بازدید 57981
مسئولان قولی ندهند که از پس اجرای آن برنمی‌آیند

مساله کیفیت پایین خودرو، موضوعی نبود که بر کسی پوشیده باشد؛ چرا حالا به تکاپو افتادند؟

به هر حال برای همه ما که چند دهه است، در این کشور زندگی کرده‌ایم، روشن است که گویا همتی برای حل برخی چالش‌ها نیست. برای نمونه الان حداقل سه دهه است در ایران از خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس حرف زده می‌شود، ولی می‌دانیم همت واقعی برای این کار وجود ندارد. چنین است که اگر وزیر یا وکیلی اکنون بگوید این دو تیم را خصوصی می‌کند، ما هم می‌شنویم و باور نمی‌کنیم. مساله خودروسازی هم چنین است.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 03 February 2022

مسئله کیفیت پایین خودرو موضوعی نبود که بر کسی پوشیده باشد؛ چرا حالا به تکاپو افتادند؟

سخنرانی چند روز پیش رهبر انقلاب در جمع تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی و انتقاد چند جانبه ایشان از وضعیت اقتصادی دهه ۹۰، کیفیت و قیمت لوازم خانگی داخلی و مهم‌تر از همه ماجرای خودروی تولید داخل بار دیگر تکاپویی را در میان مسئولان پدید آورد. اما تا چه میزان می‌توان امیدوار بود این حرف‌ها و وعده‌ها برای شهروندان ایرانی به خودروی با کیفیت و با قیمتی معقول تبدیل شود؟

به گزارش تابناک، رفتاری شایع در میان مسئولان ایرانی در چند سال اخیر، واکنش سریع به اظهار نگرانی‌های رهبر انقلاب است. نگاهی به این فرایند بیندازیم! مساله به دلیل بی‌عملی، ناتوانی، عدم نظارت و بسیاری از کاستی‌های دیگر در میان مسئولان ایرانی به چالشی مهم برای مردم تبدیل می شود و نارضایتی آنها را در پی دارد. طبیعتا مردم هم به هر طریقی سعی می‌کنند، این نگرانی را به گوش مسئولان برسانند و آنها را در مسیر حل مساله پیش ببرند. تا اینجای کار می‌دانیم که مقام مسئول از مساله آگاه است، ولی عملی برای حل آن نمی‌کند. کار به جایی می‌رسد که رهبر انقلاب به این مساله اعتراض می‌کند و اینجاست که همه بسیج می‌شوند و نامه می‌نویسند، مصاحبه می‌کنند و کارگروه تشکل می‌دهند تا مساله‌ای که چندین سال به آن آگاه بودند را حل کنند؛ اما آیا واقعا می‌توان باور داشت که آنها توان حل مساله را دارند؟

به هر حال برای همه ما که چند دهه است، در این کشور زندگی کرده‌ایم، روشن است که گویا همتی برای حل برخی چالش‌ها نیست. برای نمونه الان حداقل سه دهه است در ایران از خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس حرف زده می‌شود، ولی می‌دانیم همت واقعی برای این کار وجود ندارد. چنین است که اگر وزیر یا وکیلی اکنون بگوید این دو تیم را خصوصی می‌کند، ما هم می‌شنویم و باور نمی‌کنیم. مساله خودروسازی هم چنین است.

سال‌هاست که مردم از کیفیت پایین خودروی داخلی، بازار انحصاری آن، قیمت‌های زیادش، شرایط ناعادلانه تحویل و موضوعات دیگر ناراضی هستند. در دولت‌ها و مجلس‌های مختلف هم وعده برای حل آن داده شد و نه تنها مساله حل نشد بلکه اوضاع روز به روز بدتر شد، به گونه‌ای که حالا مردم خودروی بی کیفیت پراید را باید ۱۸۰ میلیون تومان بخرند. مساله این است که چنین شرایطی چنان آشکار و واضح است که حتی احتیاج به تذکر رهبر انقلاب ندارد و اگر مسئولی متعهد و دلسوز باشد، باید از همان روز اول در پی حل مشکل باشد؛ اما اینجا درست ساعاتی بعد از سخنان رهبر انقلاب رئیس‌جمهور دستور تشکیل کارگروه می‌دهد و وزیر صمت در نامه‌ای به رهبر انقلاب خودش را سرباز ایشان می‌داند؛ سربازی که گویا تا پیش از این سخنان چندان به وظایف خود آگاه نبوده!

برای اینکه میزان نمایشی بودن این واکنش‌ها را به خوبی درک کنیم، بد نیست این دو مثال را با هم مقایسه کنیم. ۲۰ دی ماه امسال در جاده بهبهان به رامهرمز ۵۹ خودرو با هم تصادف کردند که در آن ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد؛ مساله‌ای که با عذرخواهی هیچ خودروساز و یا نهاد مرتبط دیگری همراه نبود. «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صمت چیزی حدود دو هفته بعد و حوالی اوایل بهمن در نامه‌ای اداری به وزیر راه و مدیرعامل ایدرو، خواستار «بررسی دقیق عوامل» شد. سرعت واکنش به چنین رویدادی با این پیام مهم برای مردم که خودرویی که سوار می‌شوید به شدت ناایمن است را مقایسه کنید با نامه‌ای که ایشان چند ساعت بعد از سخنرانی رهبر انقلاب برای ایشان نوشتند و در آن ضمن اعلام اینکه کاستی‌های عرصه خودرو مربوط به دولت‌های قبل است، وعده دادند که مشکل را حل خواهند کرد. باز هم اگر چند ماه عقب برویم و به شهریور ۱۴۰۰ و جلسه رای اعتماد وزیر صمت برسیم، می‌بینیم در میان حرف‌هایش در مجلس می‌گوید، «برنامه ریزی هایی برای شش ماه امسال و دو سال آینده انجام شده است که بر اساس آن طی چهار سال آینده صنعت خودرو تبدیل به افتخار ملی خواهد شد». سوال اینجاست که همین برنامه شش ماهه که الان روزهای آخرش را می‌گذرانیم، چقدر وضعیت صنعت خودرو را نسبت به ابتدای سال تغییر داده است؟

مساله اینجاست که برخی چالش‌ها و گلوگاه‌ها در زندگی ما ایرانی‌ها به مساله‌ای فرسایشی تبدیل شده است. تجربه هم نشان می‌دهد، یا همتی برای حل آن نیست و یا اینکه طرف مقابل چنان پرزور است که نمی توان آن را تکان داد. در چنین وضعیتی و با این فشارهای تحمیل شده اقتصادی بر زندگی مردم آیا یک مسئول عاقل همچنان باید وعده‌ای بدهد که از توان انجامش برنمی‌آید؟ برای همین از مسئولان عزیز، نمایندگان مجلس، وزرا و معاونین‌شان تقاضا می‌کنیم وعده‌ای ندهند که از پس اجرایش برنمی‌آیند، چون مردم از این وعده‌ها بسیار دیده‌اند و شاید بهتر این باشد، اول کاری انجام بدهند و موفقیتشان را به رهبری و مردم گزارش بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵۳
چرا حتما باید رهبر یک مسئله گوشزد کنه تا بقیه به تکاپو بیوفتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
زندگی توی ایران مثل یک کابوسه که هیچ‌وقت ازش بیدار نمیشی.
تاشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
تا زمانی که تو این مملکت
رقیب جدی در همه چیز نباشه مشکلی حل نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
اگر ناراحتید الان هم به تکاپو نیافتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
واردات کالای خارجی مثل پوشاک و خودرو و مکمل ارز کشور را نابود میکند و باعث بی
کاری گسترده می شود
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
حالا ببینید در همین اوضاع اسفبار مدیران این دوشرکت بجای تنبیه وبازخواست اخرسال چه پاداش های هنگفتی خواهندگرفت!!!
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
صنعت خودرو در ایران یک صنعت سیاسی هست
ایران خودروی فارس کرمانشاه خراسان تبریز خزر و غیره
که برای مقاصد اشتغالزایی و توسعه استانها ایجاد شده بسیاری از قطعه سازان با توصیه نمایندگان مجلس به ذنجیره تامین اضافه شدند که حقیقتا توان تولید و حفظ کیفیت بالایی ندارند به نظر من تمام سیاسیون کشور در این قضیه دست دارند و رانتهای بزرگ قطعه سازی و دلالی که پشت پرده هستند صنعت خودرو سازی رو به این روزگار انداختند
مواد اولیه هم نقش پر رنگی داره که متاسفانه کشور ما امکان تولید و تهیه از خارج رو نداره
مثل فولاد های دو فازی که برای بدنه استفاده میشه یا انواع آلیاژ ها و مواد پلیمری که صنایع مادر هستند و تو این قضیه ول معطلیم
با توصیه و سفارش این صنایع پیشرفت نمیکنن
در نهایت اینکه صنعت خودرو در همه جای دنیا یک صنعت اقتصادی و مهندسی و تولیدی هست نه سیاسی
ناشناس
| Cyprus |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
مهندس جان 15:59
به نظر شما، افرادی که به علت کیفیت پایین و غیر استاندارد بودن خودرو ها فوت شدند، ارز کشور به چه دردشون میخوره؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
نگاهی به تصویر پراید دوتکه شده بندازید
ایا این تابوب چرخدار ۱۸۰ میلیون تومانی در شان این مردم مظلوم است؟ بخاطر حمایت های دائمی دولتها از این دوخودروساز وعدم اجازه واردات خودروهای ایمن مردم چاره ای جزاستفاده ازاین خودروهای ناامن وبی کیفیت ندارند واقعا اگر امروز تعرفه خودروهای خارجی برداشته میشد بازهم کسی حاضرمیشد برای این فرعون ها پولی بدهد؟ چند هزارنفردیگرباید توسطاین تاب‌ت های متحرک جانشان راازدست بدهدتا دولتها دست از حمایت این واحدهای صنعتی بردارد؟ بیکارشدن چندهزار کارگرمهمتراست یا جلوگیری از قربانی شدن انسانهای دیگر و صرف هزینههای ‌حشتناک برای مداوای مصدومان ‌معلولان این تصادف ها؟! د!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
اگر ناراحتید جمع کنید بیایید ایران
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
حتی یک نفر از مدیران این دوخودروساز تابحال عذرخواهی نکرده اند اینها باید فورا برکنار بشوند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
همینه که هست هرکی این وضعیت رودویت نداره جمع کنه بره !!!
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
15:59 واردات کالا از کشور های همتراز رو ازاد کنن
مثل کاری که سوییس میکنه فقط محصولات خاصی از چین اجازه ورود دارن ولی در عوض با کشور های ایتالیا و فرانسه و المان تعامل گسترده دارن و اینطوری هم محصول سوییسی تولید میکنن و هم تکنولوژیشون پیشرفت میکنه

حتی اینها هم نیت چینی ها رو فهمیدن که سازنده نیست و می بلعه شریک تجاریشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
جای اون حاج خانم جوان خالیست تا بگه: هر کی کیفیت خودروی ایرانی را نمی پسندت، برود خارج و آنجا سوار ماشین دلخواه خود شود
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چراکامنتها برعلیه خودروسازان ظالم را منتشرنمیکنید؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
جناب ناشناس 15:59 کاری که قیمتش بدبختی عده زیاد دیگری و تحمیل هزینه های گزاف به عده بسیار زیاد دیگه ای باشه چه ارزشی داره؟! اینا اگر این کاره ان اون چیزی رو که تولید میکنن صادر کنن و با پولش به سر و وضع هموطنانشون خدمت کنند مطمئن باش اگر اینطوری باشه هیچکس اعتراضی نداره و حمایت هم میشه ولی درد اینجاست که صنایع وطنی بدترین کیفیت ها رو با بالاترین هزینه ها دقیقا میندازن به ملت و کلی هم منت دارند!!خدا وکیلی یه نفر پیدا بشه به مسئولین مملکت بگه که این اسمش حمایت از کالای ایرانیه یا اجحاف در حق ملت؟!!وضعیت اونقدر آشفته شده که صدای رهبری هم بعد از سالها بالاخره دراومد!خداوکیلی دیگه باید چی بشه که تغییر سیاست بدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
وقتی خودرو بی کیفیت تولید نکنید مردم هم آنرا نمی خرند نهایتا از خودروهای عمومی استفاده می کنند ولی وقتی خودرو بی کیفیت تولید می کنید و می فروشید یعنی حکم قتل یک خانواده بیگناه را صادر می کنید ...
اما تا زمانی که یک مسول در این حوادث گرفتار نشود کسی جلویش را نمی گیرد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تنها را فروش کارخانجات خودرو سازی به شرکتهای بزرگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خبری از تکاپو نیست فقط در حد وعده است و بعد هم فراموشی.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
43سال گوشزد میکنند ؟
چه فایده مگر حرف با عمل یکی است ؟
با گفتن چیزی درست نمیشه مرد میدان باشه درست میشه؟..
حدود25 سال پیش که آنزمان هم نعمتزاده وزیربود گفت قیمت تمام شده پیکان 700 هزار است ولی به علت عدم تناسب عرضه وتقاضا 4/5 میلیون میفروشیم که اگر اینکاررانکنیم مثل زمان جنگ مابه التفاوت به جیب دلالها میرود.ولی سئوال این است وقتی عدم تناسب عرضه وتقاضا تااین حداست که الان هم با هزار شرط وشروط برای یکسال بعدپیش فروش میکنند ممنوعیت واردات به اسم حمایت ازتولیدداخل چه معنایی دارد؟ واردات درمقطع حداکثری خود5درصد تولیدداخل بود (به علت مالیات بسیارسنگین) ولی همین 5 درصدبا مالیات چندبرابری راهم تحمل نکردند.واقعا موضوع بسیارعجیب ونیازمندیک بررسی ویژه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
یه سر به نهظت سواد آموزی بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
آقا رضا ناشناس۱۷:۵۷می خواد ازت سواد یاد بگیره نهضت منتظرته.
یکی ازمعاونان وزارت صنعت ومنفعت چندسال پیش فرمود تولیدخودروهای با کیفیت پایین نقش مهمی دراشتغالزایی دارد ودهها هزارشغل درزمینه تعمیرات خودرو ایجاد شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
جوری حرف می زنند انگار که اگر همین خودروها را با کیفیت تولید کرده یا ارزان تر بفروشند این دهها هزار نفر شغلشان را از دست خواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
با مدیریت کارآمد هم میتوان اشتغال را داشت و هم کیفیت را داشت کاری که در تمام دنیا انجام میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
وقتی خودشان با بی ام و ضد گلوله و مرسدس بنز

ضد گلوله تردد میکنند

چطور و چرا باید بفهمند و اصلا برایسان مهم باشد ؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تعداد زیادی پزشک، قبرکن و مرده شور بیکار خواهند شد.
آفرین گل گفتی واقعا وضع رو به حایی رسوندن که اگه بالا سرم خورشید باشه و ساعت 12 ظهر رو نشون بده اگه مسئولین مملکت بگند روزه من شب بودن رو درست می دونم
باید بساطتتون رو جمع کنید این تنها راه حله !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
به نظرم اين راه حلش نيست. با توجه به وجود زير ساخت هابايد تغيير رويه و نحوه توليد تغيير كنه
اگر طراح خودرو نيستم حداقل مونتاژ كار خوبي باشيم
يا مانند كشور تركيه قطعه ساز خوبي باشيم
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
البته فکر کنم منظور این کامنت جمع کردن بساط در ابعاد بزرگتر از خودرو ساز ها بوده
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ناشناس ۱۵:۰۳
منظور این اقا بساط خودروسازها نبود دوزاریت کجه
کیفیت، قیمت، شرایط فروش، خدمات این خودروسازان ظلم به مشتری همان مردم عادی است تمام قوانین و محدودیت ها آنها را در این راه حمایت می کنند چون از فروش هر محصول آنها دولت و ....... سود می برند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
سال پیش یکدستگاه کوییک صفر کیلومتر را به ۱۶۰ میلیون آزاد خریدم

ماه اول سنسور اکسیژنش سوخت و دو ماه منتظر بودم

و دو ماه بعد هم وقتی کمی گرم میکند ، کلاچش چنان

می لرزد که داخل داشبورد و شیشه های داخل درها بشدت میلرزند و وحشتناک صدا میدهند

چند بار رفتم نمایندگی سایپا ، میگویند ، این اشکال

عادی است و کاریش نمی توانیم بکنیم !!!؟
پول خوبی به جیب خودروسازان و دولت رفته.

این مردمی که کمپین نخریدن خودرو را شکستند لیاقتشان همین خودروسازان و همین دولتهاست
ایران هرگز خودروساز نبوده و نیست

فقط آشغال مونتاژ کرده
پاسخ ها
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ایران با سرعتی بالاتر ازکره جنوبی درصنعت خودرو درحال پیشرفت بود ولی تا سال 70 جنگ وعواقب آن وبعداز سال 70 مافیایی هفتادسرمانع پیشرفت صنعت خودرو ایران شدند.
همه بدبختی ما از تفکرات و جیب عمیق مسئولان ماست که فکر میکنند با گرفتن دکترای افتخاری دکتر شدند
تابناک جان ! اگه شما از نارضایتی ملت بخاطر خودروها ناراحت میشین من برم راضیشون کنم تا دیگه به تکاپو نیوفتن.
روسها عامل همه بدبختی های دویست سال اخیر ایران هستند
مردم مهم نیستند
مسئولان و فرزندان نچسبشان مهم ترند
آنها کمتر از بنز و ....... سوار نمیشن
راهکار عملی اجرا شده 40 سال گذشته : هرکی نمیخواد نخره-- خارجی هم نمیاریم--اگر هم بیاریم برای 1 در صد مرفه میاریم و کلا همین که هست !
لیاقت این مردم همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
درباره لیاقت خودت حرف بزن. مردم حق دارند کالای ایمن سوار شوند
وقتی عالم و ادم از رفتار و کیفیت خودروسازان ناراضی هستند اونها عین خیالشون نیست.اما تا رهبر در این مورد صحبت میکنه همشون به تکاپو میوفتن و بیانیه پشت بیانیه صادر میکنن و بعد از چند صباحی هم از یادشون میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
تکاپوشونم نمایشی وگذراست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
همش نمایشی است هیچ تکاپویی هم در کار نیست
کسی به تکاپو نیفتاده.فقط چون رهبری به کیفیت پایین خودرو اشاره کرده ،اونا هم گفتند یه چیزی بگیم تا عقب نیفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
خودروسازهای با این به اصطلاح تکاپو می خواهند خود را مطیع اوامر نشان داده و از این طریق هم امتیازی کسب کنند
بادرود،باتوجه به اینکه درکشوری چون ایران توانمندی ساخت انواع موشک هاوکالاهایی راکه تولید میکندکیفیت ان ازکالاهای وارداتی چینی بسیاربهتراست چگونه است که بیداز۴۰سال هرروزه کیفیت تولیدات کارخانجات اتومبیل سازی هرروزبی کیفیت ترواکنون به قول مالگنهای داخلی شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
موشک رو با خورو مقایسه نکن. ضمنا الان از هر ۱۰ موشک ۷ تاش موفق عمل می کنه. پس اگر اینجوره شانس آوردید که هنوز خوروسازیمون مثل صنعت موشک نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
از کجا میدونی موشکهای ما بهتره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
موشک و بقیه کالاهایی که گفتید رو مردم عادی نمیخرن که بدونن کیفیتش چطوره.
می خوان ماشین وارد کنند این رو بهانه کردند آخه الان دو باره سود داره ماشین وارد کردن پول پول
ای کاش بجای شعار بحث انحصار حل میشد اون موقع شاهد ریزش قیمت و افزایش کیفیت بودیم تو شهری که نانوا یه نفر باشه میتونه خاک اره را بجای سبوس به مردم بفروشه با قیمت چندین برابر با منت به مردم که نونش آبشن داره
دغدغه مردم وجود ندارد چه در این دولت که اکثرا همان دولت قبل و قبل قبل سر کارند!!! بقیه هم سرِ کارند. یک عده هم سرکاراند. و
برای تداوم نشست استوار خود بر صندلی خود آنها هم سخنرانی می کنند که این کار باید بشود...
همه می گویند این کار باید بشود ، اما بدست کی؟
می گویند ان شاء الله درست می شود ...
یعنی هیچ در هیچ
پس به هیج مپیچ
20+
چون دولت آقای روحانی و اطرافیانشان بخصوص آقای نعمت زاده سران مافیای قطعات خودرو بودند . یادتون که نرفته اقای نعمت زاده گفت هرکس شعار نخریدن خودری داخلی را بدهد خائن هست و برای خرید خودرو از مجلس و دولت وام تصویب کردند . دولت داریم تا دولت
بررسی کنید علاوه بر خودروسازها چه کسانی از فروش سهم دارند و منتفع می شوند!
حمایت غیراصولی، عدم پاسخگویی و مهمتر از همه نداشتن رقیب باعث شده وضعیت خودرو به اینجا بکشه، تا زمانی که رقابت سالم وجود نداشته باشه همینه
این صحبت ها نشانه اشکار به شعور مردم است مردمی که اصل حکومت وپایه ریز ان هستند ودر واقع به نوعی دهن کجی به شعور مردم
هروقت رهبری چیزی گفتند مسئولان میزگرد میگذارند بیانیه میدهند بعد یکماه اوضاع برمیگردد مثل سابق
سلام، مسئله به اين آسونيها حل نميشه. اولا همه اين فشارها صرفا براي آزاد كردن واردات خودرو از سوي آن دسته از مسئولين هستش كه با واردات خودرو سود بسيار بسيار كلان ميكنند كه از خوشحالي امثال بنده به عنوان فردي عادي براي پيشبرد اين آزاد سازي استفاده ميكنند، ميباشد.
ولي از طرف ديگه بحران خروج ارز مملكت براي واردات خودروي كامل كه دغدغه برخي ديگر از مسئولين همواره بدرستي بوده و هست (در كنار ورشكستگي اين صنعت كه شايد تنها سمبل و نماد صنعتي بودن كشور در مقياس بسيار بزرگ ميباشد كه خودش باعث سرپا بودن خيلي صنايع ديگه كه ارتباطشون به چشم نميان هستش و اصلا با صنايع نظامي قابل مقايسه نيست)، باعث عدم انجام واردات ميشود كه اگر واردات بشه باعث مكش و خروج ارز مملكت در حد لاليگا هستش كه شايد نان شب ملت در مقايسه با خيلي از نيازمنديهاي اصلي به حساب نياد.
ميماند تنها راه حل كه ارتقاء وضعيت توليد داخل هست كه اونم برميگرده به فاكتورهاي خيلي زياد كه بصورت كلان از نقص و بي بهره گي در حوزه هاي دانش مديريت (علوم انساني)، فني (فن آوري، طراحي،توليد...) و حتي مالي سرچشمه ميگيره اگر بخواد با شعار استقلال كامل كشور مطرح بشه (كه پشت پرده اش از مسايل جناحي/سياسي شروع ميشه تا برسه به پاي پول).
نهايتا، اجازه توليد مشترك با ساير خودرو سازيها جهت ايجاد بستر و حركت به سوي توليد با صرفه هستش كه تو اين چند ساله فقط با چند تا خودرو ساز (نظير پژو، رنو، كيا...) انجام شد كه اونم هم با تحريمها هي متوقف ميشه و هم مسايل جناحي و سياسي نگذاشت به بلوغ برسه.
لذا اين كلاف سر در گم نياز به يك سونامي در سطح حاكميت بهمراه كليه طبقات اجتماعي داره كه حتي ممكنه چند نسل به طول بكشه.
فقط چاپلوسی بلدن
حرفتون فقط تا حدودی درسته نویسنده عزیز.
حتما موافقید که این دو خودروساز و بازی گردانان پشت صحنه و ایادیشون یا کاری نمی تونن بکنن یا نمی خوان بکنن. مطمئن باشید اگه هم کاری بخوان بکنن قبلش سود و منافع خودشون رو در نظر می گیرند و نه مشتریان و مردم عامه.
چرا و چطور از ساختار خودروسازی کشور که سال هاست بر مبنای عدم شفافیت، فساد و انحصارگرایی و به قیمت جان هزاران انسان کار کرده انتظار بهبود دارید؟
عزیز دل کسی به تکاپوی واقعی نیافتاده است بلکه دوبار بساط شعار دهی راه افتاده است. دو دوتا می شود چهارتا الان اگر بخواهی یک خودروی استاندارد با تکنولوژی روز دنیا تولید کنی یا حتی وارد کنی با نرخ واقعی ارز که بواسطه منع واردات بسیاری از کالاها سرکوب شده و حداقل هزینه های جانبی این خودرو یک میلیارد تومان تمام خواهد شد.خوب حالا این خودروی یک میلیاردی را به کی می خواهی بفروشی و چند تا؟اگر بنا بر تامین چنین خودروهایی قرار گیرد باید 95 درصد مردم ایران فکر داشتن خودروی شخصی را از سرشان بیرون کنند مثل دهه 70 شمسی و قبل انقلاب که از 20 خانواده یکی خودرو داشتند.اره برادر برای عامه مردم و نه قشر ثروتمند یا همین خودروهای قدیمی و کم کیفیت یا هیچ چیز می گی نه 30 سال دیگر مانند 30 سال قبل و با 30 دولت و مجلس دیگر صبر کن تا ببینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
تعرفه پایین باشد مردم خودرو ارزان با کیفیت برندار میخرندبنده خدا ما خودرو چینی بی کیفیت را الان یک میلیارد میخریم در ضمن خودرو ایرانی آنقدر بی کیفیت است که از روز اول باید خرجش کنی که قیمت تمام شده اش دوبرابر قیمت خرید میشود در ضمن اگر خودروهای سه سال کارکرده هم بیاید از تولید ساخت داخل بهتر است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اخوی مشگل قیمت خودرو الان که دیگر نرخ ارز سرکوب زیادی نمی شود نرخ ارز و قیمت جهانی خودروهای با کیفیت است نه تعرفه گمرکی چرا نمی فهمی؟لگن های کهنه هم هرگز اجازه واردات پیدا نخواهند کرد ارزانی انها به خاطر تمام شدن عمر مصرفشان است وگرنه خودری دست دوم کم کارکرد هم ارزان نیست.تویوتای ۲ سال کارکرده ۲۰ درصد ارزان تر از صفر ان است که برای عمر استهلاک است
چون این دولت به ملت شریف ایران قول داد بساط این پدر سوخته بازی ها را از خودروسازی کشور جمع خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
!!!با انتخاب این دومدیرعامل فشل خیلی به قولش عمل کرد
همه این حرف‌ها در خصوص خودرو داخلی درست ولی متاسفانه سیستم و مدیریت فشل راهنمایی و رانندگی کشور و پلیس بدون دانش لازم که حتی عرضه حضور فیزیکی در خیابان‌ها رو هم ندارد و کلا شبها موتوری های پلید و کثیف خیابان‌ها و پیاده رو ها را چنان مورد تاخت و تازشان قرار می دهند که اگر پلیسی هم در خیابان باشد زیرش میگیرند و به کسی هم جوابگو نیستند چه نقشی در وضعیت فجیع ترافیکی تهران و کشور دارند هرکس جای این آقا بود استعفا می کرد و گوشه عزلت می نشست واقعا شبهای شهر تهران شما امنیت روانی در هنگام رانندگی دارید ؟ اگر ندارید جز پلیس بی توان و بی دانش چه کسی مسئولیت دارد بروند نیرو بگیرند اگر ندارند داوطلب مجانی بگیرند خود بنده حاضرم مجانی چند ساعتی در هفته کمک کنم کار نشد ندارد ولی با این آقایان بی کفایت محال است محال
تو یکی از رسانه ها میخوندم که چطور مدیر عامل وقت ایرانخودرو سال ۷۰ در تورین ایتالیا داشته با فیات قرارداد میبست و از بالا سیاسیون دستور ترک اونجا و رفتن به پاریس و قرارداد با پژو دادن وهمون یه تصمیم چه عواقب اسفناکی تا حالا بجا گذاشته
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چه ربطی داره؟ ما تحریمیم چه پژو چه فیات چه هرخودروسازدیگر غیرچینی های فرصت طلب با ما همکاری نمیکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
حسن جان
ایتالیا کی ما را تحریم کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کاملا درست کفتید من در خودروسازی کار میکنم و این مطلب را تایید میکنم مسئولین به فرانسه بدهکار هستند بسیاری از خودروسازهای خوب دنیا حاضرند بدون در نظر گرفتن تحریمها با ایران کارکنند حتی فولکس بشرط
پذیرش ایران پیشنهاد یک میلیون تولید راداد و قرار بود تعدادی صادر و بخشی در ایران بشرط فقط مونتاژ عرضه شود مشکل رئیس مافیای قطعه خودرو آقای ر.و که در آمریکا زندگی میکند ولی چنان صنعت خودرو را به فرانسه گره زده که هیچکس قادر به باز کردنش نیست خودروسازان ما باید مونتاژ رابا خودروسازان بزرگ با تیراژ میلیونی شروع کنند و واقعیت را به مردم بگویند
حل مشکل خودروی ایران یک راه حل اساسی داره اونهم ایجاد رقابت واقعیه. هرچند مطمئن نیستم چنین چیزی در ایران عملی باشه.
پاسخ ها
نوستراداموس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ماشالله چشم بسته غیب گفتی.خب همه مردم اینو میدونن ومیگن ولی مافیای خودرو قویترازین حرفاست که تسلیم بشه
از این ستون به آن ستون فرج است خودروسازی ایران محکوم به فناست
امروز روز تولد امام محمد باقر ،باقرالعلوم ع د

امروز روز تولد امام محمد باقر ،باقرالعلوم ع د

جامعه علمی کشور تغییر نخواهد کرد
الا با گزینش سخت معلمان با سواد و استادان با سواد

معلم فقط باید از آزمون کنکور سخت وارد شود چه کنکور چه ۲۸

معلم نهضتی نباید به خاطر ایثارگری پدرش با رانت تبدیل وضعیت شود و بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شود

معلم گزینش باید سخت باشد
استاد باید گزینش سخت دااشته باشد
طبق گفته بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران خیلی از استادان دانشگاه تهران بار علمی ندارد و باند تشکیل دادند و بهتر هود را به باند راه نمیدهند

دانشجویان بسیار بازکاوت هستند و این را به درستی تشخیص می‌دهند که کدام استاد بار علمی دارد کدام ندارند

اما بیشتر مواقع به خاطر دعواهای سیاسی بسیاری از استادان به دانشجویان تحمیل میشوند
نباید دعواهای سیاسی وارد جایگاه علمی شود
اگر آینده علمی ایران مهم است که نظرات دانشجویان باید لحاظ شود باید استادان بسیار بسیار حرفه آیی جذب شوند
اما اگر گرفت جایگاه‌ها دانشگاه مهم است که چند سال دیگر همه این ناقص ها خود را نشان خواهد داد
سلام
این نوع رفتار مسئولین توهین به شعور مردم است مردمی که صاحبان اصلی این نظامند ودر هر زمان از که نیاز بود از خود مایه گذاشت ایا اینگونه پاسخ به شعور مردم باشددرست است
چرا در لوازم خانگی پیشرفت داشتیم چون تعدادشون زیاد باید تعداد خودرو ساز ها پنج شیش تا بشه تا کیفیت و رقابت بره بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کدوم پیشرفت
منظورتون عوض کردن لوگوی محصولات چینی با اسامی ایرانیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
درلوازم خانگی پیشرفت داشتیم؟ جوک میگی؟ ارج وآزمایش یادت رفته 40 سال پیش چه تولیدات با کیفیتی داشتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
فقط مونتاژ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چون بخش خصوصی هست ، مادامی که وزیر صمت مدیرعامل خودرو سازان را عزل و نصب کنید و دولت در یک شرکت دخالت کند ، همین آش و همین کاسه هست ،! دولت باید تمام سهام خود را در شرکت های خودرو سازی بفروشد به بخش خصوصی و نقش دولت از تصدیگری به رگولاتوری تغییر یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
یک شرکت سهامی عام جدید خودرو سازی تاسیس کنید با یک برند ایرانیجدید با ساختار جدید و امکانات تولید به روز، مردم هم استقبال می کنند و یک رقیب جدید مجبور می کند آن دو شرکت هم به خود بیایند و دست از لوس بازی بردارند
با ورود خودرو خارجی برای شکستن صنعت خودرو و قطعات مخالفم
دهها هزار جان از دست رفته و معلول بعهده کسانی است که خود رو را انحصاری کردند
به نظر میاد ایران خودرو و سایپا مثل جنازه ای میمونه که یه تعداد ارگان و مناصب مجهول الهویه (البته برای مردم) دارن ازش سهم بر میدارن. دور از ذهنه که همچین سفره ای رو اجازه بدن که جمع بشه. شاید قیمت تمام شده یه پراید برای شرکت سایپا 20 میلیون باشه ولی همین دور جنازه اونقدر ازش به هر نام و عنوان سهم برمیدارن که میرسه به 180 میلیون. مردم مطمئن باشن که این شویی هم که راه افتاده که کی بود کی بود من نبودم یه چند روز دیگه فروکش می کنه و دوباره برمیگردن سر وقت جنازه مذکور.
کشتید ملت را با بی تدبیری خجالت بکشید . در پیشگاه خداوند مسولید .جان افرادی که در تصادفات از بین میرود به علت نداشن کیفیت خودرو و جاده به گردن شما مسولان است .
مگر تولید خودرو کار سختیست؟ این همه مجوز بیخود را بردارند، از فردا چند تا شرکت میان برای تولید خودرو، مثلا اخذ این همه مجوز برای یک واحد صنعتی چه تاثیری بر روی کیفیت یا خدمات آن پس از بهره برداری دارد؟ مهم ترین مشکل کشور بزرگ بودن دولت و دخالت مفسده آمیز آن در همه امور است
موضوع کیفیت و کمیت خودروهای داخلی موضوعی نیست که یک وزیر با نوشتن یک نامه متملقانه بتواند انرا حل کند یا در موارد مشابه به آن بتوان ریشه یابی و اصلاح شوند. وزرای فعلی که آنقدر جوان هستند که نه دوران انقلاب را درک کرده اند و نه بخصوص قبل از انرا. بحث اصلاً سیاسی و فکری عقیدتی نیست بلکه فقط از این جنبه که مسئولان مثلاً همین وزیر سمت بروند و ببینند که صنعت خودرو قبل از انقلاب چگونه پا گرفت و چگونه در شرایط آزادی واردات خودرو و در رقابت با همه خودروهای خارجی که راه به بازار ایران داشتند توانست جایگاه خود و سهم خود را از بازار خودرو داشته باشد. بهترین حمایت از خودروی ساخت داخل آزاد گذاشتن آن در رقابت با محصولات مشابه است. اما شرایط برای این رقابت تقریباً در تمام سال‌های بعد از انقلاب یا فراهم نبوده و یا داخلی‌ها با اعمال نظر در مراجع تصمیم گیر از واردات آزاد با تعرفه های معمول در دنیا جلوگیری کرده اند و یا دولت‌ها هر زمان که واردات خودرو آزاد بوده است کیسهٔ بزرگی برای در آمد ناشی از آن دوختند که خود به نوعی دخالت در بازار خودرو هست. تحریمها هم که یکی دو دهه هست گریبان مردم را گرفته است نیز مزید بر علت و یکی از فاکتورهای مهم نا بسامانی این بازار ااست. راه حل خیلی هم سخت نیست به شرط آنکه مسئول تصمیم گیر در رفع این منزل مبسوط الید باشد. مثلا اینکه ظرفیت تولید خودرو و کلاس خودرو های داخلی مشخص است. نیاز بازار به انواع خودرو در کلاسهای مختلف نیز قابل پیش بینی است. تفاوت این ارقام که قطعاً نیاز به واردات را نشان میدهد و اینکه از هر کلاس خودرو چه میزان باید واردات داشت نیز مشخص خواهد شد. واردات خودرو دست دوم به شرط داشتن گواهی سلامت فنی از کشور مبدء و اینکه مثلاً فقط چند سال از ساخت آن گذشته باشد هم امکان پذیر است. میماند دو کار : اول اینکه دولت واردات خودرو را بطور کلی آزاد کند و ممنوعیت واردات خودروی لوکس و هر عنوان دیگری را بر‌دارد و تعرفه واردات را مطابق با نرمهای جهانی برساند دوم اینکه پیش بینی ارز مورد نیاز برای واردات را نیز مشخص و از همه مهم‌ترین تأمین کند. منظور این است که اگر کسی خواست با ارز خود که از محل صادرات و یا غیره اتومبیلی را وارد کند دیگر اما و اگر نیاورند. بعد از چند سال این بازار تعادل خود را باز خواهد یافت.
صنعت خودروی کشور نیز اولاً مشتری خود را خواهد داشت و ثانیاً در رقابت ناچار به ارتقای کیفیت خواهد بود. مدیریت و تعیین اعضای هیئت مدیره نیز از دولت گرفته شود و سهام شرکت‌های دولتی و شبه دولتی و خصولتی و ارکانی و غیره و بخصوص سهام ممنازه نیز در بورس فروخته شود و بطور ملی دولت دست از سر صنعت خودرو بردارد . باور کنید وضع از همینی که هست بسیار بهتر خواهد شد. در بعضی کشورهای صنعتی اصلاً وزارت صنایع ندارند چون صنایع در دست مردم هست و خودشان بهتر از دولت اداره میکنند. البته در همه این کشورها وزارت بازرگانی و اقتصاد دارند که آنها سیاست گذار هستند و به شدت و البته در قالب قوانین سازمان تجارت جهانی از صنایع خود حمایت میکنند.
چرا نمی خواهید این واقعیت رو قبول کنید که اقتصاد دولتی ایران شکست خورده و هر راهکاری برای خصوصی سازی تا الان به بن بست خورده. بابا با اقتصاد دولتی نمیشه به جایی رسید و پول ارزشمند نفت فقط صرف لاپوشانی شکستهای سنگین اقتصاد دولتیه.جلوی علم نمیشه وایستاد. بفهمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اما اقتصاد خصوصی با حمایت مجلس در جهت انحصار هم خوب نبید
مشكل مملكت ريشه اي هست. خودروساز دم خروس هست.
تنها عامل بالا بردن کیفیت ، رقابت است از تولید کننده ای که برای خرید کالاش صف کشیدن نمیتوان انتظار کیفیت داشت
تمام این حرف‌ها و وعده‌ها توخالی هستند، اگه راست می‌گین و به فکر مردم هستید ورود ماشین را با تعرفه حداکثر ۲۰ درصد آزاد کنید تا تمام مشکلات به سرعت حل بشه. تا کی می‌خواهید بر علیه منافع مردم و کشور عمل کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
به همون130 درصدقبلی هم راضی هستیم فقط ازادکنند مردم حق انتخاب داشته باشند.
ادامه انحصار مطلق همان آب در هاون کوبیدن است
چند دهه است که کیفیت خودروها پایین است و در سایه حمایت بی دریغ دولت و مجلس از خودروسازها پسرفت تولیدات هم ادامه دارد
همین که مسئولی گله کند و ناراحت وضع مردم باشد کافیه
کشوری که سخنوری بهتر از عمل کردن است بهتر از این نمیشه
بمونیم تا تغییری در کیفیت و قیمت ببینیم
اینجا ایرانه همه چی از جیب و جون مردم هزینه میشه
خیلی ها تازه فهمیدن...
فقط ی راه وجود داره. مردم بریزن انبارهای خودروسازها رو به آتش بکشن. همین و بس
برای این به فکر افتادند که جمعیت ایران به زیر 60مبلیون رسیده است ونصف بیشتره جمعیت ایران کهنسال است وازدواج به صفر رسیده وزاو و ولد به زیر صفر
حالا بعد از چهل سال می گویند ماشین ایرانی کیفیت ندارد حمامی محل ما سی سال پیش توصیه می کرد هرکه می خواهد خودکشی کند ماشین ایرانی بخرد
با کمال تاسف مسئولین در طی سالها در قوای مختلف، با همین رفتارهای وقیحانه و وعده های پوچ، بسیاری از افراد علاقه مند به کشور و انقلاب را به افراد خنثی و حتی معترض تبدیل کرده اند. کاری که دشمنان کشور با هزینه های گزاف هم نمی توانستند انجام دهند.
یکی از خسارتهای عظیم خودروهای بی کیفیت همانا آلودگی هوا است که گمتر به آن توجه می شود. بهرحال دست یابی به خودروهای با کیفیت چیزی نیست که با دستور و بخشنامه در مدت یک روز و یک سال بدست آید.به نظر می رسد بهترین راهکار در کوتاه مدت آزاد سازی واردات آن باشد و این صنعت بتدریج خود را باز سازی و تولدی دوباره یابد.
وقتی اینها گوش به فرمایشان نمیدهند وحاضر نیستند اتومبیل باکیفیت تولید کنند بهتراست دولت کارمندان وکارگران این شرکت ها را به استخدام خود درآورده ودرب کارخانجات آدم کش را که باتولید ماشین های آشغال باجان مردم بازی میکنند برای همیشه بببند ویا انها را مجبور نماید بجای تولیدماشین های سواری ماشین های شارژی وکشاورزی تولید نمایند
تمام این مانور های (دعوای زرگری) ایی بیش نیست برای سرگرم کردن مردم با الفاظ و سناریوهایی مقطعی تا مردم به همین حرف ها دلشون خوش باشه و به جون هم بیافتند و سهامداران هم جیب مردم را بیش از پیش تخلیه کنند وگرنه به حال صنعت خودرو هیچ فایده ای ندارد و با این حرف ها درست شدنی نیست (واردات ) را آزاد کنید تا ما نفسی بکشیم و در رقابت با جنس دیگران جنس خود را و تولید خود را ارتقا بدهید
اکر رهبری واقعا میخوان به مردم کمکی کنند باید جلوی گمرگ رو بگیرند که خودروی باکیفیت رو با قیمت ۶برابر واقعی به مردم میفروشن و صدتایکی هم نمیتونن بخرن . سد گمرک ا بردارن تا مثل کشورهای عربی یا همین افغانستان مردم بتونن راحتتر ماشین باکیفیت بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
احمق اصل واردات قدغنه.صحبت گمرکش نیست
این به اصطلاح تکاپو چند هزار میلیارد برای مردم آب خواهد خورد؟؟؟؟؟؟
همینه که هست هرکی دوست نداره جمع کنه بره !!!
به خودروسازان آمریکایی هم اجازه دهید در بازار ایران سرمایه گذاری کنند کاری که چین در اوج رقابت با آمریکا کرد مطمئن باشید روی مذاکرات هسته ای هم تاثیردارد تا کی به فرانسویها میخواهید باج دهید حالا هم که رفتید سراغ چینیها، بگذارید صنایع آمریکایی هم به ایران بیاید بقیه خودشان دوان دوان میآیند و بسیاری از مشکلاتمان با آمریکا حل میشود از آمریکا میخواهید تحریمها را بردارد ت شماها بروید با دیگران معامله کنید؟ آنهم با بدترینها؟ یک فرصت هم به آنها بدهید
به خودروسازان آمریکایی هم اجازه دهید در بازار ایران سرمایه گذاری کنند کاری که چین در اوج رقابت با آمریکا کرد مطمئن باشید روی مذاکرات هسته ای هم تاثیردارد تا کی به فرانسویها میخواهید باج دهید حالا هم که رفتید سراغ چینیها، بگذارید صنایع آمریکایی هم به ایران بیاید بقیه خودشان دوان دوان میآیند و بسیاری از مشکلاتمان با آمریکا حل میشود از آمریکا میخواهید تحریمها را بردارد ت شماها بروید با دیگران معامله کنید؟ آنهم با بدترینها؟ یک فرصت هم به آنها بدهید
کیفیت پائین خودروها فقط یک جنبه قضیه است ، آقایان به دلیل سودکلان تولید خودرو انقدر پراید و پژو تولید کردند که اگر شرق تهران باشید و بخواهید به غرب آن بروید نصف روز باید وقت صرف کنید و اوضاع ترافیک تهران مصیبت است
حرام ترین نان تو این کشور نان خودروسازان هست چون انحصاری هست فقط یه مشت لاشخور سود میبرن جوابگو هم نیستن
تنها راه واردات خودرو با تعرفه صفر برای عموم مردم است تا خودروسازان برای کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر دست به کار شوند اگر کاملا احساس خطر نکنند هیچوقت مشکل حل نخواهد شد و به ریش ملت می خندند
همه چي اين مملكت مافيا داره ،خودرو،سيمان،سكه،مسكن.....
خصوصى سازى بايد به شرط استمرار فعاليت وعدم تغيير كاربرى زمين وتاسياست واحد واگذارسده باشد وگرنه مالك ميتواند درباشگاه ورزشى را ببندد وانراتبديل به پاركنيگ كند
هر روز که به سایتها نگاه میکنم به امید خبر خوش که خودرو ارزان شود متاسفانه هسچ مسئولی حاضر نیست خبر خوش بدهد همه مردمو شاد کنند فقط برای دلالان خبر خوب هست از جمله خبر واردات خودرو آزاد نمیشود از مذاکره وین خبر خوب مخابره نمیشه ما مردم چکار کنیم خودرو چینی که 500میلیون تومن قیمتشه ایجا میدن یک میلیاردوهفت صد میلیون تومن کجا عدالت هست بلکه این سیاست ها کلی نظام هست اینجور شود مگر ما مسلمان نیستیم تو کشورها غیر مسلمان این کار نمیکنند این پولها به جیب کی میره اینکارها اعتماد مردمو هر روز نسبت به مسئولین سلب میکند.
سلام
فوری به دولت برسانید
گرانی برنج و خودرو جز میل به احتکار و سود سازی در کف جامعه نیست .
فوری و فوتی از تمام ظرفیت نامشهود و غیر محسوس در نهادهای ساپورت کننده حاکمیت برای داغ کردن بازار بورس بهره گیری کنید .
اکنون به شدت پرواز شاخص بورس لازم . شدنی . و سودساز است
چهل واندی سال است که قتل خاموش به وسیله خودرو سازان با مهر تأیید دولت ها انجام میشه که بقول خودشان می خواهند کشور را اداره کنند این چه نوع اداره کردنی است که هیچ جای دنیا این نوع رانه دیده ایم و نه شنیده ایم الهی خدا نبخشد شما راپاداشتان با خدا اصلا فکر کرده اید چه بر سر ملت اورده ایدانصافتان کجا رفته اصلا وجدان دارید؟
ورود وزارت دفاع به این مقوله اگر حساب شده باشه امر مبارکیه چرا که ساخت خودروهای مانند سفیر که بر حسب تجربه عملی کارآئی خوبی از خود نشان داده چنانچه مدلی از این خودرو جفت دیفرانسیل تجاری سازی بشود وبه بازارتزریق شود بطور حتم هم قیمت آن مناسب خواهد بود وهم پاسخ به نیاز شدید بازار در این نوع از خود را خواهد داد که در حال حاضر خیلی از جوانان ونیز مناطق کوهستانی کشور مشتری پرا پا قرض این مدل هستند که متاسفانه چنین خودرو های که در بازار هستند یا کهنه ومدل بسیار پائین هستند یا خودروهای مدل بالا با قیمت های نجومی اند.
نزدیک ۲۲ بهمنه بعدش فراموش میشه
کیفیت خودرو سازی داخلی از یک طرف و گارد ریل نابود کننده طرف دیگر که به جای محافظ تخریب کننده است
خودرو سازان را ول کنید این مردم هستند که اونا راپررو کردند با خریدن ماشین گران وکیفیت صفر
هر کی ماشین خوب و خارجی میخواد،جمع کنه از ایران بره
بنده یه ماشین ۴۰۵ slx دارم که واقعا ترمز ای بی اس بسیار ضعیفی دارد چندبار هم تصادف مقصر هم کردم تااینکه فیش ترمز ضد قفل را در آوردم و از ترمز معمولی استفاده می کنم وهمزمان لاستیک جلو هم با ایران تایر تعویض کردم حال ترمز بهتره حداقل می دانم که اگر مانعی پیش بیاید میدانم که ماشین در چه فاصله ای متوقف می شود وعجیب اینکه در تصادف کیسه هوا هم باز نشد هم وطن در رانندگی هوس تان به جلو ورعایت فاصله با توجه به بی کیفیتی AB s واقعا که عشقی عمل می‌کند باشید
با این شرایط هیچ وقت صنعت خودرو سازی در ایران پا نمیگیرد در واقع ما صنعتی به نام خودرو سازی نداریم و فقط به ملت داریم ظلم میکنیم باید هر ایرانی بتواند در طول عمر کم خویش حداقل یک بار یک خودروی خارجی به نام خود وارد کند این حداقل امتیاز برای مردم درد کشیده است که از ناحیه سران تصمیم گیر کشور میتواند انجام گیرد بعدا بنشینید و تفکر کنید که آیا ما مزیت رقابتی برای تولید خودرو داریم یا نه ؟!
‌می خواهند بگویند کیفیت ماشینها پایین است، تلق چراغ راهنمای عقب را عوض کنند و بعد سی میلیون بزارن روی قیمتش ،
به حداد عادل پیشنهاد کنید زین پس به جای واژه خودرو ، از واژه نون دونی استفاده بشود.
کمپین نخریدن خودرو باید راه بیفتد...
مقصر خودما مردمیم که با چشم میبینیم وباز دردام حودرو سازان میافتیم اقا نخرید چرا ماشینی که با حلب های روغن ساخته سده که با بک مست هم ضربه بزنی کج شده انوقت با سرعت بالا ضربه بخورد چه میسود ما مردم حودرو سازان را بی وجدان کردیم اقا مردم نخرید نخرید
دراین چهل واندی سال درگفتمان همه هم صدا بودن که خودرو داخلی فقط تابوتی است که راننده دارد نیاز نیست ملت زیر تابوت را بگیرند چند راه حل هست برای رفع مشکل تمام مدیران ذیربط میدانند واقدامی انجام نمیدهند چون سلاطین خودرو اجازه نمیدهد یکی از راهها هماهنگی سازمان محیط زیست وراهنمایی ورانندگی که خودرو مربوطه قابل استفاده نیست راه حل دیگر خود ملت است که مثل چند سال قبل کمپین خودرو داخلی نخریم خودروسازان بخاطر خالی کردن جیب ملت قرعه کشی برای ثبت نام پیش فروش میکنند اگر یکسال همه باهم بگوییم خودروداخلی نمیخریم در طی یکسال عکس العمل خودروساز ها ببینید چه میشود
تمام مشکلات بر میگرده به مردم بی عرضه وقتی هر کسی شل باشد ازش استفاده می کنند.
,کار با شعار درست نمیشود.
متاسفانه شعار شما بزرگ است ولی بی اثر
متاسفم برای این ملت برای همه چیز حرص مزنند ماشین نخرند همه دست اندرکاران باهم دست به یکی هستن ملت براشون مهم نیست بفکر جیبشون هستن پرترش کنن
آنهایی که میگویند همینه که هست.دوست نداری برو.خائن ضد دین ضد ایران عزیز هستند.با تعصب بیجا مشکل حل نمیشه.کار را از مدیران مفت خور بگیرید وبه کارشناسان جوان ونخبه بدهید.
چون شما ظاهراً میخواهید بگوئید نمی‌دانید پشت پرده خودروسازی ها دست چه کسانی با کدام حزب و گرایش سیاسی است !!! و از حمایت چه کسانی تا حالا برخوردار بوده !!! اگر نمی‌دانید بروید از سران کارگزاران سازندگی بپرسید !!!
اولا اینها همه لالایی خواباندن ما بود
دوما گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته بجایی نرسد فریادست
هر کس طقی ه طقی خورد نگید جمع کنید برید خودتان رو اصلاح کنید اول هم از خود. صدا وسیما و رسانه شروع کنید
کاشتن هندوانه و ساختن خودرو در کشور ما سودی ندارد چون برای کاشتن هندوانه آب فراوان می خواهد و درست کردن خودرو دانش فنی مکانیکی تراز بالا. پس، خواهشمندم بخاطر ۱۰۰ هزار کارگر خودرو سازی، با اعصاب هشتاد میلیون ایرانی بازی نکنید شما خودرو ساز، نیستید
فقط حرف،کو یه جو عمل.
صنعت خودرو در ایران درحال حاضر با یک کارگاه فرغون سازی تفاوت چندانی ندارد.
بعلت حمایتهای غیرکارشناسی مسئولین و دستگاه حاکمیت از صنعت خودروسازی کشور و انحصاری شدن این صنعت امیدی به افزایش کیفیت نیست.
درصورتیکه واردات خودرو در سطح محدود و کنترلشده آزاد باشد و حمایت های غیر کارشناسی مسئولین از صنعت خودرو داخل برداشته شود و یک فضای رقابتی بوجود آید امیدی به بهبود هست در غیر این صورت این صنعت پس رفت خواهد داشت.
خوده مدیران شرکتهای خودرو سازی سوار این ماشین ها میشن؟


یعنی مقام معطم رهبری تاز کیفیت و قیمت خودرو داخلی رو مشاورانش به عرش رسوندن؟

اون روزی که رهبری پای نامه تولید کنندگان لوازم خانگی مضا واردات ممنوع رو امضا کردن نگفتن حق افزایش قیمت ندارین؟

راستی اونم نمایندگانیکه زد و بند داشتن با خودرو سازها چی شدن؟
یکی هم بره یقه استانداردروبگیره که به این آشغال ها استاتداردداده.
این مملکت حاکمی مانند کریم خان زند می خواهد که دستور دهد چشمان فرد چاپلوس و دروغگو را در آورند تا برای همه چاپلوسان (!!!!) و دروغگویان درس عبرت شود.
راهکار کوتاه مدت: آزادسازی واقعی واردات خودرو کارکرده طوری که افراد به صورت شخصی بتوانند به راحتی اقدام کنند.
راهکار میان مدت: واردات خودروی نو با تعرفه حداقلی و جریمه خودروسازان بر اثر عدم رعایت استاندارد
راهکار بلندمدت: همکاری با شرکت های اروپایی و آمریکایی و مونتاژ در داخل ایران و جذب دانش خودروسازی در ادامه

راهکار بنیادین: پیاده سازی اقتصاد آزاد بدون قید و شرط و تبصره
بابا خودرو رو ول کنید چرا هر اداره ای که زنگ میزنیم هیشکی نیست گوشیو جواب بده اخه اینا دارن چکار میکنن نکنه واقعا همه رفتن ما بیخریم.خدایش با این زندگی که ماداریم دیگه نیاز به ساخت فیلم ترسناک نیست
سلام. خودرو تو مملکت ما درستنخاهد شد. امیدوارم زنده باشم تا نابودی صنعت آدم کش خودرو رو با چشم ببینم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار