بازدید 14186

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 05 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

بیانیه شورای نگهبان در واکنش به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص رد صلاحیت‌ها:
گزارش‌های نادرست در نظر نهایی این نهاد در بررسی صلاحیت ها موثر نبوده است

اطلاعیه شورای نگهبان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صادر شد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز حادثه پانزدهم خرداد ماه و با تقدیر و تشکر از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام می‌نماید، در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است.

شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.

در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

شورای نگهبان
14 خرداد ماه 1400

 

توئیت محسن رضایی درباره تذکر رهبر انقلاب به شورای نگهبان
دستگاه‌های مربوطه حقوق تضییع‌شده را جبران کنند

محسن رضایی درباره سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در توییتر نوشت: سخنان مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب درمورد جفا به برخی کاندیداهای احراز صلاحیت نشده و ضرورت حفظ آبروی مومن، تأکیدی بر استواری جمهوری اسلامی بر پایۀ ارزش‌های انسانی و اسلامی بود.  انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه با پیروی از دستور معظم له، حقوق تضییع‌شده را جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه:
کشور به رییس‌جمهوری نیاز دارد که خود را سرباز ولایت بداند

حجت الاسلام والسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه قم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: در دموکراسی غربی، مهندسی انتخابات وابسته به تبلیغات و خواسته های نظام سرمایه داری است و امروز در انتخابات آمریکا منافع اقتصادی دو حزب ، غالب مردم را پای صندوق های رای می کشد. این در حالی است که در نظام اسلامی اصالت در انتخابات بر بصیرت مردم است و صرف تبلیغات و فضاسازی ها نباید بر اصل بصیرت در انتخاب فرد اصلح تاثیر بگذارد. نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در منطق اسلام انتخاب آزاد است اما مومن در قبال انتخاب خود درچارچوب اسلام مسئول است و باید بتواند نسبت به رایی که می دهد پاسخ بدهد ، گفت: کسانی امروز از یاس و ناامیدی سخن می گویند که علم، توانایی و روحیه تحول ندارند؛ ایجاد تحول در کشور مرد میدان می خواهد و نمی شود با وعده های تبلیغاتی غیر عملیاتی و بازی با احساسات مردم آنها را پای صندوق های رای کشید.حاجی صادقی اضافه کرد: تحول یعنی سرمایه های خفته نظام و کشور را زنده کنیم و برای اجرای عدالت نسخه و برنامه عملیاتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه کشور به رییس جمهور و دولتی نیاز دارد که استکبارستیز، ظلم ستیز و در امتداد ولایت باشد و خود را سرباز ولایت بداند برخی رویکردها نزد دولتمردان را نقد و تصریح کرد: روسای جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور بایستی خود را مجری قوانین و سیاست های نظام بدانند و نباید به گونه ای فکر و عمل کنند که وظایف ذاتی و مسئولیت های قانونی آنها به حاشیه برود .

 

قاضی‌زاده هاشمی: 
کسی به میدان بیاید که امید را در مردم افزایش دهد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشستی با جمعی از روسای ستادهای استانی به شرح جزییاتی درباره مستند تبلیغاتی خود پرداخت.قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در این چند سال تصمیم گرفتیم با توجه به مشکلات، مدل و ساختار مدیریتی را تغییر دهیم. عمق مسائل با تغییر افراد حل نمی‌شود، ممکن است فرد فاسد و رانت خوار برود اما ساختار فساد زا باقی خواهد ماند و این تغییر افراد به تنهایی کارساز و مشکل گشا نخواهد بود. قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: باید کسی بیاید که امید را در مردم افزایش دهد و حس نا امیدی را از بین ببرد و با برنامه، انگیزه‌ای برای آینده در دل جامعه ایجاد کند. وی افزود: در میان کسانی که در عرصه رقابت حضور دارند، افرادی هستند که به دلایل مختلفی چند گامی جلوتر هستند و محبوبیت بیشتری دارند، بنابراین ممکن است حامیان آنها از شما بپرسند چرا در مسیر افراد دیگر قرار دارید و وقت خود را تلف می‌کنید و با ما اجماع نمی‌کنید.

علیرضا زاکانی:
قول می‌دهم مردم تحول را با همه وجودشان احساس کنند

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری با حضور در شبکه خبر سیما، به سوالات مطرح شده در حوزه‌های مختلف و برنامه‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات پاسخ داد. محورهای بیانات این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:‌ تلاش خواهیم کرد که با کمک کارشناسان و با تدابیر مناسب، بورس را به آرامش برسانیم و پس از مدتی، بورس را به امن‌ترین محمل برای سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.اینکه امروز لکه ننگی به دامن من نیست، باعث شده که دستاویزی برای وزرای گردن‌کلفت و معاونین رییس جمهور و برادرانشان که در برابرشان ایستادم، نباشد. در چهار دوره نمایندگی، حتی یک خانه هم ثبت‌نام نکرده‌ام و از خودروی مجلس نیز استفاده نکردم. در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت، هیچگاه وارد منازعات و بگومگوها نخواهم شد و به اطرافیانم نیز این اجازه را نخواهم داد.  کشور انسداد ندارد و امکانات بسیاری داریم و با عدد و رقم به مردم قول می‌دهم که در سال اول دولت، تحول را با همه وجودشان احساس کنند و بعد از 4 سال نیز تغییر در زندگی‌شان را احساس کنند.

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سی‌ودومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)

ناکارآمدی را با انتخاب خوب جبران کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان نسبتهای خلاف واقع داده شد ،تاکید کردند: بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

متن کامل سخنان رهبر انقلاب را اینجا بخوانید.

 

 

سعید جلیلی: 
نیازمند جمهوریت در اقتصاد هستیم

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه با نخبگان شبکه چهار سیما که با موضوع اقتصاد و به همراه دو تن از مشاوران اقتصادی خود برگزار شد، اظهاراتی را مطرح کرد که محورهایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:جهش اقتصادی صرفاً با یکسری از تکنیک‌های فنی حل نمی‌شود و باید اراده، جدیت و برنامه‌ریزی لازم هم در این باره انجام شود. جمهوریت فقط در عرصه سیاسی نیست و در عرصه اقتصادی هم باید باشد و همانطور که در عرصه انتخابات مردم مشارکت می‌کنند، باید در عرصه اقتصادی هم از مشارکت مردم استفاده شود و جمهوریت اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رئیس جمهور نباید اجازه دهد که بخش‌های دولتی به صورت متفرقه عمل کنند و باید باهم هماهنگ و هم‌افزا باشند. ناهماهنگی بین موضع‌گیری‌های وزیر اقتصاد و وزیر نفت باعث شد مشکلاتی در بازار بورس به وجود آید.

سید ابراهیم رئیسی:
معیشت و سفره مردم، اولویت دولت من است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در برنامه «ایران ما» شبکه جهانی جام جم با ایرانیان خارج از کشور به گفت‌وگو نشست.وی ادامه داد: امروز مردم دغدغه دارند، دغدغه معیشت، گرانی، بیکاری و مسکن دارند و مشکلاتی از این‌ دست مردم عزیزمان را احاطه کرده‌ اما این به معنی نادیده‌گرفتن خدماتی که در این کشور انجام‌شده توسط دولت‌های مختلف در دوره های گذشته نیست.رئیسی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که "پس از بیست و هشتم خرداد، یعنی روز بیست و نهم خردادماه که تصور کنید حالا با انتخاب مردم و آراء مردم شهرمان رئیس‌جمهوری کشور هستید دو دغدغه اصلی شما که در اولویت کار برای چهار سال آینده است چه خواهد بود؟" گفت: اولویت اول من مساله معیشت و سفره که سفره مردم مساله اولویت ما خواهد بود و نسبت به سفره مردم باید اقدامات جدی کرد.

عبدالناصر همتی:
اعلام عدد و رقم در تبلیغات بازی با فهم مردم است

عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست فعالان فضای مجازی و نخبگان در باغ هنر با بیان اینکه اعلام عدد و رقم در رقابت‌های انتخاباتی بازی با فهم مردم است، گفت: اگر من بخواهم اعلام کنم برای سه دهک پایین و خانوار در نظر می‌گیرم اما نباید با پول دادن با مردم بازی کنیم. بلکه ما باید به مردم بگوییم چگونه فکر می‌کنیم. وی همچنین گفت همه می گویند رای دادن به همتی تیغ دو لبه است و من می‌گویم مردم در ارتباط با جامعه چه تصمیمی می‌گیرند و باید از این زاویه نگاه کنیم که حق انتخاب داریم و زنان به عنوان نیمه جامعه ما باید حضور داشته باشند. من نمی‌توانم ببینم مجموعه عظیمی از کشور ما که نقش کلیدی در هدایت خانواده دارند در جامعه به آن بی‌توجهی شود. اگر کنار بنشینیم و رای ندهیم نتیجه آن به نفع مردم نمی‌شود و ما باید اولویت ها را در جامعه مطرح کنیم.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی