بازدید 63048
دو هزار و نهصد و سی و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

آیت الله جوادی آملی: اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد / ماجرای حلالیت طلبیدن حمید ماهی‌صفت از هاشمی / واکنش رسول جعفریان به اظهارات فاضل لنکرانی علیه آیت الله محقق داماد رفسنجانی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره دیدار لاوروف و امیرعبداللهیان / همسر رئیسی: مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در «کرملین» منعکس شد / متکی: می‌توان به لغو تحریم‌ها امیدوار بود / سوالات و ابهامات فراوانی درباره دفتر روحانی و نهاد ریاست جمهوری وجود دارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 20 January 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

وزیر اسبق رفاه: ٣٢ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر مطلق هستند

محمدحسین شریف زادگان: ما جزو کشورهای رانتی هستیم که غلبه درآمد دولت از درآمد نفت است.اقتصاددانان می گویند فقر با توسعه اقتصادی در تضاد است و از این روی، برای توسعه اقتصادی کاهش فقر ضروری است. در دولت اصلاحات خط فقر به ١٠/۵ درصد و در دولت احمدی نژاد به ٣۴/۶ و سال ٩٩ به ٣٨ درصد رسید؛ یعنی دولت اعلام کرده از ٨۴ میلیون نفر، ٣٢ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند./ جماران

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق: خارج نشین ها می توانند سربازی خود را با ۱۵ هزار یورو بخرند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده تسهیلاتی جهت خرید خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شده است.

نوری همدانی: زمانی با ۳۰ هزار تومان می‌شد خانه خرید، اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رییس کل بانک مرکزی: امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم. ارزش پول ملی ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها پایین است، ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم. زمانی با ۳۰ هزار تومان می‌شد خانه خرید، اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند!

واکنش رسول جعفریان به اظهارات فاضل لنکرانی علیه آیت الله محقق داماد

حجت الاسلام رسول جعفریان در واکنش به اظهارات حجت الاسلام فاضل لنکرانی علیه آیت الله محقق داماد تصریح کرد: برخی مدرسان حوزه، سازمان یافته با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر می شوند. جعفریان در توئیتی در این باره نوشت: شاید روش خوبی نباشد که شماری از مدرسان حوزه قم، سازمان یافته، با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر شوند. این رویه، چه تصوری از کم تحمّلی فکری حوزه قم در میان انبوه نخبگان جامعه، برجای خواهد گذاشت؟

گفتنی است، حجت الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی چندی پیش در انتقاد از اظهارات آیت الله محقق داماد که گفته بود «یکی از مشکلات حوزه وابستگی به دولت و حکومت است»، اظهار کرد: حرف جدایی دین از سیاست را به مرحوم آیت الله حائری و مرحوم آیت الله بروجردی چسباند. متاسفم که واکنش درخوری به این حرف داده نشده. نمی دانم انگیزه شان چیست؟ ادعای علمیت هم دارند.

ماجرای حلالیت طلبیدن حمید ماهی‌صفت از هاشمی رفسنجانی

حمید ماهی صفت، در برنامه «شب آهنگی»، از خاطره ملاقاتش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت، آن‌جا هم دست به تقلیدِ صدای این شخصیت مذهبی و سیاسی زده است؛ حمید ماهی صفت، مهمان این هفته برنامه «شب آهنگی». در بخشی از برنامه، ماهی صفت، ماجرای حلالیت طلبیدنش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازگو کرد.ماهی‌صفت در این‌باره گفت: «تقلید صدای بسیاری از مسئولین را درآوردم، آن کسی که مورد علاقه من بوده و بیش از همه هم صدای ایشان را تقلید کردم، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است. یک روز هم برای گرفتن حلالیت خدمت ایشان رفتم.» او ادامه داد: «وقتی به دفتر ایشان شدم، پشت‌شان به من بود و داشتند عبایشان را آویزان می‌کردند، وارد دفتر که شدم، با صدای خودشان گفتم سلامٌ علیکم، ایشان هم گفتن و رحمت الله، بفرمایید بنشینید. گفتم حاج آقا آمده‌ام، حلالیت بطلم که ایشان پاسخ داد اگر به نیت ادخال سرور باشد، هیچ ایرادی ندارد.»حمیدرضا ماهی صفت، کمدین ایرانی است. او اولین استندآپ کمدین بعد از انقلاب اسلامی در ایران است که در سال ۱۳۶۰ به صورت غیررسمی و در سال ۱۳۷۶ به صورت رسمی و حرفه‌ای، به این کار مشغول شد.

سوالات و ابهامات فراوانی درباره دفتر روحانی و نهاد ریاست جمهوری وجود دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سؤالات فراوانی در خصوص عملکرد نهاد ریاست جمهوری در دوره مسئولیت آقای روحانی وجود دارد که باید پاسخ داده شود، گفت: داماد آقای روحانی قبلا گفته بود که وی گنجینه اسرار است، به نظر ما اتفاقا بد نیست که این اسرار مگو باز و شفاف شود که از جمله آنها دخالت‌های بی حد و حصر دفتر رئیس جمهور در انتصابات حتی در سطح دهیاری‌ها بوده و برخی دخالت‌های دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری در برخی شهرستان‌ها نیز واقعا عجیب و غریب بوده است.سلیمی همچنین افزود: علاوه بر این، نمونه‌هایی از دخالت‌های دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری در انتصابات شرکت‌های بزرگ و پولساز دولتی و بانک‌ها دیده می‌شود و حتی در صندوق ذخیره فرهنگیان هم که آن مفاسد را به بار آورد، رد پای این مداخله‌ها وجود دارد. وی ادامه داد: همچنین، درخصوص انتقال پرونده مربوط به صندوق بازنشستگی رئیس جمهور در آخرین روزهای مسئولیت وی نیز ابهامات فراوانی وجود دارد که تلاش می‌کنند آن را توجیه کنند، اما باید به ابهامات موجود پاسخ داده شود.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر موارد یادشده، نقش آقایان حسین فریدون و دری اصفهانی در مذاکرات برجام و نیز دخالت نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس جمهور در چینش این افراد در جریان مذاکرات محل سؤال است و باید به طور دقیق شفاف و رسیدگی شود.سلیمی خاطرنشان کرد: این جریان هر جا توانسته‌اند دخالت کرده‌اند، اما نمی‌خواهند کسی سر از کارشان دربیاورد و امروز طوری وانمود می‌کنند که انگار معصوم بوده‌اند و کسی حق سؤال در مورد آنها را ندارد.وی تأکید کرد: البته دایره نظارت مجلس وسیع است و با هدف پیشگیری از اتفاقات تلخ گذشته، در دوره فعلی نیز نظارت می‌کنیم، اما مسأله اینجاست که آقایان در دوره قبلی روحیاتی داشته‌اند که نظارت را کلا برنمی‌تابند.

استقبال ناوهای ایرانی از ناوگان چین و روسیه

آیین استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ توسط شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد. در این آیین ناوگروه چین شامل ناوشکن «ارومچی» و شناور تدارکاتی «تای خو» و ناوگروه روسیه شامل رزم ناو «واریاگ»، ناوشکن «ادمیرال تریبوتس» و سوخترسان «بوریس» مورد استقبال شناورهای نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند. در این رزمایش یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های دنا، جماران، نقدی و ناوهای موشک انداز تبرزین و زره و همچنین شناور شهید ناظری حضور خواهند داشت. پس از آیین استقبال از ناوگان چین و روسیه، جلسه توجیهی و هماهنگی رزمایش با حضور نماینده کشورهای شرکت کننده به صورت حضوری و وبیناری در بندر چابهار انجام شد.

واکنش معاون رئیسی به موضع گیری‌ها علیه سفر رئیس جمهور به روسیه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برخی موضع گیری ها در قبال سفر رئیسی به مسکو انتقاد کرد.سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور طی توئیتی در واکنش به مخالفت‌های غربگرایان درباره سفر رئیس جمهور به روسیه تاکید کرد: غربگرایان که تاکنون منفعلانه دم از تسلیم در برابر زیاده‌خواهی غرب می‌زدند، حالا دلواپسانه از روسیه هراسی می‌گویند! درحالی‌که روابط تهران و مسکو بر اساس احترام و منافع متقابل است. دیگر نه روسیه، روسیه تزاری و اتحاد جماهیر شوروی است و نه ایران اسلامی ایران قجری و پهلوی است.

دستاوردهای سفر روسیه رئیسی به روایت سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: سفر روسیه نیز همچون سفر به تاجیکستان و ترکمنستان گامی موفق برای تحقق ⁧ ایران قوی⁩ است. از همکاری اقتصادی در توسعه کیادین نفت و گاز، احداث پتروپالایشگاه ها و انتقال فناوری تا طرح های نیروگاهی،ریلی و ترانزیتی شمال- جنوب و تسهیل تعاملات بانکی از دستاوردهای مهم این سفر است.

آیت الله جوادی آملی: اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس کل بانک مرکزی ایران در سخنانی بیان داشتند: از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند. در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چون گاهی مشکلات اقتصادی باعث می شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند.ایشان ادامه دادند: دعای پیامبر گرامی اسلام در شعب ابی طالب این است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ»؛ خدایا من می توانم شعب و سختی های آن را تحمل کنم اما ملت گرسنه را نمی‌شود در راه الهی نگه داشت و آن را اداره کرد.آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر به معنای ندار نیست! بلکه کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کسی که ستون فقراتش شکسته است حرف شنوی از حکومت ندارد. ایشان تأکید کردند: بانک‌ مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کارهای اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند؛ اختلاس های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس ها با قلم افراد صورت می گیرد نه با زور اسلحه. لذا در خصوص اختلاس های صورت گرفته نیز، بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت بگیرد. در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد.

متکی: می‌توان به لغو تحریم‌ها امیدوار بود

وزیر اسبق امور خارجه گفت: شرایط امروز منطقه و بین الملل بیانگر این است که در صورت یکپارچگی تشکل‌های سیاسی در ایران و تاکید آنها بر حق مسلم ایران برای غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌توان به لغو تحریم‌ها امیدوار بود. منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه در همایش خانه احزاب که با موضوع منافع ملی ایران در مذاکرات وین برگزار شد، اظهار کرد: ما در مجلس هفتم که دو سال از طرح مساله هسته‌ای در دولت اصلاحات گذشته بود، اولین مصوبه ای که گذراندیم این بود که حمایت مجلس از دولت در بحث هسته ای و ضرورت فعالیت صلح آمیز هسته ای را داشته باشیم. وی افزود: در همین راستا یکی از روزهای تاریخی مجلس رقم خورد و ما توانستیم امضای بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس با گرایش‌های مختلف سیاسی را برای حمایت از فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان بگیریم و در روز رای‌گیری نیز این طرح با اتفاق آرا به تصویب رسید تا یکپارچگی ایران در به رسمیت شناختن فعالیت هسته ای کشورمان به عنوان یک حق مسلم به شکل قاطع اعلام شود. بعدها هم که بنده در وزارت خارجه مسئول پیگیری تداوم فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای در کشور شدم، بر این نکته تاکید داشتم که مسئله هسته‌ای یک موضوع ملی است و حمایت آحاد ملت و همچنین احزاب و تشکل‌های سیاسی به عنوان نمایندگان مردم همواره پشتوانه ما در مسیر تحقق منافع ملی در این حوزه است.

همسر رئیسی: مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در «کرملین» منعکس شد

جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور معتقد است: مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در کاخ کرملین منعکس شد. نماز خواندن ایشان می گوید گفتمان دولت در حوزه معنویت چیست.جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در همایش «گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و معنویت» که در جامعه الزهراء قم برگزار شد، گفت: می گویند این دولت گفتمان ندارد. گویا دولت های دیگر گفتمان دارند. گاهی فکر می کنند گفتمان مبانی نظری و گاهی فکر می کنند شعار یا افکار عمومی است. گفتمان مبتنی بر شعارهایی است که مردم بر اساس آن رئیس جمهور را انتخاب کرده و این شعارها مبانی نظری دارد. همچنین گفتمان دارای عمل است. خوشبختانه رئیس جمهوری بسیار بر عملکرد خود توجه دارند و سعی می کنند آنچه را شعار داده اند نشان دهند. ما در گره زدن این عمل و شعار ضعف رسانه ای داریم. امیدواریم با اقدامات رسانه های خودجوش این مشکل حل شود.همسر رئیس جمهور گفت: مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در کاخ کرملین منعکس شد. نمازخواندن ایشان می گوید گفتمان دولت در حوزه معنویت چیست. امیدواریم رسانه های خودجوش همسو با جمهوری اسلامی این حرکتها را خوب تبیین کنند. علماء در تبیین این مسائل خوب فعالیت دارند.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره دیدار لاوروف و امیرعبداللهیان

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از مسائل گفت‌وگو کرد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای نوشت، دو طرف تأکید کردند که سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو، برگ جدیدی در توسعه روابط دوجانبه و عامل تعمیق بنیان‌های مستحکم همکاری‌ها میان دو کشور محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است، در این دیدار، مسائل مختلف مسیاسی، جنبه‌های مختلف توسعه همکاری‌های ایران و روسیه از جمله توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و مسائل بشردوستانه، با تأکید بر اجرای پروژه‌های مشترک کلیدی به بحث گذاشته شد.این بیانیه می‌افزاید، در خلال این گفت‌وگو، درخصوص تقویت همکاری در زمینه مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا بر پایه گفت‌وگو میان وزارتخانه‌های مربوطه توافق شد. وزارت امور خارجه روسیه در ادامه می‌نویسد، در این دیدار، به وضعیت پیرامون برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) توجه دقیقی شد. این توافق همچنان مهم‌ترین توافق در زمینه منع اشاعه است. هر دو طرف بر عزم خود برای تداوم گف‌وگوها در وین به منظور احیای توافق هسته‌ای به شکل اولیه آن بدون هیچ کم و زیادی تأکید کردند. در پایان این بیانیه آمده است، لاوروف و امیر عبداللهیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل منطقه‌ای از جمله در حوزه‌های افغانستان، سوریه، قفقاز جنوبی و دریای خزر را ابراز داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۷۴
عجب یک حاجی آقا عم ملت یادش بود زنده باذ
علم الهدی کم بود،دخترش هم اضافه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
این خانواده علاقه زیادی به دیده شدن دارند. سیری ناپذیرند.
میشه یکی حرف های جمیله علم الهدی رو معنی کنه.پدر کم بود دخترش هم اضافه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
ایشان دوست دارند تا همچون امریکا ، بعنوان بانوی اول محسوب و مشهور گردند !!!!!؟

خدایا مردم و کشور گرفتار شده ایران را نجات بده
خوشم میاد خانم علم الهدی نماز خوندن رئیس جمهور رو به حوزه ی معنویت دولت ربط دادن، انگار بقیه روسای جمهور بی نماز بودن.
خاج آقا میخواهید یاد آور شوید که مردم هسته‌ای را حق مسلم دانستند این ادعا را مطرح کردید البته که حق ماست و ایرانی هم پایش استاده جیب آنهایی که باید پر باشه که هست بقول رییس محترم مجلس عدم وسو مدیریت و ترس از باند بازی هاستکه جیب من کشاورز چهار نفره باید هم با گرانی و بیکاری زندگی کنم از طرفی هم باید درست بچه‌هایم را تربیت کنم و هم شکمش را فقط با نان و تخم مرغ سیر کنم هر روز هم قانونهای ودستور عملهای نوشته و ابلاغ میشه که صد متر عمر نداره باز روز از نو
اگر زن واسه شوهرش نوشابه باز نکنه واسه کی باز کنه
اگر زن واسه شوهرش نوشابه باز نکنه واسه کی باز کنه
به نظر باید تا تعیین تکلیف رتبه بندی ، حضور در کلاس جایز نیست ، این شورای نگهبان کجا بود وقتی حقوق اساتید دانشگاه از ۱۲ تا ۳۰ میلیون اضافه شد ؟؟
رتبه بندی به لکه ننگی برای رییسی تبدیل خواهد شد و بهمن ما امسال چه بهمن باشکوهی شود .
تازه افتادن به جیب مردم دارایی مثل زالو داره خون مردمو میخوره
خانم جمیله اعلم الهدی؟؟!! خوش به حالت که پدرت والی خراسان است و شوهرت رئیس جمهور،هم مادیات را داری هم معنویات را!!
مردم فقیر چیزی برای از دست دادن ندارند پس حواستون باشه
بهتره خانم جمیله علم الهدی که با پول بیت المال به اروپا و المان رفته اند و یک مقاله رو نتونستن بعد این هم تمرین انگلیسی مفتضحانه ارایه بدن در مورد گفتمان حرف نزنن..
خرید خدمت سربازی با ۱۵۰۰۰ یورو برای خارج نشینان!!!!
۱۵۰۰۰ یورو خیلی پوله و مگر بازیچه است که ایرانیان خارج از کشور برای۲ سالی یک دفعه که میخواهند بیایند این پول را بپردازند؟؟؟
معنویت یعنی نماز خواندن در کاخ کمونیست ها؟ روسیه مسجد نداشت؟ در سفارت ایران نمیشد نماز خواند؟ از کی تا حالا کار های نمایشی اسمش شده معنویت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
چرا نمازش دیر خوندنش اصلا که از ترس قضا شدن رفته بخونه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
اقامه نماز رو که دیدم یاد یک حکایت از گلستان سعدی افتاد
...
ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی
کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است
...
این همه هزینه برای لغو تحریمها اصلا بخاطر ما مردم نیست.بلکه دولت بخاطر خودشه که بتونه نفت بفروشه و هزینه و بودجه خودشو درست کنه .که هی دست نکنه جیب مردم و پول مارو بی ارزشتر کنه.وقتی نفت بفروشه دوباره رانت و و حقوقهای آنچنانی و امتیازات برای خودش و کارمندان و وزارت خونش آغاز میشه و اصلا بدرد مردم عادی نمیخوره.باز هم ول گشتن کارمندان تو ادارات و فقط بودجه خرج کردن و حقوق گرفتنا راحتر انجام میشه.نفت هیچ وقت سر سفره ما مردم عادی نیومده.برید ببینید تو وزارت نفت چه بریزو بپاشهایی میشه.دلم خونه .اینجا نمیکنجه آدم همرو بگه
آیت الله نوری همدانی درست فرمودندوروزی با کمترازسی
هزارتومان هم میشدخانه خریدولی آنزمان اولاًکسی کارمند
نمیشدواگرمیشدحقوق ماهیانه ای کمترازپنجاه تومان یاپانصد
ریال بیشتردربافت نمیکرد نه تلویزیونی بودونه امکانات زندگی امروزی مردم هم کمتردرفکرخانه دارشدن بودند خانه هاحیاط
وباغچه وحوضی وسط حیات داشت اقلاًدونسل داخل آن زندگی
میردند پولهای آنزمان ارزش خودش راداشت وپول بود پولهای امروزاسمش پول است واعتبارش ازکاغذچاپ آن کمتر از دست
ریاست بانک مرکزی هم کاری ساخته نیست مگراینکه هرچه دستگاه چاپ اسکناس دارندازبین ببرند که بلکه ازاین خرابتر
نشود
مراجع تقلید قم بیکباره همه نگران مردم شدن توهشتسال گذشته سکوت کرده بودن که هیچ باتمام خیانتهای روحانی تالحظه آخرهم همه وزراء روحانی روبه حضورمیپذیرفتن ولی هیچیک ازاین حرفهارونمیزدن واقعا جای تعجب داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
یعنی نیخواهی بگی که ختی علما هم شماهارو دیگه قبول ندارند؟ پس این بزرگوارها هم شمارو شناختن اخرسر
اقای معاون پارلمانی رییس جمهور واقعا دمتان گرم بهترین حرف را زدید امیدوارم بعضی ها چشم هاشان را باز کنند
معنویت به نماز در کرملین نیست. معنویت در توجه به معیشت بیش از ۳۰ میلیون محروم زیر خط فقر است.
اقای سلیمی این ترفند که بخواهی افکار عمومی را از مشکلات جاری منحرف کنی و تقصیر های روحانی را نبش قبر کنی کهنه و نخ نما شده به وظیفه نمایندگی برس.
آقا من واقعا نمیدونم نماز خوندن رییس جمهور چه چیز عجیبیه که اینقدر گندش میکنن؟ خب وقت نماز بود وظیفش بود نماز بخونه هر جا که هست. قبلا هم حاج قاسم سلیمانی اینکار رو کرده بود. اونا هم میفهمن مسلمون مهمونشونه منتظر اینکار هستن... چکار میخواست بکنه؟ نماز نخونه؟؟؟؟
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
خب گویا نمار خوندن هم جنبه تبلیغاتی پیدا کرده. یاد حکایتی در گلستان سعدی افتادم
...
ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی
کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
از کرامات شیخ ما چه خبر؟ شیره را خورد و گفت شیرین است
اقای وزیر رفاه سابق فقط بلدی امار بدی کار کردن بلد نبودی که 32 میلیون ادمو زیر خط فقر گذاشتی و رفتی به خوش گذرانی
شغل من بنایی است تصور کنید مدیریت بهترین قصابی شهر را به من بسپارند در کمتر از یک هفته مشتری ها را فراری وآنجا را ورشکست خواهم کرد . به همین سادگی ، چرا سیاست را پیچیده می کنید !!!
صدا و سیمای میلی با ۷۰ کانال و شبکه داخلی و خارجی و تقریبا ۹۰ در صد

روزنامه های کشور و تمام تریبون های رسمی داخلی و نماز های جمعه ووو

تماما در اختیار تبلیغ دولت هستند

دیگر چکار باید بکنند که نکرده اند ؟

که همسر جناب رییسی از بابت تبلیغات عملکرد دولت ایشان هنوز کاملا راضی نشده اند ؟!!!!

مردم هم نتیجه عملکرد دولت را بر سر سفره هایشان و موجودی جیب و

حساب بانکی و خوشحالی خانواده شان میفهمند و میبینند

که متاسفانه هر روز بدتر از روز قبل شده است و امیدی به اصلاح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
زمان احمدی نژادی یه خانوم محروم صده کتاب نوشت باسم معجزه هزاره سوم که بعدها نماینده مجلس هم شدش. رئیسی حتی یه همچنین فردی هم نداره. بخاطر همین دست به دامن زنش شده
امریکا و اسراییل نابود خواهند شد این وعده خداست شک نکنید اسراییل تا 25 سال اینده نخواهد بود هرکس به این نظر منفی بدهد یعنی با وعده خدا مشکل دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
من منفی نمیدم اما میشه کجا خدا این وعده رو به شما داده که ما خبر نداریم.
شایان
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
خدا خودش مستقیم به شما وعده 25 سال رو داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
فقط یک سوال از نابودی اسرائیل چه چیزی به شما می رسه
فعلا که وجودش برای بعضی ها نون و آب داشته
ثانیا وعده های دیگه ای هم خداوند دادن که منتظرم آنها هم به وقوع بپیوندد بخصوص کنار رفتن پرده ها و رو شدن باطن بعضی ها
ناشناس
| Poland |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
حالا این 25 سال از کی شروع میشه یا شده؟بفرمایید تا حساب دستمان باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
اول باید میگفتی خدمات کیه ....خیلی بدبختی
حاج اقا یک زمانی نه ، زمان شاه می شد با سی تومان می شد خانه خرید بعد انقلاب دیگه نشد ! و نمی شد
انشاا که حرف شما درباره فرق کردن ایران و روسیه صحیح باشد
ولی از دست دادن سهممان در خزر و رای های روسیه بر علیه ایران در شورای امنیت و همراهی با تحریم را دیده ایم و فراموش نمی کنیم
امیدوارم این برگهایی که دائم ورق زده میشود مثل دفتر ۴۰ برگهای قدیم نباشد که فقط ورق میخورد و خط زده میشد.
چه نوشابه ای برای هم باز میکنند .
15 هزار یورو به عبارتی ۴۵۰ میلیون.
یعنی باید ۴۵۰ میلیون بدهند تا بتوانند به کشور خود تردد داشته باشند .
"آیت الله جوادی آملی: اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد" تو بهتر می زنی بستان بزن.
سلام واحترام
آقای رسول جعفریان میفرمایند
یه کمی صحبت آقای لنکرانی با آقای محقق داماد اختلاف دارند.
یه کمی = انحراف اساسی در دین.
والله نه دولت قبل و نه این دولت، در انتصاب مدیران، شایسته سالاری را رعایت نکردند.
دولت قبل که کلا سیاسی کاری میکرد و اعتقادی به تخصص گرایی نداشت برخلاف ادعاهای جناب آقای روحانی.

این دولت هم که اولش اونقدر کارگروه و غیره درست کرد که به دلیل پیچیدگی های زیاد، باوجود اینکه رویکرد نسبتا درستی داشت، خسته از پاسخ به سهم خواهی جریانات سیاسی و اطرافیان خود شد و متاسفانه باوجود ادعای گماردن متخصصین یا حداقل تجربه داران و کاردانان در سِمَت های مهم، افراد ضعیفی را روی کار آورد و از آن ور میز افتاد.
جناب هیات رئیسه محترم مجلس باید بفرمایند، خب دولت قبلی فلان کار غلط رو کرد. این درست. آیا کار غلط دیگری باید کرد و سپرد به نماینده ها تا دهیار هم تعیین کنند!!!!!!
خودتان خراب کردید خودتان با تایید دولتمردان وضع را به اینجا کشیدید حالا خودتان منتقد شده اید اگر شهامت دارید هر کس باید مسولیت بپذیرد و به اشتباهات خود اعتراف کند فعلا بزرگترین مشکل کشور جمع مدیران ناتوان و بی اطلاعی است که بدون هیج تجربه و دانشی در این دولت گرد آمده اند با ادامه این وضع منتظر روزهای بسیار سخت در همه زمینه ها باید بود
حکومت ایران نصف مردم را زیر خط فقر برده سرمایه های مردم توبورس را نابود کرد ملت را تشویق کردن در بورس سرمایه گذاری کنند سرمایه ملت را خورد حالا با دوزار یارانه چی راثابت کنه بگه ما خیلی خوبیم به مردم پول میدهیم تا در آسایش زندگی کنن
معاون پارلمانی رییس جمهوردانسته یا ندانسته رفتارمتکبرانه پوتین را نادیده میگیرد.درمراسم استقبال درفرودگاه نه تنها خودمقام معادل که حتی یکی ازمعاونان رییس جمهور یا نخست وزیریا حتی وزیرخارجه هم نیامدوجالبتر حتی هنگام ورود آقای رییسی به کرملین بازپوتین به خودزحمت پیشوازنداد ونحوه نشستن دراتاق مذاکرات راهم دیدیم.جالب است که سران امریکا رامستکبر میدانیم ولی این مامورسابق کا گ ب را آقای پوتین دوست ایران میدانیم.که البته قبلا هم درصحنه عمل چه نحوه ساخت نیروگاه بوشهر چه فروش سلاحهای 50 سال پیش _چه خوردن حق ایران درخزر چه استفاده از ایران به عنوان کارت بازی درمقابل غرب ماهیت این فرد وحکومتش را دیده بودیم.
کاملا و دقیقا با نظر ایت الله جوادی آملی موافقم

و وقتی به قول خود مسولان خبره کشور ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق هستند

چگونه امکان دارد که حتی بتوانند زنده بمانند و گرفتار هزاران نوع بلابای جسمی و روحی نگردند ؟

حالا ایستادن و مقاومت و مبارزه با دشمنان خارجی که جای خود دارد !!!!

البته شاید هم فکر و ایده ای پشت این سیاستها بوده ؟

تا مردم نتوانند ، حتی مطالبه حقوق مسلم خودشان را از مسببین این اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر بنمایند ؟
اینکه پوتین در سفرهایش به ایران یکراست به دیدار رهبری میرود و بعدبلافاصله سوارهواپیما شده برمیگردد یعنی میدونه که مقامات دیگرحداقل درحوزه سیاست کلان خارجی کاره ای نیستند.رفتاربی ادبانه با قالیباف وحالا رفتارسرد ومتکبرانه با شخصی که رسما رییس جمهورکشورما نامیده میشود موید این نکته است.
فعلا که دست دولت تو جیب کارکنان دولته
در بیان هم نیست
ببخشیدقبل ازاینکه کرملین رابه اسلام دعوت نمایید کمی به پشت سرتان بنگرید ببینید رفتارتان چه بر سر اسلام مردم ایران آورده است!؟!؟
عدم رضایت مندی بازنشستگان وزارت بهداشت از برنامه و بودجه آقای رییسی به خاطر پرداخت حقوق ماه دی مثل سال 99. وافزایش حقوق را ندادند می گویند پول نداریم . آیا دزدی در کار است
حاج آقا کی با ۳۰ هزار تومان خانه خریدند من تا ۵۰۰ هزار تومان در یک مرکز استان یادمه دهه ۶۰ احتمالا ایشون زمان های قبل تر رو میگن مثلا زمان شاه
به قول یه بنده خدایی پدرم سال ۵۸ یه تویوتا خرید ۴۰ هزار تومان الان رفته کفشش رو تعمیر کرده ۶۰ هزار تومان
زنده باد آقای جوادی عاملی ، ما اگر اینطوری بگیم بهمون میگن بی بصیرت و دنیا طلب و ضد انقلاب !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
آملی
یه نفر میگفت پسرم رو فرستادم بهترین دانشگاه دولتی بهترین رشته ولی درس نمیخونه بهم میگه برو با استادها حرف بزن تا بهم نمره بدن من هم آشنا زیاد دارم ولی چقدر رو بزنم بعد هم میگفت این حتی ترک تحصیل کنه هم سربازی نمیره و شغل هم براش آماده است معلوم شد آقازاده پسر یه ایثارگر هست به اون بدبختی فکر کردم که چقدر استعداد و علاقه به درس خواندن داشت ولی محروم شد و الان به جای این رفته سربازی والله اینا ظلم پیامبر فرمود الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
جیب ملت را با دلار میشود پر کرد نه با روبل
خوبه می دانید وضع مردم در چه حد ویران شده ...
والله ما انقلاب کردیم که فاصله طبقاتی از بین برود و یکی از شعارهای اول انقلاب این بود فقیر در کشور نباشد ولی متاسفانه کسانی به قدرت رسیدن که جز شعارهای که خودشان هیچ اعتقادی به ان ندارند . مثا مرگ بر امریکا ولی اقازادهایشان در امریکاست یا اخوندی که ماشالله کلی اضافه وزن دارد به مردم توصیه میکند که به اندازه ای بخورید که احتیاج به دستشویی نداشته باشید یا امامان جمعه که زنانی که تا کمر در سطل زباله دنبال غذا برای فرزندش میگرد نمیبیند ولی خانمی که دوچرخه سوارشده است را میبیند . خدایا ایران پر افراد چاپلوس شده
فاضل لنكراني كاشف دارو براي بيمارهاي ام اس ، الزهايمر، ايدس در زمان احمدي نژاد منظورتان است.
آیت الله جوادی آملی: اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد

حرف حساب ولی کو گوش شنوا
اخه‌الان‌ این حرفها زد چه فایده ای دارد؟؟!! ما بدبختها سالهاست مینالیم ولی فریاد رسی نیست؟! با وجود مدیران نالایق و‌گروهی وضعیت مملکت بهتر از این نمیشود؟! بابا یارو به رور مدرک تحصیلی گرفته میاید میشود ..... خوب انتظار چی دارید ؟! انتظار دارید ارزانی بیاید؟! نه جانم سالهاست که فریب حرفهای قشنگ را میخوریم؟!
اقای حسینی
اینها همان روسیه جدیدهستندکه درراه اندازی نیروگاه اتمی بوشهرسال هاکارشکنی کردند
این هاهمان هایی هستندکه به مصوبات سازمان ملل علیه ایران را ی دادند
حال شما شرق گراشده ومدافع روسیه هستید
سیاست ماقراربودنه شرقی ونه غربی باشد
دربسیاری از وزارتخانه ها و سازمانها و ادارات ، نقش روسای دفاتر یا مدیران حوزه ریاست با عناوین مشابه یکی از مهمترین و کلیدی ترین افراد محسوب میشوند تا حدی که برخی صاحبنظران پیش از قائم مقام یا معاونین برای مدیردفتر اهمیت قایل میشوند .
بعضی پستها و مناصب در ظاهر چندان پراهمیت به نظر نمی رسند، اما در واقع اهمیت زیادی دارند. یکی از این پستها "رئیس دفتر رئیس جمهور" است. پستی که از آغاز دولت سازندگی تا به امروز همواره از تاثیرگذارترین پستهای دولتی به حساب می آید. شاید دلیل اصلی این تاثیر گذاری نفوذ فراوان رئیس دفتر رئیس جمهور در رئیس قوه مجریه باشد. برخی ها معتقدند روسای دفاتر رئیس جمهور حتی از برخی از وزرا هم تاثیرگذارترند و روسای دولتها همواره توصیه های آنها را در موارد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و .. مورد توجه قرار می دهند. ..................... کتاب مدیریت ایرانی صفحه 265
یک بام و دو هوا تا کی آخه؟
روسیه تغییر کرده اما انگلیس هنوز همون روباه مکار مونده
امریکا هنوز جهانخوار
شرق کاملا تغییر کرده اما غرب اصلا (مگه میشه برادر، همه از هم داریم تاثیر میگیریم. اگه یکی خیلی تغییر کرده پس بقیه هم حتما تعییر کردن)
برادر نمیشه که هرچا بخواید توجیح کنید فقط یه قسمت ماجرا رو بگید.
رابطه با روسیه و چین هیچکس نگفته بده. بدی اونجاست که شما هنوز میگید غرب و رابطه با غرب یده اما یوهو چین و روسیه شدن کعبه آمال. اگه قراره رابطه با جهان داشته باشیم تو دامن یه طرف نیفتیم. از همه ظرفیت ها باید استفاده بشه.
با اوضاع اسف بار فعلی هیچوقت جیب ملت پر نخواهد شد وبدین سبب مردم سینه خیز میروند که به اقلام روزمره زندگی دستشان برسد
در تایید نظرات ارزشمند ایت الله املی باید گفت که قشر فقیر ومحتاج نان شب نه تنها ازدولت حرف شنوی ندارد بلکه شخصی که برای تامین زندگی حاضر به هر کاری است (از فروش اعضا بدن خود تا سایر موارد که گفتنش جایز نیست.) به راحتی میتواند تبدیل به الت دست دشمن شود. ودر واقع دشمن مترصد سربازگیری از این اقشار است
متاسفانه کسانی به قدرت رسیدن که به خاطر چاپلوسی و تحکیم صندلی قدرت حاضر به خوردکردن مردم هستند
به این میگن همسر خوب چقدر باحال حتی از معنویت شوهرش هم حمایت علنی می کند
خطاب به مخالفان اقای رییسی: آبو بریزیزید همونجایی که میسوزه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی