بازدید 26298
پیمانه اقتصادی

عقبگرد طلا پس از اجلاس فدرال‌رزرو/ تورم همسایه ایران زیر سه درصد آمد/ پاسخ معاون بانک مرکزی به انتقاد وزیر اقتصاد/ همه چراغ‌های بورس قرمز شدند/ بهترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۱ کدامند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش برگه‌های سهام عدالت در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰، طلای سیاه قد کشید، صعود دلار در بازار جهانی، عرضه ۱۱۴ میلیون دلار در سامانه نیما، بررسی مجدد محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت، تلاش می‌کنیم بازار کالا‌های اساسی به آرامش برسد و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 23 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش برگه‌های سهام عدالت در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰، طلای سیاه قد کشید، صعود دلار در بازار جهانی، عرضه ۱۱۴ میلیون دلار در سامانه نیما، بررسی مجدد محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت، تلاش می‌کنیم بازار کالا‌های اساسی به آرامش برسد و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

همه چراغ‌های بورس قرمز شدند

بازار بورس هفته ای کاهشی را پشت سر گذاشت، به طوری که شاخص کل بورس شاخص یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم از دست داد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد. به گزارش ایسنا، بررسی معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات با ۱۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از ۱۸۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال به ۳۰۸ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال رسیده است. همچنین حجم کل معاملات این بازار در هفته گذشته ۵۰ هزار و ۷۱۱ میلیون سهم بود که با ۲۹.۲ درصد تا ۳۵ هزار و ۸۸۲ میلیون سهم در هفته جاری کاهش یافته است.

پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری روندی نزولی داشتند، به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۲ درصد کاهش از ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰۸ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات در بازار دوم سهام که کاهشی ۲۷ درصدی را تجربه کرده است از ۱۷۷ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۲۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی که در هفته گذشته ۶ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بود، به هزار و ۵۱۴ میلیارد  ریال در هفته جاری رسید که کاهشی ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد. این روند کاهشی در بازارهای مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز وجود داشت، به طوری که ارزش معاملات در بازار مشتقه با یک درصد کاهش از ۲۳۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۲۸ هزار میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله که هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بود، با کاهشی ۱۹.۶۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش برگه های سهام عدالت در آخرین روز تابستان 1400

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۷۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۰۳ درصد معادل ۴ هزار و ۱۵۸ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۰۴ تومان رسیده است.

عقبگرد طلا پس از اجلاس فدرال‌رزرو

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنجشنبه، تحت تأثیر بیانیه فدرال‌رزرو که احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا را بالا برد، افت کرد. افزایش نرخ بهره تورم را کنترل خواهد کرد، در حالی که قیمت طلا حساسیت ویژه‌ای به نرخ تورم دارد و با بالا رفتن آن افزایش می‌یابد. بانک مرکزی آمریکا در پایان اجلاس سیاست‌گذاری دو روزه خود اعلام کرد، از ماه نوامبر برنامه خرید اوراق قرضه بازار و تزریق نقدینگی به بازار را کاهش خواهد داد. همچنین اعلام شد که نیمی از اعضای بانک موافق آن هستند که از آغاز سال میلادی بعدی نرخ بهره آمریکا در واکنش به تورم افزایش داده شود. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۶۴.۱۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۸۰ درصد دیگر سقوط کرد و به ۱٫۷۶۴.۵۰ دلار بازگشت.

طلای سیاه قد کشید

قیمت نفت خام در معاملات دیشب و امروز (پنج‌شنبه) تحت تأثیر افت شدید ذخایر نفت انبارهای آمریکا که تقاضای نفت خام را بالا برد، جهش کرد. قیمت نفت خام برنت که دیشب ۲ درصد جهش کرده بود تا ساعت ۷:۰۵ امروز به وقت تهران، ۰.۲۲ درصد رشد کرد و به ۷۶.۳۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم که دیشب ۲.۴۷ درصد جهش کرده بود، امروز تا این لحظه ۰.۱۸ درصد رشد کرد و به ۷۲.۳۶ دلار رسید. اداره اطلاعات انرژی خبر داد، این هفته بخش دیگری از اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک آمریکا تولید خود را از سر گرفتند و تولید نفت آمریکا را با ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز رساندند؛ اما آنچه قیمت‌های نفت خام را بالا برد این بود که در گزارش این اداره اشاره شده بود ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۳.۵ میلیون بشکه سقوط کرده و به ۴۱۴ میلیون بشکه رسیده است. همچنین مشخص شد که تولید سوخت توسط پالایشگاه‌های آمریکا به ۲۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که با رکوردهای ۲۰۱۹ تفاوت چندانی ندارد.

صعود دلار در بازار جهانی

ارزش دلار در برابر رقبا افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۳۹۵ واحد بسته شد.

عرضه ۱۱۴ میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما دیروز شاهد عرضه حدود ۱۱۴ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است. به نقل از بانک مرکزی، دیروز ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ از عرضه‌های مذکور، حدود ۴۳ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۳۱،۰۲۸ ریال بوده است. این امر حاکی از آن است که نرخ ارز مؤثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است.

بررسی مجدد محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت

بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو اخبار منتشره در خصوص محدودیت تراکنش‌های "واریز به" کارت، به اطلاع هم میهنان گرامی می‌رساند، این محدودیت تاکنون توسط هیچ بانکی اعمال نشده است و حسب دستور ریاست کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد، مقرر شد این موضوع بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و رویه‌های بانک مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کار‌ها ایجاد نشود. لازم به ذکر است تراکنش‌های ساتنا، پایا، خرید از پایانه‌های فروشگاهی (پوز)، برداشت وجه از خودپرداز و کارت به کارت، طبق روال معمول در سیستم بانکی انجام می‌شود.

تلاش می کنیم بازار کالاهای اساسی به آرامش برسد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش ما این است که در حوزه کالاهای اساسی، بازار به آرامش برسد. سید جواد ساداتی نژاد در رابطه با کاهش تولید گندم در کشور، تصریح کرد: امسال به دلیل خشکسالی گندم به میزانی که پیش بینی شده بود تولید نشده و کمی بیشتر از ۴.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و نیاز مازاد بر این میزان، وارد خواهد شد. وی با اشاره به مصوبه تنظیم بازار برای قیمت سبوس، افزود: قیمت سبوس طبق مصوبه تنظیم بازار تا پایان سال همان ۱۴۰۰ تومان خواهد بود.

تورم همسایه ایران زیر سه درصد آمد

نرخ تورم قطر مجددا در محدوده کاهشی قرار گرفت. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم لبنان در دوره ۱۲ ماه منتهی به آگوست به ۱۳۷.۸ درصد رسید که این نرخ تورم در مقایسه با دوره زمانی مشابه منتهی به ماه قبل ۱۴.۳ درصد بیشتر شده است. لبنان که پیشتر نیز درگیر بحران ارزی شده بود پس از انفجار مرگبار بندر بیروت با شرایط پیچیده تری مواجه شده و بسیاری از کارشناسان گفته اند وضعیت اقتصادی این کشور در ماه های پیش روی بدتر خواهد شد. از زمان جنگ داخلی لبنان در سه دهه قبل تاکنون هیچ گاه تورم این کشور سه رقمی نشده بود. در بین بخش های مختلف، مواد غذایی و نوشیدنی با تورم ۲۹۰.۴ پیشران تورم بوده و پس از این بخش نیز حمل و نقل با تورم ۲۹۰.۲ درصدی و پوشاک با ۲۸۸.۵ درصدی قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به فرهنگ و آموزش با ۱۱۵.۱ درصد و آب و برق با تورم ۱۲۸.۷ درصدی دیگر بخش کاهنده تورم بوده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم لبنان ۱۰.۳ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۴.۲ درصد بیشتر شده است. متوسط تورم لبنان در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ میلادی معادل ۳۴.۳ درصد بوده که بیشترین تورم ثبت شده در دوره فوق ۱۴۵.۸ درصد و کمترین تورم نیز منفی ۴.۶۷ درصد بوده است.

از طرف دیگر نرخ تورم قطر در دوازده ماه منتهی به آگوست با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل به ۲.۹۵ درصد رسید که کمترین تورم ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، آب و برق با تورم منفی ۴.۷۶ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است و پس از آن نیز لباس و پوشاک با تورم منفی ۲.۴۱ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر لوازم منزل با تورم ۲.۳۶ درصدی پیشتاز گروه های تورمی بوده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم قطر ۰.۳ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۱ درصد بیشتر شده است. لازم به ذکر است که متوسط تورم قطر در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ میلادی معادل ۲.۳۶ درصد بوده که بیشترین تورم ثبت شده در دوره فوق ۱۶.۵۹ درصد و کمترین تورم نیز منفی ۹.۹۶ درصد بوده است.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۲۷ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۳ هزار و ۶۶۶.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۷۹.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۲ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۷۷.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۲ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۴۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۸ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۱.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۶۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۲ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۸ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

پاسخ معاون بانک مرکزی به انتقاد وزیر اقتصاد

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این که گفته می‌شود، در سامانه سمات (سامانه متمرکز الکترونیکی اطلاعات تسهیلات و تعهدات)، داد‌ه‌ها فقط منتشر و ارائه می‌شود و امکان تحلیل و پردازش داده‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: قدرت پردازش وجود دارد و به‌واسطه این سامانه تسهیلات‌ تذکرات زیادی به بانک‌ها داده‌ایم. وی در پاسخ به این که آیا بانک مرکزی با این سامانه می‌تواند یک بانک را از پرداخت تسهیلات به یک شخص به خاطر اعتبار نامناسب منع کند، گفت: بله، سامانه هوشمند است. به گزارش فارس، احسان خاندوزی پیش از تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود: بازدیدی که از سامانه سمات بانک مرکزی داشتیم و تمام تسهیلات در آنجا ثبت می‌شود. به عنوان مثال در مقابل تسهیلاتی که بنده گرفته‌ام نوشته شده چه وثایقی گذاشته‌ام. من پرسیدم که اگر یک وثیقه‌ای بنده گذاشته‌ باشم و همان وثیقه را فرد دیگری در بانک دیگر گذاشته باشد، آیا این سامانه هوشمند هست و می‌تواند اخطار بدهد که این زمین را دو نفر وثیقه گذاشته‌اند؟ گفتند نه این اطلاعات را نمی‌دهد.

بهترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۱ کدامند؟

فورد بهترین خودروی برقی سال را از آن خود کرد. به نقل از دیلی صباح، بحران محیط زیستی و گرمایش زمین در سال های اخیر باعث شده است تا خودروسازان در راستای ایفای نقش خود، تولید خودروهای بیشتر برقی را در دستور کار قرار دهند و محبوبیت این خودروها نیز به لطف ارتقای تکنولوژی آن ها و قیمت رقابتی، در حال افزایش است. اکنون بسیاری از خودروسازان مطرح جهان اعلام کرده اند که در آینده نزدیک، بخش بزرگی یا تمام ظرفیت خط تولید خود را به خودروهای برقی و یا هیبریدی اختصاص خواهند داد.

عقب گرد طلا پس از اجلاس فدرال‌رزرو/ تورم همسایه ایران زیر سه درصد آمد/ پاسخ معاون بانک مرکزی به انتقاد وزیر اقتصاد/ همه چراغ‌های بورس قرمز شدند/ بهترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۱ کدامند؟

در ادامه با برترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ آشنا می شوید؛

فورد موستانگ ماخ ای

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۳۴۰ تا ۴۸۳ کیلومتر

توان: ۲۶۶ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

هیوندای کونا

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۳۷۰ تا ۴۱۵ کیلومتر

توان: ۲۰۱ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت

شورولت بولت

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۳۷۰ تا ۴۱۷ کیلومتر

توان: ۲۰۰ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت

آیودی ای ترون

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۳۰۰ تا ۳۵۷ کیلومتر

توان: ۳۵۵ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

فولکس واگن ای دی ۴

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۳۶۰ تا ۴۰۲ کیلومتر

توان: ۲۰۱ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

تسلا مدل ایگرگ

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۴۲۳ تا ۵۳۷ کیلومتر

توان: داده نشده

حداکثر سرعت: ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت

تسلا مدل ۳

طول پیمایش با هر بار شارژ کامل الکتریکی: ۴۲۰ تا ۵۶۰ کیلومتر

توان: ۱۹۰ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ای ول طلا ارزون شد برم بخرم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
بدو
قطرم ارزوست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
اگرمدیران اقتصادی مادرقطربکارگرفته شوند یک شبه تورم زیر سه درصد آنجا به بالای صددرصدمیرسدومردمش یارانه بگیر میشوند
متاسفانه اقتصاد ایران دچار یک بیماری است که نمی دانم اسم آنرا چه باید گذاشت و باید آنرا علاج کرد
این بیماری به این صورت است که با کوچکترین اتفاق نقدینگی هنگفتی از بازار سرمایه به سمت دیگر بازارها می رود و یا عکس آن اتفاق می افتد و یا وارد بازار خودرو و ... می شود و باعث بحران می شود
علت چنین بیماری به خاطر ناهماهنگی و مستقل بودن تصمیمات در بازارها است
مثلا بانکی مثل بانکی دچار زیان انباشته است و معلوم نیست بانکی که دچار زیان انباشته است چگونه سود ۲۰ درصد می دهد و وقتی فقر وارد بانک شود ایمان از پنجره خارج و بانک برای خلاصی از بدهی زیر فشار است و مجبور می شود سنت خدا را که نگرفتن ربا است کنار بگزارد و با اما و اگر سود سپرده ها را تامین کند
حاکمیت رسالت بانک ها را منحرف کرده است و بانک وظیفه اش مبادله و نگهداری پول مردم و تامین ضمانت است و اینکه کسانی که وقت و توان سرمایه گذاری را ندارند پول آنها را در مسیر تولید قرار داده و هر قدر سود حاصل شد به سپرده گزار بدهد و اگر هم زیان کرد آن را به اطلاع مشتری برساند و برای خودش قوانین ربوی با سود ثابت درنیاورد که حرام خواری را در جامعه رواج دهد که اساس بلایای مادی و معنوی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
اسم آن بیماری که گفتی سه کلمه است اختلاس رانت وفساد که همگی بعلت ویروس لعنتی پارتی بازی تولیدمیشودوبزرگترین کشورهای دنیاهم قادربساخت واکسن آن نمیشوند
بهترین خوردو برقی به ما چه ارتباطی داره ما همون پراید هم نمی تونیم سوار شیم به لطف مافیای کشور
تو دنیا دارن خودروهای برقی تولید می کنن که با یک شارز برقی، حدود 300-400 کیلومتر حرکت می کنن

اونوقت شرکت های خودروسازی ما هم قرعه کشی می کنن واسه ی تولید پراید و خودروهای به درد نخور شون
ناشناس فکر میکنم اینهارا که نوشتی وخیلی درست است خودشن میدونن همانجورکه خودشون قانون مینویسند
قطر اینهمه جنگ نیابتی دارد یا در تدارک جام جهانی فوتبال است ولی تورم سه در صد جلال خالق
شما که می دونید ارز دیجیتال طبق نظر اکثر مراجع عظام، هم تولیدش و هم خرید و فروشش چیزی در حد یا نزدیک به حرام هست!
پس چرا هر روز قیمتش رو تو بازار گزارش می کنید؟
اگه شما مسلمون هستید پس نباید ترویج و اشاعه امری را بکنید که مراجع دینی بر آن اشکال وارد دانسته اند. پس بهتره یا تلاش کنید تا در این باره بیشتر مسائل مالی مربوط به رمز ارزها رو در جامعه و نیز در ارتباط با دفاتر این بزرگواران به عنوان رسانه هایی که استفتاء می کنند و یا اخبار جدید را انتقال می دهند، تبیین کنید برای دفاتر مراجع عظام تا جنبه های تجاری حلال این پدیده جدید مالی رو که هر روز هم در حال تغییر هست شناسایی و به رسمیت شناخته بشه و یا تبلیغ این ضعیت و وهن برخی احکام که آنرا خالی از اشکال نمی دانند را بر نتابید.
با تشکر
دیگه گنجشکهای سر سیم تیر برق هم میدونم مشکل اقتصادی ایران از کجاست...
مشکل کل اقتصاد بیمار ما دولت و نظام بانکیه ،دولت بخاطر اینکه دو سوم کارمندانش مازاد هستن کسری بودجه داره و از جیب مردم به بهانه تحریم برداشت می‌کنه.بانکها هم بخاطر چاپ پول بی پشتوانه و بریزو بپاشها برای خود و اطرافیانشون
این خودروهای بزقی فقط برای خارجی هاست. مردم ایران باید سالیان طولانی با همین فورغونهای وطنی بسازن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی