بازدید 41031
دو هزار و چهارصد و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کاظم صدیقی: باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم / آقاتهرانی: افراد رد صلاحیت شده باید بروند خود را اصلاح کنند / جمله هاشمی بعد از عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان / پناهیان: چرا باید حضور برخی مثل خروس جنگی موجب پرشوری انتخابات شود؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند وزیر احمدی‌نژاد: فصل جدیدی برای پیشرفت و حل مشکلات آغاز می‌شود / قاضی‌زاده هاشمی: دولت‌های ما هیچ عُرضه‌ای ندارند / نظر ترقی درباره احتمال کناره‌گیری رئیسی به نفع جلیلی و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 28 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چرا باید حضور برخی نامزدهای مثل خروس جنگی موجب پرشوری انتخابات شود؟

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه تمام افرادی که در انتخابات خوب عمل می‌کنند احساس مسئولیت کافی را دارند و خوب بار آورده شده‌اند، گفت: جلسه امروز از سر احساس مسئولیت برگزار شده است و حاضران نیز به همین دلیل حضور پیدا کردند تا گفتگو کنند تا چه کنش و عملی در انتخابات داشته باشند. اگر افراد جامعه نسبت به خود و اطرافیان احساس مسئولیت داشته باشند، انتخابات خوبی را شاهد خواهیم بود. این روزها برخی می‌گویند که فلان نامزدها رد صلاحیت شده‌اند، بنابراین مشارکت کم می‌شود، در صورتی که چرا باید حضور برخی نامزدها که مثل خروس جنگی به نامزدهای دیگر می‌پریدند و به یکدیگر بی‌ادبی می‌کردند، موجب رونق انتخابات شود. امروز افرادی در معرض رأی مردم قرار گرفته‌اند که می‌توانند مثل آدم برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند و اهداف خود را تبیین کرده و سطح آگاهی مردم را برای حضور در انتخابات و رأی صحیح بالا ببرند.

وی افزود: زمانی که شما بنا دارید برای فرزند خود مدرسه‌ای انتخاب کنید، آیا لازم است مدیران مدارس مانند نامزدهای دوره‌های قبل انتخابات به یکدیگر توهین کنند تا شما یکی را انتخاب کنید؟ یا اینکه باید بسیار آرام برنامه‌های خود را برای دانش‌آموزان ارائه کنند تا مدرسه را انتخاب کنید. البته مدیران مدارس به قدری فرهیخته هستند که اگر درباره مدرسه‌ای دیگر هم از آنها سوال کنید نفی و رد نمی‌کنند و با راهنمایی لازم شما را به سمت انتخاب صحیح هدایت می‌کنند.

پناهیان گفت: در کشور عقب افتاده‌ای مانند آمریکا، برای پرشور شدن انتخابات نیازمند رویکردهای هیجانی هستند، بنابراین افرادی مثل بایدن و ترامپ هرچه از دهانشان درمی‌آید به هم می‌گویند. البته در اثر آن سیاست‌مدارانی هم روی کار می‌آیند که میلیون‌ها نفر را می‌کشند. برخی تلاش دارند در ایران نیز این رویکردها جا بیفتد اما ما نیازی نداریم چون مردم احساس مسئولیت نسبت به جامعه خود دارند.

درگیری کاندیداهای سبزوار با رئیس هیأت نظارت

روابط عمومی دفتر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات با انتشار نامه‌ای ادعای درگیری یکی از کاندیداهای شورای شهر سبزوار را با این نماینده کذب محض خواند.پس از ادعای قربانعلی کلمیشی رئیس سابق شورای شهر سبزوار و نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در فضای مجازی، مبنی بر حضورش برای پیگیری رد صلاحیتش در دفتر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران و طرح صحبت‌های رد و بدل شده‌اش با نماینده مردم سبزوار، روابط عمومی دفتر علی‌اصغر عنابستانی، امروز با انتشار نامه‌ای ضمن کذب محض خواندن مطالب منتشره از طرف این کاندیدای رد صلاحیت شده، آورده است:

«ظاهراً خبری در خروجی‌های مختلف منتسب به آن رسانه مبنی بر درگیری نماینده مردم غرب خراسان و رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان با احدی از کاندیداهای رد صلاحیت شده جلوی درب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور قرار گرفته که از اساس کذب محض است.در خبر مذکور اتهامات عجیب و غریبی از طرف کاندیدای مذکور مطرح شده که حتماً از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.بدیهی است ورود به عرصه بررسی صلاحیت کاندیداها و حق‌مداری و سفارش‌ناپذیری بستر تهمت‌ها و فضاسازی‌های زیادی را علیه رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان فراهم می‌کند که ایشان به هیچ عنوان بنا ندارند تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار گیرند، پس قانون مطبوعات لازم است این تکذیبیه را بر روی خروجی‌هایی که اصل خبر کذب را منتشر نموده‌اید نشر دهید، بدیهی است در هر صورت حق پیگیری قضایی همچنان برای ایشان محفوظ می‌باشد.»

رئیس سابق و عضو مستعفی شورای شهر سبزوار در دوره پنجم در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی و فضای مجازی سبزوار گفته است: روز گذشته(۶خردادماه) برای اعتراض به رد صلاحیتم به دفتر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران رفتم که جلو درب ورودی هیأت، علی‌اصغر عنابستانی را دیدم که به او گفتم: چه هیزم تری به شما فروختم که می‌خواهید ریشه من را بزنید. که عنابستانی در جوابم به گزارش رد شده اشاره کرده و او را هل داده است.کلمیشی همچنین مدعی شده که دلایل رد صلاحیتم را از طریق ارسال پیام در یکی از پیام‌رسان‌ها از عنابستانی خواستم، اما او پیامی حاوی شماره حساب شخصی خودش برای تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان ارسال کرد.

رضایی: صندوق ملی صنعت نفت ایران را تشکیل می‌دهیم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از طرح خود برای تشکیل صندوق ملی صنعت نفت ایران در دولت «اقدام و تحول» خبر داد.محسن رضایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ملی شدن نفت، یعنی اینکه مالکیت نفت و درآمدهایش متعلق به یکایک ملت باشد.رضایی افزود: عده‌ای، ملی شدن نفت را به دولتی شدن نفت، تقلیل دادند به طوری که در عمل مردم نقشی در مالکیت نفت و درآمدهای نفتی نداشته باشند. به ملت عزیز، سربلند و صبور ایران می‌گویم دولت «اقدام و تحول» که انشاء الله با رأی شما ملت عزیز ایران تشکیل می‌شود، صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و گازی است، تشکیل می‌دهد و ۳۰ درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیم به یکایک ایرانیان، ۴۰ درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد.انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

جلیلی: ۹۰ هزار میلیارد معوقات بانکی در دست ۱۱ نفر است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در نظام بانکی گفت: امروز در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است.

نظر ترقی درباره احتمال کناره‌گیری رئیسی به نفع جلیلی

فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ نکاتی را بیان کرد.حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال کنار رفتن آیت الله رئیسی به نفع سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اینها شایعاتی هستند که طرفداران سایر جریانات سیاسی نقل می‌کنند و واقعیت ندارد.او درباره آرایش این دوره از انتخابات گفت: مجموعا دو طیف جریان سیاسی اصلی کشور در این رقابت نماینده دارند و افراد مختلفی که در حوزه های گوناگون نظیر سیاست خارجی و اقتصاد تخصص دارند در این رقابت حضور داشته و این نشان می‌دهد که تفاوت گفتمان‌ها در این انتخابات مشهود است.ترقی با اشاره به انتقادات مطرح نسبت به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها افزود: این انتقاداتی که مطرح می‌شود خارج از وظایف شورای نگهبان است، زیرا آنها از شورای نگهبان انتظار این را دارند که موضوع مشارکت مردم را در نظر بگیرد، در حالی که این موضوعات اصلا به شورای نگهبان ارتباطی پیدا نمی‌کند. متاسفانه برخی هستند که اگر شورای نگهبان مر قانون را عمل کنند، می‌گویند چرا و اگر به مر قانون عمل نکند و به مصلحت توجه کند هم می‌گویند که از کجا توان تشخیص مصلحت را یافته‌ای؟ شورای نگهبان صرفا بر اساس وظیفه خود عمل کرده و حال اینکه تاثیر این وظیفه در مشارکت چیست را نباید از شورای نگهبان مطالبه کرد.

جمله تاریخی آیت الله هاشمی بعد از عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان

جهانگیری روایتی از ماجرای ردصلاحیت شدن آیت الله هاشمی را مطرح کرد.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع روسای ستادهای انتخاباتی اش ضمن اعلام خاتمه فعالیت های این ستاد، خاطره ای را از ردصلاحیت شدن آیت الله هاشمی روایت کرد.وی گفت: همان شبی که خبر رد صلاحیت آقای هاشمی آمد، به من اطلاع داده شد که کار را تعطیل کردیم و فردای آن روز خدمت آقای هاشمی رسیدیم.وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی آن روز جمله ای تاریخی به من گفتند، اظهار داشت: آقای هاشمی به من گفت که من همان هاشمی قبل از رد صلاحیت هستم و تصور نکنید که با رد صلاحیت، تغییری در ارتباط من با جمهوری اسلامی ایجاد می شود و ایشان سپس از ما خواستند که از روسای ستادها تشکر کنیم که همان روز عصر جلسه ای با حضور آقای هاشمی و روسای ستادها برگزار شد و همان جلسه پایان کار ستادها بود.

نوباوه: شورای نگهبان خوب عمل کرد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به هیچ وجه قبول ندارم که عدم احراز صلاحیت برخی از افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری منجر به کاهش مشارکت شود.بیژن نوباوه در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید از سوی همه افراد پذیرفته شود، گفت: هر کسی که قانون را قبول ندارد، در هر جایی که مشغول است باید از آنجا کنار برود.وی بیان کرد: جای تاسف است آقایان در جایی که به نفعشان است، از قانون تمکین می‌کنند و در جایی که به ضررشان است، از قانون تبعیت نمی‌کنند. همه باید بدانند که هر قانونی بهتر از بی قانونی است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند که با عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش می‌یابد که سوال بنده از آنان این است که آیا میزان مشارکت مردم با حضور افراد صالح افزایش می‌یابد یا با حضور افراد ناصالح و ناکارآمد؟

فعال اصلاح‌طلب: رأی ندادن بازی در زمین تندروهاست

یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: وقتی رقبای مردم، یعنی جریان‌های اقتدارگرا تمام همت خود را صرف این کردند که مردم را از صندوق‌های رای دور کنند، ما باید همه تلاش‌مان را مصروف این کنیم که مردم را به پای صندوق رای برگردانیم.محمدصادق جوادی‌حصار در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به ردصلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری، هدف جریان اقتدارگرا از این اقدام و اینکه واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به آن چه می‌تواند باشد، گفت: به‌ نظر من، با این شکل ردصلاحیت‌ها هدف آن‌ها کاملا مشخص است؛ برگزاری انتخابات به سمت مشارکت حداقلی و بعد از مشارکت حداقلی، تثبیت و تضمین پیروزی جریان اقتدارگرا و کاندیداهای مطلوب آ‌ن‌ها در انتخابات.

وی افزود: از نظر من اصلاح‌طلب‌ها دو راه دارند؛ یا اینکه باز هم اکتفا کنند به اینکه با همین دو کاندیدایی اصلاح‌طلب یا نسبتا به آن‌ها نزدیک هستند و با حمایت از این دو نفر کاملا به مصاف آن جریان اقلیت بروند و اجازه ندهند که آن‌ها نقشه‌شان را عملی کنند و یا اینکه بازی بازدارنده انجام دهند؛ بازی بازدارنده هم به این معناست که کاری کنند که اتحاد و یکپارچگی میان آن اردوگاه محقق نشود.تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان داشت: به این معنا که تلاش‌ آن‌ها بر این متمرکز است که همه به نفع آقای رئیسی کنار بروند اما من تصور می‌کنم که بخش‌های اعتدالی این جریان که می‌توانستند کنار اصلاح‌طلبان بایستند و با این جریان کار کنند، اکنون می‌توانند برای اینکه نقش بازدارندگی ایفا کنند به سمت یک کاندیدای میانه بروند و اجازه ندهند که اهداف آن‌ها به راحتی محقق شود. یعنی اگر اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند، حداقل آن بخش اعتدالی حامی آقای روحانی بروند پشت سر یک آدمی مانند آقای مهرعلیزاده یا آقای همتی و اجازه ندهند که جریان مقابل بتواند با یک رأی خوب ریاست جمهوری را به دست آورد.

آقاتهرانی: افراد رد صلاحیت شده باید بروند خود را اصلاح کنند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید مردم را بترسانیم برای اینکه نظام زیر سوال برود، اینها راهش نیست، نظام به شما چنین اجازه ای نمی دهد، کمی تحملتان می کنند بعد هم جمعتان میکنند.«مرتضی آقا تهرانی»، نماینده مردم تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با لیست کاندیداهای ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان اعلام شد، گفت: شورای نگهبان طبق شرایطی که در نظر دارد باید لیستی از کاندیداهای دارای صلاحیت را از بین تعداد زیاد ثبت نامی ها، ارائه دهد. افراد برای حضور در عرصه شرایط خود را ارائه می دهند حال یا قبول می شوند یا رد. در هر جای دنیا، هر مدرسه، هر دانشگاه و یا اداره ای که پرونده فرد مورد قبول قرار نمی گیرد که نمی توان کافه را به هم زد! افراد باید بروند ایرادات خود را رفع کنند البته اگر دلایل رد شدن بی منطق و بی اساس باشد باید از حق خود دفاع کنند آن هم از راه قانونی، نه آنکه یکدفعه بگوییم که تحریم می کنیم، یا بگوییم یک عده بچه هایمان را به خیابان ها می کشانیم، تا حقمان را بگیریم. در یک دوره شورای نگهبان ما را رد می کند در مقطعی هم شما را رد می کند، نباید که هر روز وسط خیابان با یکدیگر بجنگیم کجای دنیا به این صورت است؟

او ادامه داد: باید ببینیم این کار شورای نگهبان قانونی است یا خیر؟ اگر قانونی نیست بفرمایید، اگر هم قانونی است باید قاعده را پذیرفت. افراد رد صلاحیت شده باید بروند خود را اصلاح کنند. اگر نقاط ضعفی دارند از طریق قانون آن را برطرف کنند. در سیاست، هدف وسیله را توجیه نمی کند برای اینکه به یک هدف مشخصی برسیم مثلا برای رئیس جمهور شدن، نمی توان به هر طریقی متوسل شد؛ مثلاً برای رسیدن به هدف ریاست جمهوری اسلحه دست بگیرم و همه را بکشیم، این که نمی شود. یکی از ایرادهای ما به براداران و خواهران مجاهد خلقی که رد شدند این بود که در این کشور می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند. نباید مردم را بترسانیم برای اینکه نظام زیر سوال برود، اینها راهش نیست، نظام به شما چنین اجازه ای نمی دهد، کمی تحملتان می کنند بعد هم جمعتان می کنند.

زاکانی: من رئیس‌جمهور شوم، آمریکا مجبور می‌شود تحریم‌ها را بردارد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند زیرا آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است.علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه اینترنتی تبادل اظهار کرد: دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران تهران داریم و همسرم یک‌خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد، کل دارایی ما همین است و چیزی غیر از این ندارم، خودرو هم ندارم.وی درباره درآمد ماهیانه اش گفت: درآمد هیات علمی به عنوان پزشک متخصص می گیرم؛ هیات علمی ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می گیرند اما من میزان هزینه کرد برای زندگی ام یعنی ۴.۵ میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به خانمم می دهم البته هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر عهده من است. مابقی حقوق را صرف کار خیر و امور انقلابی می‌کنم.زاکانی درباره چگونگی هزینه کرد تبلیغات انتخاباتی توضیح داد: بنا ندارم تبلیغ پر هزینه کنم، پول هم داشتم هزینه نمی کردم؛ سال ۹۲ محضر رهبری رسیدم. ایشان به بنده فرمودند کسی برای این فکرهایی که تو داری پولی نمی دهد از کجا پول می آوری؟ به ایشان گفتم که با خانمم و سه دخترم متعهد شدیم که خانه مان را برای تبلیغات بفروشیم که ایشان نهی کردند؛ رهبر انقلاب در خصوص تبلیغات در ۱۵ اردیبهشت ۹۲ چارچوب را فرمودند که بر اساس آن کارهایم را انجام می دهم بدین شکل که به مردم بگویم چه کارهایی می کنم و چه کارهایی نمی کنم، بر روی صداوسیما تمرکز کنم و نظرات را بیان کنم لذا تمام ظرفیت‌های انتخاباتی خود را بر روی فضای مجازی و صداوسیما گذاشته‌ام.

ستاد حامیان اصلاح‌طلب و اعتدالی رئیسی تشکیل می‌شود

ستاد مردمی حامیان اصلاح طلب و اعتدالی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.به گزارش روابط عمومی حزب مردمی اصلاحات، با توجه به جلسه حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با علی نیکزاد رییس ستاد انتخابات سید ابراهیم رئیسی مقرر شد که ستاد اصلاح طلبان و اعتدالیون حامی رئیسی به ریاست حجت الاسلام زارع فومنی تشکیل شود.زارع فومنی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به حضور مستقل و فراجناحی رئیسی به عرصه انتخابات تکلیف خود می‌دانیم تا از وی به عنوان فردی اصلاح گر برای حل مشکلات کشور عزیزمان حمایت کنیم.وی گفت: از کلیه اصلاح طلبان بزرگ ایران زمین و اعتدالیون دعوت می‌شود تا در این مقطع حساس از تاریخ کشورمان با حمایت از ابراهیم رئیسی گامی بلند در جهت حل مشکلات و تعالی ایران اسلامی برداریم.

تاجرنیا: نمی‌توانیم از همتی و مهرعلیزاده بخواهیم که انصراف دهند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به نحوه احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به عنوان یک فعال سیاسی انتظاری جز این از شورای نگهبان نداشتم و فکر می‌کنم کسانی که کنار رفتند و گفتند اعتراض نداریم، اعتراض نداشتنشان به معنی پذیرش نظر شورای نگهبان نیست، بلکه به منزله این است که هیچ انتظاری از شورای نگهبان با این دیدگاه نمی‌رفت.علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا، در تحلیل رفتار متناقض شورای نگهبان در احراز صلاحیت افراد به نحوی که یک فرد را برای مجلس رد و برای ریاست جمهوری تائید می‌کند یا بالعکس، گفت: شورای نگهبان جمعی از افراد متعلق یک جریان سیاسی هستند که تصمیم‌گیری‌هایشان نیز بر مبنای منافع همان جریان سیاسی شکل می‌گیرد؛ بنابراین این که تصور کنید در شورای نگهبان ملاک‌هایی وجود دارد که بر اساس این ملاک‌ها افراد تایید یا رد شوند اشتباه است و انتظار داشتن ملاک مشخص از این افراد که معتقد به نظارت استصوابی هستند، انتظار بی‌جایی‌ است؛ لذا بنده به عنوان یک فعال سیاسی انتظاری جز این از شورای نگهبان نداشتم و فکر می‌کنم کسانی که کنار رفتند و گفتند اعتراض نداریم، اعتراض نداشتنشان به معنی پذیرش نظر شورای نگهبان نیست، بلکه به منزله این است که هیچ انتظاری از شورای نگهبان با این دیدگاه نمی‌رفت.این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقیه شورای نگهبان به روند احرازصلاحیت‌ها در حالی این شخص و بسیاری از معترضان امروز، در سال ۹۲ در خصوص رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی سکوت کردند، گفت: این مساله فقط شامل آقای آملی لاریجانی نمی ‌شود و همه جریان‌های سیاسی حتی جریان خط امام و اصلاح‌طلبی امروز از ابتدای پیروزی انقلاب در بخشی از بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها سهیم هستیم و در ادامه تا زمانی که تیغ نظارت استصوابی و رد صلاحیت‌ها خودمان را درگیر نکرده به آن توجه نمی کنیم.

همتی: چه زمانی بهتر از امروز برای حل همزمان دو پرونده تحریم و FATF است؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمده‌ام با صدای بلند از مخالفان بپرسم چه زمانی بهتر از امروز برای حل همزمان دو پرونده تحریم و FATF است.عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آمده‌ام با صدای بلند از مخالفان بپرسم، چه زمانی بهتر از امروز برای حل همزمان دو پرونده تحریم و FATF است؟وی افزود: کارنامه‌ دو سال و نیم من تغییر سیاست‌های بانک مرکزی و پیشتازی در خنثی‌سازی تحریم بوده است.همتی اظهار داشت: برخلاف کاسبان سیاسی - اقتصادی تحریم، من آبرویم را گذاشتم تا در بدترین شرایط، روند حرکتی بانک مرکزی را اصلاح و از فروپاشی اقتصاد جلوگیری کنم.

مهرعلیزاده: میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال عبور نمی‌کند

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال عبور نمی‌کند. اعتماد به جوانان را با پوست، گوشت و استخوان لمس کرده‌ام و به آن اعتقاد راسخ دارم؛ میانگین سنی دولت من از ۴۵ سال عبور نخواهد کرد. برای تامین کسری بودجه پول چاپ نخواهم کرد، اوراق مشارکت منتشر نمی‌کنم، خلع نقدینگی نخواهم کرد بلکه با حذف یارانه پنهان تورم را کنترل خواهم.

رضایی: صندوق ملی صنعت نفت ایران را تشکیل می‌دهیم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از طرح خود برای تشکیل صندوق ملی صنعت نفت ایران در دولت «اقدام و تحول» خبر داد.محسن رضایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ملی شدن نفت، یعنی اینکه مالکیت نفت و درآمدهایش متعلق به یکایک ملت باشد.رضایی افزود: عده‌ای، ملی شدن نفت را به دولتی شدن نفت، تقلیل دادند به طوری که در عمل مردم نقشی در مالکیت نفت و درآمدهای نفتی نداشته باشند.وی اظهار داشت: به ملت عزیز، سربلند و صبور ایران می‌گویم دولت «اقدام و تحول» که انشاء الله با رأی شما ملت عزیز ایران تشکیل می‌شود، صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و گازی است، تشکیل می‌دهد و ۳۰ درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیم به یکایک ایرانیان، ۴۰ درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد.انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی: دولت‌های ما هیچ عُرضه‌ای ندارند

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت های ما دولت نفتی هستند و هیچ عُرضه ای ندارند و یاد گرفتند نفت را بفروشند و هزینه بکنند. این دولت ها وابسته هستند به شیر نفت و یک دولت توزیع گر هستند نه تولید کننده. باید دولت را از شیرهای نفت جدا کنیم.امروز که پدیده رمز ارز را داریم از پانزده سال پیش باید دولت این اتفاق را پیش بینی و برای آن برنامه ریزی می کرد. پول ها رفته و حجم زیادی از نقدینگی آنجا خرج شده است و تعداد زیادی از مردم درگیر این بازار هستند حالا ما تازه بخواهیم با مردم برخورد بکنیم ؟ دولت مردم دولتی آینده نگر خواهد بود.

کاظم صدیقی: باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که امروز جنگ سیاسی و اقتصادی داریم و مردم باید با حضور خود دشمن را مأیوس کرده و شخصی را انتخاب کنند که با مدیریت مشکلات کشور را حل کند.حجت الاسلام کاظم صدیقی در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه امروز در آستانه یک آزمون بزرگ قرار داریم، گفت: ملت بزرگ، شهید پرور و انقلابی ایران در آستانه انتخابات قرار دارند و باید بدانند این انتخاب به منزله سپردن سرنوشت کشور به دست یک فرد است.وی اختیارات گسترده رییس جمهور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: همه مسائل کشور اعم از سیاست، اقتصاد، امنیت، عمران، آبادانی، تولید و توزیع، بودجه کشور و مواردی از این دست به نوعی به ریاست جمهوری مرتبط می شود، از این روی، باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشیم.

وزیر احمدی‌نژاد: فصل جدیدی برای پیشرفت و حل مشکلات آغاز می‌شود

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: مردم مطمئن باشند که بعد از انتخابات فصل جدیدی برای پیشرفت کشور و حل مشکلات آغاز خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب که به نفع مردم و در جهت آبادی و پیشرفت کشور است، انشاءالله با یک رئیس جمهور انقلابی، کارآمد و پرتلاش محقق خواهد شد.سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی رادیویی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عملکرد شورای نگهبان و انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شورای نگهبان همیشه این رویه را داشته که براساس قانون صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کرده و در این زمینه اهل مماشات نبوده است.

وی افزود: چون ما یک نظام حزبی نداریم که یک آرایشی در افراد صورت بگیرد و در نهایت تعداد کمی وارد عرصه رقابت شوند در نتیجه ثبت نام های انتخابات ریاس جمهوری هم‌ همیشه زیاد و خارج از ضابطه و قاعده است.استاد دانشگاه تهران افزود: در انتخابات ریاست جمهوری چهره های زیادی احساس مسئولیت کردند و وارد عرصه شدند اما شورای نگهبان برای تایید آنها به اجماع نرسید. از این جهت، این اتفاق نباید بهانه‌ای باشد تا شخصیت هایی که ثبت نام کردند و صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده را تخریب کنیم؛ مخصوصاً آنهایی که احساس مسئولیت کردند و قصد داشتند به جامعه خدمت کنند.وی اظهار داشت: از سویی نباید فکر کنیم از توان این افراد در جای دیگری در کشور نمی‌توان استفاده کرد زیرا خیلی از آنها در مناصب دیگر می‌توانند منشا خدمات باشند.

کوهنوردی لاریجانی بعد از ردصلاحیتش

علی لاریجانی، رییس پیشین مجلس در پستی اینستاگرامی، فیلمی از کوهپیمایی صبحگاهی اش در دامنه های دماوند منتشر کرد. لاریجانی در این پست نوشت: کوه دماوند چقدر قشنگه انصافاً…

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۲۱
عبادت؟بجز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
یهویی رای دادن جزء فروع دین نباشه؟
دیگه رای بی رای. الان برای این موضوع دیگه عذاب وجدان ندارم.
مستقل و فراجناحی؟؟؟ شوخی خیلی تلخیست برادر.
شما بودی گرین کارت داشتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
خب که چی؟
برای شغلش نیاز داشت به رفت و آمد زیاد
عبادت؟ عجب. چه راحت در مورد اجحاف و پایمال کردن حق الناس حرف می زنید.
من یکی به چشم عبادت نمی نگرم ، هر چی مشارکت کردیم فقیرتر و بدبخت تر و بیچاره تر شدیم ، اگر یک درصد امیدی داشتم قطعا شرکت میکردم
آقای صدیقی! ما نمی خواهیم عبادت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
چرا بعضی ها هرچی می گن بعضی های دیگه کج برداشت می کنن؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
دقیقا، منم ابدا اعتقاد به این نوع عبادت ندارم
جناب آقا ترانی! خدا رو شکر که بعضی می توانند اصلاح شوند ولی بعضی دیگر تا ابدالدهر هم قابل اصلاح نیستند.
آقای صدیقی رفع مشکل ملت رفع فقر و بیکاری و کمبودها و نابسامانی ها و مبارزه با فسادها و چپاول ها چطور؟
اینها عبادت نیست ؟
رای بی رای .
آقای نوباوه چه جایگاهی دارن که حرفشان تیتر خبر بشه؟واقعا نبود رسانه آزاد چه بر سر ما آورده که صحبت های آقای نوباوه منتشر میشه
جناب پناهیان:
به نظرتان این ادبیات زیبنده ی کسی است که ادعای استاد اخلاق و کسوت روحانیت را دارد؟؟
اینجا ایران است
این کشور فرهنگ نوشته شده ی ۷۰۰۰ ساله دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
دوست عزیز برای بعضیها این کشور تا قبل از ۵۷ محل زندگی دایناسورها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
شما فکر می کنی براشون مهم هست؟
کسی اصرار ندارد که از خواب بیدار شوید.
کلا نباید طوری شود که مردم تصور کنند طوری شده است
بی خود از دین مایه نزار ید عبادت خودتون بکنین
این آقایان منبری مانند پناهیان و تهرانی و صدیقی تو این هشت ساله ی فقر و فلاکت مردم دقیقا کجا بودند که دم انتخابات پیداشون شد و نطق میکنند؟؟؟

هرکدومشونم خوبه تو این مدت سوتی های خاص خودشان رو داشتند

اون از ویلا و منزل هدیه ای!! اون از باز کردن چشم مرحوم مصباح یزدی وقت شست شو!!! اونم از داشتن گرین کارت امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
این هشت سال احترام ملت را نگه داشتند و چیزی نگفتند.
وگرنه یادم نرفته که همه می گفتند: اگر روحانی رأی بیاورد هرچه دیدید از چشم خودتان!
ذیل خبرتون هم همه جو سازی رسانه ای...
به فضل الهی رای بی رای


حالا شما هر جور سخنرانی بلدید انجام بدید
سخنرانان ... اصلا نمیشه با حرفاشون ارتباط برقرار کرد. خیلی سطحی و بچه گانه حرف میزنند.
چشم‌! میگیم تو قرعه کشی گرین کارت شرکت کنن.
رای دادیم آن شد
رای ندادیم این شد

خدایا ، تکلیف ما چیست با این دو جناح اصلاحطلب و اصولگرا ؟!؟!؟
اینها را چرا بر ما نازل کردی ؟؟

گناه ما چه بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
ماجرا نزول فراتر از اینهاست این دو تا تیکه بیرون زده کوه یخ هستن
شما عبادتت رو بکن، بعد عبادت هم یکم بشین فکر کن ...
با آنکه رای نمیدم اما مدل پیشنهادی اقتصاد توسط محسن رضایی را می پسندم چون دارم می بینم که قدرتهای بزرگ اقتصادی جهان از همین فرمول به اینجا رسیدن

اقتصاد ایالتی تنها راه نجات ایران از این وضعیت رقت انگیز است

اقتصاد باید از انحصار و تمرکز در پایتخت خارج شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
من با قاطعیت مثبت دادم. ولی متاسفانه رای نخواهم داد
آقای صدیقی ! کمر مردم زیر این همه تکلیف تراشی خم شد .کمی از حق مردم دم بزنید .
رای نخواهم داد

حتی اگر یارانه ام را بخورید،،

نمیدم،حق خودمه دوس دارم ندم،
واقعا یکسری که اسمشون رو گذاشتن مسئولین متوجه نیستن چی دارن می گن آیا این مردم حقشونه ۴۰ سال بدبختی رو تحمل کنن بعد خودشون و فرزندانشون در بهترین شرایط زندگی کنن به دلیل بایست مردم رای بدن فقط برای اینکه اونها احساس کنن بایست انتخاب بشن دیگه هیچ مسئولیتی متوجه شون نیست؟!!!
باز هم عنابستانی !!!!
‌"زاکانی: من رئیس‌جمهور شوم، آمریکا مجبور می‌شود تحریم‌ها را بردارد"

چقدر جوک بلده این زاکانی!!
این چند ماه آخری تابناک در انتشار نظرات خیلی بد عمل کرده و بدون شک با آمدن طیفی که همه میدونن آزادی بیان هنوز بدتر هم میشه.
هر کاندیدی بگه وام برای مهاجرت میده من رای میدم،غیر از این نه.
اینکه می فرمایید شخصی را انتخاب کنیم که فلان و بهان. لطفا بگید از بین یک نفر چطور این شخص را پیدا کنیم و به او رای بدهیم که عبادت هم کرده باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
ببین هرکس دشمن زد توی سرش بدون که دوستته
البته اگه دوست و دشمن رو اشتب نگرفته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
ناشناس ۱۸:۴۵ متاسفانه خیلی از مرحله پرتی دوست عزیز
کوه دماوند به قشنگی غروب نیویورک هست یا بهتره ؟
از آقای آقا تهرانی انتظار بیشتری داشتیم.
عدم احراز با رد صلاحیت فرق داره حاجی.
درسته خیلی ها صلاحیت ندارند اما خیلی ها هم صلاحیتشون احراز نشده
کسی که صلاحیتش احراز نشده چی را باید اصلاح کنه ؟!
یعنی با ۴و نیم میلیون نمی شود یه واحد در پیام نور درس خوند اونوقت چطور دخترش را فرستاده سوئیس؟
اگر مجلس حداقلی ها نمی تونه این نماینده بزن بهادر را جمع کنه بگه تا ملت حداکثری به حسابش برسه
جناب رضایی می‌گویم دولت «اقدام و تحول» که انشاء الله با رأی شما ملت عزیز ایران تشکیل می‌شود، صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و گازی است، تشکیل می‌دهد و ۳۰ درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیم به یکایک ایرانیان، ۴۰ درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد. پس سهم جبهه ی مقاومت کجاس؟؟؟؟؟ تابناک هم اینقد هوادار دکتر هست که خبر مربوط به دکتر رو دوبار تو بسته ی امشب منتشر کرده. جناب دکتر اگه این دوتا وعده ت رو مجلس تصویب نکرد چی؟ اگه تصویب کرد و شورای نگهبان ردش کرد تکلیف چیه؟
خودتان می‌دانید و آن مملکتتان... خداحافظ ...
آقا تهرانی جان
همه شما یک سمت هستید و حداقل حرف هاتون را به هم هماهنگ کنید. کسی باید خودش را اصلاح کنه که رد شده باشه ولی اینا رد نشدند بلکه صلاحیتشون احراز نشده
اقای پناهیان لطفا بفرمایید فرزندانشان را به کشور عقب افتاده امریکا نفرستن ! خوشبختانه دیگه همه امور از صدر تا ذیل در اختیار شما هست ودیگه نمیتونید بدبختی‌های مردم واشتباهات خودتون رو گردن این کشور فلک زده وعقب افتاده امریکا بندازید!!
جناب صدیقی . طبق کدام آیه و روایت؟؟
این کاندیداهایی که من می بینم
جناب صدیقی اگر شرکت در انتخابات عبادت است
خدمت صادقانه به حلق چیست؟
برادر عزیز جناب جلیلی عدم پرداخت وامها را چه کسی باید پیگیری کند ؟ قوه قضاییه و بازوی تونمندش وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه . خب پس چرا تا به حال عملی نشده است ؟ بفرمایید اشکال کجا است ؟ و اما فرمایشات جناب پناهی که هم ی احترامی به ملت است و نه منطقی و نه شرعی .ایشان فراموش کرده اند که رهبر کبیر انقلاب فرمودند که میزان رای مردم است ؟
چطور وقتی به ملت نیازه همچی عبادته ولی یادشون میره که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست
زاکانی با این اعلام هزینه کرد در تهران نشان داد که اساسا نه از قیمت ها اطلاع دارد مه می داند تورم چیست؟؟؟؟ مشکل ما همین است افرادی بر نصدر کار می آیند که با مشکلات مردم بیگانه هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
اتفاقاً ما هم همینقدر کم خرج هستیم
به نظرم کسی که توی مدیریت خونه اش موفق باشه می تونه توی کشور هم صرفه جویی کنه
پناهیان اصل حرف رو زد. حضور مردم همدیگه مهم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
بله دقیقا .چون آقا یان تصمیمشون رو گرفتن
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
رای ندادن خود نوعی اظهار نظر و اعلام حضوراست منتها به اعتراض به شیوه مسالمت آميز ---رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
من اعتراضم فقط به رئیس جمهوری هست که در اتاق کار لم می دهد و با تبلت کشور را مدیریت می کند
برای اعتراض به او به کسی رأی می دهم که بین مردم می رود و درد مردم را می فهمد
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

یه بار هم رای ندیم ببینیم کسی ککش میگزه؟، کسی دوزاریش میوفته، یا نه؟. به نظر من تو ۴۲ سال اخیر اغلب سلیقه ها فرصت داشتند که خودی نشون بدند. اما در به همون پاشنه چرخیده. چراش بماند ولی به نظر اصلاح اساسی لازمه. اساسی! شاید این بارکسی صدای رای ندادن رو بشنوه
نتیجه انتخابات از الان را من بهتون عرض می کنم
نفر اول: عدم شرکت در انتخابات
نفر دوم: آرا سفید!
نفر سوم آرا باطله و مخدوش!
یک عده پیرمرد پرحاشیه کاندید شده اند
چهل ساله که همین ها رییس اند دیگه. رای دادن یا رای ندادن فرقی نمیکنه
والله به تمام مقدسات قسم من که همیشه رای می دادم این بار دیگه رای نمی دم هرچقدر هم بتونم تبلیغ می کنم اطرافیانم رای ندهند...برای اینکه به دنیا نشان دهیم ما این مسئولین بی کفایت را نمی خواهیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب
من با رای ندادن و عدم مشارکت در این انتخابات نشان می دهم که "رای ندادن " من هم تاثیر گذار است
شرکت در انتخابات یعنی آری به فقر و فلاکت و ناکارآمدی
دوستان و عزیزان هموطن این را بدانید اگر زورمان به مسئولین نمی رسد زورمان به خودمان که می رسد...رای بی رای
خدایا.....
آقای رضایی قصد دارند بزرگترین مرکز اعطای صدقه به کل مردم ایران را راه اندازی کنند! با پول نفت که باید برای سرمایه گذاری در زیر ساختها و ایجاد اشتغال دائم و در آمد برای کشور خرج شود را می خواهند بین مردم تقسیم کنند! متاسفم برای افکار کاندیداهای ریاست جمهوری!
قبلا می گفتیم کاندیداها قشنگ حرف می زنند ولی عمل نمی کنند و لی امروز کاندیداها حتی قشنگ هم حرف نمی زنند!
واقعا برای ادبیات اقاتهرانی که معلم اخلاق!!!؟؟؟ دولت احمدی نژاد و خودش صاحب گرین کارت آمریکا بوده اند متاسفم
و متاسفم برای پناهیان و صدیقی و نوباوه با این طرز فکر و بیانشان
رای بی رای
ما بهشت نخواهيم كي بايد ببينيم؟؟؟
سخنان اقا تهرانی که البته به عنوان استاد اخلاق هم خودشان را معرفی می کنند . خطرناک هست و تبعات دارد . لطفا ایشان نظرشان را اصلاح کنند
آیا زاکانی قدر همسر خود را بدانید
یا ایشان خیلی کد بانو هستند که با این پول منزل را اداره میکنند یا شما دور از حقیقت صحبت میکنید
سلام
کجای دین، مذهب، شرع و عقل گفته اگر عملکرد کسی را قبول نداری این شخص را برای تصمیم گیری زندگی خودت انتخاب کن

بنابراین جناب آقای صدیقی
با توجه به اینکه تمامی احکام و مبانی اسلام مستدل و بر پایه منطق علمی، فطری و عقلی هستند این مطلب را نمی توانم قبول کنم
سلام
کجای دین، مذهب، شرع و عقل گفته اگر عملکرد کسی را قبول نداری این شخص را برای تصمیم گیری زندگی خودت انتخاب کن

بنابراین جناب آقای صدیقی
با توجه به اینکه تمامی احکام و مبانی اسلام مستدل و بر پایه منطق علمی، فطری و عقلی هستند این مطلب را نمی توانم قبول کنم
دولتی همسو با حاکمیت می تواند مشکلات را حل کند و الا دولتی که دائماً چوب لای چرخش باشد توان کار ندارد.....
رای بی رای
(با حالت تعجب جناب خانی اینو بگین)
کشور عقب مونده ای مثل آمریکا !!!......
با یک نیم نگاه به اندرزهای جنابلن علم الهدی صدیقی و پناهیان به نقطه‌ای مشترک می رسیم تحلیل های دم دستی ادبیات ...نگاه از بالا به پایین به ملت
آقای صدیقی این چه عبادتیه که فقط برای یک اقلیت منافع درست می کنه اما ملک و ملت هر سال بدبخت تر می شوند؟ خیر این عبدات نیست ...
رای بی رای
کاظم صدیقی: باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم.

سالهاست که مردم عبادت میکنند و بالانشینان به ثروتشان افزوده میشود، فرزندانشان دیگر این کشور را قابل نمیدانند و در جاهای دیگر تحصیل و زندگی میکنند.
آری از عبادت این مردم خیلی ها به خیلی چیزها رسیده اند.
ستاد حامیان اصلاح‌طلب و اعتدالی رئیسی تشکیل می‌شود) قابل توجه اونایی که فکر میکردند عارف دروغ میگفت که بعضی ها در مجلس قبل با نقاب اصلاح طلبی امدند و در زمین جناح مقابل بازی کردند این هم دلیل روشن
باید دولت را از شیرهای نفت جدا کنیم.امروز که پدیده رمز ارز را داریم از پانزده سال پیش باید دولت این اتفاق را پیش بینی و برای آن برنامه ریزی می کرد) چند روز برق خونه ات قطع نشده ؟! رفتی سراغ رمز ارز ضمنا اقای باهوش وقتی تحریم هست مخصوصا تکنولوژی جدید هم تحریم است ماینرها هم از این گروهند و دولت نمی تواند متولی انها شود وگرنه ادم باهوشتر از تو زیاده وقتی تحریم هست تجهیزات نیروگاهی هم هست
رضایی: صندوق ملی صنعت نفت ایران را تشکیل می‌دهیم) انوقت صندوق ذخیره ارزی چی میشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
سال هاست که دولتمردان و مدیران و تصمیم سازان در حال صندوق سازی هستند. اما کلیدش دست خودشان است نه مردم!
مردم به فرد اصلح رأی می دهند

برایشان مهم نیست که فلان جناح نامزد دارد یا خیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
من توی اینا اصلا صالح نمیبینم..... ان شاالله مردم رای نمیدن
زاکانی: بنده رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند زیرا آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است.) بایدن : خدایا به مردم امریکا رحم کن زاکانی ریس دولت ایران نشه امریکا بدبخت میشه ! تموم کارخانه هاش تعطیل نیروگاهاش نابود ارتشش از هم می پاشه مردم از گشنگی میمیرن
زمانی که شما بنا دارید برای فرزند خود مدرسه‌ای انتخاب کنید، آیا لازم است مدیران مدارس مانند نامزدهای دوره‌های قبل انتخابات به یکدیگر توهین کنند تا شما یکی را انتخاب کنید؟

توهین کردن در تبلیغات انتخاباتی را نامزد مورد حمایت ایشان در سال 88 ترویج کردند
جناب صدیقی اگر این عبادت مستحب است حسنه اش را مخواستیم. اگر هم واجب است بعدا قضایش را به جا می آوریم
ما رأی می دهیم
مردم هم رأی می دهند!
چون هیچ کس عاشق چشم و ابروی طیف های سیاسی نیست.
مردم کسی می خواهند که نگوید: نمی شود! نمی توانیم!
مردم کسی می خواهند که در همین شرایط موجود بتواند کشور را اداره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
تو برو رای بده .دیگه با چه زبونی بهت توهین کنن و بهت بگن رای تو به .....نمی ارزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
من کسی را می خواهم که بتواند روابط با دنیا و خصوصا آمریکا رو بهبود بده. من کسی را می خواهم که اول به فکر ایران باشه. من کسی را می خواهم که با طیف جهانی حرکت کنه و مخالف جهت رودخانه شنا نکنه.
متاسفانه 100 هر بگذره چنین فردی در این نظام پیدا نخواهد شد.
فرمايشات حضرات مثل نمكي است بر زخم مردم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
بیشتر از همه نمکی
پناهیان گفت "در کشور عقب مانده ای مثل آمریکا".
سوال حقیر این است که آیا بهتر نیست به جای سوریه ما به کشور عقب مانده آمریکا کمک اقتصادی و علمی بکنیم؟
فعال اصلاح‌طلب: رأی ندادن بازی در زمین تندروهاست


عوامفریبی و استمرارلطبی ممنوع !!!!! ۴۲ ساله تندرو و کندرو و میانه رو و بالا و پایین و چپ و راست و همه چیزتون رو دیدیم همتون سر و ته یه کرباسید و همتون یک تیم هستید که به دروازه مردم و کشور گل بزنید فقط یکیتون حمله است یکیتون دفاع یکی میانه مربیتون هم از بیرون هدایتتون می کنه حالم از استمرارطلبان به هم می خوره رای نمی دیم و برای توصیه های امثال شما نان به نرخ روز خورها هم پشیزی ارزش قایل نیستیم.

رای بی رای
برق نیست چون باید رمزارزها را استخراج کنیم. رمز ارز استخراج می کنیم چون برای دورزدن تحریم ها پول لازم داریم. تحریم هستیم چون هسته ای می خواهیم. هسته ای میخواهیم چون برق می خواهیم. به نظر شما این دور باطل نیست؟
جناب صدیقی می شه عکس خونه تو نشون بدی تا ما بفهمیم کجا زندگی می کنی؟

می دونی فقر چگونه کمر ملت را شکسته؟
خودت می ری خرید یا برات از کیسه بیت الملت بذل و بخشش می کنند...؟
یادداشت : احتمالا آقای رئیسی همچنان رئیس قوه قضائیه میماند و آقای رضایی رئیس جمهور خواهند شد " چون نظامیان چنین خواسته اند "
جناب صدیقی زاید خوشحال نباش رای محسن رضایی ده برابر شخص مورد نظر شماست
جناب پناهیان
اینو باید زمانیکه خروس جنگی معجزه هزاره سوم را تمام قد حمایت کردید و تمام اخلاق را هق زدید باید مد نظر داشتید
مردم را عوام فرض کردید؟
دارید بیت المال را غارت میکنید وحسابهای بانک خارجی تونو پر میکنید
چشم آقای صدیقی؛ 4 رکعت انتخابات می خوانم؛ قربه الی الله
جناب یناهیان, شما کدام نوع خروس جنگی را دوست دارید؟
آقای صدیقی عبادت جز خداوند شرک هست . و درهیچ آیه و حدیثی خدا از من نخواسته که به فرد مورد علاقه تو رای بدم . آونقت دیگر انتخابات نیست .
آقای صدیقی خودت نامزد می شدی ما هم به شما رای میدادیم تا ثواب بیشتری ببریم
جناب صدیقی . طبق کدام آیه و روایت؟؟
طبق روایتی که مصباح چشم هایش را باز کرد
رفتم شورای نگهبان میگم من اگه دنبال پست و مقام بودم الان وزیر بودم و همه هم اینو میدونن ولی نرود میخ آهنین در سنگ و ردم کردن
همه عالم و آدم حتی رهبر میگه عدم احراز صلاحیت اما این آقاتهران بی سواد هنوز میگه رد صلاحیت شده ها. هنوز فرق عدم احراز صلاحیت رو با رد صلاحیت نمی فهمه اون وقت استاد اخلاق. ما رو ببین به خدا با کیا رفتیم سیزده به در.
آقای پناهیان این شما و همفکران شماییند که خروس جنگی پرورش می دهند بعد خودشان هم نمی توانند این خروس جنگی را کنترل کنند و این خروس سرکش تا مدت ها بعد از خروج از میدان هم همچنان ژست جنگی گرفته ولی دیگه به پرورش دهندگان خودش حمله می کنه .
حنای شما دیگه رنگی نداره
مردم اگر رای ندهند خیلی بهتر از این است که از روی لجبازی و رو کم کنی رای بدهند. حکومت هم اگر واقعاً مردم سالاری برایش مهم است باید در کنار نامزدهای ریاست جمهوری گزینه های دیگر هم قرار دهد مثلاً من رئیس جمهور مطلوب را نتوانستم احراز کنم / و یا ساختار نخست وزیری / و یا ایراد به عملکرد شورای نگهبان /و یا تغییر قانون اساسی تا بهتر مشخص شود که چرا مردم مشارکت نکرده اند و اتفاقاً تعداد آرا هم بالا و دشمنان هم از مشارکت پایین سوء استفاده نخواهند کرد
من به مسئولین هشدار می دهم همانطور که تورم در دوران روحانی رکوردش شکسته شد رکورد عدم شرکت در انتخابات هم در این دوره شکسته خواهد شد که ناشی از تبلیغات دشمنان نیست بلکه ناشی از عمکرد دولت روحانی و ... است
واقعا.مردم‌چقدر.بابد.از.دست.همه.شماها‌بکشند.والله.ملت.از.تمام.شماها.خوششان.نمیاد.شمارا.بخدا.دست.از.سر.این.کشور‌بردارید.بیچاره.کردید.همهرا.....
نوباوه: به هیچ وجه قبول ندارم که عدم احراز صلاحیت برخی از افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری منجر به کاهش مشارکت شود.
جوجه را آخر پاییز می شمارند / اول تیر همین حرف را دوباره بزن
آقاتهرانی: افراد رد صلاحیت شده باید بروند خود را اصلاح کنند
لطفاً خلاف شورای نگهبان و رهبر معظم کلام بزبان نیاورید. چرا به جای احراز صلاحیت رد صلاحیت به زبان می رانید در احراز صلاحیت نیاز به اصلاح نیست. اگر شما هم وارد ریاست جمهوری می شدید حداقل به خاطر عدم سابقه مدیریت احراز صلاحیت نمی شدید آیا باید می رفتید خود را اصلاح می کردید!
وای بر کشوری که متفکرینش شما باشید
خوب حالا معلوم شده است کسانی که صلاحیتشان رد شده است ، عیب داشته اند و باید بروند آن غیب را برطرف کنند. اما معمولا در ایران عیب داری برطرف شدنی نیست و تا ابد به پایت نوشته شده است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار