بازدید 19419

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 02 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

«محسن رضایی» به طرح ایجاد یک میلیون مسکن یک کاندیدا واکنش نشان داد:
مصوبه مجلس را به جای طرح انتخاباتی خود جا نزنید!

محسن رضایی در توئیتی نوشت: محسن رضایی در توئیتی به برنامه انتخاباتی ابراهیم رئیسی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن واکنش نشان داد. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در این باره نوشت:«ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن؛ طرح خاص و ایده هیچ کاندیدایی نیست، این قانون مصوب مجلس محترم است و تمام دولت‌ها موظف به اجرای آن هستند. در طرح نهضت مسکن ایرانیان علاوه بر یک میلیون واحد مسکن مصوب سالانه یک میلیون واحد مسکن هم با احیای بافت فرسوده خواهیم ساخت.»

 

غلامحسین کرباسچی:
اصلاح‌طلبان با سلاح رای وارد صحنه انتخابات شوند

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی که برای شماره روز چهارشنبه(۱۲ خرداد) در روزنامه سازندگی نوشته است، از حمایت رسمی حزب متبوعش از عبدالناصر همتی در انتخابات سخن گفت. کرباسچی در بخشی از این یادداشت نوشت: آقای همتی در این روزها بسیار خوب عمل کردند و سخنان معقولی بیان کردند... در شرایط فعلی به نظر ما آقای همتی کسی است که مسائل کشور را می‌شناسد و به خصوص با توجه به تخصص شان در بعد اقتصادی راه‌حل‌های علمی و معقول برای حل نسبی مشکلات دارد اما خواسته و تلاش ما این است که همه نیروهای اصلاح طلب با استفاده از صندوق رای و تک تک آراء شهروندان حرکت کند."وی با بیان اینکه "ما در کارگزاران سازندگی به دنبال این هستیم که مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از سلاح رأی وارد صحنه انتخابات شوند"، نوشت: تمایل قطعی دوستان ما در کارگزاران حتماً این است که در انتخابات از آقای همتی حمایت کرده و برای ایشان تبلیغ کنیم و برنامه‌های ایشان را برای مردم در انتخابات توضیح دهیم.  کرباسچی در یادداشت خود از عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نیز انتقاد کرده و نوشت: "اگر در انتخابات مجلس یازدهم تصمیم درستی از جانب این دوستانی که کنار کشیدند، گرفته می‌شد و به‌درستی درباره حضور در انتخابات تصمیم می‌گرفتند، امروز ترکیب مجلس یازدهم این نبود."

 

علیرضا زاکانی:
FATF طناب دار است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم، گفت: اثرات تحریم به خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فقط می‌خواهند با آمریکا و اروپا معامله کنند. علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز(چهارشنبه) در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل سابق لانه جاسوسی برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه برنامه شما برای کنترل مخارج و کسری بودجه چیست؟ گفت: فرهنگ و اقتصاد به هم وابسته هستند، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و صرفه جویی در اقتصاد تاثیرگذار است.زاکانی با بیان اینکه در داخل دولت دعوا وجود دارد، گفت: کشور را با دروغ و احساس اداره می‌کنند. اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی دولت، واگذاری اختیارات به ملت راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است. وی ادامه داد: اوباما رسما اعلام کرد اگر برجام را تصویب نمی‌کردم، دیوار تحریم‌ها می‌شکست. دولت اگر عرضه داشته باشد از مراودات منطقه‌ای بار خودش را می‌بندد. زاکانی گفت: FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم. کشور ما تحریم پذیر نیست، اثرات تحریم به خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فکر می‌کنند فقط باید با آمریکا و اروپا و دلار معامله کرد. ما هم دنبال رابطه با اروپا هستیم. وی با بیان اینکه دوره قبل تیم مذاکره کننده دستاوردهای خود را برای مردم تشریح نمی‌کرد، گفت: این از ایرادات آنها بود. ایرادات تیم مذاکره کننده فعلی در حد لالیگا بود. از موضع التماسی و انفعالی مذاکره می‌کردند.

 

مناظره های انتخاباتی از چند شبکه پخش می شوند؟

بر اساس جدول تعیین شده در سازمان صداوسیما، مناظره های انتخاباتی نامزدها از سه شبکه رادیو و تلویزیونی به صورت زنده روی آنتن می رود. پخش روزهای برگزاری مناظره های انتخاباتی در نهایت امروز ـ چهارشنبه ـ ۱۲ خرداد ماه ـ با تغییر مواجه و علت این تصمیم هم همزمانی مسابقات تیم ملی کشورمان در دیدارهای انتخابی جام جهانی اعلام شد. و این در حالی است که پیشتر از سوی مدیرکل روابط عمومی کل سازمان صداوسیما بر تغییر نکردن روز پخش مناظره ها تاکید و عنوان شده بود که در این برنامه ریزی از همان ابتدا به مسابقات فوتبال فکر شده بود. با این همه در تصمیم جدید قرار است، مناظره ها در روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد برگزار شوند و البته هنوز ساعت برگزاری مشخص نشده است. اما بر اساس اعلام قبلی، مناظره های نامزدهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهور از شبکه یک سیما پخش می شوند و همزمان با تلویزیون، رادیو ایران و رادیو انتخابات هم این برنامه ها را پخش خواهند کرد. ضمن اینکه با تغییر روز پخش مناظره ها در صداوسیما، رسانه ملی ناگزیر به ارائه جدولی جدید برای برنامه های تبلیغاتی نامزدهاست که تا لحظه ارسال این خبر، این جدول اعلام نشده است. با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، حساسیت تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدها بیش از گذشته نمود دارد. از جمله حاشیه های روزهای اخیر پخش نشدن مستند اول عبدالناصر همتی در شبکه اول و نرسیدن برنامه فرهنگی سعید جلیلی به رادیو فرهنگ بوده است.

 

کدخدایی:
مخالفت با شورای نگهبان امری غیرقابل قبول است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در مجموع منظومه فکری مقام معظم رهبری در خصوص شورای نگهبان عبارت است از حفظ جایگاه این شورا به عنوان نهاد عالی پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام، حمایت از عملکرد این شورا در صحنه‌های گوناگون و نهایتا اینکه مخالفت با این شورا امری غیرقابل قبول است.کدخدایی با ارائه یک دسته‌بندی از فرمایشات رهبری در سال‌های اخیر که مربوط به شورای نگهبان است، اظهار کرد: یکی از نکاتی که ایشان در صحبت‌های خود داشته‌اند، این بود که شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی از مسیر آموزه‌های اسلامی خود است؛ لذا تاکید دارد حراست از نظام اسلامی وظیفه این شوراست و باید به همین جهت حرمت این شورا حفظ شود. در واقع نباید این فشارها منجر به از بین رفتن حرمت شورای نگهبان شود.   وی اضافه کرد: دومین نکته‌ای که ایشان به آن اشاره داشته‌اند، این است که شورای نگهبان به عنوان یک هیات امین مردم و نظام اسلامی فعالیت می‌کند و می‌تواند تضمین کننده راه درست نظام باشد. مقام معظم رهبری به حوادث بعد از مشروطه و روی کار آمدن نظام رضاخانی نیز اشاره‌ای داشتند و تاکید کردند همه آن انتظاراتی که بعد از انقلاب مشروطه وجود داشت و شکل گیری آزادی‌های نظام اسلامی که می‌توانست به جامعه تنفس دهد، با حکومت رضاخانی از بین رفت. در واقع شورای نگهبان به عنوان امین مردم و نظام می‌تواند تضمین کننده اسلامیت جمهوری اسلامی نیز باشد.   سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: در حوزه انتخابات نیز رهبری اشاره دارند که افراد باید با سلایق گوناگون حضور داشته باشند و شورای نگهبان نیز باید به گونه‌ای عمل کند که اعتماد مردم بیشتر جلب شود و در واقع مظهر این اعتماد باشد. در مجموع منظومه فکری مقام معظم رهبری در خصوص شورای نگهبان عبارت است از حفظ جایگاه این شورا به عنوان نهاد عالی پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام، حمایت از عملکرد این شورا در صحنه‌های گوناگون و نهایتا اینکه مخالفت با این شورا امری غیرقابل قبول است. در واقع یک نظام سیاسی باید بتواند در مسیر تعیین شده حرکت کند و اگر قرار باشد هر روز به نهادهای آن هجمه شود، طبیعتا نظام نمی‌تواند به پیش رود.

 

صداوسیما قصد داشت فیلم تبلیغاتی محسن رضایی به دلیل مصاحبه‌های مردمی پخش نکند:

از صدای مردم نترسیم!

 

عصر روز گذشته اخباری در خصوص عدم مجوز پخش فیلم محسن رضایی از صداوسیما منتشر شد. مسئله‌ای که با واکنش صریح دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراه بود.  محسن رضایی در حساب توئیتری‌اش نوشت: به مستند انتخاباتی بنده نیز که دیشب تحویل صداوسیما شده بود،به علت تنگ‌نظریها اجازه پخش ندادند. گفتند مصاحبه‌های مردمی را حذف کنید تا اجازه پخش دهیم! برای شنيده شدن صدای مردم انقلاب كرديم؛ از #صداى_مردم نترسيم. راس ساعت ۸ شب مستند کامل را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهم کرد.
شب گذشته مستند تبلیغاتی عبدالناصر همتی هم مجوز پخش از صداوسیما را نگرفته بود! اما این تنها بخش عملکرد پر انتقاد صداوسیما نیست. تصمیم مدیران این رسانه بر تغییر ساعت مناظره‌ها هم واکنش کاندیداها را به همراه داشته است. محسن رضایی در واکنش به این اقدام در حساب توئیتری‌اش نوشت: انگار برخی اصرار دارند که هیچ قاعده و منطقی را در انتخابات رعایت نکنند، حتی آن‌چه را که خود تعیین و اعلام کرده‌اند. در شأن رسانۀ ملی نیست که بدون موافقت تمامی نامزدها زمان مناظرات را تغییر دهد و آشکارا خلاف انصاف و قانون عمل کند.  لطفا #تصمیمات_محفلی خود را به مردم تحمیل نکنید. عبدالناصر همتی هم دیگر کاندیدایی بود که به این مسئله واکنش نشان داد. او در حساب توئیتری‌اش نوشت: عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتر خود نوشت: مناظره‌ها را چرا ۲ روز جلو انداختید؟ آیا این شایعه که برخی نامزدها از تغییر زمان مناظره‌ها اطلاع داشتند صحیح است؟ رقابت نابرابر، ناعادلانه‌تر شد اما برخلاف تصورتان من آماده‌تر از آن هستم که با این اقدامات صحنه را واگذار کنم. #پنج_دربرابر_یک

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
میان گوشت، مرغ، روغن و برنج با مردم دیوار بلندی کشیده‌اند

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مرتبه اول آزادی برای مردم، آزادی «قدرت خرید» است. در این سال‌ها میان گوشت، مرغ، روغن و برنج با مردم دیوار بلندی کشیده‌اند.  برای رسیدن به «عدالت» و «آزادی» باید ابتدا این دیوارها را برداشت.»

سید ابراهیم رئیسی: 
مسئولان‌آستانه تحمل خود را بالا ببرند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری در حاشیه ضبط گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه مواجهه دولت آینده با حاشیه‌سازی‌ها و حاشیه‌پردازی‌ها گفت: حاشیه‌ها مسئولان را از کار اصلی‌شان برای توجه به دغدغه‌های مردم و حل مشکل معیشت، گرانی و بیکاری و مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بازمی‌دارد و باید نسبت حاشیه زدایی تلاش کرد. رئیسی افزود: من گفتم اگر قرار است ما شاکی باشیم از همه رسانه‌ها گذشت می‌کنم و هر ۴۰ پرونده را بستیم‌ و تأکید کردم بگذارید رسانه‌ها در بیان نظرات و نقدهایشان آزاد باشند. وی با بیان این‌که مسئولان باید همیشه خود را در معرض نقد قرار دهند، متذکر شد: دولتی که خود را در معرض نقدپذیری قرار ندهد حتماً دچار آفت و آسیب می‌شود. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جوانانی در کشور هستند که به اشکالات به دقت توجه دارند و این اشکالات را هشدار می‌دهند گرچه ممکن است زبان و بیانشان تند باشد که دولتمردان باید برای شنیدن حرف‌های آنها آستانه تحمل خود را بالا ببرند‌. خبرنگار دیگری از این کاندیدای ریاست جمهوری درباره واکنش او در مقام رئیس دولت آینده به نقدهای رسانه ملی از دولتش در صورت پیروزی در انتخابات پرسید و رئیسی پاسخ داد: من رئیس قوه‌قضاییه‌ام و بخش مهمی از دستگاه‌های اجرایی و دولت به‌معنای عام کلمه در اختیارم هست و در بخش عملکردی نیز چند سازمان زیر نظر قوه قضاییه قرار دارد. رئیسی افزود: من معتقدم باید آستانه تحمل مسئولان و نه فقط سران قوا بلکه همه مدیران بالا برود و الآن می‌بینید که در بخش‌های مهم رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال درباره عملکرد ما حرف می زنند.

محمد هاشمی:
حرف آخر را مردم می‌زنند و نه شورای نگهبان 

محمد هاشمی: وضعیت مردم و میزان و نحوه مشارکت آنها در انتخابات جدا از این مسائل است. تجربه تاریخی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد اگر مردم تصمیم بگیرد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حرف خود را بزنند کسی نمی‌تواند مانع آنها بشود. در شرایط کنونی شورای نگهبان حرف خود را زده است. این در حالی است که حرف شورای نگهبان حرف آخر نیست؛ بلکه حرف آخر را مردم می‌زنند و نه شورای نگهبان. مردم می‌توانند در پای صندوق‌های رأی همه چیز را تغییر بدهند. لزوما قرار نیست نظر مردم با نظر شورای نگهبان همخوانی داشته باشد و ممکن است مردم نظر دیگری داشته باشند. مرحوم آیت‌ا... هاشمی جمله‌ای داشتند با این مضمون که «من الان راحت شدم و می‌دانم که مردم در پای صندوق‌های رأی حرف خود را خواهند زد. مردم صندوق را شناخته‌اند و حرف خود را آنجا خواهند زد». به همین دلیل نگاه مردم می‌تواند با نگاه شورای نگهبان متفاوت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها