بازدید 68449
دو هزار و چهارصد و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟ / نامه سرگشاده مطهری به رئیسی درباره انتخابات / محسن رضایی: آمده‌ام تا با اراده ملت اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم / لاله افتخاری: دیگر کاندیداهای اصولگرا باید به نفع رئیسی کنار بروند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تکذیب احتمال انصراف ابراهیم رئیسی به نفع کاندیدا‌های دیگر / جلیلی: برنامه‌های عملیاتی یا حضور در میدان تدوین کرده ایم / انتقادات صریح حسین علایی از شورای نگهبان و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 26 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامه روحانی به رهبر انقلاب

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت گفت: انتخابات ریاست جمهوری مسأله بسیار مهمی است و تنها این نیست که ملت فقط به خاطر رییس قوه مجریه نظر بدهد. روحانی در این زمینه گفت: اصل و جان انتخابات، رقابت است. اگر این جان را از انتخابات بگیرید، می‌شود کالبد بی‌جان و می‌افتد. اصلش این است، یعنی یک رقابت فشرده باید باشد تا بتواند یک انتخابات واقعی را شکل دهد. دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد. البته من نسبت به اصل ۱۱۳ حتماً متذکر هستم و اشکال دارم، منتها اصل ۱۱۳ را هر وقت ما به شورای محترم نگهبان می‌نویسیم، آن‌ها یک تفسیری از اصل ۱۱۳ دارند که طبق آن تفسیر می‌گویند شما نمی‌توانید به ما تذکر دهید و لذا به ناچار دیروز خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای فرستادم و آنچه در ذهن من بود، این بود که اگر ایشان بتوانند در این زمینه کمکی انجام دهد. البته ایشان هم هر طور که مصلحت می‌دانند، به هر حال مصالح کشور است. کار را شورای نگهبان انجام می‌دهد، آقا هم معمولاً در دوره‌های گذشته کمتر وارد شدند، البته موردی بوده که ایشان فرد یا افرادی را با دستور و حکم حکومتی اضافه کردند، ولی این مربوط به مصلحت خود ایشان است. آنچه ما می‌توانستیم انجام دهیم درخواست و تقاضا از ایشان بود و اگر ایشان صلاح و مصلحت می‌دانند در این زمینه اقدامی بفرمایند. این مساله برای ما بسیار مهم است.

دستور ممنوعیت استخراج رمزارز صادر شد

حسن روحانی رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت گفت «استخراج مجاز رمز ارزها برق زیادی مصرف نمی‌کند و حدود ۳۰۰ مگاوات است اما غیرمجازها هستند که زیاد مصرف می‌کنند؛ آنها حدود ۲هزار مگاوات استفاده می‌کنند». او تاکید کرده که «از امروز استخراج رمز ارز تا پایان شهریور ممنوع است؛ حتی آنهایی که مجاز هستند.»

توییت شیخ حسین انصاریان با هشتگ انتخابات: به حق مردم خیانت نکنید

شیخ حسین انصاریان در توییتی با هشتگ انتخابات نوشت: قرآن کریم می‌فرماید: «لاَ تَخُونُواْ»(انفال/٢٧) به حق مردم، مال مردم، ملک مردم، زمین مردم، اخلاق مردم و رفتار مردم خیانت نکنید.

لاله افتخاری: دیگر کاندیداهای اصولگرا باید به نفع رئیسی کنار بروند

عضو شورای وحدت اصولگرایان گفت: علت اینکه تعداد اصلاح طلبان در لیست تاییدیه شورای نگهبان کمتر است این بوده که جریان اصلاح طلب افرادی را به میدان آورد که شانس کمتری برای تایید صلاحیت داشتند. لاله افتخاری، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای وحدت اصولگرایان در رابطه با لیستی که شورای نگهبان در خصوص اعلام صلاحیت ها برای نامزدهای ریاست جمهوری منتشر کرد، گفت: همه باید تابع نظر شورای نگهبان باشند. هر جایی سازوکار خود را دارد و اگر راهی برای اعتراض باشد، باید خود نامزدها از طریق قانونی پیگیری کنند. او افزود: البته اگر کسی برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت نشد به این معنا که صلاحیت دیگر صندلی ها را ندارد، نیست و می‌تواند در سکان های مختلف نظام خدمت کند. افتخاری تاکید کرد: علت اینکه تعداد اصلاح طلبان در لیست تاییدیه شورای نگهبان کمتر است، این بوده که جریان اصلاح طلب افرادی را به میدان آورد که شانس کمتری برای تایید صلاحیت داشتند. او خاطرنشان کرد: شورای نگهبان جناحی عمل نمی کند و مختص به جناح خاصی نیست البته که در لیست فعلی از اصلاح طلبان هم افرادی حضور دارند که می توانند نظر مخاطبین خود را جلب کنند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دیگر اصولگرایان لیست شورای نگهبان باید به نفع رئیسی کنار بروند، گفت: تصمیم حکیمانه این است که دیگر کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار بروند البته که برای کناره گیری عجله ای نیست و می توانند تا پایان انتخابات باقی بمانند و در نهایت کناره گیری کنند.

توضیح پسر سید حسن نصرالله درباره سرفه‌های پدرش

پسر دبیرکل حزب‌الله لبنان به حرف و حدیث‌ها درباره وضعیت سلامتی پدرش خاتمه داد. به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، حضور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز "مقاومت و آزادی" سوالاتی را در مورد وضعیت سلامتی وی نزد کاربران شبکه‌های مجازی برانگیخت، چرا که وی ضعیف و خسته به نظر می‌رسید و به سختی نفس می‌کشید. کاربران شبکه‌های مجازی این سوال را مطرح کردند که آیا دلیل سرفه‌های سید حسن و ضعیفی او در این سخنرانی ابتلایش به ویروس کرونا است یا خیر. در پی سخنرانی سید حسن نصرالله بسیاری از کاربران برای او طلب سلامتی و شفای عاجل کردند. جواد پسر سید حسن در توییتی به پیگیران سلامت پدرش اطمینان خاطر داد و نوشت، پدرش حساسیت دارد.

حسین شریعتمداری احتمال حکم حکومتی درباره انتخابات را تلویحا رد کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به لیست کاندیداها احتمال حکم حکومتی برای تایید برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده را رد کرد.حسین شریعتمداری در قسمتی از یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: اشاره به این نکته نیز که در برخی از اظهار‌نظر‌ها مطرح شده، ضروری است و آن اینکه سال ۸۴ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم، آقای حداد عادل (رئیس ‌وقت مجلس شورای اسلامی) با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب از ایشان درخواست می‌کند در صورت صلاحدید به شورای نگهبان توصیه کنند دایره نامزدهای واجد صلاحیت را بازتر کنند.

در نامه آقای حداد عادل خطاب به حضرت آقا آمده بود: « چنانکه مستحضرید شورای محترم نگهبان اسامی شش تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را که صلاحیتشان به تأیید آن شورا رسیده اعلام کرده است. اگر چه شورای نگهبان همواره سعی داشته وظیفه خطیر خود را بر اساس موازین شرعی و قانونی به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمودهای برخاسته از مصلحت‌اندیشی حضرتعالی در تصمیم خود تجدید نظر کرده است. اینک استدعا آن است در مورد اخیر نیز چنانکه تجدید‌نظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر- که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری بوده- می‌دانید، شورای محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزدهای واجد صلاحیت، دلالت فرمائید».


رهبر معظم انقلاب با اجابت این درخواست طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، نوشته بودند:« با سلام و تحیت و تشکر از زحمات آن شورای محترم در تلاش برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دوره‌ نهم، با رعایت موازین قانونی در این امر، از آنجا که مطلوب آن است که همه‌ افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند، لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدید نظر صورت گیرد».


ماجرای یاد شده حکایت از آن دارد که رهبر معظم انقلاب بر توسعه دایره احراز صلاحیت‌ها با قید ضروری « رعایت موازین قانونی » تاکید دارند.بدیهی است که در عدم احراز صلاحیت برخی از نامزدهای اخیر چنانچه« موازین قانونی» کاملاً رعایت شده باشد، صورت‌مسئله با آنچه در سال ۸۴ اتفاق افتاده تفاوت جدی دارد و طبعاً ادامه ماجرا نیز با سال ۸۴ متفاوت خواهد بود.
و بالاخره در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم.

انتقادات صریح حسین علایی از شورای نگهبان: حق تعیین سرنوشت را از اکثریت مردم گرفته اید

حسین علایی در واکنش به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان تاکید کرد: رد صلاحیت گسترده افراد مختلف در هر انتخاباتی، باعث دور شدن از اهداف انقلاب اسلامی شده است و مشارکت کم مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نشان داد که اکثر مردم ایران خواهان تغییر این رویه هستند.حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادداشتی نوشت: «با اعلام نتایج بررسی های شورای نگهبان و معرفی تنها هفت نفر از خیل افراد ثبت نام کرده برای رقابت های ریاست جمهوری امسال، به نظر می رسد که برای تصمیم گیرندگان اداره کشور، موضوع افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت خود را از دست داده است و بجای آن چینش تأیید صلاحیت شده ها به گونه ای که از آن، نتیجه مطلوب به دست آید و فرد مورد نظر انتخاب شود، اولویت اول را پیدا کرده است.از سوی دیگر عملکرد شورای نگهبان در سال های اخیر نشان داده است که اصل، بر رد صلاحیت همه نامزدهای ریاست جمهوری، داوطلبین نمایندگی مجلس و علاقه مندان به عضویت در شوراهای شهر است مگر استثنا؛ بنابراین ملاحظه می شود که تقریباً تمامی روسای جمهور سابق و اکثر نمایندگان دوره های سابق مجلس شورای اسلامی برای رقابت های انتخاباتی دوره های بعد رد صلاحیت می شوند.مردم‌ انتظار دارند که معیارهای شورای نگهبان برای رد و تأیید صلاحیت افراد را مستند به قانون اساسی بدانند و مطمئن شوند که تصمیمات شورای نگهبان جایگزین حق مردم برای برگزاری انتخابات آزاد نمی شود.

در سال های اخیر روش شورای نگهبان عملاً حق تعیین سرنوشت را که با انقلاب اسلامی برای ایرانیان به دست آمده، از اکثریت مردم ایران گرفته است.مهم‌ترین خواسته مردم در جریان مبارزات علیه رژیم استبدادی شاه، برگزاری انتخابات آزاد و سالم بدون دخالت دستگاه های حکومتی بوده است.بر همین اساس بود که امام خمینی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی در روز ۲۷ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ فرمودند که «اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولیّ آنها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست. شما وکیل آنها هستید، ولیّ آنها نیستید». بنابراین حق انتخاب با خود مردم است و دیگران نباید برای سرنوشت آنها تصمیم بگیرند.به هر حال رد صلاحیت گسترده افراد مختلف در هر انتخاباتی، باعث دور شدن از اهداف انقلاب اسلامی شده است و مشارکت کم مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نشان داد که اکثر مردم ایران خواهان تغییر این رویه هستند.

حسین علایی

پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰»

رییس ستاد مهرعلیزاده مشخص شد

رییس ستاد محسن مهرعلیزاده کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.عباس معینی رییس ستاد محسن مهرعلیزاده کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و استاندار اصفهان در دولت حسن روحانی بود.

محسن رضایی: آمده‌ام تا با اراده ملت اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم

محسن رضایی در رشته توئیتی نوشت: نگهبانان دائمی ایران و انقلاب، مردمند. مردم سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رای و انتخابات است.محسن رضایی در رشته توئیتی نوشت:ملت بزرگ ایران، برای ساختن آینده‌ای روشن و آرام و کشوری جذاب در جهان، با تمسک به خون همرزمان شهیدم و تمام شهدای تاریخ این مرز و بوم که پاسدار این میراث بوده اند، با شما پیمان میبندم که تمام تلاش خویش را در جهت احیای اقتصاد و خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارامد به کار گیرم."نگهبانان" دائمی ایران و انقلاب، مردمند. مردم سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رای و انتخابات است. در کنار آن، باید مردم سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم. آمده ام تا دولت مردم را تشکیل دهم و رئیس جمهور همه شما باشم نه یک جناح خاص.ملت بزرگ‌ ایران شاهدند که بیش از بیست سال است درباره معیشت مردم و آینده اقتصاد ایران هشدار می دهم. در تدوین و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی کشور مشاوره دادم. دولت‌ها کاری نکردند. این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم.

مجلس از اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حمایت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای از اقدام شورای نگهبان در بررسی دقیق صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. پرونده داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۰ روز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی نژاد و مسعود پزشکیان از داوطلبان شاخصی بودند که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

پیام ضرغامی بعد از عدم احراز صلاحیت در انتخابات 1400

ضرغامی بعد از احراز نشدن صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری پیامی داد.

وَ مَنْ تَطَوَّعَ خَیْراً فَإِنَّ اللّهَ شاکِرٌ عَلیمٌ
و هر کسى به راه خیر و نیکی شتابد، خداوند شکرگزار و آگاه است. {بقره ۱۵۸}

همراهان عزیزم در سراسر کشور
با بسیاری از شما از طریق شبکه های اجتماعی آشنا شدم.
به خاطر همه‌ی تلاش‌های صادقانه و ارزشمند، بی‌توقع و خالصانه، سپاسگزارتان هستم. قلم از وصف این دوستی، رفاقت و فداکاری عاجز است. شما را می‌ستایم، دست‌تان را می‌بوسم و به آن افتخار میکنم.
ما مأمور به نتیجه نیستیم؛ مکلف به انجام وظیفه هستیم. با هم خواهیم ماند، همراه ولایت، تا صحنه‌های پر شکوه دیگر.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنـش‌ها گر کند خــار مغیلان غم‌مخور

سیدعزت‌الله ضرغامی

حاج علی اکبری: امیدوارم ثمره این انتخابات تشکیل دولت جوان حزب اللهی باشد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تبیین ابعاد و ویژگی‌های انتخابات پیش رو، اظهار امیدواری کرد که این رویداد ملی، پرشورتر از همیشه و در کمال سلامت و امنیت برگزار شود و ثمره آن، تشکیل دولت جوان حزب اللهی و تقویت نور امید به افق روشن پیش رو در قلب مردم شریف باشد.

واکنش قاضی زاده به کنار گذاشته شدن وی از هیات رئیسه مجلس

واکنش قاضی زاده هاشمی به کنار گذاشته شدن وی از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی؛ در برخی از مسائل با بزرگان مجلس اختلاف دارم، ممکن است برخی از من بدشان بیاید و در مجلس با من تسویه حساب هم بکنند.

خبرگزاری فارس برای اصلاح طلبان کاندیدا مشخص کرد

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: «جبهه اصلاح طلبان ایران پس از پایان نشست خود اعلام کرد که از مهر علیزاده به عنوان کاندیدای اختصاصی حمایت می‌کند.در این جلسه تاکید شد: با توجه به اهمیت انتخابات و عدم حضور جناب محمدرضا عارف و رد صلاحیت پزشکیان به عنوان کاندیداهای اصلاح طلبان و تایید محسن مهر علیزاده معاون دولت اصلاحات از ایشان اعلام حمایت می کنیم.» این در حالی است که آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات دیروز در خبری اعلام کرد با توجه به رد صلاحیت گسترده نامزدهای مد نظر، اصلاح طلبان از هیچ نامزدی حمایت نخواهند کرد.

الهه کولایی: حقیقت انتخابات برکناری و جابجایی است نه نصب

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در کانال تلگرامی خود نوشت؛ کارل پوپر می گوید: دموکراسی، نه به معنای حاکمیت مردم است، نه حاکمیت اکثریت. مردم یا اکثریت هیچ وقت حکومت نکرده‌اند. مبنا و معیار دیگری نیاز است.الهه کولایی ادامه داد: آنچه دموکراسی را دموکراسی می‌کند، توانایی و حقِ جابجایی حاکمان است از سوی مردم، بدون خونریزی و براندازی.آنچه دیکتاتوری را دیکتاتوری می‌کند، بی‌نصیب ماندن مردم از این توان و حق است، مگر با انقلاب و سرنگونی. دموکراسی این سؤال افلاطونی را که «چه‌کس باید حکومت کند؟»، کنار می‌زند و به جای آن می‌پرسد: «چگونه باید حکومت کرد؟».چنان باید حکومت کرد که شرورترین و رذل‌ترین حاکم را بتوان پایین آورد. اگر این درس مهم و اساسی پوپر را گسترش دهیم، می‌توانیم بگوییم حکومت دموکراتیک، نهادها و قوانین و دستگاه‌هایی دارد که از این توان و حق مردم پشتیبانی می‌کنند.بر این اساس، خطاست اگر دموکراسی را به مجلس و رای و مسائلی از این جنس، کاهش دهیم. صندوق رای و مجلس، دموکراسی را تضمین نمی‌کنند.مقصود این نیست که دموکراسی بدون رای گرفتن از مردم ممکن است، بلکه هر رای دادنی، به معنای اجرایی کردن دموکراسی نیست.البته انتخابات ابزار لازم و ضروری است، اما این وسیله باید در خدمت هدف دموکراسی سازی باشد. حقیقت انتخاباتِ دموکراسی برکناری و جابجایی است نه نصب.برای دموکراسی شدن، به دستگاه و ساختاری نیاز است که از حق و حقوق مردم و در متن آن حقِ جابه جایی، پشتیبانی کند.

پاسخ محمد مطهری به اتهامات علیه خواهرزاده‌اش فاطمه لاریجانی

محمد مطهری نوشت: در این بازار داغ تهمت و شایعه‌سازی، جهت تنویر افکار عمومی با اطلاع دقیق عرض می‌کنم که ویزای خواهرزاده‌ام خانم‌ فاطمه لاریجانی در آمریکا ویزای کار از نوع H1 b است و امور دیگر مثل تابعیت و پاسپورت آمریکایی از جعلیات‌ است.محمد مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: در این بازار داغ تهمت و شایعه‌سازی، جهت تنویر افکار عمومی با اطلاع دقیق عرض می‌کنم که ویزای خواهرزاده‌ام خانم‌ فاطمه لاریجانی در آمریکا ویزای کار از نوع H1 b است و امور دیگر مثل تابعیت و پاسپورت آمریکایی از جعلیات‌ است.

طبعا این امر ظرف چند دقیقه با ارسال تصویر ویزا قابل راستی‌آزمایی است، زیرا کسی که ویزای یک کشوری را دارد قطعا تابعیت و پاسپورت آن کشور را نمی‌تواند داشته باشد. (در آمریکا برای گذراندن دوره تخصص فرد می‌تواند ویزای کار بگیرد).فاطمه دارای مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه تهران با معدل A و جزء ۳۰ نفر اول کشوری در آزمون جامع پره انترنی (pre-internship) در سال ۱۳۸۹ است.او که به تقدیر الهی دوران دانشجویی‌اش مقارن با یک سال شیمی درمانی برای سرطان خون از نوع لنفوم بود، پس از پایان دوره دکتری، همراه با همسرش - رتبه ۱۰۴ کنکور پزشکی (سهمیه آزاد) و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران - که برای گذراندن دوره تخصصی عازم آمریکا بود همراه شد و پس از پایان تحصیل به ایران باز خواهد گشت.بر خلاف شایعات، او در یک آپارتمان ۴۰ متری زندگی می‌کند و نیز عکس منتشر شده از دست دادن با نامحرم هم متعلق به فاطمه لاریجانی نیست.

شایعات دیگر درباره خواهر و دو برادر فاطمه هم دقیقا منشأش یا بی‌اطلاعی است و یا بی‌تقوایی که در صورت لزوم توضیح خواهم داد.به قول شهید مطهری، «به نفع دین تهمت زدن، به نفع دین بی‌دینی کردن است. دین اجازه نمی‌دهد ولو به نفع خودش بی‌دینی کنیم». جیفه ریاست دنیایی که جای خود دارد.

همتی: تا انتها در رقابت‌های انتخاباتی می‌مانم

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اینستاگرام نوشت: تا انتها در رقابت های انتخاباتی می مانم. به دور از برداشت های ساده انگارانه در تحلیل شرایط پیچیده اقتصادی کشور، صدای اکثریت خاموش و رنجور ایران باشم.

جهانگیری پایان کار ستادهای انتخاباتی خود را اعلام کرد

معاون اول رییس جمهوری از تلاش‌های روسای ستادهای انتخاباتی برای مشارکت حداکثری قدردانی و پایان کار ستادهای انتخاباتی خود را اعلام کرد.اسحاق جهانگیری عصر امروز - چهارشنبه - در جلسه‌ای با روسای ستاد انتخاباتی خود در استان های سراسر کشور از اقدامات آنان در جهت پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی و نیز تلاش‌های صورت گرفته به منظور زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم قدردانی کرد.متن سخنرانی معاون اول رییس جمهور در جمع روسای ستادهای انتخاباتی خود متعاقبا منتشر خواهد شد.

نامه سرگشاده مطهری به رئیسی درباره انتخابات

ماینده سابق تهران در مجلس و داوطلب نامزدی در انتخابات ١۴٠٠ نامه‌ای سرگشاده خطاب به ابراهیم رئیسی منتشر کرد و

علی مطهری نوشت:
جناب حجت‌الاسلام رئیسی
دامت برکاته

با اهداء سلام و آرزوی سلامتی، از این که جناب‌عالی هم خواستار رقابتی شدن انتخابات ریاست جمهوری شده‌اید خرسند شدم. این امر نشانه آن است که ضعف عملکرد شورای نگهبان را پذیرفته‌اید. قطعاً این ضعف ناشی از نوع ترکیب و تفکر حاکم بر این شوراست.

می‌خواهم بگویم بخشی از ریشه این ضعف به خود جناب‌عالی به عنوان رئیس قوه قضائیه برمی‌گردد. حتما به یاد دارید که برای انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس دهم شما پنج نفر را معرفی کردید.

آقای دکتر غلامی خوش‌ فکرترین آنها بود، شاید به دلیل تسلطی که بر آثار استاد مطهری دارد. اما چند دقیقه قبل از آنکه ایشان نطق خود را شروع کند از طرف یکی از سه حقوقدان دیگر شورای نگهبان با ایشان تماس گرفته و به ایشان گفته شد که انصراف بدهد تا فلان شخص رأی بیاورد. آقای غلامی هم با فشار برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس که با آن تماس‌گیرنده هماهنگ بودند انصراف داد و بعداً در پیامکی برای من نوشت که این انصراف غیر ارادی بود.

در نتیجه مجلس می‌بایست از میان چهار نفر پیشنهادی به سه نفر رأی می‌داد. تصدیق می‌فرمایید که دست مجلس تقریباً بسته بود. اکثر این چهار نفر هم دچار جمود فکری بودند و برخی از آنها هم اساساً حقوقدان به معنی واقعی کلمه نبودند؛ در حالی که در دوره قبل آن، افراد خوش‌فکری مانند دکتر ابراهیمیان به مجلس معرفی و انتخاب شدند که فضای شورای نگهبان را تغییر دادند و در مقابل جمود فکری این شورا تا مرز استعفا ایستادند.

غرض این که معرفی حقوقدانها به شورای نگهبان از طرف قوه قضائیه می‌تواند در فضای فکری این شورا بسیار مؤثر باشد. اولاً برای انتخاب سه حقوقدان نباید کمتر از شش نفر معرفی شوند و ثانیاً این افراد باید از میان حقوقدانان سطح بالا و باتجربه و خوش‌فکر به مجلس معرفی شوند. می‌بینید یکی از آن سه حقوقدانی که با معرفی شما به شورای نگهبان راه یافتند امروز در بررسی صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری مشکل آفریده و حق او را ضایع کرده است، همان طور که در انتخابات مجلس یازدهم نیز برخورد غیرمنطقی و جمودآمیز با من داشت.به هرحال از این که به نقص فهرست منتشره شورای نگهبان از نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده‌اید سپاسگزارم./جماران

لاریجانی پایان کار ستاد انتخاباتی خود را اعلام کرد

علی لاریجانی در جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی اش حضور پیدا کرده و پایان کار ستاد انتخاباتی خود را اعلام کرد.

واکنش سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به خبرسازی خبرگزاری فارس

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به خبری که خبرگزاری فارس منتشر کرده بود، واکنش نشان داد.آذر منصوری در توئیتی نوشت: جبهه اصلاحات ایران ⁩متشکل از ۳۱حزب اصلاح طلب و ۱۵شخصیت حقیقی است. ما امروز اعلام کردیم: «‌ با توجه به رد صلاحیت فله ای شورای نگهبان، نامزدی برای معرفی به مردم در انتخابات۱۴۰۰نداریم.»‏خبرگزاری فارس اعلام کند این جبهه ای که از آن نام برده، متشکل از چه احزاب و چه افرادی است؟؟!

کنایه سنگین مهرعلیزاده به رئیسی

محسن مهرعلیزاده در توئیتی خطاب به رئیسی نوشت: وقتی قاضی خود شما هستید، تفسیرگر و مجری قانون منصوبان شما هستند، توصیه‌ تان برای تایید صلاحیت و تلاش برای رقابتی‌تر شدن فضا را باور کنیم!؟

دهقان: صرفا کسی بخاطر تابعیت فرزندش در خارج از کشور رد صلاحیت نشده است

دهقان عضو حقوق دان شورای نگهبان درباره اینکه فردی فرزندش در خارج از کشور است و کاندیدای ریاست جمهوری است نباید دغدغه ای جز کشور خودش را داشته باشد و یک پایش در این کشور و پای دیگرش در آن کشور باشد، با این حال کسی صرفا بخاطر تابعیت فرزندش در خارج از کشور رد صلاحیت نشده است.

توضیح رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره انتقادات اخیرش به شورای نگهبان

عضو شورای نگهبان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره توئیت‌های انتقادی خود نسبت به رد صلاحیت‌های جنجالی شورای نگهبان توضیحاتی ارائه داد.صادق آملی لاریجانی گفت: نهاد شورای نگهبان همواره باید محترم شمرده شود و مرز من با کسانی که از حرف هایم سوءاستفاده کردند جداست. اگر حرفی زده‌ام از سر دلسوزی برای شورای نگهبان و جهت اعتماد سازی بوده است.گفتنی است آملی لاریجانی روز گذشته در رشته توئیتی از رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان به شدت انتقاد کرد.

جلیلی: برنامه‌ های عملیاتی یا حضور در میدان تدوین کرده‌ ایم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تدوین برنامه عملیاتی برای دولت آینده با حضور «میدانی» در سراسر کشور خبر داد.سعید جلیلی اظهار کرد: در آستانه انتخابی بزرگ برای عبور از نارسایی‌های کنونی هستیم؛ نه فقط عبور از نارسایی‌ها بلکه جهشی بزرگ و ارتقایی در سطح و شان ملت ایران.وی تاکید کرد: برای این جهش باید جهادی بزرگ انجام شود و اگر ملت و مسئولان‏، عزم جدی برای جهش جدی داشته باشیم می‌توانیم در چهار سال آینده موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم.جلیلی لازمه تحقق این هدف را، داشتن اراده و برنامه دانست و افزود: برای این هدف به برنامه‌ای جدی مبتنی بر مطالعات عمیق نیاز است.وی گفت: ما هشت سال است که با جوانان، محققان، استادان برجسته دانشگاه‌ها‏، مدیران موفق‏، صاحبان حرف و صنایع مختلف و استفاده از تجارت جهانی به برنامه رسیدیم.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این طور نبوده است که این برنامه را صرفا در جلسات، بررسی کرده باشیم بلکه در میدان حضور یافتیم و به ۳۱ استان، شهرستان‌ها، روستاها و شهرک‌های صنعتی رفتیم و مسائل را از نزدیک بررسی کردیم و در جلسات مختلف در دانشگاه‌های کشور حضور یافتیم و به جمع بندی رسیدیم.جلیلی تاکید کرد: امروز کشور نه فقط به خوبی باید اداره شود بلکه باید جهشی بزرگ در پیش داشته باشیم و این هدف با همت ملت ایران و انتخاب شایسته آنان قابل تحقق است تا در چهار سال آینده بتوانیم جهشی بزرگ داشته باشیم.
وی این جهش و جهاد بزرگ را با اتکا به توانمندی‌های ملت ایران حتما قابل تحقق دانست.

آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟

وی یادآور شد: البته من شک ندارم که روح تفکر مردم گریز و جمهور ستیز از جان دشمنان مردم در کالبدها دمیده می شود و عده ای ناآگاهانه آن را در جان خود می پذیرند.سید حسن خمینی گفت: واقعا کافی است آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟ پشت عبارت پردازی های زیبا و رفتارهای مقدس مآبانه سنگر گرفتن و پاسخگو نبودن و در عین حال تیشه به ریشه اصیل انقلاب زدن را نمی دانم چه بنامم؟! البته در این میان رقبای انتخاباتی هم که سالم از گردنه عبور کردند آسیب دیده اند و من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.

تکذیب احتمال انصراف ابراهیم رئیسی به نفع کاندیداهای دیگر

احتمال انصراف ابراهیم رئیسی به نفع کاندیداهای دیگر تکذیب شد.برنامه‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی از امروز آغاز شد و اولویت اقتصاد در کمپین رییسی با برگزاری نشست مشترک با اتاق های اصناف، تعاون و بازرگانی ایران و حضور در بازار تهران کلید خورد.این در حالی است که از شب گذشته یک کانال تلگرامی و سایت خبری از احتمال انصراف سید ابراهیم رئیسی به نفع یکی از کاندیداهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خبر داده بودند که یک منبع آگاه نزدیک به ستاد مرکزی ابراهیم رییسی در همین خصوص ضمن رد شایعات مطرح گفت: فعالیتهای انتخاباتی آقای رییسی و برنامه‌های تبلیغاتی ایشان با جدیت و قدرت در حال انجام بوده و از امروز وارد فاز جدیدی خواهد شد.ابراهیم رییسی با شعار «هر خانه یک ستاد» در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶۱
آیا دوره تخصص در امریکا از سال 1391 تا 1400 طول میکشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
حتما میخواهد خیلی متخصص شود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
برای تنبل ها ،بله
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
برای نخبگان با رتبه های برتر و نیز ژنهای برتر بله. شاید بیشتر از اینهم طول بکشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
#جذب_مشارکت_حداکثری
#دکتر_سید_ابراهیم_رییسی
آیا کسی که فرزند دلبندش در امریکاست و خواهر زاده اش هم چنان در تاسیسات هسته ایشان مشغول به فعالیت است اگر رییس جمهور شود و بگوید مرگ بر آمریکا مورد خنده مردم قرار نمیگیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
خوب حداقل حسنش اینه که دیگه از این شعارهای پوچ و پرهزینه نمیدن
معترضین به رد صلاحیت ع . ل افرادی هستند که برخیشان وجاهت بسیار بالایی داشتند ولی ذات خودشان را در این امتحان نشان دادند. از معترضین فقط یک سوال دارم. آیا اگر شخصی که فرزندش در امریکاست فردا روز بگوید مرگ بر امریکا آیا آنها این شعار را از او قبول میکنند؟
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
شعاردادنش برامردم ساده کیف وحالش برای خویشاونداری خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
همین الآن کسانی را داریم که نه تنها فرزندشان، بلکه خودشان در آمریکا بوده اند و حالا مرگ بر آمریکا می گویند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
افراد عدم احراز صلاحیت شده یه سوزن به خودشونم بزنن. یه گونی پرونده از انواع جرائم اقتصادی و اخلاقی و بی مدیریتی روز میز هرکی بزارن خو ردتون می کنن.
ناشناس
| Ukraine |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
بیش از ۹۵ درصد مسئلان جمهوری اسلامی بستگان درجه یکشان در آمریکا و اروپا هستند چطور تو آنها را نمی بینی فقط یک نفر را می بینی؟
انهایی که تایید صلاحیت شدند هیچ گونه توانمندی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
یعنی محسن مهرعلیزاده معاون خاتمی توانمندی ندارد؟
نه اینکه جهانگیری و خود حسن خیلی توانمندی داشتند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
خدا را شکرتائید صلاحیت ها دست شما نبود والا همین چند نفر هم رد میشدن.
درود بر شورای نگهبان. ای کاش 4 سال پیش و 8 سال پیش هم همینطور اقدام میکردند تا این همه کشور به ورطه خسارت نمی افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
واقعا همینطوره که میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
امثال تو رو باید یکی رو برات انتخاب کنن نه اینکه اختیار رای دادن داشته باشی چون درکی از انتخاب کردی دادن نداری
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
شنیده شده داشتن مدیر و مدبر بودن جهانگیری را در این 8 سال بررسی می کردن که #برق_رفت!!! آدم اینقدر بدشانس؟؟؟
فارس و کیهان بزرگ ترین معضل در راه پیشرفت کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
نگرش روشنفکر تماها اینجوره :هرکس که تفکرش با توهمات من یکی نباشه تحجر گراست
حاج خانم افتخاری! اگه اجازه می فرمایید شنبه آینده ایشون را به عنوان رییس جمهور انتصاب کنند تا خیالتون راحت بشه.شما حتی از رقابت درون حزبی هم می ترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
برای بارسوم می پرسم آیا وکیلم که ایشون رو به ریاست جمهوری منصوب کنم ؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
اگر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبا (ناسا!) تلاش کنن روی یک گزینه اجماع کنن درسته، اصولگراها کنن غلطه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
دیگه آخه رقیبی نیست رضا خان . بالاغیرتا رئیسی هر 6 نفر که انصراف دادند، رای بیارا
واقعا که نمایش جالبیه، ما که داریم بدون بلیط تماشا میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
هزینه بلیطش رو تو تک تک خریدهات پرداخت میکنی
مسافری از هند
جناب آقای دکتر محسن رضایی ضمن ارادتی که به شما دارم باور کنید اگر شما هم انتخاب شوید هیچ کار مهمی نمی توانید انجام بدهید. هنوز قبول نکرده اید که در این مملکت تصمیمات اصلی در جای دیگری گرفته می شود و رئیس جمهور فقط و فقط یک مجری دستورات است و لاغیر. به قول آقای روحانی آبدارچی. پس لطفاً قولهای بی پایه واساس ندهید و وجه خودتان را در بین مردم خراب نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
خیلی خوب!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
حسن روحانی در این 8 سال نشون داد که رئیس جمهور چقدر در سعادت و شقاوت یک کشور موثره. من حتما رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
اگر رئیس جمهور اختیاری نداره چرا برای کاندیداشدن اینقدر دست وپا میزنند؟اگر وضع اقتصاد خوب بود ایا باز هم تمیگفتند کار ما نبوده و
کاش لاریجانی و جهانگیری رد نمیشدند تا متوجه خشم مردم ازآنها میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
جهانگیری4200 که فک کنم خییییلی خوشحال شد. یه نفس راحت کشید
میدانی مطهر جان بس که ملت از امثال شما ها دروغ شنیدند باور نمیکنند. در ضمن بابای دختر و عموهایش مرگ بر امریکا از دهانشان نیفتاد.وقتی واکسن امریکایی فایزر واسه ملت حرام شد چرا مداوای امریکایی واسه شماها حلال است. چرا نرفتند چین یا روسیه یا کوبا ویا ونزویلا؟ جوابی برای پنهانکاریتان ندارید. از خداوند درخواست بخشایش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
اگه خدا اینارو ببخشه من روز قیامت خدا رو نمی بخشم حتی اگه به پام بیوفته
حرفهای بزرگتر از....
ناجی کشور مرد جنگ برادر محسن رضایی....................
مطهری پرمدعا تا تونست فحش داد. جمود فکری رو امثال تو دارند که تو ایت 8 سال بیچارمون کردید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مثلا قبل این 8 سال خیلی احساس خوشبختی میکردی؟؟؟
من که رای نمیدم شما رو نمیدونم .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
ازینکه به فردی مثل روحانی رای دادی سرخورده نشو. یک مدیر . شایسته میتونه کشور را جلو ببره. من حتما رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
سلام ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم نه مثل دفعه قبل که
گفتیم روحانی مچکریم و اینطور شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مجری مهم نیست . مهم چیزیه که باید اجرا کنه
با ترکیبی که رقم خورده ایشان نیاز به ستاد ندارند . برخی از آقایان یا خود خواهند رفت یا وضعیت رای آنها از حالا معلوم است .
مجلس جوان انقلابی چه گلی به سرمان زد که دولت جوان‌انقلابی بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
به این مشت پیرمرد ناکارامد میگویید جوان عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
سفر استانی رفت ودولت ورئیس جمهوررا تخریب کرد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
این مجلس بر خلاف مجلس لاریجانی جلوی خیییلی از ضعفهای دولت ایستاد مثل قانون بودجه امسال. و همچنین مصوبات خوبی داشت مانند قنون اقدام راهبردی که پشتوانه خوبی برای مذاکره کننده ها بود در مقابل زیاده خواهی غرب و قوانین مالیات بر سرمایه و مالیات از سلبریتیها و مالیات از خانه ها و ماشینهای لوکس و قانون حمایت از افزایش جمعیت و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
لایک داری
نمیخواد نگران رای دادن مردم باشین.. شماها همتون نگران خودتونین
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
سلام ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم نه مثل دفعه قبل که
گفتیم روحانی مچکریم و اینطور شد.
لاله افتخاری و حسین شریعتمداری رئیس جمهور را تعیین کردند. مبارکتون باشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
سال 80 هم می گفتن ناطق گزینه نظامه، نظام اگر میخواست انتخابات را مهندسی کنه خیییلی بهتر ازینا میتونست کنه و کسی معترض نشه
خجالت نکشیدین افزایش حقوق کارمندهای نفت رو با این همه سختی کار اینطور کردین.
جای تاسف داره کارهاتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
تو یکی هیچیییییییی نگو . زنگنه جونت نصف بودجه کشور رو در سال بابت حقوقهای فرانجومی وزارت نفت و شرکتهای تابعه اش بر باد داده . 60 میلیون در ماه میگیرین بازم آه و ناله که ای وای ناچیزه !! آخه یک کارخونه دار با میلیاردها تومن سرمایه گذاری تو این رکود ماهی 60 میلیون گیرش نمیاد
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
۶۰ میلیون میشه ۳هزار دلار.پایین ترین حقوق شرکت های نفتی دنیا آ ز۳هزار دلار شروع میشه.تاسف اوره که بجای تلاش برای گرفتن حقوق واقعیمون افتادیم دنبال همدیگه که کی بیشتر میگیره.برادر عزیز باید ما ایرانی ها درآمد سرانه بالای ۵هزاز دلار داشتیم اما اینقدر کرامت را آزمون گرفتن که فکر میکنیم ۳هزار دلار برای یک کارشناس ارشد با ۲۵ سال سابقه در بدترین وسخت ترین محیط های کاری خیلی زیاده.نه برادر حقوق شما خیلی کم ناعادلانه است وگرنه حقوق ما نفتی ها زیاد نیست
جناب محمد مطهری : چرا اقوام جنابعالی آمریکا رو برای ادامه تحصیل برگزیده اند ؟ بخصوص کسانی که مرگ بر آمریکاشون گوش فلک رو کر کرده ! مرگ خوبه فقط برای همسایه ؟ لطفا مردم رو بیشتر از این احمق فرض نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
چون دانشگاه های خودی دکتر بی سواد تحویل می دهد.
بنظر من اهمیت قانون بیشتر از ریاست جمهوری است و اگر رئیس جمهور عالی ترین فرد هم که هم باشد ولی قانون شفاف و مترقی در کشور حاکم نباشد همه کاره و هیچ کاره است
قانون ابعاد مختلفی دارد و بوسیله آن بزرگترین مشکلات را می توان حل کرد مثلا ما نزدیک چند دهه است که نزاع بر سر نظارت داریم ولی آیا به این فکر کرده ایم که چرا اختلاف شدید بخاطر آن بین جناح ها وجود دارد و چرا کشور بخاطر آن هزینه های فراوان داده است؟
چون تفسیرهای گوناگونی از قانون اساسی وجود دارد. لذا از ارکان قانون این است که شفاف و واضح باشد
دوم اینکه با واقعیت منطبق باشد چون در غیر اینصورت سبک و خوار و خفیف می شود
سوم اینکه مورد توافق اکثریت و همه باشد
چهارم اینکه در اجرای آن تعلل نشود و به بهانه های واهی نادیده گرفته نشود.
اگر برداشت های متفاوتی در مورد قانون وجود دارد چرا باید کشور برای چند دهه معطل عدم شفافیت قانون و برداشت های متفاوت باشد و چرا نباید به مبداء آن برای شفاف کردن بازگشت نکرد و چرا موضوعی که به سادگی قابل حل است آنرا پیچیده کرد اگر در بند قانون اساسی تفسیر متفاوت وجود دارد کافی است بند مذکور از قانون اساسی بیرون کشیده شود و همانطور که در ابتدا قانون اساسی مورد رای مردم گذارده شده است مجدداً برای واضح کردن و شفاف کردن آن، تفسیرهای متفاوت مورد رای مردم قرار داده شود و هر کدام را که مردم پسندیدند تصویب و برای همیشه اختلاف ها برچیده شود و کشور بمدت چند دهه درگیر مسائل بیهوده و پرهزینه و خشونت ها نشود و بهانه عدم دموکراسی در کشور دست دشمنان جهت تشدید تحریم ها و ... داده نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
قانون روی کاغذ دردی رو دوا نمی کنه. قانون باید در ذهن و وجدان مسئولین باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
وقت نشد بعدا خودتون بخونید
ضربه ای که بخاطر بی کفایتی در ارز بوجود آمد تنها به ریخت و پاش ارز و رانت ها در یارانه ارز 4200 تومانی ختم نمی شود. بسیاری از پروژها در کشور مشمول تعدیل ارز شده و خسارات چند هزار میلیاردی را به بیت المال وارد کرد که مغفول مانده است. کشور نیاز به یک مدیریت اقتصادی جامع و کامل دارد که تخصصی و برگرفته از دانش اقتصاد باشد و نباید بیش از این ریسک کرد و به امید این نشست که رئیس جمهور بعدی بیاید و درست کند که معلوم نیست آیا بشود و یا نشود و بهتر است رئیس جمهور بعدی مسئول جزئیات اقتصاد باشد و کلیات اقتصاد و پارامتر های آن فراگیرتر و پایدارتر و خارج از دوره های 4 ساله ریاست جمهوری باشد
این کاندیداها اگر آنقدر اعتماد به نفس دارند که می توانند از حل مشکلات جامعه بر بیاند در مناظره ها اعلام کنند در صورتی که نتوانستم مشکلات ر ا طی دو سال اول حل کنم از مردم عذرخواهی کرده استعفا می دهم و یا مجازاتم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
قدرت قانونی ندارند .
اول قدرت را باید تعریف و تقسیم کرد.
آقای همتی بانک مرکزی در دست شما است و نقش بانک مرکزی در تورم و پارامترهای اقتصادی کم نیست شما که در بانک مرکزی تسلط دارید بفرمایید مشکل از کجا است که شما می خواهید با اصلاح آن ارزش پول ملی که نقش بسیار مهمی در معیشت مردم دارد همواره حفظ شود و آیا مردم با کدام امید به شما رای بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
به این امید که دست کم این یک نفر درس اقتصاد خوانده و با این "علم" آشناست
توئیت مهر علیزاده در یک جمله کوتاه قابل توجه برای مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
دلت خوشه ها مهر علیزاده دیگه کیه؟
متاسفانه با ارقام میلیاردی به گونه ای برخورد می شود که بسیار عادی و متداول است در حالی که این مبالغ میلیاردی که در قالب اختلاس و هدر رفت منابع و طرح های شکست خورده و هزینه های بی موردی که ارائه می شود مبالغ قابل توجهی هستند که می توانند مشکلات بسیار سنگین و گرفتاری ها و فقر را ریشه کن کنند. ما چرا مدیریت منابع و هزینه درستی نداریم و نه دخلمان مشخص و نه خرجمان مشخص است نه می دانیم چقدر صادر می کنیم و نه می دانیم چقدر وارد می کنیم و به کنترل آنها بی اهمیت هستیم و مجبور می شویم پول چاپ کنیم و نقدینگی تورم زا را بر مردم تحمیل کنیم و بنشینیم بر سر خودمان بزنیم و برای کوله بران و فقرا اشک بریزیم.
حاسبو ان تحاسبو
از خودتان حساب بکشید قبل از آنکه از شما حساب کشی کنند
جناب دکتر رضایی خوب می دانید که ریسجمهور از خود اراده ای نداشته و نخواهد داشت تا با کمک مردم مشکلات را حل کند
جناب آقای رضایی, شما چگونه می توانید و خواهید توانست در یک سیستم یک سویه و نک قطبی و انحصاری , اقتصاد و معیشت مردم را که همیشه به هیچ انگاشته شده اند؛ حل خواهید کرد؟ شما فکر می کنید, با این کاندیداهای برگزیده و افکار و اندیشه های حاکم بر نظام فکری آنان می توان اقتصاد و مشکلات مردم را حل کرد؟ حل مشکلات نیازمند یک سیستم سامان یافته و هم سویی است که در پس آن اعتماد عمیق مردم وجود داشته باشد نه یک سیستم به شدت آسیب دیده و بدون اعتماد!!!
انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 یکی از تلخندترین ها است.
این دفه محسن رای میاره
آقای رپیسی والله این جماعت اصلاح طلب در خور بزرگواری نیستند.البته ما سخن شمارو اینطور تعبیر می کنیم که بگذار بیایند تا شاید به چشم خود نتیجه ی اعمالشون رو ببینند وپشت کردن مردو رو ببینند شاید باهم گریه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
نه اینکه اصولگرا درخور بزرگواریند کجای کارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
ما از ترس اینا به روحانی رای دادیم
به نظر من این انتخابات بهترین انتخابات بعد از انقلاب اسلامی است. چرا؟ چون اولاً در این انتخابات کاندیداهای اصلی تایید شده کاملا از لحاظ فکری ایدئولوژیک و اقتصادی و اداری وابسته به جریان اصلی حاکم هستند. دوما تلاش بعضی اصلاح طلبان برای مخلوط کردن و گیج کردن مردمی که برای آزادی رای میدادند ولی در نهایت رایشان باعث مشکلات دیگری میشد بی فایده مانده... سوما با توجه به وضعیت موجود در 4 یا 8 سال دیگر حتی به اندازه سر سوزنی شک باقی نمیماند که اگر وضعیت بدتر شد و مشکلات بزرگتری برای کشور به وجود آمد هیچ مواخذه ای بر گردن ملت نیست و حجت تمام است...
از قدیم گفته اند جنگ اول به از صلح آخر...
عجب دار مکافاتیست دنیا




حقا به کاهی نمیارزد
کذابان! اول سانسور کامنتهای انتقادی کنار بگذارید/ به بهانه کرونا مدرک فروشی مراکز تحت نظارت وزارت ارشاد بیداد می کند/ مراکز خصوصی و موسسات با مجور وزارت ارشاد با سواستفاده از آزمونهایی به آنها واگذار شده دارند مدارک مهارتی میفروشند با کلاسهای صوری و امتحان نمایشی!
چوب خدا صدا ندارد، بخورد دوا ندارد/
لعنت و عذاب خدا به محتکران و گرانفروشان و کمفروشان و نمونه دیگرش سوءاستفاده مدرکگرایان و مدرکفروشان از آزمونهای انلاین و بی مسئولیتی مسئولان و عدم رسیدگی به انتقادها و پیشنهادها!!!، این قماش قطعا بر اساس آموزه های دینی و الهی، دشمن با خدا هستند.
با وجود هشدار و اعتراضات امثالهم (برخی رسانه های مدعی آزادی بیان و حقوق بشر سانسور کردند!)، کسانی در عذاب یا امتحان الهی مانند بحران کرونا، بجای اینکه از فرصت امتحان الهی استفاده صحیح کرده یعنی با مهربانی و درستکاری و کمک به مردم برای دنیا و آخرتشان نیکی جمع کنند، در توطئه و وسوسه های شیطانی گرفتار و خلایق به رنج و محنت بیشتر می اندازند.
قارون ها و فرعون ها تکرار می شوند
زیاد سخت نگیرید... برای مردم انتخاباتتون زیاد مهم نیست. فرقی نمیکنه تائید نشده و کی شده...
این تایید رد صلاحیت ها یکی از دلایلی بود که میگفتم رای نمیدهم .
آنهایی که رای میدهید توجه کنید که ما هم از همین ملتیم و دشمن شما نیستیم .
ما در کنار شما زندگی میکنیم با هم سوار مترو و اتوبوس میشویم و با هم صحبت میکنیم .
تنها هدف ما ایرانی بهتر است همچون شما
اقای مطهری فکر کنم از وقتیکه از مسند افتاده ای جمود فکری تو بیشتر از همه است اینقدر در فلسفه بافی غرق شده ای که جنون خودشیفتگی گرفته ای
منم با فرمایش لاله افتخاری موافقم،برید کنار فقط اقای رییسی بمونه،انتخابات هم لغو کنید چکاریه این همه هزینه انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
لاله افتخاری از کجا پیدا شد؟عجب!!!!
مبارکشان باشد این ریاست جمهوری جدید ! خودشان ببرند و خودشان بدوزند و خودشان بپوشند
ما که کنار گود هستیم و محو تماشا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
صبر کن اخرش رو ببینی. بهترین قسمتش صحنه پایانیه
از نظر آقای مطهری هرکی با ایشون مخالفت کنه دارای جمود فکریه. مگه منطق اصلاحات تحمل مخالف نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مگه اینا اصلاحاتی هستند انقد آش شور شده صدای اصول گراهای هم در آمده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
این همه یک نظر رو هی تکرار میکنی خسته نشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مطهری اصلاح طلب نیست . اصولگرای منتقده . مثل لاریجانی و روحانی و مسیح مهاجری و زایری و ناطق نوری و ...... دیگه اصولگراهای اصیل هم صداشون از این همه بی عدالتی و انحصار در اومده آش خیلی شورشده .
بهترین گزینه محسن رضایی است و باید حمایت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
بهتریت گزینه برای ایشان خارج شدن از انتخابات است و در کنار مردم ماندن است
نااگاهترین آدم اونیه که بره توی این وضعیت کرونایی رای سفید یا باطله بیندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
میرم باطله میندازم تا بفهمین رای من مال منه، حق منه، صد و پنجاه سال براش مبارزه شده و حق نسلهای آینده ست. فروشی نیست.
آقای رئیس گفت به عنوان نامزد مستقل ثبت نام کرده!!!؟؟حالا خانم افتخاری میگه کاندیداهای اصولگرا باید( تاکید می‌کنه باید )به نفع رئیسی برن کنار, آدم از این از خودگذشتگی اصولگرا ها،موی بدنش سیخ میشه،چه از خودگذشتگی بزرگی،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
رئیسی فهمید اصولگرایان نزد مردم متنفرند ازروی سیاست این حرف را زد
آقای مطهری صحبت از جمود فکر و بد اخلاقی کردی در حالیکه وجیزه خودت هم سراپا اشکال است...اگر یک فرد با تو بداخلاقی کرده که نباید کلیت شورای محترم نگهبان را زیر سوال ببرید. حتما اطلاع دارید شورای نگهبان 12 نفر است و رای اکثریت ملاک است نه یک نفر (ضمنا عنوان حجت الاسلام را که به قصد تحقیر به کار برده اید از عدالت و اخلاق و از شان یک روحانی زاده بدور است)...باش تا صبح دولتت بدمد !
مردم عزیز: آیا مسئولی که فرزندان خود را به هر دلیل راهی خارجه میکند و تابعیت آنجا را میگیرند، میتواند درد من و شما را بفهمد؟ میتواند بفهمد سه فرزند پسر تحصیل کرده بیکار داشتن در منزل یعنی چی؟
آقای رئیسی تبریک .

تابی جون یه سوال : میشه آقای رئیسی ریاست هر دو تا قوه رو داشته باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
چرا که نه
حتی میتونه ریسس مجلسم باشه همزمان
آقای مطهری! چرا به قانون تمکین نمی کنید؟ قرار نیست که چون فرزند استاد مطهری هستید، شورای نگهبان بدون چون و چرا شمارو تایید کنه. جناب مطری! به فرمایش امام خمینی(ره)« آمریکا شیطان بزرگ» و دشمن آشکار کشورما هست. خوب، در این شرایط ارتباط خانواده شما با آمریکا چه معنی داره؟ کوتاه یبا دیگه بابا!
نمی دونم در خودت چی دیدی که فکر می کنی باید رئیس جمهور بشی.
مثل شما، مثل کسی هست که سایه بازوهاش دید و فکر کرد خیلی پهلونه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
باسوادقانون حق اعتراض داده
امام خمینی : مسولان حق ندارند تا خواسته اکثریت مردم را ولو به ضررشان تشخیص بدهند را تغییر بدهند

و ایشان مکررا اعلام داشتند : که مسولان و حاکمان فقط وکیل مردم هستند و ولی و قیم مردم نیستند .
استارت رو خودتون زدید. با همین فرمان برید جلو
رای بی رای
نظرات رو که کنتشر نمکنید ولی به آقای مطهری بفرمائید چطور زمانی که شورای نگهبان با ترکیب 6 حقوقدان(منتخب رئیس قوه قضائیه آقای آملی لاریجانی) و یک فقیه(آملی لاریجانی) در دست برادر شوهر خواهرتان بود مشکلی نبود ولی حالا که فقط سه نفر از حقوقدانان با پیشنهاد آقای رئیسی جابجا شده اند فریاد وا اسفا سر می دهید و نامه سرگشاده منتشر میکنید
اقایان نه تنها عملکرد خودر فوق العاده میدانندبلکه یک چیزی هم از مردم طلبکار هستند
خانم لاه افتخاری لطفا شما نظر ندهید. خود شما که من می شناسم نمی دانم چگونه و برای کدام شابسته گی نماینده می شوید.
خانم لاه افتخاری لطفا شما نظر ندهید. خود شما که من می شناسم نمی دانم چگونه و برای کدام شابسته گی نماینده می شوید.
درسته که این اولین باره ملت شعارهای رای بی رای میدن ولی توانتخابات قبلی هم رای می دادن که یکی رییس جمهورنشه!!
من که میگم اگر همتی و مهرعلی زاده هم به نفعش کنار بروند سنگین تر است
خوشم میاد نماینده های مجلس که با کمترین ارا به مجلس راه یافتن میخواهند که ریس جمهور هم با کمترین ارا انتخاب شه / عزیزانم انتخابات یعنی از چند گروه مختلف شرکت کنند و مردم از بین انها کسی را که به نیازهایشان نزدک است انتخاب کنند نه که تعدادی نامزد از یک گروه انتخاب شوند و مردم به هرکسی را بدهند یا ندهند فقط ان گروه برنده شود مثل شما که اکثرا اگه مردم در انتخابات مجلس شرکت میکردند هیچ کدامتان در مجلس نبودید . تازه مثل چی وقتی وارد مجلس شودید در خواست مسکن و ماشین شاستی بلند و وووو فقط فکر خودتان بودید نه مردم
بعضیهانه ردصلاحیت میشوندونه رای میارن بلکه ازانتخاباتی به انتخابات دیگه میروند!قانون امتدادانتخابات!!
کاهش مشارکت قطعا به عملکرد شما اصطلاح طلبان بستگی داره والا نظر شورای نگهبان معتبر و محترم هست .
کسانیکه امروز رد صلاحیت شدند. کسانی بودن که در گذشته در مقابل رد صلاحیت رقبای خود سکوت کردند. منتظر باشید که این روش در اینده یقه تک تک شما را خواهد گزفت و شما را از گردونه سیاست خارج خواهد کرد.
رئیسی انصراف بده ؟؟؟؟ کلی برنامه براش چیده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
اختیار رئیسی دست خودش نیست. البته ایشان را هم خراب خواهند کرد این به اصطلاح اصولگراها. قبل از انتخابات بارها به ایشان گوشزد کردیم که فریب این اصولگراهای را نخورید و کاندید نشوید. متاسفانه این اشتباه را مرتکب شدند و این مسئله و مسائل آینده پیش آمد.
هیچ نهادی تاکنون اینچنین خود را نفی نکرده!
ادعاهای مهرعلیزاده نسبت به آقای رییسی بی دلیل و سند است و قابل پیگیری قضایی است.
باپیمان بستن وتعهددادن وسخنرانی هیچوقت اقتصاددرست نمیشودخرابترهم میشوداقتصاددستوری درست نمیشوداقتصادبابرنامه ریزی صحیح وجدی وکارآمد بهبودمیابدکاندیداهای محترم هرگزقادربه معجزه کردن نیستند
بنابراین اگرواقعابرنامه درست وجامعی دارندلطفاًصادقانه بگویندببینیم آیاشدنی است یاشعاری است غیرعملی درکشوری که بادنیاتعامل نداردوهمه چیزش تحریم است ودرهابسته وسرمایه داران وتولیدکنندگان ازترس بباددادن سرمایه خودبعلت تصویب قوانین خلق الساعه سرمایه هایشان
راباهردردسری است خارج میکنندبهتراست کاندیداهای محترم شفاف صحبت فرمایندونه فقط به قول اکتفاکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
آخرکاری جزقول توخالی نمیتوانندبدهندوماهم مثل کودکان باورمیکنیم
این کشور با این اقایون درست نمیشه
آقایانی که رد صلاحیت شدند حتم درام هزاران کارشناس و نخبه را در سیستم اداری فشل رد صلاحیت کردند و از خدمت به کشور محرومشان کردند لذا الان گلایه نکنند .
بهرام که عمری گور می گرفت
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
این حکایت این آقایان است به کارنامه خودشان رجوع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
بهرام که گور میگرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گوربهرام گرفت
رای بی رای کلا .
آقای مطهری چرا داستانسرایی می کنید این خانم چرا نرفت لبنان، چرا نرفت روسیه، چرا نرفت کوبا درس بخواند مرگ امریکا از نظر شما شیطان بزرگ نیست؟ پس هیچ توجیحی پذیرفتنی نیست البته شما تنها نیستید که دوستان و اشنایانتان در ایالات متحده تشریف دارند خیلی از کسانیکه از دیوار سفارت هم بالا رفتند ....
خودشون میگن خودشون می‌خندن عجب مردان هنرمندی. امروز دیگه قاضی زاده بعد از حل سه روزه مشکلات بورس گفتن تا قبل از اسفند معضل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان رو با پانصد میلیون حل میکنن و طبعا مشکل کاهش جمعیت هم بهد از یکسال دیگه رفع میشه همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از تجرد و بیکاری جوانان هم ذیل همین طرحشون به تاریخ خواهد پیوست. کسی که نماینده مجلسه و میدونه این 500 میلیون تو اعتبارات بودجه 1400 وجود نداره و قولش میده خیییلی هنرمنده. وقتی بدون یک روز سابقه ی کار اجرایی در حد فرمانداری تشخیص بدن فلانی مدیر و مدبر هست تریبون بهش برسه اینجوری شعار میده،
مجلس از اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حمایت کرد
از نمایندگانی که شرکت کم مردم انتخاب شده اند انتظاری بیش از ای نیست
ناشناس ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
گویا اولین بار است که از این وعده ها میشنوید
هر کس صحبت از شرکت در انتخابات کند، مردم باید به صداقتش شک کنند.
حاجی محسن این دوره نتونی انتخاب بشی ارزوی ریاست جمهوری را بایستی برای همیشه فراموش کنی چون بعد از 8سال سنت میشه بالای 75سال
چه کسی حاضر است در همچین انتخابات امنیتی ای شرکت کند؟ بعد یکی مثل محسن هاشمی در اوج انفعال می آید میگوید نباید از انتخابات قهر کرد.
ملت از این وعده های پوچ زیاد شنیده اند و عملاً عکس آنها را دیده اند!
فقط مهر علیزاده تنها امید اصلاحات
باورکنید اگر با همین شرایط هم اصلاح طلبها و اعتدالیون روی یه نفر مثلا مهرعلیزاده یا همتی یا حتی رضایی و قاضی زاده هم اجماع کنند و فقط با شعار " نه به انحصار" و از بعد سلبی واردبشن رییسی رییس جمهور نخواهدشد ...... یعنی اینها اینقدر بین مردم محبوبن .....
خانم لاله افتخاری دارد برای آینده خودش برنامه ریزی میکند. واقعا شرم آور است. آقای رئیسی به همچین حامیانی نیاز ندارد.
لطفا خودتون ویزای H-1B رو گوگل گنید تا خودتان شخصا متوجه شوید که این ویزا چه نوع ویزائیست و دقیقا ، به چه متقاضیانی و با چه مشخصاتی تعلق میگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
اطلب العلم ولوبسین پیام حضرت رسول (ص) است ودین ماتنهادینی است که به دانش اندوزی توصیه کرده وهیچ دلیلی نداردکه کسی که درکشوری درس میخواندشیفته آنکشورشودکمااینکه بعضی ازتحصیلکرده های ماهم هرچنداینجاوطنشان است آنچنان دلبستگی به اینجاندارندچه رسدبه کشوری خارجی که همیشه غریبه اندوای بساایرانیانی مقیم خارج که علاقه ودلبستگی ووفاداریشان به وطنشان بیشترازسایرهموطنان مقیم دراینجا باشددرضمن شعارمرگ برآمریکادرامریکاهم میشوددادواهمینی ندارد دلیل نداردکسی که درآمریکازندگی میکندومقیم انجااست الزاما وابسته وطرفدارتمام سیاستهای آنجاباشد البته علم آنجاچیزی است که همه دنیاآنراقبول دارند ولی علم ازسیاست کاملا جداست
لاله افتخاریایا فلسفه رای و رای دهی و کاندیدا و انتخابات و .... را می فهمد ؟! بعید می دانم
خانم افتخاری میخواهید ادای شور انتخاباتی رو در بیارید که از روز اول آخرش معلوم بود . همه میدانند که چه کسی رئیس جمهور هستش .
آقای سید حسن خمینی شما فعلا جواب دولت 8 ساله محبوبتان را بدهید که با لجبازی در مسکن نساختن خانه در برخی جاها تا 200 درصد بالا رفت به نقل امار مسوول دولتی در شبکه 6
احتمال کناره گیری آقای رییسی به نفع آقای رضایی / بنابر دلایلی منطقی بنظر میرسه.
یه کم راجع افکار شهید مطهری توضیح دهید ، چون پسرشون همش راجع به اون چیزی مینویسه اما ما بیخبریم که چی بوده و احتمالا خودشم چیزی ندون
یکی از راههای حیرت زده کردن مردم همانا انصراف جناب رییسی بنفع آقای رضایی است .چون جناب آقای رییسی مرد قضاست ونه امور اجرایی .درضمن برنامه های آقای رضایی اگر اجرایی بشه خوبه.دراین صورته که هر سه قوه میتوانند هماهنگ عمل کنند.
من به عنوان یک ایرانی وطن پرست در انتخابات شرکت نمیکنم.
در این کشور اگر کسی در جایگاه رئیس جمهور بخواهد مشکلات مردم و این کشور را حقیقتا و واقعا حل کند باید از جان خود بگذرد.این کاندیداها نه تنها هیچیک این کاره نیستند بلکه خود بخشی از مشکل هستند.
راستی....اعضای شورای نگهبان رو چه کسی انتخاب میکنه؟!!!
برای من این سئوال وجود دارد که اگر کشور ما نفت و گاز نداشت و ما به جای صادرات و داشتن درآمد از آن مجبور بودیم برای نفت و گاز و بنزین و گازوئیل هزینه پرداخت کنیم چه وضعیت اسفباری داشتیم؟! یعنی اگر به جای کشورهایی چون کره جنوبی و ترکیه و چین و ژاپن و افغانستان بودیم چه وضعیتی داشتیم؟! می گویند تحریم شده ایم خوب نفت از ما نمی خرند ولی حداقل وارد کننده نفت و گاز نیستیم و کشوری چون کره جنوبی باید بدتر از ما باشد که نفت صادر نمی کند تازه باید نفت هم خریداری کند پس چرا صنعت و پیشرفت کره از ما بیشتر است؟
خیلی ها می گویند مشکل کشور بخاطر نفت و گاز است خوب اگر مشکل نفت و گاز است همه آنها را بفروشید و پولش را یکجا به مردم بدهید و مثل کره جنوبی کشور را بدون نفت اداره کنید و همه چیز را آزاد کنید.
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
برای ایتکه در آن کشور مردم آزاد هستند هرگونه که دوست دارند کار کنند فکر کنند وزندگی کنندرسانه ها اجازه فساد به کسی را نمیدهند آنجا از چابلوسی.و فساد خبری نیست اگر کسی فساد کند حتی بالاترین مقام هم باشدپدر آن شخص را در می آورند.آنجا قانون برای همه یکسان است مثل کشورما نیست اگر کسی دزدی کرد فساد کرد و یا ظلم نمود کسی حق اعتراض نداشته باشد اگر قرار بود این همه ظلم و فساد در کشور باشد مردم اصلا چرا رفتند انقلاب کردند آنها انقلاب کردند تا کشوری آزاد و مترقی چون کره جنوبی و یا ژاپن.داشته باشند نه چنین وضعیتی
ایا این استدلال قابل قبول است ؟
یک نفر یا صلاحیت دارد یا ندارد .
اینکه شورای نگهبان صلاحیت یک فرد را احراز نکند به این معنا است که
شورای محترم نگهبان عدم صلاحیت را هم احراز نکرده است .
خوب ما اصلاح طلبا به مهرعلیزاده رای میدیم اگه همه به مهرعلیزاده رای بدیم برنده میشه دوباره ۸ سال دیگه روحانیو تکرار کرده و ادامه میدیم دیگه ناله نداره
اقای مطهری و شیخ لاریجانی اگر جمود فکری شورای نگهبان صرفا به معنی کنار گذاشتن فامیل شماست باید به این جمود درود فرست.که جمود نیست عین عقل است.ولی کاش 8 سال پیش این جمود در مورد حسن روحانی اجرا میشد.
کشور کره چرا این همه ترقی کرد چون در آنجا.آدمای.چابلوس.وریاکار نقشی ندارند . آنجا مغز هارا به خدمت می گیرند مثل کشور ما نیست مغزها را فرار ی دهند آنها برای دانش مردم ارزش. قائل هستند مثل کشورمآن نیست که فقط,برای گوسفند ارزش,قایل باشند آنجا رسانه ها آزاد هستند دولت هیچ وقت چیزی را به مردم تحمیل نمی کند برای همین است اینقدر پیشرفت داشته اند وقتی رسانه ها آزاد باشند خوب معلوم است چنین پیشرفتی داشته باشند وگرنه میشود چیزی,مثل کشور خودمان ....
لاله باجی برو ماستت را بخور........
در انتخابات کشور کفر امریکا یکماه بعد از رای گیری هنوز رییس جمهور معلوم نبود
الی ماشالله ما هنوز یکماه به انتخابات مانده رییس جمهورمان مشخص شده کیه
تضاد در گفتار و کردار- تضاد - تضاد - تضاد عجب داستانیه طرف مرگ بر آمریکا می گه بعد با ویزای کار می ره برای آمریکاپیها کار می کنه و مدرک هم می خواد نشون بده- نشون دادی عزیزم خیلی وقته
دوستان تندرو انقلابی، فقط کافیه به لایک ها و تفاوت هاشون نگاه کنید. خیلی خودتون رو اذیت نکنید. رییسی از همین الان با مشارکت حداقلی رییس جمهورتونه. مباااارکه
جناب رییسی نخست وزیر محترم با توجه به مراتب زیر مرتضی طلایی، رئیس پیشین پلیس تهران گفت: تنها در یک منطقه تهران با تولید ۱۵ درصد زباله خشک، روزانه ۳۰۰ میلیون تومان پول بین مافیای زباله جابه‌جا می‌شود و اگر این را به ۲۲ منطقه تهران تعمیم دهید، بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی پسماند خشک در شهر تهران است.
حالا به یک‌وزیر زباله گردی هم مورد نیاز شد .....
«شورای نگهبان، شورای نگهبان قانون اساسی است نه شورای نگهبان مصلحت» ؟!
احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد تحریم انتخابات را معادل ارتداد دانسته و گفته کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند، مسلمان نیستند
حالا اگر دامادش رد صلاحیت شده بود میگفت هر کس رای بدهد کافر آست.
لاله افتخاری: دیگر کاندیداهای اصولگرا باید به نفع رئیسی کنار بروند
ببخشید کلمه باید را کسی استفاده میکند که قدرت داشته باشد و یا در حزب به یک نتیجه واحد رسیده باشند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار