بازدید 19008

خیزش‌ نرم اصلاح‌طلبان برای حمایت از همتی یا مهرعلیزاده/ «همتی» گزینه جدی‌تر جریان اصلاحات/ تاکید «بهزاد نبوی» بر قهر نکردن با صندوق‌ رأی

خیزش‌های نرمی برای حمایت اصلاح طلبان از یکی از این دو نفر (محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی) صورت گرفته است. با توجه به ضریب نفوذ حزب کارگزاران در جریان اصلاحات، بعید نیست همتی گزینه جدی مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد؛ انتخاباتی که تا کنون بنا به اذعان جبهه اصلاحات، این جریان تاکنون کاندیدایی ندارد و قرار نیست از چهره‌ای حمایت کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 31 May 2021

بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری، انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با حضور ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که پنج گزینه نزدیک به جریان اصولگرایی را در خود می‌بیند و دو گزینه اصلاح طلب در آن حضور دارند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آن که شورای نگهبان، نتیجه بررسی‌های خود درباره صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد، جریان اصلاح‌طلبی به دلیل رد صلاحیت هر ۹ گزینه معرفی شده توسط نهاد اجماع ساز (جبهه اصلاحات ایران) اعلام کرد که کاندیدایی در انتخابات پیش روی ندارد و از گزینه‌ای حمایت نخواهد کرد؛ هرچند افرادی نظیر عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده همچنان برای این جریان در انتخابات باقی مانده بودند.

البته نهاد اجماع ساز، هنوز رسما موضعی در خصوص انتخابات در پیش نگرفته، بلکه جبهه اصلاحات متشکل از حزب اصلاح‌طلب تاکید بر عدم حمایت از کاندیدا‌های باقی مانده کرده که این مساله هم قطعی نیست و توسط برخی اعضای این جبهه، شروطی برای حمایت احتمالی از کاندیدا‌های اصلاح طلب باقی مانده تعیین شده است؛ شرط‌هایی مانند تعیین اعضای کابینه وزیران و حتی معاون اول دولت آینده با هماهنگی جبهه اصلاحات و بهره گیری از کاندیدای احراز صلاحیت نشده اصلاح طلب در دولت آتی از جمله شروط تعیین شده برای حمایت از محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی توسط اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ذکر شده است.

جدای از این موضوعات با توجه به عضویت سازمانی رئیس معزول بانک مرکزی در حزب کارگزاران سازندگی و ارتباط مهرعلیزاده با بدنه چهره‌ها و برخی احزاب اصلاح طلب به واسطه حضوری در دولت اصلاحات، خیزش‌های نرمی برای حمایت اصلاح طلبان از یکی از این دو نفر صورت گرفته است؛ بنابراین، با توجه به ضریب نفوذ حزب کارگزاران در جریان اصلاحات، بعید نیست که همتی گزینه جدی مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد.

اگر این گزاره را در کنار اطلاعات رییس بانک مرکزی دولت روحانی از وضعیت اقتصادی بگذاریم، موضوع خیلی جدی‌تر و مررنگ‌تر می‌شود و از طرفی محسن‌ مهرعلیزاده با نزدیک شدن به برخی وزیران دولت خاتمی و تلاش برای دلجویی از احراز صلاحیت نشدگان اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری و همچنین به کار گیری برای اعضای شاخص احزاب نظیر حزب اعتماد ملی به دنبال جلب نظر اصلاح‌طلبان است.

دو موضع کاملا متفاوت برای معرفی کاندیدا در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد که طیف تندتر این جریان معتقد به عدم‌ معرفی کاندیدا و عدم مشارکت جدی در انتخابات هستند و در طرف مقابل، چهره‌های معتدل‌تر این جریان اعتقاد دارند که از ابزار صندوق رای نباید غافل شد.

طبق اطلاع خبرنگار «تابناک»؛ در جلسات نهاد اجماع‌ساز اصلاحات نیز بحث‌های تندی میان رئیس این نهاد بهزاد نبوی و برخی از طیف‌های تند این جریان صورت گرفته است و رئیس جبهه اصلاحات ایران بر ضرورت حضور و مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات و قهر نکردن با صندوق‌های رای تاکید داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۸
رای بی رای .
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
دمت گرم
حالا نیاز نیست این لطفی رو که امثال شما میخوان در حق جامعه بکنن رو هی بگید
واقعا امثال من خیلی خوشحالیم که شما رای نمیدی
هنوز جای رای شما در سال 92 و 96 درد میکنه
نامی
| Slovakia |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
آقای ali
گزینه انتخابی شما رو هم خواهیم دید. یادتون رفته که ملت 4 سال پیش فقط بخاطر رای نیاوردن رییسی رفتند و رای دادند. فقط امیدوارم این . روز ها یادتون بمونه
بستگی دارد آنها که دائم می گویند «رأی بی رأی» مرد باشند و حرفشان یکی باشد یا خیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
آنهایی که می گویند رای بی رای خود شماها هستید چون می دانید با شرکت اکثریت در انتخابات کاندیداهای شما انتخاب نخواهند شد
اصلاح طلبان تا کنون اصلاحی نکرده اند و اصولگراها هم به هیچ اصولی پایبند نبوده اند استفاده از این نام ها کاملا بی معنی است
خیلی نرم رای بی رای
اصلاحات مرده....زور بیخود میزنین!
رای نمیدهیم
درود
کدام اصلاح طلب....اینها همه اسمشون اصلاح طلب است....
هیچ اصلاحاتی انجام نداده و نمی دهند.....فقط ادعا دارند....
من که رای نمی دهم...
رای دادن یعنی تداوم ...تورم....بی ارزش شدن پول ملی....بعد آقایان همه ژست می گیرند می گویند...مردم خودشان انتخاب کردند
اجازه اصلاحات موثر داده نمیشه
شعورم اجازه نمیده رای بدم

رای بی رای
ریس جمهور هیچ اختیاری نداره خیالتان راحت
رای بی رای
تمام...
حالا اصلاح طب ها خیزش بکنن یا نکنن
هیچ فرقی برا ما مردم نداره
رای بی رای
همتی یکی از مسولینی است که موجب بر باد رفتن سرمایه 40 میلیون سهامدار بورس شد ورای هایش حتی از آرای باطله هم کمتر خواهد بود. او فقط برای فرار از آینده، دست پیش را گرفته است که در فردای بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید و بازخواست ها، شاید راه گریزی داشته باشد...
رای دادن در شرایط وخیم کنونی تنها به بدتر شدن شرایط منجر خواهد شد و لذا امسال رای دادن نداریم. اصلاحات هم تنها فکرش حفظ شرایط موجود است و نه بهتر شدن وضعیت مردم پس اصلاحات هم اصولا بی معنی است.
آقای همتی چون یک شعار توخالی نداد رای ما اقای همتی است
اصلاح طلب بی اختیار اصولگرای تندرو همه مردم را اذیت کرده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها