بازدید 42718
دو هزار و نهصد و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

احمد توکلی: به رئیسی گفتم جوان‌ها را وزیر نکن! / کنایه وزیر سابق به وزیر فعلی برای حذف قرعه کشی خودرو / هشدار بذرپاش به دولت رییسی: مراقب باشید سفره مردم کوچک‌تر نشود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: فرمانده دژبان ارتش آجودان مخصوص رئیس جمهور شد / خبر لاوروف درخصوص آغاز دور جدید مذاکرات وین / روایت یوسفیان ملا از ناراحتی لاریجانی بابت انتشار نامه ردصلاحیت / عمویی: دور بعدی مذاکرات وین از هفته بعد آغاز می‌شود / ادعای عربستان درخصوص روند انتقال سفیر ایران از یمن به تهران ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 22 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مسئولان می دانند مصرف گوشت سالانه یک خانواده از ١٢٢ کیلو در دوران جنگ به ٧ کیلو رسیده است؟

فرشاد مومنی، اقتصاددان: آیا شهروندان گرامی و حکومتگران می دانند که در بدترین سال های جنگ براساس گزارش های رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار، خانواده های این مملکت سالانه ١٢٢ کیلو گوشت قرمز مصرف کرده اند و این میزان الان به ۶ تا ٧ کیلو در سال رسیده است؟واقعا شما اینها را می خواستید؟ این میزان سهل انگاری و بی توجهی نسبت به سیاست های تورم زا و توسل کردن به پنهان کاری و فریب و بازیچه رباخوارها و دلال ها شدن برای حکومت چه عاقبتی را پیش خواهد آورد؟اگر دلار ترجیحی صرف تامین مالی نیازهای فقرا شود، می گویند رانت رخ داده است؛ اما این را که رانت ناشی از این تغییر سیاست ٣۵٠ برابر بیشتر برای غیرمولدها درآمدهای بی زحمت ایجاد می کند، مهم نمی دانند.دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای اساسی مردم را برنمی تابند اما اینکه حقوق گمرکی و سود بازرگانی بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه شود آنها را اذیت نمی کند./جماران

کاخ سعدآباد در معرض خطر انفجار!

مجموعه کاخ سعدآباد به دلیل داشتن لوله‌های گاز فرسوده در معرض خطر انفجار قرار دارد. این اتفاقی است که رئیس سابق کاخ در مراسم تودیع خود نسبت به آن هشدار جدی داده و گفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بازسازی مهمی برای آنها صورت نگرفته است./ مهر

در مدارس با کسانی که از مسائل جنسی صحبت می‌کنند، برخورد شود

 زهرا آیت‌اللهی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ازدواج دختران دانش‌آموز، گفت: مدیر [مدرسه] باید به جای اینکه دانش‌آموز متاهل را اخراج کند،‌ قانونی را در مدرسه ایجاد کند که هرکس درباره مسائل جنسی صحبت کند با او برخورد شود؛ حالا چه متاهل باشد و چه مجرد!/فارس

ماشین‌خوابی برای فروش جای پارک در خیابان‌های شلوغ تهران

ماشین‌خوابی برای فروش جای پارک، یکی از آن‌ترفندهای جدید است که در سایه فعالیت مسافرکش‌های پلاک شخصی در بلوار میرداماد شکل گرفته. چند سالی است که بلوار میرداماد به جولانگاه مسافرکش‌های پلاک شخصی تبدیل شده؛ آن هم خودروهای پلاک شخصی غیربومی که در محدوده بلوار میرداماد تا ایستگاه مترو و میدان مادر، مسافران را از تاکسی‌ها می‌قاپند.

واکنش آذری جهرمی به اعلام خبر حذف قرعه کشی خودرو از سوی وزیر صمت

آذری جهرمی نوشت: بر اساس قانون مصطلح به «فرزند آوری»، بنا بود به مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا می‌آورند، خودروی بدون قرعه کشی بدهند.محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به اعلام خبر حذف قرعه کشی خودرو از سوی رضا فاطمی امین وزیر صمت، نوشت: «تشکر از تلاشهای دولت، اما تکلیف قول و وعده‌ی مجلس به مردم در قانون مصطلح به «فرزند آوری» چه خواهد شد؟ بر اساس این قانون، بنا بود به مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا می‌آورند، خودروی بدون قرعه کشی بدهند.» سرانجام همه سیاستگذاریهای غیرعلمی، چیزی جز این نخواهد بود.

هشدار بذرپاش به دولت: مراقب باشید سفره مردم کوچک‌تر نشود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: فارغ از بحث حذف یا تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه، باید نتیجه تصمیمات و سیاستگذاری ها معطوف بر کوچکتر نشدن سفره مردم و توقف گرانی ها در حوزه کالاهای اساسی باشد.

ادعای عربستان درخصوص روند انتقال سفیر ایران از یمن به تهران

عربستان سعودی به اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل این کشور در تسهیل روند انتقال حسن ایرلو از صنعا به تهران واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در واکنش به صحبت های حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال حسن ایرلو، سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف صحبت های انتقادی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص انتقال حسن ایرلو از یمن را دنبال کرد.وی مدعی شد: فرماندهی ائتلاف عربی به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجی‌گری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.وی اظهارات انتقادی مطرح علیه عربستان را در تضاد با اصول خواند و گفت: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف تمام تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرد و از هواپیمای نیروی هوایی عراق مدل سی-۱۳۰ حمایت های لجستیک لازم را انجام داد. این دومین بار است که ائتلاف عربی به یک شهروند ایرانی کمک می کند و قبل از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی عربستان یکی از افراد کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ را به بیمارستانی در عربستان منتقل کرد و برای مدت طولانی برای درمان در آن جا ماند و بعد از آن با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش ایران بازگردانده شود.سخنگوی ائتلاف عربی هم‌چنین مدعی شد که عربستان به رفتارها و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

احمد توکلی: به رئیسی گفتم جوان‌ها را وزیر نکن!

احمد توکلی با اشاره به انتصابات بعضی وزیران که مجلس هم شریک است گفت: در ملاقاتی با آقای رئیسی، پیش از تنفیذ، عرض کردم ما الان در جنگ اقتصادی هستیم و شما برای پیروزی در جنگ اقتصادی از تیمی هم‌نظر از اقتصادانان مجرب و آزمایش پس‌داده دعوت کرده و جوان‌ها را معاون وزیر کنید تا طی چهار سال بعد که تجربه پیدا کردند به وزارت برسند.نماینده سابق مجلس در بخشی از گفتگو با شرق افزود: بله دولت باید یک خط کلی استراتژیک در برنامه ارزی خود تعیین می‌کرد؛ این خط در 30 سال گذشته نبوده و الان هم نیست. تورم کمر مردم را شکسته و بدتر هم می‌شود و وضعیت برای مردم تحمل‌ناپذیر می‌شود. حتما تاب‌آوری مردم حدی دارد.‌‌آقای توکلی چرا اصولگرایان متقدم کناره گرفته‌اند یا کنار گذاشته شده‌اند یا بازی داده نمی‌شوند؟ چرا امثال شما و دیگر اصولگرایان قدیمی و متقدم در تیم فعلی دولت جایی ندارید؟ به نظر می‌رسد جای امثال اقتصاددانانی مانند شما که تجربه کار اجرایی دارید و حضور در مجلس دارید در مشاوره‌ دادن یا تصمیم‌سازی دولت خالی است.

عمویی: دور بعدی مذاکرات وین از هفته بعد آغاز می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای از هفته بعد پیگیری شده و وارد موضوعات چالشی مانند رفع تحریم‌ها می‌شویم گفت: لیست بلند بالایی از مطالبات برای رفع تحریم‌ها داریم. ممکن است طرف مقابل درباره برخی از آنها نظر داشته باشد.ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه «سلام تهران» عمویی در بخش دیگری از سخنانش در برنامه «سلام تهران»، با اشاره به شش دوره مذاکرات برجامی در دولت قبل، که طرفین به متون پایه‌ای رسیدند که بخش‌هایی از آن هنوز قطعی نشده است، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، مذاکرات قبلی مرور و نظراتی به آن اضافه شد. در ابتدای آذر تیم جدید مذاکرات ایران به وین رفتند. اصلاحاتی بر متون اولیه وین انجام شده است و بحث بر سر این بود که متن‌های پایه چه محتوایی دارند. در این دوره دو متن اصلی که مربوط به رفع تحریم‌ها و مساله هسته‌ای است، ارائه و متن هسته‌ای به عنوان مبنای گفتگو پذیرفته شد. متن رفع تحریم‌ها هم به عنوان ایده طرف ایرانی مورد قبول بود، نهایتاً اصلاحات طرف ایرانی وارد متن دوم شد؛ الان یک متن پایه وجود دارد که می‌توان گفت ۱۲ موضوع دارد و برخی از موضوعاتش مورد اختلاف است. یعنی متنی که تقریباً ۸۰ درصد آن شکل گرفته و قسمت‌هایی از عباراتش نیاز به مذاکره دارد.این نماینده مجلس با بیان اینکه از دور بعدی مذاکرات که از هفته بعد آغاز می‌شود، وارد موضوعات چالشی مانند رفع تحریم‌ها می‌شویم، تصریح کرد: لیست بلند بالایی از مطالبات برای رفع تحریم‌ها داریم. ممکن است طرف مقابل مذاکره درباره برخی از آنها نظر داشته باشد.

روایت یوسفیان ملا از ناراحتی لاریجانی بابت انتشار نامه ردصلاحیت: او اصرار دارد منتشرکننده مشخص شود

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید علی لاریجانی اصرار دارد، فرد یا جمعی که نامه رد صلاحیتش را منتشر کرده بودند مشخص شود چرا که او هرگز راضی نبود خلاف قانون اتفاقی بیفتد.عزت الله یوسفیان ملاء درباره انتشار نامه رد صلاحیت علی لاریجانی و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه درباره تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که این نامه را منتشر کرد، گفت: آقای لاریجانی ماه‌ها منتظر بودند تا زمانی که مهر قید محرمانگی این نامه برداشته نشده، اقدامی نکند. ما که از اطرافیان او هستیم و کسانی که در دفترش کار می‌کنند، بینی و بین‌الله این نامه را ندیدند. آقای لاریجانی احترام خاصی برای اجرای قانون و حرمت شورای نگهبان قائل هستند و هرگز راضی نبود که خلاف قانون اتفاقی بیفتد. اگر آقای لاریجانی می‌خواستند، قبلا می‌توانستند این نامه را منتشر کنند. حالا ایشان تمایل و هم اصرار دارد تا انتشاردهنده این نامه که توسط فرد یا جمع بوده شناسایی شود.وی درباره واکنش احتمالی شورای نگهبان گفت: آن‌ها نظرشان را دادند، از مدت اعلام نظر گذشته و طبق قانون که به آن‌ها تکلیف شده دیگر نباید نظری بدهند و فعلا موضوع تمام شده است.یوسفیان در پاسخ به این که احتمال می‌دهند انتشار این نامه کار چه کسی باشد گفت:‌ اصلا مشخص نیست و نمی‌دانیم کار چه کسی است. این نامه در فضای مجازی منتشر شده و آقای لاریجانی عمیقا از انتشار نامه ردصلاحیت ناراحت هستند.به گزارش ایلنا، ۲۷ آذرماه گذشته، نامه محرمانه شورای نگهبان درباره رد صلاحیت علی لاریجانی توسط یک فعال رسانه‌ای ساکن فنلاند منتشر شد که در ادامه روزنامه شرق در همان روز، متن کامل نامه ۲۰ صفحه‌ای علی لاریجانی به شورای نگهبان را که در آن به توضیحات دلایل رد صلاحیت خود اشاره کرده بود منتشر کرد.

خبر لاوروف درخصوص آغاز دور جدید مذاکرات وین

وزیر امور خارجه روسیه گفت: دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و فرصت خوبی برای احیای برجام وجود دارد.«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» در پاسخ به سوالی درباره تعلل آمریکا بابت گفت‌وگو با روسیه درباره پیشنهادهای تضمین امنیتی به مسکو گفت: «طرح ابتکاری ما نادیده نگرفته است. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین روز گذشته بیان داشت در گفت‌وگوی تصویری اخیر با رئیس جمهور جو بایدن این موضوع را به بحث گذاشته است».وزیر امور خارجه روسیه گفت: «بایدن تمایل خود را نسبت در نظر گرفتن نگرانی‌های روسیه ابراز کرد. ما دیدگاه خود را در این زمینه که توافق چگونه میسر خواهد بود به بحث گذاشتیم. ما پیشنهادهای خود درباره تضمین امنیتی بین روسیه و آمریکا و پیشنهاد مشابه دومی بین روسیه و ناتو را ارائه کردیم.»

فرمانده دژبان ارتش آجودان مخصوص رئیس جمهور شد

امیر سید محمدرضا حسینى فرمانده دژبان ارتش به عنوان آجودان مخصوص رئیس‌جمهور انتخاب شد. فریار (آجودان) مقام ریاست جمهوری از میان کارکنان نظامی برجسته با درجه امیری یا سرداری انتخاب مى‌شود که از جنبه تخصصی باید به مناسبات و تشریفات نظامی داخل و خارج کشور کاملاً آشنا و از جنبه‌های فردی از تناسب اندام، برازندگی، تیزهوشی و اعتماد به نفس برخوردار بوده و به حرکات نظامی مسلط و انعطاف‌پذیر باشد.شُکوه‌ دادن به مراسم‌ استقبال و بدرقه رسمی و نیمه رسمی از مقام ریاست جمهوری هنگام خروج و ورود به کشور و نیز مراسم‌‌ استقبال و بدرقه از رؤسای جمهور مدعو از طریق نظارت و فرماندهی و کنترل نیروهای تشریفات نظامی و آرایش صحنه‌ها با موقعیت‌ مکانی و زمانی راهبری و همراهی با رئیس جمهور هنگام استقرار در جایگاه‌، ادای احترام به پرچم و دیدن سان و رژه از وظایف اصلی آجودان رئیس‌جمهور است.از دیگر مسئولیت‌های مهم «فریار رئیس جمهور» در سفرهای خارج از کشور، آشنا کردن مقام ریاست جمهوری به رموز مراسم‌ رسمی و مراقبت ویژه از اجرای دقیق آیین‌ تشریفات است که اجرای آن نیازمند آگاهی کامل از نحوه مراسم‌های استقبال، بدرقه و نثار گل و امضای دفتر یادبود و موارد مشابه است.مراسم استقبال یا بدرقه رسمی شامل استقرار در جایگاه، نواخته شدن سرود کشور میهمان و میزبان با قرار گرفتن مقام میهمان در سمت راست و رئیس‌ جمهور میزبان در سمت چپ و فریارها دو قدم عقب‌تر در سمت چپ دو مقام، انجام مراسم ادای احترام به پرچم و سان از یگان تشریفات است که البته در برخی کشورها ممکن است بخشی از مراسم به دلیل ملاحظاتی حذف شود که در این گونه مواقع، فریار موظف است با تدبیر، دگرگونی‌ها را راهبری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۴
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
آقای توکلیشما فقط یک نفر ایرانی هستی هر شخصی هم یک نفر ایرانی هست و یک رای دارد و مثلا من یک نفر هستم و همه یک نفر هستند و هر نفر یک کسی هست و هر کس یک شخص هست رای خودش
علی
| Turkey |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
معیار اصلی باید دانش و تجربه کافی و پاکدستی برای
پست مورد نظر باشد ...سن شخص نبایستی هدف باشد
توکلی چی بارش بود مثلا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
یکی هم از بذرپاش بگه!!!
اگر منظور از با تجربه ها همون مسنهایی هستند که چهل سال دور میزنند و ازین پست به آن پست میروند همون بهتر همین جوانها باشند شاید چیزی یاد گرفتن یه امید اندکی بهشون در آینده باشه ، اگه با سوادها هستند که اصلا تو‌سیستم راه نمیدین
إن شاءالله توصییه ها و تاکیدات ایشان مورد توجه و اقدام قرار بگیره !
یه عده ناکارامد شدن مسوول و مملکت رو نابود کردن. جز حرف زدن هم چیزی بلد نیستن
مثل همه جا دنیا عمل کنید میانگین سن بالا بوده
سلام.
چرا ننوشتی چندمین بسته خبری؟
آخه این بسته ها تعدادش خیلی مهم وحیاتی است.
راست میگه باید جنتی وزیر میشد
مراسم خودش جمع هست.
مراسم ها دیگه چیه که در متن تکرار شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
من در حیرتم‌که دبیر ادبیات این ها کی بوده.
آذری جهرمی حالش خوش نیست.خودروی بدون قرعه کشی بدهند. خوب به اونا هم میدن به بقیه هم میدن. در همین حد هم نمیتونه فکر کنه.

در ضمن دولتیهای قبلی لطفا ساکت شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
متن خبر رو نخوندی، افاضات هم می کنی؟
اقای رییسی نتونست حتی دوماه اقتصاد نگهداره تو شرایط پایدار. فقط نا امیدتر کرد این مردم نا امیدو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
از وزارای قارغ التحصیل به اصطلاح دانشگاه امام صادق چه انتظاری دارید؟؟ این ها هیچ کدوم درس نخوندن کیلیویی رفتن و کیلویی مدرک گرفتن
اقای رییسی نتونست حتی دوماه اقتصاد نگهداره تو شرایط پایدار. فقط نا امیدتر کرد این مردم نا امیدو
سلام اقای بذر پاش فرمودی سفره ملت کوچک شذه وقتی جناب اقای مومنی بنقل از مرکز امار ایران اعلام میدارد مصرف سالیانه گوشت خانوار در زمان جنگ حدود ۱۲۲ کیلوگرم بوده والان به حدود ۷ کیلوگرم شده مگر سفره ای برای ملت میماند که کوچک وکوچکتر شود انچه ما می بینیم وداریم سفره ای نیست روزنامه ای کهنه کمی نان وپنیر دران باشد باید شاکر بود که دراینده این نان وپنیر روی روزنامه را ازما نگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
واقعا جای تاسف داره که این اقای اقتصاد دان با خودش فکر نکرده اگر خانواده سالی 122کیلو گوشت مصرف کند تقریبا ماهی 10کیلوگرم گوشت مصرف کرده واین یعنی هر روز گوشت مصرف کرده اند والا ما که ان دوران را دیدیم از این خبر ها برای ما و اطرافیان ما نبود
یکی به اقای بذرپاش هشدار بده در جایگاهت غیرقانونی نشستی
نه از پیر شما نه از جوان شما دیگر کاری بر نمی آید. دوره فکر شما تمام شده. فقط در یک نکته با توکلی موافقم: صبر مردم هم حدی دارد و به زودی سر خواهد رفت.
تازه داریم احساس می کنیم از شر شما آقای توکلی که از اول انقلاب تا حالا همیشه یا در دولت و یا مجلس بودین و هیچکار مثبتی هم از شما به یاد نداریم راهت شدیم ، حالا شما دوباره شروع به نسخه نویسی برای اقتصاد کردین ؟
هشدار بذرپاش؟؟؟؟ خیلی خوب بودددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
خخخخخ
آقای توکلی اگر شما کار بلد بودید چر در زمان خودتان نتوانستید کار درستی انجام دهید ؟
پس لطفا ساکت باش .
خانم‌ نماینده‌ که معلوم‌ نیست با چه ساز و کاری بر کرسی پارلمان تکیه زده ای !
راه‌ حل شما برای سالم‌ نگه داشتن‌ جامعه‌ مدرسه اینه که خانم‌ مدیر آماده باشد اگر دختری خرف جنسی زد بزنه تو دهنش و تمام‌ ؟!
قرن بیست و یکم‌ داریم زندگی میکنیم‌ نه عصر حچر‌ !
بجای ارائه‌ ایت راه حلهای عصر مجری بلا اثر فکری بحال اقتصاد بکن خانم نماینده‌ وقتی اقتصاد خوب شد و جوانان شاغل شدند و درآمدشان کافی بود میروند ازدواج می کنند‌ و آن دختری که تمایل به ازدواج‌ داره میره‌ پی زندگی تو مدرسه بزور نمیمونه‌ که مدرک الکی بگیره بعد بده تو خونه بشینه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
همه مسائل رو قاطی می کنید .یکی میگه ازدواج نه ساله ویکی میگه اقتصاد مشکل دخترهاست.
موافق حذف نماینده نیستم ، دختران در قالب احکام باید مسائل جنسی وروابط را یاد بگیرند،
اما اون دوستان نگفتند دخترهای امرو پیرزنان سابق درس جنسی میدم ، از سن فحشای ۱۲ سالگی نمی‌گم ولی از ازدواج زنان ۳۵دساله میگن.وقتی اخلاق ومعنویات ضعیف شد واسیب های اجتماعی واعتیاد وفذهنگ مصرف‌گرایی واباحیگری اومد نتیجه این میشه.
نه اینکه انسان تاگرسنه شد فاحشه بشه وفردا سیر شد مؤمن !!همه چیز به اقتصاد پیوند می زنند
جناب اذری جهرمی. شنونده باید عاقل باشد و اختیارش را دست مسئول بی مسئولیت ندهد. سال هاست که مملکت با شعار های پوچ اداره می شود.
یکی نیست سوال کنه این مسئولان دقیقاً مسئول چی هستند؟
چرا از مسایل جنسی صحبت نکنند؟ مگه مسایل جنسی چیز بدیه؟ چطور ازدواج در ۹ سالکی اشکالی نداره ولی صحبت کردن از مسایل جنسی اشکال داره؟ حاج خانم با خودت چند چندی؟
روحانی کجایی؟ کسانی که اگر یک روز از شما انتقاد نمی کردند شب خوابشان نمی برد خفقان گرفته اند.
این توکلی و توکلی ها نمیخوان بازنشست بشن و دست از سر مردم بردارند که هر روز یه تز میدن
شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقامی نیست که در مورد دانش اموزان اظهار نظر کنه. یه مشت بیسواد
آقای توکلی ایکاش بیشتراصرارمیکردیدکه حدافل درموردوزارت اقتصاد ودارائی وزیرکارکشته تروباتجربه ترانتخاب میکردند آنهم درزمان تحریمهای سختی که مابآن درگیریم نمیدانم چرا کارماشده آزمون وخطا که ازخطاهاپندنمیگیریم درهرحال بعضی ازخطاهاآثرش سالهای سال میماندومردم بایدتاوان آنرا
پس بدهند
عجب! فکر می کنی دختری که تو ۱۳ سالگی ازدواج کرده و شکمش بالا اومده تو مدرسه با همکلاسی هاش در مورد چی صحبت می کنه؟
درجواب خانم آیت الهی بایدعرض شود درست است که نیت شما خوب است درست مثل زمانهائی که ماوپدران شمابمدرسه
میرفتندوهرگزصحبتهای خارجع ازعرف چون مسائل جنسی وامثالم مطرح نمیشد ولی متاسفانه ازیکطرف زمانه عوض شده
واین مسائل نقل مجلس کانالهای ماهواره ای وحتی صدا و
سیمای خودمان شده وازطرف دیگر وقتی شمااین مطالب راعلنی عنوان میکندجوانها بخصوص دراین دوران ودرکشورما لجبازی میکنند وبدرابدترمیکنند بهترنیست ذکراین مطالب علنی نباشد
که اثرعکس نداشته باشد
بذر پاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک محترم واقعا متاسف شدم وقتی دیدم که ایسنا خبرگزاری محافظه کار، مصاحبه پروفسور فرهود و بینش درست ایشون درمورد پیری جمعیت رو منتشر کرده بعد شما حرفهای غیر کارشناسی امثال محمدبیگی رو منتشر می کنید.
آقای توکلی دخالتی در امور نکنند به نفع مردم است. هنوز کارهای ناصواب ایشان در مجلس هفتم از یادها نرفته است.
عوضش امنیت داریم
در مدرسه کسی که در مورد مسائل جنسی صحبت کند باید اخراج شود اما در زمان مدرسه میتوانند شوهر کنند . سیرک راه انداختید؟؟
اقای بذر پاش بودجه 4200گندم بهتره حذف بشه عمده ارد کشور در کارنجات شیرینی سازی مصرف بسته بندی به خارج ارسال میشه رانت ارزی به وجود میا.
همین که بذر پاش اونجایی هست که نباید باشه فاتحه....
نصیحت گوش کن جاناکه ازجان دوست تردارند
جوانان سعادتمندپندپیردانارا
شورای عالی فرهنگی بهتره که سکوت کنه.. چی میگه این خانم؟ به جای اینکه از این دست مسائل جنسی در دبیرستانها صحبت بشه و شفاف سازی بشه و اطلاع و آموزش درست داده بشه، میگی، جلوش گرفته بشه؟
در اثر سوء تغذیه و عدم توان خریدن مواد پروتئینی و آهن دار اکثر مردم دچار کم خونی و عدم تمرکز هستند و به سمت و لاغر شدن رفته اند. نسل آینده ایرانیان اکثرا با بیماریهای کم خونی و تالاسمی مواجه خواهد بود که به کل جمعیت ایران سرایت می کند.
در ایران انقلاب نکریم که مسئولینمان کاخ نشین شوند.
در مدارس با کسانی که از مسائل جنسی صحبت می‌کنند، برخورد شود
احتمالا هر حرف زده میشه این خانم را مطلع میکنه و ایشان نامه میده به وزیر آموزش و پرورش و وزیر نامه را ارجاع میده به معاون پرورشی و بعد ایشان ارجاع میده به مدیر منطقه ای و مدیر منطقه ای ارجاع میده به معاون پرورشی منطقه و معاون ارجاع میده به مدیر دبیرستان و مدیر دبیرستان ارجاع میده به معلم پرورشی و معلم پرورشی هم نامه میده به خانواده دانش آموز که دیگه الان خود دانش آموز مورد نظر شده معلم پرورشی
نتیجه فعلی اقتصاد کشور حاصل حضور همیشگی اقتصادنادانان ی .... نظیر احمد توکلی و...بوده ..انتظار داشته وزیر بشه ....
نگاهی طنز به نامه علی لاریجانی:
من حقوق نگرفتم
من ماشین نگرفتم
من حق مأموریت نگرفتم
من اصلا زن نگرفتم که شما می گویید خانواده ات زیاد سفر خارج می روند.
اون چهل پنجاه نفری که با خانواده تشریف بردند مذاکرات ! تازه فقط یه کریسمس رو گذروندن! اجازه بدید یه شب ژانویه کوچولو هم همون دور و ور ها بچرخن و خستگیشون در بیاد! واسه مذاکرات حالا حالا ها وقت هست عجله نکنید.
دعوای نامه ها در اصل دعوا سر لحاف ملاست. به فکر اقتصاد باشید حق هر خبرنگاریست که اینجور نامه ها را سریع افشا کند اگر همون روز اول افشا میکردن بهتر نبود .باور کنید اگر دست خبرنگارها در افشای خیلی چیزها باز باشد 80درصد کار قوه قضاییه کم میشود مثل کشورهای توسعه یافته . سوید.سوییس.هلند.دانمارک.انگلیس.المان.نروژ.فرانسه.وووووووو..حتی قاتل رو خبرنگار کشف میکنه .اینجوری هیچکی جرات نمیکنه خلاف کنه.
آقای توکلی 42 سال کشور دست با تجربه ها بود دیدیم چی شد!
تورم بالا،
اقتصاد فشل،
گسیختگی فرهنگی و اجتماعی،
مهاجرت بالا،
حاشیه نشینی
بی کاری
بی مسکنی
از بین رفتن محیط زیست
و ایضاً میلیون ها نابه سامانی دیگر
بذار این صبای آخری هم، امور دست جوانان ارزشی باشه!
چون مطمئنم دیگه بدتر از شما، نمی تونند خرابکاری کنند؛ تازه بتونند؛
ما مردم عادی عرق شدگانیم حالا چه فرقی می کنه؟ یک متر آب بالای سر ما باشه یا هزار متر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
این حرفها عذر بدتر از گناه است
"مسئولان می دانند مصرف گوشت سالانه یک خانواده از ١٢٢ کیلو در دوران جنگ به ٧ کیلو رسیده است"
مگه ايراني براي مسوولان مملكتا مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پولمون جاي ديگه خرج ميشه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
حالا اگر مثل عربستان پولها ایران را امریکا وغرب برای اسلحه از ایران می بردند وبقیه آش هم صرف خوش گذرانی عدهایی درباری می‌شد اشکالی نداشت
خوش انصاف شما به روستاهای که قبلا از انقلاب برو ببین روستایتان از مردم شهری وضعشان بیشتر نباشه کمتر نیست
داده حکومت مردم است تا رضایت فلان ریس جمهور امریکا در کاخ سفید وشما دوباره می خواهید مردم برگردانید به همان سال‌های سیاه ونکبت به خاطر اینکه کمتر گوشت می خورند درحالی من یادم است با اینکه از یک خانواده متوسط بودیم هیچ وقت به اندازه ابن روزهای مردم ایران گوشت نمی خوردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
فعلا که دلار را با غذای مردم گره زدن و نابودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
اخر کدوم عقل قبول میکنه 122کیلوگرم گوشت در سال یعنی 10کیلوگرم گوشت درماه این یعنی خانواده هر روز گوشت می خوردند این امار چرند را کی باور میکنه
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به هاآرتص گفت که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی پشت درهای بسته در مذاکرات وین یک ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که زمان آن دور نیست و تا چند هفته‌ دیگر مذاکره‌کنندگان متوجه خواهند شد که آیا ایران برای راه‌حل دیپلماتیک آماده است یا خیر.
چقدر افتضاح شدی تابناک ، همش سانسور ،شرم آوره
گند در اومده اونوقت یکی دنبال وزیر پیره و اون یکی دنبای مسائل جنسی، ب
بذر پاش دنبال منافع دارو دسته اش است حرفهای اون بی خیال !!!
باید دید منافع کدوم نماینده و یا هم دسته اش تامین نشده دارید هم عقده وزیر نشدن باشه
لیست بلند بالا عامل طویل شدن مدت مذاکرات است واین وضع طولانی شدن ایده امریکا وغرب است که بادست خودمون داره اجرا میشه آخرش هم این لیست طویل به یک لیست چند مورد تمام میشه فعلا نیت امریکا طولانی شدن است تا گرانی و اعتراضات ونارضایتی مردم بشدت افزایش یابد ومسولان ونمایندگان به نحواحسن ان را اجرا می کنند
آقای توکلی بابد به جوانان بها داد چرا جوان سالم قوی دلسوز ودستش تمیز وباسواد ومجهز به علم روز است چطور در جنگ این جوانان بودند که در خط مقدم می جنگیدند وکشور را از متجاوزان پاک کردند آنها اگر شماها بگذارید این کشور را آباد وبه جایگاه واقعی خواهند رسانید
آغای بذرپاش شما در مدرک صازی استادید لطفا" در حمین حوضه سحبت کنید
خانم ایت الهی با این طرح شما یعنی دختران ازدواج کرده ومجردین دریک مکان وکلاس درس باشند خاطر جمع باشید فاجعه ای بوجود خواهد امد که جمع کردن ان بسیار مشکل خواهد بود خصوصا برای پدرا ن ومادرن ,اینقدر به روشهای ازموده شده دست اندازی نکنید تا کلا بساط امنیت خانواده را درهم بپیچید ووضعیت ازدواج وشرم وحیا را کلا خط بطلان بکشید .خدایا این چهار سال این نمایندگان سطحی مگر هه زودتر به وایان برسد تا شاهد خسران کمتری باشیم .امین یا رب العالمین
.
ای داد چه فکر می کردیم چه شد!!!!ببینید در وزارت صمت آقای فاطمی امین با خودش چند اتوبوس دارد ادم از بیرون می آورد برای اداره آن وزارتخانه که خودش حداقل 20 هزار نفر نیرو دارد چه شد در میان این بیست هزار نفر ایشان نتوانست مدیر انتخاب کند که دارد از جاهای دیگر افراد صفر کیلیومتری که حتی یک روز سابقه کار در صنعت و بازار را ندارند آورده است؟؟سازمان توسعه تجارات 1000 نفر نیرو دارد که از بهترین دانشگاهها تا سطح دکترا مدرک گرفته اند آقای فاطمی رفته از آستان قدس نیرو آورده برای انجا....آقای فاطمی امین به سیستم برنامه ریزی و ارتقاء شغلی که لازمه یک مدیر و وزیر است اشنایی ندارد ...بخش زیادی از مدیران کار آمد و پاک دست در زمان هشت سال دولت روحانی حاشیه نشین و زمینگیر شدند فاطمی امین حتی به این افراد که از جبهه انقلاب و نیروهای وفادار به نظام هم هستند نگاهی هم نکرد ...متاسفانه اوضاع خوبی در انتصابات دولت حاکم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
خدا رحم کرد بذر پا ش نیومد وگرنه از این بیسواد و
آقایان شما اینکاره نیستید استعفا بدهید
مواظب باشیدسفره مردم کوچکترنشود!البته همان درحدکوچک‌ بماندخوب است!!
مصرف گوشت به صفر رسیده است. آن 7 کیلو مصرف سرانه است. به ضریب جینی (اختلاف طبقاتی) هم توجه کنید.
این مطلب مصرف سالانه 122کیلوکرم گوشت هر خانوار در اوایل انقلاب در مقابل ٧تا ٨ کیلو امروز را به آن سایت بگویید که تیتر مضحک: آیا می دانید چرا مردم در قبل از انقلاب لاغر و اندامی بودند! چون دچار سوء تغذیه بودند! استدلالی که مرغ پخته هم خنده اش می گیرد! ما که یادمان می آید جوانان و مردان قبل از انقلاب چنان تنومند بودند که واقعاً یک نفرشان معادل حداقل ۵ نفر جوانان و مردان امروزی از حیث قدرت بدنی و توانایی انجام کارهای سخت و دشوار بودند و من نمی دانم این سایت... چطور این تیتر آبرو بر را که تف سربالاست تیتر اول نموده است.
سفره ای نمونده.
یکی از مشخصه های بارز مردم کشور ما که در طول تاریخ خودش را نشان داده‌است و جز در موارد معدودی غیر از آن بوده است این است که خرد و خواست جمعی مردم همواره از حاکمیت حاکم بر سرنوشت کشور جلو تر بوده است. به غیر از آن به لحاظ اینکه عمدهٔ زمامداران ما نمایندگی طیف خاصی از صاحبان قدرت بوده اند، در استفاده از ظرفیتهای کشور و با کمال تأسف از همهٔ دست اندرکاران و متخصصین هیچ حوزه ای بطور کامل و یا بدرستی استفاده نمیکنند. در اوائل انقلاب موضوع تخصص و تعهد به علت نابلدی و بی اطمینانی طبقهٔ پیروز انقلاب به نفع تعهد رقم خورد ولنگاری بنای کشور داری بر مداری که اقتصائات‌ حتی انروز کشور را پاسخ نمیداد گذاشته شد ودیدیم که انجه نباید ، شد. طبقهٔ متخصص شاغل در پستهای میانی و مدیریتی در همه جا جایشان را با جوانان انقلابی ( یا به ظاهر انقلابی ) ولی بی تجربه و بدون تحصیلات مربوطه دادند و متأسفانه این رویه ادامه یافت تا به امروز که این پدیده تشدید گردید که صدای امثال آقای توکلی را هم در آورده است. ایشان خود زمانی با همین رویه پست و مقامی بالا داشته اند و‌لابد در پی تجربه این توصیه را به رییس جمهوری کرده اند. اما این توصیه به شخصی که خود مشمول این انتقاد( یا توصیه ) هستند چه اثر و بازخوردی خواهد داشت؟ رییس جمهوری معاون اولی را قبول‌کرد که خود باید در کنار کارشناس خبره ای تلمذ می‌کرد تا اصول کشورداری را آنهم حداقل های انرا می آموخت ولی به بکباره فرماندهٔ تیم اقتصادی دولت شده است!!! از عملکرد ایشان در ستاد اجرایی که سالها رییس آن بوده اند جز ادعای ساخت واکسن برکت برکسی روشن نیست که آنهم متضمن حداقل یک میلیارد دلار پول بوده که شاید هدر شده است و هلاکت جان ده ها هزار نفر از هموطنان که شاید هم ندارد و حتمی است و این قصه سر‌ دراز‌ دارد چرا که امروز وزیر بهداشتی دکتر سردار است مدعی بود که ساخت و تولید واکسن برکت موجب شد که راه واردات ۲۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور باز شود. نکته اینکه ایشان خود از امضا کنندگانی بود که خواستار ممنوعیت ورود واکسن کرونا شده بودند و‌دستمزدش هم ورارت بود . آقای توکلی شما که از سابقمون هستید‌و‌در انتقاد در گذشته که جوان‌تر بودید ربان و ادبیاتی بران داشتید اینک هم همان منش را پیش بگیرید. هر کس‌از‌منظر عدالت و‌تبعیض طرف حق و مردم ایستاد متضرر نخواهد بود .
جناب آقای آذری جهرمی حیف شد چقدر زود 8 سال دوره سیاستگذاری های علمی دولت تدبیر و امید و وزارتخانه جنابعالی به پایان رسید و امان از این مردم که قدر امثال شما رو نمیدونن
این آقا جهرمی سنگ خودشو به سینه می زند تازگی‌ها فرزند سومشان بدنیا آمده است.
سفره خالی مردم که دولت هم دست خالی شد
احمد توکلی گفت ابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر خارجه عراق با ابراز خرسندی از برگزاری آرام و امن انتخابات پارلمانی در عراق، گفته اعتراض به انتخابات در هر نظام دمکراتیک و مردمسالارانه ممکن است پیش بیاید و مهم این است که هم اعتراضات و هم رسیدگی به آنها در فرآیندهای قانونی انجام شود
در دوران قبل انقلاب دخترانی که ازدواج کرده بودند فقط در دبیرستانهای اکابر می توانستند ادامه تحصیل دهند و ورودشان به دبیرستانهای روزانه ممنوع بود حالا از طرفی تشویق دانش اموزان به ازدواج و لال مونی گرفتن در مدرسه این تضاد را چه باید کرد ان نماینده محترم خانم که صحبتهای جنسی را می گویند باید در مدرسه ممنوع و با ان برخورد شود غیر منطقی می باشد چرا دانش اموزی که شوهر دارد قطعا درد دلهائی با همکلاسیهایش خواهد نمود و این غیر قابل اجتناب است پس بهتر است در این زمینه از الگوی قبل از انقلاب استفلده شود .
صرف نظر از افاضات آقای توکلی که ژست مبارزه و افشاگری میگیرد ولی به آن اعتقادی ندارد افراط و تفریط نکنید چه جوان چه میان سال از افراد باسواد و مطلع و با برنامه باید استفاده شود جوانان نیروهای کمی هستند و افراد با تجربه و باسواد و معلومات و با مطالعه نیروی کیفی میباشد به صرف جوان بودن دلیلی ندارد کسی مدیر شود داشتن ایده و برنامه باید دلیل باشد من در وزارتخانه ای هستم که فردی بی اطلاع و بی دانش و با خطاهای بسیار با عنوان در ستاد بودن آقای رئیس جمهور و شب در مسجد(باصطلاح پایگاه) بودن یکشبه مدیر شده بیایید ببینید خدا را بنده نیست از ماشین و منشی و هزاران امتیاز گرفته تا برخورد بالا به پایین با ارباب رجوع و بقیه کارکنان, یاد آور میشوم مدیر شدن آموزش میخواهد از لحاظ اخلاق تا روشها , دیگر کشور توان ضرر دادن و اشتباه کردن ندارد هزینه برای تجربه مجدد نداریم
چقدر افتضاح شدی تابناک ، همش سانسور ،شرم آوره
یک‌ کم از شب بلدا هم میگفتی
خدایا به امام زمان قسمت میدهم همه کسانی که سعی دارند تحریم وگرانی راسرنوشت همیشگی ماقراردهند همین حالا به درکات جهنم واصل فرما امین
منظور آقای توکلی این است که خودش را وزیر کنند. برای ایشان متاسفم چون تمام مشکلات مملکت مربوط به همین افرادی است که چهل سال است تمام سمتهای اجرایی کشور را قبضه کرده اند و پستها را فقط به همدیگر پاس می دهند. اتفاقا به نظر من باید تمام کسانی که بعد از انقلاب پست داشته اند را به کلی دور بریزند و تفکرات جدید و جوان اما پخته و کارآمد جایگزین آنها شوند. البته اگر بخواهند از تجربه پیرهای عاقل و فهیم استفاده شود حداکثر آنها را به صورت مشاور به کار گیرند.
بنابراین توکلی ها حق ندارند تفکرات خود را به مملکت تحمیل کنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی