بازدید 28583
دو هزار و نهصد و چهل و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

رهبر معظم انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین کار غلطی است/حسین شریعتمداری: اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم، روسیه جرأت حمله به اوکراین را نداشت/نماینده حامی طرح «صیانت»: ما چوب برداشته‌ایم، یک عده حساب کار خود را کرده‌اند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: نماینده مجلس: فساد در دوره ساداتی‌نژاد گسترده‌تر شده / سردار سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم /شمخانی: آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق قوی ندارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 10 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایتی از پشت پرده حذف ۴۲۰۰ تومانی
نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس در مدت کوتاهی حذف ارز ترجیحی را تصویب کرد، اظهار کرد: «به باور من دلیلش این بود که مدیریت جلسه می‌خواست این اتفاق بیافتد و عملا جلسه صحن علنی به سمتی رفت که این اتفاق رخ دهد. باید مصوبه کمیسیون تلفیق که به صورت تخصصی به آن پرداخته و مصوب کرده بود، ملاک قرار می‌گرفت.»غلامحسین رضوانی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چرا باوجود اینکه پیشتر کمیسیون تلفیق و نمایندگان با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرده بودند، اما مجلس با حذف این ارز موافقت کرد، گفت: «در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که دولت مکلف باشد به میزان ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی همچنان تخصیص داده شود، ولی در صحن با این مصوبه کمیسیون تلفیق برخورد درستی نشد. چراکه مصوبه را مطابق واقع ننوشتند و اصلا نخوانده، پیشاپیش درباره این موضوع رای‌گیری کردند که معنا و مفهومش عملا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شد و مجلس در طی چند دقیقه این موضوع را تصویب کرد.»این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس در مدت کوتاهی حذف ارز ترجیحی را تصویب کرد، گفت: «به باور من دلیلش این بود که مدیریت جلسه می‌خواست این اتفاق بیافتد و عملا جلسه صحن علنی به سمتی رفت که این اتفاق رخ دهد. در شرایط فعلی بنده مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و هستم. باید مصوبه کمیسیون تلفیق که به صورت تخصصی به آن پرداخته و مصوب کرده بود، ملاک قرار می‌گرفت.»

صالحی: روسیه باید از اشغال افغانستان درس بگیرد
علی اکبر صالحی: بعید به نظر می رسد که منجر به برون‌رفتی شود چون هر روز که از این بحران می گذرد جراحت‌های طرفین عمیق‌تر و عقب نشینی از مواضع اعلام شده قبلی مشکل تر می شود. یک عامل تعیین کننده، تاب آوری مردم در هر دو کشور روسیه و اوکراین است که با توجه به هجمه سنگین ماشین تبلیغات غرب ممکن است مردم به آستانه عصیان برسند که امر بسیار خطرناکی محسوب می شود. روسیه باید از اشغال افغانستان و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درس گرفته باشد و تا قبل از اینکه با یک بن بست جدی روبرو شود مسئله را حل و فصل کند.

رهبر معظم انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین کار غلطی است
رهبر انقلاب قبل از بیان چند نکته درباره الزامات جهاد تبیین، تصویب بودجه‌ای سنگین در مجلس شورای اسلامی برای جهاد تبیین را غلط و بی‌نتیجه خواندند و گفتند: من با این شیوه برخورد با مسائل موافق نیستم و تجربه گذشته نیز نشان می‌دهد این بودجه‌ها غالباً هدر می‌رود.ایشان افزودند: البته مسئولانی که این بودجه‌ها در وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات به دست آنها می‌رسد افراد مؤمن، سالم و قابل اعتمادی هستند ولی طبیعت این کار غلط است و امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه کنند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس لازمه موفقیت در جهاد تبیین را «به‌روزرسانی ابزارها در جنگ نرم» دانستند و خاطرنشان کردند: همچنانکه دیگر نمی‌توان در جنگ‌های سخت از ابزارهای قدیمی استفاده کرد، در جنگ نرم نیز باید ابزارهای خود را به‌روز کنیم البته بعضی شیوه‌های قدیمی مانند منبر و مداحی همچنان اثرگذار و بدون جایگزین هستند.

حسین شریعتمداری: اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم، روسیه جرأت حمله به اوکراین را نداشت
مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه اگر ایران، آمریکا را تحقیر نکرده بود، روسیه جرأت حمله به اوکراین را نداشت، گفت: تمام خاک اروپا زیر بُرد موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی است و بر فراز فلسطین اشغالی، هیچ کبوتری پرواز نمی‌کند مگر آنکه با رادارهای ما گرفته می‌شود.شریعتمداری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد اما از نقطه آغاز تاکنون گام‌های مهمی برداشته است، گفت: دشمن تاکنون و طی ۴۳ سال گذشته تقریباً تمام برگ‌های برنده و اهرم‌های خود را به میدان آورده و به جایی نرسیده است. وی عنوان کرد: تمام خاک اروپا زیر بُرد موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی است و بر فراز فلسطین اشغالی، هیچ کبوتری پرواز نمی‌کند مگر آنکه با رادارهای ما گرفته می‌شود. مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم روسیه جرأت حمله به اوکراین را نداشت. شریعتمداری با بیان اینکه امروزه دشمن به دنبال جنگ اذهان است، ادامه داد: اساس جنگ نرم بر این است که آدم‌ها مطابق با فکر خود عمل می‌کنند لذا اگر کسانی بتوانند افکار عمومی را کنترل کنند، رفتار عمومی را نیز می‌توانند مدیریت کنند.


نماینده حامی طرح «صیانت»: ما چوب برداشته‌ایم، یک عده حساب کار خود را کرده‌اند
حسین جلالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : شایعه کرده بودند که مقام معظم رهبری مخالف این هستند که مجلس به فضای مجازی ورود کنند و ما در این زمینه از رهبر معظم انقلاب استعلام گرفتیم که ایشان فرمودند مخالفتی در این زمینه ندارند.نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس رأی داده است که یک گروه از متخصصین که نمایندگان مجلس هستند، بنشینند و برای ساماندهی این فضا اقدام کنند و مصوبات به شورای نگهبان ارسال شود و حال اگر این طرح در صحن با حضور ۲۸۰ نفر نماینده متخصص و غیر متخصص بخواهند رأی بدهند بهتر است یا ۲۳ متخصص روی این مسئله بحث کنند؟

نماینده مجلس: فساد در دوره ساداتی‌نژاد گسترده‌تر شده
محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: هم‌اکنون دو تخلف گسترده در شرکت پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی رخ داده است. صدا و سیما هم به این موضوع پرداخته است. پس ساداتی‌نژاد نه تنها سوت‌ نزد بلکه فساد در دوره ایشان گسترده‌تر شد.بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم از یک جا باید شروع شود. از دو موج گرانی برنج ایرانی و خارجی در بازار و ضعف در کنترل بازار بگیرید تا گرانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغی که روز به روز در زندگی مردم کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر می‌شود. وکیلان یازدهمی و دولتمردان سیزدهمی وزارتخانه‌ جهاد دولت قبل را ویران‌خانه‌ای توصیف کردند که از دولت دوزادهم پس گرفتند اما حالا و بعد از گذشت شش ماه شاید فرصت مناسبی باشد برای بررسی عملکرد وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهمی. شخصی که این روزها هم‌سنگرانش در خانه ملت از او زیاد انتقاد می‌کنند. جملاتی مشابه که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کنایه یا صریح خطاب به او گفته‌اند: «ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم».این جمله‌ای بود که محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم اخیرا در جمع خبرنگاران عنوان کرد. جمله‌ای که جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم و دهم هم عینا آن را تکرار می‌کند. جلال محمودزاده به دو شعار سید جواد ساداتی‌نژاد یعنی «تعادل بازار و سوت زنی» اشاره می‌کند و می‌گوید: سید جواد سادتی‌نژاد هنگام تحویل گرفتن موقعیت خطیر وزارت جهاد کشاورزی، دو شعار داشت: سوت‌زنی و تعادل بازار. سوت‌زنی نوعی مبارزه با فساد بود. بنا بر این بود که هر جا فسادی دیده شود، سوت خواهد زد. وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در عمل به هر دو شعار ناموفق بوده است.

سردار سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمن در جبهه‌ای وسیع و در فواصل دور درگیر است، اظهار کرد: دشمنان سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند تا به گمان باطل خود قائمه مقاومت را بیاندازند اما جوشش خون حاج قاسم بسیاری از ظرفیت‌ها و صحنه‌ها را فعال‌تر کرد و دشمنان ما امروز در تمامی صحنه‌ها شکست خورده و مستأصل هستند. سرلشکر سلامی مقاومت را تنها راه عزت و سعادت دانست و با بیان اینکه امروز برابر دشمنان دست برتر را داریم، گفت: دستاوردهای شکوهمند امروز ما ثمره تبعیت از رهبری و همراهی و همدلی مردم است؛ ما هیچگاه مردم را تنها نمی‌گذاریم و به عنوان خادمان ملت، در تمامی شرایط کنار آنها خواهیم بود.

ولیانوف: احتمالا فردا یا پس فردا، سند نهایی توسط طرفین تایید می شود
مذاکره کننده ارشد روسیه با بیان اینکه مسائل باقی مانده در مذاکرات احیای برجام به مسکو ارتباطی ندارد، گفت: تعدادی از طرف های مذاکره در وین در حال حاضر هنوز سند نهایی توافق را تایید نکرده اند. احتمالاً فردا یا پس فردا بتوانند این کار را انجام دهند. دیگر، بحث چند روز است.

شمخانی: آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق قوی ندارد
علی شمخانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «شیوه مواجهه آمریکا با پیشنهادت اصولی ایران، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست