازی پیگیری می کردند و در ترند شدن آن نقش داشتند.

مجموعه تلاش های هوشمندانه ای که جدا از ترند شدن موضوع به افزایش حقوق معلمان نیز کمک کرد.

بیشتر بخوانید 

ماجرای گوهر عشقی

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ایرانی است که در آبان ۱۳۹۱ فوت کرد. در آذرماه سال گذشته گوهر عشقی مدعی شد که توسط افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و همین موضوع سبب شد تا نام او بار دیگر به ترند فضای مجازی تبدیل شود.

                                                   درباره حمله به مادر کهنسال ستار بهشتی

در این ماه تمام رسانه‌های ضدانقلاب در اقدامی هماهنگ شده مدعی شدند گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی در مسیر رسیدن به مزار فرزندش مورد ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات وارده بیهوش شده است.

با این حال، رسانه ملی در گزارشی ویدئویی این ادعا را رد کرد و مدعی شد گوهر عشقی به دلیل برهم خوردن تعادل به زمین خورده و آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
ساخت فیلم کامل هالیوودی !!!! از صحنه زمین خوردن یک زن با چادر مشکی از چند زاویه و بیشتر از پشت !!!!

توسط سیمای میلی ، بیشتر به درد ، قانع کردن جماعتی

ساده دل و عده ای که فقط بدنبال توجیه و دفاع اشتباهات

مکرر تندروهای آتش به اختیار هستند ، میخورد .

که انهم روزی همچون خیلی از بازسازی ها ،!!!! مستندا افشا خواهد شد و البته انها که باید بدانند، میدانند
البته شما باید ثابت کنید که این رسانه ملی هست که قطعا موفق به این امر نمی شوید. دوما واقعا فکر میکنید کسی هم به این رسانه نگاه میکند اگر زیر ۱۰ درصد هم نگاه بکنند چرندیات آن را باور میکنند خود شما هم باور نمی کنید
ستار بهشتي چجوري فوت كرد در سال 1391؟
اولا ستار بهشتی فوت نکرد کشته شد!! در ثانی کسی که سرش گیج میره می خوره زمین زیر دوتا چشمش سیاه نمیشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی