بازدید 161269
اختصاصی تابناک

مبلغ یارانه‌ واریزی به حساب مردم به زودی دو برابر می‌شود + جزئیات

به نظر می‌رسد اقدام دولت رئیسی در جهت افزایش مبلغ یارانه ها، آن‌ هم یازده سال پس از شروع پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم و عدم تغییر مبلغ آن در این سال ها، سیاست حمایتی قابل قبولی در جهت تقویت قدرت خرید بسیاری از اقشار ضعیف جامعه است.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 31 October 2021

یکی از وظایف مهم اقتصادى دولت‌ها توزیع درآمد در جامعه است و یارانه ابزارى است که می‌تواند دولت را در توزیع درآمد و برابرى آن بین گروه‌هاى پایین و بالاى درآمد یارى کند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس، بیش از ده سال قبل (آذرماه ۱۳۸۹) محمود احمدی نژاد رئیس دولت دهم خبر از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها داد و در اولین پرداخت یارانه‌ای به حساب سرپرستان خانوار، مبلغ ۸۱ هزار تومان برای هر نفر به ازای دو ماه ابتدایی پرداخت شد. رقمی که در ماه‌های بعد با اضافه شدن یارانه نان، به عدد ۴۵۵۰۰ تومان به ازای هر نفر رسید و تا به امروز این رقم ثابت مانده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از آذرماه ۱۳۸۹ تا پایان مهرماه سال جاری، ۱۲۸ مرحله پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت انجام شده است که با یک حساب ساده مشخص می‌شود، اگر کسی از ابتدا تاکنون مشمول دریافت یارانه بوده و به هر دلیل، پرداخت آن قطع نشده است، پنج میلیون و ۸۲۴ هزار تومان یارانه دریافت کرده که البته مجموع رقم دریافتی برای یک خانوار می‌تواند با توجه به اعضای آن متفاوت باشد.

از سوی دیگر، گزارش اخیر دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد، در سال گذشته، مبلغ پیش بینی شده در قانون برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار‌ها، رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان آن (معادل ۹۱ درصد) در سال ۹۹ پرداخت شده است. به بیان دیگر، از ابتدای آغاز این سیاست یارانه‌ای تا به امروز، حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان، برآورد مجموع یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی پرداختی از سوی دولت به همه مردم بوده است. رقمی قابل توجه، اما با اندک اثرگذاری بر قدرت خرید مردم به خصوص در سال‌های اخیر، زیرا در سال‌های اخیر همسو با افزایش نرخ تورم و روند گرانی ها، هیچ تغییری در رقم پرداختی یارانه نقدی از سوی دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم صورت نگرفت تا جایی که ارزش یارانه نقدی یازده سال قبل، امروز بسیار ناچیز شده است.

در این میان، با تغییر بهای بنزین در سال ۱۳۹۸، یارانه دیگری به نام یارانه معیشتی نیز در ادبیات اقتصادی ایران جای گرفت. این یارانه با یارانه نقدی پرداختی در سال های گذشته، تفاوت‌هایی داشت؛ برای نمونه، مبلغ آن بر اساس تعداد افراد خانوار متغیر بود و از سوی دیگر، تعداد جامعه آماری مشمول آن نیز کمتر از یارانه بگیران ۴۵۵۰۰ تومانی بود.

این یارانه معیشتی که فردا شب، بیست و چهارمین مرحله پرداخت را هم پشت سر خواهد گذاشت، در سال گذشته به تعداد ۶۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۹۵ نفر پرداخت شد و آن گونه که گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد، در مجموع بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به حساب بیش از ۶۲ میلیون نفر واریز شده است؛ رقمی که بیش از ۱۰۴ درصد بیشتر از مبلغ پیش بینی شده در قانون بوده است.


۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب پردرآمدها!

اما نکته مهم در این سال ها، عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی همسو با افزایش نرخ تورم و همچنین عدم حذف دهک‌های بالا از لیست یارانه بگیران، بوده است؛ موضوعی که در گزارش اخیر دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ به آن اشاره شده است: «مطابق بند الف تبصره ۱۴، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف بوده است نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، اقدام کند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف بوده اسـت امکان ثبت‌نام برای افرادی که موفق به ثبت‌نام برای بهره‌مندی از یارانه نشده‌اند را فراهم نماید؛ در ســـال   ۱۳۹۹ وزارتخانه مذکور تعداد ۲۳,۰۳۳,۵۰۵ نفر ســـه دهک بالای درآمدی یارانه بگیران را شناسایی نموده، لیکن اقدامی جهت قطع یارانه آن‌ها صورت نگرفته است. شایان ذکر اســـت، یارانه پرداختی به افراد مذکور بالغ بر دوازده هزار و پانصـــد و هفتاد و شـــش میلیارد (۱۲,۵۷۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) تومان بوده اســت. همچنین ســازمان هدفمندســازی یارانه‌ها اقدامی جهت ثبت‌نام افرادی که موفق به ثبت‌نام برای بهره‌مندی از یارانه نشده‌اند، انجام نداده است.»

بنابراین آمار‌ها نشان می‌دهد با وجود تأکید قانون بر حذف پردرآمد‌ها از لیست یارانه بگیران نقدی، همچنان حدود ۹۵ درصد ایرانی یارانه نقدی دریافت می‌کنند. روندی که اگر در سال‌های گذشته، اصلاح شده بود، نتایج مثبتی بر سطح پرداختی قشرهای کم‌درآمد جامعه می‌توانست داشته باشد.

افزایش مبلغ یارانه پرداختی به زودی کلید می‌خورد

بر اساس این گزارش، بررسی‌ها و اطلاعات موثق خبرنگار تابناک اقتصادی نشان می‌دهد دولت سیزدهم به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی قصد دارد در هفته‌های آتی، تغییر و تحولی در سازوکار پرداخت یارانه‌های نقدی و معیشتی صورت دهد. به عبارت دیگر، با توجه به عدم تغییر مبلغ یارانه‌های نقدی و معیشتی در سال‌های اخیر و فشار مضاعف تورمی بر قدرت خرید و دخل‌وخرج قشرهای ضعیف و کم‌درآمد جامعه، نتایج جمع‌بندی تیم اقتصادی دولت به تغییر مبلغ یارانه پرداختی به سرپرستان خانوار منجر می‌شود.

آن گونه که یک منبع آگاه به خبرنگار تابناک گفته است، دولت سیزدهم در آذرماه ۱۴۰۰، قصد دارد طی یک برنامه کارشناسی و زمان‌بندی شده، مجموع مبلغ یارانه نقدی و معیشتی پرداختی به حساب هر شخص را به دو برابر افزایش دهد. به‌عبارت‌دیگر، تا به امروز هر شخص یارانه بگیر نقدی و معیشتی، در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تومان طی دو مرحله از این محل دریافتی داشت، حال با تغییر سازوکار پرداختی از سوی دولت، قرار است از آذرماه امسال (حدود یک ماه دیگر) این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد.
 
مبلغ یارانه‌ واریزی به حساب مردم به زودی ۲ برابر می‌شود + جزئیات
 

سخن پایانی

به نظر می‌رسد، اقدام دولت رئیسی در جهت افزایش مبلغ یارانه آن‌هم یازده سال پس از شروع پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم و عدم تغییر مبلغ آن در این سال ها، سیاست حمایتی قابل قبولی در جهت تقویت قدرت خرید بسیاری از قشرهای ضعیف جامعه است؛ هرچند انتظار می‌رود در هفته‌های آتی، منابع مالی این افزایش دو برابری یارانه‌ها از سوی مسئولان مرتبط در تیم اقتصادی دولت سیزدهم به اطلاع عموم مردم برسد تا شفاف سازی صورت بگیرد.

با وجود این به نظر می‌رسد، یکی از اقدامات اساسی در این بستر، حذف دهک‌های پردرآمد از لیست یارانه بگیران نقدی و تغییر در سازوکار تخصیص یارانه‌های پنهان به‌صورت عادلانه برای همه مردم باشد.

همان‌گونه در ابتدا گفته شد، یکی از وظایف مهم اقتصادى دولت‌ها، توزیع درآمد در جامعه است و یارانه ابزارى است که می‌تواند دولت را در توزیع درآمد و برابرى آن بین گروه‌هاى پایین و بالاى درآمد یارى کند.

به بیان دیگر، پس از کم کاری صورت گرفته در دولت قبل برای حذف یارانه نقدی بیش از ۲۳ میلیون ثروتمند و پول پاشی ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در عرض فقط یک سال برای این افراد، وقت آن رسیده است تا با اجرای قانون و حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران، سهم قشرهای محروم و کم درآمد جامعه را از منابع یارانه‌ای افزایش دهیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۳
عالیه. خدا خیرتون بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
ده ها برابرشو از ملت در جاهاي مختلف گرفتين
غلامحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
چرا نوک بینی تون را می بینید مرد حسابی وقتی دو قران یارانه زیاد کنند از آنطرف قیمت اجناس و خدمات را ده برابر کنند این یارانه زهر مار میشه ما راضی هستیم. یارانه نگیریم اما قیمت‌ها به قبل از این یارانه ها بازگردد یکم واقع بین باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بازم گدا پروری!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
این دولت دارد جا پای دولت احمدی‌نژاد می‌گذارد و همان راه را می‌رود. سفرهای استانی پی‌در‌پی و بیهوده، مبارزه آشتی‌ناپذیر با غرب و قدرت‌های بین‌المللی، چاپ پول و توزیع آن بین مردم و ایجاد یک نوع محبوبیت ساختگی و کوتاه مدت برای دولت و کارهای تبلیغاتی و غیرکارشناسی بدون توجه به عواقب آن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
وقتی تورم دو برابر شد، خدا بهشون خیر بده، پول بدون پشتوانه یعنی تورم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
حتما منابعش هم از جیب سهامداران بورس در می آورند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
اشتباه محض است چون فقط باعث تورم بیشتر میشود....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
یا حضرت عباس
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
بررسی وضعیت یارانه بعد ده سال بد نیست به شرطی که بتوانند تورم را کنترل کنند ولی کار دولت ایران بچه بازی است به طور مثال
خط فقر ده میلیون تومان (مثال)
مالیات به بالای چهارمیلیون تومان میخوره (از فقیر مالیات اخذ میشه )
حالا به همین فقیر یارانه میده
اون مالیات گرفتن چیه این یارانه دادن چیه
در اکثر امور خودش و مردم را سرگرم خاله بازی زمان بچگی کرده
وقتی سوخت گران میشه و سوبسیدش قطع میشه یه چیز طبیعی هست همه لطمه می بینند پس همه باید یارانه بگیرند و ای کاش سوبسید همه چیز قطع بشه و یارانه اش مستقیم به مردم داده بشه بازم به طور مثال وقتی قیمت واقعی بنزین 12هزارتومان هست و آزادش سه هزارتومان پخش میشه فقط مقدار اندکی (کرایه تا اندکی کم که آنهم مشخص نیست چند باید باشد و چند میگیرند) به کسی که ماشین نداره میرسه ولی خانواده ای که سه نفرند و چهار ماشین دارند از این سوبسید صد برابر مردمی که حتی پول استفاده از تاکسی را ندارند بهره میبره و...
ماشاالله مورد در اقتصاد ایران زیاده و اکثر این مشکلات در انحصار برخی امور به اشخاص صاحب نفوذ هست که وضع آنها بقدری خوب کرده که اصلا نمیتوانند مردم را درک کنند فکر میکنند این مردم فقیر چتندین گناه کبیره انجام داده فقیر شده و ایشون همه کارهای صواب را انجام میده برای همین وضعش عالیه پس هم خودش حقش اینه و هم مردم حقشونه
نمیگه این وضع خوب اثر بی تدبیری مدیران عالی و انحصار طلبیه
بازم مثال وقتی چای کشور توسط یک خانواده وارد بشه به صوت تن تن و بجز او کسی واردات چای نداره کافیه ده ریال قیمت را ببره بالا سود هنگفتی نصیب ایشون میشه که زندگیش دگرگون میشه ولی اگر...... فایده نداره چی میگم برای کی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
یارانه اینم ک میدن نمیخواد بدی یکم زیاد نه قیمت را کاهش بده نگه دار
برای ۴۰ هزار باید ۴میلیون پس بدیم
عاااالی.انشالله یارانه و یارانه بگیران ده برابر شوند.درود بر رییسی یاور یارانه بگیران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
یارانه بگیران را خوب اومدی
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
از همین حالا اصناف شروع به پیش خور کردنش میکنن و باعث میشه نون بشه ۲۰ هزارتومن روغن ۴۰ تومن مرغ ۱۰۰تومن و اینکار درست به معتای کاره پوپولیستیه تا از رانتش استفاده کنن ...
یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
خوشحال نباش سرآعازبدبختیاباهمین‌ یارانه‌ شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
تو چه میفهمی
به جای دو برابر کردن یارانه ها جلوی افزایش سر سام آور قیمتها رو بگیرید، باور کنید مردم بیشتر خوشحال میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
امیر جان چیزی که میخوایی غیرممکنه، یه چیز دیگه بخواه
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
پس بسلامتی بنرین و گازوییل کنید لیتری ۲۰ هزار تومن و مسایل ان را هم ۴۸ ساعته جمع کنید و اینبار بگید صبح یکشنبه متوجه شدیم.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
دیگه نشد دیگه. صد در صد یارانه را زیاد می کنیم انوقت چند درصد اجناس و بنزین را گران کنیم شما انتقاد دارید؟ کجایی هستید؟ حتما اهل البانی هستید که از تین پیسنهادات بو دار می دهید!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
گاه انتخاب براز تامین کسری عظیم بودجه امسال در شسماه دوم امد و اقای رئیسی دو انتخاب بیشتر ندارد: یا حاملهای انرژی که تنها منبع اصلی باقیمانده درامد دولت هست را چند برابر کند و یا با چاپ وحشتناک پول توسط بانک مرکزی روند ونزویلایی شدن و ابر تورم تگمیل و قطعی شود. انتخاب سومی وجود ندارد. انتحاب سوم می توانست استفاده از فرصت ترامپ برای حل مسّله هسته ای و تحریمها باشد که دیگه خیای دیر شده و تیم باید یعنی بلینکن مالی سولیوان و شرمن هستند و هر چهار نفر از صهیونیستهای دو اتسه و طرفدار شدید اسزاییل هستند غیر ممکن است که امتیازی به دولت اقای رئیسی دهند که باعث تقویت خزانه و در نهایت تقویت حزب الله لبنان و محور مقاومت شود. تمام.
هیچ دردی را دوا نمی کند و باید از سالی که احمدی نژاد اجرا کرد طبق تورم هر سال افزایش می یافت و اکنون باید ما به تفاوت و معوقه ها هم پرداخت شود ....
با واریزی اول به این روز افتادیم

دومی چه بلایی میخواد سرمون بیاره خدا داند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
شاهد موج جدید تورمی در ماه‌های آینده خواهیم بود. دلار تا ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا می‌کنه و عملاً افزایش یارانه‌ها پوچ خواهد شد.
باید ۱۵ برابر شود

با دو برابر شدن بر سر مردم منت نزارید
نان بربری با شروع یارانه ها ۳۰۰ تومان بود الان شده ۳۰۰۰ تومان

فشار نیاد به مسئولین !؟!!!؟!؟!؟؟؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
پرداخت پول به این شکل کار درستی نیست و باید در زیرساخت‌های اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری بشود. گداپروری و توزیع پول فقط منجر به تورم افسارگسیخته می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
با ناشناس 15:44 موافقم / بله اینکار احمدی نژاد بسیار اشتباه بود و هست باید اقتصاد از پایه درست بشه تولیدی ها و کارخانه ها ایجاد بشه اینطوری یه عده شاغل شده و از بیکاران کم میشه شوق و ذوق زیاد میشه یارانه گداپروری و تنبل پروری درست کرد / جمع کنید یارانه گداپرور را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دولت منابع محدودی دارد.
منابع نامحدود ریالی در اختیار دولت نیست که بتواند تصمیم بگیرد ۱۰برابر یارانه بدهد دوست عزیز
شرایط اقتصادی فعلی کشور و کسری بودجه بسیار زیاد دست دولت را بسته است
به نرخ واقعی و در برابر ارزهای معتبر جهانی که پشتوانه طلا دارند این یارانه باید ۹۳ برابر شود

توهین به شعور مردم عاقبت خوبی نداره .
خدا به داد ملت برسه اصلا خبر خوبی نیست منکه تنمد لرزید......بعدش معلومه چه خبره...!!!!
اب...برق ....گاز....هزینه مسکن..خوراکی خودرو...پوشاک ...۱۰ برابر شدن....دلار ۳۵۰۰ شده ۲۸ تومن...بنزین...۲ برایر..اونوقت شما ۵۰ تومن رو میکنی ۱۰۰ تومن...که مثلا باهاش بشه ۱ کیلو و نیم عدس یا لوبیا خرید!!!!!!!! واقعا که
مبلغ فعلی در حد ساندویچ فلافل ویژه بود
حالا میشه همون فلافل با نون اضافه و نوشابه
مسئولین خسته نباشند .
پاسخ ها
حاجیمحمد ریوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
باپول بیشتر تورم درست نمیشود الان یک هفته است بنزین دو برابر شوه پولش کجا میرود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
باورکنیدبااین‌تورمی‌که‌داره‌میادفقط‌نون‌ساندویچ‌میشه‌دیگه‌فلافل‌ونوشابه‌نمیشه
از کجا منابعش میخواد تامین بشه...حتما دلارو گرون میکنیم تا با سودش ۳۰ تومن یارانه اضافه کنیم..بعدش همه قیمتها ۳ برابر بشه....بابا....بیخیال
خیر نبینن کسانی که. درامد بالای ۱۵ میلیون دارن و بازم دنبال یارانه میگردن. امیدوارم. به درد جوانان. متاهل زن و بچه دار بیکار گرفتار بشن که. مفت خوریشون حد نداره.
انصراف بدین. چه موجوداتی هستین شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
موافقم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
دوست عزیز درامد بالا حق همه مردم ایرانه.چرا باید کسی که درامد بالا داره خیر نبینه.مگه حق منو شما رو خورده.چرا نباید یارانه بگیره.یارانه حق تمام مردم ایرانه.تمام کسایی که به اسم ایرانی تو دنیا زندگی میکنند ،حق دارند از منافع این کشور بهره ببرند.اینکه کسی پول داره و یا حقوق بالاتری داره ،دلیل براین نیست که باید از حقش گذشت کنه.این فکر خراب و بدبینی نسبت به ثروتمندان رو مسئولین این مملکت تو ذهن مردم فرو کردند و علتش هم اینه که مردم فکر کنند هرکسی ثروت کمتری داشته باشه و در فقر و فلاکت زندگی کنه به خدا نزدیکتره و درهای بهشت براش بازتره...برادر من ثروت و رفاه و باشرافت زندگی کردن حق همه مردمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
به نظرم کسی که درآمد بالای ۱۵ میلیون داره به شرطی که دولتی نباشه مفت خور نیست و مفت خور کسی هست که بدون زحمت پول بگیره چه یارانه بگیر باشه چه مدیر دولتی

در ضمن این پول حق تمام مردم ایرانه که این آقایون دلبخواهی به یه سری میدن به یه سری نمیدن.
آقا امیر المومنین توی تقسیم بیت المال به همه یکسان میداد. فقیر غنی بنده و آزاد فرقی نداشت
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خیال میکنی با 15ملیون درامد زندگی خوبی دارند نه اقا با 20 ملیون هم در ایران زندگی کردن فقر و بدبختی حال یک عده هم 4 ملیون میگیرند خرج ده روزش میشه با این گرانی هیچ کس در ایران زندگی خوبی نداره گدا وضهش ازما بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
جناب مسیح، بیت المال متعلق به همه ملت است. این رو امیرالمومنین میگه نه من و شما. ایکاش همه یارانه ها رو برمی داشتند و به جای اون پولش رو به صورت مساوی و مستقیم به حساب افراد می ریختند. این می شه عدالت اجتماعی،
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دوست عزیز حقوق 15 میلیون در جامعه ای ک هر روز مجبوری کالا را گرانتر بخری و با این تورم بالا مبلغی به حساب نمی یاد. با این گرونیا همه مردم حداقل باید 20 میلیون بگیرند تا بتوانند تقریباً راحت و آبرومندانه زندگی کنند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
بله حرف شما درست که یارانه حق همه مردم ایران هست. اما به شرطی که همه جا قانون پیاده بشه. آقایان ثرومتندی که ماهانه صدها میلیون تومان درآمد دارند ولی متاسفانه از یک کارگر بیچاره مالیات سالانه کمتر پرداخت می کنه. لطفا اینجا را هم ببینید. در کشورهای اروپایی اگر ثروتمندان پول زیادی بدست می آورند می دانند که هرچند زحمت کشیده اند نه تنها مالیات بر درآمد را پرداخت می کنند حتی یک وظیفه تحت عنوان مسئولیت اجتماعی هم دارند که بخشی دیگری از درآمد را خرج اقشار کم درآمد می کنند ولی در ایران عده ای فقط و فقط از ضعف دولت سوئ استفادذه می کنند و خون ملت را می مکند
چاپ پول بی پشتوانه
اصن اشک تو چشمام داره قِر میده. این خبر هارو یهو نگید قلبمون توان نداره
یا جد سادات خودت کمک کن.
منتظر تورم وحشتناک اون باشید ملت
خدارو شکر، حداقل این دولت به فکر ضعیفای جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
اتفاقاً با این کار ضعیفای جامعه نابودتر می شن با تورمی که ایجاد می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
تفکر هم خوب چیزیه..حتی حرف زدنش هم باعث تورم می شه..اگر به فکر مردم باشند طبق گفته خودشان تورم را نیم می کنند بعد تک رقمی
بیچاره شدیم باز یه کار کارشناسی شده دیگه تو راهه
آخ جون ! از فردا بجای نون لواش نون بربری میتونم بخرم !
احتمالابعداتکذیب میشودولی اگرهم اتفاق بیفتدقیمتهاپنجاه برابرخواهدشد!!
باتوجه به اینکه دولت قادربه تشخیص درست نیازمندوغیرنیازمندنیست بهتراست یارانه به کل مثقاضیان پرداخت شود.مثلا اینجانب به علت بیماری سرطان همسرم خانه ام رافروخته وباسودبانکی ان درحال پرداخت مخارجم میباشم.اونوقت دولت که دیده من توحسابم پول زیادی دارم فکرکرده من ثروتمندم همه یارانه های مختلفو حذف کرده آیا این انصاف است؟؟
خودتون را برای پرش پراید به دویست میلیون آماده کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
منتظر سنگک 10 هزار تومانی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
الان هم سنگک 10 تومن هست
اگه این دولت واقعا بفکر مردم محرومه با شجاعت تمام یارانه ها را کلا قطع و برای بیکاران و کارگران فصلی حقوق معادل حداقل دستمزد کارگران بعلاوه بیمه درمانی پرداخت کند.
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
ناراخت نباش کم مانده یارانه ها هم قطع بشه پولی دربساط نیست تازه این که میدن با هزار بدبختی تهیه میکنند
زمان روحانی تورم دو ماه دوماه و جهشی بود و حالا هر روز خزشی است و بدتر !
اینکه یارانه بعداز 12سال بدون کارشناسی 2برابر شودفریب مردم است باید توجه داشت بر چه اساسی مبلغ یارانه پرداخت شده والان همان کالا چند درصد رشد داشته است براساس ان تعین گرددمضافا بهتر است یارانه ها قطع ویارانه پنهان که عده ای از اقازاده ها ویا فک فامیل ووابسته به مقامات تحت عنوان رانت استفاده میکنند به مردم داده شود وکالای مشمول یارانه قطع گردد
وای وای وای خدایا شکرت عالی این بهترین خبر بود چه کار بزرگی چه دستاورد عظیمی خیلی ممنونیم بیشتر کنید یارانه ها را آقای رئیسی نظام محترم همه با هم فقط یارانه بگیر باشیم قیمت ها را هر چقدر خواستید افزایش دهید خدایا شکرت بابنت این همه نعمت و رفاه و مسئولان خوب خوب خوب
یارانه خانواده من بخاطر داشتن یک آپارتمان ۱۲۰ متری در منطقه دو تهران قطع شد واعتراض هم فایده‌ای نداشت .چطور پس هنوز ۹۵ درصد مردم یارانه میگیرن ؟؟
80 درصد مردم این کشور زیر خط فقر هستن، تعریف شما از ثروتمند اشتباهست
نکنید اقا جون نکنید
عوامفریبی و پوپولیستی روبزارید کنار
مردم عادی نمی دانند افزایش یارانه یعنی چاپ پول بدون پشنوانه یعنی افزایش تورم بعنی دست تو جیبمردم کردن
نکنیددددددد
همه شهروندان حق استفاده از منابع کشور را به نسبت مساوی دارند. دولت حق ندارد به یکی یارانه بدهد و به دیگری ندهد. اگر کسی درآمد بیشتری دارد و خودش یارانه نمیخواهد تکلیفش معلوم است. کسی که درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری هم میدهد.
خدا رو شکر . از این به بعد در هر ما می تونم یک ساندویچ اضاف تر سفارش بدم
مردم را با این یارانه نفریبید ،بفکر پایه های محکم اقتصادی مانند اشتغال وتولید باشید تا تورم مهار شود ومردم از بازوی خود نان بخورند با این نداشتن بانک اطلاعاتی درست وحسابی هرروز بیعدالتی بیشتر می شود کارمند بانک با داشتن چند خانه وخودرو مدل بالا خارجی مشمول یارانه معیشتی شده ولی فرد وتاهل روزمزد بگیر حقوق کارگری غیرمشمول .
سال ۱۳۸۹ که سال شروع یارانه بود دلار هزار تومان بود ، یعنی یارانه چهل و پنج هزار تومانی ۴۵ دلار میشد ، حالا دلار شده بیست و هفت هزار تومان ، پس باید نرخ یارانه هر نفر ۲۷ برابر بشه
این مضحکه کردن ملت است، آغایان تشریف ببرید بازار قیمت ها را ببینید ...
خجالت آور است.اگر ده برابر شود باز هم جوابگو نیست.واقعا از خودتان خجالت بکشید
یارانه رو دو برابر میکنن ولی خدا رحم کنه به افزایش قیمتها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
تازه گفته یارانه 12 میلیون را حذف میکنند. در ثانی مگرشما
یارانه معیشتی میگیری
اولا دولت دو یارانه یک کاسه کند مثلا نیمه هر ماه پرداخت کند ووما بداز جدوگیری از تورم تمام یارانه یا نصف هن لا کارت خرید بدهد تا حجم پول در اقتصا د کمت شود
از این بعد تا سال 2030 مصرف نفت کشورهای ثروتمند کاهش پیدا می کنه و نفت کم اهمیت می شود.
فکر نکنید به همین راحتی می توان مثل قبل نفت فروخت و به مشکلات کشور سرپوش گذاشت.
دست از تبدیل ایران به ونزوئلای دوم بردارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
میشه بگی چطوری میخان خودشو گرم کنن همه چی درا برقی میشه ولی برق چطوری میخان تولید کنند شماها ساده اید که غربی ها همیشه بلدن سرمال بزنن
عجب ملتی هستیم زمانی که مسخره بازی میشه میگن همه چی ده برابر شدجز یارانه حالا که میخان زیاد کنن یه چیز دیگه میگید با خودتون چند چند هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
شما هر موقع توی حرفات فرق بین ده برابر شدن قیمت اجناس و دو برابر شدن یارانه رو متوجه شدی بیا نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بنده خدا اینکه قیمت ها نسبت به ده سال پیش 20 برابر شده ولی میخوان یارانتو 2 برابر کنن خنده نداره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
آقای مسخره! بخاطر اینکه 100 تومان یارانه ات را زیاد کرده ، چند برابرش رو از حلقومت میکشند بیرون. اصلا به چه حقی یارانه من را حذف کنند بدهند تو بخوری!
عربستان ماهانه بالای هشت میلیون تومان برای هر نفر یارانه میده دستمزدها هم که بیش از ده برابر اینجاست تنها درآمد عربستان هم نفت است نه گاز داره نه معادن دیگر میشه لطف کنید ببینید آنها چه میکنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
روزی ۱۰ میلیون بشکه نفت میفروشن
جمعیتشون ۳۰ میلیون نفره
درآمد گردشگری هم دارن

اصلا با ایران مقایسه نکن
سیاست حمایتی قابل قبولی در جهت تقویت قدرت خرید بسیاری از اقشار ضعیف جامعه است......قدرت خرید
تابناک داری خودتا گول میزنی یا مردم را؟؟؟؟
الان دو کیلو برنج میشه خرید بجای یک کیلو
کارمند ها و قشر های ضعیف که اول دولت آقای روحانی انصراف دادند باید چه کار کنند.
تو نمیری برای مردم نقشه دارند افزایش بنزین تو راه است
واقعا چقدر عوام فریبی
11 سال یارانه ثابت با 500 درصد تورم
حساب کنید یارانه دو برابر تورم چند درصد؟
در زمان پرداخت اولین یارانه هر دلار معادل 11000 ریال بود بعبارتی در ماه حدود چهل دلار الان دلار 280000 ریال بعبارتی یارانه کمتر از دو دلار در ماه حال برای این مسئله باید خندید یا گریه کرد حتی خریدن یک کیلو حبوبات با این یارانه ممکن نیست پس لازم نیست این دست و ان دست کنید و بخواهید با دو برابر کردن سر و ته قضیه را هم بیاورید چون تاثیر چندانی نداشته و ملت باید تاوان بدتری را که افزایش تورم لجام گسیخته می باشد بدهد حال که اقای محسن رضائی بعنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور تعیین شده حد اقل از ایشان توقع داریم جلو کارهای غیر کارشناسی در این بخش را بگیرند و راهکارهائی را با هم فکری اقتصاد دانان برای بهبود معیشتی مردم مظلوم ارائه نمایند .
یارانه حق همه ایرانی هاست و محدود کردن به افرادی خاص اقدامی خلاف قانون است.
این یعنی بنزین 8 تومن
چقدر می خواید مردم رو گول بزنید گفتید که معشیتی رو ۲ برابر می کنید نکرد شما اصلا از حال و روز مردم خودتون می دونید می دونید مردم چقدر خرچ به گردنشون همیه چی رو گرون کردیت
قیمت ها 20 برابر شده میخوان 2 برابر کنن!!! متاسفممم
می خواهد بد بختی بیاید به خصوص طبقه متوسط به پایین
گدا پروری !!! کشور زرخیز ایران با این اقتصاد ویران و بی ارزشی پول کشور. اون از وضعیت تورم . صنعت ؟؟ بیکاری فساد وو.... حالا دل مردم به را به دو قران اضافه خوش کنند. ای وای برما
دولت های جمهوری اسلامی تا کی میخواند این بازی افزایش یارانه و بلاطبع افزایش قیمت مواد دیگر و بعد از آن حامل های سوخت ، انجام بدند.

اگر واقعا می خواهند تورم کنترل شود بهتر است از افزایش سالانه مثلا 20درصد صرف نظر کرده و بجای آن با تخصیص مشوق های حمایتی نظیر توزیع و پخش مواد مورد نیاز کارگران و آینده نگری کارمندان مثل ساخت مسکن در اختیار شرکت و ادارات دولتی، هم کمک مستقیم در مصرف خانوارها نموده و هم زنجیره تولید رونق دوباره خواهد گرفت.

اگر ساخت مسکن با کمک شرکت ها صورت بگیرد اگرچه بار مالی تقریبا سنگینی دارد اما نتایج آن در نهایت حمایت کارگران و کارمندان از تولید و رشد و صادرات آن خواهد بود
بعضیها معلوم نیست چجوریه که تشکر وقربون صدقه برای هیچ ....
دولت با اضافه کردن یارانه به دو برابر در واقع مردم را به اندازه یک وعده غذا دارد پول می دهد مردم شاد باشید و خوشی کنید بابت انتخابی که کردید.
یارانه هارو حذف کنند عوضش قیمتها رو برگردونن به سابق
باید 10 برابر شه نه 2 برابر...قرار بود پول آب و برق و گازمون رو از این یارانه بدیم! الان این45 تومن فقط پول آبونمان قبضامون میشه!
زمانی که روحانی رفت رب گوجه فرنگی بود پانزده تومان اقای رئیسی امد الان همان رب شده سی هزار تومان میشه بگین چه اتفاقی در مملکت اسلامی افتاده که بیشتر اجناس همین بلا سرش امده حالا توقع دارید با دو برابر شدن یارانه خوشحال شوم ....
بجای دوبرابر کردن یارانه ها قیمت ها رو کنترل کنید
نمیدونم چرا این مردم از افزایش یارانه بخاطر تورم هراس دارن اخه ملت الان که یارانه 45500 میدن تورم. زیاد هستش لا اقل که تورم هست مبلغ یارانه زیاد باشه که بهتر از الانه
یارانه کرونا در کانادا به ازای هر نفر 1500 دلاره یعنی خانواده 4 نفره 6000دلار معادل 165 میلیون تومان ما یارانه می گیرند. نه مثل ما نفت دارند نه گاز نه معدن طلا و آهن و مس . نه سنگ های زینتی. نه خاویار نه زعفران و نه پسته و نه خیلی چیزهای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
کانادا با وسعت زیادش یکی از ثروتمندترین کشورها از نظر منابع طبیعی هست.
بنظرم خیلی اشتباه است که یارانه به پردرامدها میدین چون شما هر کار کنید بازهم پولدارها از یارانه ها استفاده میکننن پس بهترین کار این است که قیمت اجناس بیاد پایین - چون پولدارها دنبال اجناس ارزان نیستند و دنبال لاکچری ها هستند پس بهترین کار همان کالای کپنی است که بعضی از این لاکچریها دنبال حذفش بودند و یارانه دولتی به ان بهترین است
یارانه مردم عادی رو قطع نکنه ....
الان 90 درصد مردم جزو فقرا حساب میشن
حقوقا رو که دولت نصفه ریخت میگن بودجه نداریم
منتظرتورم صدوبیست درصدی تاچهارماه اینده باشید آیانمیشدونمیشودبجای پول کم ارزش ارزاق داده شود که بی ارزشی روزافزون پولمان روی آن اثرنکند چون افزایش یارانه ها صددرصد به ضرر یارانه بگیران است
دراین دوازده سال قیمتها50برابرشده،فقط خدمات دولتی رادرنظربگیرید،چه منتی هم سرمردم میذارین
گل گفتی زدی توی هدف ای کاش این جاه مثل عربستان بوده دیگه چه میشود گلستان میشود
جلوی تورم را بگیرید. اضافه شدن یارانه پیشکش
این آخرین رفتار از روی درماندگی اقتصادی را هم با وعده کمک به دهک های کم درآمد انجام خواهید داد تا دلار 4200 تومانی را حذف کنید . نتیجه اش جز زیان بیشتر به اقتصاد مملکت و بخصوص قشر کم درآمد چیز دیگری نخواهد بود.
البته یادتان باشد که این پولی که پرداخت میشود یارانه نیست ، بلکه جبران گران کردن های بنزین است که به منظور جلوگیری از قاچاق آن صورت گرفت
نه توانستید قیمت بنزین را ثابت نگهدارید و نه توانستید جلو قاچاق را بگیرید ، ولی قطع یارانه را می توانید
این نتیجه مدیریت ایده آل شماست
اگر دولت مردان معنی هدفمندی یارانه را بدانندحق همه مردم است چه فقیر وچه غنی و بهتر است حال دیگر مبلغ یارانه خیلی بی ارزش شد همه را یکجاقطع و لااقل قیمت هارا به دو سال قبل برگردانید زیرا با دو برابر شدن یارانه که باز هم ناچیز هست با پول پژوپارس امروزی 3 ماه دیگه باید پراید خرید
عجیبه متوجه نشدید این خبر بیشتر برای اعصاب خورد کنی هستش ،چقدر ساده هستید شماها این نوع خبرها بیشتر برای اعصاب خورد کردنه مردنه ،که موفق هم شدن کمی فکر کنید خبرهای این شکلی زیاده دقت کنید،
سلام قیمت حبوبات برنج روغن رب قند شکر چای مواد شویندها ووووووو
بابادمتان گرم خسته نباشید
باسلام من جوشکار سیار کار میکنم الانم دوساله که درآمدی ندارم با این اوضاع گرونی نه من کل ملت اینجوری شده آخه چه دردی دوا می‌کنه حداقل وام به دست مردم بدید ضامن هم برگ سهام عدالت
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد همش وعده وعید وعده سر خرمن
زمانی که پرداخت یارنه شکل گرفت نان بربری پانصد ریال بود با چهل وپنج هزارتومان میشد یک کیسه برنج ده کیلویی گرفت منکه چهار سر عایله هستم یارانه ها مان میشه چهار کیلو برنچ در ماه ونان بربری هم هشتاد برابر شده قبل تشکیل برنامه یارانه بازی مگر دولت برای آب وبرق وگازونان سوبسید نمیداد احمدی نژاد آمد وگفت ما سوبسید ]ا را میدیم خود مردم هر جور دلشان میخواد خرج کنندنان لواش نان سنگگ ونانهای دیگر روز بروز چونه شان کوچک وقدشان کوتا تر ووزنشان کمتر وقیمتشان بیشتر میشه قبل عبد نان لواش سیصد تومن بود نانواهاعید کردن چهارصد وپنجاه تومن ولی دولت تدبیر وامید آمد وگفت نان لواش پانصد وپنجاه تومن باید باشه نانوا اشتباه کرده میده چهارصد وپنجاه تومن
برای انهایی که اصلا حقوق ندارند بدهید بقیه را به حسابشان بریزید یحنی حقوق ها را واقعی کنید
تو رو خدا به فکر قشر کارگر باشید چرا باید نتونیم از پس یه بچه بربیایم بچه ها چه گناهی کردن که نمیتوانیم کوچکترین نیازشون رو برطرف کنیم
هر اضافه پرداختی چه یارانه و چه افزایش حقوق سالیانه ایجاد تورم میکند به جای آن گوشت و مرغ کپنی بدهید.
گوشت مرغ روغن حبوبات و شکر را دولت وارد کند یا از داخل بخرد و ارزان یا کپنی به نیازمندان بدهد.
دادن پول یعنی تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
تو از تیم اقتصادی دولتی که دنبال کوپن می گردی.مگه در افریقا یا در جنگ بسر میبریم که اجناس را کوپنی کنند.
سه ساله من بازنشسته و همسرم را همین یا رانه ۴۵ تومان را قطع نموده آند حالا اگر دو برابر بشه قطعا قیمت کالاهای اساسی چند برابر میشه تکلیف امثال ما چه خواهد شد
اگر به جای این یارانه بدرد نخور هر ماه تو کشور یه کارخونه خیلی بزرگ تاسیس میکردن الان ما یه کشور صادر کننده قوی و ثروتمند بودیم یک نفر هم تو کشور بیکار نبود همه مشغول و صاحب کار و درامد و خانواده بودن فقر و فحشا و اعتیاد و بیکاری که معضلات بزرگ کشوره هم ریشه کن میشد منتحا ما مسعول دلسوز و کاربلد نداریم
آی ملت ساده آی ملت قانع آی ملت فراموشکار
ما صدقه نمیخوایییم
باواا بسه آقای رییسی بسه تو رو خدااااااا تمومش کنید کپی از رو دست احمدی نژاد رو ما یارانه نمیخواییم ما صدقه نمیخوایییم قیمت هاااااارووووو بیار پااااااییین خسته شدیییییم ...
این پول جمعش برای دولت پول زیادی میشه ولی برای مردم دردی را دوا نمی کنه و باعث ۲۰ برابر شدن قیمت‌ها میشه
سلام

هنوز که هیچی معلوم نیست چرا همتون دست پیش گرفتید که پس نیفتید
اگر خبر قطع یارانه ها هم بود به همین زیبایی استدلال می کردید
معلوم نیست فاز شما ملت چیه ؟
خوبه این خبرا باعث میشه یه گروهی از غار تنهاییشون بیرون بیام
تا قبل از این دولت انگار همه لال بودن و هیچ صاحب نظری هم نبود
نویسنده محترم برو سوادتو درست کن ۴۰ به علاوه ۴۵ میشه بیش از ۱۰۰ هزار واسه هر نفر
امروز رفتم تخم مرغ بگیرم کیلویی 33هزارتومان اقای رئیس جمهور محترم بروقیمتهاراببین همشون سرسام‌آور شدند
۱۰۰تومان رو ۲۰۰ تومان کردن فایده نداره قیمت ها دقیقا ۱۰ برابر شده باید ۱۰ برابر بشود که البته ۱۰ برابر هم به جای بر نمیخوره
چقدر مردم ساده دلی داریم ...
از این خبر باید بترسید ... اگر مبلغ یارانه را دو برابر میکنند قیمت حامل های انرژی را آزاد میکنند و موج فلاکت جدید ایرانیان در راه هست
...
خب پس خبر خوش همین بود ، خدابخیر کنه چون اجناسو تا ۴ برابر میکنه ، نکنید تورو به خدا نکنید
الکی چی مینویسند یارانه یارانه مردم بااین اخبار کزب دیگه گول نزنید
باز هم تصمیم اشتباه
یارانه باید صرف زیر ساخت شود و خانواده های کم برخوردار و فقیر باید توانمند شود و حقوق ابرومند نه اینکه ۱۰۰ تومن واریز کنیم و تحلیل کنیم معیشت مردم حل شد ۱۰۰ پول دو یا سه کیلو برنج است
با توجه به گرانی و وضع نابسمان اقتصادی مردم طرحی خوبیست واقعا دست دولتمردان درد نکنه ولی به شرط اینکه به بهانه افزایش یارانه گرانی بیشتر از این بوجود نیاد که اگه بیاد این طرح نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بزرگترین معزلی خواهد بود لذا دولتمردان باید بشدت مراقب باشند و نظارت کنند هر کسی گرانفروشی کرد به اشد مجازات برسد تا درس عبرتی شود برای دیگران با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
می شه گفت حرفات خنده داره
اقای که خودت پول داری یکسر میگی یارانه قطع بشه مگه شما جای مردم فقیر تصمیم .میگیری اقا ما فقیرا یارانه میخواهیم تونمیخوای نگیر تصمیم جای مرومم نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
یارانه باید صرف افراد بیکار و کارگران فصلی شود نه کاخ نشینان
خجالت بکشید
سلام دوست عزیز یکی از وظایف مهم اقتصادى دولت‌ها توزیع درآمد در جامعه است اولا عربستان دارای 35 میلیون جمعیت هستش و از صادر کنندگان مهم نفت و گاز هست و همچنین دارای معادن غنی هستش و هیچگونه تحریمی از طرف قدرتهای بزرگ نیستند پس برای پرداخت یارانه با مبلغ بالا هیچ گونه مشکل اقتصادی ندارند
خدا از این که هستیم بیاریم یه شربت برای بچه ام گرفتم ۳۶۰ تومان ب بااین یارانه تاسال بعد دوطبقه می‌سازیم فعلا توکپر سرمیکنیم
یعنی چاپ پول یعنی پول بدون پشتوانه یعنی افزایش تورم
کمرمون شکست خدااااااااااااااااا
کلیه یارانه هارا ابتدا شفاف سازی کنید وبودجه های اختصاص یافته درچند سال وبه چه کالاهایی اختصاص یافته وبه چه کسانی ارز دولتی پرداخت شده است ولی مردم همچنان به قیمت ازاد کالا خریداری کردند وبه مردم اطلاع رسانی کنید وطی یک رفراندم عمومی نظر مرم جویاشوید ایا مردم باازاد سازی یارانه ها موافقند یا خیر درانصورت بگذارید اقتصاددانان به مشابه مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری درتلویزیون حاظر ونظرشان را اعلام کنند البته قبل ازروز رای گیری چند جلسه ودرساعت معین به مردم اطلاع رسانی شود همچنان که درتبلیغات ریاست جمهوری میشدومردم ازنظرات موافق ومخالف نظریه اقتصاددانان جویا شوند وتصمیم عقلایی گرفته شود بگذارید مردم تصمیم گیری کنند نه دولت اگر اعتقاد به حل مشکل معیشت مردم است بهترین تصمیمگیری خود مردم است ولا غیر ومیدانید ومیدانیم رانت خوراها بیخ گوش دولت هستند ونه ملت .وقتیکه یک راننده وزیر صاحب انچنان مال ومنال میشود که یک کشاورز با داشتن چند هکتار زمین زراعی اواره میگردد
ما یارانه بگیریم یا نه با افزایش روزافزون قیمتها روبه رو هستیم پس چه بهتر یارانه را بگیریم از دولت یک مو هم از دولت بکنیم یک مو هست
افزایش دو برابری یارانه و افزایش 4 برابری قیمت کالاها
آیا دولتمردان هیچ شیوه مدیریتی غیر از توزیع پول نقد بی ارزش برای اداره کشور یاد ندارند.
بعد۱۲سال که همه چیز ۱۲هزاربرابر شده میخواین ۲برابرکنیدیارانه رو اونم نه الان به زودی؟...
تورم فقط یک دلیل نداره دلایل زیادی داره،اما خود مردم هم بی تقصیر نبودن و نیستن،ناآگاهی هم سهم عمده ای در وضعیت. وحشتناک نابسامان اقتصادیمون داره و ...اما شده دیگه،مردم خودمونم قربونش برم باهرشرایطی قابلیت هاشون رو ب اجبار تطبیق میدن...فعلآ بهتر اینه ک ؛پیشگیری میشه کرد درمان هم زمان بیشتری میخواد با عزم ملی وپولادین.کار نشد نداره
آغاز اشتباهادو پا جاهای دولت احمدی نژاد. دست کاری بنزین، افزایش نقدینگی با پول پاشی، افزایش دشمنی با غرب و آمریکا، بسته کردن اوضاع در سیاست کشور ........
وقتی رانت و اختلاس و فساد زیاده باشه بهترین راه برای جلوگیریش هدفمندی یارانه هست، وقتی پول نفت عادلانه بین مردم توزیع بشه دیگه پولی برای فساد باقی نمی مونه، دیگه همه چیز آزاد حساب بشه چه اشکالی داره فقط دولت به عرضه و تقاضا و قیمت اجناس نظارت داشته باشه، هر کی هم فکر میکنه وضعیت فعلی اقتصادی به خاطر یارانه هست سخت در اشتباهه یا خودشو زده به خواب چون وضعیف فعلی بخشیش به خاطر فساد و رانت داخلیه و هم خاطر تحریم و فشار شیطان بزرگه که نمی خواد این کشور روی خوش ببینه
خیلیی عالیه فقط جلوقاچاق سوخت بایدگرفت گارئیل تک نرخی وآزادشایدباورتان نشودولی گازوئیل نزدیک مرزهرلیتر۱۷۰۰۰ تومان می فروشندجلواین بایدگرفت
بجای این تصمیمات غلط یک تصمیم درست و جسورانه بگیرید و بدون واسطه برای منافع مردم با امریکا مذاکره و توافق کنید
سلام این سایت برای جا ماندها یارانه کی باز میشه پسرم سه تومن درماه حقوق میگیره ومستاجر دنه یارانه ونه کمک معیشتی هیچ کدوم نمی گیره لطفا به فکر این جور آدما باشد
خدا حفظ کنه شما مسئولین را که آنقدر به فکر مردم هستید.
با این پول حداقل میشود یک کیلو گوشت خرید.
تورو خدا یارانه رو اضافه نکنید نمیخواهیم چون بعدش جنس ها ۱۰ برابر گروتر تر میشه هنوز هیچی نشده گرون شده وای به حال بعدش فقط لطف کنید قیمتها رو مدیریت کنید که گرون تر نشن یارانه پیش کشتون
نفری ۹۰ هزار تومان خیلی پول است
سلام،من،سرارقورچانی،فرزندرحیم،درامدندارم،مریضم،پول،نون،ندارم،کمکم،کنید
گیرم دوبرابر شد،چه دخلی برای ماداره،وقتی قیمت اجناس واب وبرق و.....چندبرابرشده
این بلاییی بود که احمد نژاد سر مردم در آورد
ماملت ایران.همگی خوده مان مقصریم
سلام من یک فرد بیکار مریض چهار تا بچه نون شب نداریم چطوری خدا رو خوش میاد دولت بفکر ماها نیست شما که بالا ها نشستید حق ملت را باید جواب گو باشید اجناس روز به روز میره بالا برای یک کیلو گوشت موندم چطوری ببرم رو سفره زن وبچه ها یم بازم شما رو بخدا بفکر من باشید
سلام به همگی هم وطنان عزیز من یک کارگر بنا هستم و زندگی معمولی تمام ثروت یک خانه شصت متری دارم ونظر من اینکه یارانه‌ای نقدی باید به تمام اقشارجامع باید تعلق داشته باشد چون ممکن است آن شخص ثروتمند روزی برشکست بشه و یا هزان اتفاق دیگر ان وقت بچه ها همسرش چه وخلاصه عرض کردم اینکه بعضی‌ها میگن چرا به پول دارها یارانه نقدی میدن ترظه فکر اشتباه است
التماس میکنم تورو به روح امام حسین یارانه نخواستیم این نان وتخم مرغ رو گرون نکنید ملت فقط با اینا زنده هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر